joo, ensin tupakka, joka alkoi jo nuorena. se oli kova paikka, mutta psyykkasin ja olen aina psyykannut itseäni ajatuksella, etten halua kuolla keuhkosyöpään ja oltuanitaas "kuivilla" tupakasta olo ollut parempi, mutta myönnän: elimistöni huutaa vieläkin välillä nikotiinia. Se on vain aivan taivaallinen tunne, kun imet kitusiisi savua ja se pikkuisen kihahtaa nuppiin. Nyt sallin tuapkan humalassa.
Kannabis ei ollut lainkaan paha, meni vain pää vähän höpöksi muttei siinä sen kummempaa. Ehkä ainoa seikka kannabiksessa oli se, että se on kiellettyä. Koin olevani jollain tavalla erilainen. Kävin täälläkin kirjoittelemassa kannabiksen puolesta. Minulle se kannabiksen aiheutama " riippuvuus" oli enemmän sosiaalinen juttu eikä sen päihdemerkitys ollut juurikaan kummoinen kokemus. Hyvin lievä hiprakka. En suosittele kuin vain kokeilemaan, muttei kannata ottaa tavaksi. niin heellistä porkka pyörii tuon "yrtin" ympärillä.pitävät itseään fiksumpina jne.
Alkoholi on paha. Nuorempana nauratti, kun havaitsin millaisia deekuja oma kaverit ovat. hyvin usein heidän vanhempansa on deekuja. alkoholi on todella koukuttava aine ja hyvä päihde, jos sen käyttö pysyy hallinnassa. Kaikki viininmastelut ja iltakonjakit terveydellisistä syistä on pelkää valhetta, koska ne ovat itsepetosta alkoholismin tielle. Tällä hetkelläalan itse olla siinä tilanteessa, että pitäis varmaan lopettaa juominen.
En tiedä kenelle tämän kirjoitin.ehkä vain sulle joka luit ja kerroin vain omia kokemuksia. Mun mielestä päihteisiin jollain tavalla olennaisena osana kuuluu se, että ne koukuttaa. Se on jokin juttu niissä, jonka alitajuntani on tiennyt aina, mutta minkä omasta puolesta tunnustan itselleni vasta nyt. se riippuvuus on joko fyysistä tai psyykkistä, sosiaalista tai ihan mitä tahansa. ei päihde ole päihde ellei sitä halua.
Minulle kannabis, tupakka ja alkoholi yms on kaikki samaa tavaraa. Onneksi en ole kokenut muita.
MInun mielestäni sellainen elämä, john ei kuulu päihteitä olisi hienoa ja teen kaikkeni että pääsen eroon kaikesta tuosta paskasta ja kun sen teen ja katson itseni peilistä juuri sekuntia ennen kuin kuolen vanhuuteen normaalisti, totean: " minä tein sen".
sulla on
ainakin arvot kohdallaan. toivon sinulle kaikkea hyvääkiitos
samoin sinullehyvä viesti
mukava tarina, toivottavasti teet sen!