Eli tulin kertomaan tänne suhteemme tilanteen ja hakemaan apua, sillä pelkään, että meidän hyvä suhde kaatuu minun mustasukkaiseen käytökseeni. Mieheni on myös mustasukkainen, mutta ei niin paljon kuin minä! Olen sairas ja tiedän sen, mutta en pysty lopettamaan jatkuvia syyttelyjä, kännykän ja takintaskujen tarkkailua. Mieheni on menettänyt hermonsa jo useasti minuun, kun epäilen häntä milloin mistäkin ja nykyisin riitelemme jo päivittäin. Rakastan häntä enemmän kuin mitään muuta ja en pystyisi ikinä elämään ilman häntä! Onneksi kultani on sitkeä ja yrittää kestää minua. Hain jo apua, mutta joudun odottamaan terapiaan 2kk!! Olen hänestä riippuvainen ja pelkään koko ajan, että hän jättää minut vielä. Teen kaikkeni, jotta voisin luottaa häneen, mutta tuntuu kuin päässäni joku pikku piru houkuttelisi minua taas epäilemään miestäni! En jaksa itseäni enään..
Mustasukkaisuus riivaa meitä!
10
390
Vastaukset
- HD
samanlainen edellisessä suhteessani. Tosin kumppani kylvi riitaa ja eripuraa väleillemme jo ehkä tahallaankin olemalla epärehellinen joka taas vain kiristi oravanpyörää välillämme. Epäilin häntä kaikista mahdollisista enkä vaan päässyt ikinä irti siitä. Se päättyi kuitenkin pettämiseen ja kiinni jäämiseen.
Uudessa suhteessani en vaan enään anna pirun päästä valloilleen. Annan paljon vapauksia naisystävälleni ja oikein patistan häntä menemään baariin kavereidensa pyynnöstä. Eli juuri tuo kaiken pahan alku ja juuri baari reissut. Jos hän pettää ei hän ole se oikea mutta jos ei luottamus on huipussaan ja elämä todella helppoa. Ja yleensä hän haluaa minut sinne mukaan.
Itse tiedän tunteeni häntä kohtaan ja vaikka kuinka joku tyrkyttäisi itseään minulle en vaan koskaan voisi tehdä sitä pahaa kumppanilleni. Koska rakastan ja luotan häneen.
Sittemmin olen myös kuullut toista ääripäätä eli miksi et ole mustasukkainen? Etkö välitä? Eli pieni muistutus elämän kuvioissa olisi terveellä pohjalla näyttää jossain tilanteessa kevyttä mustasukkaisuutta.- AD
Tuntuu välillä siltä, että kaikki suhteet, joissa on jompi kumpi, tai molemmat yli mustasukkaisia päätyvät lopulta eroon! Pelottavaa, sillä olen sitkeä sissi ja rakastan niin paljon kumppaniani ja hän minua, etten halua ikinä ajatellakkaan, että erottaisiin. Ollaan molemmat luotuja toisillemme ja arki ja elämä on muuten helppoa, mutta ainut ongelma tuntuu olevan tuo mustasukkaisuus ja se on lisääntynyt varsinkin minulla, kun on stressiä ja kaikkea. Haluan tietää onnistumisen kokemuksia suhteissa joissa on paljon mustasukkaisuutta. Ei kaikkien suhteiden tarvitse aina välttämätin sen takia päätyä eroon! Haluan parantua nyt ja heti ongelmastani, jottei suhde kärsi! Olemme molemmat mustasukkaisia, mutta minä menen liiallisuuksiin siinä! En halua erota ikinä!!
- Hah !
AD kirjoitti:
Tuntuu välillä siltä, että kaikki suhteet, joissa on jompi kumpi, tai molemmat yli mustasukkaisia päätyvät lopulta eroon! Pelottavaa, sillä olen sitkeä sissi ja rakastan niin paljon kumppaniani ja hän minua, etten halua ikinä ajatellakkaan, että erottaisiin. Ollaan molemmat luotuja toisillemme ja arki ja elämä on muuten helppoa, mutta ainut ongelma tuntuu olevan tuo mustasukkaisuus ja se on lisääntynyt varsinkin minulla, kun on stressiä ja kaikkea. Haluan tietää onnistumisen kokemuksia suhteissa joissa on paljon mustasukkaisuutta. Ei kaikkien suhteiden tarvitse aina välttämätin sen takia päätyä eroon! Haluan parantua nyt ja heti ongelmastani, jottei suhde kärsi! Olemme molemmat mustasukkaisia, mutta minä menen liiallisuuksiin siinä! En halua erota ikinä!!
Ja ikää on ... ?
- Höpö-höpö
Hankipa itsellesi omaa tilaa ja aikaa ja rupea elämään omaa(kin) elämääsi; opiskele, kouluta, kiinnostu, kehitä, kasva ... Pystyt vallan hyvin "elämään ilman häntä", helpommin kuin uskotkaan. Se tie, että elät vain kaverisi elämää, ei vie kuin ojasta allikkoon; omasi jää elämättä ja se on kuitenkin, loppujen lopuksi, se kaikkein tärkein.
Yksityiselle psykiatrille pääsee samantien. Eli jos ongelma on noin suuri ja se aidosti parantaisi elämäänne niin eikö kannattaisi maksaa hiukan ja hankkia apua nyt?
Minkä ihmeen takia ihmiset kuvittelee että yhteiskunnan pitäisi kustantaa heille tällaiset 'ei välttämättömät' hoidot ihan tosta noin vaan?
- Aito rakkaus..
Jos rakastaisit miestäsi, pitäisit häntä luotettavana ja siis luottaisit häneen.
Mihin pyrit toiminnallasi. Epätoivoisesti käräyttämään miehesi jostakinko? Saatko sitten rauhan, jos löydät jotakin "todisteita". Mielestäni miehesi tulisi jo tehdäkin jotakin väärää, jotta salapoliisin työsi ei olisi ihan aiheetonta. Sitähän sinä siis uskot, että miehesi pettää tai vehtaa selkäsi takana, vai miten?
Mustasukkaisuus on epävarmuutta itsestä ja äärettömän itsekästä; toisen pitäisi jatkuvasti todistella syyttömyyttään, ja miksiköhän...
Epäile ihan rauhassa miestäsi, kyllä hän joku päivä vielä pettääkin sinua, onhan hän jo valmiiksi kärsinyt rangaistuksensa.- Ps:
Olen kärsinyt myös mustasukkaisuudesta parisuhteissani, minulle itselleni on luottaminen toiseen ihmiseen erittäin vaikeaa. Epäilin miesystävääni, ja se johti siihen että hän petti. Ja tiedän syyn, se olin minä, mustasukkaisuuteni on ollut ajoittain ihan sairasta, ja syyttä. Kokeilemme uudestaan suhdettamme, joko minun on muututtava tai menetän järkeni ja miesystäväni. Vaikeaa tämä on, mutta toivon että aika parantaa haavat.
- Töööt !
Ps: kirjoitti:
Olen kärsinyt myös mustasukkaisuudesta parisuhteissani, minulle itselleni on luottaminen toiseen ihmiseen erittäin vaikeaa. Epäilin miesystävääni, ja se johti siihen että hän petti. Ja tiedän syyn, se olin minä, mustasukkaisuuteni on ollut ajoittain ihan sairasta, ja syyttä. Kokeilemme uudestaan suhdettamme, joko minun on muututtava tai menetän järkeni ja miesystäväni. Vaikeaa tämä on, mutta toivon että aika parantaa haavat.
'Rakkaudella' ja mustasukkaisuudella ei ole mitään tekemistä keskenään. Mustissairaus on mielen pipi, johon toisella osapuolella ei ole osaa eikä arpaa.
- AD
Ps: kirjoitti:
En halua, että mieheni pettäisi minua ikinä! Suhteemme on ihana ja RAKASTAN häntä liikaakin ja hän minua. Onneksi hänkin on mustis, joten hän ymmärtää välillä minua. En halua ajaa häntä pettämään minua.. se olisi kamalinta mitä meille voisi ikinä tapahtua. Onneksi hän on kiltti ja ajttelee paljon muita, joten en usko, että hän kykenisi ikinä pettämään. Yleensä olen hänelle mahdollisimman kiltti ja osotan rakkauttani usein hänelle ja vakuutan hänelle usein kuinka paljon haluan ja yritän luottaa häneen, kun vaihtoehtojakaan ei ole. Eikä hän ole kuitenkaan mikään kakara ja kärsimätön, joka lähtisi heti pettämään, kun pienikin riita syntyisi meidän välille. Uskon että pystyn ajan kanssa parantumaan mustasukkaisuudestani ja kunnon terapian aloitettuani! Olen vielä nuori ja luulen, että tämä ongelma lähtee iän myötä itsetuntoni kasvaessa..
- AD
Hyvässä ns. terveessä suhteessa on luottamus kohdillaan, mutta jokainen ihminen ja suhde on yksilöllinen, joten et voi mitenkään väittää mustasukkaisuuteni takia etten rakastaisi häntä. Välitän, ymmärrään, kuuntelen, autan, huolehdin, annan rakkautta, olen reheellinen, uskollinen, avoin jne. Eikö nämä kerro jo rakkaudesta? Mielestäni suhteissa, joissa ei ole mustasukkaisuutta ei ole myskään rakkautta! Olen vielä nuori ja paska itsetunnoltani, joten uskon tämän olevan suurimpana syynä mustasukkaisuuteeni suhteessamme.Ikä, elämän kokemus ja varmuus itseensä tulevat ajan kanssa ihmiselle, joten toisaalta ymmärränkin itseäni. Taustallani on ollut nuorempana myös koulukiusaamista, masennusta ja ahdistusta ja mieheni auttaa minua kaikissa ongelmissani. Hän on itse käynyt läpi samat ongelmat. Suhteemme paras ominaisuus on avoimuus. Kaikki puhutaan suoraan ja tunteet näytetään suoraan. Olen perfektonisti ja vaadin ehkä suhteeltammekin liikoja. Haluan, että kaikki olisi varmasti hyvin, eikä jossittelun varaa olisi. Uskon itseeni ja mieheeni huolimatta siitä mitä paskaa minulle täällä kerrotaan. PISTE
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve482982Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922808On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612666Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712626Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952590Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1072175Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl522039Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1431900Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611852Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?231737