Paljonhan on näköjään juttua ollut noista toimitusajoista, itselle luvattiin se 10vko.
Kuulemma pitkälti riippuu myös siitä mitä kilkkeitä valitset autoon.
Nyt on kuitenkin tulossa 1,8 tsi elegance dsg combi.
Sport pakettia,jalopuuta, bolero soitinta ja hälytintä ruuvailevat tehtaalla.
Jälleenmyyjä sitten heittää jonkun letkulämmittimimen.
hintaa koko lystille veroineen ym 32 127e.
Oma nykyinen meni vaihdossa samoihin hintoihin, kun nettiauton vastaavat.
Saas nyt nähdä onko nuo tehtaan ruuhkat helpottaneet ja pitääkö toimitusaika kutinsa.
1,8dsg tilattu
28
888
Vastaukset
- Anti Vag
Toisia on näköjään helppo kusettaa!
- 118kw
No jos kusettamisella tarkoitit tuota toimitusaikaa, niin ei paljon haittaa vaikka kestäisi 20vko.
Vanhalla kiesillä pyöritetty 6v joten ei siinä paljon muutama lisävko paljon paina. - 250Nm
118kw kirjoitti:
No jos kusettamisella tarkoitit tuota toimitusaikaa, niin ei paljon haittaa vaikka kestäisi 20vko.
Vanhalla kiesillä pyöritetty 6v joten ei siinä paljon muutama lisävko paljon paina.Hieno pirssi tulossa, onnittelut valinnasta!
Ei tuo Octavia enää niin kovin "halpa" ole, mutta kyllä siinä paljon saa vastinetta rahalle. En ainakaan itse ole kaivannut mitään muuta. 8 kuukautta ja 10tkm on nyt takana. Tosi hienolta tuntuu edelleen istuutua ratin taakse! Ja kyllä liikkuu... :) - Ocuttaja-71
250Nm kirjoitti:
Hieno pirssi tulossa, onnittelut valinnasta!
Ei tuo Octavia enää niin kovin "halpa" ole, mutta kyllä siinä paljon saa vastinetta rahalle. En ainakaan itse ole kaivannut mitään muuta. 8 kuukautta ja 10tkm on nyt takana. Tosi hienolta tuntuu edelleen istuutua ratin taakse! Ja kyllä liikkuu... :)Skoda se vaan osaa tehdä Parhaan AUTON. Ja on kokemusta Mersusta ja Volvosta. Octavian yli vaan ei mene mikään, se on ehdoton kingi. Tai no, uusin Superb toki. Mutta tosiaan Skoda on nykyajan mittapuu laadulle ja hinta-ominaisuus-asian suhteen. Ocu hakkaa luokkaa ylemmätkin autot kuten Mondeo, Avensis, Mazda6, Insignia, Passat jne jne.
- AUTOKOOTA
Ocuttaja-71 kirjoitti:
Skoda se vaan osaa tehdä Parhaan AUTON. Ja on kokemusta Mersusta ja Volvosta. Octavian yli vaan ei mene mikään, se on ehdoton kingi. Tai no, uusin Superb toki. Mutta tosiaan Skoda on nykyajan mittapuu laadulle ja hinta-ominaisuus-asian suhteen. Ocu hakkaa luokkaa ylemmätkin autot kuten Mondeo, Avensis, Mazda6, Insignia, Passat jne jne.
Skoda kasataan volkkaritehtaalla lattialle tippuneista osista
- valvontaan!
AUTOKOOTA kirjoitti:
Skoda kasataan volkkaritehtaalla lattialle tippuneista osista
Saisivat laittaa puuttuvat osat niihin Volkkareihin, mitä niitä nyt ympärinsä rahtaamaan! Pysyisi Volkkarikin paremmin Skodan laadun kyydissä!
- Reinhart
Ocuttaja-71 kirjoitti:
Skoda se vaan osaa tehdä Parhaan AUTON. Ja on kokemusta Mersusta ja Volvosta. Octavian yli vaan ei mene mikään, se on ehdoton kingi. Tai no, uusin Superb toki. Mutta tosiaan Skoda on nykyajan mittapuu laadulle ja hinta-ominaisuus-asian suhteen. Ocu hakkaa luokkaa ylemmätkin autot kuten Mondeo, Avensis, Mazda6, Insignia, Passat jne jne.
Millä perusteella Skoda Octavia hakkaa edellä mainitsemasi autot?
- jikow
Reinhart kirjoitti:
Millä perusteella Skoda Octavia hakkaa edellä mainitsemasi autot?
"Millä perusteella Skoda Octavia hakkaa edellä mainitsemasi autot?"
Sillä perusteella, että tsekkiläiset ovat yksinkertaisesti nerokkaita autojen tekijöitä.
Simply clever.
- ihmetellä täytyy
Ootte te Skeidoilla röykyyttävät ihan pimeitä. Käykö teistä jokainen täällä kehumassa mitä tuli ostettua =)
No voin sanoa että olis varmaan kannattanu ostaa vähän parempi auto. Johan ton hinnalla olis voinu saada ihan hyvänkin auton eikä jotain Skeidaa?- 8+8
"Johan ton hinnalla olis voinu saada ihan hyvänkin auton eikä jotain Skeidaa? "
Ei sulle kuitenkaan tullut mieleen mainita yhtään esimerkkiä niistä hyvistä autoista? =) - .^^.
Luettelepa poju sieltä parempia merkkejä tuohon hintaan? Ja noilla varusteilla! Antaa kuulua nyt!
- biim eri
.^^. kirjoitti:
Luettelepa poju sieltä parempia merkkejä tuohon hintaan? Ja noilla varusteilla! Antaa kuulua nyt!
Opel Astra 180hv.
Halvempi, nopeampi, hiljaisempi, tyylikkäämpi, ja ennenkaikkea suunnittelultaan ja tyyliltään modernimpi. Koeajoissakin ennustettu samanlaiseksi menestykseksi kuin Insignia. - 118kw
biim eri kirjoitti:
Opel Astra 180hv.
Halvempi, nopeampi, hiljaisempi, tyylikkäämpi, ja ennenkaikkea suunnittelultaan ja tyyliltään modernimpi. Koeajoissakin ennustettu samanlaiseksi menestykseksi kuin Insignia.Varmaan hyvä kiesi mutta onnettoman pieni.
Tuo nyt myynnissä oleva malli ei ole vaihtoehto octacia combille. - 18+10
118kw kirjoitti:
Varmaan hyvä kiesi mutta onnettoman pieni.
Tuo nyt myynnissä oleva malli ei ole vaihtoehto octacia combille.Paremmat kuskin ja matkustajien tilathan astrassa on. Ja ajettavuudeltaan parempi. Tietysti jos isoa konttia tarvitsee, niin sitten ihan hyvä uhraus. Eiköhän astrasta ilmesty 6kk sisään se farkku, jolloin tavaratilaa tarvitsevallekin se on kaikinpuolin parempi vaihtoehto.
- 118kw
18+10 kirjoitti:
Paremmat kuskin ja matkustajien tilathan astrassa on. Ja ajettavuudeltaan parempi. Tietysti jos isoa konttia tarvitsee, niin sitten ihan hyvä uhraus. Eiköhän astrasta ilmesty 6kk sisään se farkku, jolloin tavaratilaa tarvitsevallekin se on kaikinpuolin parempi vaihtoehto.
sattumoisin oli tuo uusi astra myöskin liikkeessä jota koeistuin enkä nyt kyllä ole kanssasi samaa mieltä noista sisätiloista.
Muuten astra oli hienon tuntuinen kiesi ja kyllä ne minulle olisi riittäneet ne sisätilat, mutta farkkua saadaan varmaan odotella vuodenvaihteeseen.
Kuitenkin hinta samoilla kilkkeillä tulee nousemaan octaviaa korkemmaksi. - 12+15
118kw kirjoitti:
sattumoisin oli tuo uusi astra myöskin liikkeessä jota koeistuin enkä nyt kyllä ole kanssasi samaa mieltä noista sisätiloista.
Muuten astra oli hienon tuntuinen kiesi ja kyllä ne minulle olisi riittäneet ne sisätilat, mutta farkkua saadaan varmaan odotella vuodenvaihteeseen.
Kuitenkin hinta samoilla kilkkeillä tulee nousemaan octaviaa korkemmaksi.Astra on kyllä omalla tavallaan ihan tyylikäs ja hyvä auto, mutta sama juttu mulla eli viistoperäisen tavaratila ei vaan riitä ja siksi Astra ei ole vaihtoehto (tuleva farkku ehkä korjaisi tilanteen). Lisäksi ainakin Insigniassa tuo 1.6 turbokone oli vähän pettymys 1.8 TSI:n verrattuna, hengetön alakierroksilla ja vaatii liikkuakseen reilusti kierroksia. Varusteet huomioituna hintaetuakaan Astralle ei jää.
- Metalli41
12+15 kirjoitti:
Astra on kyllä omalla tavallaan ihan tyylikäs ja hyvä auto, mutta sama juttu mulla eli viistoperäisen tavaratila ei vaan riitä ja siksi Astra ei ole vaihtoehto (tuleva farkku ehkä korjaisi tilanteen). Lisäksi ainakin Insigniassa tuo 1.6 turbokone oli vähän pettymys 1.8 TSI:n verrattuna, hengetön alakierroksilla ja vaatii liikkuakseen reilusti kierroksia. Varusteet huomioituna hintaetuakaan Astralle ei jää.
Astra painaa n. 200kg enemmän kuin vastaavankokoinen toisenmerkkinen auto. Tästä syystä paperilla hienoilta näyttävät koneet ovat osoittautuneet tussareiksi ja bensasyöpöiksi. Lisäksi uuteen Astraan on saatu loihdittua Insignian tavoin isoihin kuoriin pienet sisätilat. Onnea Opel!
- OCU-2010
Hienon pelin olet tilannut ja täällä taas provopellet kateellisena soittavat suutaan.
Omassa 1.8 DSG:ssä nyt hieman vajaa 5000 nautinnollistya kilometriä takana ja hienosti on pelittänyt. - varaosaa dsg
Uuden TM:n kestotestissä vaihteiston käyttöiäksi tuli 50000 km. Sen jälkeen usean viikon odottelu ennenkuin varaosaa saadaan maahan. Puhuttiin jopa tyyppiviasta.
- Ocuttaja-71
Paskat, joku tojotero taas katkerana vuodattaa kun ei omassaan ole dsg:tä!
PS. Hanki elämä ja AUTO - dsg rikki
Ocuttaja-71 kirjoitti:
Paskat, joku tojotero taas katkerana vuodattaa kun ei omassaan ole dsg:tä!
PS. Hanki elämä ja AUTOEihän se sinun kiukuttelulla miksikään muutu, rikki mikä rikki.
Lue testi ja nimittele sitten.
Ps. Minulla on jo auto. - audi,as.
dsg rikki kirjoitti:
Eihän se sinun kiukuttelulla miksikään muutu, rikki mikä rikki.
Lue testi ja nimittele sitten.
Ps. Minulla on jo auto.dsg vaihteistossa on ollut paljon ongelmia audissa,volkkarissa ja skodassa joten ei ihme että kestotestiautossakin hajosi.
- w11
ja wiikko 12 on kohta jo alkamassa. Eipä silti, hyvän pirssin tilasit oikealla koneella (pirteä) ja varustetasolla. DSG on myös hieno, jos vain kestää (kop, kop). Itse muutaman 1000km samanlaisella kiesillä ajellut ja ainoastaan kypsyttää joku ihmeen hälyääni repsikanpuolelta kattoverhoilusta tms., jotain siellä on irrallaan, mutta mitä? Joku piuha kenties?
- Takuu voimassa
Niinhän se on.
Eihän maailmassa kannata mikään, te DSG pelkurit, mikä on se parempi vaihtoehto.
Kertokaa,perustelkaa,mutta pysykää asiassa.
Mikä aiemmin tehty automaattivaihteinen auto on osoittautunut taloudellisemmaksi kuin DSG vaihteistolla varustetut autot, Audi,Seat,Skoda,VW????
Olen ajanut työssäni todella paljon eri merkkisillä automaattivaihteisilla autoilla, ja kaikki aivan uskomattoman hirveitä polttoaine "rosvoja".Lisäksi turbiinit ovat "pamahdelleet" varsinkin amerikan tuotteissa,korjauskulut olivat yhdessäkin Chevyssä markkaaikana 150000km:n matkalla 35000mk "2-turbiinia töineen,takuu ei kattanut yhtään osaa eikä töitä,kun kolmas alkoi nikotella auto meni pian vaihtoon.
Automaatti Mersuissa aivan järjetön polttoaineen kulutus,samoin volvoissa,ja vikoja kyllä riitti kaikissa vaihteistoissa.
Joten nyt on kokeilussa "pelätty" DSG. Hui kamala mitenköhän mun nyt käy??????
Tämä nykyinen DSG vaihteistolla varustettu auto on todellakin ensimmäinen todellinen taloustaituri. Ei nyi vaihtaessaan vaan menee ihan sukkasillaan,koittakaa muita merkkejä joissa on automaattivaihteisto, voitte hämmästyä. - kiinnostaa kyllä
Takuu voimassa kirjoitti:
Niinhän se on.
Eihän maailmassa kannata mikään, te DSG pelkurit, mikä on se parempi vaihtoehto.
Kertokaa,perustelkaa,mutta pysykää asiassa.
Mikä aiemmin tehty automaattivaihteinen auto on osoittautunut taloudellisemmaksi kuin DSG vaihteistolla varustetut autot, Audi,Seat,Skoda,VW????
Olen ajanut työssäni todella paljon eri merkkisillä automaattivaihteisilla autoilla, ja kaikki aivan uskomattoman hirveitä polttoaine "rosvoja".Lisäksi turbiinit ovat "pamahdelleet" varsinkin amerikan tuotteissa,korjauskulut olivat yhdessäkin Chevyssä markkaaikana 150000km:n matkalla 35000mk "2-turbiinia töineen,takuu ei kattanut yhtään osaa eikä töitä,kun kolmas alkoi nikotella auto meni pian vaihtoon.
Automaatti Mersuissa aivan järjetön polttoaineen kulutus,samoin volvoissa,ja vikoja kyllä riitti kaikissa vaihteistoissa.
Joten nyt on kokeilussa "pelätty" DSG. Hui kamala mitenköhän mun nyt käy??????
Tämä nykyinen DSG vaihteistolla varustettu auto on todellakin ensimmäinen todellinen taloustaituri. Ei nyi vaihtaessaan vaan menee ihan sukkasillaan,koittakaa muita merkkejä joissa on automaattivaihteisto, voitte hämmästyä.Veikkaampa sitä, että kyllä se DSG vaihteiston huonomaineisuus sen verran pelottaa, että vaihdat auton ihan kaiken varalta, ennenkuin tulee ikää 3 vuotta täyteen?
Muutenhan se on mukava, ei tunnu kuminauhalta niinkuin perinteinen automaatti, kulutus kurissa, vaihdot nopeat. Harmi että on vain kallis korjata, ja todennäköinen korjattava jo ensimmäisen 100tkm kuluessa.
DSG on kuitenkin vaihteisto minkä itse haluan seuraavaksi, jos vain uskallan. Tietääkö kukaan, onko tämä 7 vaihteinen DSG yhtään paremmassa maineessa kuin vanha 6 vaihteinen? Eikös näissä kytkinratkaisu ainakin ole täysin erilainen? - 118kw
kiinnostaa kyllä kirjoitti:
Veikkaampa sitä, että kyllä se DSG vaihteiston huonomaineisuus sen verran pelottaa, että vaihdat auton ihan kaiken varalta, ennenkuin tulee ikää 3 vuotta täyteen?
Muutenhan se on mukava, ei tunnu kuminauhalta niinkuin perinteinen automaatti, kulutus kurissa, vaihdot nopeat. Harmi että on vain kallis korjata, ja todennäköinen korjattava jo ensimmäisen 100tkm kuluessa.
DSG on kuitenkin vaihteisto minkä itse haluan seuraavaksi, jos vain uskallan. Tietääkö kukaan, onko tämä 7 vaihteinen DSG yhtään paremmassa maineessa kuin vanha 6 vaihteinen? Eikös näissä kytkinratkaisu ainakin ole täysin erilainen?No voihan se olla, että vaihtoon menee jos ei pelitä mutta kyseltyäni muutamilta tutuilta myös taksikuskeilta en ole kuullut muuta kuin positiivista palautetta ko. laatikosta.
Kyse taitaa olla siitä, että dsg on uutta tekniikkaa ja sen myötä kuluttajia epäilyttää ja viat joita ilmennyt saavat suuren huomion.
Valmistusmäärät ovat kuitenkin jo melko mittavat eli siihen suhteutettuna ongelma ei liene suuri.
Itse olen lähes aina omistanut automaatin eikä nissäkään mitään häikkää ole ollut vaikka niitäkin haukutaan ettei sen ja sen merkkisissä kestä.
Tuo uusi 7 vaihteinen on suunnitelu max 250nm koneisiin.
Eli tuo 1,8tsi menee juuri ylärajalle. - Dsg 7 vaihdetta
kiinnostaa kyllä kirjoitti:
Veikkaampa sitä, että kyllä se DSG vaihteiston huonomaineisuus sen verran pelottaa, että vaihdat auton ihan kaiken varalta, ennenkuin tulee ikää 3 vuotta täyteen?
DSG on kuitenkin vaihteisto minkä itse haluan seuraavaksi, jos vain uskallan. Tietääkö kukaan, onko tämä 7 vaihteinen DSG yhtään paremmassa maineessa kuin vanha 6 vaihteinen? Eikös näissä kytkinratkaisu ainakin ole täysin erilainen?Ainakin maine on hieman parempi,kaksoiskytkinvaihteisto on varmasti tulossa moniin muihinkin merkkeihin,jonkun on aina oltava edelläkävijänä,jos esim.Mercedes olisi nyt tämän vaihteiston takana sille saatettaisiin "hurrata" vaikka se käyttötestissä hajoaisikin jo 50000km:n jälkeen.
Miksi vastustaa kehitystä kynsin hampain,jos on pakko lakata kehitystyö taannutetaan tekniikka taas neljä vaihdetta eteen pakki,automaatissa se merkitsi usein 3 vaihdetta eteen pakki.
Kuulkaa tekniikka kyllä kehittyy,aluksi voi olla heikkouksia mutta onko kielletty ottamasta opiksi virheistä ja kuka kieltää tehtaan insinöörejä parantelemasta "luomuksiaan".
Tekniikka on aina riski peliä,mutta seuratkaa totuutta oliko 10-vuotta sitten tämänpäivän tekniset sovellutukset käytössä.
Kun luin autoilun historiaa,tulin törmänneeksi artikkeliin missä tutkittiin autoon asennettavia jarruja etupyöriin,aluksi jopa tutteen kehittäjät epäilivät ettei autoa ehkä pysty hallitsemaan ollenkaan kun on jarrut myös etupyörissä.
No se siitä,Dsg on ajossa mittarissa 1000km ja kerron jos kilometrejä karttu lisää ilman ongelmia ja tietysti jos jotain ongelmia ilmenee saatte ne myös ilman peittelyä luettavaksenne,ei DSG ole minun keksimäni siis miksi häpeäisin kertoa jos se ei kestä/toimi.
Palataan asiaan.
- SS
Kovan lupauksen ovat tehneet, jos tuohon 10vkon pystyvät niin onneksi olkoon. Itse olen odotellut 6 kk "vastaavaa" usean tonnin edullisempaa autoa, ilman sport, jalopuu, DSG, häly ja bolero soitinta, jotka kuulemma kaikki lisäävät toimitusaikaa merkittävästi (lupaus aikanaan tuolle oli 3 kk ja boleron kanssa vähintään 6kk). Nyt viimein taitaa autokin kohta olla näpeissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1154392Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k783200- 1001463
- 881328
- 95869
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka18703Lähes kaikki keskustelut kasvotusten
on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk21696- 42687
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?111663- 43649