Niin elikäs mua on alkanut vaivaamaan tuollaiset asiat, kun tuntuu että nykynaisilla on hirveän vaikea puhua mistään asioista, koski se sitten alkavaa suhdetta tai vakituista parisuhdetta ! Missä on se selkäranka ilmaista asiat niin kuin pitäisi, kun nykyään tapana tuntuu olevan paeta asioita ja viestittää niitä asioita juurikin olemalla tuppisuuna ja välttelemällä esim yhteydenpitoa. Miksi ei voi esimerkiksi sanoa et sori mut ei kiinnosta !!
Tää kaikki siis omalla kohdallani toteutunut siten, että mulla ollut 4 parisuhdetta ja jokainen päättynyt toisen pettämiseen ja kieroiluun selän takana. Olen siis keski-ikää lähestyvä mies ja nyt sitten sinkkuna taas vaihteeksi. Itse olen rehellinen ja suht komeakin jos naisiin uskominen. Ikinä en ole yhtäkään puolisoani pettänyt enkä vehdannut toisten selän takana mitään typeriä tarpeettomia juttuja !! Se on kumma jos olet hyvä ja rehellinen toiselle, niin sitä enempi paskaa tulee niskaan ja jatkuvalla syötöllä !! Itse puhun asiat suoraan ja kerron mielipiteet kysymättäkin jos tarvetta on ja jokin asia häiritsee, mutta mikseivät naiset kestä tällasta nykyisin ollenkaan ?? Mikseivät naiset itse osaa puhua jos jokin asia häiritsee, vaan mielipiteet ilmaistaan sitten lähes kostamisen merkeissä ja ikävä kyllä vielä pahimman kautta eli toisen miehen avulla !! Tuntuu että pienikin häiriö tai riita on naisille nykyään liian iso pala ja siitä ei kyetä ees keskustelemaan ja pienikin asia kärvistetään äärimmilleen !! Siis haloo !! Joka suhteessa on joskus riitoja mutta jos molemmat omaisivat taidon puhua asiat jo tarpeeksi varhaisessa vaiheessa, niin monet riidat voisi jo ehkäistä etukäteen kokonaan, mutta miten helvetissä se on noin ylitsepääsemättömän vaikeeta ??
Samoin nyt kokemuksia ollut uusista alkamassa olevista suhteista, kun ei kyetä sanomaan kiitos ei, vaan keksitään kaikkea muuta tekemistä ja tekosyitä olla tapaamatta ja pitämättä yhteyttä !! Kyllä mä tuollaiset tajuan, mutta mikä tuossa on vaikea tän toisen osapuolen kertoa taas miten asiat oikeasti ovat ! Eikös olis molemmille paljon reilumpaa puhua tällasetkin suoraan ja jäis kummallekkin rehellinen maku sitten asiasta eikä niitä tarviis ihmetellä että juupas vaiko eikös !! Kyllä olen näiltä osin nyt helvetin pettynyt suomalaisiin naisiin vai onko mulla nyt sitten vaan ollut hemmetin huono tuuri osua aina samanlaisiin itsekkäisiin ja selkärangattomiin yksilöihin kerta toisensa jälkeen !! Kaikki lupaavat aluksi vaikka kuun taivaalta, mutta kun aikaa kuluu niin yksikään ei ole ollut sitä minkä kuvan on alussa itsestänsä antanut !! Rehellisyys on siis jo pettänyt heti alusta asti !!
Missä on rehellisyys ja keskustelutaidot ?
7
302
Vastaukset
- oo
kyllä ainut joka miettii samoja asioita.
Hiton hyvin kirjoitettu!
- gmfmfmf
Ja sitten kun teille miehille sanoo suoraan, niin järkky riita ja valitetaan kun olen niin suorapuheinen joka asiassa... Mikään ei ole teille koskaan hyvä, aina vali vali vali vali...
- lsekjsljrslekj
olen miettinyt minäkin. Olen kylläkin nainen, joten en allekirjoita sitä, että naiset olisivat enemmän tuollaisia selkärangattomia kieroilijoita. Kyllä löytyy miehistäkin samalla lailla...
Olen myös hyvin pettynyt tällä hetkellä, ja olen tullut siihen tulokseen, että ainakin omalta kohdaltani minulla on käynyt ihan uskomattoman huono tuuri miesten suhteen. Yritän ainakin kovasti olla nyt vetämättä sitä johtopäätöstä, että kaikki miehet olisivat sitä kastia, joille voisi laittaa hameen päälle samantien...toivon, että vielä tulevaisuudessa kokemusten kautta joku mies minulle osoittaa, että ns.kunnon miehiäkin vielä löytää. Kait se sitten on jotenkin helpompaa esim.suhteen alussa sanoa toiselle ne asiat, joita olettaa toisen haluavan kuulla. Ja sitten matkan varrella huomaa, että aika schaissea olikin suurin osa. Esim. itselle on hyvin tärkeää aika ajoissa suhteen alussa selvitää, että mitä se toinen haluaa elämältään ja sopiiko se yhteen minun näkemysteni kanssa. Kaikenlaisia satuja sitä sitten kuulee, ja kyllähän se sitten kyrsii jälkeenpäin huomata, että takki kääntyy hyvin äkkiä eri asioissa. Kyllä minun mielestä sanojensa takana on seistävä tai en oikein ymmärrä noita paskanjauhajia. Ja suhteessa ollessa näyttää olevan helpompi olla tuppisuuna ja lakaista ongelmat maton alle, kun ne yleensä huomattavasti helpommin selviää puhumalla
Mutta on niitä naisissakin...kyllä pari sellaistakin tarinaa on sattunut lähipiirissä, että huh huh. Aivan sairaan itsekästä ja selkärangatonta toimintaa...salasuhteita, tehdään lapsi toisen miehen kanssa jne. Ei näitä pysty edes miettimään kun alkaa vituttamaan. Joskus sitä on myös yllättänyt itsensä miettimästä, että onko tuo se tapa, jolla täällä pitäisi elää? Itsekkäästi ja omaa etua ajatellen ja paskat muista ja muiden tunteista. Joskus näyttää, että sillä saavuttaisi enemmän. En ole kuitenkaan tuolle tielle vielä lähtenyt, enkä usko että tulen kuitenkaan lähtemään. Vaikka kyllähän tässä pikkuhiljaa alkaa toivokin mennä, kun haaveissa olisi elää tätä elämää miehen kanssa, jolla olisi samat arvot kuin itsellä. Tuntuu, että olisi paljon annettavaa, mutta näitä minun anteja ei varmaankaan nykymaailmassa arvosteta. No minä nukun kuitenkin yöni hyvin, toisin saattaa olla näillä kieroilijoilla. Ehkäpä tässä taas viimeisemmästä pettymyksestä kun selviää voi taas alkaa katselemaan uutta yritystä, mistähän sen sitten tunnistaa sen "kunnon miehen" jolla olisi henkistä ja moraalista selkärankaa. - mies 40v
Seurustelin tommosen naisen kanssa ja oli välillä tosi hankalaa! Kun tuli ongelma, nainen ei halunnut selvittää asiaa, vaikeni täysin! Mun piti usein kysyä kysymys sata kertaa ja nainen vain katsoi minuun hetken ja käänsi pään pois!! Sitten kun hermostuin, korotin ääntä ja pian nainen alkoi täydellisen mykäkoulun ja sitten alkoi erosta vihjailu!! Mä en osannut riidellä tollasen kanssa, yritin aina asiallisesti mutta kun mitään ei tapahtunu, aloin hermostuun ja toinen meni entistä enemmän lukkoon!! Muutenki oli aika pirullinen, hänellä oli paljon miespuolisia ystäviä ja en pitäny siitä kun hän soitteli niille ja jos sanoin asiasta, nainen soitteli entistä enemmän, huh sanon minä. No sitten tuli iso riita ja sama juttu, nainen vaikeni täysin ja mä yritin selvittää riitaa mutta eihän siitä tullu mitään, räjähdin täysin ja hajotin vessan peilin..ja erohan siitä tuli. Nyt olen ollu sinkkuna pian vuoden ja hyvältä tuntuu :)
- Hoipertelija
..on luovuttu jo toivosta. Olen tullut siihen tulokseen, etten kerta kaikkiaan vaan ymmärrä miehiä, aina ovat arvot, periaatteet tai mielipiteet tai näkökulmat tai mitkä milloinkin niin erilaiset, että elämä on lähes mahdotonta.
- tero2
No kyllähän miehistä varmasti löytyy samanlaisia tonttuja myös, mutta kyllä nyt ainakin itse pidän itsestään selvänä asiana jos jokin asia häiritsee, että se asia nostetaan pöydälle ja puhutaan puhumalla selväksi. Kyllä mä vaadin että nainen sen tekee myös, eikä aleta kaikessa hiljaisuudessaan kostonmaku suussa nysväämään omiansa selän takana. Kyllä jokainen tekee virheitä ja joskus niitä virheitä tulee tehtyä ihan tahattomastikkin, mutta jos toinen ei saa sitä sanaa suustaan kun virhe on tapahtunut, niin miten helvetissä sen ongelman voit ratkaista, kun et tiedä edes tehneesi jotain väärin ?? Kyllä pitää ihmisellä oli sit kyse miehestä tai naisesta olla sen verran munaa, että pystyy tällaiset asiat tuomaan esille, mutta on oltava myös sitä munaa toisella osapuolella, että pystyy ottamaan ja kestämään kritiikkiä sekä myöntämään omat virheensä !!
Tämä arvostelun ja kritiikin kestäminen on myös sellanen juttu, joka tuntuu olevan useille ihan helvetin vaikea asia kun ei kestetä sitä ajatusta, että on itse tehnyt virheen ja vielä vaikeampaa tuntuu olevan myöntää että näin on !! Kyllä minä kestän ja mä pidän sitä jopa hyvänä asiana jos olen jotain väärin tehnyt, niin oletan että se mulle kerrotaan myös vaikka päin naamaa, jotta asia voidaan sitten siltä osin korjata !! En todella katso aiheelliseksi suuttua tollasesta, vaan pidän sitä rakentavana asiana suhteen kannalta ja mun mielestä noin sen kuuluisi mennä aina.
Mun exä oli juuri tuollainen mitä tämä mies 40 kirjoitti ja on todella mahdotonta olla tollasen idiootin kanssa, jolta ei sanaa saa suustansa ollenkaan ja sitten vielä turvaudutaan mököttämiseen. Oma exä kertoi suhteen alussa vaikka ja mitä hyvää itsestänsä ja loppupelissä yksikään asia ei pitänyt paikkaansa niistä minkä kuvan hän itsestäänsä alussa antoi ! Tuota pikkusta kun ei saanut arvostella, kun pikkunen loukkaantui siitä, pikkuisen piti saada tehdä asiat juuri kuin hän itse halusi ja niihin ei saanut puuttua kun taas pikkuinen suuttui ja alkoi mököttämään. pikkuinen halus flirttailla miesten kanssa myös ja tähänkään ei saanut puuttua kun pikkunen koki sen itsensä rajoittamisena ja taas loukkaantui ja alkoi mökötys !! Lopulta pikkuinen pisti suhteen poikki tekstiviestillä ja ei ikinä vastannut enää mihinkään kun ei ollut sen vertaa selkärankaa, että olisi edes puhelimeen vastannut ja puhunut mikä on hänen ongelmansa !! En ole tollasta ikinä aiemmin kohdannut ja toivottavasti oli viiminen kerta tuo, mutta nyt olen huomannut kun tutustunut muihin ihmisiin, että tuollaista piirrettä on liikkeellä enemmänkin ja siksi tämän keskustelun avasinkin.
Kunnioitus on myös painava sana nykyään ja minne helvettiin sekin on kadonnut ?? Vaalitaan henkeen ja vereen vain niitä omia asioita ja niihin ei saa kukaan puuttua tai muuten on helvetti irti !! Eikös parisuhteen pitäisi perustua molemminpuoliseen kunnioitukseen myös ?? Kyllä mielestäni molempien tulee vaalia sitä toistensa hyvinvointia, vaikkakin joutuisi sitten itsestään jotakin uhraamaan tai jopa jotain omia juttujansa rajoittamaankin, jos se toista osapuolta loukkaa !! En minä koe sitä asiaa itseäni rajoittavana jos oma tyttöystävä sanoo että pliis älä flirttaile muiden kanssa ja tuokin on sellainen juttu jonka pitäs jo olla itsestäänselvä, että näin ei pidäkkään tehdä, mutta eipä näemmä ole kaikille. Kyllä tuollaisissa asioissa pitää olla sitä selkärankaa myöntää tekevänsä väärin ja korjata se asia sen suhteen hyvinvoinnin puolesta !! Kyllä pitää kunnioitusta olla asioissa ettei tahallaan ja tietoisesti toista loukata typerillä asioilla ja tuhota koko suhdetta vain sen takia ettei itse saa pelata noita sairaita pelejänsä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1154392Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k783200- 1001463
- 861316
- 95869
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka18703Lähes kaikki keskustelut kasvotusten
on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk21696- 42677
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?111663- 43639