Bon Vivant

viikko matkaan

Pari ehkä tyhmää kysymystä Serenaden / Symphonyn ravintolasta... Voiko mennä ruokailemaan myös yksin? Ruokalistassa oli viinilista vain pullottain mutta kai siellä sentään mahdollista saada laseittainkin kun viinibaari siinä ihan yhteydessä. Yksin kun ei koko pullo tule juoduksi ja ihan sitä pitkän kaavan mukaan ruokailuakaan ei välittäisi syödä - siinähän viinit olisivat mukana. Mutta ehdottomasti viini kruunaa aterian. Ja vielä yksi kysymys... Onko sellaisella lähdöllä jossa ei enää netissä kyseinen ravintola varattavissa sen paikat tosiaan täytetty? Olisin kiitollinen vastauksista.

5

364

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • serenadelle

Tottakai voit mennä ruokailemaan myös yksin, emmehän ole missään "armeijassa"!

Viinejä saa myös laseittain, 12 cl tai 24 cl valintasi mukaan.
      http://www.tallinksilja.com/NR/rdonlyres/E8E85019-BE84-425B-A956-3FD254486345/0/BistroMaxime_wines_15052009.pdf

Ruokaravintoloissa tulee myös peruutuksia tai jotkut ruokailijat valisevatkin toisen ravintolan. Vrt. Bistro Maxime, El Capitan ja Bon Vivant, myös Happy Lobster, jos tuollaisista ruuista pitää. Voit siis kysellä ravintolan hovimestarilta, josko siellä olisi kuitenkin vapaata.

A la carte ravintoloissa on yleensä hovimestari, eikä pöytään sovi mennä itsekseen. Tämä on yleinen ja kohtelias tapa, vaikka melkein joka ilta näkee niitä "örveltäjiä", jotka eivät hyvistä tavoista välitä. Lisäksi nuoremmat ruokailijat eivät ehkä tule ajatelleeksikaan asiaa, eiväthän he ole koskaan eläneet aikaa, jolloin mihinkään ravintolaan ei saanut mennä ilman hovin pöytään ohjausta...

• Ruoksilija8

Hassuja neuvoja. Eihän edes Rossossa mennä pöytään, ennenkuin henkilökunta on ohjannut. Ainahan ravintolaan mennessä odotetaan että voi keskustella hovimestarin tai tarjoilijan kanssa. Arkisemmissa paikoissa henkilökunta tosin usein toteaa, että tervetuloa, voitte valita paikkanne vapaasti itse.

• Serenadelle
        Ruoksilija8 kirjoitti:

Hassuja neuvoja. Eihän edes Rossossa mennä pöytään, ennenkuin henkilökunta on ohjannut. Ainahan ravintolaan mennessä odotetaan että voi keskustella hovimestarin tai tarjoilijan kanssa. Arkisemmissa paikoissa henkilökunta tosin usein toteaa, että tervetuloa, voitte valita paikkanne vapaasti itse.

"Hassuja neuvoja"? Totesinpa vain, minkä olen omakohtaisesti Siljan laivoilla kokenut! Bistro Maximessa harvemmin pöytään omatoimisesti mennään, mutta esimerkiksi El Capitanissa tosiaan melkein joka kerta siellä ruokaillessamme jotkut menevät omin päin pöytään.

• Jaana T.
        Serenadelle kirjoitti:

"Hassuja neuvoja"? Totesinpa vain, minkä olen omakohtaisesti Siljan laivoilla kokenut! Bistro Maximessa harvemmin pöytään omatoimisesti mennään, mutta esimerkiksi El Capitanissa tosiaan melkein joka kerta siellä ruokaillessamme jotkut menevät omin päin pöytään.

Jos silloin matkaa varatessa on esim buffet täynnä tarkoittaa se sitä että ennakkovaraus osuus, noin puolet paikoista on täynnä. Toinen puoli yleensä täytetään laivalla sitten varausjärjestyksessä.

Tuo pöytiin ohjaus toimii kyllä hyvin El Capitanissakin. Asiakkaat ohjataan siitä Promelta ravintolaan ja se kun usein tarjoilija sanoo asiakkaalle mitkä pöydät ovat vapaina ja antaa ruokalistan käteen ja valinnanvapauden sitten vapaista pöydistä valita, saattaa näyttää niinkuin asiakkaat vain tulisivat sisään ominpäin.

• Ruoasta nautiskelija

Tietenkin voit mennä ruokailemaan myös yksin, miksi ei. Toki yksinkin oikeus nauttia gourmet ruuasta. Viiniä saat myös lasettain, viinien asiantuntija mielellään suosittelee ruoallesi sopivaa viiniä =). Toki jos ajan kanssa haluat nauttia niin pitkä lista viineineen menu signature tai jotain sinne päin on kyllä ihana ja nautinnollinen kokemus. Kaksi kertaa olen sen nauttinut ja molemmilla kerroilla erittäin tyytyväinen.
      Ravintola ajoittain hyvin varattu joten jos onlinessa ei näy voi olla että melko täysi. Osa paikoista jätetään kuitenkin aina laivallakin varattavaksi joten käy heti klo 16 laivalla hovimestarilta kysymässä. Mukavaa matkaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      81
      1973
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      100
      1695
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1286
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      707
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      666
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe