moi oon -92 syntynen tyttö eli 17-vuotias ja täytän kesällä 18-vuotta. tein tänään raskaustestin ja huomasin odottavani vauvaa, joten laskettu aika olisi jonnekkin tuonne joulukuun puolelle. mulla on itteeni pari vuotta vanhempi -90 syntynen poikaystävä eli hän on nyt 19-vuotias. me alettiin seurustelemaan joskus vuosi ja 9kk sitten kun olin 16 ja hän 18. nyt meillä kesällä on muutto yhteiseen kotiin, eli keretään asua puoli vuotta yhdessä ennen tämän pikkuisen syntymää. (: tää vauva oli sitten ihan haluttu juttu, meillä kummallakin on töitä mä oon ollu 16v lähtien oppisopimuksella tarjoilijan hommissa ja mun poikaystävä tekee sähkömiehen töitä. veikkaan et kun kerrotaan nyt meidän vanhemmille tästä niin ne saattaa suhtaantua asiaan ensiks aika kauhuissaan, mut veikkaan et mun porukat vähemmän tai ainaki äiti kun sanoin jo joskus seiskaluokkalaisena kun hirmu paljon pikkusista tykänny et oisko paha hankkia täysikäsenä vauva ja äiti oli silleen et ei se oo, kuhan siitä pystyy huolehtii jne. sitten tiedän et tietyt ihmiset tuolla tulee arvostelemaan sitä että musta tulee näin nuorena äiti , eli selittämään vaikka mitä paskaa suoraan sanottuna vaikka eikös se oo jokasen henk.koht juttu ja jos ne ei ite pystys siihen ei tarkota etteikö me pystyttäs.. joten mun mielestä nuori äiti on ihan yhtä hyvä äiti kun joku nelikymppinenki se on aivan saman alatko sä opettelemaan sitä äitiyttä 18-vuotiaana vaiko nelikymppisenä sama juttu siinä aina on.
voiko nuori äiti olla hyvä äiti?
3
189
Vastaukset
- Meeri200000000
Ei ulkoinen ikä vain se henkinen ikä.Itse tulin äidiksi 16v ja voin sanoa etten ollut läheskään yhtä valmis kuin taas 19v mutta äidiksi kasvetaan ei synnytä :)
- aada-92
niihän se on.. :) mutta noin nuorena olit jo pieniin päin... ja toisen sait jo sitten 19-vuotiaana ymmärsinkö oikein.. ? no minkäs ikänen nykysin itte oot ja minkä ikäset ja nimiset lapsukaiset sulla on.. ?
- Onnellinen_91äiti
No mä sain tyttäreni ku olin vielä 17 ja mies oli saman ikänen. Mulla oli vaan kouluja alotettu ja sitten lopetettu, enkä ollu töissä ollu, en hoitanu lapsia tai juuri mitään. Mun elämä oli ihan sekasta. Olin mä sillain kunnollinen, että en juonu tai polttanu, eikä miehet vaihtunu koko ajan. Olin seurustellu 3 vuotta kyseisen miehen kanssa ja asunu yli vuoden. Kun lapsi tuli, niin aluksi meillä meni aika huonosti. Oli vaikeaa olla äiti ja olin kauheen väsyny, mutta semmosta on yleensäkki äideillä. :) Sama se, että ootko nuori tai vanha, yh tai mitä vaan. Kuitenki sitten ku tyttö täytti suunnilleen 5kk, niin kaikki lähti menemään ihan mainiosti. Nykyään mulla on selvät tulevaisuuden suunnitelmat, ollaan miehen kanssa vielä yhdessä, tytär on yli 1v ja arki on kyllä mukavaa, kuhan pääsee välillä tekemään omia juttuja. :) Kyllä voi todellakin olla hyvä nuori äiti! Voin ainaki sanoa, että minä olen sellainen, hyvä äiti. Täydellisiä äitejä ei ole olemassakaan, eikä siihen kannatakkaan tähätä. Välillä pitää olla omaaki elämää, kuten mä harrastan uintia pari kertaa viikossa ja lisäksi kiertelen paljon kirppiksiä ja käyn monesti ruokakaupassa yksin, mies hoitaa sillä välin vauvaa. Mä olen itse tosi onnellinen, että meillä on lapsi. :) Elämä muuttu täysin, mutta paljon parempaan suuntaan! Nykyään eletään päivä kerrallaan ja arjen pienet asiat on niitä ilonaiheita. Meillä joka päivä opitaan uutta ja ne pistää hymyilemään. Tänään sanottiin ensimmäistä kertaa "äkkiä" ja "on nälkä". Äitiys on upeaa! Mutta paljon siinä on vastuuta ja luopumista, mutta mitäpä sitä ei tekis oman lapsen vuoksi. Se on ihmeellistä miten paljon sitä voi rakastaa, mistä kaikesta on valmis luopumaan toisen ihmisen vuoksi. Äidinrakkaus on semmonen. :) Minä tiiän mistä puhun. Mä oon ihan varma, että susta tulee todella hyvä äiti, kuhan annat kaikkes ja vielä enemmän, pidät huolta itsestäs ja lapsestas, otat nyt odotusaikana rennosti ja et stressaa asioista. Odotusaika on ihanaa, nauti siitä! Äidiksi kasvetaan, lapsi kasvattaa. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1584856On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192129Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi352006- 1151899
Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä161879- 931688
Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma461337- 671232
- 1201166
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka291115