Hei tahtoisin tietää mitä mieltä te olette tästä asiasta. Minua ärsyttää suunnattomasti kun porvoon kirppiksillä vaanii pari jälleenmyyjää kuin hyeenat ja ostelee antiikki tavaroita ja myy niitä aina 3x hinnalla. Ymmärrän että se on bisnestä mutta jossain määrin se menee ihan liiotteluun kun ne kärkkyy kun tulee viemään tavaroita myyntiin! MInulla on tusina ystäviä jotka ovat kertoneet tarinoita siitä kun näkee myymiänsä tavaroita 3x kalliimmalla minusta se on ÄLLÖTTÄVÄÄ! YHDEN kerran kuulin naisen jopa sepittävän jotain omaa tarinaansa myyjälle kuinka se vanha antiikki nalle pääsee ``hyvään kotiin´´ja seuraavalla viikolla se onkin myynnissä HEmmetin kalliiilla toisessa kirppiksessä. OLEN itsekkin tehnyt tälläistä YHDEN kerran mutta minusta tämä on jo OKSETTAVAAAAAAAAAAAAA!! itse en kattele tätä touhua enää sekuntiakaan eräiden TÖRKY TÖRKY tapausten jälkeen olen saanut tarpeekseni!!
JÄLLEENMYYJÄT
11
313
Vastaukset
- 30vuotta kirppareita
onhan se moraalisesti kyseenalaista myydä samalla kirppiksellä kalliimmalla toisen tavaroita. Mitä se muuta on kuin haaskalintuihin verrattavaa. toisaalta, ovathan haaskatkin luojan luomia :)
Tämä on yksi kerjäämisen muoto. Tuntuu siistimmältä toki näin toimien, ainakaan suurin osa ei siihen kiinnitä mitään huomiota. Mutta jos istut kadulla kerjäämässä, se on huomiota herättävää.
Pitääkö tätä sääliä vai närkästyä.
Kyllähän heitä jälleenmyyjiä tai muutoin tavara ahneita hengittää niskaan joka kerta kun viet rompetta myyntiin. Siinä he odottavat nälkäisinä kun nostelet laukusta jotain vanhaa roinaasi. HUH.
En osta Tällaisten jälleenmyyjien pöydistä koskaan yhtään mitään.- toreilla
en tiedä, mutta sen tiedän, että jopa antiikkikauppiaat katselevat avoimin silmin myös romuvarastoja ja kirppiksiä. Ostavat heitä kiinnostavan tavaran myydäksensä. Se on alalla yleinen tapa ja siis hyväksyttyä.
Pieni neuvo: kun myyt kirppiksellä, sinä itse päätät kenelle myyt ja mihin hintaan. Kun tavara on vaihtanut omistajaa, pulinat poia! Se on kierrätyskaupan meininki. - delina17
toreilla kirjoitti:
en tiedä, mutta sen tiedän, että jopa antiikkikauppiaat katselevat avoimin silmin myös romuvarastoja ja kirppiksiä. Ostavat heitä kiinnostavan tavaran myydäksensä. Se on alalla yleinen tapa ja siis hyväksyttyä.
Pieni neuvo: kun myyt kirppiksellä, sinä itse päätät kenelle myyt ja mihin hintaan. Kun tavara on vaihtanut omistajaa, pulinat poia! Se on kierrätyskaupan meininki.Tottakai ymmärrän sen että kun tavaroitani siellä myyn niin sen voi ostaa kuka tahansa. eikä haittaa yhtään jos antiikki kauppiaat ostavat tavaroitani. Mutta kun kyse on yhdistä tietyistä jotka menevät jo törkeyden ääri rajoille ja tekevät sitä AIna. ja se valehtelu vielä siihen päälle. tekisivät sen edes ovelasti. Ja edelleen muistutan näistä törky törky tapauksista mistä en nyt sen enempää viitsisi lähteä kertomaan.
- Kirppuli
Aikas vanha ketju, mutta asia ei ole muuttunut: Porvoon Löytöpisteessä yhä "asuu" se yks äijä, joka kahmii muista pöydistä edulliset tavarat ja siirtää ne omiin pöytiinsä. Minäkään en koskaan osta mitään hänen pöydistään.
Kerran tässä kesällä tämä tyyppi otti itselleen joka ikisen alakanttiin hinnoitellun tavaran, jonka minä ensin olin nostanut käteeni tarkastelua varten ja sitten pannut takaisin pöydälle. Se äijä tosiaan oikein seisoi siinä takanani jonkin matkan päässä katsellen, ja kun lähdin kiertelemään muualle, tuli ja otti ko. tavarat omikseen.
Olen joskus nähnyt, kun hän on vienyt tavaroita hetkeksi kassatiskin päätyyn sanoen kirppiksenpitäjille "nää on mun".
Jonkin ajan "lepuuttamisen" jälkeen hän on sitten hinnoitellut tavarat "paremmin" ja vienyt omiin pöytiinsä. Aina välillä hän hämätäkseen myös siirtää kauan omassa pöydässäsi seisseen tavaran toiseen omista pöydistään.
Kukaan kirjoittajista ei ole huomannut, että homma oikeasti on laitonta: me jotka myymme kirpparilla omia tavaroitamme, toimimme laillisesti, mutta tällaiset jobbarit tekevät bisnestä, josta oikeasti kuuluisi maksaa veroa. Jokaisen, joka ostaa jotain myyntitarkoituksessa, tulisi maksaa voitosta veroa.
Vaan eipä ole minun asiani.- Kirppuli
Nyt huomasin, että ennakoiva kirjoitus teki tuohon edelliseen virheen: p.o. että kaveri siirtää omassa PÖYDÄSSÄÄN kauan seisseen tavaran aina välillä toiseen omaan pöytäänsä.
- maku_mennyt
Taidan tietää kyseisen tyypin. Todella monta pöytää Löytöpiste kirppiksellä. Varmaan hyvän diilin tehnyt vuokrasta, eihän tommonen muuten kannata. Muistan kun oli vielä Samaria ja kyseinen tyyppi osti vanhan lasipurkin muutamalla eurolla ja parin päivän päästä se oli omassa pöydässä useamman kympin. En osta mitään hänen pöydistä vaikka kuinka halpaa olisi.
- tottajokasananen
Onhan noita trokareita. Samaria on nykyään Wanhakierto
- maku_mennyt
Näinhan se on. Nimi vaihtui ja hinnat nousi.
- tottajokasananen
maku_mennyt kirjoitti:
Näinhan se on. Nimi vaihtui ja hinnat nousi.
Hinnat nousi kun henkilökunta on ammattitaitoisempaa. Ei kirppis kuitenkaan ole sosiaalitoimisto
- maku_mennyt
Olen kaiketi käsittänyt asian väärin. Minä kun luulin, että tuommoiset paikat (Samaria, Uff, ym.) olisi ns. vähävaraisille. Nythän kyseisten puljujen käytetyt rätit lähentelee jo markettihintoja.
- tottajokasananen2
Samaria kerää rahaa omaan toimintaansa. Kirjat ja arvoastiat näyttävät olevan vieläkin alle markkinahinnan. Ja olen kyllä itse nähnyt että Samaria antaa ilmaiseksi vaatteet vähävaraiselle. Ei kenenkään kannata myydä satasen kamaa kympillä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2473305
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?362962Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n342198Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari382111Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa741970Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo841766Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh441659Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?1221537Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr561434Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http451279