Kertokaas tästä viimeisimmästä C5 mallista hiukan kokemuksia. Tässä harkitsemassa tuota 156 thp versiota.
Ja sitten myös jos jollain C5 teräsjousilla, kertokaapas miten se toimii
C5 kokemuksia?
9
637
Vastaukset
- C5 omistaja
Sedan malli
Ajettu nyt about kaksi vuotta ja yli 40tkm
Plussat:
- todella hiljainen, ei nitnöitä eikä natinoita, ajoäänet pysyy hyvin ulkopuolella
- hydejousitus on matka-ajossa tosi mukava
- naku kuluttaa auton kokoon ja painoon nähden vähän, keskikulutus 6l luokkaa
- viimeistelty työn jälki, laadukkaat materiaalit
- hyvä varustelu (mm. nahkapenkit, hierova kuskin penkki, kääntyvät peilit jne.)
- ei vikoja ainakaan tähän mennessä
Miinukset:
- pikkutavaran säilytystilat surkeat, tikkuaskin kokoisia lokeroita siellä täällä
- takapaksin tilaa rajoittaa massiiviset saranan varret
- kookas auto, kaupunkiajossa vähän haittaa
- koostaan huolimatta takapenkillä tuskallista kolmelle
- ei mikään raketti kiihtymään (naku ainakaan) - pehmeästi eteenpäin
Täällä C5 III HdiA Confort Tourer -08 (siis kaasunestejousituksella varustettu)
hiljaisuus
mukavuus
ajo-ominaisuudet
kulutus automaatiksi ja noin painavaksi autoksi, 6,5 litraa/100 km sis. kaiken ajon ja tällä hetkellä enimmäkseen taajamapyöritystä
sisustus, materiaalit
ei nitinöitä
hiton hyvännäköinen
kerrankin etupenkit, joissa riittää selkäosassa pituutta pitkälle, penkit passaa myös pienemmälle kuskille (meillä 157 cm ja 183 cm kuskit)
moottori ja automaatti -yhdistelmä toimii loistavasti ja on huomattavasti suorituskykyisempi kuin edellinen C5 II 2-litraisella bensamanuaalilla
- ne säilytyslokerot unohtui suunnitteluvaiheessa, ovilokerot hankalan ahtaat
- webaston savutusta ei ole saatu kuriin
- takapenkin jalkatila voisi olla suurempi
- surkeat alkuperäiskaiuttimet
- alumiinivanteiden valikoima pieni pulttijaon/offsetin takia
Seuraava miinus on sitten ihan makuasia, meille se on miinus:
- hatchback-korimallin puuttuminen mallistosta pakotti meidät ostamaan farkun, jota emme tilojen puolesta tarvitse, mutta sedan on liian epäkäytännöllinen matkalaukunmurskaajasaranoineen yms. Toki tuohon farkkuunkin on tottunut jo, eikä se isolta enää tunnu, mutta hatchback olisi ollut luonnollisempi valinta, jos se olisi ollut tarjolla.
Käytiin koeajamssa myös rautajousinen versio, mutta mielestämme se oli liian pehmeäksi viritetty. Olisin kaivannut rautajousisesta selkeästi erilaista vaihtoehtoa verratttuna pehmeään kaasunestejousitettuun versioon.
Kaiken kaikkiaan ollaan oltu erittäin tyytyväisiä autoon. Pitkässä matka-ajossa se on aivan kunkku, mutta taipuu kyllä yllättävän hyvin kaupungissakin. - ammattilaiset
Siinä jäi uusi C5 viimeiseksi kun vastassa oli luokkansa pahimmat kilpailijat. Mm. tärkeät maantie ja kaupunkiajon arvosanat olivat huonoimmat kaikista testatuista eli arvosanaksi 7 molemmista kun mm. uudella Avensiksella ne olivat 8 ja 9. Ei näy ammattilaiset tykkäävän tästä uudesta C5:stä. Mukavuudentavoittelu on viety äärimmäisyyksiin jolloin mm. ajettavuus ja ohjaus kärsivät pahasti.
- åsmå
ja C5. Uskallatko ihan itse muodostaa mielipiteen? Jos Avensis tuntuu paremmalta. Osta ihmeessä. Vai luotatko sokeasti "asiantuntijoihin"?
- C5 V6 HdiA
Täällä kaveri lukeen vanhaa TM lehteä ja kuolaa Citroenin perään eikä malta pysyä poissa täältä.-Minä en kyllä käy huonojen ja epämukavien autojen palstoilla, ajan Citroenillä.
- C5 omistaja
tm asiantuntijoille on tärkeintä että jokainen röökintumppi tiellä pitää tuntua kuskin persuksissa ja ratissa. Muuten on ohjaus tunnoton. Kannattaa itse kokeilla ja ottaa se mikä miellyttää. Simppeliä ja helppoa. Minä ainakin ostan autoa itselleni, enkä tm:n testikuskeille.
- että näin
åsmå kirjoitti:
ja C5. Uskallatko ihan itse muodostaa mielipiteen? Jos Avensis tuntuu paremmalta. Osta ihmeessä. Vai luotatko sokeasti "asiantuntijoihin"?
ammattimiehiin ja niin näkyy luottavan suomen kansakin kun avensis myy aivan kauhiasti ja sitikka jää kauppaan.
- osuusjauppoaa
C5 V6 HdiA kirjoitti:
Täällä kaveri lukeen vanhaa TM lehteä ja kuolaa Citroenin perään eikä malta pysyä poissa täältä.-Minä en kyllä käy huonojen ja epämukavien autojen palstoilla, ajan Citroenillä.
tulla ilmi. TM on maan paras kuluttajavalistaja ja se näkyy myyntiluvuissakin.
- ja vetelee
åsmå kirjoitti:
tosi paljon esim. kiihdyttäessä ja tie urat tuntuu ei minun auto. Renkaan äänet karkealla asfaltilla aika pahat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama184084Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä513864Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve603373Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi942848On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole622688Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732648Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä972620Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1142337Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl572077Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk661981