Ikuinen kysymys

wowista2456767

Mitä tehdä seuraavassa tilanteessa.. näitä on varmaa jo palsta pullollaan, mut toivoisin et tähän mun kysmään vastais ihminen ketä tietää mistä puhuu, kiitos.

Jotenki ku on ite nii lähellä ni ei osaa nähä asioita sillai ku joku toinen osaa.

Mä oon seurustellu mun poitsun kans nyt reilu puol vuotta. Alkuhuumas kaik tuntu menevän nii hyvin ja kaik oli nii ihanaa ja täydellistä - niinku aina. Sit tulee vaikeudet. Sen poitsun vanhemmilla (se siis asuu edelleen vanhempiensa luona) menee huonosti. Talo rikki ja rahaa ei tuu ja mitä kaikkee, lama ku on ni näköjää vaikuttaa vähä kaikkiin. Ite taas oon aina rahast ottanu semmose asenteen, et se tulee ja menee, mitä sen enempää murehtimaan, en oo oikee koskaa ollu sitä säästäjä-tyyppiä.

Josai vaihees alko tuntuu, et mun poitsu välttelee mua, ku en saa mennä sen luo käymää, eikä se voi tulla mun luo ku ei oo rahaa (asutaan siis pyöreesti noin tuhannen kilsan pääs toisistamme). No nyt sit kuitenki vihdoin ja viimein se sano, et voin mennä sinne pääsiäisenä. Mä en vaa tiedä haluank mä enää. V*tuttaa ja masentaa koko tilanne.

Okei ja täsä tulee se catchi, me pelataan yhessä semmost online peliä ku World of Warcraft. Se on niinku mein yhteinen harrastus välimatkan takia. Tää on se pointti minkä ainoostaa toiset tän pelin pelaajat tuntuu ymmärtävän, oon meinaa kysyny mun irl kavereilt, ja ne ei kyl ymmärrä sit yhtää. Se on niinku hepreaks niil yrittäs selittää.

Me raidattii samas killas. Kunnes mua vaa alko lopen nyppii se ihme kiltalaisten piikittely mua kohtaan, millon en saanu linkittää healing meterii /raidiin vaik kaik muut sai spämmää miten haluu ja millon mulle aina huudettiin ku tein virheen raidis, vaik jos joku muu teki virhei, ni se oli iha ok. Ni mä sit lähin killasta. Ja mä olin monta kertaa sanonu mun poitsul, et ei tää homma toimi, ja se tuntu olevan iha vaa et jaa. Eniten ottaa päähän se, et mun poitsu ei ees lähteny mun peräs killasta. Se jäi siihe paskakiltaan, koska hänen mielestään siin killas ei ollu mitää pahaa. Ja mun poitsu on siel kans hiiluna, vaik se haluis olla depsinä, mut eine anna sen depsata. Ni mitä hemmettiä? Tuntuu vähä kaukaa haetulta hänen juttus.

Mitä mun siis pitäs tehä? Mä oon aina se joka menee mun poitsun luo kylään, ku millon hänel ei oo rahaa ja millon hänen vanhempansa ei päästä (18v.). Mä tunnun olevan aina se joka joustaa ja ymmärtää, mut alkaa pikkuhiljaa ymmärrys loppuu. Pitäskö mun siis viel kerran yrittää ja mennä pääsiäisenä sen luo? Vai antaa nyt sit olla?

7

477

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tjet.

Anna olla.

Kannattaa mennä´, silloinhan selviää että miten ne tunteet vielä toimii ja pystyt itsellesikin selvittämään haluatko tätä vai et. Kannattaa kunnioittaa sitä että joskus ihmisillä ei vaan yksinkertaisesti ole rahaa ja tässä maassa se usein on pienoinen häpeän paikka kuitenkin. Jos sulla on ja on aina ollut jossain määrin rahaa käytettävissä niin ei välttämättä ymmärrä siä tunnetta mikä tulee kun joutuu laskemaan joka senttiä ihan jo perustarpeissa. Tulee helposti myös sellainen fiilis ettei ole tarpeeksi hyvä toiselle ja mä ainakin alan jännittää ihan kaikkia maksamistilanteita, siis että kuka maksaa, mitä hankitaan jne. Arvaa onko hankalaa käydä esim ulkona kun toinen ehdottaa leffaa ja sen jälkeen hampurilaiselle ja mä mietin että sanonko suoraan ettei oo varaa vai uhraanko seuraavan viikon ruokarahat muutaman tunnin hauskuuteen.
      Ja vaikka kuinka olis 18 niin jos ei oo mitään edellytyksiä muuttaa kotoa pois, mikä on aika todennäköistä, ei ole ihan halpaa touhua, niin kyllä sitä vähän miettii että missä asioissa ihan tarkotuksella pistää hanttiin vanhemmille. Paljon kivempi asua sovussa. Arvosta myös sitä että sut on nyt heille kutsuttu. Yhden ylimääräisen ihmisen ruokkiminenkaan ei ihan ilmaista ole, varsinkin jos ollaan hiukan vieraskoreita ja haluttaisiin laittaa pöytään jotain "vieraan arvoista" ruokaa.

Mun poikaystäväni pelaa paljon netti pelejä (on englannissa) ja mäkin jonkun verran, ei kyllä tota mistä puhuit. Mut meille kyllä pelit on yks asia ja suhde on toinen. Eli mitään peleissä tapahtunutta ei tuoda tietokoneen ulkopuolelle, hullukshan tässä tulis. Pelit on rentoutumista varten, ei sitä et koko ajan miettis et mitä nyt pitäis tehdä ettei toinen suutu. (mitä nyt joskus kiusotellaan jos toinen on tullut tappaneeks toisen jossain, voi itseasiassa olla tosi kivaa pelata ns. vastakkain)

• Ässädaami

Ensimmäiseksi: kysymys, paljonko teillä on ikää?

Toiseksi: Vääränlainen kilta. Kunnon raidikillassa EI huudeta jos joku tekee virheen, virhe huomioidaan ja se korjataan, sillä sipuli. Hyvä kilta perustuu ystävälliseen ilmapiiriin, oli kyseessä sitten casual, raiding tai social kilta. Taitava pelaaja hallitsee nämä kaikki osa-alueet.

Kolmanneksi: Mittarit kertovat totuuksia vain jos niitä osaa katsoa. Esim. mainitsemasi parantajien mittarit ovat täysin väärinkäytettyjä. Se paljonko parantaa ei kerro yhtään mitään todellisesta taidosta, esim. cd:n käytöstä, manan hallinnasta, yksinkertaisesti parantajan vaistosta.

Neljänneksi: Se ettei ole samassa killassa ei estä pelaamasta yhdessä. Neuvottelitko poikaystäväsi kanssa ennen killasta lähtöäsi? Vai lähditkö vain ja automaattisesti odotit, että hän seuraa perästä?

Summa summarum: Otappa lusikka kauniiseen käteen ja keskustele poikaystäväsi kanssa ja kuuntele myös hänen mielipiteitään. Hänellä esim. saattaa olla ystäviä killassa joiden vuoksi ei halua lähteä. Tällöin sinun pitää tehdä päätös. Menehän kuitenkin pääsiäisenä hänen luo ja keskustelkaa kunnolla. Keskustele enemmän ja oleta vähemmän, terveisin erittäin kokenut Tree of Life.

• kakskytseittemän

Lopeta se suhde ja lopeta se wowin pelaaminen. Hukkaan heität elämäsi tuossa virtuaalimaailmassa.

• TakkuTakiainen

Tälle voisi nauraa, mutta enpäs naura, koska tunnen itsekin ilmiön. Joskus netti rikkoo ihmissuhteita! :D itsekin olen joskus kiukutellut (33v) siitä kun ystävä ei NETISSÄ puolusta mua ja asetu mun puolelle kiistoissa :D rupeen käpsäämäään YOU ARE EITHER WITH ME OR AGAINST ME ninq kunnon Sith... mutta kantsii vaan muistaa että tietokoneet on vaan tieto koneita! 1

paskat niistä leluista. omaan arvoonsa.

• Auricon

meinasin kommentoida mutta ässädaami sanoi jo kaiken oleellisen. Heh, jos ei olisi muutamaa kk vanha viesti niin olisin voinut kuvitella että tämä kävi minun killassani (vaimoke lähti, mies jäi)

Elä sie ressaa, juttele poitsulles :)

• Ässädaami
        Auricon kirjoitti:

meinasin kommentoida mutta ässädaami sanoi jo kaiken oleellisen. Heh, jos ei olisi muutamaa kk vanha viesti niin olisin voinut kuvitella että tämä kävi minun killassani (vaimoke lähti, mies jäi)

Elä sie ressaa, juttele poitsulles :)

Mietin miten AP:n kävi, harmi ettei ole ollut päivittämässä tietoja menikö syteen vai saveen. Tästä oli joku pv takaperin nettikirjoitus jossa mainittiin etenkin nuorten sitoutuvan nettiyhteisöihin ja -kavereihin samalla tavalla kuin oikean elämän ystäviin, osittain siitä ilmiöstä tämäkin soppa saanut alkunsa, arvaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      115
      4392
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      78
      3200
    3. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      100
      1463
    4. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      86
      1316
    5. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      95
      869
    6. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      18
      703
    7. Lähes kaikki keskustelut kasvotusten

on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk
      Ikävä
      21
      696
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      42
      677
    9. Tämän palstan naiseksi esittäytyvät

Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?
      Sinkut
      111
      663
    10. Ehkä se on niin

Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      43
      639
    Aihe