pahoittelen tätä kauheeta romaania mut toivottavasti jaksatte lukee !
oon 14v tyttö ja alotin värjäämisen joskus seiskaluokalla eli värjäsin hiuksiani vuoden verran ruskealla kestovärillä, jonka jälkeen otin värinpoiston. oiskohan menny sit puolvuotta kun oli uudestaan väri päässä ja tällä kertaa musta mutta se oli sit kevytvärillä. hiuksia on irtoillu kauheesti, kampaaja kyllä vaan mietti et se värinpoisto oli semmonen rääkki mun hiuksille kun on muutenki ohuet suomalaiset vaaleat perushiukset ja sitten kun syön vähän epätasasesti jota oon pyrkiny nyt painottaa ja ehkä kun oon painottanu nii se on näkyny hieman koska hiustenlähtö on kuitenki vähentyny, muotoilutuotteiden käyttöä oon myöskin vähentäny. nyt pari päivää sitten huomasin kuitenkin ihmeellisen laikun päässäni en niinku saa selvää oikeen et onko se kalju vai mikä mut kuitenki kulkee tuota hiusrajaa pitkin aika pitkälle tuonne takaraivoon ja näyttää ainakin siltä.
onko totta että hiuksia voi käsitellä liikaa että tämä 'kaljuuntuminen' ja hiustenlähtö johtuu siitä? joku stoppi tälle on kyllä nyt saatava, äitini ja isäni ovat kyllä just sitä mieltä et siitä liika värjäyksestä se johtuu. aattelin kyllä pitää nytten tauon, värjätä vasta seuraavan kerran peruskoulun loputtua kun oon 16v onneksi nimenomaan nämä hiukset on nyt sillä kevytvärillä eli tää väri lähtee haihtuu tasasesti mutta kyllä mua vähän pelottaa et minkalaista pelleilyä se tulee sit olee sen ja tän juuri kasvun kanssa nää viimeset kaks vuotta. kesä onneks vaalentaa aika paljon väriä ja oisko sit jotain vaalentavia shamppoita tms millä saisin kanssa vaalennettua väriä et pääsisin sit mahd. hyvään lopputulokseen jo kesän aikana ?
lääkärille on kyllä varattu aika maanantaiksi nii saapaha mielenrauhan ainakii, mutta kuhan aattelin kirjottaa tänne palstalle ja toivottavasti saan asiallisia vastauksia. ( :
hei hiustenvärjääjät tänne!
9
347
Vastaukset
- mitään
Jos tuo on sun värjäyshistoria ni voin sanoo, että et ole ite vastuussa hiusten lähdöstä. Mä oon sun iässä värjänny hiuksiani kerran tai kahdesti kuussa. Tein värjäykset värinpostolla, koska oma värini on tummanruskea ja halusin olla platinablondi. saatoin siis heittää värinpostoja jopa kahden viikon välein, kun en sietäny yhtään tyvikasvua. Koskaan en ole silti menettänyt hiuksiani, muuten kuin niin, et ne alko murenemaan lyhyemmiks. Ekana lähtisin siis epäilemään pälvikaljua, joka on ohimenevä ilmiö tai sit huonoa ruokavaliota tai n. joka neljäs vuosi tapahtuvaa hiusten suur katoa. Hiukset siis uusitutuvat 4-7 vuoden välein, eli kun hius täyttää sen jonkin vuosimäärän ni se tippuu. Näin ollen määrättyjen vuosien välein jokasita meitä kohtaa kunnon hiustenlähtöaika, mutta se ei yllensä kyllä näy missään muualla, kuin harjassa.
Älä siis suotta pelkää. Et sinä värjäysten takia kaljuunnu ja todennäkösesti tää on vaan joku tilapäinen pikkuhäiriö. Ja mitä tulee tuohon sävytteellä värjäykseen ni mulla iski nyt viimesin sävyte niin kovaa kiinni hiuksiin, et vaik sen piti olla tummanruskea ni se on edelleen musta, eikä se haalistu sitten millään. Värjäsin nämä ennen joulua ja nyt tyvikasvu kävi niin pahaks, et oli pakko heittää tasottava ruskee väri päälle. Kyseessä oli siis castingin kevytväri ja nyt laitoin päälle sit kestovärin, kun ei se casting kuitenkaan mihinkään näytä haalistuvan. Eli varauduhan siihen, ettei se haalistukaan edes kesään mennessä. Voit toki koittaa haalistaa sitä esim. oliiviöljyllä. Sitä läämitetään ensin jossain kipossa vesihauteessa ja levitetään sitten kuiviin hiuksiin ja annetaan olla n. tunti tai kauemmin. Sit öljy huuhdellaan huolellisesti pois ja hiukset pestään pariin kertaan shampoolla. Tämä hoito kosteuttaa hiusta tehokkaasti ja tekee hyvää myös päänahalle. Kantsii siis koittaa. Ihan kaupan halvin ruuanlaittoon tarkotettu oliiviöljy käy tähän tarkotukseen. Mutta toivottavasti saat nyt jonkinlaisen mielnrauhan viikonlopuksi. :)- hätähousu
joo kiitti vastauksesta toi autto kovasti.. ( : ! no mutta ei mulla silleen paljon niitä plänttejä oo päässä ja jos sitä voi ees pläntiks sanoa kun se kulkee niinku ennemmin sitä hiusrajaa pitkin et se on sellanen puikulainen juttu. kuvia mitä oon googlannu pälvikaljusta niin ei tuo kyllä niin pahaa tulosta, en muista mainihinko tätä juttuu tuolla aikasemmassa mut kuiteski. aatellaan nyt et mulla ois se pälvikalju nii kuinka kauan se sitten yleensä on? mistä se ylipäätään tulee? mä kyllä kokeilen tuota oliiviöljy juttua. mutta ihan oma koittamas sitten on? mistäs sait moisen idean päähäs? :D
- ........,,,,,,
ajattelinpa minäkin yrittää nyt rauhoitella mieltäsi....edellinen kirjoittaja kyllä ihan oikeassa siitä ettei tuo hiustenlähdö värjäyksistäsi johdu, vaan todennäköisesti juuri tuota hiusten uusiutumista. Itse olen kuitenkin sinua reippaasti vanhempi ja värjäillyt hiuksíani 13 vuotiaasta asti ja tukka edelleen päässä. Viime syksynä oli taas tämä samainen ongelma kuin sinulla että hiuksia vaan rapisi päästä ja tuntui että kaljuunnun ja tuntui että päässä oli kaljuja länttejä mikä taisi olla vaan mielikuvituksen tepposia. Olen pahimpina hiustenlähdön aikana käyttänyt apteekista saatavaa briorin tuotetta jota kannattaa syödä se 3-6kk jotta on apua, on tosin aika kallis, mutta sille löytyy nykyään halvempi rinnakkaistuote joten jos vanhempasi suostuvet kustantamaan (ja uskon että suostuvat, sillä itsekin olen äiti 31v ja itselläni vanhin tytöistä 11v ja kyllä kustantaisin) niin suosittelen, on hiusten täsmäravinnetuote ja muista myös se terveellinen ruokavalio, siis ainakin että syöt kunnolla ettei elimistösi saa liian vähän ravinteita. Älä huoli, kyllä se siitä laantuu ja oikein hyvää ja huoletonta viikonloppua ja aurinkoista kevättä :)
Toivotteelee kolmen tytön äiti- hätähousu
juu kiitti sunki vastauksesta.. niin mulla on toi ihan sama että hiuksia rapisee oikeen päästä niin esim kun käyttää valkosta paitaa ja mulla on mustat hiukset niin useita hiuksia aina näkee siinä paidassa. olihan tääki aluks pelkkää kuvitelmaa mä mietin etä tuskin mitään tässä kaljuunnun yms, mut nyt en oikeesti kuvitellu kyyläsin peilin kanssa nimittäin vessassa ja näky semmonen pläntti päässä.
joo oon mä joskus kokeillukki sitä prioriniä mutten muista et se ois kauheesti vaikutusta antanu, mulla oli kyllä se 3kk pakkaus eli oon kuullu et 6kk pakkaus vasta antais tuloksia, pitäs kyllä varmaan hommata semmonen.. onko sillä mitään haittoja jos käyttää niinku muitaki vitamiinivalmisteita? sillon muuten kun mulla oli se 3kk pakkaus nii en kyllä ottanu niitä kapseleita kun yhden päivässä et pitikö sen oikee oppisesti just olla niin että kaks päivässä? eli periaatteessa en käyttäny sitä oikein varmaan mut se kaks päivässä tuntu jotenki vähän liialliselta. - .......,,,,,,
hätähousu kirjoitti:
juu kiitti sunki vastauksesta.. niin mulla on toi ihan sama että hiuksia rapisee oikeen päästä niin esim kun käyttää valkosta paitaa ja mulla on mustat hiukset niin useita hiuksia aina näkee siinä paidassa. olihan tääki aluks pelkkää kuvitelmaa mä mietin etä tuskin mitään tässä kaljuunnun yms, mut nyt en oikeesti kuvitellu kyyläsin peilin kanssa nimittäin vessassa ja näky semmonen pläntti päässä.
joo oon mä joskus kokeillukki sitä prioriniä mutten muista et se ois kauheesti vaikutusta antanu, mulla oli kyllä se 3kk pakkaus eli oon kuullu et 6kk pakkaus vasta antais tuloksia, pitäs kyllä varmaan hommata semmonen.. onko sillä mitään haittoja jos käyttää niinku muitaki vitamiinivalmisteita? sillon muuten kun mulla oli se 3kk pakkaus nii en kyllä ottanu niitä kapseleita kun yhden päivässä et pitikö sen oikee oppisesti just olla niin että kaks päivässä? eli periaatteessa en käyttäny sitä oikein varmaan mut se kaks päivässä tuntu jotenki vähän liialliselta.vastailen vielä, elikkä siitä priorinistä ei ole haittaa muiden vitamiinien kanssa ja suositeltavaa olisi jos hiustenlähtö rajua että aamulla otettaisiin 2 ja illalla 1 kapseli eli kaikkiaan kolme päivässä ja sit kun hiustenlähtö laantuu niin vähemmän ylläpitääkseen sitä ja 6kk on se suositusaika tosissaan.
t: kolmen tytön äiti - hätähousu
.......,,,,,, kirjoitti:
vastailen vielä, elikkä siitä priorinistä ei ole haittaa muiden vitamiinien kanssa ja suositeltavaa olisi jos hiustenlähtö rajua että aamulla otettaisiin 2 ja illalla 1 kapseli eli kaikkiaan kolme päivässä ja sit kun hiustenlähtö laantuu niin vähemmän ylläpitääkseen sitä ja 6kk on se suositusaika tosissaan.
t: kolmen tytön äitijoo no minä taidan ehdottomasti kyllä ottaa sen 6kk pakkauksen. paljon noin sen hinnaksi tulee? hinnasta viis kuhan hiukset pysyy terveinä ja hyvinä päässä näinhän se menee.
kiva kun nämä mun vastaukset saattaa tulla aina tunninkii myöhässä ois helppo jos pystys heti silleen kirjottelee suoraan, mutta eipähä tuo myöhemminkää haittaa vastailla. :D - hätähousu
hätähousu kirjoitti:
joo no minä taidan ehdottomasti kyllä ottaa sen 6kk pakkauksen. paljon noin sen hinnaksi tulee? hinnasta viis kuhan hiukset pysyy terveinä ja hyvinä päässä näinhän se menee.
kiva kun nämä mun vastaukset saattaa tulla aina tunninkii myöhässä ois helppo jos pystys heti silleen kirjottelee suoraan, mutta eipähä tuo myöhemminkää haittaa vastailla. :Deikö se muka voi olla mahdollista että hiukset kärsivät värjäyksestä ja harventuvat sen takia. : oo eikös ennemmin riipu siitä et jos sulla on ollu paksu ja hyväkuntoinen hiuslaatu niin tottakai se kestää paremmin käsittelyä kun tällänen hento hiuslaatu. ja sehän on tosi kun vesi et värjäys kuluttaa hiusta ja jos kuluttaa niin ohuissa hiuksissa tulos tulee tottakai helpommin näkyviin.
no mutta minkalaisia tuloksia oot sen priorinin kanssa saanu siinä 6 kuukaudessa, onko ihan kunnolla näkyny? - hätähousu
hätähousu kirjoitti:
eikö se muka voi olla mahdollista että hiukset kärsivät värjäyksestä ja harventuvat sen takia. : oo eikös ennemmin riipu siitä et jos sulla on ollu paksu ja hyväkuntoinen hiuslaatu niin tottakai se kestää paremmin käsittelyä kun tällänen hento hiuslaatu. ja sehän on tosi kun vesi et värjäys kuluttaa hiusta ja jos kuluttaa niin ohuissa hiuksissa tulos tulee tottakai helpommin näkyviin.
no mutta minkalaisia tuloksia oot sen priorinin kanssa saanu siinä 6 kuukaudessa, onko ihan kunnolla näkyny?joo ihan kamalaa nyt alan panikoimaan kohta , hiuksia irtosi taas nätisti suihkussa muttei ollenkaan muuten ! heti kyllä huomenna kiiruhdan apteekkiin. :( mä en jaksa enää itkeä tän takia.
- .......,,,,,,
hätähousu kirjoitti:
joo ihan kamalaa nyt alan panikoimaan kohta , hiuksia irtosi taas nätisti suihkussa muttei ollenkaan muuten ! heti kyllä huomenna kiiruhdan apteekkiin. :( mä en jaksa enää itkeä tän takia.
Älä hätäänny siellä nyt :) ei se värjäämisestä johdu, mulla alettu vaalentamaan ihan mustasta (en luonnostani mustahiuksinen) hiljalleen vaaleaksi ja alkaa olee nyt semmonen vaaleanruskea eikä tukka ole tippunut. Priorinin hintaa en nyt muista, mut ilmeisesti oletkin jo käynyt ostamassa :)
hetihän ei tulokset ala näkyä, mutta pikkuhiljaa huomaat hiusten putoamisen vähenevän, itse yleensä olen siinä kolmen kuukauden käytön jälkeen vähentänyt määrää kun tilanne on rauhoittunut. Tiedän kyllä ton sun tunteen kun itsellänikin hiuksia tippunut ajoittain tukkoina etenkin juuri suihkussa käydessä nippu hiuksia kourassa ollut, mutta ei ole tarvinnut peruukkikauppaan marssia vaikka välillä siltä on tuntunutkin, mutta edelleen yhtä paljon hiuksia kuin ennenkin. Ja tosiaan, pää nahkaa kannattaa hieroa, on olemassa sellainen sellainen "hipsutin" millä on kiva hieroa päänahkaa, auttaa myös päänsärkyyn ja vilkastuttaa verenkiertoa. Sitten vielä yksi asia mikä vaikuttaa hiustenlähtöön on stressi. Onko mahdollisesti koulussa kovaa stressiä tai muuta? Ja nythän sä ainakin stressaat noita hiuksia. Itse olen varmaan maailman pahin stressaaja ja se vaikuttaa kyllä hiuksiinkin ja sit itselläni ainakin iskee vielä pahempi stressi kun hiuksia tippuu ja tulee juuri tuo kaljuuntumisen pelko. Ota ihan rauhallisesti ja älä murehdi et värjäys olisi hiuksesi pilannut. En tiedä miten osaisin sua nyt rauhoittaa/lohduttaa, mutta usko pois, ei varmasti ole hätää ja kohta pääset vielä lääkäriinkin tarkistuttamaan tilanteen.
Terkuin kolmen tytön äiti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1544826On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192119Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi351996Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä161859- 1101832
- 931668
Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma451333- 661188
- 1141133
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka271083