Painonnosto?

8+4

Miksi näillä sivuilla ei ole lajia nimeltään painonnosto?

Poikani aloitti lajin ja on aivan innoissaan siitä. Olisi mukavaa, kun olisi myös painonnostolle oma palstansa.

6

435

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sekä vaativa monipuolisuudessaan.

Olen itse häiriköinyt tuolla 60 mammojen joukossa ja joskus kokeillut löytyykö sieltä entisiä lajin harrastajia.
      Ei löydy.

Silloin, tällöin kurkkaan tänne mutta hyvin harvoin mikään aloitus houkuttelee avaamaan.

Oletettavasti poikasi toimii jonkun ko. lajin seuran puitteissa.
      Aloituksen vuosi, kaksi ovat oppimisen kannalta erittäin tärkeitä.

• 2+20

Poika on painonnostoseurassa. Saa hyvää valmennusta. Mukavinta on, että poika on aivan innoissaan, kun mikään muu laji ei ole koskaan iskenyt.

Itse ehdottelin ja puoliväkisin vein eri lajeihin ja musiikkiharrastuksiin. Poikaa ei koskaan napannut. Sitten meninkin pari vuotta aikaa harrastamatta mitään, kun nyt poika täysin itse alkoi kyselemään painonnostosta. Vein pojan kaupunkimem painonnostoseuraan ja hän oli otettu heti ensimmäisestä hetkestä lähtien.

Alkuun harjoitteli pelkällä luudanvarrella ja tangolla, mutta pyysi9 lisää painoa ja saikin lukot tangon päähän. On hiukan ylpeä, kun jaksaa nostaa tangon lukkoineen päivineen. Jaksaisi mielestään rutkasti enemmänkin, mutta valmentaja on kaukaa viisas ja treenauttaa tekniikan ensin kuntoon tangolla ( lukoilla)

Hauskaa, kun poika vihdoinkin löysi itselleen lajin, jonne hinkuaa aina päästä.

• antipainija
        2+20 kirjoitti:

Poika on painonnostoseurassa. Saa hyvää valmennusta. Mukavinta on, että poika on aivan innoissaan, kun mikään muu laji ei ole koskaan iskenyt.

Itse ehdottelin ja puoliväkisin vein eri lajeihin ja musiikkiharrastuksiin. Poikaa ei koskaan napannut. Sitten meninkin pari vuotta aikaa harrastamatta mitään, kun nyt poika täysin itse alkoi kyselemään painonnostosta. Vein pojan kaupunkimem painonnostoseuraan ja hän oli otettu heti ensimmäisestä hetkestä lähtien.

Alkuun harjoitteli pelkällä luudanvarrella ja tangolla, mutta pyysi9 lisää painoa ja saikin lukot tangon päähän. On hiukan ylpeä, kun jaksaa nostaa tangon lukkoineen päivineen. Jaksaisi mielestään rutkasti enemmänkin, mutta valmentaja on kaukaa viisas ja treenauttaa tekniikan ensin kuntoon tangolla ( lukoilla)

kuinka vanha harrastaja

• 2+20 kirjoitti:

Lajia itse harrastanut ja valmennukseen paneutunut pystyy luultavasti arviomaan kehitysvaiheen ja -tarpeet.

Painonnosto on vaativa, monipuolisia ominaisuuksia vaativa ja kehittävä laji josta halutessa on helppo siirtyä jonkin pikavoimalajin tai todellisen voimailun pariin.

Malttia täytyy olla.
        Tehoa ja suorituskykyä tulee.

• kjhbkb
        antipainija kirjoitti:

kuinka vanha harrastaja

Poika on 13-vuotias. Olen yllättynyt, kuinka tekniikkapainotteinen laji onkaan kyseessä! Tekniikan osuus on vielä tässä vaiheessa kaikki kaikessa, yllättävän monipuolista treeniä, josta saa peruskuntoa lajiin kuin lajiin, jos sattuisi myöhemmin niin, että haluaakin treenata jotain muuta, Lajin vaihto ei tosin ola tarpeen ainakaan tavoitteiden puutteen vuoksi, Olympialajissa voi aina tavoitella korkeammalle ja korkeammalle.

• Pikku-A

Varmaan siksi, että laji on Suomessa jostain syystä taantunut viime vuosikymmeninä...liittynee hyvin
      pitkälti siihen, että joka voimailuseura ei sitten ota lajivalikoimiinsakaan painonnostoa...(sehän käytännössä
      vaatii VALMENNUSTA, että junnu pääsee alkuun edes...ja voimailuseuroissahan perinteisesti valmennusta, kisoja, ym.toimintaa harrastaa vaan muutama, joka jaksaa seuraan panostaa oman nostamisen ohella...suurin osa lonnii nimellisesti vain seuran kirjoilla osallistumatta MIHINKÄÄN toimintaan...prkl...)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      128
      4462
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      78
      3220
    3. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      102
      1520
    4. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      88
      1365
    5. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      95
      889
    6. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      18
      742
    7. Ehkä se on niin

Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      55
      719
    8. Lähes kaikki keskustelut kasvotusten

on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk
      Ikävä
      21
      706
    9. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      42
      697
    10. Tämän palstan naiseksi esittäytyvät

Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?
      Sinkut
      111
      673
    Aihe