Elikkä opiskelen lukiossa ja asun opiskelijasolussa, täytän ensikuussa 18.v. raha-asiani ovat mennyt ihan mönkään. olin kuun alussa ulkomailla ja tuhlasin enemmän kuin luulin, mm. koko opintolainan. mietin että voiko esim. sossulta saada jotain avustusta, vuokran jälkeen minulle jää noin 190e ja laskuihin menee noin 90e. ja sitten huolettaa myös kesä, jos en saa kesällä töitä niin mistä sitten saan rahaa? sossultako? olisin kiitollinen jos joku auttaisi.
APUA tietämättömälle!!
3
315
Vastaukset
- apua kiitos
tiedän että on oma mokani että tuhlasin opintolainan, mutta sen jauhaaminen ei auta, vaan pitäisi keksiä jotain ratkaisua
- namani
Kannattaisi varmaan soitta sossuun tai kelaan ja kysyä sieltä ihan ammattilaisilta.
- amazed
Muuta en oikein osaa sanoa kuin sen, että jos sulle jää n. 90€ kuussa elämiseen, niin mitä täällä näitä keskusteluja olen lukenut, niin kyllä semmosella summalla muutkin kituuttaa... Pitää vaan karsia kaikki turhat menot pois. Kesää murehdin itsekin, kun vielä ei ole tietoa kesätöistä. Joku sano, että jotain toimeentulotukea/asumistukea ym. voisi saada, mutta varmaa tietoa ei ole, opiskelijoilla kun ei tunnu paljoa oikeuksia olevan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1584846On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192129Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi352006- 1151889
Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä161879- 931678
Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma461337- 671232
- 1201166
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka291115