täällä palstalla on ihmisiä jotka pitävät oikeutetusti omaa adventti-palstaansa yllä! Mutta he ovat lähteneet aivankuin pyhään sotaan muita toisella tavalla totuuskysymyksistä ajattelevia henkilöitä vastaan. Tarkoitan tällä sitä "sotaa", jonka avulla he aikovat viedä eteenpäin omia domaattisia katsantokantojaan, ja tällä tavoin vahvistavat sitä ryhmää tai lahkoa, mihin he kuuluvat.
Mutta tämä heidän taistelunsa suurimmassa määrin on todellakin epäpyhää ja likaista jopa. Ainoa "sota" jota voidaan käydä ja kutsua Pyhäksi on sellainen, jossa "armeija koostuu" vain hyvistä teoista ja jonka "Kenraalina on armeliaisuus, ja jonka aseena on rakkaus.
Se joka uhraa ja lahjoittaa lähetystyölle ja uskonnolliseen toimintaan, saadakseen täten anteeksiannon synneilleen, tai paikan taivaan valtakunnassa: pohjautuu hänen uskonsa syvälle juurtuneeseen itsekkyyteensä.
Ihmisiä jotka puhuvat
19
125
Vastaukset
- vaan
"Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan nuorukainen Hänen luoksensa, polvistui Hänen eteensä ja kysyi Häneltä: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.
Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'
Mutta hän sanoi hänelle: "Opettaja, niitä kaikkia minä olen noudattanut nuoruudestani asti.
Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua."
Mutta hän synkistyi siitä puheesta ja meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
Oliko se sapatti, mikä nuorukaiselta puuttui?- anne-elina...
sapatti,koska hän piti käskyt vaan hänellä oli paljon omaisuutta ja hän rakasti enemmän tätä maallista omaisuutta kuin Jeesusta siksi hän tuli murheelliseksi ja meni pois.
Varokaamme ettemme tekisi niin kuin rikas nuorukainen,ettemme pitäisi iankaikkista elämää halvempi arvoisena kun tätä katoavaista omaisuuttammme,
- alex-kasi
ihmettelen aika tavalla. Nimittäin sitä että miksi muutamat teistä anti-adventisteista suoraan valehtelette adventisteista (siis ihmisistä) ja heidän uskostaan (siis adventismista).
Miksiköhän? Onko se niin pitävä että ei sitä voi kritisoida ihan rehellisesti ja asiallisesti keskustelemalla? Siis ilman että käyttää halveksivia sanoja ja valheellisia väitteitä. Aika naurettavaa lukea kun joku anti-a kirjoittaa että "sinä adventisti uskot että blaa blaa blaa" johon adventisti vastaa että eihän se noin ole, en minä sellaiseen usko. Johan anti-a vastaa että valehtelet !!! :)
Kuka tietää parhaiten mihin kukin uskoo - tai ei usko - eikö ihminen itse.. ja miksi hän siitä valehtelisi ? että joo - minä uskon että olen ikuisuusolento - (VAIKKA EN USKOKAAN) - :?
Toinen asia mikä sekin on vähän kummallista on että samat henkilöt kutsuvat adventistiksi jokaista palstalaista joka ei ala teidän kanssanne puhumaan pötyä adventisteista.
Eikö vain olekin kummallista ?
Nämä jotka sanovat olevansa niin uskossa puhuvat sellaista vain koska se ottaa niin koville että eivät kaikki liity mollaajien kuoroon ..
Minä muuten tiedän aika tarkkaan mihin adventistit yleensä uskovat - tiedän koska olen ottanut selvää.
Minä tiedän senkin että mihin he eivät usko esimerkiksi että he eivät usko olevansa kuolemattomia erossa Luojastaan, eivätkä sen mukana tuleviin muihin harhoihin - MIKÄ on oikein hyvä asia - minun mielestäni joka en myöskään usko sellaisiin mahdottomuuksiin kuin omakuolemattomuus - vaikka en adventisti olekaan - vaan Raamatullinen uskova.
Oletko muuten pannut merkille sitä, että teillä anti-adventistella - joiksi minä teitä adventistien mollaajia kutsun - ei oikeastaan ole mitään muuta yhteistä kuin juuri se teidän antiadventisminne. Se on se ainoa tekijä mikä teitä "oikeauskoisia" teidän uskossanne yhdistää.. :) anti-adventismi.. Eikös vain olekin kummallista.. minusta ainakion on .. On muuten niin hupaisaa lukea - kun muutamat teistä sanovat että "pienikin hapatus pilaa koko taikinan" ... Jaa jaa - se malka se malka .. :))
Luin muuten sinun eroíkoisesta (siis harvinaisesta) uskostasi ja tajusin hämmästyksekseni että olet uskomattoman lähellä adventismia, tosiasiassa paljon lähempänä kuin kavereittesi antiadventistien kirjavaa uskonkarttaa.. :)
Varo muuten ettei sinulle vain käy samoin kuin uskova_1 raukalle, (säälittävä tapaus - mielestäni) jonka päähän on juuttunut Ellen G Whiten virheet.
uskova_1 parka on siinä uskossa että Jumala on antanut hänelle "tehtävän" kaivella Ellen G White vainajan kirjoituksia ja etsiä niistä mahdollisia (ja mahdottomia) virheitä ja uskova_1 tekee työta käskettyä ?? - Kaivelee ja kaivelee Ellenin kirjallisuutta löytääkseen jotain mistä mollata Ellen vainajaa tai adventisteja yleensä - kun sille päälle sattuu.
uskova_1 uskoo olevansa yhtä kuolematon kuin Jumala itse (että Jumala "asuu" hänen syntisessä kropassaan ja tekee hänestä siten kuolemattoman) - mikä ei ole mikään pikku juttu.. varsinkaan jos ajatellaan että Raamatussa sanotaan että ainoastaan Jumalalla on kuolemattomuus ja niillä jotka elävät Jumalan tahdossa - aina - siis sellaiset kuin Jumalan Poika Jeesus Kristus.. siksihän Jumala hänet kuolleista HERÄTTIKIN .. kolmantena päivänä .. esikoisena KUOLEMAAN NUKKUNEISTA.
alex :)- vaan
Älähän siinä hurskastele "alex".
Raamattukin kehoittaa koettelemaan "henget" ovatko ne Jumalasta.
Ja meillä on silloin velvollisuus koetella adventistien väitteet, koska he väittävät, että heillä on ainostaan totuus sekä oikea henki ja muut ovat helvettiin matkalla. Kyllähän se on näillä palstoilla selväksi tullut.
Joten olemme teidät adventistit punninneet ja köykäisiksi havainneet.
Teillä ei ole mitään perustusta opeillenne, muuta kuin Ellenin perustus, joka on huteraksi todistettu moneen kertaan selkeästi ja kursailematta.
Jos vielä luulette, että kirkkokuntanne on ainoa, joka taivaan porteista sisälle menee, niin sen voin Pyhän Hengen valossa julistaa valheeksi.
Kirkkokuntaanne ei taivaan porttien sisäpuolella ole. - alex-kasi
vaan kirjoitti:
Älähän siinä hurskastele "alex".
Raamattukin kehoittaa koettelemaan "henget" ovatko ne Jumalasta.
Ja meillä on silloin velvollisuus koetella adventistien väitteet, koska he väittävät, että heillä on ainostaan totuus sekä oikea henki ja muut ovat helvettiin matkalla. Kyllähän se on näillä palstoilla selväksi tullut.
Joten olemme teidät adventistit punninneet ja köykäisiksi havainneet.
Teillä ei ole mitään perustusta opeillenne, muuta kuin Ellenin perustus, joka on huteraksi todistettu moneen kertaan selkeästi ja kursailematta.
Jos vielä luulette, että kirkkokuntanne on ainoa, joka taivaan porteista sisälle menee, niin sen voin Pyhän Hengen valossa julistaa valheeksi.
Kirkkokuntaanne ei taivaan porttien sisäpuolella ole.Keitä ne "meidän" on - ja teillähän on jokaisella vähän erilaiset henget - tai ainakin erilainen usko - niin että kai sillä anti-adventismi-hengellä on sitten monta erilaista uskoa.
Kuule - yritä jymäyttää muita henkinesi - minuun kun se ei uppoa.. :) - vaan
alex-kasi kirjoitti:
Keitä ne "meidän" on - ja teillähän on jokaisella vähän erilaiset henget - tai ainakin erilainen usko - niin että kai sillä anti-adventismi-hengellä on sitten monta erilaista uskoa.
Kuule - yritä jymäyttää muita henkinesi - minuun kun se ei uppoa.. :)että olet ylpeä ja omahyväinen.
Mihin se johti lusiferin?
Armossaan Pyhä Henki on antanut minulle henkien erottamisen ja profetoimisen lahjan.
Sentähden näen kaikkien niiden kirjoitusten syvimmän olemuksen, joita täällä kirjoitellaan.
Kaikki eivät ole Jumalan sanaa. Päinvastoin.
Mutta adventistit pakoilevat totuutta, koska heidän omatuntonsa ei ole puhdas. He salaavat erheensä, ja etsivät oppeja omaan korvasyhyynsä. Joka tunnustaa ja hylkää, se saa armon.
Adventistit pyrkivät lain kiihkoilullaan luomaan illuusion siitä, että he olisivat mukamas uskollisia ja oikeamielisiä.
Mutta se kaikki on vain suurta valhetta, sielun vihollisen petosta.
Se on sitä ulkokultaisuutta, josta Jeesuskin lainoppineita nuhteli ankarasti.
Adventtikirkko ei ole Jumalan seurakunta, vaan pahojen henkien tyyssija. - alex-kasi
vaan kirjoitti:
että olet ylpeä ja omahyväinen.
Armossaan Pyhä Henki on antanut minulle henkien erottamisen ja profetoimisen lahjan.
Sentähden näen kaikkien niiden kirjoitusten syvimmän olemuksen, joita täällä kirjoitellaan.
Mutta adventistit pakoilevat totuutta, koska heidän omatuntonsa ei ole puhdas. He salaavat erheensä, ja etsivät oppeja omaan korvasyhyynsä. Joka tunnustaa ja hylkää, se saa armon.
Adventistit pyrkivät lain kiihkoilullaan luomaan illuusion siitä, että he olisivat mukamas uskollisia ja oikeamielisiä.
Adventtikirkko ei ole Jumalan seurakunta, vaan pahojen henkien tyyssija.Kaiken saa ihminen anteeksi mutta ei Pyhän Hengen pilkkaa - älä hyvä mies keiki tulella..
Vai etkö usko sitäkään? - Kehennonlainen
alex-kasi kirjoitti:
Keitä ne "meidän" on - ja teillähän on jokaisella vähän erilaiset henget - tai ainakin erilainen usko - niin että kai sillä anti-adventismi-hengellä on sitten monta erilaista uskoa.
Kuule - yritä jymäyttää muita henkinesi - minuun kun se ei uppoa.. :)Hyvin olet tuonut asiasi esille aivan rehellisyyden mittapuun mukaan. Onhan tämä meidän elämämme vain koulu. Jokaisen pitäisi pitää huoli itsestään oikealla tavalla, ettei jäisi ihan tahallisesti luokalleen?
- vaan
alex-kasi kirjoitti:
Kaiken saa ihminen anteeksi mutta ei Pyhän Hengen pilkkaa - älä hyvä mies keiki tulella..
Vai etkö usko sitäkään?se polttava tuli sinutkin saavuttaa, jos et tee parannusta.
Turhaan siitä kerskailet.
Pyhän Hengen tuli on se, jota sinunkin tulee vain anoa.
Jos ei sinulla sitä ole silloin, kun Jeesus saapuu, et ole siinä joukossa, jolle Hän sanoo:
"Tulkaa Minun Isäni siunatut ja omistakaa se valtakunta, joka on teille ollut valmistettuna maailman perustamisesta lähtien." - Vaan vajaa tiedosta
vaan kirjoitti:
Adventtikirkko ei ole Jumalan seurakunta, vaan pahojen henkien tyyssija.Mikä vaan on sinun ikioma totuutesi: Näet minä tunnen Jeesuksen ja hänen Apostoliensa totuuden, sinun Vaan kummajaisen totuudesta en tiedä yhtään mitään. Tulisihan minun Vaankin totuus oppia tuntemaan. Kerro Vaan nyt vapaasti omasta totuudestasi Vaan, eikä mistään muusta, kuin omastasi Vaan. Näet mistä kukaan tietää yhtään mitään Vaan seurakunnasta, kun et ole seurakuntaasi edes ilmoittanut VAAN puhut kokoajan puuta ja heinää. Olen VAAN tietoa haluava ? Vaan!
- Ei aihetta
vaan kirjoitti:
Adventtikirkko ei ole Jumalan seurakunta, vaan pahojen henkien tyyssija.Itsestään Paholaisesta: Minä vaan en syytä sinun omahyväistä-vanhurskauttasi en mistään, koska minulla ei ole paholaisen henkeä. Jumalan henki ei salli minun syyttää ketään, koska he oman isäntänsä edessä seisovat tai kaatuvat. Ompa sinulle Herrasi antanut karskean tuomion hengen. Herra armahtakoon sinua siunattua !
- alex-kasi
vaan kirjoitti:
se polttava tuli sinutkin saavuttaa, jos et tee parannusta.
Jos ei sinulla sitä ole silloin, kun Jeesus saapuu, et ole siinä joukossa, jolle Hän sanoo:
"Tulkaa Minun Isäni siunatut ja omistakaa se valtakunta, joka on teille ollut valmistettuna maailman perustamisesta lähtien."että olet noin seonnut pasmoihisi..Taidatkin olla yksi näistä ?? kaatujista.. (huomaa ei katujista) ...
http://www.youtube.com/watch?v=5lvU-DislkI&feature=related - alex-kasi
Kehennonlainen kirjoitti:
Hyvin olet tuonut asiasi esille aivan rehellisyyden mittapuun mukaan. Onhan tämä meidän elämämme vain koulu. Jokaisen pitäisi pitää huoli itsestään oikealla tavalla, ettei jäisi ihan tahallisesti luokalleen?
Koulussa ollaan ja pitkä matka edessä ennenkuin vihollisita viimeinen on voitettu.. mutta onhan meillä paras mahdollinen opettaja Herramme Jeesus Kristus, Jumalan Poika..
Ei muuten mikään huono tavoite :) .. saada elää iankaikkisesti oikeudenmukaisuudessa ja keskinäisessä rakkaudessa ..
alex - Vältä Tuomitsemista
vaan kirjoitti:
se polttava tuli sinutkin saavuttaa, jos et tee parannusta.
"Tulkaa Minun Isäni siunatut ja omistakaa se valtakunta, joka on teille ollut valmistettuna maailman perustamisesta lähtien."Tämä Haaman koetti nöyryyttää Mordokain Kunigatar Esterin sedän. Haamanin onnettomuudeksi hän itse joutui hirsipuuhun, jonka hän oli rakennuttanut erikoisesti Haamania varten. Noissa lähimmäisten tuomitsemisissa pitää olla viisas ja karttaa kenenkään tuomitsemista. Näet Jumalalla ainoalla on oikean Tuomarin valtuudet!
- eremith32
alex-kasi kirjoitti:
Kuule - yritä jymäyttää muita henkinesi - minuun kun se ei uppoa.. :)Kyllä se usko on enempi sitä, että leivällä lähtee nälkä. Meillä on yhteiskunnissamme varsinkin täällä näissä länsimaissa, - Sanoisinkin melko jopa tuhmalla nimellä näitä kirkollisia yteisöjä, että ne ovat vain muodollisia 'henkisiä pesuloita', kuin todellisen Jeesuksen Kristuksen Rakkauden evankeliumin opin todellisia ylläpitäjiä. Ihminen jonka sydän on täynnä rakkautta saa kaikkien elävien olentojen luottamuksen.
tallainen ihminen kulkee turvallisena tietään eikä koskaan eksy, se joka rakastaa kaikkia, ei suinkaan tapaa koskaan muukalaista.
"Mietelmä. Jos joku kysyy sinulta. Mitä uskontoa tunnustat, niin vastaa *Totuutta*. Ei ole suurempaa uskoa kuin totuus. Hänellä joka elää oikeaa elämää, on "USKONTO". - uteljas
alex-kasi kirjoitti:
Koulussa ollaan ja pitkä matka edessä ennenkuin vihollisita viimeinen on voitettu.. mutta onhan meillä paras mahdollinen opettaja Herramme Jeesus Kristus, Jumalan Poika..
Ei muuten mikään huono tavoite :) .. saada elää iankaikkisesti oikeudenmukaisuudessa ja keskinäisessä rakkaudessa ..
alexGal. 4:17
Heillä on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata;
vaan he tahtovat eristää teidät,
että teillä olisi intoa heidän hyväksensä.
http://koti.phnet.fi/petripaavola/Galatalaiskirje
- Huomannut
on oiva esimerkki laupeudesta: Jeesuksen mukaan tämä kertomus perustuu hänen aikanaan sattuneeseen tositarinaan. Jeesuskin itse korostaa laupeutta suurempana, kuin uhria. Jeesus vertaa lesken ropoa kaikkein suurimmaksi anniksi, koska hän antoi uhrilahjana koko elämänsä tarpeen. Rikas sitävastoin antoi murusen paljosta omaisuudestaan.
Tämä palsta on tullut monien ymmärtämättömien ja vakaantumattomien parjaus palstaksi, Jossa ajetaan palstan omia uskovia Johonkin mielikuvitus Helvettiin. olen pannut tämän hyvin merkille!" Rikas sitävastoin antoi murusen paljosta omaisuudestaan. "
Laupiasta ihmistä ei maan päältä löydykään, vaan jos löytyisi, sinä hurmaisit hänet ja murhaisit, surmaisit.
Toistan: laupiasta ihmistä ei luoda edes uudestisyntymässä, vaan löytyy sentää laupeuden TEKOJA.
Jeesus viittaa itseensä puhuessaan laupiaasta samarialaisesta. Hän "sitoo kansansa vammat".
Jes. 30:26
Ja kuun valo on oleva kuin auringon valo, ja auringon valo on oleva seitsenkertainen,
oleva niinkuin seitsemän päivän valo,
sinä päivänä, jona Herra sitoo kansansa vammat ja parantaa siihen isketyt haavat.
Joka varoittaa vaivan paikasta, hän on todellinen armahtaja eikä armoton salailija!
Luuk. 16:28
Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä,
etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'
Juud. 1:
22 Ja armahtakaa toisia, niitä, jotka epäilevät, pelastakaa heidät, tulesta temmaten;
23 toisia taas armahtakaa pelolla, inhoten lihan tahraamaa ihokastakin.
24 Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta
ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen,
25 hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.
"Ainoa "sota" jota voidaan käydä ja kutsua Pyhäksi
on sellainen, jossa "armeija koostuu" vain hyvistä teoista
ja jonka "Kenraalina on armeliaisuus, ja jonka aseena on rakkaus."
Näinhän se on ja onpa vielä niinkin että suurinta vallankäyttöä on
armahtaminen. Sillä ainahan vahvemman on helppo nujertaa heikompi,
mutta oikeasti vahva on se joka armahtaa vaikka hänellä olisi oikeus
ja valta rangaista tai niinkuin alex8 sanoisi: piinata.
Jeesus opettaa meitä ottamaan valta käsiimme - armeliaisuuden kautta.
Elikkä esimerkiksi ottamalla aloite käsiin lukkiutuneessa suuressa taistelu
tilanteessa ...
... ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
23 Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että
veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
24 niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa,
ja tule sitten uhraamaan lahjasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?82748Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1642662- 1842511
Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n122034Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari211987Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa541838Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo691558Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http231162Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?691139Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta821036