Olemme kolmekymppisiä ja seurustelleet jo neljä vuotta, suhde toimii kaikin puolin. Parisuhteemme ei vain mene eteenpäin. Minulla olisi jo valtava halu muuttaa edes yhteen ja suunnitella yhteistä tulevaisuutta, mutta ei onnistu. Neljän vuoden seurustelun jälkeen asumme edelleen eri kaupungeissa, vietämme kuitenkin paljon aikaa yhdessä. Uskon, että mies on hyvin tyytyväinen nykytilanteeseen; hänellä on parisuhde, mutta myös paljon vapautta. Syyksi siihen, ettemme voi muuttaa yhteen, hän sanoo työttömyyteni. Hän pelkää, että joutuu elättämään minua. Vaikka näkee, että pärjään kyllä, ja olen sanonutkin, että minä huolehdin itsestäni. Uskon, että hänellä saattaa olla vanhoja traumoja, mutta mitä voin tehdä? Mikä mättää, olenko liian kiltti? Tuhlaanko elämäni tämän miehen kanssa? Miesnäkökulmaa kehiin myös.
Parisuhde ei etene...
3
1116
Vastaukset
- meppis
Toisaalta onhan tuo 4 vuotta todellakin jo pitkä aika jos suhde ei mihinkään etene. Itse en kyllä ihan noin kauaa jaksaisi odotella, kyllä mun mielestä parin vuoden sisään pitäisi noista tehdä ratkasiut. Mut toisaalta sulla tosin on kyl se ongelma et jos olet työtön niin ja miehelläsi hyvät tulot niin jäät ilman muuta miehesi elätettäväksi ja toisaalta ymmärrän kyllä miehen huolen tuostakin asiasta. Varmaan hän miettii hyvin paljon teidän tulevaa taloudellista tilannetta jos yhteen muutatte.
Ei sulla olis sit mahdollisuutta tehdä vaikka niin et hakisit samalta paikkakunnalta töitä ja asunnon missä miehesikin asuu, näin olisitte jo siinä vaiheessa lähempänä toisianne ja näin ollen saisitte kuitenkin enemmän vielä aikaa olla yhdessä mutta kuitenkin niin et molemmilla olis se oma asunto mihin voisi sitten mennä jos ei koko ajan haluaisikaan olla yhdessä. Ja toisaalta miehesi saisi siinä nähdä, että pystytte myös pidemmän päälle tulemaan hyvin toimeen keskenänne ja voisi olla suostuvaisempi myös sitä kautta sit yhteen muuttoon.
Miehethän (monet ainakin) ovat hitaasti kehittyvämpiä kuin mitä naiset ja monille miehille sana yhteen muutto voi olla aika iso asia vaikka meille naisille se tuntuu olevan vaan itsestään selvyys. Voisko olla sit et joillakin miehillä on myös vähän vakiintumispelkoa, tai näin olen ainakin itse joskus huomannut joidenkin miesten kohdalla..? Niin, ainakin minusta kuulsotaa siltä, etä tuo vapauden menettäminen taitaa kuitenkin olla miehelles aika iso ongelma..
Kannattais nyt varmaan puhua ihan avoimesti ja tehdä vaikka paperille ylös molempien tulot/menot ja sitä kautta saisitte yhdessä miettiä et miten sit loppujen lopuksi pärjäisitte. Tai sitten tosiaan tuo et muuta samalle paikkakunnalle asumaan missä miehesikin asuu.. - jaaa897oiii
parisuhteessa pitäisi aina päätyä muuttamaan yhteen ? Olen varmaan ainoa laatuani; nainen, joka mielellään on laadukkaassa parisuhteessa, mutta erikseen asuen. Tosiaan ymmärrän kyllä miesystävääsi, hän joutuisi elättämään sinut, koska et tulisi saamaan työttömyyskorvausta miehen tulojen takia.
- Anonyymi
Miten asian laita nyt on ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama1298016Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1567115Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1834866Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2493305Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta1012764Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1272352- 1531990
Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari171933Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa411750Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?2061685