Pentti Hunttila radio Uunossa

nimimerkkejä

Huomenissa kello sitä ja tätä

1

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veijo

      Valitettavasti sivu vilisee räkänokkaisia häiriköitä joila ei ole mitään kiinostusta sivun aiheesta. He sotkevat tyhmillä kirjoituksillaa joka ketjussa ja avaavat omia täysin sivun aiheseen kuuluvia ketjuja.
      Sivun valvonta on olematon ja koska mitään suodattimia ei löydy niin täytyy kahlata näiden räkänokkien järjettömissä möläyksissä. Aikaahanse ei sinänsä paljoa vie silla yleensä jo niminerkki (alati vaihtuva) kertoo kaiken.

      Itse noudatan ruotsalaista LCHF ruokavaliota joka on nykyiseen ravintotutkimukseen perustuva VHH-ruokavalio.

      Vastauksia vastaalkajille (Ruotsiksi)

      http://www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf/kostdoktorns-faq

      Ravintoohjelma (englanniksi):

      http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/?anchor=my_lowcarb_dietary_programe_in

      Ei tarkoitettu pelkästään laihdutusdietiksi vaan terveellisyytensä takia vaan terveellisyytensä takia jatkuvasti noudatettavaksi. Ruokavalion terveydelliset vaikutukset
      ovat tunnetut ja myös tieteellisesti todistetut päinvastoin kuin nykyinen Virallinen ravintosuositus jolle ei löydy mitään perusteita.

      Virallinen ruokavalio perustuu luonnollisten tyydytettyjen rasvojen pelkoon, pelkoon jolle ei löydy mitään todisteita.
      Rasvanpelossa on kyseisetä ruokavaliosta tullut liian hiilihydraattipainotteinen ja monen mielestä seuraukset näkyvät. Liikalihavuus kasvaa ja diabetikkomäärä on räjähtämässä käsiin.
      LCHF ruokavalio on samalla Ruotsin sosiaalihallituksen, tieteeseen jakokomukseen perustuvana, hyväksymä hoito,uoto diabetes2 ja liikalihavuus potilaille. Sama koskee ADA:ta, Amerikan diabetesliittoa.

      http://pagina.se/filer/SocvsDahlqvist.pdf

      http://care.diabetesjournals.org/content/31/Supplement_1/S61.full.pdf html

      Nykyinen ravintotutkimus kaataa kaikki rasvan vaarallisuus väitteet. Tulokset kertovat lähinnä päinvastaista:

      http://www.ajcn.org/cgi/content/abstract/ajcn.2009.27725v1

      http://archinte.ama-assn.org/cgi/content/short/169/7/659

      http://www.gp.se/konsument/matkvalitet/1.215385-who-smor-inte-farligt

      http://www.kostdoktorn.se/vetenskap/lchf-och-den-medicinska-vetenskapen


      Tulokset omaalla kohdallani LCHF ruokavaliolla:

      -Paino alas yli 30kg (19kg 2kk) asettunut nykyiseen normaalipainoon ja pysyy.
      - Diabetes2 kurissa ilman lääkitystä ja terveystarkastuksen mukaaa kaikki testiarvot OK.

      Vointi suorastaan kunikaallinen ja ruoka erittäin hyvää, tottakai, kuinkas muute, aidot ja terveelliset raakaaineet, ei margariineja eikä kevyttuotteita eikä koskaan nälkä.


      Nyt täytyy olla täysin kyvytön ymmärtämään mitään jollei tämä lisättyna runsaaseen aikaisempaan Virallisen ravintosuosituksen kaatava TIETO riitä.

      Katson keskustelun aiheesta tämmöisellä keskustelupalstalla loppuun saatetuksi. Asia on selvä.Tyydytetty rasva on terveydelle vaaraton. Täysin päinvastoin kuin mitä meille on kymmeniä vuosia kerrottu viranomaisten taholta. Kenen on vastuu ja kuka näistä viranomaisita ensimmäisenä uskaltaa myöntää virheen tapahtuneen?

      Kyseesä luento 500 lääkärille.
      Kuunnelkaa myös mitä muuta sanotaan terveyseduista ja painonhallinnasta.



      Kan det sägas tydligare?

      En minut in i föreläsningen:
      ”…Därmed måste man sätta punkt. Det finns inget samband mellan intag av mättat fett och hjärtkärlsjukdom.”
      - Peter Nilsson,
      Professor i kardiovaskulär forskning,
      Januari 2010

      VIELÄKÖ SE SELVEMMIN SE PITÄÄ SANOA?
      Minuutti luennon alusta:
      " TÄTEN TÄYTYY TODETA ETTÄ TYYDYTETYN RASVAN JA SYDÄN- JA VERISUONITAUTIEN VÄLILLÄ EI OLE MITÄÄN YHTEYTTÄ".

      - Peter Nilsson,
      Professor i kardiovaskulär forskning,
      Januari 2010

      (Äärimmäisenä oikealla istuu prof. Rössner (Ruotsin Puska)

      http://www.kostdoktorn.se/annu-en-professor-dags-att-satta-punkt


      Aikaisempia mielipiteitä professoritasolla:


      ”Två generationer svenskar har fått fel kostrekommendationer och har jagat fett i onödan. Det är dags att se över kostråden och basera dem på modern vetenskap.”

      Kaksi sukupolvea ruotsalaisia ovat saaneeet virheelliset ravintosuositukset ja vältelleet rasvaa tarpeettomasti. On aika tarkistaa ravintosuositukset ja muuttaa ne moderniin tieteeseen perustuviksi.

      - Göran Berglund,
      Professor i Internmedicin, Lund,
      i DN december 2009

      Aikaisempia professoritason lausuntoja:

      ”Man har tjatat om lågfettskost i 30 år och så visar det sig vara helt fel! Det finns inget belagt samband mellan mättat fett och hjärtkärlsjukdom.”
      Vähärasvaisesta ravinnosta on jankutettu 30 vuotta ja nyt väite näyttäytyykin täysin vääräksi! Tyydytetyn rasvan ja sydän ja verisuonitautien välillä ei ole mitään yhteyttä.

      - Fredrik Nyström
      Professor i Internmedicin, Linköping
      i Corren, september 2009

      ”Vi har underskattat riskerna med kolhydrater och överskattat farligheten med fett.”
      Olemme aliarvioinee hiilihydraatin vaarat ja yliarvioineet rasvan vaarat.
      - Johan Frostegård,
      Professor Medicin KI,
      i Expressen januari 2010

      Huippusuorituksiin oikealla ravinnolla LCHF/VHH:

      http://www.kostdoktorn.se/forsta-os-guldet-pa-lchf

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

      Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      46
      2959
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

      ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      92
      2793
    3. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

      jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      61
      2666
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

      jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      71
      2611
    5. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

      Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      95
      2571
    6. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

      asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      105
      2154
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

      Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      52
      2039
    8. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

      Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      142
      1890
    9. Joskus tulee niin

      Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      61
      1812
    10. Mitä tapahtui?

      Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      21
      1695
    Aihe