Uskotko todella kenelle

X-hirvas

Jumala puhui ja kohdisti sanansa. Uskotko että Jumala tarkoitti sanansa vain tietylle ihmiselle tai ryhmälle, jolle Hän puhui. Otetaan esimerkkejä Raamatusta.

1. Moos. 8:15
Ja Jumala puhui NOOALLE sanoen:
1. Moos. 17:3
Ja Abram lankesi kasvoilleen, ja Jumala puhui HÄNELLE sanoen:
2. Moos. 6:10
Sitten Herra puhui MOOSEKSELLE ja sanoi:
4. Moos. 4:1
Ja Herra puhui MOOSEKSELLE ja AARONILLE sanoen:
2. Moos. 31:13
"Puhu ISRAELILAISILLE ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.

Uskotko siis että Jumala tarkoitti sanansa vain heille, joille Hän puhui?

46

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

Ja nyt Jumala puhuu minulle:

Joh. 3:14 "Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän
      15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
      16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä
      17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
      18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."

• alex-kasi

että Raamatun sanat olisivat kirjoitetut vain niille joille ne on kerran annettu.

alex

• X-hirvas

epäuskoinen, vaikka toisaalta julistat sitä, että jokainen sana Raamatussa on Jumalan sanaa.

"Puhu ISRAELILAISILLE ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.

Uskotko Jumalan ilmoitusta, että sapatti annettiin vain israelilaisille sanan todistuksen mukaan.

• adventisti.

Olet oikeassa. Raamatun sanat on kirjoitettu juuri meille, kaikille ihmisille. Ja ne on myös tarkoitettu otettavaksi todesta.

• totuus on..
        X-hirvas kirjoitti:

epäuskoinen, vaikka toisaalta julistat sitä, että jokainen sana Raamatussa on Jumalan sanaa.

Uskotko Jumalan ilmoitusta, että sapatti annettiin vain israelilaisille sanan todistuksen mukaan.

annettiin ensin ihmisille, luomistyönsä muistoksi Jumala itsekkin lepäsi SIUNASI JA PYHITTI SAPATIN.

Sitten Jumala antoi sapatin Israelille, taikka se oli vain muistutus heille sapatin pyhittämisestä koska he olivat sen kadottaneet Egyptissa orjana ollessaan, kyllä heidän esi isät tiesi sapatin ja pyhittivät sen.

Sillä Sapatissa onkin MUISTA PYHITTÄÄ LEPOPÄIVÄ, koska ihminen on muistamaton ollut sapatin suhteen ja näinä päivinä aivan sapatin hävittäjä yrittää olla, mutta ei kylläkään onnistu siinä hävittämisessä, jää varmasti toiseksi, sillä Jumalan on voimallinen pitämään sanansa. ja se kuuluu Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten, näinhän Jeesus opetti.

• kuokkavieras
        adventisti. kirjoitti:

Olet oikeassa. Raamatun sanat on kirjoitettu juuri meille, kaikille ihmisille. Ja ne on myös tarkoitettu otettavaksi todesta.

Niin, muutenhan Paavalin kirjeetkin voisi heittää roskiin oikopäätä. Nehän oli nimetty senaikaisille eri seurakunnille.

Ja kaikki, mitä Jeesus sanoi myöskin. Sanoiko hän koskaan, että välittäkää sitten tämä kaikki suomalaisille?

Esimerkiksi se, mitä hän sanoi rikkaalle miehelle. Uskooko x-hirvas, että se oli tarkoitettu vain juuri sille rikkaalle miehelle?

Noin jos alkaa lukemaan Raamattua, niinkuin x-hirvas, niin eipä sieltä paljon maille heru.

• X-hirvas
        kuokkavieras kirjoitti:

Niin, muutenhan Paavalin kirjeetkin voisi heittää roskiin oikopäätä. Nehän oli nimetty senaikaisille eri seurakunnille.

Ja kaikki, mitä Jeesus sanoi myöskin. Sanoiko hän koskaan, että välittäkää sitten tämä kaikki suomalaisille?

Esimerkiksi se, mitä hän sanoi rikkaalle miehelle. Uskooko x-hirvas, että se oli tarkoitettu vain juuri sille rikkaalle miehelle?

Noin jos alkaa lukemaan Raamattua, niinkuin x-hirvas, niin eipä sieltä paljon maille heru.

pitää lukea niin kuin se on kirjoitettu. Laki ja sapattikäsky annettiin vain israelin kansalle ja heidän kanssaan asuville muukalaisille. Se on totuus, joka ei muutu miksikään kultien vääntelystä huolimatta.

• fniss!
        X-hirvas kirjoitti:

pitää lukea niin kuin se on kirjoitettu. Laki ja sapattikäsky annettiin vain israelin kansalle ja heidän kanssaan asuville muukalaisille. Se on totuus, joka ei muutu miksikään kultien vääntelystä huolimatta.

Lukeeko Raamatussa tosiaankin, että VAIN israelin kansalle?

• X-hirvas
        fniss! kirjoitti:

Lukeeko Raamatussa tosiaankin, että VAIN israelin kansalle?

ei ollut muita kansoja kuin Jumalan silloinen valittu kansa, niin laki annettiin VAIN heille, ja se kuului Jumalan ja Israelin väliseen liittoon. Eikä se koskenut muita kuin VAIN israelilaisia ja heidän kanssaan asuvia muukalaisia.

KAIKKI käskyt ja säännöt annettiin siis israelilaisille. Turhaa tuollaisille on todistaa mitään Raamatulla, jotka eivät usko siihen.

• benedi
        X-hirvas kirjoitti:

" Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan hengen vaikutuksesta,
        on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa" 2 Tim 3: 16

"että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut" jae 17

Onko sapatti asetettu Jumalan Hengen vaikutuksesta?
        Onko hyvä teko pyhittää sapatti? Onko Jumalan käskyt syntyneet Jumalan Hengen vaikutuksesta?
        Onko niiden käskyjen tarkoitus , opettaa? nuhdella, ojentaa, ja kasvattaa Kristukseen?

Sanomme: On, on ..mitä muuta siihen lisätään, se on pahasta!!

Kun Jeesus asetti sapatin , hän oli Henki!
        Joh 1:1 , 2 kertoo että Jeesus tuli lihaksi vasta myöhemmin!!

Jumala eli Jeesus on Henki, vielä silloinkin kun Hän julisti lakinsa Siinailta!!

Hengen vaikutuksesta kaikki Jeesuksen suusta lähteneet sanat ovat peräisin!

Jeesushan noustessaan lukemaan sapattina synagookassa kertoi : Herran Henki on minun päälläni,
        ..ja hän jatkoi Jesajan kirjasta...

Ei jokainen sana Raamatussa ole Jumalan sanaa!!
        Puhuuhan Jeesus saatanankin , ja fariseusten, ja pappien kanssa!
        Ja Pilatuksen kanssa, jne...

Väittiväthän jotkut että Jeesuksen äiti on Maria ja Isä Joosef,...eivät ne sanat ole Jumalan sanoja!

• joutavasti...
        X-hirvas kirjoitti:

ei ollut muita kansoja kuin Jumalan silloinen valittu kansa, niin laki annettiin VAIN heille, ja se kuului Jumalan ja Israelin väliseen liittoon. Eikä se koskenut muita kuin VAIN israelilaisia ja heidän kanssaan asuvia muukalaisia.

KAIKKI käskyt ja säännöt annettiin siis israelilaisille. Turhaa tuollaisille on todistaa mitään Raamatulla, jotka eivät usko siihen.

Pitäs sitten selittää, mitä Israel tarkottaa ja sitä, että jos tarkoittaa Jaakobia pettäjää, jolle siunauksen jälkeen nimettiin Israel, niin onko uskon kansaa joka pääsee perinne Kristuksessa.
        Uhristahan ja sovituksesta on aina ollut kyse, paratiisista lähtien ja Kristus on aina ollut kansansa keulassa.
        Kun keulassa on ollut niin on rajannut luvattuun maahan pääsijöiden mittasuhteen näkemyksensä ja ehtojensa mukaan.

Ei ehkä niin, kuin x- hirvas sen tykönään näkee, tahi jotkut (israel- näkemyksessä piirtää)

sanahan sen esille tuo......

• X-hirvas
        joutavasti... kirjoitti:

Pitäs sitten selittää, mitä Israel tarkottaa ja sitä, että jos tarkoittaa Jaakobia pettäjää, jolle siunauksen jälkeen nimettiin Israel, niin onko uskon kansaa joka pääsee perinne Kristuksessa.
        Uhristahan ja sovituksesta on aina ollut kyse, paratiisista lähtien ja Kristus on aina ollut kansansa keulassa.
        Kun keulassa on ollut niin on rajannut luvattuun maahan pääsijöiden mittasuhteen näkemyksensä ja ehtojensa mukaan.

Ei ehkä niin, kuin x- hirvas sen tykönään näkee, tahi jotkut (israel- näkemyksessä piirtää)

sanahan sen esille tuo......

Raamatusta, että Jumala teki liiton assurialaisten kanssa ja antoi heille kymmenen käskyä.

• kuokkavieras
        X-hirvas kirjoitti:

Raamatusta, että Jumala teki liiton assurialaisten kanssa ja antoi heille kymmenen käskyä.

Mutta eikös assurialaisilla ollut omat jumalansa? Minkä jumalan kanssa sinä haluat olla liitossa? Jos sinulla on joku muu jumala kuin hän, joka ne käskyt antoi, niin ei tietenkään ne käskyt silloin sinulle kuulu.

• Ei se, että Jumala joutui muistuttamaan Israelilaisia sapatin pitämisesta tarkoita sitä, etteikö sapatti olisi tarkoitettu kaikille ihmisille. Jeesus sanoi, ettei ihminen ole sapattia varten, vaan sapatti on IHMISTÄ varten!

Jeesus olisi yhtä hyvin voinut sanoa ettei juutalaiset ole sapattia varten, vaan sapatti on JUUTALAISIA varten, mutta niinhän Jeesus EI SANONUT! Vaan ettei IHMINEN ole sapattia varten,vaan sapatti on IHMISTÄ varten.
        Nyt meidän tulisi ainoastaan kysyä X hirvakselta, että:

Oletko sinä X hirvas IHMINEN?

• vaan
        kuokkavieras kirjoitti:

Mutta eikös assurialaisilla ollut omat jumalansa? Minkä jumalan kanssa sinä haluat olla liitossa? Jos sinulla on joku muu jumala kuin hän, joka ne käskyt antoi, niin ei tietenkään ne käskyt silloin sinulle kuulu.

se israelin kansa onnistu siinä lainkuuliaisuudessa?

Kuinkas hyvin luulet itse onnistuvasi?
        Etköhän ole samaa ihmissukua, joten huonot on sinunkin mahdollisuutesi.

Mites se päättyi se israelin kansan maallinen vaellus?
        Taisivat yllyttää Pilatustakin naulitsemaan Jeesuksen ristille. Ja olivat kyllä lainkuuliaista kansaa. Että ristille vain. Eikös kuulosta tutulta?
        Näilläkin sivuilla on lynkkausmieltä monen kommenteissa ollut havaittavissa.

Etkös voisi edes ottaa vaikka varoituksesta vaarin.
        Vai oletko mielestäsi nyt parempi ihmisenä, kuin keskiverto israelilainen?

• vaan
        vaan kirjoitti:

Taisivat yllyttää Pilatustakin naulitsemaan Jeesuksen ristille. Ja olivat kyllä lainkuuliaista kansaa. Että ristille vain. Eikös kuulosta tutulta?

että tulkoon Jeesuksen veri meidän päällemme.

Ja kuinka siinä kävikään?
        Melkein kuolivat sukupuuttoon Aatun toimesta.

Ei kannata lausua tuomiota itselle, sanomalla, että kyllä minä 10 käskyä noudatan.
        Joutuu meinaan pitämään lupauksensa ja silloin voi lirahtaa housuihin viimeisellä tuomiolla, kun Jeesu kysyy:
        "Enkös minä sovittanut sinun syntisi? Miksi kuitenkin epäilit ja tahdoit osoittaa, että olet kyllin vahva tulemaan toimeen ihan omalla lainpitämisellä omalla vanhurskaudella ja väitit, että kykenet kyllä onnistumaan paremmin, kuin ne pöllöt israelilaiset."

• Åling
        vaan kirjoitti:

vain siksi että sitä ei noudateta.
        Jos Jumalan laki on oikeudenmukainen niin se on - en ymmärrä ajattelet että se kuinka sitä noudatetaan määräisi sen onko laki voimassa vai ei.

• Åling kirjoitti:

vain siksi että sitä ei noudateta.
        Jos Jumalan laki on oikeudenmukainen niin se on - en ymmärrä ajattelet että se kuinka sitä noudatetaan määräisi sen onko laki voimassa vai ei.

Sinut joka olet tyhmänrohkeana antanut ympärileikata itsesi lakiliittoon.

Gal. 5:3
        Vakuutan vielä kerran jokaiselle, joka antaa ympärileikata itsensä,
        että hän on
        velvollinen noudattamaan lain kaikkia määräyksiä.

• benedi kirjoitti:

" Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan hengen vaikutuksesta,
        on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa" 2 Tim 3: 16

"että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut" jae 17

Onko sapatti asetettu Jumalan Hengen vaikutuksesta?
        Onko hyvä teko pyhittää sapatti? Onko Jumalan käskyt syntyneet Jumalan Hengen vaikutuksesta?
        Onko niiden käskyjen tarkoitus , opettaa? nuhdella, ojentaa, ja kasvattaa Kristukseen?

Sanomme: On, on ..mitä muuta siihen lisätään, se on pahasta!!

Kun Jeesus asetti sapatin , hän oli Henki!
        Joh 1:1 , 2 kertoo että Jeesus tuli lihaksi vasta myöhemmin!!

Jumala eli Jeesus on Henki, vielä silloinkin kun Hän julisti lakinsa Siinailta!!

Hengen vaikutuksesta kaikki Jeesuksen suusta lähteneet sanat ovat peräisin!

Jeesushan noustessaan lukemaan sapattina synagookassa kertoi : Herran Henki on minun päälläni,
        ..ja hän jatkoi Jesajan kirjasta...

Ei jokainen sana Raamatussa ole Jumalan sanaa!!
        Puhuuhan Jeesus saatanankin , ja fariseusten, ja pappien kanssa!
        Ja Pilatuksen kanssa, jne...

Väittiväthän jotkut että Jeesuksen äiti on Maria ja Isä Joosef,...eivät ne sanat ole Jumalan sanoja!

Lain tarkoitus on tuomita meidät jotta Jeesus saisi armahtaa - niinkuin Herra sen oli Paavalille opettanut sekä sanoin että "kantapään kautta".

Room.3.

9 Miten siis on? Olemmeko me muita parempia? Emme lainkaan.
        Olen jo esittänyt sen syytöksen, että kaikki, niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin, ovat synnin vallassa.
        12 Kaikki ovat luopuneet ja käyneet kelvottomiksi. Ei ole ketään, joka tekee hyvää, ei ainoatakaan.

19 Me tiedämme, että lain sanat kohdistuvat niihin, joilla on laki. Näin ei kukaan voi väittää vastaan, vaan koko maailma joutuu Jumalan tuomion alaiseksi. [Hes. 16:63]
        20 Eihän yksikään ihminen tule Jumalan edessä vanhurskaaksi lain käskyjä noudattamalla.
        Lain tehtävänä on opettaa tuntemaan, mitä synti on.

Lain tehtävänä on opettaa tuntemaan, mitä synti on.!

• 15978
        AnttiVKantola kirjoitti:

että hän on

koska sitä ei kuitenkaan kukaan noudata. Tehkööt mitäkukin parhaaksi näkevät - niinkö?
        Minä en usko että Jumala koskaan poistaa lakiaan - se on yhtä ikuinen kuin muutkin luonnonlait. Niinhän Jeesus sanoi että ennen taivas ja maa katoavat kuin laista pieninkään piirto.

• X-hirvas kirjoitti:

Pelastamaan: Jeesu tuli vain etsimään Israelin huoneen kadonneita lampaita. Kuvitteleeko Hirvas olevansa Juutalainen?

• 234234234
        AnttiVKantola kirjoitti:

Lain tarkoitus on tuomita meidät jotta Jeesus saisi armahtaa - niinkuin Herra sen oli Paavalille opettanut sekä sanoin että "kantapään kautta".

Room.3.

9 Miten siis on? Olemmeko me muita parempia? Emme lainkaan.
        Olen jo esittänyt sen syytöksen, että kaikki, niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin, ovat synnin vallassa.
        12 Kaikki ovat luopuneet ja käyneet kelvottomiksi. Ei ole ketään, joka tekee hyvää, ei ainoatakaan.

19 Me tiedämme, että lain sanat kohdistuvat niihin, joilla on laki. Näin ei kukaan voi väittää vastaan, vaan koko maailma joutuu Jumalan tuomion alaiseksi. [Hes. 16:63]
        20 Eihän yksikään ihminen tule Jumalan edessä vanhurskaaksi lain käskyjä noudattamalla.
        Lain tehtävänä on opettaa tuntemaan, mitä synti on.

Lain tehtävänä on opettaa tuntemaan, mitä synti on.!

mitään. Lain alkuperäinen tarkoitus EI OLLUT tuomita meitä, vaan osoittaa, miten meidän tulee elää.

• 2342342342
        X-hirvas kirjoitti:

voidaan polttaa ja unohtaa, koska Jeesus ei koskaan puhunut yhtään sanaa suomalaisille. Sinun logiikkasi on paskapuhetta.

• 2342342342
        X-hirvas kirjoitti:

Jumalalla on edelleen VAIN YKSI KANSA, seitsemännen päivän adventistit.

• 23423423234
        AnttiVKantola kirjoitti:

että hän on

Suomen laki on kumottu ja turha ja tyhjänpäiväinen orjuuttaja, koska muutama suomalainen on rattijuoppo. Just joo.

Kyllä olette TYPERIÄ!

• X-hirvas
        Sirkka-Iita kirjoitti:

Ei se, että Jumala joutui muistuttamaan Israelilaisia sapatin pitämisesta tarkoita sitä, etteikö sapatti olisi tarkoitettu kaikille ihmisille. Jeesus sanoi, ettei ihminen ole sapattia varten, vaan sapatti on IHMISTÄ varten!

Jeesus olisi yhtä hyvin voinut sanoa ettei juutalaiset ole sapattia varten, vaan sapatti on JUUTALAISIA varten, mutta niinhän Jeesus EI SANONUT! Vaan ettei IHMINEN ole sapattia varten,vaan sapatti on IHMISTÄ varten.
        Nyt meidän tulisi ainoastaan kysyä X hirvakselta, että:

Oletko sinä X hirvas IHMINEN?

ihminen, ja jos olisin seisonut siinä fariseusten joukossa joille Jeesus puhui, niin tottakai Hän puhutteli paikallaolijoita ihmisiksi.
        Mutta silloin oli voimassa vielä israelilaisille annettu laki, mutta. Samalla Hän huomautti, että Hän on sapatin Herra, eli yläpuolella vanhan lain, joka poistui Hänen kuollessaan. Silloin alkoi uusi liitto uskossa ja armossa.

En ole pannut merkille, että kukaan ympärileikkauttaa lihallisesti itseään, vaan usko on ympärileikannut ihmisen hengellisesti, eikä kuollut laki vanhurskauta ketään. Eihän se pelastanut edes israelilaisia joille se oli aikoinaan annettu. Tarvittiin uusi parempi liitto, jossa myös pakanakansat pääsivät osalliseksi pelastuksesta uskon ja armon kautta.

• benedi= siunattu
        X-hirvas kirjoitti:

No hirva, miten on?

Jokaikinen israelilainen, niistä, joille laki annettiin on kuollut!!

Hih, Miten siis kävi lain, kuoliko se heidän mukanaan..(purskahtaa nauruun, ei kuitenkaan pilkalliseen) terv. benedi

• X-hirvas
        kuokkavieras kirjoitti:

kuokkavieras. Kyse on siitä puhuiko Jumala israelilaisille vai assurialaisille. Siis kenelle Jumala kohdisti sanansa.
        Vai ymmärätkö asiat niin, että kun Jumala puhui israelilaisille, niin se puhuikin kiinalaisille?
        Käsittämätöntä Raamatun vääntelyä.

• X-hirvas
        benedi= siunattu kirjoitti:

No hirva, miten on?

Jokaikinen israelilainen, niistä, joille laki annettiin on kuollut!!

Hih, Miten siis kävi lain, kuoliko se heidän mukanaan..(purskahtaa nauruun, ei kuitenkaan pilkalliseen) terv. benedi

usko Jumalan sanaan, niin silloin voi nauraa sille, kuten sinä teit.

5. Moos.5.
        1 Ja Mooses kutsui kokoon KAIKEN ISRAELIN ja sanoi HEILLE: "Kuule, Israel, nämä käskyt ja oikeudet, jotka minä tänä päivänä julistan teidän korvienne kuullen. Oppikaa ne ja noudattakaa niitä tarkoin.
        2 Herra, meidän Jumalamme, teki liiton meidän kanssamme Hoorebilla.
        3 Herra ei tehnyt tätä liittoa meidän isiemme kanssa, VAAN MEIDÄN KANSSAMME, jotka olemme tässä TÄNÄ PÄIVÄNÄ, kaikkien meidän kanssamme, jotka NYT ELÄMME.

Siis Jumala teki liiton niiden israelilaisten kanssa, jotka sillä hetkellä olivat paikalla ja elossa.
        Usko Raamattua äläkä vitsaile.

• benedi=siunattu
        AnttiVKantola kirjoitti:

että hän on

...Ympärileikkauksesta, syömisestä ja juomisesta, eikä härkäin uhraamisesta
        ole muuta lakia ,kuin Mooseksen laki Mal 4: 4, Kyseessä on lain kirja, jota " luettiin puoleenpäivään saakka"

Tämä laki tuli loppuunsa ristillä! Kol 2: 14
        Ja tätä lakia ei tehty täydelliseksi! Heb 7: 19

Antti leikkaa sydämesi ympäri, älä kikkeliäsi, kehottaa benedi

• X-hirvas
        2342342342 kirjoitti:

Jumalalla on edelleen VAIN YKSI KANSA, seitsemännen päivän adventistit.

hyväksy kultteja eikä valehtelijoita kansakseen.

• benedi=siunattu
        X-hirvas kirjoitti:

usko Jumalan sanaan, niin silloin voi nauraa sille, kuten sinä teit.

5. Moos.5.
        1 Ja Mooses kutsui kokoon KAIKEN ISRAELIN ja sanoi HEILLE: "Kuule, Israel, nämä käskyt ja oikeudet, jotka minä tänä päivänä julistan teidän korvienne kuullen. Oppikaa ne ja noudattakaa niitä tarkoin.
        2 Herra, meidän Jumalamme, teki liiton meidän kanssamme Hoorebilla.
        3 Herra ei tehnyt tätä liittoa meidän isiemme kanssa, VAAN MEIDÄN KANSSAMME, jotka olemme tässä TÄNÄ PÄIVÄNÄ, kaikkien meidän kanssamme, jotka NYT ELÄMME.

Siis Jumala teki liiton niiden israelilaisten kanssa, jotka sillä hetkellä olivat paikalla ja elossa.
        Usko Raamattua äläkä vitsaile.

sillä, ilmestyskirjan aikana, joka on lopun ajan sanomaa,..ei ole ainuttakaan
        israelilaista olemassa, niitä, joille laki annettiin!

Ja siitä huolimatta, sen jälkeen kun israelin kansa sai hylkäystuomion, Johannes
        kirjoitti joskus 60-70 jkr Ilm. kirjaan näin:

"" Blessed are they that do his commandments, that they may have right
        to the tree of life, and may enter in throug
        the gates into city" Ilm. 22: 14

x-hirvaksen vitsailu loppuu viimeistään Jeesuksen takaisin tuloon,..sillä jae
        15 kertoo että hirvas on ehdottomasti ulkopuolella, jos
        jatkaa vitsailuaan, Jumalan ja minun Jumalan palvelijan kanssa!

terv, benedi

• kuokkavieras
        X-hirvas kirjoitti:

kuokkavieras. Kyse on siitä puhuiko Jumala israelilaisille vai assurialaisille. Siis kenelle Jumala kohdisti sanansa.
        Vai ymmärätkö asiat niin, että kun Jumala puhui israelilaisille, niin se puhuikin kiinalaisille?
        Käsittämätöntä Raamatun vääntelyä.

Jumala kohdisti sanansa niille, joiden Jumala hän on. Vai etkö pidä häntä Jumalanasi? ISRAELILAISILLE tosin sanotaan koko ajan, kerran toisensa jälkeen; "Herra TEIDÄN Jumalanne". Eikös tuosta tule aivan selväksi, että Jumala onkin VAIN Israelilaisten Jumala, sinun logiikkasi mukaan? Tuohan tekee sinusta jumalattoman.

• X-hirvas
        kuokkavieras kirjoitti:

Jumala kohdisti sanansa niille, joiden Jumala hän on. Vai etkö pidä häntä Jumalanasi? ISRAELILAISILLE tosin sanotaan koko ajan, kerran toisensa jälkeen; "Herra TEIDÄN Jumalanne". Eikös tuosta tule aivan selväksi, että Jumala onkin VAIN Israelilaisten Jumala, sinun logiikkasi mukaan? Tuohan tekee sinusta jumalattoman.

Jumala ilmoitti olevansa Israelin Jumala, ja Israeli oli Jumalan kansa. Pakanakansoilla oli omat jumalansa, toisin sanoen epäjumalia, joita Israelkin rupesi palvomaan jossain vaiheessa.
        Mutta koska kuriton aavikkokansa teki sellaista, mikä oli pahaa Jumalan silmissä, eikä Mooses saanut heitä järjestykseen, israelilaisille annettiin järjestyslaki. Se turvasti edes jonkinlaisen inhimillisen elämän erämaa taipaleella.
        Jeesus poisti tuon lain lopullisesti, eikä sitä palvo enää muut kuin ulkokultaiset adventistit.

• kuokkavieras
        X-hirvas kirjoitti:

Jumala ilmoitti olevansa Israelin Jumala, ja Israeli oli Jumalan kansa. Pakanakansoilla oli omat jumalansa, toisin sanoen epäjumalia, joita Israelkin rupesi palvomaan jossain vaiheessa.
        Mutta koska kuriton aavikkokansa teki sellaista, mikä oli pahaa Jumalan silmissä, eikä Mooses saanut heitä järjestykseen, israelilaisille annettiin järjestyslaki. Se turvasti edes jonkinlaisen inhimillisen elämän erämaa taipaleella.
        Jeesus poisti tuon lain lopullisesti, eikä sitä palvo enää muut kuin ulkokultaiset adventistit.

Tekevätkö suomalaiset koskaan sitä, mikä on pahaa Jumalan silmissä?

• sydämessä
        X-hirvas kirjoitti:

ihminen, ja jos olisin seisonut siinä fariseusten joukossa joille Jeesus puhui, niin tottakai Hän puhutteli paikallaolijoita ihmisiksi.
        Mutta silloin oli voimassa vielä israelilaisille annettu laki, mutta. Samalla Hän huomautti, että Hän on sapatin Herra, eli yläpuolella vanhan lain, joka poistui Hänen kuollessaan. Silloin alkoi uusi liitto uskossa ja armossa.

En ole pannut merkille, että kukaan ympärileikkauttaa lihallisesti itseään, vaan usko on ympärileikannut ihmisen hengellisesti, eikä kuollut laki vanhurskauta ketään. Eihän se pelastanut edes israelilaisia joille se oli aikoinaan annettu. Tarvittiin uusi parempi liitto, jossa myös pakanakansat pääsivät osalliseksi pelastuksesta uskon ja armon kautta.

tekee ihmisen kuuliaiseksi Jumalan käskyille. Jumalan käskyt ovat hyvää tarkoittavia opetuksia ja neuvoja, siis meidän parhaaksi, eikä meitä vastaan. Mitä niskuroimista niissä on? Miksi pitää vängällä muuttaa joku käsky muuksi, miksi se on tarkoitettu? Jumala ei salli itseään pilkata, ja hän toivoo kunnioitusta luodultaan, niin että hänen säädöksiään pidettäisiin oikeina ja iloiten niitä noudatettaisiin.

• vaan

"että Raamatun sanat olisivat kirjoitetut vain niille joille ne on kerran annettu"

"Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: 'Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja TAPPAKAA jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen.

"TAPPAKAA tyystin vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot, mutta älkää koskeko keneenkään, jolla on otsassaan merkki; ja alottakaa minun pyhäköstäni." Niin he alottivat niistä miehistä, vanhimmista, jotka olivat temppelin edessä."

"niin viekää molemmat sen kaupungin portille ja KIVITTÄKÄÄ HEIDÄT KUOLIAAKSI, tyttö siksi, että hän ei huutanut apua kaupungissa, ja mies siksi, että hän teki väkivaltaa lähimmäisensä morsiamelle. Poista paha keskuudestasi"

"Ja asettakaa kaksi kelvotonta miestä istumaan häntä vastapäätä, että he todistaisivat hänestä näin: 'Sinä olet kironnut Jumalaa ja kuningasta'. Viekää hänet sitten ulos ja KIVITTÄKÄÄ HÄNET KUOLIAAKSI."

• Ei Jeesus tullut laajentamaan lakia pakanoille vaan antoi evankeliumin sekä israelilaisille että pakanoille.
      Joo kyllä Mooses kirjoitti laintaulut itselleen ja Israelille eikä pakanoille:
      2. Moos.34:27 (27-35)
      Ja Herra sanoi Moosekselle: "Kirjoita itsellesi nämä sanat, sillä näiden sanojen mukaisesti minä olen tehnyt liiton sinun ja Israelin kanssa".

Joka ottaa päälleen lain ikeen, se suurta tuskaa kantaa:
      5. Moos. 31:26 :
      "Ottakaa tämä lain kirja ja pankaa se Herran, teidän Jumalanne, liitonarkin sivulle,
      olemaan siellä todistajana sinua VASTAAN.

Joku laittoi Lutherilta mielenkiintoista tekstiä. En ole tarkistanut lähteestä, mutta tuo passaa yhteen
      Uuden Testamentin kanssa:

"Kymmenet käskyt kuuluvat raastupaan, mutta eivät saarnastuoliin."
      - Luther

!!! Laki ei ole sen arvoinen, että sitä kutsuttaisiin Jumalan sanaksi.
      Vaikka olisit huorintekijä, konna, avionrikkoja tai muu syntinen, niin olet autuuden tiellä, kunhan vaan uskot.
      Vaikka olisit keskellä syntiä, sen korkeimmalla kohdalla,
      niin olet keskellä autuutta, kunhan vain uskot.
      Kymmenet käskyt kuuluvat raastupaan, mutta eivät saarnastuoliin.
      Kaikkien niiden, jotka seurustelevat Mooseksen kanssa täytyy kuulua perkeleelle ja joutua hirteen Mooseksen kanssa.
      Niin pian kuin ajattelet, että niin ja niin pitäisi asioiden olla kristikunnassa, siellä pitäisi olla hyviä, kunniallisia, pyhiä ja siveitä ihmisiä, niin olet menettänyt evankeliumin. !!!
      - Martti Luther:Laki kristityn elämässä s.26, 27 -
      ---
      "Kyllä ihmisen oma sisin pitää huolen, mitä teet, tai mitä et saa tehdä. Ja se kontrolli on paljon laajempi, kuin mitä yksikään maallinen laki maailmassa määrää. Ja se kontrolli toimii myös niissä, jotka eivät ole edes uskossa." X-hirvas

Room. 3:21
      Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
      Room. 3:28 :
      Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.

Room.9:3
      Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta,
      4 ovat israelilaisia: heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset;
      5 heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!

• 234234234243

evankeliumi on vanhassa testamentissa kaikille ihmisille, samoin laki ja sen periaatteet. Sama on uudessa testamentissa. Te vain ette HALUA olla Jumalan lapsia sapattikäskyn takia. Te olette uskosta osattomia pakanoita, uudestisyntymättömiä räksyttäjiä. Tehkää parannus tai helvetti on osanne.

• benedi=siunattu

opettaa kuin piru raamattua!
        Antti ei , onttopäinen kun on, tajua, että Mooses kirjoitti KIRJAAN!!
        5 Moos 31;24 kts 2 Aikakirjan 35:12

Sitä lakia kutsuttiin järjestyslaiksi Ef 2: 15... Ja sen säilytyspaikka oli arkin sivulla 5 Moos 31: 26

Jos olisin Jumala sanoisin Antista: " Kuritettuani häntä, minä hänet päästän"!!

• 234234234234

mitä koko Raamattu sanoo emmekä välitä sinun valheistasi.

Sapatti on israelilaisille. Kristityt ovat uusi Israel. Siis sapatti on kristityille. Te ette ole kristittyjä. Te olette pakanoita.

• benedi=siunattu

pakanoitahan ,antti.x-hirvas jne. ovat

Pakanoille tulee julistaa evankeliumia, ja sitä minäkin olen heidän
        keskuudessaan tehnyt!

Kylvetty on, kalliolle, rikkaruohojen sekaan vaikö hyvään maahan,...sitä
        en tiedä,..Jumala sen tietää!

• vaan

Pakanoista puheen ollen.

Kristinuskon juuret ovat juutalaisuudessa. Juutalaisuuden lisäksi kristinusko on saanut vaikutteita myös muun muassa zarathustralaisuudesta.

muut ovat pakanoita, sinäkin "23423423423".

Rooman valtakunnassa vallinnut suhteellinen rauha ja tieverkoston hyväkuntoisuus mahdollistivat kristinuskon nopean leviämisen valtakunnan alueella seuraavan kolmen vuosisadan aikana. Myöhäinen Rooma olikin täynnä itämaisia pelastususkontoja. Kristinuskon menestystä auttoi pitkälle menevä yhteisöllisyys, kun kristityt kokoontuivat salaa toistensa kodeissa ja odottivat Kristuksen toista tulemista. Valtiovallan vainotessa kristittyjä ihmetytti ei-kristittyjä laajalti näiden peräänantamattomuus keisarikultin edessä

Oletko sinä "numeropelle" krititty, kun et tee niinkuin kristityn kuuluu?

"Kristinuskon menestystä auttoi pitkälle menevä yhteisöllisyys, kun kristityt kokoontuivat salaa toistensa kodeissa ja odottivat Kristuksen toista tulemista."

• vaan

Seitsemännen Päivän Adventistien sisäiset hengelliset painotukset.

1. Uskonpuhdistusta ja pyhitystä korostavat. Uskonpuhdistajat.

Keskeistä ; täytyy elää ja toimia raamatun ja E. G. Whiten ohjeiden mukaan .

Tietolähteet: "Nykyaika " nro 44; Esa Rouhe, ja pastori Auvo Helmisen suomentama moniste Uskonpuhdistusliikkeestä

2. Lakia korostavat. Lakihenkiset.

Keskeistä ; Sapatti pelastuskysymyksenä , lain pitäminen Hengen voimalla , "vapaaehtoiset" kymmenykset , varoitus vääristä herätyksistä ja karismaattisista liikkeistä , tutkiva tuomio .

Tietolähteet: Pastori Kaarlo Soisalo: "Suora todistus" s. 164-167,185-195,201,205,210, "Seurakuntakasikirja" s,84, 189. E. G. W: "Hengellisiä kokemuksia " sivujen 62-64, 48-52, tulkinta.

3. Evankeliumia korostavat. Evankeliset.

Keskeistä ; Uskon kautta vanhurskauttaminen, pelastuminen vain armosta, pyhitys on seuraus uudestisyntymisestä, lakia ei voi pitää edes Hengen voimalla.

Tietolähteet ja henkilöt: pastori Olavi Rouheen suomentamat ja puhumat Desmond Fordin kasetit, pastori Onni Savolaisen vuosijuhlakasetti ; " Uskon kautta vanhurskauttaminen " , Nykyaika nro 12.1996 sivu 9: kooste pastori Jorma Räsäsen esittämistä ajatuksista, teologian tohtori Margit Süringin opetukset ja julkaisu : "Kristityn Avoin Forum ".

4. Pyhää Henkeä korostavat . Karismaattiset.

Keskeistä : Herätys , Pyhän Hengen kaste (täyteys) , Pyhän Hengen lahjat , Pyhän Hengen johto , kiitos ja ylistys usein kädet kohotettuina, toisten puolesta rukoileminen rukousryhmissä , "veren " evankeliumi , ja , että myös "astiassa pitää olla öljyä ; kuten vertaus 10 neitsyestä kertoo .

Tietolähteet ja henkilöt: adventistipastori Arvo Arasolan kirja : "Pyhän Hengen lahja ", Nykyaika nro 12. 1996 sivu 15 : "Näkyjen täyttymisen aika"- seminaari , järjestäjänä Helsingin Hannojen opintopiiri ,Nykyaika nro 47. 1995. "Pyhä Henki keskellämme ", ViIjo Timosen ja Rauno Helpin järjestämät : " Herätysadventistien raamattupäivät Jämsässä 17 - 19. 10. 1997.

• X-hirvas
        benedi=siunattu kirjoitti:

pakanoitahan ,antti.x-hirvas jne. ovat

Pakanoille tulee julistaa evankeliumia, ja sitä minäkin olen heidän
        keskuudessaan tehnyt!

Kylvetty on, kalliolle, rikkaruohojen sekaan vaikö hyvään maahan,...sitä
        en tiedä,..Jumala sen tietää!

vanhurskautettu sanan, uskon ja armon perusteella, ja Jeesus on minun Herra, ei amerikkalainen kultti.
        Sellainen ero minulla ja sinulla on. Tämä oli epäuskoiselle benedille aivan ilmoitusluontoinen asia.

• X-hirvas
        vaan kirjoitti:

Seitsemännen Päivän Adventistien sisäiset hengelliset painotukset.

1. Uskonpuhdistusta ja pyhitystä korostavat. Uskonpuhdistajat.

Keskeistä ; täytyy elää ja toimia raamatun ja E. G. Whiten ohjeiden mukaan .

Tietolähteet: "Nykyaika " nro 44; Esa Rouhe, ja pastori Auvo Helmisen suomentama moniste Uskonpuhdistusliikkeestä

2. Lakia korostavat. Lakihenkiset.

Keskeistä ; Sapatti pelastuskysymyksenä , lain pitäminen Hengen voimalla , "vapaaehtoiset" kymmenykset , varoitus vääristä herätyksistä ja karismaattisista liikkeistä , tutkiva tuomio .

Tietolähteet: Pastori Kaarlo Soisalo: "Suora todistus" s. 164-167,185-195,201,205,210, "Seurakuntakasikirja" s,84, 189. E. G. W: "Hengellisiä kokemuksia " sivujen 62-64, 48-52, tulkinta.

3. Evankeliumia korostavat. Evankeliset.

Keskeistä ; Uskon kautta vanhurskauttaminen, pelastuminen vain armosta, pyhitys on seuraus uudestisyntymisestä, lakia ei voi pitää edes Hengen voimalla.

Tietolähteet ja henkilöt: pastori Olavi Rouheen suomentamat ja puhumat Desmond Fordin kasetit, pastori Onni Savolaisen vuosijuhlakasetti ; " Uskon kautta vanhurskauttaminen " , Nykyaika nro 12.1996 sivu 9: kooste pastori Jorma Räsäsen esittämistä ajatuksista, teologian tohtori Margit Süringin opetukset ja julkaisu : "Kristityn Avoin Forum ".

4. Pyhää Henkeä korostavat . Karismaattiset.

Keskeistä : Herätys , Pyhän Hengen kaste (täyteys) , Pyhän Hengen lahjat , Pyhän Hengen johto , kiitos ja ylistys usein kädet kohotettuina, toisten puolesta rukoileminen rukousryhmissä , "veren " evankeliumi , ja , että myös "astiassa pitää olla öljyä ; kuten vertaus 10 neitsyestä kertoo .

Tietolähteet ja henkilöt: adventistipastori Arvo Arasolan kirja : "Pyhän Hengen lahja ", Nykyaika nro 12. 1996 sivu 15 : "Näkyjen täyttymisen aika"- seminaari , järjestäjänä Helsingin Hannojen opintopiiri ,Nykyaika nro 47. 1995. "Pyhä Henki keskellämme ", ViIjo Timosen ja Rauno Helpin järjestämät : " Herätysadventistien raamattupäivät Jämsässä 17 - 19. 10. 1997.

niinkuin muutkin uskonnollisuuden kanssa puuhastelevat järjestöt ihmisoppien tyyssijoja. Sellaisia pitää karttaa ja lähteä pois, kuten Jumala kehoittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      153
      4811
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      17
      2095
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      33
      1947
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      16
      1849
    5. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      109
      1795
    6. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      93
      1658
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      44
      1303
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      65
      1157
    9. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      114
      1123
    10. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      27
      1073
    Aihe