hiihtolomani alkoi aivoinfarktin saaneen tädin vierailulla. hiihtolomaviikkoni ensimmäisenä päivänä kävin katsomassa häntä. 4 päivää myöhemmin näytti jo aikatavalla kuolemaan valmiilta. ei liikkunut ollenkaan, hengitys oli niin äänekästä. kuin kuolevan korinaa. haju huoneessa oli jotenkin niin vanhan ihmisen haju, ummehtunut, tai sitten huonetta ei ollut tuuletettu pitkään aikaan. siellä makaa nytkin, ensiksi tietenkin järkytyin kovasti, että ei voi olla totta. vaan onpahan, sitähän kummasti vaan tottuu tilanteeseen kun aikaa kuluu , ikävä helpottaa ja kauniit muistot valtaavat pohjattoman ikävän jälkeen mielemme. olet kohta poissa, nukuit jo kohti kuolon unta , tunsinhan minä sen. näinhän minä sen. kohta olemme kappelissa ruumiinsiunaustilaisuudessa. arkkuun en katso, edellinen kerta on minun mielelle liian tuoreena muistissa.
hiihtolomani täytti järkytys ja hammennys että miten tästä voi selvitä, en muista kuin sen miten olen surun läpi katsonut hiihtäen kevätaurinkoa.joka päivä olen yrittänyt selvitä. tein hiihdosta rutiinin selvitä itselleni. se on minulle terapiaa välillä päästä irti tästä suremisesta. onhan tämä jo laimentunut huomattavasti esimerkiksi eilisillasta ja viime yöstäkin. välillä myrskysi ulkona ja ikävä vain kasvoi.nyt olen mennyt askeleen eteenpäin.kevät kuitenkin koittaa ja sukulaisiani tulee pääsiäisenä vierailulle.suuntaan katseen sinne. välillä pohjaton ikävä vaivaa mieltäni vielä monesti, mutta olen jo oppinut elämään tämän surun kanssa. se kuuluu nyt elämääni ja joka päivä se vähän hellittää otteestaan, ainakin hetkittäin, niihin hyviin hetkiin on osattava tarttua eikä jäädä tuleen makaamaaan.taukoamatta olet mielessäni nytkin. taidan olla liian jämähtänyt tähän. nyt lopetan tämän ja lepään vähän aikaa ja sitten lähden taaaas hiihtämään..hyvää lomaa kaikille sureville ja niille joiden elämässä ei ole nyt surua.
minunnn
loiuj
2
194
Vastaukset
- Kamala alku
lomaviikolle, rakas täti kuolemankielissä. Pahoitteluni. Mitä hänelle muuten nyt kuuluu, onko vielä hengissä?
- lk-hn
Se neuvo oli hyvä ettei saa jäädä tuleen makaamaan. Väinö Linnan Tuntemattomasta Sotilaasta muuten alunperin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama917560Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1226305Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1604427Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2333054Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta902628Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh321918- 1291541
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971524Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21772"Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen
Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi19713