Kuinka moni kaupunkijoukkoliikennevälineen kuljettaja on jaksanut työssään pidempään kuin viisi vuotta? Tarkoitan lähinnä busseja ja ratikoita. Junat ja metrot lienevät ns. "kunnon työpaikkoja". Matkustajien idioottimaisuus on suorastaan käsin kosketeltavaa ainakin ratikassa, jossa kuljettaja joutuu altistumaan asiakkaan äärimmäisen epämiellyttävään läsnäoloon ilman, että kuljettajalle suodaan edes näkö- ja kuuloestettä matkustamoon. Itse kestin kolme vuotta.
gallup
11
523
Vastaukset
- Rattimies
Minulla tulee toukokuussa täyteen 16 vuotta. Kahden eri työnantajan palveluksessa olen ehtinyt olla, ensimmäisessä 12 vuotta ja nyt kohta neljä vuotta toisessa. Meidän firman virkaiältään vanhin on aloittanut vuonna 1973.
On asenne jo hiukan väärä jos hakeutuu bussin tai ratikan kuljettajaksi ja sitten "joutuu" altistumaan matkustajien läsnäoloon!!! Itse ollut reilu 14 vuotta bussikuskina eikä ole alan vaihto käynyt ikinä mielessä. Ja kyllä ratikassa kuski enemmän omissa oloissaan on kuin bussissa!!
- .....
ratikassa ei tarvitse maksaa, siksi siellä pyörivä porukka on mitä on.
- oikea lökäpöksy
1978 aloitttu, eikä vieläkään vituta. Mikä parasta ei ole tarvinnut ratikkalusperin lailla "altistua" matkustajille, vaan on saanut nauttia heistä koko tämän 32 vuotta. Ratikkapellehän on suljetussa kopissaan, toisin kuin bussikuskit, joilla on ainut seinä selän takana,. (onneksi)
- zanvantenvaikka
..täynnä, en kyllä yhtään ihmettele että työ ei kaikille sovi. Ei se tee ketjun aloittajaa luuseriksi jos ei jotain työtä koe omakseen. Kyllä kaupunkiliikenteen kuljettajalla täytyy olla lehmän hermot ja muutenkin omanlaisensa tyyppi että tätä jaksaa. Itselle työ sopii ihan siedettävän hyvin. Olen omalta kurssiltani ainoa joka on alalla, ollut jo useamman vuoden, eli vaihtuvuus alalla on suurta.
- Ukko Ikiturso
Helsingissä olen palvellut matkustajia jo 30v.
- viratonveteraani
Ukko Ikiturso kirjoitti:
Helsingissä olen palvellut matkustajia jo 30v.
Helsingin sisäisessä ja seutuliikenteessä palvelin tyylikkäästi matkustajia.
Aloitin HKL.ssä 2.5.1973 kuljettajana 21 vuoden iässä, jäin vanhuuselakkeelle Helbistä 1.8.2009 58 vuoden iässä. Työhistoriani on kuljettajan työtä linjaliikenteessä suurelta osalta yövuoroissa koko tämän ajan.
- Scaniaki
Minä pidän työstäni ja on myös niitä jotka eivät pidä.Työmme on helvetin raskasta johtuen siitä että ollaan tavallaan kahden tulen välissä.Suurin paine työssä ei tule suinkaan matkustajilta vaan liian tiukoista ajosarjoista ja huolimattomista työkavereista (jättävät sulle viallisen vaunun)ja sitten tappelet romun kanssa lopun päivää.Meidän ammattikunnan arvostus on ihan pohjalla eikä keskinäinen kinastelu sitä suinkaan kohota.
- varatonwgani
mutta onneksi viraton ei enää ole touhuumassa kanssamme,päästiin siitä eroon,kova itsensä kehuja,ei hyvä mies
- fhfhtfh
varatonwgani kirjoitti:
mutta onneksi viraton ei enää ole touhuumassa kanssamme,päästiin siitä eroon,kova itsensä kehuja,ei hyvä mies
meni helbin palveluksessa.SIT RIITTI
- kuningaskuskeille
Vajaana kahdeksana vuotena minusta tuli ihmisvihaaja,jota alkujaan en ollut...
Jatkuvaa päivästä toiseen turhaa natinaa ns.asiakkailta,selän takana juoruavista työkavereista jne.työnantajasta en edes viiti mainita sen enempää,sen verran reilu palkanmaksaja ja työvuorojen suunnittelija jotta,olisi ollut vaari vainaan suomi kk käytettävissä asekätkennistä kaivettuna..niin kai olisin vaihtanut tuoreemmat rasvat..
Vanhojen kurppien ja muitten isäntärenkien ym lökäpöksyjen on turha vinkua yhtään mitään.Ei muuta kantaa omiin kokemuksiin siihen,mitä paskaa linja-auton kuljettajan arki on YTV alueella on,vaikka yyteeveelle olis tällä aikaa keksitty nasevampi nimi.
Odottelen kommenttia Ei luusereilta,vaan (Rautaisilta ammattilaisilta.. en edes odota että ymmärrätte lukemaanne mutta jos teiltä "jolla on kaikki hyvin,nysvätään pippeliä tauolla,kun kusellakin kerkesi käymään maksalaatikkoloota toisessa kädessä mutustellessa..)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1324506Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k803260- 1021540
- 881385
- 96917
- 80806
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka19768- 42720
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?112699- 42628