vanha koira ei opi

eikä nainen?

Heitin pyyhkeen kehään.
Kymmenen vuotta yritin koulutta vanhemmasta naisesta aviovaimoa. Ei onnistu. Sama vanha jäärä se on, kuin kymmenenvuotta sitten!

22

217

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heh,

SIIS KOIRA RAKKAUTTA SIELLÄKIN ! HAH.

• minä itte,,,

Sinä se et hyväksynyt hanskaa, johon sinun olisi kuulunut sopia! Siinäpä sait, ei kouluta yksikään mies minua, ei nuorempi ,ei vanhempi.
      Mikä juutas teitä miehiä vaivaa, kun vielä tänäpäivänä luulette " kouluttavanne" naista? Unohda höpöilysi ja ala vetään sitä velliä naakkeliisi jota eteesi on annettu, ja sassiin.
      Olisit lähtenyt aika nopeasti jos edes vinkeesi olisin tajunnut, ihan alkumetreillä.
      Me emme ole enää komenneltavissa, kas kun meidän ei tarvitse.

• 1943

ja ex-aviomiehensä kävivät avioliittoneuvolassa. Mies ymmärsi, että kaikki olisi hyvin, jos vain saisi vaimon muuttumaan mieleisekseen.

• Itte se on kananp...

Niin minuakin yritettiin kouluttaa rahan ylivallalla nöyräksi, periaatteella minä maksan ja sinä vikiset.
        Ei enää edes raha saa yli kuusikymmistäkään naista alistuun. Otin kimpsuni ja kampsuni ja lähdin pois, nyt keräilen itsetuntoani uuteen kuosiin ja olen pienen eläkkeen varassa, mutta saan itse päättää, jestas kuinka tuntuu elämä taas hyvältä. Ei enää mitään Niskavuoria naisille, kiitos. Kouluttajat pysyköön yksin.

• naiset itse

Naiset ovat itse koulutusmestareita. seksiä saat, jos, jos ja jos.. Moni poika nöyrtyy ja antaa siksi periksi.
        Tarkoitan henkistä kasvamista. Ei jatkuvasti samoja typeryyksiä. Pitää osata muuttua ja ,myös joustaa..

• ISO VIHA
        1943 kirjoitti:

ja ex-aviomiehensä kävivät avioliittoneuvolassa. Mies ymmärsi, että kaikki olisi hyvin, jos vain saisi vaimon muuttumaan mieleisekseen.

Päättyi 30 vuotinen sota ja alkoi ISO VIHA.
        Avioliittoleireilla mies puhui, että hän on yrittänyt koulia vaimoa, että siitä tulisi sellainen, kuin hän haluaa, mutta nyt hän uskoo, ettei se ole mahdollista. Niinpä jatkamme ISOA VIHAA...

• ei käy, muuten kävis
        ISO VIHA kirjoitti:

Päättyi 30 vuotinen sota ja alkoi ISO VIHA.
        Avioliittoleireilla mies puhui, että hän on yrittänyt koulia vaimoa, että siitä tulisi sellainen, kuin hän haluaa, mutta nyt hän uskoo, ettei se ole mahdollista. Niinpä jatkamme ISOA VIHAA...

No jos tuo vastaa elämäsi tarkoitusta jatka sitä! Minä olisin kävellyt ajat sitten kouluttaja äijän saavuttamottimiin.
        Eikö siellä leirillä kukaan sanonut miehellesi ´valittuja´sanoja? Niin lähtisi kuin kuppa Töölöstä tuollainen mies useamman naisen elämästä, mikä sinua pidättelee?
        Ja ikää miehellä liki 70v oletan, hyi hitto!

• ISO VIHA
        ei käy, muuten kävis kirjoitti:

No jos tuo vastaa elämäsi tarkoitusta jatka sitä! Minä olisin kävellyt ajat sitten kouluttaja äijän saavuttamottimiin.
        Eikö siellä leirillä kukaan sanonut miehellesi ´valittuja´sanoja? Niin lähtisi kuin kuppa Töölöstä tuollainen mies useamman naisen elämästä, mikä sinua pidättelee?
        Ja ikää miehellä liki 70v oletan, hyi hitto!

Niin, hyi hitto, kun ei ymmärrä edes perussuomalaisia sanontatapoja. Ei mies ole vielä 60:täkään. Että silleen. Hih hiiiihhh...

• ww

Ketään muuta ei voi muuttaa, kuin itseään. Luulisi jo 60 ihmisen sen tietävän.
      Provo selvästi, tämäkin. Surullinen sellainen, tyhmä itseasiassa.

• Provastinen

Provohan se oli.
        Ei ketään voi kouluttaa miksikään. Se on otettava sellaisenaan tai jätettävä.
        Minä olisin ottanut, montakin, sellaisenaan, vaan ei nuo toiset minua huolineet.
        Olkoot yksikseen, niin minäkin.

• Aviossa 43 vuotta
        Provastinen kirjoitti:

Provohan se oli.
        Ei ketään voi kouluttaa miksikään. Se on otettava sellaisenaan tai jätettävä.
        Minä olisin ottanut, montakin, sellaisenaan, vaan ei nuo toiset minua huolineet.
        Olkoot yksikseen, niin minäkin.

Kaksi vahvaa persoonaa kun menee yhteen niin alussa siinä kipinät lentelee. Aikaa myöten fiksumpi antaa periksi ja homma rupee toimimaan. Niskavuoressakin Akusti sanoi joteskin että pitää kuunnella, sitten tuumata ja tehdä niinkuin hyvä tulee.

• 1943
        Aviossa 43 vuotta kirjoitti:

Kaksi vahvaa persoonaa kun menee yhteen niin alussa siinä kipinät lentelee. Aikaa myöten fiksumpi antaa periksi ja homma rupee toimimaan. Niskavuoressakin Akusti sanoi joteskin että pitää kuunnella, sitten tuumata ja tehdä niinkuin hyvä tulee.

ei välttämättä tarvitse tiukasti sitoutua. Kumpikin voi katsella myös ympärilleen.

• 19
        1943 kirjoitti:

ei välttämättä tarvitse tiukasti sitoutua. Kumpikin voi katsella myös ympärilleen.

sisällään mitä?

• mennyt perille
        19 kirjoitti:

sisällään mitä?

Kaikki turhat kärnämät olisi jäänyt pois. Vähän muuttanut reagointitapaa. Ei.

• MH:lä

Provo minunkin mielestäni.

Kolmekymmentä vuotta ja ylikin me meidän ukon kanssa olemme "otelleet" siitä, kuka ketäkin kouluttaa. Viimein pari vuotta sitten minulle riitti, etenkin kun ukko viinan vauhdittamana yritti muuttaa minua mieleisekseen, en osannut hengittääkään oikein. Sanoin, että jos ei nalkutus ja ryyppääminen lopu, lähden. Loppui; toistaiseksi on mennyt aika rauhallisesti, minäkään en vaadi häneltä täydellistä sisäsiisteyttä...(Koiralla se kyllä on).

Silloin on paras erota, jos ei hyväksy toista sellaisenaan.

• meirikki
        Aviossa 43 vuotta kirjoitti:

Totta, kun todella voimakkaat persoonat yrittelevät yhteiseloa , ikääkin jo jopa 40v korvilla ei siinä enää auta alkaa kouluttamaan toista omille tavoilleen...sanonpa vain et kolisee ja lujaa alkuvuosina.

Kummankin pitäisi tajuta ettei toista voi/kannata alkaa muuttamaan mieleisekseen, viimeistään silloin loppuisi mielenkiinto jos toinen suostuisi lampaaksi!

Ollaan voitu elää niin tuiki erilaisissa liitoissa aikaisemmin, ja niistä haluttu eroon, miksi siis uudessa suhteessa pitäisi palata siihen mikä ei ole toiminut ennenkään?

On monia asioita joista ajattelemme kuin yö ja päivä, joten annamme olla ne aiheet, niihin löydämme tutuistamme juttuseuraa. Meillä kummallakin on omat aikaisemmat tuttumme, ja yhteiset...niitä aikaisempia ei ole pakko hyväksyttää toisella.

Ei ole periksi antamisesta kysymys, vaan valinnasta, miksi keskustella lainkaan asioista joista jo tietää toisen mielipiteen, riitaa tuskin kukaan tarkoituksella rakastaa? Onhan silti niin paljon sellaisiakin asioita joista pidämme yhteistuumin :))

• ISO VIHA
        meirikki kirjoitti:

Totta, kun todella voimakkaat persoonat yrittelevät yhteiseloa , ikääkin jo jopa 40v korvilla ei siinä enää auta alkaa kouluttamaan toista omille tavoilleen...sanonpa vain et kolisee ja lujaa alkuvuosina.

Kummankin pitäisi tajuta ettei toista voi/kannata alkaa muuttamaan mieleisekseen, viimeistään silloin loppuisi mielenkiinto jos toinen suostuisi lampaaksi!

Ollaan voitu elää niin tuiki erilaisissa liitoissa aikaisemmin, ja niistä haluttu eroon, miksi siis uudessa suhteessa pitäisi palata siihen mikä ei ole toiminut ennenkään?

On monia asioita joista ajattelemme kuin yö ja päivä, joten annamme olla ne aiheet, niihin löydämme tutuistamme juttuseuraa. Meillä kummallakin on omat aikaisemmat tuttumme, ja yhteiset...niitä aikaisempia ei ole pakko hyväksyttää toisella.

Ei ole periksi antamisesta kysymys, vaan valinnasta, miksi keskustella lainkaan asioista joista jo tietää toisen mielipiteen, riitaa tuskin kukaan tarkoituksella rakastaa? Onhan silti niin paljon sellaisiakin asioita joista pidämme yhteistuumin :))

Että ymmärtää, ettei toista voi muuttaa, vaan antaa olla sinällään. Elämään kun mahtuu kummallekkin omia asioita ja ajatuksia ja yhteisiä. Mitä elämää sekään on, että mukautuu täysin toisen mielenmukaiseksi? Ei sellainen ole enää edes ihminenkään. No olkoon, en viitsi enempää.

• propropro

osannut itseäsi muuttaa? Vieläkö olet yhtä jääräpäinen? Jos et voi muuttaa itseäsi, et kyllä voi muuttaa muitakaan.
      Olisit tutkinut jääryyden aikoinasi.

- Muuten, minulle on ihan yksi lysti, onko provo vai ei. Jos sitä aletaan miettimään, jokainen aloitus voi olla provo, ja toisaalta moni onkin, ainakin osittain. Mitä väliä sillä on?
      Todellisuus on joka tapauksessa vielä ihmeellisempi.

• olisit ottanu ihmise

Miksi otit vanhan koiran ? Ei niistä saa kuin vihasia !

• Tase pappa

Minäkin heitin pyyhkeen kehään ja antaudun. Ei tuo akka tunnu oppivan millään että mies on HERRA talossa. Komenteeraa vähän väliä. Minunkin on pakko aika ajoin vaihtaa kalsarini ja sukkani. Jalat ja munat on myöskin pestävä. Kotiin on tultava ennen aamulehden ilmestymistä - ja yksin. Kaiken lisäksi,sillä tuntuu olevan vahva liittolainen takapirunaan. KAIKEN sen hyvän ja kivan josta minä tykkäisin,nykyisin kieltää akkani tai hänen liittolaisensa,minun Oma Lääkäkärini. Ole siinä sitten Herra talossasi.
        Seitsemän sian nahkaista ruoskaa minä kulutin elämäni varrella,vaimon koulutukseen. Ei tullut tolkkua siihen otukseen. Kahdeksanteen en enää investoi. Ostan kopan kaljaa niillä rahoilla ja menen puuvajaan ja laitan oven hakaan. Juon ne kaljat pikku hiljaa,siten ettei akka huomaa mitään. Osaan se olla pirullinen minäkin.

• 100 %

a) Meille mahtui kyllä villakoirakin. Se nukkuikin meidän sängyn alla. Rätkytti ihanasti kaikki autot, eteenkin taksit ja liukastui yhden alle, se siitä:(

b) Eli ei Vanhakoira opi vaikka kuinka kouluttais ;)
        Se pitää opettaa heti tai sitten Se opettaa salakavalsti Sinut, ettet edes itse huomaakkaan (paitsi jäklikäteen)
        Meidän koira oli jotakin poikkeuksia lukuunottamatta erittäin viisas ja älykäs. En nyt kerro asiasta enempää...menisi kehumisen piikkiin. Mutta paljon se opetti minua ja perhettämme elämisen eri alueilta.
        Se siitä.

• nalle kalliolla
        100 % kirjoitti:

a) Meille mahtui kyllä villakoirakin. Se nukkuikin meidän sängyn alla. Rätkytti ihanasti kaikki autot, eteenkin taksit ja liukastui yhden alle, se siitä:(

b) Eli ei Vanhakoira opi vaikka kuinka kouluttais ;)
        Se pitää opettaa heti tai sitten Se opettaa salakavalsti Sinut, ettet edes itse huomaakkaan (paitsi jäklikäteen)
        Meidän koira oli jotakin poikkeuksia lukuunottamatta erittäin viisas ja älykäs. En nyt kerro asiasta enempää...menisi kehumisen piikkiin. Mutta paljon se opetti minua ja perhettämme elämisen eri alueilta.
        Se siitä.

taa ukkoani 20 vuotta. Hyvä ukko se oli mutta ei millään oppinu mun systeemeihin. Sitten kävi niin että ukko ilmoitti kavereilleen että vanha eukko joutaa kiertoon, ja muuttoauto vei puolet tavaroista ja kattiloista toiseen asuntoon. Lyhyesti virsi kaunis. Minä oon 20 vuotta yksin pällistelly tätä maailmaa ja toivottelen Herran siunausta entiselle ukolleni reissuillaan. Toivottavasti matkailu avartaa ja maailma kouluttaa, ettei elämä ihan hukkaan mene.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      83
      7381
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      113
      6062
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      137
      4201
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      225
      2906
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      78
      2846
    6. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      36
      2830
    7. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      85
      2560
    8. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      90
      2298
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      185
      2178
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      43
      1686
    Aihe