http://www.iltasanomat.fi/kysely/default.asp?questionnaire_id=7752
Kertokaapa omat vastauksenne :)
Kysely
58
955
Vastaukset
- Matkatar77
oikeestaan mua ei lomalla ärsytä mikään.
- Mentira
tässä kun aikaa taas on..
1. Lentokoneessa ärsyttää eniten taaksepäin nojaajat, jos sillä tarkoitetaan heitä jotka kallistavat oman selkänojansa. Pienelle ihmiselle se ei ole ongelma jos naapurin selkänoja "suuhun tulee", mutta pitkälle ihmiselle se on yhtä tuskaa, sananmukaisesti!
2. Altaalla en käy kuin korkeintaan maisemia katsomassa jos se sijaitsee hotlan katolla, joten siellä ei ärsytä yhtään mikään. Tämäkään ei siis ärsytä, mutta kieltämättä lievästi huvittaa se jengi joka aamulla varhain varaa itselleen aurinkotuolin pyyhkeellään vaikkei itse olisi hetkikohta siihen pötkälleen tulossakaan. Rannalla ei muu ole ärsyttänyt kuin liian kuuma auringonpaiste, mutta kieltämättä se ärsyttäisi jos naapuri alkaisi imemään tupakkia kovin ahkeraan. Tälle kun tupakinsavu ei tee yhtään hyvää. Joo, ja se ärsyttää kun gigoloja ei minun "hamacani" läheisyydessä pyöri.
3. Hotellissa ärsyttäisi varmaan eniten se jos olisi todella siivotonta, mutta näin ei ole onneksi käynyt koskaan *kop-kop puuta eli päätä*. Epämukava sänky voi kyllä loman pilata jos on taipumusta selkävaivoihin, mutta ihan pienestä en ruikuta. Toissa reissullani sängyn jouset painoivat oikein mukavasti lonkkaluuhun, mutta pikkasen vaan pehmuketta alle niin hyvin pärjäsi. Huono tyyny on muuten allekirjoittaneelle isompi ongelma, mutta onneksi se on korjattavissa tavalla jos toisellakin!
Muuten ärsyynnyn kyllä aika pirun helposti.. tasainen luonne, aina vihainen!- Mentira..
"Tälle kun tupakinsavu ei tee yhtään hyvää"
Luonnollisesti tarkoitan itseäni, vaikka eipä se savu hyvää tee sille tupakoitsijallekaan.. ;)) - Arkihenkseli
Kolmen kysymyksen galluppi, antakaas kun arvaan. Ensi viikolla on nettilehdessä isot otsikot "Nämä ärsyttävät matkailevaa suomalaista". Lähdemateriaalia ei mainita...
1. Lentokoneessa edestakaisin vaeltajat.
Olisin halunnut sisällyttää tähän vaihtoehtoon pari muutakin valintaa, nimittäin humalaiset jotka juovat väkisin kaljaa kaksin käsin ja ramppaavat vessassa vartin välein. Jos ei kolme kaljaa kusematta pysy sisällä, älä tule lentokoneeseen. Samaan syssyyn nämä huonosti kasvatetut kersat, jotka ammutaan täyteen karkkia ja vähillä yöunilla lentokoneeseen. Sitten juostaan edestakaisin ylimääräistä energiaa pois. Nykyäänhän ei muuten ole ns. vapaan kasvatuksen lapsia, vaan kaikilla pikkuhirviöillä on ADHD, ylivilkkautta tai joku muu keksitty vamma jotta voidaan silmät kyynelissä paikkailla omaa epäonnistumista kasvattajana.
2. Huonosti käyttäytyvät turistit.
Mitä tähänkin kohtaan pitäisi laittaa, ketä nyt EI häiritsisi gigolot, loiskuttajat, juoksentelevat lapset, kulkukoirat, humalaiset, kaupustelijat, valtaajat ja huudattajat? Mitä muuta, rutto? Vedenpaisumus? Heinäsirkat? Godzilla??? Ja mikä pohjimmiltaan on huonoa käytöstä, läskin sakemannin piereskely, homppeliruotsalaisen äänekäs hoinotus vai meikäläisen kyräily. Tyhmä kysely
3. Huono sijainti.
Millä tapaa kylmä vesi suihkussa ja surkea aamiainen eroavat "puutteellisista mukavuuksista"? Eikö ne ole sama asia? Vai korvaako hotelli jääsuihkun tai homeisen leivän aiheuttaman mielipahan jollakin? Kenkien kiilloituksella? Lahjakortilla parturiin?? Kaikkiin muihin asioihin voi periaatteessa vaikuttaa, mutta henkilökunnan huonoon kielitaitoon ei välttämättä. Paitsi jos tietäisi asiasta etukäteen, voisi hotelliin kiikuttaa Suomi-Espanja sanakirjan ja niin monta kautta Salattuja Elämiä kun matkalaukkuun mahtuu. Arkihenkseli kirjoitti:
Kolmen kysymyksen galluppi, antakaas kun arvaan. Ensi viikolla on nettilehdessä isot otsikot "Nämä ärsyttävät matkailevaa suomalaista". Lähdemateriaalia ei mainita...
1. Lentokoneessa edestakaisin vaeltajat.
Olisin halunnut sisällyttää tähän vaihtoehtoon pari muutakin valintaa, nimittäin humalaiset jotka juovat väkisin kaljaa kaksin käsin ja ramppaavat vessassa vartin välein. Jos ei kolme kaljaa kusematta pysy sisällä, älä tule lentokoneeseen. Samaan syssyyn nämä huonosti kasvatetut kersat, jotka ammutaan täyteen karkkia ja vähillä yöunilla lentokoneeseen. Sitten juostaan edestakaisin ylimääräistä energiaa pois. Nykyäänhän ei muuten ole ns. vapaan kasvatuksen lapsia, vaan kaikilla pikkuhirviöillä on ADHD, ylivilkkautta tai joku muu keksitty vamma jotta voidaan silmät kyynelissä paikkailla omaa epäonnistumista kasvattajana.
2. Huonosti käyttäytyvät turistit.
Mitä tähänkin kohtaan pitäisi laittaa, ketä nyt EI häiritsisi gigolot, loiskuttajat, juoksentelevat lapset, kulkukoirat, humalaiset, kaupustelijat, valtaajat ja huudattajat? Mitä muuta, rutto? Vedenpaisumus? Heinäsirkat? Godzilla??? Ja mikä pohjimmiltaan on huonoa käytöstä, läskin sakemannin piereskely, homppeliruotsalaisen äänekäs hoinotus vai meikäläisen kyräily. Tyhmä kysely
3. Huono sijainti.
Millä tapaa kylmä vesi suihkussa ja surkea aamiainen eroavat "puutteellisista mukavuuksista"? Eikö ne ole sama asia? Vai korvaako hotelli jääsuihkun tai homeisen leivän aiheuttaman mielipahan jollakin? Kenkien kiilloituksella? Lahjakortilla parturiin?? Kaikkiin muihin asioihin voi periaatteessa vaikuttaa, mutta henkilökunnan huonoon kielitaitoon ei välttämättä. Paitsi jos tietäisi asiasta etukäteen, voisi hotelliin kiikuttaa Suomi-Espanja sanakirjan ja niin monta kautta Salattuja Elämiä kun matkalaukkuun mahtuu.Vastasin jo nettilehden kyselyyn, joka oli minusta varsin korni ja annoin siitä myös palautetta ko. mediaan.
Kysely oli täynnä stereotypioita matkailusta ja olet luultavasti harvinaisen oikeassa siinä, että media julistaa suomalaisia enitten ärsyttävät asiat isona uutisena. Otinkin tänään jo kantaa toiseen Kanarian suomalaismatkailua koskevaan juttuun. Mielestäni iltapäivälehdet voisivat keskittyä niihin asioihin, joihin niiden toimitusten osaaminen riittää ja jättää matkailun uutisoinnin alan erikoislehdille.- Arkihenkseli
Sotavento kirjoitti:
Vastasin jo nettilehden kyselyyn, joka oli minusta varsin korni ja annoin siitä myös palautetta ko. mediaan.
Kysely oli täynnä stereotypioita matkailusta ja olet luultavasti harvinaisen oikeassa siinä, että media julistaa suomalaisia enitten ärsyttävät asiat isona uutisena. Otinkin tänään jo kantaa toiseen Kanarian suomalaismatkailua koskevaan juttuun. Mielestäni iltapäivälehdet voisivat keskittyä niihin asioihin, joihin niiden toimitusten osaaminen riittää ja jättää matkailun uutisoinnin alan erikoislehdille.Kaiholla muistelen aikaa jolloin iltapäivälehdet ilmestyivät oikeasti vasta iltapäivällä. Ei näitä nykyisiä viitsi edes lukea, paitsi tv-ohjelmat takaa ja mahdollisesti päivän pakinan. Sisältö on sellaista huttua ettei mitään rajaa, uutiset ovat suurinpiirtein toisen käden tietoa tai ainakin todella alhaisia aiheiltaan. Suurin osa lehdestä on täynnä "haluttuja" julkkisjuttuja (eli juoruja).
Arkihenkseli kirjoitti:
Kaiholla muistelen aikaa jolloin iltapäivälehdet ilmestyivät oikeasti vasta iltapäivällä. Ei näitä nykyisiä viitsi edes lukea, paitsi tv-ohjelmat takaa ja mahdollisesti päivän pakinan. Sisältö on sellaista huttua ettei mitään rajaa, uutiset ovat suurinpiirtein toisen käden tietoa tai ainakin todella alhaisia aiheiltaan. Suurin osa lehdestä on täynnä "haluttuja" julkkisjuttuja (eli juoruja).
Minä nyt satun olemaan eräänlainen "varhaisherännäinen", eli ei kannata ihmetellä postausaikaa...
Kyllä vaan, muistan itse asiassa, että meille kotiin tuli pikkuskidinä ollessani iltapäivälehti kotiin toimitettuna. Silloinhan ei ilmestynyt vielä kuin se toinen. Jossain vaiheessa se lehti sitten siirtyi puhtaasti irtonumeromyyntiin ja rinnalle aikanaan kehittyi toinen vastaava. Nykyään molemmat ovat myyntipisteissä jo aamuvarhaisella.
Minä luen iltapäivälehdet ja suurimman osan muustakin pelkästään netistä, eikä noiden kahden iltapäivälehden välillä näytä olevan nettiversioiden osalta paljonkaan sisällöllistä eroa, paitsi molempien erityisteemat. Nettilehtien paras piirre lukijan näkökulmasta on niiden reaaliaikaisuus. Tietysti samassa sarjassa painivat myös erityisesti Ylen, mutta myös Maikkarin nettisivut. Sanoisin ilman mitään sidonnaisuuksia, että Yle on näistä paras. Ja tämä näkökulma valtakunnallisen uutisoinnin tasolta nähtynä. Maakunta- ja paikallislehdillä on myös erittäin hyvin hoidettuja sivustoja, joita silmäilen ajoittain.
Keskustelu nyt lipsahti iltapäivälehden tekemästä nettikyselystä medioiden rooliin yleisesti. En kuitenkaan sortunut paasaamaan Ylen tilanteesta... Pahoittelen. Lempiaiheitani.
Ja miten tämä kaikki liittyy Kanarian matkailuun? Kuten aiemmin sanoin, ip-lehtien irtonumero maksaa arkisin saarten myyntipisteissä n. 3,50 ja puolen tunnin nettisessio maksaa euron. Jokainen tietysti valitsee oman "käyttöliittymänsä" omista lähtökohdistaan. Minä kipitän kiltisti joko hotellin tai lähimpään nettipisteeseen ja suoritan tarvittavat lukuoperaatiot sieltä käsin.- charco
Sotavento kirjoitti:
Minä nyt satun olemaan eräänlainen "varhaisherännäinen", eli ei kannata ihmetellä postausaikaa...
Kyllä vaan, muistan itse asiassa, että meille kotiin tuli pikkuskidinä ollessani iltapäivälehti kotiin toimitettuna. Silloinhan ei ilmestynyt vielä kuin se toinen. Jossain vaiheessa se lehti sitten siirtyi puhtaasti irtonumeromyyntiin ja rinnalle aikanaan kehittyi toinen vastaava. Nykyään molemmat ovat myyntipisteissä jo aamuvarhaisella.
Minä luen iltapäivälehdet ja suurimman osan muustakin pelkästään netistä, eikä noiden kahden iltapäivälehden välillä näytä olevan nettiversioiden osalta paljonkaan sisällöllistä eroa, paitsi molempien erityisteemat. Nettilehtien paras piirre lukijan näkökulmasta on niiden reaaliaikaisuus. Tietysti samassa sarjassa painivat myös erityisesti Ylen, mutta myös Maikkarin nettisivut. Sanoisin ilman mitään sidonnaisuuksia, että Yle on näistä paras. Ja tämä näkökulma valtakunnallisen uutisoinnin tasolta nähtynä. Maakunta- ja paikallislehdillä on myös erittäin hyvin hoidettuja sivustoja, joita silmäilen ajoittain.
Keskustelu nyt lipsahti iltapäivälehden tekemästä nettikyselystä medioiden rooliin yleisesti. En kuitenkaan sortunut paasaamaan Ylen tilanteesta... Pahoittelen. Lempiaiheitani.
Ja miten tämä kaikki liittyy Kanarian matkailuun? Kuten aiemmin sanoin, ip-lehtien irtonumero maksaa arkisin saarten myyntipisteissä n. 3,50 ja puolen tunnin nettisessio maksaa euron. Jokainen tietysti valitsee oman "käyttöliittymänsä" omista lähtökohdistaan. Minä kipitän kiltisti joko hotellin tai lähimpään nettipisteeseen ja suoritan tarvittavat lukuoperaatiot sieltä käsin.ei ärsytä mikään, lähinnä huvittaa ihmiset, jotka luulevat että maailma pyörii heidän napansa ympärillä. En enää ihmettele, että olemme itkuvirsi kansaa, ottaa senverran "osumavettä" että mikään ei keljuta. Jos lähden tai kun lähden, otan huomioon sen seikan, että en ole yksin koneessa enkä lomakohteessa. Tämä riittänee, käyn muuten pari kertaa lennon aikana veskissä, olen aina luullut että se kuuluu luontaisetuihin taidan olla väärässä.
- don luis
Arkihenkseli kirjoitti:
Kaiholla muistelen aikaa jolloin iltapäivälehdet ilmestyivät oikeasti vasta iltapäivällä. Ei näitä nykyisiä viitsi edes lukea, paitsi tv-ohjelmat takaa ja mahdollisesti päivän pakinan. Sisältö on sellaista huttua ettei mitään rajaa, uutiset ovat suurinpiirtein toisen käden tietoa tai ainakin todella alhaisia aiheiltaan. Suurin osa lehdestä on täynnä "haluttuja" julkkisjuttuja (eli juoruja).
olin jopa koulun jälkeen iltasanomien jakaja,lehti tuli siis luukkuun.on muuten ihmisiä joiden on käytävä wc:ssä ehkä hieman useammin kuin muiden,kuulun itse tähän joukkoon,enkä toivo kenenkään pahastuvan tästä.pyrin yleensä koneessa käytäväpaikalle jolloin haitta muille on vähäisempi.penkkiä potkivien lasten vanhemmat hiukan ärsyttää,kun eivät tähän puutu.
don luis kirjoitti:
olin jopa koulun jälkeen iltasanomien jakaja,lehti tuli siis luukkuun.on muuten ihmisiä joiden on käytävä wc:ssä ehkä hieman useammin kuin muiden,kuulun itse tähän joukkoon,enkä toivo kenenkään pahastuvan tästä.pyrin yleensä koneessa käytäväpaikalle jolloin haitta muille on vähäisempi.penkkiä potkivien lasten vanhemmat hiukan ärsyttää,kun eivät tähän puutu.
Ettet vain olisi ollut se täsmällinen jakaja, joka meillekin Iltsun kiikutti. Noh, ajat ovat muuttuneet.
Me muuten yleensä toivomme konessa nimenomaan käytäväpaikat ja yksin matkaava, kuten minä pian, pakataan aina reunaan. Se sopii erinomaisesti, eikä minua se käytäväliikenne mitenkään häiritse.
Vessassa käynnin tarve on hyvin yksilöllinen ja ehkä kannattaa muistaa, että esim. verenpainelääkitykseen liittyy diureetit, jotka juoksuttavat muita ahkerammin tyhjennyksellä.
Lapsimatkailusta olen sanonut aiemmin luultavasti kaiken oleellisen. Tykkään pikkukansasta kovasti ja olen valmis tiettyyn rajaan saakka ymmärtämään sen matkajännityksen purkautumisen. Useimmilla vanhemmilla on hyvä ryhti asian osalta - poikkeuksiakin on, mutta niihin puuttuminen on sitten jo henkilökunnan asia- 200cm melkein
charco kirjoitti:
ei ärsytä mikään, lähinnä huvittaa ihmiset, jotka luulevat että maailma pyörii heidän napansa ympärillä. En enää ihmettele, että olemme itkuvirsi kansaa, ottaa senverran "osumavettä" että mikään ei keljuta. Jos lähden tai kun lähden, otan huomioon sen seikan, että en ole yksin koneessa enkä lomakohteessa. Tämä riittänee, käyn muuten pari kertaa lennon aikana veskissä, olen aina luullut että se kuuluu luontaisetuihin taidan olla väärässä.
kun vieres istuva humalaine sikaääliöturisti kaataa ensin kahvit päälleni ja loppumatkasta oksentaa kuin saatana. Mua ärsyttää se kun edessäni istuva ääliö työntää selkänojansa kiinni polviini eikä nosta edes paria cm vaikka pyydänki oloani helpottaakseni. Mua ärsyttää selkänojaani potkiva kakara. Mua ärsyttää että ihmisil ei ole edes pientä huomaavaisuutta toisia kohtaa vaik matkustetaa pienis ja ahtais tilois. Mua ärsyttää ku kaik tuijottaa vain omaan napaansa itsekkäästi. Mua ärsyttää omahyväiset ihmiset jotka luulee olevansa parempii kuin muut.
- Arkihenkseli
Sotavento kirjoitti:
Ettet vain olisi ollut se täsmällinen jakaja, joka meillekin Iltsun kiikutti. Noh, ajat ovat muuttuneet.
Me muuten yleensä toivomme konessa nimenomaan käytäväpaikat ja yksin matkaava, kuten minä pian, pakataan aina reunaan. Se sopii erinomaisesti, eikä minua se käytäväliikenne mitenkään häiritse.
Vessassa käynnin tarve on hyvin yksilöllinen ja ehkä kannattaa muistaa, että esim. verenpainelääkitykseen liittyy diureetit, jotka juoksuttavat muita ahkerammin tyhjennyksellä.
Lapsimatkailusta olen sanonut aiemmin luultavasti kaiken oleellisen. Tykkään pikkukansasta kovasti ja olen valmis tiettyyn rajaan saakka ymmärtämään sen matkajännityksen purkautumisen. Useimmilla vanhemmilla on hyvä ryhti asian osalta - poikkeuksiakin on, mutta niihin puuttuminen on sitten jo henkilökunnan asiaMyönnetään, että kirjoitin hiukan vajaan ja kärjistetyn esimerkin. Itsekin käyn kerran kaksi vessassa. Mielellään kaksi kertaa niin saan samalla oiottua vähän jäseniä, olen sen verta isokokoinen (tosin veikkaan, että jokainen tuntee itsensä norsun kokoiseksi finnairin lomalennolla :) että mahdun käytännössä istumaan vain yhdessä asennossa, sen takia jaloittelu tekee hyvää.
Tarkoitin tosiaan näitä veijareita, jotka ryystävät sitä bisseään kuin huomista ei olisi. Silloin näitä vessareissuja ryydittää askelten epävarmuus ja huojuminen. Minua ei myöskään kiinnosta kuunnella "kuinka ***sti kusettaa"/"pakko päästä kuselle"-horinoita. Toiseksi viimeisellä lennolla sain keskeyttää kirjan lukemisen 4 kertaa tunnissa kun takana istuva isäntä lähti kaikille tiedottaen "kusemaan". Jannu pyöri kuin flipperipallo kopsahdellen penkeistä. Ärsyttävää.
Jaetulla ykkössijalla on sitten ne jotka tyynen rauhallisesti laskevat selkänojansa taakse. Jos asiasta esittää muodollisen valituksen, saa vastaukseksi että "Juu emmä vaan". Kummasti se selkänoja sitten hivuttautuu... Tosin viime kerralla taisin vakoilla penkkien välistä, milloin se läski painoi sitä nappulaa ja samalla sekunnilla junttasin selkänojan niin eteen kuin meni.
Sitten se pysyikin siellä. - polvet suussa
Arkihenkseli kirjoitti:
Myönnetään, että kirjoitin hiukan vajaan ja kärjistetyn esimerkin. Itsekin käyn kerran kaksi vessassa. Mielellään kaksi kertaa niin saan samalla oiottua vähän jäseniä, olen sen verta isokokoinen (tosin veikkaan, että jokainen tuntee itsensä norsun kokoiseksi finnairin lomalennolla :) että mahdun käytännössä istumaan vain yhdessä asennossa, sen takia jaloittelu tekee hyvää.
Tarkoitin tosiaan näitä veijareita, jotka ryystävät sitä bisseään kuin huomista ei olisi. Silloin näitä vessareissuja ryydittää askelten epävarmuus ja huojuminen. Minua ei myöskään kiinnosta kuunnella "kuinka ***sti kusettaa"/"pakko päästä kuselle"-horinoita. Toiseksi viimeisellä lennolla sain keskeyttää kirjan lukemisen 4 kertaa tunnissa kun takana istuva isäntä lähti kaikille tiedottaen "kusemaan". Jannu pyöri kuin flipperipallo kopsahdellen penkeistä. Ärsyttävää.
Jaetulla ykkössijalla on sitten ne jotka tyynen rauhallisesti laskevat selkänojansa taakse. Jos asiasta esittää muodollisen valituksen, saa vastaukseksi että "Juu emmä vaan". Kummasti se selkänoja sitten hivuttautuu... Tosin viime kerralla taisin vakoilla penkkien välistä, milloin se läski painoi sitä nappulaa ja samalla sekunnilla junttasin selkänojan niin eteen kuin meni.
Sitten se pysyikin siellä.polvet kerran kovilla kun herttainen 120 kg lady paino nappia ja otti vauhtia saadakseen penkkiänsä kääntyyn (tais olla ladyn suurin fyysinen ponnistelu vuosiin)....en ole sovinisti, mutta havaintonani on että suurin osa penkinkääntäjiä on huomattavan hyvässä lihassa olevia naaraspuolisia...tai sitten näitä adhd (vai mikä se kirjainyhdistelmä on) lapsia.
Arkihenkseli kirjoitti:
Myönnetään, että kirjoitin hiukan vajaan ja kärjistetyn esimerkin. Itsekin käyn kerran kaksi vessassa. Mielellään kaksi kertaa niin saan samalla oiottua vähän jäseniä, olen sen verta isokokoinen (tosin veikkaan, että jokainen tuntee itsensä norsun kokoiseksi finnairin lomalennolla :) että mahdun käytännössä istumaan vain yhdessä asennossa, sen takia jaloittelu tekee hyvää.
Sitten se pysyikin siellä.Olen itse naiseksi keskimittainen ja pärjään kyllä sen 6 tuntia, mutta "korispituisilla" on takuulla hankalaa. Eikä se jaloittelu muutenkaan tee pahaa. Kyllä minäkin ärsyynnyn istuimensa selkänojan laskevista tyypeistä ja mielestäni lentoyhtiön pitäisi ottaa siihen asiaan tiukempi ote. Siis että noissa lomalentojen sillipurkeissa ei kertakaikkiaan saisi niin toimia, tai ainoastaan erikseen merkityillä, kenties lisämaksullisilla paikoilla. Olen pari kertaa joutunut polvet suussa ja viinit sylissä pyytämään henkilökuntaa avuksi, että se vekotin saadaan normaaliasentoon. Nuo ovat valitettavia tilanteita ja jos hyvää tahtoa ja joustavuutta on kaikilla, matkan tekeminen sujuu paljon mukavammin.
- Mentira..
Arkihenkseli kirjoitti:
Sitten se pysyikin siellä.takanani istui pieni tenava joka välillä nousi istuimellaan seisomaan, piti kiinni selkänojastani ja kuopsutteli tukkaani! En pillastunut, sillä muksu oli muuten ihan ok, ja meitsin kuontalossa kun ei pienet (tai isot) sekoittamiset näy eikä tunnu kun se on jo valmiiksi sekaisin ja takussa!
Mut.. joskos tuota kikkaa kokeilisi kun seuraavan kerran joku fiksu ja filmaattinen aikuinen (!) kellistää selkänojansa syliin? Meinaan, että alkais hellästi (väkivaltainen ei saa olla!) rapsuttelemaan ja sormeilemaan suortuviaan.. ja kattois, että kuinka nopeesti selkänoja kohoaa takaisin pystyasentoon?
Vaikka luultavasti siitä nykymaailmassa seuraisi se, että saisi itse syytteen seksuaalisesta häirinnästä ja lähestymiskiellon. Mut, olisiko se muka liian kova hinta siitä, että se pirun selkänoja pysyisi loppumatkan pystyssä? - 3+18
Mentira.. kirjoitti:
takanani istui pieni tenava joka välillä nousi istuimellaan seisomaan, piti kiinni selkänojastani ja kuopsutteli tukkaani! En pillastunut, sillä muksu oli muuten ihan ok, ja meitsin kuontalossa kun ei pienet (tai isot) sekoittamiset näy eikä tunnu kun se on jo valmiiksi sekaisin ja takussa!
Mut.. joskos tuota kikkaa kokeilisi kun seuraavan kerran joku fiksu ja filmaattinen aikuinen (!) kellistää selkänojansa syliin? Meinaan, että alkais hellästi (väkivaltainen ei saa olla!) rapsuttelemaan ja sormeilemaan suortuviaan.. ja kattois, että kuinka nopeesti selkänoja kohoaa takaisin pystyasentoon?
Vaikka luultavasti siitä nykymaailmassa seuraisi se, että saisi itse syytteen seksuaalisesta häirinnästä ja lähestymiskiellon. Mut, olisiko se muka liian kova hinta siitä, että se pirun selkänoja pysyisi loppumatkan pystyssä?Mikä ärsyttää eniten koneessa?*
Eniten se koneesta poislähdön aikana, kun kaikki pomppaa ylös käytävälle kaivamaan reppujaan ja rynnimässä ulos. Jos istuu käytävän puolella, niin pakotetaan sullomaan itsensä käytävälle vaikka haluais odottaa rauhassa väljempiä vesiä.
Toinen ärsyttävä juttu on kun odotetaan laukkuja hihnalta, niin kaikki perhe penskoineen siihen hihnanvieren tukkeeksi, ettei varmaan pääse ottaan laukkuaan. Yksi, ysein vahvin siis iska hihnanviereen ja muut kauemmaksi vastaanottaamaan iskan hihnalta nostamat laukut.
Siivottomat roskaajat.
Mikä ärsyttää eniten rannalla ja altaalla?*
Tupakoitisjat, kaupustelijat.
Mikä ärsyttää eniten hotellissa?*
Likkenne ja alakerran kuppilan melu aamuyöstä. - viajesx2
3+18 kirjoitti:
Mikä ärsyttää eniten koneessa?*
Eniten se koneesta poislähdön aikana, kun kaikki pomppaa ylös käytävälle kaivamaan reppujaan ja rynnimässä ulos. Jos istuu käytävän puolella, niin pakotetaan sullomaan itsensä käytävälle vaikka haluais odottaa rauhassa väljempiä vesiä.
Toinen ärsyttävä juttu on kun odotetaan laukkuja hihnalta, niin kaikki perhe penskoineen siihen hihnanvieren tukkeeksi, ettei varmaan pääse ottaan laukkuaan. Yksi, ysein vahvin siis iska hihnanviereen ja muut kauemmaksi vastaanottaamaan iskan hihnalta nostamat laukut.
Siivottomat roskaajat.
Mikä ärsyttää eniten rannalla ja altaalla?*
Tupakoitisjat, kaupustelijat.
Mikä ärsyttää eniten hotellissa?*
Likkenne ja alakerran kuppilan melu aamuyöstä.Peesaan edellistä. En tykkää rynnijöistä, joita on kentällä, kokeessa, toisessa päässä kentällä. Ja aina ihmetyttää juuri Suomessa varsinkin tuo laukkujen odotus hihnalta. Jos ihmiset odottaisivat laukkujaan maalatun viivan takana, hoituisi homma nopeammin. Nyt kun kaikki suurin osa ihmisistä sysää itsensä hihnaan kiinni, ei kukaan näe laukkujaan ja vaaratilanteita sattuu jatkuvasti.
- Mentira..
viajesx2 kirjoitti:
Peesaan edellistä. En tykkää rynnijöistä, joita on kentällä, kokeessa, toisessa päässä kentällä. Ja aina ihmetyttää juuri Suomessa varsinkin tuo laukkujen odotus hihnalta. Jos ihmiset odottaisivat laukkujaan maalatun viivan takana, hoituisi homma nopeammin. Nyt kun kaikki suurin osa ihmisistä sysää itsensä hihnaan kiinni, ei kukaan näe laukkujaan ja vaaratilanteita sattuu jatkuvasti.
suurimmalla osalla ihmisistä tuntuu olevan niin hemmetin kiire koneeseen, hemmetin kiire koneesta pois, hemmetin kiire hakemaan laukkujaan jne. ja siinä kiireessä ei ajatella mitään muuta kuin omaa napaa, eikä välitetä siitä vaikka joku muksu tai mummo jalkoihin jäisi.. siinä hemmetin kiireessä!
Hei haloo, eikös sitä lomalla pitäisi kiire unohtaa? Mikä riivatun hoppu on ainakaan enää sen jälkeen, kun on lentokentälle päässyt ja kohtuuajoissa oikean lähtöportinkin löytänyt? Relax, be happy..!
Männä reissullani Helsinki-Vantaan matkalaukkuhihnalla melkein rupesi vi.. harmittamaan, kun kiltisti itse seisoin rajaviivalla, mutta eteeni rynni isokokoisia ukkoja välittämättä heihin nähden pienikokoisesta täti-ihmisestä!! Teki mieli sanoa pari suomenkielen sivistysanaa, nakata patut hittoon kyynärpäätekniikalla ja työntäytyä vaan härskisti nenä kiinni hihnaan..
Mutta maltoin mieleni.. jaksa ruveta tonttujen kanssa vääntämään.. ja siirryin muutaman metrin kauemmaksi jossa oli paremmin tilaa.. Siellä silmääni pisti se, että aika monta lasta (!!) oli jopa yksin laukkuja odottelemassa, ja todellakin vaarallisen lähellä hihnaa.. yksi jopa istui hihnalla! Okei, lapsista on varmaan jännää olla ottamassa laukkuja, mutta eikö vanhempien päässä liiku mitään? Kuten esim. lapsi, painavat laukut, liikkuva hihna ja tungos = vaarallinen yhtälö!!! - oon eka voitin
Mentira.. kirjoitti:
suurimmalla osalla ihmisistä tuntuu olevan niin hemmetin kiire koneeseen, hemmetin kiire koneesta pois, hemmetin kiire hakemaan laukkujaan jne. ja siinä kiireessä ei ajatella mitään muuta kuin omaa napaa, eikä välitetä siitä vaikka joku muksu tai mummo jalkoihin jäisi.. siinä hemmetin kiireessä!
Hei haloo, eikös sitä lomalla pitäisi kiire unohtaa? Mikä riivatun hoppu on ainakaan enää sen jälkeen, kun on lentokentälle päässyt ja kohtuuajoissa oikean lähtöportinkin löytänyt? Relax, be happy..!
Männä reissullani Helsinki-Vantaan matkalaukkuhihnalla melkein rupesi vi.. harmittamaan, kun kiltisti itse seisoin rajaviivalla, mutta eteeni rynni isokokoisia ukkoja välittämättä heihin nähden pienikokoisesta täti-ihmisestä!! Teki mieli sanoa pari suomenkielen sivistysanaa, nakata patut hittoon kyynärpäätekniikalla ja työntäytyä vaan härskisti nenä kiinni hihnaan..
Mutta maltoin mieleni.. jaksa ruveta tonttujen kanssa vääntämään.. ja siirryin muutaman metrin kauemmaksi jossa oli paremmin tilaa.. Siellä silmääni pisti se, että aika monta lasta (!!) oli jopa yksin laukkuja odottelemassa, ja todellakin vaarallisen lähellä hihnaa.. yksi jopa istui hihnalla! Okei, lapsista on varmaan jännää olla ottamassa laukkuja, mutta eikö vanhempien päässä liiku mitään? Kuten esim. lapsi, painavat laukut, liikkuva hihna ja tungos = vaarallinen yhtälö!!!mieleen rynnijöistä hauska tapaus.
Silloin kun Finjett vielä risteili tallinnaan niin kiinnitti huomioo eräs n. 65 vuotias Herra jolla oli mukanaan samanikäinen kaveri kun he rynnivät ovelle jonottamaan "paalupaikalle"...sillä kertaa avattiinkin eri ovet aulasta laivaanpääsyä varten kuin aikaisemmilla reissuillani...tämän rynnijän naaman ilme oli näkemisen arvoinen...sen näköinen että matka oli jo täysin pilalla....
on tietty joukko ihmisiä joilla on suuri tarve olla ensimmäisiä joka paikassa...
ja on ihmisiä joita aina saa koko muu ryhmä odottaa... - Arkihenkseli
oon eka voitin kirjoitti:
mieleen rynnijöistä hauska tapaus.
Silloin kun Finjett vielä risteili tallinnaan niin kiinnitti huomioo eräs n. 65 vuotias Herra jolla oli mukanaan samanikäinen kaveri kun he rynnivät ovelle jonottamaan "paalupaikalle"...sillä kertaa avattiinkin eri ovet aulasta laivaanpääsyä varten kuin aikaisemmilla reissuillani...tämän rynnijän naaman ilme oli näkemisen arvoinen...sen näköinen että matka oli jo täysin pilalla....
on tietty joukko ihmisiä joilla on suuri tarve olla ensimmäisiä joka paikassa...
ja on ihmisiä joita aina saa koko muu ryhmä odottaa...Äh. Aivothan toimivat niin, että kaikki huonot muistot blokataan. Tosiaan, rynnijät ovat ne lomalentojen ärsyttävimmät ihmiset.
Menomatkalla he ryntäilevät check-inn jonoissa, yrittäen arpoa mikä on nopein, ja samoin koneeseen mennessä. Siinä vaiheessa kun nämä cittarista vaattensa ostavat pellet juoksevat silmät stressistä pullistuen koneeseen, meikäläinen tilaa vielä yhden ison An Helsinki-Vantaan irkkupubissa ja tuopin perään ehtii vielä kärytellä pikkusikarin. Yleensä koneeseen saapuessa nämä urpot vasta pakkaavat käsimatkatavaroita kolmanteen kertaan käytävien ylälokeroon. Perillä alkaa armoton steppaaminen ja kännyköiden kytkeminen päälle, vaikkei ole mitään tietoa mistä ovesta ja miten pääsee ulos. Samaa porukkaa ilmeisesti kuin ne jotka nousevat jo Huopalahdehden asemalla tukkimaan junan käytävät kun Rautatieasemalla ollaan jäämässä veks.
Tunnelikoneen ääreen pitää tietenkin koko pesueen mennä. Jos kärryjä on saatavilla heti koneestanousun jälkeen, niin kärry per laukku on minimi. Peikkohirviöt eli lapset pitää tietenkin ottaa pyörimään jalkoihin. Nyrkkisääntönä voisi pitää, jos olet liian heikkolahjainen tunnistamaan matkalaukkuasi, älä matkusta. Ei päde kuitenkaan suomalaiseen lomailijaan, jokaista laukkua pitää hiplata rullaradan vieressä kirmaten.
Bussiin pitää päästä ensimmäisenä, sivuseikka ehtiikö kuski nakata pakaasisi alakertaan tai opas tarkistaa oletko edes oikeassa bussissa. Kunhan saat perseesi penkkiin. Hotellilla sama rumba. Ensimmäiseksi ulos, oma laukku heti käteen, vaikka se olisikin perällä ja juosten tiskille. Tiskillä on hyvin aikaa kaivaa passi esiin ja alkaa kyselemään relevantteja faktoja, kuten tarvitaanko passia, mikä huone, missä tallelokero, mikä päivä, mikä maa, mikä valuutta.
Kotiin lähteissä sama rumba toistetaan käänteisesti, paitsi että lentokoneessa sählätään tupla-aika kun yritetään kaikki arpoa talvivaatetus päälle samanaikaisesti ja muistellaan ääneen kännykän PIN-koodia. Lentäjälle taputus on - luojalle kiitos - jäänyt väliin joten aikaa säästyy siinäkin. Yhtä lailla, matkalaukkunauha ruuhkautetaan ja taksijonoon juostaan pää kolmantena jalkana. Siinä vaiheessa kun taksin takaluukkuun on paiskottu arviolta 3/4 seurueen kamoista ruvetaan ääneen miettimään, oliko tässä kaikki laukut ja missä on Janne-Sakari ja Sirkka-Pirkkaliisa.
En edes viitsi kertoa, kuinka itse selvitän näppärästi matkalaukun nappaamisen ja taksiin siirtymisen. Heikommat pyörtyy ja kirjoittelee lehtiin. Arkihenkseli kirjoitti:
Äh. Aivothan toimivat niin, että kaikki huonot muistot blokataan. Tosiaan, rynnijät ovat ne lomalentojen ärsyttävimmät ihmiset.
Menomatkalla he ryntäilevät check-inn jonoissa, yrittäen arpoa mikä on nopein, ja samoin koneeseen mennessä. Siinä vaiheessa kun nämä cittarista vaattensa ostavat pellet juoksevat silmät stressistä pullistuen koneeseen, meikäläinen tilaa vielä yhden ison An Helsinki-Vantaan irkkupubissa ja tuopin perään ehtii vielä kärytellä pikkusikarin. Yleensä koneeseen saapuessa nämä urpot vasta pakkaavat käsimatkatavaroita kolmanteen kertaan käytävien ylälokeroon. Perillä alkaa armoton steppaaminen ja kännyköiden kytkeminen päälle, vaikkei ole mitään tietoa mistä ovesta ja miten pääsee ulos. Samaa porukkaa ilmeisesti kuin ne jotka nousevat jo Huopalahdehden asemalla tukkimaan junan käytävät kun Rautatieasemalla ollaan jäämässä veks.
Tunnelikoneen ääreen pitää tietenkin koko pesueen mennä. Jos kärryjä on saatavilla heti koneestanousun jälkeen, niin kärry per laukku on minimi. Peikkohirviöt eli lapset pitää tietenkin ottaa pyörimään jalkoihin. Nyrkkisääntönä voisi pitää, jos olet liian heikkolahjainen tunnistamaan matkalaukkuasi, älä matkusta. Ei päde kuitenkaan suomalaiseen lomailijaan, jokaista laukkua pitää hiplata rullaradan vieressä kirmaten.
Bussiin pitää päästä ensimmäisenä, sivuseikka ehtiikö kuski nakata pakaasisi alakertaan tai opas tarkistaa oletko edes oikeassa bussissa. Kunhan saat perseesi penkkiin. Hotellilla sama rumba. Ensimmäiseksi ulos, oma laukku heti käteen, vaikka se olisikin perällä ja juosten tiskille. Tiskillä on hyvin aikaa kaivaa passi esiin ja alkaa kyselemään relevantteja faktoja, kuten tarvitaanko passia, mikä huone, missä tallelokero, mikä päivä, mikä maa, mikä valuutta.
Kotiin lähteissä sama rumba toistetaan käänteisesti, paitsi että lentokoneessa sählätään tupla-aika kun yritetään kaikki arpoa talvivaatetus päälle samanaikaisesti ja muistellaan ääneen kännykän PIN-koodia. Lentäjälle taputus on - luojalle kiitos - jäänyt väliin joten aikaa säästyy siinäkin. Yhtä lailla, matkalaukkunauha ruuhkautetaan ja taksijonoon juostaan pää kolmantena jalkana. Siinä vaiheessa kun taksin takaluukkuun on paiskottu arviolta 3/4 seurueen kamoista ruvetaan ääneen miettimään, oliko tässä kaikki laukut ja missä on Janne-Sakari ja Sirkka-Pirkkaliisa.
En edes viitsi kertoa, kuinka itse selvitän näppärästi matkalaukun nappaamisen ja taksiin siirtymisen. Heikommat pyörtyy ja kirjoittelee lehtiin.Oletan sinun heittäneen tuon karikatyyrisen kuvauksen enemmänkin lauantai-illan piristykseksi kansalle, joka kevättä odottaa...
Vakavammin. Rynnijöitä on Helsingin liikenteessä, moottoriteillä, Stockmannin alennusmyyntijonoissa, jopa meidän lähikaupassa. Omalla paikkakunnallani tapellaan siitä, saavatko muut kuin hiihtäjät käyttää latupohjaa. Kävelijöitä ja koiriaan ulkoiluttavia on jopa uhkailtu.
Koko elämä on yhtä jonottamista ja aina siinä joukossa joku pyrkii olemaan "kingi". Noita riittää, ehtymätön luonnonvara.- maimun
Arkihenkseli kirjoitti:
Äh. Aivothan toimivat niin, että kaikki huonot muistot blokataan. Tosiaan, rynnijät ovat ne lomalentojen ärsyttävimmät ihmiset.
En edes viitsi kertoa, kuinka itse selvitän näppärästi matkalaukun nappaamisen ja taksiin siirtymisen. Heikommat pyörtyy ja kirjoittelee lehtiin.myöntää, että nauroin ääneen lukiessani Arkihenkselin tekstiä. Saman tyyppisiä kokemuksia on mullakin, mikä hemmetin kiire oikeesti on sinne koneeseen ja koneesta pois. Yhtään nopeammin ei ole perillä. Tupakoitsijana ehdin aina vetää sen röökin, ennen matkalaukkuhihnalle menoa.
Ei sen puoleen joskus on oikeasti kiire, viimeksi kun tulin Stuttgartista oli koneen vaihtoon Köpiksessä aikaa 8 minuuttia (aikataulujen mukaan 40 min). Oli pakko rynniä väsyneen 2 vuotiaan kanssa, jotenkin mentIiin mentaliteelilla, että pois alta risut ja männyn kävyt mummo tuloo. - Arkihenkseli
maimun kirjoitti:
myöntää, että nauroin ääneen lukiessani Arkihenkselin tekstiä. Saman tyyppisiä kokemuksia on mullakin, mikä hemmetin kiire oikeesti on sinne koneeseen ja koneesta pois. Yhtään nopeammin ei ole perillä. Tupakoitsijana ehdin aina vetää sen röökin, ennen matkalaukkuhihnalle menoa.
Ei sen puoleen joskus on oikeasti kiire, viimeksi kun tulin Stuttgartista oli koneen vaihtoon Köpiksessä aikaa 8 minuuttia (aikataulujen mukaan 40 min). Oli pakko rynniä väsyneen 2 vuotiaan kanssa, jotenkin mentIiin mentaliteelilla, että pois alta risut ja männyn kävyt mummo tuloo.Huh huh, tuli sitten skoolattua talvisodan päättymiselle. Aika humalassa tuli iltasella raapustelua tuo edellinen viesti. Aamulla ei ihan muistanut, olinko edes avannut koneen.
Aikamoisia kirjoitusvirheitä :D Vielä pari kaljaa niin olis tullut vain sanoja perusmuodossa, tajunnanvirtaa ja vapaata assosisaatiota.
Sotikselle, kärjistin juu hieman. Viime tammikuussa oli kyllä aika show kun kaikki ryhtyivät samaan aikaan kaivamaan toppatakkia niskaan jo koneessa. Tietysti huonojalkaisimmat ampuivat ensimmäiseksi käytäville horjumaan ja ne jotka malttoivat ottaa takin vain syliinsä jäivät TIETENKIN tuubissa ensimmäiseen mutkaan pukemaan. Käsimatkatavaralokerot olivat tietenkin tupaten täynnä, kun jokaisella oli untuvatoppis mukana eli sitä omaa rotsia piti sitten ryysäten etsiä edestakaisin sahaten. Uffff. Kyllä pitäis ottaa järki käteen, kuitenkin puhutaan vain minuuteista jotka "voi menettää".
Laukkujen noutokin ihmetyttää, kyllä pitäis hoksottimien pelata sen verran, että jos koneeseen mennessä tuli ryysättyä vaahto suupielistä valuen ensimmäiseksi check-inniin, on laukku todennäköisesti pakattu ensin. Eli purettaessa meidän mattimyöhästen (puhun nyt itsestäni) laukut tulevat ensimmäisenä. Noh, jos oli kiire check-inniin on kiire myös saada laukut..
Check-inn jonoista olenkin jo aikaisemmin avautunut. Näissähän näkee "nopein jono"-arpojia siinä missä supermarketissakin. Paras tapaus oli, kun perheenäiti sijoitti miehensä yhteen, itsensä toiseen ja kersat kolmanteen jonoon. Se joka ensimmäisenä pääsi 5 ihmisen päähän tiskistä kiljas ja koko kauhujen perhe aloitti sivusuuntaisen liikkeen. Viime tammikuussa joku kirottu eläkeläinen huitoi kyynärsauvallaan ilmaan herättääkseen seurueensa huomion, että nyt löytyi se lyhin jono. Ymmärrän, ettei huonokuuloisille kannata karjua mutta tässä tapauksessa ikä oli tehnyt tepposet myös näölle. Kepillä huitomista kesti melkein kymmenen minuuttia. Voi tsiisus kraist..
Autolla liikkuminen Suomessa on tuskaa. Kaikkein vaikeintahan on liikennevaloista lähteminen. Suurin osa kuskeista on niitä, joilla on vaihde vapaalla, kytkin ylhäällä ja käsijarru päällä. Liikkeelle lähdetään vasta kun valo on vihreä ja jonossa seuraava ryhtyy hakemaan kytkintuntumaa vasta kun edelläolija on liikkunut sen 2 autonmittaa. Keskivertoliikennevaloistahan mahtuu kulkemaan 3 autoa, 2 punaisia päin ja sen jälkeen vielä ainakin 4 taksia.
Check-inn jonossa tätä "kämmikäpäläin lähtönä" tunnettua ilmiötä ei ole. Ihmiset seisovat niin kiinni toisissaan, että on pakko hengittää samaan tahtiin. Ja kun joku siellä 70 henkilöä edempänä ottaa passin pois palleansa ja tiskin välistä, koko jono nytkähtää sen mahdolliset 4 mm etiäpäin.
Check-inn jonon kärkeen muuten ehtii aina seurue jolla on raskaimmat pakaasit. Voi sitä tuliaisten siirtoa laukusta toiseen, hermostuneen naurun säestämänä kun vieressä mulkoilee satakunta härmäläistä joilla on kiire odottamaan.
Taksiin ryysäämistä en jaksa ymmärtää, jokainen yrittää ehtiä ENSIMMÄISEEN autoon. Siinä vaiheessa kun tulen jonon hännille, lasken silmämääräisesti seurueiden lukumäärän. Jos jonossa on viisi kolmen hengen retkuetta, taaperran suoraan jonossa kuudentena olevaan taksiin. Naurettiin kuskin kanssa kimppaan näille, jotka yrittävät jokaista autoa letkan alusta lukien.
Nyt tarttee aamiaista. Sotikselle hyvää reissua jos vielä lukee näitä. - Mentira..
Arkihenkseli kirjoitti:
En edes viitsi kertoa, kuinka itse selvitän näppärästi matkalaukun nappaamisen ja taksiin siirtymisen. Heikommat pyörtyy ja kirjoittelee lehtiin."Nyrkkisääntönä voisi pitää, jos olet liian heikkolahjainen tunnistamaan matkalaukkuasi, älä matkusta. Ei päde kuitenkaan suomalaiseen lomailijaan, jokaista laukkua pitää hiplata rullaradan vieressä kirmaten."
..tulikin mieleeni vielä yksi juttu!
Eli, eikö niitä omia matkalaukkuja voisi jotenkin SELVÄSTI JA NÄKYVÄSTI merkitä niin, jotta ne tunnistaisi jo kaukaa ettei tarvitsisi otsasuoni pullottaen, vieressä olijoita tönien napata jokainen "musta vetolaukku" hihnalta todetakseen, että ei tää oo meidän laukku???!!!!
Helmikuu, rodeos ja taas meitsi meinasi kilahtaa kun vieressäni oli perheenisä joka tosiaankin tarrasi kiinni hyvin hyvin hyvin moneen matkalaukkuun omiaan etsiessä, ja siinä puuhassa töni muita ihmisiä ja kolhi laukuilla mustelmille. En sitten kuitenkaan kilahtanut, sillä koko juttu alkoi huvittamaan minua aivan suunnattomasti ja hyvä kun en nauranut ääneen sillä tilanne oli todella koominen! Eihän tuollainen säätäminen ja sähellys voi olla mahdollista??? Heh, oli se!
Tää on meidän laukku, onko tää meidän laukku, tunnetko sinä meidän laukun, ei tää ole meidän laukku, tuo on meidän laukku, eikä ole, onko se tuo, on, ei, tämä on, eiku ei.. NYT tulee meidän laukku, ota se.. mitä eikö se olekkaan meidän laukku.. etkö sinä tunne meidän laukkua, en, en minäkään!
Useita (!!) laukkuja tuli hihnalta noukituksi ja näytetyksi perheen äidille, jonka kanssa sitten jatkettiin arpajaisia että "onko tämä meidän laukku".
HALOO, mitä nimilapussa lukee????
"Ei tämä ole meidän laukku, kun on eri käsialalla kirjoitettu nimilappu" OIKEESTI???
Hihnan viereen ilmestyi sitten perheen nuori tytär jolta isi heti tivaamaan, jotta tunnetko oman laukkusi? Tunnen, kuului lyhyt ja ytimekäs vastaus. Hyvä, ainakin yksi täysipäinen siinä porukassa.
Niin, allekirjoittanut ja oma poppoo kyllä tuntee omat matka-askinsa, sillä niissä on useita NÄKYVIÄ tunnusmerkkejä joissa EI voi erehtyä! Se on niin helppoa bongata oma laukku jo kaukaa, sanoa vieressä olijoille "anteeksi, ottaisin laukkuni" ja napata se kaikessa rauhassa hihnalta..
Mut.. ehkä se on kivempi arpoa niitä laukkuja ja napata niistä melkein joka toinen hihnalta.. ihan vaan varmuuden vuoksi! - fishermän
Mentira.. kirjoitti:
"Nyrkkisääntönä voisi pitää, jos olet liian heikkolahjainen tunnistamaan matkalaukkuasi, älä matkusta. Ei päde kuitenkaan suomalaiseen lomailijaan, jokaista laukkua pitää hiplata rullaradan vieressä kirmaten."
Eli, eikö niitä omia matkalaukkuja voisi jotenkin SELVÄSTI JA NÄKYVÄSTI merkitä niin, jotta ne tunnistaisi jo kaukaa ettei tarvitsisi otsasuoni pullottaen, vieressä olijoita tönien napata jokainen "musta vetolaukku" hihnalta todetakseen, että ei tää oo meidän laukku???!!!!
Helmikuu, rodeos ja taas meitsi meinasi kilahtaa kun vieressäni oli perheenisä joka tosiaankin tarrasi kiinni hyvin hyvin hyvin moneen matkalaukkuun omiaan etsiessä, ja siinä puuhassa töni muita ihmisiä ja kolhi laukuilla mustelmille. En sitten kuitenkaan kilahtanut, sillä koko juttu alkoi huvittamaan minua aivan suunnattomasti ja hyvä kun en nauranut ääneen sillä tilanne oli todella koominen! Eihän tuollainen säätäminen ja sähellys voi olla mahdollista??? Heh, oli se!
Tää on meidän laukku, onko tää meidän laukku, tunnetko sinä meidän laukun, ei tää ole meidän laukku, tuo on meidän laukku, eikä ole, onko se tuo, on, ei, tämä on, eiku ei.. NYT tulee meidän laukku, ota se.. mitä eikö se olekkaan meidän laukku.. etkö sinä tunne meidän laukkua, en, en minäkään!
Useita (!!) laukkuja tuli hihnalta noukituksi ja näytetyksi perheen äidille, jonka kanssa sitten jatkettiin arpajaisia että "onko tämä meidän laukku".
"Ei tämä ole meidän laukku, kun on eri käsialalla kirjoitettu nimilappu" OIKEESTI???
Hihnan viereen ilmestyi sitten perheen nuori tytär jolta isi heti tivaamaan, jotta tunnetko oman laukkusi? Tunnen, kuului lyhyt ja ytimekäs vastaus. Hyvä, ainakin yksi täysipäinen siinä porukassa.
Niin, allekirjoittanut ja oma poppoo kyllä tuntee omat matka-askinsa, sillä niissä on useita NÄKYVIÄ tunnusmerkkejä joissa EI voi erehtyä! Se on niin helppoa bongata oma laukku jo kaukaa, sanoa vieressä olijoille "anteeksi, ottaisin laukkuni" ja napata se kaikessa rauhassa hihnalta..
Mut.. ehkä se on kivempi arpoa niitä laukkuja ja napata niistä melkein joka toinen hihnalta.. ihan vaan varmuuden vuoksi!penkin kääntäjät ottaa pattiin, johtunee siitä kun on ite 185 cm ja satakiloinen, ite kysyn takana istujalta jos tarve vaatii kallistukseen, eikä ruokailutilanne ole päällä.
sitten meluavat pennut jotka ei usko vanhempiaa,hyppivät ja pomppivat eestaas, ettivät tavaroitaan mistä sattuu. no näistä sitten kasvaa se uus välinpitämätön häirikkö lentosukupolvi.
näitten seikkojen takia oon ruvennu käyttämään halppis yhtiöitten "pätkä" lentoja, tosin puolet pitempään se vie, mutta häiriköt vähissä. samaa lomailuahan se koneen vaihdotkin ja yleensä puolta halvemmaksi tulee matkustaa, kuin noilla lomalennoilla öykkärien kanssa.
Jos kaikilla olisi edes vähän käytöstapoja ja itsekuria, ei tälläisiä kalluppeja tarvittais.
muissa kohdin en ole häiriötekijöitä huomannu. - Palomas Maspalomasii
Mentira.. kirjoitti:
"Nyrkkisääntönä voisi pitää, jos olet liian heikkolahjainen tunnistamaan matkalaukkuasi, älä matkusta. Ei päde kuitenkaan suomalaiseen lomailijaan, jokaista laukkua pitää hiplata rullaradan vieressä kirmaten."
Mut.. ehkä se on kivempi arpoa niitä laukkuja ja napata niistä melkein joka toinen hihnalta.. ihan vaan varmuuden vuoksi!Juurikin näin, itselläni on siinä mustassa vetolaukussani värikäs kissamaskotti ja huomiovärinen nauhanpätkä, joten tunnistan laukkuni jo kaukaa. Eipä tarvitse stressata sen takia. 3 viikkoa vielä, sitten matkalla!
- vilperi57
Palomas Maspalomasii kirjoitti:
Juurikin näin, itselläni on siinä mustassa vetolaukussani värikäs kissamaskotti ja huomiovärinen nauhanpätkä, joten tunnistan laukkuni jo kaukaa. Eipä tarvitse stressata sen takia. 3 viikkoa vielä, sitten matkalla!
Itse kuulun siihen joukkoon jonka on ainakin osan matkasta pakko kääntää sitä selkänojaa loivemmaksi selkäni takia ja toisinaan siitä on myös saanut kuullakin teiltä arvon kanssamatkustajilta; kyllä se on pystyssä nousussa ja laskussa ja ruokailun aikana, mutta mielellään niin kallistuneena kuin mahdollista muita häiritsemättä ja lisäksi sen selkäni takia myös sen pari kertaa lennon aikana nousen jaloittelemaankin, tosin samassa yhteydessä tulee hoidettua ne vessassakin käynnit. Viimeisten joukossa pyrin tulemaan tsekkausjonoonkin ja koneeseen ja mikäli paikka sen mahdollistaa, niin alkupään matkustajana poistun.
Hihnalle taas ei ole koskaan niin kiire etteikö sitä sätkää ehtis vetää joskus jopa kahtakin ja matkalaukutkin on helpoimmasta päästä tunnistaa punaisia kun ovat.
Tosin tuossa pari vuotta taakkepäin oli jommankumman kentän päässä joku hyypiö joka näytti keräävän näitä laukun ympärille kiristettyjä ylimääräisiä hihnoja kun niitä katos alvariinsa; nyt on hihnakin saanut olla rauhassa kun on jo vähän kulahtaneen näköinen. :)
Lisäksi laukkujen tunnistamista helpottavat nämä laukun mukana tulleet tekstikirjaimet, jotka on sitten liimattu kahvan viereen jossa ne säilyvät parhaiten kolhuilta.
Vaikkei mulla ole mittaa kuin 180 senttiä, niin aina olen jostain vähän kauempaa löytänyt jonkun rakosen josta näkee hihnan alkupään ja kun määrätyt tuntomerkit näkymässä vahvistuvat, niin anteeksi vaan hihnalla töllistelijät, kyynärpäätaktiikalla sen laukkuni haen pahimmassa tapauksessa, tosin normaalisti riittää kyllä kohtelias "anteeksi, mutta mun laukkuni on tuossa juuri tulossa."
Ainahan joku asia reissussa ärsyttää, mutta kun jättää senkin ärsytyksen oman onnensa nojaan, niin taas tuli tehtyä ihan hyvä reissu.
Ps. vielä 1 1/2 viikkoa ja taas olen jonkun kanssamatkustajan kiusana kallistamassa sitä selkänojaa. :) - Päin P:tä
vilperi57 kirjoitti:
Itse kuulun siihen joukkoon jonka on ainakin osan matkasta pakko kääntää sitä selkänojaa loivemmaksi selkäni takia ja toisinaan siitä on myös saanut kuullakin teiltä arvon kanssamatkustajilta; kyllä se on pystyssä nousussa ja laskussa ja ruokailun aikana, mutta mielellään niin kallistuneena kuin mahdollista muita häiritsemättä ja lisäksi sen selkäni takia myös sen pari kertaa lennon aikana nousen jaloittelemaankin, tosin samassa yhteydessä tulee hoidettua ne vessassakin käynnit. Viimeisten joukossa pyrin tulemaan tsekkausjonoonkin ja koneeseen ja mikäli paikka sen mahdollistaa, niin alkupään matkustajana poistun.
Hihnalle taas ei ole koskaan niin kiire etteikö sitä sätkää ehtis vetää joskus jopa kahtakin ja matkalaukutkin on helpoimmasta päästä tunnistaa punaisia kun ovat.
Tosin tuossa pari vuotta taakkepäin oli jommankumman kentän päässä joku hyypiö joka näytti keräävän näitä laukun ympärille kiristettyjä ylimääräisiä hihnoja kun niitä katos alvariinsa; nyt on hihnakin saanut olla rauhassa kun on jo vähän kulahtaneen näköinen. :)
Lisäksi laukkujen tunnistamista helpottavat nämä laukun mukana tulleet tekstikirjaimet, jotka on sitten liimattu kahvan viereen jossa ne säilyvät parhaiten kolhuilta.
Vaikkei mulla ole mittaa kuin 180 senttiä, niin aina olen jostain vähän kauempaa löytänyt jonkun rakosen josta näkee hihnan alkupään ja kun määrätyt tuntomerkit näkymässä vahvistuvat, niin anteeksi vaan hihnalla töllistelijät, kyynärpäätaktiikalla sen laukkuni haen pahimmassa tapauksessa, tosin normaalisti riittää kyllä kohtelias "anteeksi, mutta mun laukkuni on tuossa juuri tulossa."
Ainahan joku asia reissussa ärsyttää, mutta kun jättää senkin ärsytyksen oman onnensa nojaan, niin taas tuli tehtyä ihan hyvä reissu.
Ps. vielä 1 1/2 viikkoa ja taas olen jonkun kanssamatkustajan kiusana kallistamassa sitä selkänojaa. :)Selkänojan kallistaminen pitäisi kieltää kun kerran koneet tehdään liian ahtaiksi, en ymmärrä miten selkääsi helpottaa nojan kaataminen, ainakin minun jalkani ovat turtana ja tuskassa kun ahtassa istuu ja toinen työntää korvansa kiinni kasvoihini, jos meinaa siis mahtua istumaan niin minunkin pitäisi sitten kallistaa oma penkkini taakse ja jakaa kurjuutta taaksepäin.
Yhtä H.tä se on kun ahtaat jalkatilat ja olen nähnyt semmoisten 160 cennttistenkin kallsitavav, vaikka heillä olisi itsellään reilusti tilaa, samoin lapset tekevät, voi paska, että on tehty tukalaksi ja itsekkäät matkaajat pahentavat toisten tilanteen. - 3+21
vilperi57 kirjoitti:
Ps. vielä 1 1/2 viikkoa ja taas olen jonkun kanssamatkustajan kiusana kallistamassa sitä selkänojaa. :)vinkiksi että laita tyyny risti selän kohdalle niin hieman helpottaa. Minulla on välilevyt paskana ja istuminen koneessa on yhtä helvettiä mutta silti en kiusaa takana istuvaa selkä nojaani kallistamalla. Olen yli 190 cm pitkä ja selkä vaivainen myös ja oloni yhä vaan pahenee jos edessä istuvan selkä noja painaa polviini. On meitä selkä vaivaisia muitakin ja sellaisia jotka ajattelevat muiden matkustus mukavuutta vaikka vähän omasta tinkien.
- vm -66
vilperi57 kirjoitti:
Ps. vielä 1 1/2 viikkoa ja taas olen jonkun kanssamatkustajan kiusana kallistamassa sitä selkänojaa. :)nojan kallistamista huomattavasti parempi olis jos polvilla olis enemmän tilaa eli näin ollen jalat saisi välillä kunnolla suoriksi. Pitkälle ihmiselle tuo ei kuitenkaan nykyisissä koneissa onnistu ja tilanne pahenee entisestään jos edessä istujan selkänoja painaa polviin. Näin käy itselläni vaik en ole kuin vain 195cm pitkä. Ennen lentoon lähtöä kannattaa ottaa vahva särkylääke jos on pelkoa että selkäsärky alkaa vaivaamaan kuten itselläni melkein aina, ja pahimmillaa puutuvat jalatkin kun joutuu huonossa asennossa istumaan. 6 tuntia sillipurkissa on pitkä aika kaikil joten ei laiteta vahinkoa kiertämään.
- Arkihenkseli
3+21 kirjoitti:
vinkiksi että laita tyyny risti selän kohdalle niin hieman helpottaa. Minulla on välilevyt paskana ja istuminen koneessa on yhtä helvettiä mutta silti en kiusaa takana istuvaa selkä nojaani kallistamalla. Olen yli 190 cm pitkä ja selkä vaivainen myös ja oloni yhä vaan pahenee jos edessä istuvan selkä noja painaa polviini. On meitä selkä vaivaisia muitakin ja sellaisia jotka ajattelevat muiden matkustus mukavuutta vaikka vähän omasta tinkien.
Kyllähän selkänojaa voi kallistaa, jos kysyy takanaolijalta sopiiko se. Ykskaks yllättäen syliin tippuva tuoli hermostuttaa varmasti kenet tahansa.
Meidän matkalaukku on mallia "isoin" ja lisäksi limetinvihreä. Aikas helppo bongata. Teen samoin kuin Vilperi, eli kattelen kauempaa nauhan alkupäätä ja kun vihreä vilahtaa, kattelen passelin kohdan käydä noukkimassa pakaasin turvaan. Yhtä kertaa lukuunottamatta olen aina päässyt hihnalle saakka tönimättä ketään, vain pyytämällä "Anteeksi, menisin tästä hakemaan laukkuni." Sopu sijaa antaa.
Unohdin aamulla naputtaa hauskan tarinan, viime tammikuulta ja Palmasin kentältä. Olimme juuri laskeutuneet granille ja hiihtelin rouvan kanssa käsikynkkää kohti matkalaukkuaulaa, siellä olikin porukkaa meidän lennolta sekä edellinen lento saksanmaalta. Onko niitä hihnoja 4 vai viisi, en nyt muista. Mutta laitinmaisin alkoi yhtäkkiä rullata. Muutaman sekunnin oli hiljaista, mutta sitten alkoi pulina;
"Onkko tuolla nyt niitä laukkuja, onkko ne meiän laukut, en mie nää ko sakemannit meni sinne" ja suurinpiirtein sama saksaksi. Sitten kun ensimmäiset rohkeat kirmasivat kohti mustaa hihnaa, muut lähtivät perään niin, että 3/4 porukasta oli sen hihnan äärellä. En kyllä ymmärrä kuinka moni lomalentojen matkaaja odotti matkalaukkuaan Zürichistä, lennolta joka oli laskeutunut kolme varttia aiemmin. Ilmeisesti olin terminaalin ainut lukutaitoinen ihminen :D
Katellaa niit televiissioi iha normaalist, niis o infoo. - Ahdasta On
vm -66 kirjoitti:
nojan kallistamista huomattavasti parempi olis jos polvilla olis enemmän tilaa eli näin ollen jalat saisi välillä kunnolla suoriksi. Pitkälle ihmiselle tuo ei kuitenkaan nykyisissä koneissa onnistu ja tilanne pahenee entisestään jos edessä istujan selkänoja painaa polviin. Näin käy itselläni vaik en ole kuin vain 195cm pitkä. Ennen lentoon lähtöä kannattaa ottaa vahva särkylääke jos on pelkoa että selkäsärky alkaa vaivaamaan kuten itselläni melkein aina, ja pahimmillaa puutuvat jalatkin kun joutuu huonossa asennossa istumaan. 6 tuntia sillipurkissa on pitkä aika kaikil joten ei laiteta vahinkoa kiertämään.
Älä muuta sano, kun edessä oleva kallistuu syliin, niin tekksin mieli laittaa vahinko kiertämään, olen sitten joutunut jalkojani oikomaan polvet kiinni penkissä, kyllä se etupenkkikin tärisee kun oikoo jalkojaan, vaimo, alkoi lukemaan lehteä, kun edessä kallistetiin, tilaahan ei ollut, mutta ei voinut mitään, sanomalehti kahisi mukavasti edessä makaavan tukkaan.
Finnairin pitäisi kieltää selkänojien kallistus kun keskipituus yli 150 cm ja sietämättömän tukalaa istua, kuin karjaa kohdellaan lomalentolaisia ja itsekkäät tyypit pahentavat tilanteen. - 3+12
Arkihenkseli kirjoitti:
Kyllähän selkänojaa voi kallistaa, jos kysyy takanaolijalta sopiiko se. Ykskaks yllättäen syliin tippuva tuoli hermostuttaa varmasti kenet tahansa.
Meidän matkalaukku on mallia "isoin" ja lisäksi limetinvihreä. Aikas helppo bongata. Teen samoin kuin Vilperi, eli kattelen kauempaa nauhan alkupäätä ja kun vihreä vilahtaa, kattelen passelin kohdan käydä noukkimassa pakaasin turvaan. Yhtä kertaa lukuunottamatta olen aina päässyt hihnalle saakka tönimättä ketään, vain pyytämällä "Anteeksi, menisin tästä hakemaan laukkuni." Sopu sijaa antaa.
Unohdin aamulla naputtaa hauskan tarinan, viime tammikuulta ja Palmasin kentältä. Olimme juuri laskeutuneet granille ja hiihtelin rouvan kanssa käsikynkkää kohti matkalaukkuaulaa, siellä olikin porukkaa meidän lennolta sekä edellinen lento saksanmaalta. Onko niitä hihnoja 4 vai viisi, en nyt muista. Mutta laitinmaisin alkoi yhtäkkiä rullata. Muutaman sekunnin oli hiljaista, mutta sitten alkoi pulina;
"Onkko tuolla nyt niitä laukkuja, onkko ne meiän laukut, en mie nää ko sakemannit meni sinne" ja suurinpiirtein sama saksaksi. Sitten kun ensimmäiset rohkeat kirmasivat kohti mustaa hihnaa, muut lähtivät perään niin, että 3/4 porukasta oli sen hihnan äärellä. En kyllä ymmärrä kuinka moni lomalentojen matkaaja odotti matkalaukkuaan Zürichistä, lennolta joka oli laskeutunut kolme varttia aiemmin. Ilmeisesti olin terminaalin ainut lukutaitoinen ihminen :D
Katellaa niit televiissioi iha normaalist, niis o infoo.ei ilkeä kieltää jos toinen kohteliaasti kysyy selkänojan kallistamisesta. Parempi olisi jos kaikki selkänojat pultattaisiin tukevasti yhteen asentoon, niin tästäkin kiusasta päästäisiin.
- Arkihenkseli
Ahdasta On kirjoitti:
Älä muuta sano, kun edessä oleva kallistuu syliin, niin tekksin mieli laittaa vahinko kiertämään, olen sitten joutunut jalkojani oikomaan polvet kiinni penkissä, kyllä se etupenkkikin tärisee kun oikoo jalkojaan, vaimo, alkoi lukemaan lehteä, kun edessä kallistetiin, tilaahan ei ollut, mutta ei voinut mitään, sanomalehti kahisi mukavasti edessä makaavan tukkaan.
Finnairin pitäisi kieltää selkänojien kallistus kun keskipituus yli 150 cm ja sietämättömän tukalaa istua, kuin karjaa kohdellaan lomalentolaisia ja itsekkäät tyypit pahentavat tilanteen.http://www.iltasanomat.fi/matkailu/uutinen.asp?id=2043004
Oikein kysyttiin suomalaisilta. Salli mun nauraa! Arkihenkseli kirjoitti:
http://www.iltasanomat.fi/matkailu/uutinen.asp?id=2043004
Oikein kysyttiin suomalaisilta. Salli mun nauraa!Mikä ärsyttää eniten koneessa?
Ei mikään näistä...ykkönen on p##ka henkilökunta. Onneksi on sattunut harvoin, mutta liikaa silti.
Rannalla ja altaalla?
- Ei mikään.
Hotellissa?
- Ei mikään annetuista vaan huuto ja mekastus. Ruotsalaisjuopposeurue naapurissa ei ihan heti muistista häviä.- don luis
AldoXLII kirjoitti:
Mikä ärsyttää eniten koneessa?
Ei mikään näistä...ykkönen on p##ka henkilökunta. Onneksi on sattunut harvoin, mutta liikaa silti.
Rannalla ja altaalla?
- Ei mikään.
Hotellissa?
- Ei mikään annetuista vaan huuto ja mekastus. Ruotsalaisjuopposeurue naapurissa ei ihan heti muistista häviä.koneessa se ettei aikataulut pidä,myös finnairin harrastamat"turbulenssitauot"(turvavyövalo päällä aiheetta).
rannalla: koveneva tuuli/lentävä hiekka.
altaalla:ei juuri mikään.ehkä rikottujen pullojen/lasien epätarkka siivous.
hotellissa:huono siivous(harvoin kohdattu),joskus jopa se että henkilökunta ei osaa espanjaa!muistia on helppo huonontaa,jos naapurit möykkää. - puerta***
Arkihenkseli kirjoitti:
http://www.iltasanomat.fi/matkailu/uutinen.asp?id=2043004
Oikein kysyttiin suomalaisilta. Salli mun nauraa!sillä minäkin nauran. Mua otti ehkä tossa kyselyssä eniten päähän (siis kyselyn vastauksissa) se, että tupakoitsijat ottaa noinkin monta prosenttia. Mitä helkutin väliä sillä on kun ulkona kumminkin poltetaan, kohta varmaan maan alla bunkkereissa. Viikko sitten Teneriffalla, uima-altailla oltiin, pritseillä istuttiin, tupakit sytytettiin ja johan alkoi 3 metrin päässä suomalaispariskunta yskimään...tuuli jopa aivan toiseen suuntaan. Ei ymmärrä ei...suomalaiset sellasta kyttääjäkansaa että kun joku laki tulee voimaan niin joukolla lynkkaamaan muut. Eli en tykkää kohta mistään minäkään!!!
- Arkihenkseli
puerta*** kirjoitti:
sillä minäkin nauran. Mua otti ehkä tossa kyselyssä eniten päähän (siis kyselyn vastauksissa) se, että tupakoitsijat ottaa noinkin monta prosenttia. Mitä helkutin väliä sillä on kun ulkona kumminkin poltetaan, kohta varmaan maan alla bunkkereissa. Viikko sitten Teneriffalla, uima-altailla oltiin, pritseillä istuttiin, tupakit sytytettiin ja johan alkoi 3 metrin päässä suomalaispariskunta yskimään...tuuli jopa aivan toiseen suuntaan. Ei ymmärrä ei...suomalaiset sellasta kyttääjäkansaa että kun joku laki tulee voimaan niin joukolla lynkkaamaan muut. Eli en tykkää kohta mistään minäkään!!!
Jeps! Ainoastaan suomalaiset käyttävät tuota KÖH-KÖH-tekoyskää, ilmaisemaan harmistumista mahdollisesta tupakansavusta. Naurettavaa.
Tuli ihan mieleen Alcudia 2007, istuin rouvan kanssa ulkoilmaravintolan terassi/baaripuolella. Häämatkan kunniaksi olin käynyt tupakkakaupassa ostamassa muhkeat sikarit, joita rommigrogin kanssa nautittiin. Eiköhän jostain tullut kovaääninen pariskunta pyörimään pöytien väliin, olivat ilmeisesti kotipuolessa tottuneet huutelemaan peltojen yli, sen verran volyymiä äänestä löytyi. Kovaan ääneen etsivät pöytää josta olisi nähnyt bändin ja baarin samanaikaisesti. Sitten herra löysikin vapaana olevan naapuripöydän ja kiljui rouvansa paikalle. Nopsa silmäys ympärille ja käskyn peruutus "Ei me Tiina mennäkään tähän tos noi polttaa sikareja!" ja tottakai ihan ronskisti huutamalla ja sormella osoittamalla. Voi jumaleissön, että hävetti vaihteeksi.
Siinä tais maajussit olettaa olevansa Mallorcan ainoat härmäläiset.
Ollakseen yksi maailman harviten asuttu maa, olemme kumman suvaitsemattomia toisten paheita kohtaan. Ja kun otetaan huomioon kuinka suuri osa aikuisväestöstä poltti tupakkaa vielä 50-luvulla.... - Arkihenkseli
Arkihenkseli kirjoitti:
Jeps! Ainoastaan suomalaiset käyttävät tuota KÖH-KÖH-tekoyskää, ilmaisemaan harmistumista mahdollisesta tupakansavusta. Naurettavaa.
Tuli ihan mieleen Alcudia 2007, istuin rouvan kanssa ulkoilmaravintolan terassi/baaripuolella. Häämatkan kunniaksi olin käynyt tupakkakaupassa ostamassa muhkeat sikarit, joita rommigrogin kanssa nautittiin. Eiköhän jostain tullut kovaääninen pariskunta pyörimään pöytien väliin, olivat ilmeisesti kotipuolessa tottuneet huutelemaan peltojen yli, sen verran volyymiä äänestä löytyi. Kovaan ääneen etsivät pöytää josta olisi nähnyt bändin ja baarin samanaikaisesti. Sitten herra löysikin vapaana olevan naapuripöydän ja kiljui rouvansa paikalle. Nopsa silmäys ympärille ja käskyn peruutus "Ei me Tiina mennäkään tähän tos noi polttaa sikareja!" ja tottakai ihan ronskisti huutamalla ja sormella osoittamalla. Voi jumaleissön, että hävetti vaihteeksi.
Siinä tais maajussit olettaa olevansa Mallorcan ainoat härmäläiset.
Ollakseen yksi maailman harviten asuttu maa, olemme kumman suvaitsemattomia toisten paheita kohtaan. Ja kun otetaan huomioon kuinka suuri osa aikuisväestöstä poltti tupakkaa vielä 50-luvulla....Nakkisormet lipesivät! "Vielä 80-luvulla" piti kuulua tuo viimeinen virke!
- don luis
Arkihenkseli kirjoitti:
Nakkisormet lipesivät! "Vielä 80-luvulla" piti kuulua tuo viimeinen virke!
mallorcalla käyneenä saanen kysyä ,mikä oli tuo hotelli-ravintola-baari.
- vilperi57
Arkihenkseli kirjoitti:
Nakkisormet lipesivät! "Vielä 80-luvulla" piti kuulua tuo viimeinen virke!
miksi viihdyn niin erinomaisesti Granilla on juuri tuo tupakkakiellon melkein täydellinen puute; melkein paikassa kuin paikassa voit sen oluen nauttia tupakan kera sisätiloissa. Samoin kuin ruokailun jälkeen voit vetää sen röökisi tai sikaarisi ihan rauhassa pöydästä nousematta. Monissa paikoissa jo ovella on kyltti "täällä saa tupakoida". Suomalaisessa holhousyhteiskunnassahan tuollainen ei voi tulla kyseeseenkään, että ravintola voisi ovella ilmoittaa "tupakointi sallittu".
- Arkihenkseli
don luis kirjoitti:
mallorcalla käyneenä saanen kysyä ,mikä oli tuo hotelli-ravintola-baari.
Hotelli Beach Garden. Ulkoilmabaari oli tämän vieressä, seuraavassa korttelissa, rannan puolella, satamasta poispäin.
Kumma kun googlemaps ei löydä alcudiasta avda Reina Sofiaa joka kuitenkin on hotellin osoite! - Arkihenkseli
vilperi57 kirjoitti:
miksi viihdyn niin erinomaisesti Granilla on juuri tuo tupakkakiellon melkein täydellinen puute; melkein paikassa kuin paikassa voit sen oluen nauttia tupakan kera sisätiloissa. Samoin kuin ruokailun jälkeen voit vetää sen röökisi tai sikaarisi ihan rauhassa pöydästä nousematta. Monissa paikoissa jo ovella on kyltti "täällä saa tupakoida". Suomalaisessa holhousyhteiskunnassahan tuollainen ei voi tulla kyseeseenkään, että ravintola voisi ovella ilmoittaa "tupakointi sallittu".
Surullisen näköistä kun ihmiset värjöttelevät kapakan ulkopuolella rööki huulessa.
Järkevä tupakkalaki on myös yksi syy, miksi meidän perhe Granilla viihtyy. - puerta***
Arkihenkseli kirjoitti:
Surullisen näköistä kun ihmiset värjöttelevät kapakan ulkopuolella rööki huulessa.
Järkevä tupakkalaki on myös yksi syy, miksi meidän perhe Granilla viihtyy.sen takia myös kiva Teneriffalla olla, kun ravintelin ovella jo lappu ilmoittaa että täällä SAA polttaa=) mutta silti nää -nimenomaan- suomalaiset jaksavat sitä tekoköhäänsä ilmineerata. Lapsellista mutta niin surullisen totta.
- Arkihenkseli
puerta*** kirjoitti:
sen takia myös kiva Teneriffalla olla, kun ravintelin ovella jo lappu ilmoittaa että täällä SAA polttaa=) mutta silti nää -nimenomaan- suomalaiset jaksavat sitä tekoköhäänsä ilmineerata. Lapsellista mutta niin surullisen totta.
Se tekoköhä on kyllä ärsyttävä ilmiö. Ja varsinkin nykyään, kun tupakoitsijat on muutenkin ajettu ulos ravintoloista. Että sitten ulkonakin pitää kuunnella teatraalista yskimistä,"Yhh, täällä haisee rööki"-kommentteja, jopa näkee ihmisten heiluttelevan kättään kasvojen edessä..
Ja kommentteja, kuinka on ihanaa kun voi käydä baarissa kun ei enää vaatteet ala haista.. Mutta meillehän tuli baareihin jo vuosia savuttomat alueet. Harvoin niissä silloin näki ketään istumassa. - puerta***
Arkihenkseli kirjoitti:
Se tekoköhä on kyllä ärsyttävä ilmiö. Ja varsinkin nykyään, kun tupakoitsijat on muutenkin ajettu ulos ravintoloista. Että sitten ulkonakin pitää kuunnella teatraalista yskimistä,"Yhh, täällä haisee rööki"-kommentteja, jopa näkee ihmisten heiluttelevan kättään kasvojen edessä..
Ja kommentteja, kuinka on ihanaa kun voi käydä baarissa kun ei enää vaatteet ala haista.. Mutta meillehän tuli baareihin jo vuosia savuttomat alueet. Harvoin niissä silloin näki ketään istumassa.ja nythä nää terveyshaistelijat köhii kun kapakassa joku haisee ylipäätään...ruoka haisee, hiki haisee, liikaa dödöä, partavettä, hajuvettä. Toki myönnän että 3 litraa parta- tai hajuvettä on ehkä liikaa yhdellä ihmisellä :D
- Mentira .
puerta*** kirjoitti:
ja nythä nää terveyshaistelijat köhii kun kapakassa joku haisee ylipäätään...ruoka haisee, hiki haisee, liikaa dödöä, partavettä, hajuvettä. Toki myönnän että 3 litraa parta- tai hajuvettä on ehkä liikaa yhdellä ihmisellä :D
mutta on hyvin paljon ihmisiä jotka todella kärsivät aidosti tupakansavusta eivätkä vain esitä tupakanpolttajien kiusaksi mm. astmaatikot ja muut hengityselinvaivoista kärsivät kuten esim. hajuallergikot. Monelle tupakka myös AIHEUTTAA yskänkohtauksen (esim. ystävättäreni) ja myös sen että silmät alkavat vuotaa! Ja itse saan taatusti helvetillisen migreenin, enkä varmasti ole ainoa tätä laatua, eli kyllä se sätkän imijä ihan oikeasti siinä vieressä alkaa v*tuttamaan!
Ja itse asiassa Espanjassa on voimassa yksi Euroopan tiukimmista tupakkalaeista vaikka sitä ei juurikaan noudateta, mutta ilmeisesti asiaan tullaan puuttumaan..
http://www.ts.fi/online/ulkomaat/92345.html
P.S. Eräälle.. puuhasi on tiedossa eli lopeta! - Arkihenkseli
Mentira . kirjoitti:
mutta on hyvin paljon ihmisiä jotka todella kärsivät aidosti tupakansavusta eivätkä vain esitä tupakanpolttajien kiusaksi mm. astmaatikot ja muut hengityselinvaivoista kärsivät kuten esim. hajuallergikot. Monelle tupakka myös AIHEUTTAA yskänkohtauksen (esim. ystävättäreni) ja myös sen että silmät alkavat vuotaa! Ja itse saan taatusti helvetillisen migreenin, enkä varmasti ole ainoa tätä laatua, eli kyllä se sätkän imijä ihan oikeasti siinä vieressä alkaa v*tuttamaan!
Ja itse asiassa Espanjassa on voimassa yksi Euroopan tiukimmista tupakkalaeista vaikka sitä ei juurikaan noudateta, mutta ilmeisesti asiaan tullaan puuttumaan..
P.S. Eräälle.. puuhasi on tiedossa eli lopeta!Mentira on kuitenkin varmasti niin huomaavainen, ettei mene väkisin istumaan sellaisen seurueen viereen jossa tupakoidaan.
Ja jos läheisiin pöytiin parkkeeraa tupakoitsijoita, heille voi varmasti ystävällisesti kertoa tilanteen. Itse vaihdan mielelläni pöytää jos nätisti pyytää.
Tietysti jos olen itse ollut ensin paikalla niin sitten en.
Sen verran täytyy kyllä provosoinnin uhallakin sanoa, että 90% näistä "tupakansavun hajusta valittajista" on pelkkiä tyhjän urputtajia, tätä "urputtamista" käsiteltiinkin jossain toisaalla tällä palstalla. Silloin asiayhteytenä oli ihmisten erilaiset ruoka-allergiat, jotka valitettavan usein keksitään tilanteen mukaan.
Nämä urputtajat eivät ymmärrä tekemäänsä hallaa, he ärsyttävät "normaaleja" ihmisiä jotka eivät koe asiaa ongelmaksi sekä vaikeuttavat niiden ihmisten esiintuloa, jotka oikeasti ovat allergisia tai oikeasti saavat migreenin tupakantuoksusta. - Mentira ..
Arkihenkseli kirjoitti:
Mentira on kuitenkin varmasti niin huomaavainen, ettei mene väkisin istumaan sellaisen seurueen viereen jossa tupakoidaan.
Ja jos läheisiin pöytiin parkkeeraa tupakoitsijoita, heille voi varmasti ystävällisesti kertoa tilanteen. Itse vaihdan mielelläni pöytää jos nätisti pyytää.
Tietysti jos olen itse ollut ensin paikalla niin sitten en.
Sen verran täytyy kyllä provosoinnin uhallakin sanoa, että 90% näistä "tupakansavun hajusta valittajista" on pelkkiä tyhjän urputtajia, tätä "urputtamista" käsiteltiinkin jossain toisaalla tällä palstalla. Silloin asiayhteytenä oli ihmisten erilaiset ruoka-allergiat, jotka valitettavan usein keksitään tilanteen mukaan.
Nämä urputtajat eivät ymmärrä tekemäänsä hallaa, he ärsyttävät "normaaleja" ihmisiä jotka eivät koe asiaa ongelmaksi sekä vaikeuttavat niiden ihmisten esiintuloa, jotka oikeasti ovat allergisia tai oikeasti saavat migreenin tupakantuoksusta.Eli en istahda "savupiippujen" viereen edes terassilla, enkä varmasti jää sisätiloihin jossa tuprutellaan tuuheasti sillä en ole masokisti! Toissa reissulla meinasikin tulla riita kun kestin reissukamuni lempipaikkaa vain tasan 10 minsaa kun siellä oli niin perkeleellinen tupakansavu! Toinen luuli että pi.. pelleilen kun en paikasta tykkää (no en tykkääkkään..), mutta rehellisesti poistumiseni syy oli yliannostus nikotiinia!
En kyllä ala köhimään jos viereiseen pöytään tai rantatuoliin ilmaantuu tupruttelija, mutta luultavasti heitän siihen suuntaan pari vihaista katsetta kun äksy luonne olen ja hanakka reviiriäni puolustamaan.. ja voin kertoa että osaan katsoa todella pahasti! Kessutelkoot jossain kauempana mutta ei mun kyljessä!
ielä kun saisi nuo akat vähentämään hajuveden käyttöä niin johan tässä alkaisi sitten pärjäilemäänkin..
Mut.. silti sanon mielipiteenäni sen, että puhdas ilma on ihmisoikeus, tupakansavu ei! Sorry boys.. mut näin se vaan on! - Gringo 10
Arkihenkseli kirjoitti:
Ja kommentteja, kuinka on ihanaa kun voi käydä baarissa kun ei enää vaatteet ala haista.. Mutta meillehän tuli baareihin jo vuosia savuttomat alueet. Harvoin niissä silloin näki ketään istumassa.Nyyh nyyh hekseli joutuu pihalle polttamaan. Jos se on noin vaikeeta niin lopeta se sauhuttelu vaan ei taida pojassa olla munaa!
- Arkihenkseli
Mentira .. kirjoitti:
Eli en istahda "savupiippujen" viereen edes terassilla, enkä varmasti jää sisätiloihin jossa tuprutellaan tuuheasti sillä en ole masokisti! Toissa reissulla meinasikin tulla riita kun kestin reissukamuni lempipaikkaa vain tasan 10 minsaa kun siellä oli niin perkeleellinen tupakansavu! Toinen luuli että pi.. pelleilen kun en paikasta tykkää (no en tykkääkkään..), mutta rehellisesti poistumiseni syy oli yliannostus nikotiinia!
En kyllä ala köhimään jos viereiseen pöytään tai rantatuoliin ilmaantuu tupruttelija, mutta luultavasti heitän siihen suuntaan pari vihaista katsetta kun äksy luonne olen ja hanakka reviiriäni puolustamaan.. ja voin kertoa että osaan katsoa todella pahasti! Kessutelkoot jossain kauempana mutta ei mun kyljessä!
ielä kun saisi nuo akat vähentämään hajuveden käyttöä niin johan tässä alkaisi sitten pärjäilemäänkin..
Mut.. silti sanon mielipiteenäni sen, että puhdas ilma on ihmisoikeus, tupakansavu ei! Sorry boys.. mut näin se vaan on!Kun oli leffa kesken. Uhosin tuossa viestin lopussa, mutta muistelin tässä viime tammikuun reissua.
Silläkin reissulla oli muutama eri kerta, jolloin olimme polttamatta sen aikaa kun naapuripöydässä ruokailtiin. Eli vaikka naapuriseurue poltti myös, stumppasimme omat kessumme heti kun safka tuotiin pöytään. Koska tupakansavu ei kuulu ruokailuun. Paitsi Ranskassa ;) Mentira . kirjoitti:
P.S. Eräälle.. puuhasi on tiedossa eli lopeta!Olisi mukava jos lakia noudatettaisiin edes suurin piirtein, niin ihmiset voisi valita, josko menevät tupakoivien vai tupakoimattomien puolelle. Viimeksi tuossa joulun alla "Granilla" hotellin respa-ukko oli sitä mieltä, ettei se 2 euron sikaari voi ketään häiritä... Keskustelun jälkeen hän oli ainakin loppuviikon kanssani samaa mieltä, ettei hotellin vastaanottoalue ole toivottava tai edes laillinen tupakointialue.
Ja kyllä - itsekin tupakoin, mutten pidä sitä minään koskemattomana henkilkohtaisena oikeutenani olosuhteista tai laeista riippumattomana oikeutena kuten jotkut täälläkin näyttävät pitävän - etelän free rangereista puhumattakaan.
Sitä paitsi, sikarit haisevat paskalle - paitsi hyvät sikarit.- vilperi57
Mentira .. kirjoitti:
Eli en istahda "savupiippujen" viereen edes terassilla, enkä varmasti jää sisätiloihin jossa tuprutellaan tuuheasti sillä en ole masokisti! Toissa reissulla meinasikin tulla riita kun kestin reissukamuni lempipaikkaa vain tasan 10 minsaa kun siellä oli niin perkeleellinen tupakansavu! Toinen luuli että pi.. pelleilen kun en paikasta tykkää (no en tykkääkkään..), mutta rehellisesti poistumiseni syy oli yliannostus nikotiinia!
Mut.. silti sanon mielipiteenäni sen, että puhdas ilma on ihmisoikeus, tupakansavu ei! Sorry boys.. mut näin se vaan on!puhui pitkälti asiaa varsinkin tuon hajuveden kanssa lotraamisesta; minusta se on yhtä paha asia kuin tupakointikin ja oikeastaan nykyään vieläkin pahempi kun esim. lentokoneessa joudut jonkun "haisulin" viereen joka on säästelemättä laittanut 4711:ä iholleen ja puoli konetta sitten saa kärsiä hänen sulotuoksuistaan.
Itse väittäisin kuuluvani näihin nk. huomaavaisiin tupakoitsijoihin jotka henskelisedän tapaan sammuttavat tupakkansa kun naapuripöydässä aloitetaan syömään ja sitä omaa tupakkaakaan ei sytytetä ruokailun jälkeen jos viereisessä pöydässä on vielä eväät levällään. :)
Tuosta tuli mieleen se "kultainen" 80-luku kun työkaverin kanssa joskus käytiin yhdessä syömässä; toinen kun oli lopettanut syömisensä, niin kaikessa rauhassa röökit esille ja toteamus: "Ei sun syömises millään tavalla häiritse mun tupakointia! Syö ihan rauhassa vaan.:)" - Arkihenkseli
AldoXLII kirjoitti:
Olisi mukava jos lakia noudatettaisiin edes suurin piirtein, niin ihmiset voisi valita, josko menevät tupakoivien vai tupakoimattomien puolelle. Viimeksi tuossa joulun alla "Granilla" hotellin respa-ukko oli sitä mieltä, ettei se 2 euron sikaari voi ketään häiritä... Keskustelun jälkeen hän oli ainakin loppuviikon kanssani samaa mieltä, ettei hotellin vastaanottoalue ole toivottava tai edes laillinen tupakointialue.
Ja kyllä - itsekin tupakoin, mutten pidä sitä minään koskemattomana henkilkohtaisena oikeutenani olosuhteista tai laeista riippumattomana oikeutena kuten jotkut täälläkin näyttävät pitävän - etelän free rangereista puhumattakaan.
Sitä paitsi, sikarit haisevat paskalle - paitsi hyvät sikarit.Entäs piipputupakka? Kukaan ei voi vastustaa punaisem amphoran vienon kutsuvaa toffeista tuoksua!
Minäkään en pidä tupakointia absoluuttisena oikeutena, mutta sallinette, että nauran ääneen jos kadulla sikari suussa kulkiessani kohtaan aikuisen joka minut nähdessään kirmaa kadun toiselle puolelle, heilutellen kättään kasvojen edessä ja päästelle äänekkäitä KÖH KÖH-huudahduksia. Arkihenkseli kirjoitti:
Entäs piipputupakka? Kukaan ei voi vastustaa punaisem amphoran vienon kutsuvaa toffeista tuoksua!
Minäkään en pidä tupakointia absoluuttisena oikeutena, mutta sallinette, että nauran ääneen jos kadulla sikari suussa kulkiessani kohtaan aikuisen joka minut nähdessään kirmaa kadun toiselle puolelle, heilutellen kättään kasvojen edessä ja päästelle äänekkäitä KÖH KÖH-huudahduksia.Kyllä haisevat piipputupakat ovat aika harvinaisia. Lienevätkö piipunpolttajat enemmän laatuhakuisia...tai piipputupakan valmistajat?
- Arkihenkseli.rekist.
AldoXLII kirjoitti:
Kyllä haisevat piipputupakat ovat aika harvinaisia. Lienevätkö piipunpolttajat enemmän laatuhakuisia...tai piipputupakan valmistajat?
Hyvä kysymys. Arvelisin, tai hitto, tiedänkin. Piipputupakkaa kypsytetään erilaisissa oloissa kuin esim. sikareihin käytettyä tupakkaa. Lisäksi piipputupakassa on useampaa eri tupakkaa ja usein vieläpä maustettua tupakkaa.
Piippu on kyllä paras tapa nauttia tupakasta. Matkoille en vain viitsi piippuja raahata. Kyllä hyvä tai kohtalainen sikarikin menee säännöllisin väliajoin. - puerta***
Mentira .. kirjoitti:
Mut.. silti sanon mielipiteenäni sen, että puhdas ilma on ihmisoikeus, tupakansavu ei! Sorry boys.. mut näin se vaan on!Mentira, en tarkoittanut omaanikaan viestiä ihan niin kärkkääksi. Ymmärrän toki että toisilla on oikeasti allergiaa, astmaa (itsellänikin köhköh) ja muuta jopa ihan pelkästään ettei tykkää savun hajusta. Tarkoitinkin lähinnä ihmisiä jotka väkisin tulevat lähelle, vaikka näkevät jo kaukaa että savu tupruaa ja röökit käryy. Enkä polta enkä sytytä tupakkaa silloin kun viereisissä pöydissä syödään. Sitä vaan välillä innostuu kärjistämään asioita yhdenkin pienen alun perusteella =)
- Mentira.
puerta*** kirjoitti:
Mentira, en tarkoittanut omaanikaan viestiä ihan niin kärkkääksi. Ymmärrän toki että toisilla on oikeasti allergiaa, astmaa (itsellänikin köhköh) ja muuta jopa ihan pelkästään ettei tykkää savun hajusta. Tarkoitinkin lähinnä ihmisiä jotka väkisin tulevat lähelle, vaikka näkevät jo kaukaa että savu tupruaa ja röökit käryy. Enkä polta enkä sytytä tupakkaa silloin kun viereisissä pöydissä syödään. Sitä vaan välillä innostuu kärjistämään asioita yhdenkin pienen alun perusteella =)
rupian vaan kantamaan taskussani pientä suihkepulloa joka täynnä ehtaa vesijohtovettä. Siihen viereen kun jannu tai mummo rööki suussa istahtaa, niin ruiskasen vaan vähän siihen suuntaan niin eiköhän se säpäkkä sammu..
Tietysti parempi ois jos olisi olemassa tarpeeksi pieniä jauhesammuttimia. Onko?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1544816On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole182105Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi341982Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä161849- 1091805
- 931668
Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma441305- 651157
- 1141123
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka271073