Maanantai 13.2.2012
Nimipäivät: Sulo, Sulho ja Algot
Tekstikoko:
  loading...
liity jäseneksi!
 /   /  /  / Kun työnantaja ei maksa lisiä ... ?
5 Vastausta 109 Lukukertaa

Kun työnantaja ei maksa lisiä ... ?

Minulla ei ole työsopimusta, koska pomo on niin "kiireinen", ettei sitä ole keretty kirjoittamaan. Työsuhteeni on nyt kestänyt n.3 kk. Yllätyksenä tuli, että pomo ei ole suostunut maksamaan minulle iltalisiä tai yölisiä, saati sitten sunnuntai lisä ei kuulemma tule kuuloonkaan. Onko tämä ihan laillista? Nyt minulle maksetaan minimi tuntipalkka, ja hän kuittaa lisien maksun sillä, että koska syön töissä niin niitä ei makseta. Voinko vaatia työnantajalta, että hänen tulee maksaa minulle lisät vai pitääkö minun vain tyytyä tähän? Entä jos hän ei siihen suostu, niin mitä minun kannattais tehdä?

No jos

...tämä on AIVAN todellinen viesti, eikä provo ja esität sen muutenkin ammattiliitot-palstalla, niin eiköhän oikea vastaus ole juurikin yhteydenotto kyseiseen liittoosi. (Jos/toivottavasti kuulut).

Sunnuntai yksinkertaisena ja ei lisiä, koska kehtaat syödä töissä... Joo...o:) Ehkä jo kannattaa miettiä kohta puoleen (kun on korjannut palkkarästit), että kannattaako tuollaisella työnantajalla edes kauaa olla.
Kuulun yleiseen työttömyyskassaan, niin en tiedä onko siitä kauheesti hyötyä. Joo ja olen myös miettinyt kannattaako tässä työpaikassa kovin kauaa viihtyä, kun lisiä ei saa ja palkka on siksi aika p*rseestä :)
Jos ei ole provo vaihda oman alasi oikeaan ammattiliittoon tulet homaamaan että sinua ei pidetä sen jälkeen pellenä.

Lisää

Juuri tuon tyyppisiä tapauksia varten Loimaankassa on perustetukin. Pistetään palkka, lisät ja muut ehdot ja sopimukset kohdallee. Nautitaan työnteosta ja pidetään turpa kiinni. Kuka se nyt palkan takia töissä kulkee, riittää kunhan on työhaluja ja tekee myös.
 /   /  /  / Kun työnantaja ei maksa lisiä ... ?

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua