Miksi vanhat koirat myydään uuteen kotiin?

forever.friends

Apulassa yms. on todella paljon ilmoituksia joissa vanha koira annetaan/myydään uuteen kotiin. Itseäni ihmetyttää että miksi näin on? Toki syynä voi olla puhjennut allergia/astma jonka takia koiran on pakko vaihtaa kotia.
Mutta mikä yleisin syy tähän on? Sekö että vanha koira ei enää kiinnosta, koiran ollessa nuori sitä jaksaa hoitaa ilomoelin mutta vanhuuden tullessa koiran hoitaminen tuntuu olevan ihan p*rseestä? Siinäkö sitten on kiitos tuolle uskolliselle ystävälle?
Toki on niitä ihmisiä jotka pitävät huolta ystävästään sen elämän loppuun asti, näille ihmisille nostan todellakin hattua!!

13

817

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ytuyiuoip

samaa seurannut :( surullista..itselläni 15v ikäyksilö jolla lääkitys ja usein vietävä pissille..lenkit tekee kunnolla mutta hitaasti. Ja vanhuuden höppänyys kuulo ja näön heikkeneminen hiukan heikentää yhteyttä.
      Kantaa joutuu portaat jos mennään alaspäin ylös menee normaalisti. Elämästä nauttii hajut ja toiset koirat kiinnostaa kunhan on rauhallisia ja ruoka ja löhöily ja lenkit..

työtä vaatii mutta on sen ansainnut. Paljon olen saanut ja nyt mennään loppusuoralla mutta minkäs tekee kaikki vanhenee..

• vironkoiruus*

Itse pidän enemmän vanhoista koirista :) Luultavasti siksi koska ne useimmiten ovat rauhallisia ja tasapainoisia kuten itsekin olen :) Itseasiassa olen viron kennelistä hankkinut 10 vuotiaan koiran joka olu lopetusuhan alla. Aivan mahtava veikko.

Toki pennuista ja nuoristakin koirista pidän. :) Vanhat vain "iskevät" paremmin. Luultavasti tuo on juuri syynä siihen että ihmiset kyllästyy.. valitettavasti :( Tai ehkäpä koiralle on jokin sairaus puhjennut joka vaatii erityishoitoa ja kalliita lääkkeitä eikä omistaja vaan jaksa/viitsi enää pitää sitä. :(

• Mie oon kans ollu niin vihainen kun joka paikka pursuaa vanhoja kotia vailla olevia koiria! En vois koskaan omiani antaa pois!
      Adoptoin kaks koira vanhusta Espanjasta, enkä voi ymmärtää miten joku on niistä voinut luopua!

Mutta niinhän ne pursuaa vanhainkoditkin vanhuksia, kun ei nuoremmat välitä..=(

• samaa!

Itse en ikinä voisi myydä koiriani vanhana eteenpäin, mieluummin veisin piikille! Kai ne ihmiset jotka vanhoja koiria laittavat kiertoon, haluavat välttyä vanhuusajan eläinlääkärikäynneiltä ja lopetukselta. Eli heitetään vanha "tavara" pois, ja todennäköisesti otetaan uusi tilalle. Sellainen ihminen ei oikeasti rakasta koiraansa! On myös paljon kasvattajia jotka myyvät vanhat, jalostuskäytöstä poistetut sekä sellaiset jotka eivät ole kokeissa tai näyttelyissä pärjänneet, pois jaloista.

• kannattaa kysyy

kysyhän piruttain henkilökoht miksi myydään

• .

Onhan se surullista. Mutta jos näin voi verrata niin laitetaanhan vanhuksetkin vanhainkoteihin, kun ei jakseta enää itse hoitaa.. :p Ei ne pelkästään koiria ole, jotka hylätään.
      Aina pitäisi miettiä ennen koiran ottamista, että jaksaako sitä varmasti hoitaa koko sen loppuelämän. Tottakai joskus on ihan hyviäkin syitä.

Itse olen ottanut juurikin tuolta apulasta ihanan 8v rouvan kotiini :)

• koirantulevaisuus

Onhan niillä syitä, itse en kyl luopuis näiden takia, mutta
      -Vanhalla koiralla ei aina ole tarvetta olla omistajansa rapsuteltavissa, omistajan pitää itse mennä rapsuttamaan (sitä kaikki eivät tajua, kyllä ne usein tykkää siit)
      -Lenkkeily on hidasta, monia pikkulenkkejä pitää tehdä päivittäin, koska pidätyskyky ei ole parhain.
      -Rutiinit ovat entistä tärkeimpiä, vieraat tilanteet sressaavia.
      -Leikit ei kiinnosta (aktivointi on erilaista, ohjeit netissä)
      -Sairauksia
      Koira saa kiitokseksi seuranpidostaan laumasta hylkäämisen, sitä nyt ei arvokkaille vanhoille rouville ja herroille soisi, mukavia elämänkumppaneita ovat paljon muistoja mielessään. :)

• boyogg0gg

hyvin sanottua..itselläni tosiaan lähes 15vuotias ja kommunikointi on muuttunut..tykkää erilaisista asioista mutta hiljaisemmalla liekillä. Millaisia aktivointeja netissä on? me olemme käyneet koirapuistossa melkein tähän päivään asti katsottu aina rauhalliset hyvin kiltit koirat ja on aina piristynyt siitä ja tykkää edelleen lenkkeillä toki hidas askel mutta melko pitkät lenkit..tunti menee kevyesti. ruoka maistuu..

se hiukan harmittaa ettei vanhaa silitellä paljoakaan se kun ei tosiaan pyydä sitä tai pyytää hyvin huomaamattomasti jatykkää kyllä huomiosta..ennen kaikki silitti nykyään ei oikein kukaan kun tulee luokse hitaasti eikä näe ja kuule..joskus hivuttautuu vieraan viereen mutta ne ei huomaa sitä ..olisi kiva kun vanhaakin silitettäisiin. :(

• Koiran tulevaisuus
        boyogg0gg kirjoitti:

hyvin sanottua..itselläni tosiaan lähes 15vuotias ja kommunikointi on muuttunut..tykkää erilaisista asioista mutta hiljaisemmalla liekillä. Millaisia aktivointeja netissä on? me olemme käyneet koirapuistossa melkein tähän päivään asti katsottu aina rauhalliset hyvin kiltit koirat ja on aina piristynyt siitä ja tykkää edelleen lenkkeillä toki hidas askel mutta melko pitkät lenkit..tunti menee kevyesti. ruoka maistuu..

se hiukan harmittaa ettei vanhaa silitellä paljoakaan se kun ei tosiaan pyydä sitä tai pyytää hyvin huomaamattomasti jatykkää kyllä huomiosta..ennen kaikki silitti nykyään ei oikein kukaan kun tulee luokse hitaasti eikä näe ja kuule..joskus hivuttautuu vieraan viereen mutta ne ei huomaa sitä ..olisi kiva kun vanhaakin silitettäisiin. :(

Vanhat korat voi hyvin etsiskellä nakinpaloja pitkin taloja (ei tarvita kuuloa tai näköä, nenässä ei vanhoillakaan ole vikaa) ja yrittää selvittää miten saa ruoka esim purkeista. Aloitetaan helpoista vaikka vessarullista ja siitä vaikeentuu, kananmunakotelo on jo vaikeampi..
        Uusia temppuja voi opettaa, jos koiralla vain on kuulo ja näköaisti kohdallaan..
        hakusanalla "vanhalle koiralle tekemistä" ainakin jotain tulksia, sitten tiiä löytyyks mitään uusia juttui..

• koirakuiskuri
        boyogg0gg kirjoitti:

Ja sitten ihan se, että pitää vanhaa koiraa arkipäivän askareissa mukana, tietty koiran jaksamisiin nähden. Mulla oli lainassa ruotsalaisen koirakasvattajan Anders Jotain (joka on tutkinut susilaumakäytöksiä ja verrannut toimintaa perheisiin) kirja vanhan koiran kanssa elämisestä ja siinä oli ihan maalaisjärjellä annettuja pointteja, että virikkeitä tulee olla vanhallakin koiralla jne. Kuten Koiran tulevaisuus-nimimerkkikin laittoi, omakeksimiä etsintäleikkejä voi järjestää ja pitää koiraa menossa mukana sen voinnin mukaan.
        Vanha koira on yhtä rakas kuin nuorempana..., ellei rakkaampi... Ihmisen täytyy olla tunnevammainen jos hän laittaa koiran pois ja myyntiin koiran vanhuuden takia. Eläimet pois sellaiselta ja tilalle jokin esine..

Vähän on sama idea kuin ihmisväestön senioreilla. Jos jää kiikkustuoliin kaikeksi päiväksi, seniilöityy helpommin. Virikettä, maisemakävelyä, ristikoita, sosiaalisia tapaamisia, arkiaskareita on hyvä olla olemassa.

• miksiko

miksi niitä myydään, eikä olisi parimpi lopettaa samantien

• dffhgjgf

jos koiran ottaa niin siitä pitää pitää huolta ei myydä eikä lopettaa vain sen takia ettei viitsi enään hoitaa..

suututtaa kennelien/sekarotuisten pentujen tehtailijoiden toiminta että koirista on tullut tuotantoeläimiä kun ei tuota niin lopetetaan tai kiertoon ja tavalliset kotikoiratkin joutuu välillä huonoille omistajille joille koirat on harrastevälineitä tai viihdettä kunnes vanhuus tulee ja koirat kiertoon.. tai tosiaan lopetetaan heppoisin perustein...

koirarakkaus on niin monimuotoista joillakin se kestää vain hetken ja joillakin on raha tai kunnia kyseessä..kun koira lakkaa saamasta ykköstuloksia koulutuksissa tai pentuja ei enään kannata tuottaa niin koira rukkaseksi..tai kiertoon

minulla koira on perheenjäsen nelijalkainen ystävä jota ei hylätä ellei todella tule jokin suuri este koiralle kuten vaikka autoonnettomuuden jälkeinen halvaantuminen, muutto tai avioero tai vanhuuden työläys ei ole peruste..silloinkin katson että koira saa elää hyvin loppuajan mikäli minulle kävisi huonosti enkä pysty hoitamaan..se on todellakin sen ansainnut eikä tapattamista jos asiat ei ihan niin hyvin enään mene.

• arska 2

Kummallisia ihmisiä kun eivät jaksa hoitaa koiraa loppuun asti vaan luopuvat kun tulee vanhaksi.Itselläni on ollut kaksi koiraa molemmat olen hoitanut loppuun asti elivät molemmat 16 vuotta.Etsin vielä tuossa vielä sopivaa koiraa itselleni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      90
      2169
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      139
      1797
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      754
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      731
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      730
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      587
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      47
      560
    Aihe