Minulla on kolme vuotta vanha Canon Powershot S3 IS, ja se lakkasi toimimasta yhtä äkkiä. Kiinnostaisi tietää kuinka monelle on käynyt samalla tavoin? Maksoin kamerasta yli 400 euroa, joten hajoaminen tuntui aika karvaalta. Takuu ei ollut enää voimassa, eikä sitä suostuttu korjaamaan ilmaiseksi. Olisi pitänyt vaihtaa koko objektiivi ja hintaa sille olisi tullut aika paljon. Kun kyselin asiasta enemmän sanottiin vain että osat ovat kuluvia ja siis että tämä on ihan normaalia. Vihjattiin myös että ehkä olisin itse kolhinut kameraa tms., mutta en ollut ja kameraa oli käytetty muutenkin vähän.
Osaako joku kertoa mikä merkki olisi kestävämpi, sillä itse en aio rahojani enää koskaan laittaa kertakäyttöiseen Canoniin?
Mutta tämä on siis varoittava esimerkki, ja suosittelen kaikille kameran ostajille että lukee netistä käyttäjien arviointeja kameroiden kestävyydestä ennenkuin sijoittaa rahaa kalliiseen laitteeseen.
Powershot S3 hajosi
4
353
Vastaukset
- kiina inc.
3 vuodessa kamera on jo muutenkin antiikkinen joten vaihtoon se olis kuitenkin mennyt. Kyllähän nuo kamerat kuluu käytön mukaan ja jossakin vaiheessa ne hajoaa niin ettei kannat edes harkita korjaamista.
Tuskin nykykameroista mikään kestää samaa kun jotkut entisajan laatupelit. Mutta kameran käyttökulut on lähes nolla vrt. entisaikojen filmi-, kehitys- ja paperikuvien kuluihin. - eikompaktejaenää
Et kertonut mikä siinä lakkasi toimimasta, mutta itselläni Poweshot S2 IS:n etsimestä ja screeniltä katosi kuva. Aikaisemmin otetutut kuvat sai kyllä näkyviin mutta uudet kuvat olivat pelkkää mustaa.
Netistä löytyi ohjeita tilanteen elvyttämiseksi ja sainkin kameran vielä tilapäisesti toimimaan, mutta lopulta vika taas tuli takaisin. Takuuaika oli juuri mennyt umpeen, joten ei muuta kuin pari rumaa sanaa siitä ja sen kestävyydestä ja romu ongelmajätteeksi.
Mistään kulumisesta ei ollut kyse, koska kameralla ei ehditty edes kovin monta sataa otosta ottaa. Luin jostakin että vika johtuisi jonkin kytkimen jumittumisesta ja juuri vähäinen käyttö olisi osasyyllinen vian ilmenemiseen. Harvoin sitä vain tulee ajatelleeksi että jonkin vempaimen käyttämättömyys voisi aiheuttaa kuluvien osien "normaalin kulumisen".
Muuten kamera olisi kyllä ollut aika mukava käyttää ja jälkikään ei nyt ihan pahaa ollut.
Canonin järjestelmien kanssa minulla ei ole ollut laatuongelmia. (kop kop), joten oliskohan se ongelma siinä kaikki-mahdollinen-samassa-kamerassa-halvalla kilpailussa. - Reetu K
Minulla on myös S3 IS, jonka ostin heinäkuun alussa 2006. Kuvia on tullut otetuksi runsaat kymmenen tuhatta. Kamera on toiminut moitteettomasti ja toimii vieläkin. Piakkoin se pääsee eläkkeelle, kun hankin uuden järjestelmäkameran.
- IDEFIKSIKÖ
Ostappa kuule Fujin kamera niin kestää ja kestäää ja kestää......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882098Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801316
- 239779
- 67722
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337502