Jumalan rakkaus ihmistä kohtaan:

Nadasja-emilia

Joh. 3:16-17

"Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen."

10

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • agnostikk

Miten meidän muiden käy, siis meidän jotka emme ole uskossa?

• vaan

joudutte katselamaan "valkokankaalta" miten Jumalan tarjoaman pelastuksen hyväksyneet iloitsevat lahjastaan Jumalan tykönä.
        Valitettavasti hyväksymisestä tässä ainoastaan on kyse.

Aivan kuten jouluna hyväksyt lahjan, jonka lähimmäisesi sinulle on antanut.

• agnostikk
        vaan kirjoitti:

joudutte katselamaan "valkokankaalta" miten Jumalan tarjoaman pelastuksen hyväksyneet iloitsevat lahjastaan Jumalan tykönä.
        Valitettavasti hyväksymisestä tässä ainoastaan on kyse.

Aivan kuten jouluna hyväksyt lahjan, jonka lähimmäisesi sinulle on antanut.

Kiitos vastauksesta.

Haluaisin vielä kysyä, kuinka pitkään joudun tuota mainitsemaasi "elokuvaa" katsomaan?

Joulunahan näen vain hetken, kuinka isoveljeni saa lahjan. Sitten joulu on ohi.

• Åling

elämänne oman tahtinne mukaan ettekä sisällytä siihen Jumalan tahtoa saatte luonnollisesti sen mukaiset seuraukset kuin tahtonne mukainen elämä voi teile antaa.. Ei siinä sen kummempaa..siihen elämään ei sisälly iankaikkisenelämän toivoa..

Mutta yhtä luonnollisesti kuin Jumala salli jokaisen valita kenen tahdossa elää - ei Jumala salli muutamia asioita kenellekään.

Yksi esimerkki monista - voisi olla vaikka seuraava Raamatunkohta johon et tietenkään "ei-uskovana" usko, mutta esimerkiksi näin sanoo Jumalan Sana tulevasta. (suluissa minun kommenttini)

"
        Kansat ovat vihan vallassa, mutta nyt on SINUN VIHASI HETKI. (tarkoittaa Jumalan vihan hetkeä) ..
        On tullut KUOLLEIDEN TUOMION AIKA, aika palkita profeetat, sinun palvelijasi, ja kaikki pyhät ja kaikki jotka kunnioittavat sinun nimeäsi, pienet ja suuret. (mikä on hyvä asia monelle) ..
        On aika tuhota ne, jotka tuhoavat maata. (Sanoo Raamattu)

• 24356
        agnostikk kirjoitti:

Kiitos vastauksesta.

Haluaisin vielä kysyä, kuinka pitkään joudun tuota mainitsemaasi "elokuvaa" katsomaan?

Joulunahan näen vain hetken, kuinka isoveljeni saa lahjan. Sitten joulu on ohi.

Minä ainakin olen iloinen kun näen jonkun olevan iloinen (ok, oikeista syistä tietysti)..

• "Miten meidän muiden käy?"

Kyllä minäkin agnostisesti suhtautuisin tuollaiseen sutkautukseen, että
        MEIDÄN käy hyvin, kun Jumalan luomistyön loppumista rakkaasti muistelemme ja pidämme mielessämme, että juutalaisten Messias meitä
        lämmöllä ajattelee. Entäs muut? No, mitäpä vaivautua heitä valistamaan.
        Kunhan ME uskomme voimalla pelastumme tänne alas laskettavan
        Jerusalemin kultaisille kaduille. Ei sitten tarvitse ostaa kultaisia korviksiakaan. ( http://fi.wikipedia.org/wiki/Agnostisismi )

Minäkin aikoinaan epäilin kovasti Jumalan oikeudenmukaisuutta,
        kun näytti siltä että hyvänä itseään pitävät ihmiset saavat Jumalan
        mielisuosion, mutta meistä tavallisista ihmisistä viis veisataan.
        Kun epäilemme. Mutta minulle tuli selväksi Raamatusta että Jeesus
        ei tullutkaan hyviä ihmisiä varten vaan meitä jotka uskallamme kaiken
        kyseenalaistaa ja haastaa Jumalan ilmaisemaan itsensä selvästi tai sitten
        vaikenemaan. Huomasin ettei Jumala olekaan moraalinvartija vaan
        huonon moraalin uhrien auttaja.

Joh. 8:32
        ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
        Joh. 8:36 :
        Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.

Jer. 29:14
        Ja niin minä annan teidän löytää itseni, sanoo Herra, ja minä käännän teidän kohtalonne ja kokoan teidät kaikista kansoista ja kaikista paikoista, joihin olen teidät karkoittanut, sanoo Herra, ja palautan teidät tähän paikkaan, josta minä siirsin teidät pois.

Jes. 1:18
        Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra.
        Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi;
        vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi.

2. Tim. 2:13
        jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena;
        sillä itseänsä kieltää hän ei saata.

Ps. 68:18 (68:19)
        Sinä astuit ylös korkeuteen, otit vankeja saaliiksesi, sait ihmisiä lahjaksesi:
        niskoittelijatkin joutuvat asumaan Herran Jumalan tykönä.

Jumala on jo tullut niin pitkälle vastaan sellaista ihmistä, joka kokee
        syyllisyyttä tai avuttomuutta, että en voi syyttää kuin itseäni, ellen
        apua saa, ilmaiseksi.

Jes.53:10
        Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella.
        Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä
        ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.

Ken tarvitsee ja tahtoo yliluonnollista apua, kun muu ei riitä, niin
        Jumala kyllä kykenee lähestymään varsin luonnollisella tavalla ja
        auttaa. Ja tässä ao. esimerkissä oli avun tarpeessa "petturi" Jaakob.
        Ainoa mitä tarvittiin, ol iettä on tosissaan, että tietää mitä tahtoo.

1.Moos. 32.
        26 Ja mies sanoi: "Päästä minut, sillä päivä koittaa". Mutta hän vastasi: "En päästä sinua, ellet siunaa minua".
        27 Ja hän sanoi hänelle: "Mikä sinun nimesi on?" Hän vastasi: "Jaakob".
        28 Silloin hän sanoi: "Sinun nimesi älköön enää olko Jaakob, vaan Israel, sillä sinä olet taistellut Jumalan ja ihmisten kanssa ja olet voittanut".
        29 Ja Jaakob kysyi ja sanoi: "Ilmoita nimesi". Hän vastasi: "Miksi kysyt minun nimeäni?" Ja hän siunasi hänet siinä.

• Åling kirjoitti:

elämänne oman tahtinne mukaan ettekä sisällytä siihen Jumalan tahtoa saatte luonnollisesti sen mukaiset seuraukset kuin tahtonne mukainen elämä voi teile antaa.. Ei siinä sen kummempaa..siihen elämään ei sisälly iankaikkisenelämän toivoa..

Mutta yhtä luonnollisesti kuin Jumala salli jokaisen valita kenen tahdossa elää - ei Jumala salli muutamia asioita kenellekään.

Yksi esimerkki monista - voisi olla vaikka seuraava Raamatunkohta johon et tietenkään "ei-uskovana" usko, mutta esimerkiksi näin sanoo Jumalan Sana tulevasta. (suluissa minun kommenttini)

"
        Kansat ovat vihan vallassa, mutta nyt on SINUN VIHASI HETKI. (tarkoittaa Jumalan vihan hetkeä) ..
        On tullut KUOLLEIDEN TUOMION AIKA, aika palkita profeetat, sinun palvelijasi, ja kaikki pyhät ja kaikki jotka kunnioittavat sinun nimeäsi, pienet ja suuret. (mikä on hyvä asia monelle) ..
        On aika tuhota ne, jotka tuhoavat maata. (Sanoo Raamattu)

Mukamas teet mitä tahdot. Hanki peilinpalanen kirppiksesltä.

Minä vaivainen olen itseeni tutustuessani havainnut että ...

Room. 7:15
        Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.

Room. 7:21
        Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;

Te roomalaiskatoliset uskotte ihmiseen mutta me protestantit luotamme
        Jumalaan.

• agnostikk
        24356 kirjoitti:

Minä ainakin olen iloinen kun näen jonkun olevan iloinen (ok, oikeista syistä tietysti)..

Onhan se iloista katsella, kun joku iloitsee.

Mietin vain sitä, että kuinka kauan sitä pitää katsella, koska pelkkä katseleminen ilman osallistumista käy ajan oloon tuskalliseksi.

Siksi haluaisin selvennystä siihen, että onko tuolla "filmin katsomisella" jokin kesto...

• agnostikk kirjoitti:

Onhan se iloista katsella, kun joku iloitsee.

Mietin vain sitä, että kuinka kauan sitä pitää katsella, koska pelkkä katseleminen ilman osallistumista käy ajan oloon tuskalliseksi.

Siksi haluaisin selvennystä siihen, että onko tuolla "filmin katsomisella" jokin kesto...

"pelkkä katseleminen ilman osallistumista käy ajan oloon tuskalliseksi."

Useimmat ns. uskovaiset vain katselevat (minäkin paljolti) sivusta Jumalan
        lasten ilkamointia. Se on typerintä mitä voi olla. On maistanut mielestään
        hyvää, eikä kuitenkaan välitä siihen antautua, vain makupaloja nappailee
        joskus ja luulee jotain olevansa.

Hepr.6.
        4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
        5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
        6 ja sitten ovat luopuneet-taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.

• IDENEB

"Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen."

Juu ei varmaankaan. Maailmahan oli jo tuomittu Jumalan vihan alla.
      Eiköhän asia ole sanomattakin selvä, koskapa Jeesus pyysi Isää
      valmistamaan hänelle ruumiin, jotta hän voisi mennä nirhattavaksi
      ihmiskunnan puolesta. Isä ei voi enää ketään tuomita, ketään, joka
      häntä uskossa muistuttaa Jeesuksen sijaisuhrista. Isä on liikuttunut
      Pojan uhrautumismielestä ja rakkaudesta ihmissielua kohtaan.

Ei Isä voisi syytellä ketään työnteosta lauantaina kun Poika on sapatin
      Herra. Eikä hän pyhittämisestäkään voisi tuomita, edes päivien
      pyhittämisestä, ei ns. v ääränkään päivän. Vaikka pyhittäisi jopa tuon
      inhottavan maanantainkin. Sillä Isälle on kaikki kaikessa saada ihminen
      takaisin kotiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      8
      2748
    2. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      164
      2662
    3. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      184
      2511
    4. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      12
      2034
    5. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      21
      1987
    6. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      54
      1838
    7. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      69
      1558
    8. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      23
      1162
    9. Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?

Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?
      Ikävä
      69
      1139
    10. Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta
      Maailman menoa
      82
      1036
    Aihe