Hei! Saatan pyytää sinulta paljon, mutta toivon, että lukisit tämän loppuun. Koska täällä palstalla vallitsee täydellinen despoottimainen ajojahti kirjoittajia kohtaan, jotka eivät omista järkevistä valinnoistaan ole valmiita muuttamaan ruokavaliotaan kuten nämä 2 häiriintynyttä miestä ohjeistavat. Minä muunmuassa.
Minun hiilihydraattien rajoittaminen koskee nopeita hiilareita ja hitaampienkin kanssa noudatan maalaisjärkeä. En kumarra eläinrasvan perään, enkä niitä pelkää mutta pidän niissäkin kohtuuden. Kasviksia 400-700 g vuorokaudessa ja täysjyvätuotteita n.100g päivä. Juomana vesi ja kahvi sekä rasvaton maito.
Makeiset, virvoitusjuomat ja pikaruoka on harvinaista herkkua.
Liikuntaa säännöllisesti, tosin nyt taitanee olla välilevyssä jotakin häikkää kun ei oiken asetu edes venyttelemällä,
Asiaan. Minä pyytäisin vilpittömästi, että jättäisit kommentoimatta YHTEENKÄÄN Mattilan tai Veijon kirjoitukseen. Syy. Heidän tarkoitus on vain ja ainoastaan riidellä ja tuoda käsittämätöntä pseudotieteellistä sekä puhdasta valehtelua pusruavia tarinoitaan tälle palstalle.
Kari Juhani Mattila ei ole täällä minkään sortin auktoriteetti ja hän ei voi missään nimessä ohjata keskustelunkulkua saati, että hän olisi oikea ihminen määrittelelemään kuka minkäkinlaisen hiilarikuorman tarvitsee. Edustaa pakkomielteenomaisesti äärilaitaa mielipiteineen.
Olisi miellyttävä keskustella hiilihydraattien soveltuvuudesta painonhallinnassa ja kuinka niiden laadun merkitys korostuu etenkin fyysistä työtä ja harrastusta suoritettaessa.
Veijo ja Mattila voi sitten tulla tapansa mukaan räkyttämään, en aio vastata heille. On miellyttävämpää keskustella positiivisten ihmisten kanssa jotka eivät suolla pelkkää hiilenmustaa nailajilua, vaan osaavat nauttia elämästä ja auringonpaisteesta.
Aurinkoista kevättä
Parahin nim.Boxi
59
466
Vastaukset
- et-inkkari xxx
pitkästä aikaa------------------toivotaan että horo-ukkelit ei vastaaisi tähän vaan aidot oikeat ihmiset ja lääkäri BOXI.
- Tiukkaperse
Minäkin haluaisin kuulla hiilareitten tarpeellisuudesta ja määristä liikuntapäivinä.. Olen huomannut että lenkillä tai salilla ei puhti riitä vanhaan malliin. Aloitin vhh:n muutama kk sitten. Muuten olo on ollut hyvä mutta en ole vielä oppinut soveltamaan vhh:ta urheilupäivinä.
- IsoCyrbä
Mikähän avuksi? Tietäisköhän sisätautilääkäri jotain apua vaivaani?
- Nyctereutes
En viitsi alkaa puoskaroimaan neuvomalla mitä teet ja luikahtaa vastuusta jos joku menee pieleen. Kerron mieluummin mitä itse teen silloin kun esim. lenkki venyy vaikka 2 tunnin mittaiseksi tai yli. Syön normaalisti päivän aikana mutta jos tiedän lenkkini alkavan n.klo 19:00 niin nautin päivällisen jo kello 16 tai jos se venyy, niin syön niukalti.
Tärkempää oli minun kohdalla tuo palautuminen johon tarvitaan hiilareita. Olen ottanut maitoa, hedelmän tai palan ruisleipää. Saattaa pärjätä ilmankin, mutta minun kohdalla palautuminen oli olematonta ja lenkit alkoivan nahistaa. Huomaat kyllä missä menee raja.
Varmasti löytyy VHH:llakin liikkuvia ihmisiä jotka eivät käytä palautumiseen mitään, enkä lähde arvottamaan mikä on oikein ja mikä väärin. Tämä toimii minulla. - boxqvist
Nyctereutes kirjoitti:
En viitsi alkaa puoskaroimaan neuvomalla mitä teet ja luikahtaa vastuusta jos joku menee pieleen. Kerron mieluummin mitä itse teen silloin kun esim. lenkki venyy vaikka 2 tunnin mittaiseksi tai yli. Syön normaalisti päivän aikana mutta jos tiedän lenkkini alkavan n.klo 19:00 niin nautin päivällisen jo kello 16 tai jos se venyy, niin syön niukalti.
Tärkempää oli minun kohdalla tuo palautuminen johon tarvitaan hiilareita. Olen ottanut maitoa, hedelmän tai palan ruisleipää. Saattaa pärjätä ilmankin, mutta minun kohdalla palautuminen oli olematonta ja lenkit alkoivan nahistaa. Huomaat kyllä missä menee raja.
Varmasti löytyy VHH:llakin liikkuvia ihmisiä jotka eivät käytä palautumiseen mitään, enkä lähde arvottamaan mikä on oikein ja mikä väärin. Tämä toimii minulla."Katso mitä syöt treenin jälkeen"
http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/paino.asp?id=1948743 - kokemus on
boxqvist kirjoitti:
"Katso mitä syöt treenin jälkeen"
http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/paino.asp?id=1948743tärkein. Mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi toiselle, kannattaa opetella kuuntelemaan elimistöään.
boxqvist kirjoitti:
"Katso mitä syöt treenin jälkeen"
http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/paino.asp?id=1948743"Treenin jälkeen kannattaa syödä vähän hiilihydraatteja, jotta lihakset hyötyvät parhaiten. Uuden tutkimuksen mukaan vähähiilihydraattisen aterian syönti aerobisen kuntoilun jälkeen parantaa insuliiniherkkyyttä."
Minun tuntemani urheilijat mieluimmin huolehtivat treenien jälkeen proteiinien saannista kuin suorittavat hiilihydraattitankkauksia.- boxqvist
kokemus on kirjoitti:
tärkein. Mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi toiselle, kannattaa opetella kuuntelemaan elimistöään.
itsekin tolkuttaa, mutta THL väittää, että lautasmalli käy kaikille. Ei se vaan käy, mutta jäärät ei ota kuuleviin korviinsa !
- suhteessa
kj.mattila kirjoitti:
"Treenin jälkeen kannattaa syödä vähän hiilihydraatteja, jotta lihakset hyötyvät parhaiten. Uuden tutkimuksen mukaan vähähiilihydraattisen aterian syönti aerobisen kuntoilun jälkeen parantaa insuliiniherkkyyttä."
Minun tuntemani urheilijat mieluimmin huolehtivat treenien jälkeen proteiinien saannista kuin suorittavat hiilihydraattitankkauksia.proteiineja ja hiilihydraatteja tuo monille parhaan tuloksen. Tämä sopii minulle ja maistuu hyvälle: http://www.gainomax.fi/etusivu.php
- Nyctereutes
boxqvist kirjoitti:
itsekin tolkuttaa, mutta THL väittää, että lautasmalli käy kaikille. Ei se vaan käy, mutta jäärät ei ota kuuleviin korviinsa !
Sinänsä erikoista, että vapaaseen elämiseen yhteiskunnassa yleensä liitetään myös valinnan vapaus. Mikä onkaan hienompaa kuin valita itse mitä tekee, miten elää ja mitä nauttii ruoakseen, harrastaako liikuntaa ja pitääkö huolta läheisistään?
Minä en ole koskaan perehtynyt minkäänlaiseen "viralliseen lautasmalliin" jos sellaisen pällistely kouluaikana tervarin odotushuoneen seinältä ei lueta mukaan. En tarvitse elämässäni auktoriteetteja kertomaan, että nyt sinun pitää ja täytyy. Jos en itse osaa tuntea ja myöntää milloin voin huonosti ja en ole valmis tekemään asialle mitään, niin edelleen olen vapaa valitsemaan sen mäntyisen yksiön tai laatuelämän väliltä. Valinnanvapautta!
Sillä samalla vapauden suomalla oikeudella voi laillisesti ja hyvällä omallatunnolla noudattaa vaikka kukkamultadieettiä jos sillä voi hyvin ja jaksaa. Mitä se kenellekään kuuluu? Se, onko dieetti kaikille sopiva onkin jo toinen juttu. Sellaista ei ole olemassakaan ja käsittääkseni ns. "virallinen malli" on kompromissi joka toimii yleistasolla yhdistettynä liikuntaan jota myös suositellaan.
Ja samalla vapaudella voin myös tänne kirjoitella ja kertoa mielipiteeni ja omat kokemukseni. Niitä tuskin minulle tarjoillaan "virallisena versiona".
On muuten mahtava keli! Lenkille on päästävä illalla! - Veijo
suhteessa kirjoitti:
proteiineja ja hiilihydraatteja tuo monille parhaan tuloksen. Tämä sopii minulle ja maistuu hyvälle: http://www.gainomax.fi/etusivu.php
Täysin tarpeettomia tuotteita, mutta jos on enemmän rahaa kuin järkeä niin....
- muuta kuin
suhteessa kirjoitti:
proteiineja ja hiilihydraatteja tuo monille parhaan tuloksen. Tämä sopii minulle ja maistuu hyvälle: http://www.gainomax.fi/etusivu.php
järjetön verensokeripiikki!
http://ohjelmat.yle.fi/akuutti/arkisto/2009/liikkuja_tarvitsee_proteiinia - kelle ei.
muuta kuin kirjoitti:
järjetön verensokeripiikki!
http://ohjelmat.yle.fi/akuutti/arkisto/2009/liikkuja_tarvitsee_proteiiniaMinulla tuo toimii mainiosti. Lisäksi se on kätevä ottaa mukaan ja maistuu hyvältä.
- Nyctereutes
kelle ei. kirjoitti:
Minulla tuo toimii mainiosti. Lisäksi se on kätevä ottaa mukaan ja maistuu hyvältä.
Joskus olen ottanut puolikkaalle mukaan glukoosigeelejä tai tehnyt "oravat" eli käynyt ennaltasuunnitteleman reitin varrelle jemmaamassa hiilaripitoisia juoma-annoksia. Minulla meno vaatii tuota yleensä 12-15 km jälkeen. Nestetasapainon hallinta on minulle ollut enemmän tuo ongelma pitkillä lenkeillä. Lämpimällä kelillä ei ehdi imeytymään ja tulee hölskyvä olo. Olen lisännyt veteen suoloja, mutta ei oikein pelaa. Täytynee testata ensi kesänä runsaasti laimennettuja valmiita juomia.
Kannattaa tässäkin asiassa mennä niillä eväillä kun parhaalta tuntuu. Väkisin vedetty pitkä liikuntasuoristus kielii siitä, että kaikki ei ole kunnossa ja tällaisen "Via Dolorosa"-tyyppisen treenin jälkeen onkin sitten yleensä paikat jumissa.
Mahtavaa kun alkaa nuo tiet sulamaan. Nyctereutes kirjoitti:
Joskus olen ottanut puolikkaalle mukaan glukoosigeelejä tai tehnyt "oravat" eli käynyt ennaltasuunnitteleman reitin varrelle jemmaamassa hiilaripitoisia juoma-annoksia. Minulla meno vaatii tuota yleensä 12-15 km jälkeen. Nestetasapainon hallinta on minulle ollut enemmän tuo ongelma pitkillä lenkeillä. Lämpimällä kelillä ei ehdi imeytymään ja tulee hölskyvä olo. Olen lisännyt veteen suoloja, mutta ei oikein pelaa. Täytynee testata ensi kesänä runsaasti laimennettuja valmiita juomia.
Kannattaa tässäkin asiassa mennä niillä eväillä kun parhaalta tuntuu. Väkisin vedetty pitkä liikuntasuoristus kielii siitä, että kaikki ei ole kunnossa ja tällaisen "Via Dolorosa"-tyyppisen treenin jälkeen onkin sitten yleensä paikat jumissa.
Mahtavaa kun alkaa nuo tiet sulamaan.sokeria jos elimistö on tottunut ainoastaan toimimaan sokerin voimalla. VHH:lla elimistö opetetaan käymään rasvan voimalla niin ei tarvitse miettiä sokereita. Vallu Kononen teki aikanaan 40 km:n harjoituslenkkejä pelkällä vesitankkauksella kun halusi opettaa elimistönsä polttamaan tehokkaasti rasvaa.
- ennen...
kj.mattila kirjoitti:
sokeria jos elimistö on tottunut ainoastaan toimimaan sokerin voimalla. VHH:lla elimistö opetetaan käymään rasvan voimalla niin ei tarvitse miettiä sokereita. Vallu Kononen teki aikanaan 40 km:n harjoituslenkkejä pelkällä vesitankkauksella kun halusi opettaa elimistönsä polttamaan tehokkaasti rasvaa.
kisoja, niiden aikana ja niiden jälkeen hiilareita. Asiat eivät ole mustavalkoisia.
ennen... kirjoitti:
kisoja, niiden aikana ja niiden jälkeen hiilareita. Asiat eivät ole mustavalkoisia.
mutta esimerkkinä vain sille että on täysin mahdollista tehdä treenejä pelkällä vesitankkauksella. Täällä vain on treenailijoita jotka eivät pieniäkään matkoja selviä ilman sokeria.
- täällä...
kj.mattila kirjoitti:
mutta esimerkkinä vain sille että on täysin mahdollista tehdä treenejä pelkällä vesitankkauksella. Täällä vain on treenailijoita jotka eivät pieniäkään matkoja selviä ilman sokeria.
sellaisiakin? Itse ainakin juon lähinnä vettä silloin kun treenaan, ja esim. 20km matalavauhtiset juoksulenkit menevät helposti pelkällä vedellä. Tilanne muuttuu kovavauhtisissa treeneissä, joissa poltetaan paljon hiilareita. Silloin kyytipoikana on Gatorade-urheilujuomaa ja treenin jälkeen Gainomax. Mutta kuten sanottua, kannattaa kuunnella omaa elimistöään. Se kyllä kertoo, mikä sopii ja mikä ei.
Nyctereutes kirjoitti:
Mahtavaa kun alkaa nuo tiet sulamaan.Pari mielenkiintoista ilmiötä on ollut asian tiimoilta menneenä viikkona.
Editoin sen verran, että ei henkilöä millään tunnista.
Oli obeesi potilas, joka yritti laihduttaa. Oli sitten jättänyt hh:a pois ohjeeni mukaan ja lisännyt mm. pähkinöitä. Pähkinät olivat olleet hyvä idea mielestään, mutta hh vähentäminen oli vienyt vetämättömäksi. Hänellä ei ollut sokeritasapainon häiriötä ollenkaan, pikemminkin alakanttiin. Näihin tilanteisiin ei hh vähentäminen sitten ilmeisesti oikein sovi. Lisättiin sitä hh sitten, laadukasta kyllä.
Oli toinen,josta jo mainitsinkin ohimennen: oli lukenut Heikkilästä ja laihduttanut 15 kg jättämällä päivän pääaterioista perunat, leivät yms. pois. Riisiä söi joskus, joka aamu aamupuuron ja lisäksi niitä kahvikeksejä. Maltillista menoa. Näytti voivan oikein hyvin, ja kehotin jatkamaan. Hän oli diabeetikko, melko lailla lääkkeitä käytössä. Hoiti itseään muuten aivan kamalasti: osti, rahaa säästääkseen, matkoilta kartonkeja tupakkaa kotiin! Lopeta siinä sitten tupakointi! Mutta painon kanssa meni hyvin. Oli aika hapan tyyppi muuten minulle ja assistentille. Mikä lie pänni vaikka 45 min vehdattiin herran asioiden kimpussa. Se tupakoinnista motkotus vissiin oli liikaa... Sorry, man. Jalat vaarassa!
Jokainen vaatii ilmeisesti hieman dieetin räätälöintiä normaalifysiologian sisällä. Sokeritasapaino on olennainen asia arvioitaessa tilannetta. Kiintoisaa.
Viikonloppua.boxi kirjoitti:
Pari mielenkiintoista ilmiötä on ollut asian tiimoilta menneenä viikkona.
Editoin sen verran, että ei henkilöä millään tunnista.
Oli obeesi potilas, joka yritti laihduttaa. Oli sitten jättänyt hh:a pois ohjeeni mukaan ja lisännyt mm. pähkinöitä. Pähkinät olivat olleet hyvä idea mielestään, mutta hh vähentäminen oli vienyt vetämättömäksi. Hänellä ei ollut sokeritasapainon häiriötä ollenkaan, pikemminkin alakanttiin. Näihin tilanteisiin ei hh vähentäminen sitten ilmeisesti oikein sovi. Lisättiin sitä hh sitten, laadukasta kyllä.
Oli toinen,josta jo mainitsinkin ohimennen: oli lukenut Heikkilästä ja laihduttanut 15 kg jättämällä päivän pääaterioista perunat, leivät yms. pois. Riisiä söi joskus, joka aamu aamupuuron ja lisäksi niitä kahvikeksejä. Maltillista menoa. Näytti voivan oikein hyvin, ja kehotin jatkamaan. Hän oli diabeetikko, melko lailla lääkkeitä käytössä. Hoiti itseään muuten aivan kamalasti: osti, rahaa säästääkseen, matkoilta kartonkeja tupakkaa kotiin! Lopeta siinä sitten tupakointi! Mutta painon kanssa meni hyvin. Oli aika hapan tyyppi muuten minulle ja assistentille. Mikä lie pänni vaikka 45 min vehdattiin herran asioiden kimpussa. Se tupakoinnista motkotus vissiin oli liikaa... Sorry, man. Jalat vaarassa!
Jokainen vaatii ilmeisesti hieman dieetin räätälöintiä normaalifysiologian sisällä. Sokeritasapaino on olennainen asia arvioitaessa tilannetta. Kiintoisaa.
Viikonloppua.On täysin mahdotonta kenekään tunnistaa valelääkärin mielikuvituspotilaita
- Veijo
Nyt täytyy olla täysin kyvytön ymmärtämään mitään jollei tämä lisättyna runsaaseen aikaisempaan Virallisen ravintosuosituksen kaatava TIETO riitä.
Katson keskustelun aiheesta tämmöisellä keskustelupalstalla loppuun saatetuksi. Asia on selvä.Tyydytetty rasva on terveydelle vaaraton. Täysin päinvastoin kuin mitä meille on kymmeniä vuosia kerrottu viranomaisten taholta. Kenen on vastuu ja kuka näistä viranomaisita ensimmäisenä uskaltaa myöntää virheen tapahtuneen?
Kyseesä luento 500 lääkärille.
Kuunnelkaa myös mitä muuta sanotaan terveyseduista ja painonhallinnasta.
Kan det sägas tydligare?
En minut in i föreläsningen:
”…Därmed måste man sätta punkt. Det finns inget samband mellan intag av mättat fett och hjärtkärlsjukdom.”
- Peter Nilsson,
Professor i kardiovaskulär forskning,
Januari 2010
VIELÄKÖ SE SELVEMMIN SE PITÄÄ SANOA?
Minuutti luennon alusta:
" TÄTEN TÄYTYY TODETA ETTÄ TYYDYTETYN RASVAN JA SYDÄN- JA VERISUONITAUTIEN VÄLILLÄ EI OLE MITÄÄN YHTEYTTÄ".
- Peter Nilsson,
Professor i kardiovaskulär forskning,
Januari 2010
(Äärimmäisenä oikealla istuu prof. Rössner (Ruotsin Puska)
http://www.kostdoktorn.se/annu-en-professor-dags-att-satta-punkt
Aikaisempia mielipiteitä professoritasolla:
”Två generationer svenskar har fått fel kostrekommendationer och har jagat fett i onödan. Det är dags att se över kostråden och basera dem på modern vetenskap.”
Kaksi sukupolvea ruotsalaisia ovat saaneeet virheelliset ravintosuositukset ja vältelleet rasvaa tarpeettomasti. On aika tarkistaa ravintosuositukset ja muuttaa ne moderniin tieteeseen perustuviksi.
- Göran Berglund,
Professor i Internmedicin, Lund,
i DN december 2009
Aikaisempia professoritason lausuntoja:
”Man har tjatat om lågfettskost i 30 år och så visar det sig vara helt fel! Det finns inget belagt samband mellan mättat fett och hjärtkärlsjukdom.”
Vähärasvaisesta ravinnosta on jankutettu 30 vuotta ja nyt väite näyttäytyykin täysin vääräksi! Tyydytetyn rasvan ja sydän ja verisuonitautien välillä ei ole mitään yhteyttä.
- Fredrik Nyström
Professor i Internmedicin, Linköping
i Corren, september 2009 - -32 kg
erittäin asiallisesta aloituksestasi! J
- Veijo
"Asiaan. Minä pyytäisin vilpittömästi, että jättäisit kommentoimatta YHTEENKÄÄN Mattilan tai Veijon kirjoitukseen. Syy. Heidän tarkoitus on vain ja ainoastaan riidellä ja tuoda käsittämätöntä pseudotieteellistä sekä puhdasta valehtelua pusruavia tarinoitaan tälle palstalle."
Missä piilee sinun lähettämä asiallinen keskustelualoitus tai korkealaatuinen tieteellinen raportti. Mietin asiaasi. Haluaisin keskustella positiivisten ja rauhallisten ihmisten kanssa. Pälve tuumasi, että keskustelulleni ei ole mitään estettä. Minä olen kyllä vähän väsynyt. Oma vika: mitä luin Mattilan tekstiä.
Pitkään aikaan en lukenut mitään Mattilalta tai Veijolta ja hyvin meni (Veijo on kyllä puristanut yhden ihan positiivisenkin mielipiteen).
Mitä jos vielä kerran koettaisimme maltillisesti ja jotenkin älykkäästi keskustella näistä asioista ehdotuksesi mukaan. Jospa Veijo ja Mattila ihan kiltisti keskustelisivat omilla keskusteluillaan ja jättäisivät tämän meidän keskustelumme rauhaan. En tästä lähtien lue kummankaan tekstejä. Menee paremmin.
Nyt tarvitsen ensin vähän raitista ilmaa ja auringonpaistetta. Palaillaan sitten.- :D
Onnea itsesi kanssa. Kyllä se keskustelu käy itsensäkin kanssa, tulee varmasti olemaan huvittavaa luettavaa!
politiikka jatkuu. Boxi yrittää lyödä kiilaa VHH-palstan sisällä että on olemassa hänen kaltaisiaan "hyviä" ihmisiä ja sitten "pahoja" kuten Veijo ja minä. Olen tämän asetelman vaistonnut jo siitä lähtien kun valelääkäri palstalle ilmaantui. Hävytöntä toimintaa mutta siihen on totuttu kirjoitti sitten boxi millä nimimerkillä tahansa. Aina sama kuvio.
Kehtaatkin käyttää Lääkäriliiton toiminnajohtajaa keppihevosena pönkittääksesi omaa asemaasi joka on jo nollassa. Tuskin Pälve hyväksyisi missään olosuhteissa että tarjoat julkisella palstalla jotain vanhaa lääkäriliiton jäsenkorttia josta on osa tussattu ja osa saksittu, kuten nimitiedot, pois.- aito vhh-nainen
kj.mattila kirjoitti:
politiikka jatkuu. Boxi yrittää lyödä kiilaa VHH-palstan sisällä että on olemassa hänen kaltaisiaan "hyviä" ihmisiä ja sitten "pahoja" kuten Veijo ja minä. Olen tämän asetelman vaistonnut jo siitä lähtien kun valelääkäri palstalle ilmaantui. Hävytöntä toimintaa mutta siihen on totuttu kirjoitti sitten boxi millä nimimerkillä tahansa. Aina sama kuvio.
Kehtaatkin käyttää Lääkäriliiton toiminnajohtajaa keppihevosena pönkittääksesi omaa asemaasi joka on jo nollassa. Tuskin Pälve hyväksyisi missään olosuhteissa että tarjoat julkisella palstalla jotain vanhaa lääkäriliiton jäsenkorttia josta on osa tussattu ja osa saksittu, kuten nimitiedot, pois.munannut itsensä omasta vapaasta tahdostaan ja jos ei älyä olla pois oikeiden ihmisten viestiketjusta niin tiineeksikään sitä ei voi s aattaa ??????????
Vapaan yhteiskunnan tulee kantaa myös heikkolahjaisten mattiloinen räpellykset ja ruotsiin paenneen diabeetikko-änkyrän massapostaukset.
On näköjään olemessa luuzereita joilla näyttää olevan aivojen sijasta kokoonpuristettu nyrkki PÄÄKOPASSAAN : Niin itsepäisiä he ovat tyhmyydessään.
Ps: se on koiralle oikein että luu on kova ja koppi vuotaa. - edell.
kj.mattila kirjoitti:
Kehtaatkin käyttää Lääkäriliiton toiminnajohtajaa keppihevosena pönkittääksesi omaa asemaasi joka on jo nollassa. Tuskin Pälve hyväksyisi missään olosuhteissa että tarjoat julkisella palstalla jotain vanhaa lääkäriliiton jäsenkorttia josta on osa tussattu ja osa saksittu, kuten nimitiedot, pois.Missä se Pälveeltä saamasi kirje viipyy? Se, jossa kertomasi mukaan sanottiin, ettei Boxi ole lääkäri?
edell. kirjoitti:
Missä se Pälveeltä saamasi kirje viipyy? Se, jossa kertomasi mukaan sanottiin, ettei Boxi ole lääkäri?
Luin Pälveen minulle kirjoittaman kirjeen tarkkaan uudelleen. Et tule mahdollisesti saamaan enää viestiä. Ymmärsin väärin. Mutta jos kysyt uudelleen, hän informoi sinua paremmin. Hänellä on muutakin tekemistä, kuin vastata Sinulle.
Tämä on viimeinen viestini sinulle. Hyvää jatkoa!
Nyt olen ilmoittanut itseni Lääkäriliittoon ja CS:lle ja se saa riittää. Pälve tietää kuka olen. Jos kysyt häneltä, kuka olen, hän ei anna nimeäni, mutta kertoo muuten minut. Lupasi pitää nimeni poissa luotasi. Käytin termiä "pyydän ja rukoilen, että et kerro nimeäni".
Hän ehdotti, että ilmoitan nettiin, että olen lääkäri, mutta haluan olla inkognito. Tässä sitten tämä ilmoitus. Muuten saan kirjoittaa kuten ennenkin. Katsotaan, viitsinkö.
Jos Pälve ei ole lähettänyt sinulle viestiä, ei sitä sitten tule. Se on hänen asiansa. Minä ja Pälve olemme asian sopineet keskenämme, mutta emme kumpikaan kommentoi asiaa sen enempää. Hyvä keskustelu oli. Kysy uudelleen, jos haluat Pälveltä uuden vastauksen.
Pälveen kirjettä en tietty julkaise! Joku holtti. (Hyvä lääkärikin on. Nukutti minut vuonna 1985, kun oli vielä anestesiologin virassa).
Hei vaan.boxi kirjoitti:
Luin Pälveen minulle kirjoittaman kirjeen tarkkaan uudelleen. Et tule mahdollisesti saamaan enää viestiä. Ymmärsin väärin. Mutta jos kysyt uudelleen, hän informoi sinua paremmin. Hänellä on muutakin tekemistä, kuin vastata Sinulle.
Tämä on viimeinen viestini sinulle. Hyvää jatkoa!
Nyt olen ilmoittanut itseni Lääkäriliittoon ja CS:lle ja se saa riittää. Pälve tietää kuka olen. Jos kysyt häneltä, kuka olen, hän ei anna nimeäni, mutta kertoo muuten minut. Lupasi pitää nimeni poissa luotasi. Käytin termiä "pyydän ja rukoilen, että et kerro nimeäni".
Hän ehdotti, että ilmoitan nettiin, että olen lääkäri, mutta haluan olla inkognito. Tässä sitten tämä ilmoitus. Muuten saan kirjoittaa kuten ennenkin. Katsotaan, viitsinkö.
Jos Pälve ei ole lähettänyt sinulle viestiä, ei sitä sitten tule. Se on hänen asiansa. Minä ja Pälve olemme asian sopineet keskenämme, mutta emme kumpikaan kommentoi asiaa sen enempää. Hyvä keskustelu oli. Kysy uudelleen, jos haluat Pälveltä uuden vastauksen.
Pälveen kirjettä en tietty julkaise! Joku holtti. (Hyvä lääkärikin on. Nukutti minut vuonna 1985, kun oli vielä anestesiologin virassa).
Hei vaan.Lopettaisit jo tuon typerän surkuttelevan jaarituksesi. Olet mokannut ja yrität ratsastaa Heikki Pälven nimellä ja pelastaa itsesi mutta kaikki jää edelleenkin kiinni näytön puutteesta. Älä enää lisää keksi tarinoita sillä olet menettänyt kaiken uskottavuutesi. Älä enää keksi tarinoita joita ei mistään ole mahdollisuus tarkistaa. Minulla on Heikki Pälvelle tehty kysely lääkärin etiikasta ja malliesimerkit boxin kirjoituksista palstalla ja minulla on Pälven vastaus asiaan. Hän pitää sinua valelääkärinä eikä ota lääkäriliiton puolesta kantaa, koska ei pidä sinua lääkärinä vaan ohjaa yhteydenotot palstan ylläpitäjälle joka on vastuussa palstasta.
Toivon todella että tämä on viimeinen viesti sinulta mutta pahaa pelkään että ei ole. Tulet aina takaisin jossain toisessa hahmossa, mielikuvitustahan sinulla riittää.- säälittävä ukko!
kj.mattila kirjoitti:
Lopettaisit jo tuon typerän surkuttelevan jaarituksesi. Olet mokannut ja yrität ratsastaa Heikki Pälven nimellä ja pelastaa itsesi mutta kaikki jää edelleenkin kiinni näytön puutteesta. Älä enää lisää keksi tarinoita sillä olet menettänyt kaiken uskottavuutesi. Älä enää keksi tarinoita joita ei mistään ole mahdollisuus tarkistaa. Minulla on Heikki Pälvelle tehty kysely lääkärin etiikasta ja malliesimerkit boxin kirjoituksista palstalla ja minulla on Pälven vastaus asiaan. Hän pitää sinua valelääkärinä eikä ota lääkäriliiton puolesta kantaa, koska ei pidä sinua lääkärinä vaan ohjaa yhteydenotot palstan ylläpitäjälle joka on vastuussa palstasta.
Toivon todella että tämä on viimeinen viesti sinulta mutta pahaa pelkään että ei ole. Tulet aina takaisin jossain toisessa hahmossa, mielikuvitustahan sinulla riittää.julkaista Pälveltä saamasi vastauksen. Et, koska sellaista ei ole olemassakaan.
- he hee--- RKP
säälittävä ukko! kirjoitti:
julkaista Pälveltä saamasi vastauksen. Et, koska sellaista ei ole olemassakaan.
SURKEA MUNATON JUIPPI.
tyypillinen kokoomukselainen-
Kiitos oikein positiivisesta viestistäsi aloittaja!
Yksi positiivinen vastaa noin sataa tylsimystä, kuten tässäkin huomataan. Kiitos myös muut positiiviset, inkkarit ja muut!
Olen nyt päättänyt olla hieman aikaa poissa. Jos joku haluaa erityisesti minun jotain kommentoivan, laittaa vain keskustelun aloitukseen jonkun boxi-sanan, niin katson sen sitten. Eli pistäydyn silloin tällöin, mutta en nyt jaksa seurata tätä jatkuvammin enää.
Harmittaa niin kamalasti, että jouduin ottamaan Lääkäriliiton pomoon yhteyttä. No, otettu on ja lupa jatkaa netissä on nyt sitten oikein tosi viralliselta taholta saatu. Tuskin kyllä vastaa enää Mattilalle. Siinä olin väärässä. Ei ihme että ei vastaa.
En enää koskaan lue Mattilaa. Sanoin jo hei. Muut negaatiot: sama juttu.
Eli minulla on niin paljon töitä, että käyn täällä vain silloin tällöin. Olen väsynyt idiootti ja valelääkäri ja muumit eivät kotona yms. juttuihin. Töissäni olen ihan arvostettu, yhdessä Suomen suurimmista sairaaloista, ja ero on liian suuri todellisuuden ja netin välillä.
Mutta yritän auttaa, jos joku mielipidettäni haluaa. Kysykää keskustelunavauksessa, niin yritän vähitellen vastata. Joskus voin kommentoida muutakin, jos olen sillä tuulella. Olen sentään mattilan ohessa ainoa joka on 1,5 v tätä viemäriä katsellut. Kaikki muut ovat aikoja sitten lähteneet-ei ihme. Ruokavaliosta riippumatta: kaikki menneet.
Kiitos teille kaikille mukaville ja fiksuille ihmisille.! Kaikkea hyvää!Ei se todeksi muutu vaikka toistat sitä päivästä toiseen. En tiedä mikä sinua harmittaa kun et mihinkään lääkäriliiton pomoon ole ollut yhteydessä. Kuka uskoo että menisit kertomaan Heikki Pälvelle että kirjoitan boxi nimellä sekavia palstoilla ja kerron joka viestissäni että olen lääkäri.
Voi helvetti, en voi muuta sanoa. Kyllä on akalla otsaa.- Nyctereutes
Mukavaa kun saadaan täällä keskustella hieman positiivisemmassa hengessä. Tuo negatiivinen ja kuolemansynkkä ajattelutapa ja asenne on siitä ikävää, että siitä ei voi ammentaa mitään, ei yhtään mitään. Ainoa joka saa tuosta pienenpienen hetken lohdun, on huonon minäkuvan ja itsetunnon omaava henkilö joka nostaa itsensä "jalustalle" ja kokee olevansa asemassa jossa voi toimia muita halventaen. Kukin tyylillään ja minulle on se ja sama jos joku sellaista palautetta ja huomiota haluaa.
Loppupelissä tämä on vain ja ainoastaan yksi pieni keskustelupalsta ruokavaliosta. Huomion hakeminen täällä on jokseenkin huvittavaa, sillä ainoa huomio jolla on aidosti merkitystä, on lähimmäistesi aito ja lämmin huomio ja välittäminen, ei kasvottomat nettikirjoittajat ilkeilyineen.
Minullakin pukkaa erinäisten kiireiden vuoksi niukalti aikaa tänne kirjoitella, mutta sen verran voin rehvastella, että vuoden alusta oli tämän päivän vaakalukemissa tapahtunut -5kg pudotus, eli tuolla -500g/viikko tahdilla osapuilleen. Hiilareita ja rasvoja karsimalla ja priorisoimalla sekä mikä tärkeintä, lopettamalla turhan iltasyömisen joka on ollut nolostuttavan turha tapa.
Nyt vielä näyttää siltä, että saanen tuon alaselän kondikseen venyttelemällä. Ilmeisesti lonkan koukistajat superkireät juoksemisesta ja takareidet samaten. Löytyi hyvät venyttelyohjeet ja oireet ovat alkaneet helpottamaan.
Hyvää viikonloppua sinulle ja perheellesi! - Veijo
"Olen sentään mattilan ohessa ainoa joka on 1,5 v tätä viemäriä katsellut."
Siitäkö johtuu että olet tuntenut tarpeelliseksi vetää todella löysät itse tänne palstalle? - Urheilija.
Nyctereutes kirjoitti:
Mukavaa kun saadaan täällä keskustella hieman positiivisemmassa hengessä. Tuo negatiivinen ja kuolemansynkkä ajattelutapa ja asenne on siitä ikävää, että siitä ei voi ammentaa mitään, ei yhtään mitään. Ainoa joka saa tuosta pienenpienen hetken lohdun, on huonon minäkuvan ja itsetunnon omaava henkilö joka nostaa itsensä "jalustalle" ja kokee olevansa asemassa jossa voi toimia muita halventaen. Kukin tyylillään ja minulle on se ja sama jos joku sellaista palautetta ja huomiota haluaa.
Loppupelissä tämä on vain ja ainoastaan yksi pieni keskustelupalsta ruokavaliosta. Huomion hakeminen täällä on jokseenkin huvittavaa, sillä ainoa huomio jolla on aidosti merkitystä, on lähimmäistesi aito ja lämmin huomio ja välittäminen, ei kasvottomat nettikirjoittajat ilkeilyineen.
Minullakin pukkaa erinäisten kiireiden vuoksi niukalti aikaa tänne kirjoitella, mutta sen verran voin rehvastella, että vuoden alusta oli tämän päivän vaakalukemissa tapahtunut -5kg pudotus, eli tuolla -500g/viikko tahdilla osapuilleen. Hiilareita ja rasvoja karsimalla ja priorisoimalla sekä mikä tärkeintä, lopettamalla turhan iltasyömisen joka on ollut nolostuttavan turha tapa.
Nyt vielä näyttää siltä, että saanen tuon alaselän kondikseen venyttelemällä. Ilmeisesti lonkan koukistajat superkireät juoksemisesta ja takareidet samaten. Löytyi hyvät venyttelyohjeet ja oireet ovat alkaneet helpottamaan.
Hyvää viikonloppua sinulle ja perheellesi!Takareisien ja lonkan koukistajien jumit voit saada laukeamaan punttisalilla. Tee lähes suorin jaloin maastavetoja, selkä ei saa pyöristyä yhtään. Itseasiassa, riittää, että lasket tangon noin puoleen sääreen. Painoja ei tarvita paljon, ja jos takareidet ovat kovin kireät ne tulevat aluksi todella kipeiksi.
Lonkan koukistajille hyvä laite on alatalja. Lenkki päkiän tai nilkan ympäri ja sitten vaan teräviä polven nostoja, esim. vasen jalka 10krt ja sitten oikea 10krt. - inkkari X
JA MIELELTÄMME TERVEET PIDÄMME SINUA OIKEENA LÄÄKÄRINÄ--------------
Valitettavasti palstalla on ainakin pari rekattua nikkiä jolla mielenterveys horjuu ja joilla slaavilaisen luonteenpiirteen heikkouksien koko kirjo tulee voimakkaasti esiin: Patoloogisuus,tunne-elämän ailahtelevuus,flekmaattisuus,kolerisuus,ja ääretön tyhmyys.
HYVÄ BOXI KAIKKEA HYVÄÄ SINULLE IHMISELÄMÄN VAATIVASSA SUOJELUTYÖSSÄSI !
Uskon että en ole toivotuksineni yksin: elämäntapaintiaani X - kanootista
inkkari X kirjoitti:
Valitettavasti palstalla on ainakin pari rekattua nikkiä jolla mielenterveys horjuu ja joilla slaavilaisen luonteenpiirteen heikkouksien koko kirjo tulee voimakkaasti esiin: Patoloogisuus,tunne-elämän ailahtelevuus,flekmaattisuus,kolerisuus,ja ääretön tyhmyys.
Uskon että en ole toivotuksineni yksin: elämäntapaintiaani Xja vuolas RHH-koski vei mennessään diabeteksen syövereihin. Sen pituinen se !
inkkari X kirjoitti:
Uskon että en ole toivotuksineni yksin: elämäntapaintiaani Xnimimerkkejä sulla on paljon joten marssita kaikki nimimerkkisi ylistämään puoskari-boxia, valelääkäriä joka elää mielikuvittusmaailmassaan.
inkkari X kirjoitti:
Uskon että en ole toivotuksineni yksin: elämäntapaintiaani XUGH ja terveisiä. Viikonloppuja sinullekin! Olen diabetespolilla, kiire. Työ kutsuu. Yksi potilas oli laihduttanut hh- vähentämällä onnistuneesti 15 kg. Aamupuuro ja kahvikeksit jäljellä kyllä. Hyvin mennyt.
Kaikkea hyvää.- Veijo
boxi kirjoitti:
UGH ja terveisiä. Viikonloppuja sinullekin! Olen diabetespolilla, kiire. Työ kutsuu. Yksi potilas oli laihduttanut hh- vähentämällä onnistuneesti 15 kg. Aamupuuro ja kahvikeksit jäljellä kyllä. Hyvin mennyt.
Kaikkea hyvää.Niinhän se toimii----osastollakin vaikkei kaikenmaailman svedupellejen juttuja tartte niin vakavasti ottaakaan.
Vielä kun saa jätettyä ne puurot ja kahvikeksit pois (kuinka helvetissä sairaalassa diabetespotilaalle moista moskaa edes tarjotaan?) niin lääketehtailija rupeaa repimään per.... Veijo kirjoitti:
Niinhän se toimii----osastollakin vaikkei kaikenmaailman svedupellejen juttuja tartte niin vakavasti ottaakaan.
Vielä kun saa jätettyä ne puurot ja kahvikeksit pois (kuinka helvetissä sairaalassa diabetespotilaalle moista moskaa edes tarjotaan?) niin lääketehtailija rupeaa repimään per....Olen poliklinikalla, en osastolla. Potilas kävi vastaanotolla. Oli Heikkilän ohjeiden mukaan itse päätynyt dieettiinsä. Minulla ei ole mitään osaa eikä arpaa hänen dieettiinsä, joka näytti toimivan.
Hei Sinullekin! Olisi ollut kiva keskustella. Olet vain aina niin ilkeä ja negatiivinen,että minä en jaksa vapaa-aikanani tai tauoillani. Olisi voinut olla another life. Sanoin monta kertaa, että puhu kuten ruotsalaiset yleensä, eli fiksusti. Et vain sitten halua puhua niin. Siihen ikävään sävyyn vain uupuu: se karkoittaa. Nyt minut.
Kaikkea hyvää. Heja Sverige.boxi kirjoitti:
Olen poliklinikalla, en osastolla. Potilas kävi vastaanotolla. Oli Heikkilän ohjeiden mukaan itse päätynyt dieettiinsä. Minulla ei ole mitään osaa eikä arpaa hänen dieettiinsä, joka näytti toimivan.
Hei Sinullekin! Olisi ollut kiva keskustella. Olet vain aina niin ilkeä ja negatiivinen,että minä en jaksa vapaa-aikanani tai tauoillani. Olisi voinut olla another life. Sanoin monta kertaa, että puhu kuten ruotsalaiset yleensä, eli fiksusti. Et vain sitten halua puhua niin. Siihen ikävään sävyyn vain uupuu: se karkoittaa. Nyt minut.
Kaikkea hyvää. Heja Sverige.vai mielikuvituspoliklinikka? Millaisia potilaita siellä käy? Onko ne haamuja vai onko niillä joku hahmo mielikuvituksessasi?
Nyctereutes kirjoitti:
Hyvää viikonloppua sinulle ja perheellesi!Viimeinen potilas lähti diabetespolilta. Sanelen tässä viimeisen. Jalkahoitajalla vielä pari potilasta kahdentoista jälkeen. Alta pois. Hänen kanssaan tehty yhteistyötä aamupäivä.
Viikonloppu alkaa paperitöiden jälkeen. "On akalla otsaa"-kommentoi Mattila nähtävästi jossain viestiketjussa.
Ei enää harmita edes. Ei ole edes surullista. Sellaista se vain on. Koko Pälve- juttu on totta. Melkein pyysin Pälveeltä, että kirjoita Mattilalle vastine, kun hän ei ole ilmeisesti sitä saanut, mutta sitten päätin, että en koskaan koskaan koskaan enää mieti Mattilaa minuuttiakaan enkä koskaan koskaan koskaan ota lääkäriliittoon enkä mihinkään k-kauppaan yhteyttä mattilan vuoksi. Tuli heti hyvä olo!
Äkkiä sanelemaan! Hyvää viikonloppua!- juuri sinun
kj.mattila kirjoitti:
vai mielikuvituspoliklinikka? Millaisia potilaita siellä käy? Onko ne haamuja vai onko niillä joku hahmo mielikuvituksessasi?
se pitäisi tietää kun elelet siellä , mitä sinä sitä muilta kyselemään. Ja luuletko että boxi sulle enää vastaa? Ja sä kun olisit niiiiin halunnut riius--- riidellä sen kanssa, siitäs sait Pattila
- Nyctereutes
Urheilija. kirjoitti:
Takareisien ja lonkan koukistajien jumit voit saada laukeamaan punttisalilla. Tee lähes suorin jaloin maastavetoja, selkä ei saa pyöristyä yhtään. Itseasiassa, riittää, että lasket tangon noin puoleen sääreen. Painoja ei tarvita paljon, ja jos takareidet ovat kovin kireät ne tulevat aluksi todella kipeiksi.
Lonkan koukistajille hyvä laite on alatalja. Lenkki päkiän tai nilkan ympäri ja sitten vaan teräviä polven nostoja, esim. vasen jalka 10krt ja sitten oikea 10krt.Nyt olen tehnyt tuota "hyvää huomenta"-liikettä jättäen liikkeen alas ja hengityksellä venyttäen. Nyt on eilisen venytyksen jälkeen takareidet hyvällä tavalla arat, joten ilmeisesti toimii. Tuota polvennostoa muistan joskus kokeilleeni jollakin kuminauhasysteemillä. Aloitan varovasti, hieman kuormaa ja venytyksen pituutta lisäten. On tainnut mennä siihen jamaan, että selkä on hieman notkolla joten vaatinee pitkäjaksoista ja määrätietoista toimintaa.
Aika erikoista, ettei OMT-fysioterapeutti oikein osannut sanoa mistä kiikastaa? No täytyy ymmärtää, että jos kyseessä olisi välilevyongelma, on heilläkin oltava vastuu tekemisistään, joten ymmärrän, että passitti magneettiin.
Täytyy jatkaa myöhemmin kunhan saa päivän täyteen ja iltatreenit ohi.
Hiilarikeskusteluun palataan myöhemmin. juuri sinun kirjoitti:
se pitäisi tietää kun elelet siellä , mitä sinä sitä muilta kyselemään. Ja luuletko että boxi sulle enää vastaa? Ja sä kun olisit niiiiin halunnut riius--- riidellä sen kanssa, siitäs sait Pattila
mitään vastauksia odota. Parempi ettei kommentoi lainkaan VHH-ruokavalioon liittyviä asioita kun valehtelee kuitenkin joka käänteessä. Ei kukaan muu kirjoittaja viesteissään kerro mitä töissä nyt tapahtuu, ketä siellä on ja mitä tehdään seuraavaksi, tuleeko jotain kandeja opetukseen vai pahalta haisevia VHH:laisia vastaanotolle. Muistelkaapa vain valelääkärin kirjoituksia. Itseään ja mielikuvitustaan täynnä koko akka. Skäri oli samanlainen joten nämä tyypit voi hyvin yhdistää yhdeksi ja samaksi.
- 12+6
kj.mattila kirjoitti:
mitään vastauksia odota. Parempi ettei kommentoi lainkaan VHH-ruokavalioon liittyviä asioita kun valehtelee kuitenkin joka käänteessä. Ei kukaan muu kirjoittaja viesteissään kerro mitä töissä nyt tapahtuu, ketä siellä on ja mitä tehdään seuraavaksi, tuleeko jotain kandeja opetukseen vai pahalta haisevia VHH:laisia vastaanotolle. Muistelkaapa vain valelääkärin kirjoituksia. Itseään ja mielikuvitustaan täynnä koko akka. Skäri oli samanlainen joten nämä tyypit voi hyvin yhdistää yhdeksi ja samaksi.
hiivasienisyliin ja jätä OIKEAT IHMISET JA LÄÄKÄRIT RAUHAAN !
12+6 kirjoitti:
hiivasienisyliin ja jätä OIKEAT IHMISET JA LÄÄKÄRIT RAUHAAN !
sinua vituttaa kun en koskaa vastaile tällaisiin paskaviesteihin kun niissä ei ole asiaa.
- SA-Int -49
kj.mattila kirjoitti:
sinua vituttaa kun en koskaa vastaile tällaisiin paskaviesteihin kun niissä ei ole asiaa.
Vastaan sinulle kuten korkeasti kunnioittamani entinen esimieheni. kenraali Adolf Ehrnrooth,eräälle Venäläiselle joka osoitti " Aatua " kiväärillään Äyräpäässä ja oli aikomuksena ampua.: " me emme tapa-emmekä ammu.mutta jos kimppuumme aiheettomana hyökätään, NIIN : JOS HAASTAT RIITAA---SAAT SITÄ " !
- Veijo
SA-Int -49 kirjoitti:
Vastaan sinulle kuten korkeasti kunnioittamani entinen esimieheni. kenraali Adolf Ehrnrooth,eräälle Venäläiselle joka osoitti " Aatua " kiväärillään Äyräpäässä ja oli aikomuksena ampua.: " me emme tapa-emmekä ammu.mutta jos kimppuumme aiheettomana hyökätään, NIIN : JOS HAASTAT RIITAA---SAAT SITÄ " !
Olipa hyvä juttu. Ihan itse keksimäsi.
A. E. ei kaipaa keksittyjä tarinoita, tosijutuissakin on tarpeeksi. - SA-int -49
Veijo kirjoitti:
A. E. ei kaipaa keksittyjä tarinoita, tosijutuissakin on tarpeeksi.KENRAALIN TESTAMENTTI:
WSOY 1994- marja-Liisa lehtonen ja tule sen jälkeen aukomaan päätäsi saduista. - aloitti sittenkin
SA-Int -49 kirjoitti:
sodan Neuvostoliittoa vastaan. Sitäkö yrität sanoa?
- Veijo jo niin
Veijo kirjoitti:
A. E. ei kaipaa keksittyjä tarinoita, tosijutuissakin on tarpeeksi.sekaisin, että kommentoit jo Mattilan puolesta?
Aiheuttaako Diabetes identtiteettiongelmia? - seksual/animal
Veijo jo niin kirjoitti:
sekaisin, että kommentoit jo Mattilan puolesta?
Aiheuttaako Diabetes identtiteettiongelmia?avopari ja keskeisen testamentin nojalla kumpikin vastaa toistensa " tarpeista "
- vaan nämä
Veijo jo niin kirjoitti:
sekaisin, että kommentoit jo Mattilan puolesta?
Aiheuttaako Diabetes identtiteettiongelmia?"kaverukset" olisikin yksi ja sama hörhö?...hmmm...
- J-U-U-r-i
Tai ainakin kuvitella - sitä tämä palsta edustaa Veijolla ja Mattilalle. Nämä muilta karppipalstoilta pois bannatut ja live-elämässä fanaattisen paasaamisensa takia syrjäytetyt isokokoiset pikkuihmiset tuntevat pätevänsä tällä palstalla, tämä on ainoa palsta josta heitä ei voi syrjäyttää samoin kuin live-elämässä. Täällä he saavat edes jotain vastakaikua sanomisilleen, ei-mitään-hyvää ansionsa mukaan tietysti, mutta sekin on parempi kuin olla yksinään siellä VHH-tynnyrimaailmassa. Ja kun ei enää mitään ole menetettävissä niin heidän on turha edes varoa puheitaan vaan he voivat tehdä sitä ainoaa asiaa mitä osaavat - herjata muita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1444672Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k913456- 1061668
- 901529
Työeläkeloisille ottaa koville heidän rikosten julki tuominen
Niin koville, että yrittävät estää kansalaiskeskustelun, jolla turvattaisiin perustuslain takaama omaisuudensuoja palkan121508- 1051019
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka26953- 48891
- 74864
- 47753