Minulla on DiVison VDC1220 digiboksi. Puolitoista vuotta vanha ja tosi vähän käytetty, katson tv:tä ehkä kerran kolmessa kuukaudessa. Nyt tuossa boxissa meni sitten joko kaukosäädin rikki tai itse boxi rikki. En tiedä kumpi. Katsoin launtaina sitä viimeksi ja sammutin tv:n ja boxin. Tänään vasta huomasin että boxissa palaa vihreä valo. Yritin samuttaa sitä mutta ei tapahtunut mitään. Ajattelin että kaukosäätimen paristot on loppu ja vaihdoin ne uuteen, ei edelleenkään mitään. Sitten laitoin tv:n päälle ja kokeilin pystynkö vaihtamaan kaukosäätimellä kanavaa, ei onnistunut. Mikähän voisi olla vikana? Varmaankin kaukosäätimessä vika vai voisiko olla jopa boxissa? Voisko yrittää korjata mitenkään itse? En oo pudotellu tuota kaukosäädintä joten aika hassu juttu, se siis toimi launtaina ihan normaalisti mutta sitten ei oo toiminu siinä vaiheessa kun oon laittanu boksista virran muka pois, vaikka yleensä katson että se virta myös sammuu joten aika ihme. Tai sitten boxi on rikki ja se on mennyt itsestään päälle eikä reagoi enää mihinkään. Kumpi?
Kaukosäädin vai boksi rikki?
4
196
Vastaukset
- irroittaa
boksin sähköjohdon muutamaksi sekunniksi?
- alkuperäinen kysyjä
Tuo virtajohdon iroittaminen toimi näköjään. Tai no eilen sen kyllä irroitin kokonaan että sain boxista virrat pois, mutta enpä kokeillut laitaa sitä uudelleen paikoilleen. Olipa simppeli homma. Kiitoksia kaikille vastaajille neuvoista !
- frangrobba
ota poxin virtajohto pois seinästä n.20sekunniksi
- vaikka näin:
Varmista myös toimiiko kaukosäädin lainkaan, sen voit tehdä näin:
Tähtää kaukosäädintä digikameralla (niin kuin ottaisit siitä kuvan) siten että sihtaat kaukosäätimellä kameraa kohti ja painat jotain kaken nappia. Jos säädin on ylipäätään hengissä niin näet kaukosäätimen "lähettimen" valon vilkkuvan kameran etsimessä.
Jos mitään ei vilku niin todennäköisesti kake on sökö.
Ja tuo boksin virtajohtokikka on yleensä se ihan eka steppi näissä vaivoissa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1584846On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192129Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi352006- 1151889
Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä161879- 931678
Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma461337- 671232
- 1201166
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka291115