S-pankin Visa osa harhaanjohtavaa kanta-asiakas hankintaa?

Kanta-asiakas?

Olen S-ryhmän asiakasomistaja ja kantakauppani on Prisma. Televisiossa mainostettiin S-Pankin maksutonta Visaa ja päätin hakea sitä helmikuussa 2010. Samalla peruin vanhan Visani, joka odotti kortinuusinnan vuoksi minua omassa pankissani. Yllätyksekseni 2500 € luottomääräinen hakemukseni kuitenkin hylättiin. Syytä ei kuulemma tarvitse asiakkaalle kertoa, mutta jätin asiakaspalveluun selvityspyynnön tilanteesta. Pyyntöön ei koskaan vastattu.

Olen omistanut Visan siitä lähtien, kun se 90 korkeakouluopintopisteen jälkeen minulle myönnettiin. En käytä sen luottoa vaan maksan laskut ajallaan muutamaa viikon myöhästymistä lukuunottamatta. Visaa käytän siis ulkomailla ja internetissä ostamiseen. Vuosituloni ylittävät huomattavasti Suomen keskiarvon ja minulla ei ole maksuhäiriömerkintöjä eikä lainaa. Minulla on vakituinen työpaikka ja olen kansainvälisessä yrityksessä johtavassa asemassa.

Jotta voisit päästä käyttämään tätä maksutonta S-Pankin Visa-korttia, sinun täytyy olla asiakasomistaja. Korttia ei kuitenkaan myönnetä esim. minun tapauksessani täysin luottokelpoiselle ja luottokorttia moitteetta vuosia käyttäneelle asiakkaalle. Onko kyseessä siis keino saada houkuteltua uusia asiakasomistajia maksuttomalla luottokortilla, jota ei kuitenkaan myönnetä?

13

704

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työmarkkinatuki!!!!

Luottosumma liian korkea.
      On sanonta että ahneella on paskanen loppu joka nyt kohdallasi toteutui.

olisit anonut 800€ jonka itse sain helposti tai siis työnantaja piti säveltää, kun sellaista ei ole!

• Kanta-asiakas

2500 euroa se viime kortissakin oli. Ei tuo 800 euroa välttämättä riitä, kun ulkomaille lähtee.

• 61

ei luottosumma voi olla suuri, kun hän on keskitasoa vauraampi ja korkeassa ammatissa.

minulla oli takana 5-vuoden työttömyysputki, 1200 €/kk
        ja siten kun kortteja hain oli jäi käteen eläkkeestä 1030 €/kk,
        Hain uudet kortit pari vuotta takaperin ja lopetin kaikki Nordean kortit.
        (Nordea nosti hintansa Visassa ja alkoi rinnakkaiskortitkin maksamaan)

sain S debit/kredit 4000 luotolla,
        k-plussan ja ykkösbonus Masterit 2500 luotolla ja jokaiseen 3-5 rinnakkaiskorttia,
        missään ei kysytty mitään.

• Kanta-asiakas
        61 kirjoitti:

ei luottosumma voi olla suuri, kun hän on keskitasoa vauraampi ja korkeassa ammatissa.

minulla oli takana 5-vuoden työttömyysputki, 1200 €/kk
        ja siten kun kortteja hain oli jäi käteen eläkkeestä 1030 €/kk,
        Hain uudet kortit pari vuotta takaperin ja lopetin kaikki Nordean kortit.
        (Nordea nosti hintansa Visassa ja alkoi rinnakkaiskortitkin maksamaan)

sain S debit/kredit 4000 luotolla,
        k-plussan ja ykkösbonus Masterit 2500 luotolla ja jokaiseen 3-5 rinnakkaiskorttia,
        missään ei kysytty mitään.

Juuri näin se menee, mutta nyt on S-ryhmällä jotain muuta menossa.

Toivoisinkin, että muutkin perusteetta hylätyn päätöksen saaneet löytäisivät tänne ja avaisivat suunsa.

• limiitti!!!

Tulee luottotappioita jos kaikille persaukisille rupeaa rahaa jakamaan!

• Timpuri63

Jotain häikkää sinulla on pakko olla. Visa-korttia ei nimittäin saa, jos sinulla on esim. joskus ollut luottotiedoissa merkintä. Ystäväni ei saanut Visaa, vaikka hänelle olivat luottotiedot palautuneet, mutta American Express kortin hän sai heti. Visaa ei saa, jos menneisyydessä on pienikin häikkä maksurintamalla. Ja joo, syytä kortin eväämiseen ei tarvitse kertoa.

• visavisavisa

Mulla on ollut luottotiedoissa useita merkintöjä vuosina 2001-2008 ja kyllä sain vuosi sitten Visan. Vakituinen työ ja kohtalainen palkka.

• Kanta-asiakas

Morjes kaikki,

Kuten sanoin, mulla oli omassa vakipankissa uusi Visa-kortti odottamassa. Eli ei mitään merkintöjä maksuhäiriöstä.

Miksi en epäilisi, että kyseessä on S-ryhmän härski tapa hankkia uusia asiakasomistajia?

• Hanki elämä.

"Vuosituloni ylittävät huomattavasti Suomen keskiarvon"
      "Minulla on vakituinen työpaikka ja olen kansainvälisessä yrityksessä johtavassa asemassa."

Ei voi kun nauraa,
      kaikkia ne vauraat, hyvin koulutetut ja mitäs jos alkaisit elää myös kuten ammattisi muut henkilöt elävät,
      vois olla elämä ihanampaa.

Kotikasvatuksesi on jäänyt pahasti kesken,
      kyllä olis elämäntapaneuvojalla töitä.
      .

• Kanta-asiakas

Niin tuossa vain tarkoitin, että taustani ovat taloudellisesti todella kunnossa. Rahaa tulee enemmän kuin kuluu ja työpaikka sekä sen antaja vakaalla pohjalla.

Ps. melko dramaattisella pohjalla kulkee tuo vastauksesi :)

• Kanta-asiakas
        Kanta-asiakas kirjoitti:

Niin tuossa vain tarkoitin, että taustani ovat taloudellisesti todella kunnossa. Rahaa tulee enemmän kuin kuluu ja työpaikka sekä sen antaja vakaalla pohjalla.

Ps. melko dramaattisella pohjalla kulkee tuo vastauksesi :)

Ai niin "Hanki Elämälle" piti vielä esittää kysymys, missä päin S-ryhmää sinmä työskentelet, kun tarkoituksena on selvästi viedä keskustelu pois itse aiheesta :)

• TavisAsiakas

Vähintään 4000 euroa on oltava visan luottoraja. Koko velka maksetaan tietysti pois heti eräpäivänä, kuka hullu nyt korkoa maksaa kortin käytöstä. Eli maksuaikakorttina.... Itsellä OP Visa 5000 rajalla, se on ihan sopiva, kun matkustaa vaikkapa Ausseihin tai Etelä-Amerikkaan.

Vai että ei anna S-pankki rikkaallekaan visaa kuin 800 luottorajalla? ... Varsinainen säästökassa koko pankki :D LOL

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      61
      5324
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      82
      4305
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      98
      3847
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2771
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      164
      2633
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      72
      2463
    7. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      29
      2437
    8. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      81
      2228
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      174
      1950
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1616
    Aihe