Vauva ja lelut

pömppis1

Tarviiko aina jotain uutta lelua pestä, jopa pehmolelutkin ennen kuin vauva sen laittaa suuhun? Meillä on paljon uusia leluja ja ei niitä ole pesty ja vauva niitä imee koko ajan kun just oppinut laittamaan tavaroita suuhunsa. Onko vaarallista?

6

830

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

Jos on pesumerkintä että voi pestä niin olen pessyt. Ja muovilelut huuhtelen kuumalla vedellä.

• 17+7

tarkkaan pessyt ainakin unilelut ym, koska ne ovat paljon kosketuksissa vauvaan. Yhtä laillahan kaikissa leluissa ym. on niitä tehdasaineita, kuin vaatteissakin, joten kyllä periaatteessa suosittelisin pesemään kaikki.

• pömppis1

Voi että, toivottavasti vauvalle ei tule mitään kun on imenyt niitä leluja joita en ole pessyt! Hankalaa vaan joka ikistä ailkaa pesemään. Hän kun imee lelukaaren leluja missä sisällä kaiken maailman vinku juttuja ja musiikkia niin pitäis jollain rätillä pestä...

• EssiL81
        pömppis1 kirjoitti:

Voi että, toivottavasti vauvalle ei tule mitään kun on imenyt niitä leluja joita en ole pessyt! Hankalaa vaan joka ikistä ailkaa pesemään. Hän kun imee lelukaaren leluja missä sisällä kaiken maailman vinku juttuja ja musiikkia niin pitäis jollain rätillä pestä...

Ikinä en ole uusia leluja pessyt. Tai no sellaiset kovat lelut olen voinut huuhtaista.

Siinä vaiheessa kun vauvaa alkavat lelut kiinnostaa, hän jo muutenkin nuoleskelee lattioita. Ei se pahaa tee. Meillä on ainakin kolme tervettä lasta tällä metodilla.

Unilelujen kanssa olen kyllä aika tiukka. Unileluiksi kelpuutan vain turvalliset ja tasokkaat pehmot, muita ei sänkyyn saa.

• rätillä?
        pömppis1 kirjoitti:

Onko todella niissä leluissa merkintä, että vain pintapesu?
        Itse olen laittanut ihan kaikki (useimmissa käsinpesumerkintä) koneeseen, lyhyelle villapesuohjelmalle ja lisäveden kanssa. Hyvin kestävät ja puhdituvat.
        Olen vielä kuivannut kuivausrummussa, etteivät jää haisemaan.

• 12

en ole joka kerta pessyt, tuskin nyt kamalan vaarallista on. Muovilelut olen huuhdellut kylmällä vedellä ja purulelut huuhdellut ja keittänyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      88
      2118
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1766
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1326
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      241
      784
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      732
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      718
    7. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      566
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      39
      509
    Aihe