Noin yleensäottaen nihkeä työnantajani otti ja yllätti: valitse itse millaisen näytön haluat. En ollut uskoa korviani mutta kai se nyt uskottava on.
Entinen näyttö on kai 19 tuumainen perusmonitori, jota käyttänyt nyt kai 6 vuotta eli uusimmat tekniikat ja ominaisuudet todella pahasti itsellä hakusessa.
Joten mikähän olisi hyvä valinta jatkuvaan tuijottamiseen avokonttorissa? Työnä ohjelmistokehitys ja projektien vetäminen, suunnilleen 50/50 ajankäytön suhteen.
Millainen näyttö koodaajalle?
13
1052
Vastaukset
- fgdsg
10 tuumanen, niin kukaan ei näe kurkkia sinun koodia selän takaa.
- vakivaki
ollut käytössä Samsungin 225 BW, eli 22" lcd-paneli.
On toiminut softahommissa erittäin hyvin.
Uusimmat firmaan tulleet näytöt ovat hp:n 24-tuumaisia ja ei ole kyllä pahaa sanaa
kuulunut niistäkään. Jälkimmäiset on full hd resolla ja vanhemmat 22-tuumaiset 1680
kertaa jotakin.- asdasdadasdasdadsasd
Noita 24" HP:n paneeleita on meilläkin. Ne on vielä sen verran halpojakin, ettei voi kukaan syyttää tuhlaamisesta. Mielestäni mitään sen pienempää ei ole mitään järkeä ostaa.
Jos oikeasti koet saaneesi vapaat kädet, niin sitten tietenkin joku 30" monsteri. :-) - hp imee.
asdasdadasdasdadsasd kirjoitti:
Noita 24" HP:n paneeleita on meilläkin. Ne on vielä sen verran halpojakin, ettei voi kukaan syyttää tuhlaamisesta. Mielestäni mitään sen pienempää ei ole mitään järkeä ostaa.
Jos oikeasti koet saaneesi vapaat kädet, niin sitten tietenkin joku 30" monsteri. :-)Itselläni on ollut reilun vuoden HP w2408h -näyttö, eikä usein mene päivääkään ettei tämä jotenkin ottaisi päähän. Miten näyttö voi olla näin helevetin hidas? Taisi olla joku testivoittajakin vielä, kiiltävä pinta vilkkuu ja välkyy niin kuin vilkin munat prkle. No, itsepäs ostin.
- nimetön.
"Entinen näyttö on kai 19 tuumainen perusmonitori, jota käyttänyt nyt kai 6 vuotta eli uusimmat tekniikat ja ominaisuudet todella pahasti itsellä hakusessa."
Näytöt eivät ole olennaisesti muuttuneet. Mitä nyt kuva siirretään näyttöön nykyään digitaalisesti, kun se muinaisina aikoina vielä siirrettiin analogisesti. Sinälläänhän tällä ei ole juuri merkitystä. Aivan sama.
Koodaamisessa ehkä suosisin kuitenkin 4:3 kuvasuhteen monitoreja kuin nykyisin yleisiä laajakuva monitoreja, ihan siis koodin luettavuuden kannalta, laajakuvalla rivit menevät pitkiksi. Itselläni on kotona 23" laajakuva, ja joutuu jo kohdistamaan katseen että näkee näytön toiselle reunalle (olen "kaventanut" näyttöä pistämällä reunalle sivupalkin kelloineen, kalentereineen, säineen. Mutta 23" alkaa olla jo äärirajoilla, että on mukava käyttää)
"Joten mikähän olisi hyvä valinta jatkuvaan tuijottamiseen avokonttorissa?"
Etätyö.- Tippa-Inssi
Jos koodaa käyttöliittymiä tai webbiä on sitten vaan muistettava että valtaosa käyttäjiä on läppäreitä ja resot sen mukaiset.
Jos et oo kunnon koodari, vaan joku välimallin henkilö (paikasta toiseen hiihtäjä) niin sitten pienempikin ruutu riittää.
- 19
Itse olen tykännyt näytöstä, jonka voi kääntää 90 astetta. Näin koodirivejä ja dokumentteja näkee kerralla pidemmälle, eikä tarvitse muistaa kaikkea. Eli minulla on siis näytössä enemmän korkeutta, kuin leveyttä. Leveydestä ei ola niin paljon hyötyä kuin korkeudesta. Paitsi tietysti elokuvakäytössä, mutta sinähän enimmäkseen koodaat. Joskus olen kyllä miettinyt ettei 24 tuumaista voisi ehkä pitää näin päin, koska yläreuna tulisi silmiä korkeammalle. Kääntäminen on näytön jalustan ominaisuus, näytö asetukista kyllä yleensä löytyy tuo kierto.
- jeps..
Että mulla on kaapissa vuoden 2002 Samsung SyncMaster 959NF putkimonitori. Ihan turhan panttina, saa viidellä eurolla.
Eizon LED-valaistu 1920x1200 paneeli. On erittäin laadukas.
- ölarvrtå0wr9mMCJÅ0
Ketä vittua kiinnostaa? Tosimiehet koodaa kuitekin vi:llä natiivikonsolissa. Ja tuottavuus? Paskat siitä, tosimiehet panostaa laatuun.
- Jepulis Jeep
Juuri näin. Ne muka osaamattomat sitten koodaa vaikka Visual Studiolla, saa aikaseks tosi paljon softaa joka on ihan laadukasta ja toimii hyvin Winukkaympäristössä. Laskutustakin tulee aika kivasti ja liksaa on varaa maksaa kunnolla.
Mut mitäs siitä tosiaan jos IDE on kirosana ja vi on mahtava homma. Koodia tulee vähän mutta pirun laadukasta, toimii melkeen missä vaan mutta tuottavuus on muuten nollissa ja nää ihmettelee kun maikrösoftikooderit syö muutakin kun makaroonia ja tonnikalaa.
Ois kiva tietää miten noilla ämkärrin filosofioilla maksellaan asuntoja, autoja, mökkejä ja muuta pientä kivaa kuten vaikka ostellaan mettää jos siltä tuntuu. - korianterimursu
kaks näyttöö, toinen 19" 1280x1024 ja toinen 23" 1920x1080. Optimi varmaan olis joku 2 kappaletta 24" 1920x1080, mutta semmoset jotka voi kääntää pystyyn. Kolmaskin näyttö tässä hommassa vielä kelpais.
- Ei-koodaaja
En ole mikään koodari vaan ylläpidän webbisivuja, työstän tekstinkäsittelydokumentteja, teen tietokantahakuja ja niiden antamaa dataa muokkaan sitten esim. Excelillä helpommin ymmärrettävään muotoon..
Ehdottomasti suurin muutos työn nopeuden, tehokkuuden ja helppouden kannalta on ollut se, kun sain toisen näytön! Eli nyt niitä on kaksi, molemmat 20-tuumaisia.
Aivan mahtava homma! Toimii siis ikään kuin olisi vain yksi iso näyttö. Dokumentteja pystyy siirtämään näytöltä toiselle yhdellä hiiren liikkeellä. On älyttömän kätevää kun voi pitää kahta dokumenttia yhtä aikaa täysikokoisena auki eikä tarvitse jatkuvasti vaihdella sovelluksesta toiseen.
Meillä annettiin noin vuosi sitten kaikille tiettyjä töitä tekeville tuo toinen näyttö, ja kun tekninen tuki tuli sitä tuomaan, niin miekkonen sanoi että kukaan jolle se on annettu, ei parin viikon kuluttua halua luopua siitä - ja oikeassa oli ainakin minun kohdallani.
Joten jos minäkin tavan peruskäyttäjä hyödyn noin paljon, niin luulisi että koodari paljon enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882098Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801316
- 239779
- 67722
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337502