Uskovan sinkun seksielämä

Nainen 51vee

Olen uskossa. Eronnut, miehen uskottomuuden takia. Sen jälkeen elin, miten elin. Esiaviollisia suhteita muutama. Ei niistä tullut mitään pysyvämpää, vaikka niin toivoin. Nyt ei ole miestä. En tiedä, miten seksiin pitäisi suhtautua. Kun tuntuu, ettei esiaviollinen seksi enää edes onnistuisi. Jos löytäisin miehen,niin missä vaiheessa on "luvallista" mennä sänkyyn. Kihlausaikana vai vasta aviossa. Kertokaa, rakkaat lähimmäiset. Kiitos

32

2295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 316

Aviossa.

• SamiA

Seksiä kannattaa toppuutella, jos vain suinkin pystyy. On vain niin, että miehet menevät matkoihinsa, jos seksiä heruu liian helposti. Kannatan seurustelua, jossa vain tutustut mieheen. Hyvä suhde ja avioliitto on päämäärä, pidä siitä kiinni. Älä anna liian aikaisen seksin pilata mahiksiasi.

• ...

Puhuuko kokemuksen syvä rintaääni?

Me ainakin hypättiin punkkaan heti seurustelun alkumetreillä. 8 kk seurustelun aloittamisesta mentiin naimisiin ja nyt on oltu aviossa ONNELLISESTI kohta 8 vuotta. Ei lähtenyt mies, vaikka saikin melkein heti.

Mutta jos sinä siis hylkäät tyttöystävän, jos hän antaa liian aikaisin, ei se tarkoita sitä, että muut sen tekevät. (Miestähän kun ei seksiin voi pakottaa...)

• Lukija...
        ... kirjoitti:

Puhuuko kokemuksen syvä rintaääni?

Me ainakin hypättiin punkkaan heti seurustelun alkumetreillä. 8 kk seurustelun aloittamisesta mentiin naimisiin ja nyt on oltu aviossa ONNELLISESTI kohta 8 vuotta. Ei lähtenyt mies, vaikka saikin melkein heti.

Mutta jos sinä siis hylkäät tyttöystävän, jos hän antaa liian aikaisin, ei se tarkoita sitä, että muut sen tekevät. (Miestähän kun ei seksiin voi pakottaa...)

Monet uskispojat hylkäävät tyttöystävänsä jos tämä antaa liian aikaisin, koska heille on opetettu että sellainen tyttö on huono tyttö.

Kannattaa siis varoa fanaatikkoja tässä asiassa.

• Uskova_Mies
        Lukija... kirjoitti:

Monet uskispojat hylkäävät tyttöystävänsä jos tämä antaa liian aikaisin, koska heille on opetettu että sellainen tyttö on huono tyttö.

Kannattaa siis varoa fanaatikkoja tässä asiassa.

"Monet uskispojat hylkäävät tyttöystävänsä jos tämä antaa liian aikaisin, koska heille on opetettu että sellainen tyttö on huono tyttö."

Valeuskovien tapoja tuollaiset !

Jos kerran esiaviollista seksiä on harrastettu, niin molemmat ovat tehneet syntiä. Mutta vielä senkin jälkeen olisi mahdollista tuon seurustelevan parin mennä naimisiin ja pyytää Jeesukselta anteeksi hairahdustaan.

Jos mies ei toimi näin, vaan tuossa tilanteessa jättää tyttöystävänsä "huonona naisena", hän syyllistyy tällöin vielä kahteen uuteen syntiin:

1) kaksinaismoralismi

ja

2) hylkääminen

Mistä tällaisen epäreilusti hylätyksi joutuneen uskovan tytön löytäisi, minä ainakin antaisin hänelle anteeksi ja haluaisin ottaa vaimokseni, rakastaa ja helliä. Tämä toki sillä edellytyksellä, että ko. hairahdus ei johtanut raskauteen eikä virusperäiseen sukupuolitautiin.

Niinpä, toisaalta, jos kyseessä on molemmille ensimmäinen hairahdus, niin ei niitä sukupuolitauteja tyhjästä tule, eli tuota riskiä ei ole, jos molemmat ovat olleet 1. kertaa asialla. Toki, jos jommallakummalla tai molemmilla on ollut muitakin seksikumppaneita, silloin toko tautiriskikin on jo huomattavasti suurempi.

• käsi 1001

Vitut sanon minä panee vaikka ihteesä jos panettaa, avioliitto kunniaan ja huoraaminen omantunnon mukaan.

• opetuslapseudesta

RK

Ja oli naisprofeetta, Hanna, Fanuelin tytär, Asserin sukukuntaa. Hän oli jo tullut iälliseksi. Mentyään neitsyenä naimisiin hän oli elänyt miehensä kanssa seitsemän vuotta, ja oli nyt leski, kahdeksankymmenen neljän vuoden ikäinen. Hän ei poistunut pyhäköstä, vaan palveli siellä Jumalaa paastoilla ja rukouksilla yötä ja päivää.

• SamiA

Kyseinen ihminen ei ilmeisesti halua ryhtyä Nunnaksi, joten Hannan valinta ei tässä tapauksessa sovi.

• Herran palvelijar
        SamiA kirjoitti:

Kyseinen ihminen ei ilmeisesti halua ryhtyä Nunnaksi, joten Hannan valinta ei tässä tapauksessa sovi.

ja profeetta on. Nunnat tulee naimattomuuden kirkon sielullisista opeista.

• hellloooo

Sänkyyn on raamatun mukaan luvallista mennä vasta kun on naimisissa!

• Hengenmies

Ainoa oikea vastaus kysymykseesi on seuraava: Sinä itse päätät koska "menet sänkyyn" ja kenen kanssa. Se asia on niin henkilökohtainen ettei se kuulu muille.

• sanomaan että

asia ei muka kuulu muille, vaikka kirjoittaja nimenomaan kysyy muiden mielipidettä asiasta?

Toki seksi on "henkilökohtainen" asia siinä merkityksessä, ettei sitä vaikkapa kauppatorilla kannata harrastaa, mutta ei siitä mitään tule jos jokainen luo oman henkilökohtaisen moraalikoodin seksuaalisuutta varten. Kysymys on kuitenkin ihmisten välisestä yhteydestä. Sellaiseen tarvitaan pelisäännöt, muuten tulee pahaa jälkeä.

Avioliitto on olemassa juuri sitä varten että seksi olisi iloinen ja turvallinen asia. Liki kaikissa yhteiskunnissa on avioliitto-instituutio, koska se suojelee sekä yksilöä että yhteiskuntaa. Kyse ei siis ole erityisestä raamatullisesta etiikasta, vaan yleisinhimillisestä etiikasta, joka löytyy myös Raamatusta.

Nykyinen länsimainen "jokainen luo oman uskontonsa ja moraalinsa"-ajattelu on kestämätön ja tulee johtamaan yhteiskuntamme tuhoon.

Pää kylmänä vain! Pidä kiinni siitä minkä sydämessäsi tiedät oikeaksi! Selibaatti ei ole maailman kamalin asia. Se voi olla myös suuri siunaus. Varsinkin jos se johtaa kestävään rakkaussuhteeseen, mutta miksei muutenkin. Meidän yhteiskunnassamme selibaatista nauttiminen on vain tabu. Leimataan frigidiksi ja/tai tiukkapipoiseksi jos ei kaipaa joka hetki seksiä. Toisaalta myös seksi on tietyissä yhteyksissä enemmän tabu nykyään kuin esim. Raamatun aikana. Uskovien pitäisi lukea enemmän kirkkoisiä ja muuta vuosisatoja vanhaa hengellistä kirjallisuutta, siitä saa tervettä perspektiiviä tähän kummalliseen aikaan jota elämme.

• Hengenmies
        sanomaan että kirjoitti:

asia ei muka kuulu muille, vaikka kirjoittaja nimenomaan kysyy muiden mielipidettä asiasta?

Toki seksi on "henkilökohtainen" asia siinä merkityksessä, ettei sitä vaikkapa kauppatorilla kannata harrastaa, mutta ei siitä mitään tule jos jokainen luo oman henkilökohtaisen moraalikoodin seksuaalisuutta varten. Kysymys on kuitenkin ihmisten välisestä yhteydestä. Sellaiseen tarvitaan pelisäännöt, muuten tulee pahaa jälkeä.

Avioliitto on olemassa juuri sitä varten että seksi olisi iloinen ja turvallinen asia. Liki kaikissa yhteiskunnissa on avioliitto-instituutio, koska se suojelee sekä yksilöä että yhteiskuntaa. Kyse ei siis ole erityisestä raamatullisesta etiikasta, vaan yleisinhimillisestä etiikasta, joka löytyy myös Raamatusta.

Nykyinen länsimainen "jokainen luo oman uskontonsa ja moraalinsa"-ajattelu on kestämätön ja tulee johtamaan yhteiskuntamme tuhoon.

Pää kylmänä vain! Pidä kiinni siitä minkä sydämessäsi tiedät oikeaksi! Selibaatti ei ole maailman kamalin asia. Se voi olla myös suuri siunaus. Varsinkin jos se johtaa kestävään rakkaussuhteeseen, mutta miksei muutenkin. Meidän yhteiskunnassamme selibaatista nauttiminen on vain tabu. Leimataan frigidiksi ja/tai tiukkapipoiseksi jos ei kaipaa joka hetki seksiä. Toisaalta myös seksi on tietyissä yhteyksissä enemmän tabu nykyään kuin esim. Raamatun aikana. Uskovien pitäisi lukea enemmän kirkkoisiä ja muuta vuosisatoja vanhaa hengellistä kirjallisuutta, siitä saa tervettä perspektiiviä tähän kummalliseen aikaan jota elämme.

Yleensä "uskovien" fraasit eivät tavoita elämää itseään, vaan niitä toistetaan konemaisesti unohtamalla kokonaan ihminen ja hänen ongelmansa. Se on tietysti kyvyttömyyttä myötäelämiseen.

Selibaattia suosittelevat yleensä vain ne vanhat äijät, jotka ovat jo menettäneet kykynsä, tai ne uskovat jotka itse harrastavat seksiä avioliiton ulkopuolella mutta tuomitsevat muita samasta asiasta.

Kirkkoisiä ei kannata lukea, niin pervoja sieltä löytyy. Augustinuskin piti seksiä perisyntinä ja sai koko kristikunnassa pahaa aikaan vuosisadoiksi.

Ihminen on kutsuttu kasvamaan aikuiseksi myös seksuaalisuutensa kanssa. Kysyjän ikäkin edellyttää jo itsenäisiä päätöksiä tässä asiassa. Myös seksisuhteessa on tietysti otettava huomioon aina myös toinen osapuoli omiakaan tarpeita mitätöimättä.

Suosittelen lämpimästi myös itsetyydytystä.

• Q
        Hengenmies kirjoitti:

Yleensä "uskovien" fraasit eivät tavoita elämää itseään, vaan niitä toistetaan konemaisesti unohtamalla kokonaan ihminen ja hänen ongelmansa. Se on tietysti kyvyttömyyttä myötäelämiseen.

Selibaattia suosittelevat yleensä vain ne vanhat äijät, jotka ovat jo menettäneet kykynsä, tai ne uskovat jotka itse harrastavat seksiä avioliiton ulkopuolella mutta tuomitsevat muita samasta asiasta.

Kirkkoisiä ei kannata lukea, niin pervoja sieltä löytyy. Augustinuskin piti seksiä perisyntinä ja sai koko kristikunnassa pahaa aikaan vuosisadoiksi.

Ihminen on kutsuttu kasvamaan aikuiseksi myös seksuaalisuutensa kanssa. Kysyjän ikäkin edellyttää jo itsenäisiä päätöksiä tässä asiassa. Myös seksisuhteessa on tietysti otettava huomioon aina myös toinen osapuoli omiakaan tarpeita mitätöimättä.

Suosittelen lämpimästi myös itsetyydytystä.

Huomioisin että itse tyydytys on synti niinkuin esiaviollinen seksikin. Itsetyydytys on homouden synti, siinä ihminen yhtyy itseensä eli harrastaa seksiä saman sukupuolenkanssa. Olisin varovainen näiden asioidensuhteen, vain uskova mies avioliiton siunauksella voi ilman synnin taakkaa tyydyttää seksuaalisuutesi. Muussa tapauksessa selibaatti on ratkaisu

• Jumala varoittavaksi

esimerkiksi sen tuomitsi. Synti on kansakunnan häpeä, jos et sitä tiedä.

• Hengenmies
        Jumala varoittavaksi kirjoitti:

esimerkiksi sen tuomitsi. Synti on kansakunnan häpeä, jos et sitä tiedä.

Hes. 16:49

Sinun sisaresi Sodoman synti oli julkea itsekkyys. Hän vietti tyttärineen yltäkylläistä ja huoletonta elämää, mutta kurjalle ja köyhälle hän ei avannut kättään.

Miten tämä liittyy käsittelemäämme aiheeseen?

• Humanistisest
        Q kirjoitti:

Huomioisin että itse tyydytys on synti niinkuin esiaviollinen seksikin. Itsetyydytys on homouden synti, siinä ihminen yhtyy itseensä eli harrastaa seksiä saman sukupuolenkanssa. Olisin varovainen näiden asioidensuhteen, vain uskova mies avioliiton siunauksella voi ilman synnin taakkaa tyydyttää seksuaalisuutesi. Muussa tapauksessa selibaatti on ratkaisu

Jos uskoo noin tyhmiä juttuja, uskoo senkin, että kaikki saa anteeksi pyytämällä taivaalta. Kaiken jeesukselta anteeksi saaminen on hassun ääri-itsekäs ajatus, koska oikeasti pitäisi pyytää anteeksi siltä, jota vastaan on rikkonut. Mutta hyvässä seksisuhteessa ei välttämättä riko mitään eikä ketään, vaan molemmat osapuolet hyötyvät. Samoin itsetyydytyksessä ei riko ketään vastaan, ainakaan mikäli se ei ole pois parisuhteesta eli sinkku ainakaan ei riko ketään vastaan.

• järkeä saa käyttää
        Q kirjoitti:

Niin paitsi jos ei halua naimisiin vain siksi että saisi luvan kanssa seksiä harrastaa. Tämähän on suoranaista kiristystä jos esim. luonnostaan yksinään viihtyvä ihminen pakotetaan vastoin tahtoaan naimisiin vain siksi että joku toinen hiplaisi häntä eikä hän räpeltäisi omalla kädellään itseään uneen.

Tässä ollaan kyllä mahdottoman edessä jos yksinäiseltä ihmiseltä viedään oikeus tyydyttää tarpeensa. Saahan sillä tuhottomasti masennusta aikaiseksi jos opetetaan että itsetyydyttäjä joutuu helvettiin. Jos asiasta tulee huono omatunto niin silloin käännytään Vapahtajan tykö ja rukoillaan. Tietysti voi leikkauttaa itseltään pallit pois mutta se ei kyllä myöskään ole Jumalan säätämä ja tarkoittama toimenpide. Sitäpaitsi maailmassa ei ole yhtäpaljon naisia kuin miehiä joten jonkun on jäätävä ilman.

On se vaan jännä juttu että ihmiselle luodaan elimet ja sitten joku maanpäällä tallustava keksii että pippeliin tai pimppaan ei saakaan koskea itse.
        Kyllä siinä on kuule melko vissi ero jos on hetero ja masturboi tai sitten homo joka yhtyy samaan sukupuoleen. Selibaatti sopii naiselle koska sillä ei paine kasva siemenpussien sisällä.

• Onnellinen Nainen

Rakastelu on hauskaa. Mieli virkistyy ja elämä tuntuu elämisen arvoiselta. Seksiä on kiva harrastaa rakastamansa ihmisen kanssa, mutta seksiä voi harrastaa ilman rakkauttakin, ihan vaan seksin takia. Myös itsetyydytys kunniaan. Seksikästä kevättä sinulle!

• PirjoPirjo

Itsetyydytys on homouden syntii??? was this even real?

• Minä olen

Mitäs jos unohtaisit kokonaan mitä muut ajattelevat siitä milloin ja kenen kanssa saa harrataa seksiä?

Kuuntele (todella) omaa sydäntäsi niin saat vastauksen.

Kaikki vastaukset löytyvät sisältämme ja ne vastaukset ovat juuri oikeita itse kullekin.

• Nauttikaa seksistä

Aina noilla uskovilla on synnit mielessä. Mistään ei oikein voi puhua kun joku jo huutamassa että syntiä syntiä.

Voi pyhä pamaus! Millon vois keskustella asioista ihan oikeesti ilman uskovien vaahtoomista synneistä....

Kerrataanpa vielä tämä synti asia

Seksi EI ole syntiä.
      Itsetyydytys EI ole syntiä.
      Runkkaus EI ole syntiä.
      Avioliiton ulkopuolinen seksi EI ole syntiä.
      Homot eivät ole yhtään sen syntisempiä kuin heterotkaan.

Jäikö joku vielä mainitsematta?

Niin ja tähän loppuun vielä

Seksi on tarkoitettu nautinnoksi. Siitä SAA nauttia ja iloita ja sitä saa harrastaa missä vaan ja millon vaan kun se tuntuu ITSESTÄ sopivalle (ilman että sillä loukkaa toista osapuolta). Enkä nyt puhunut Jumalasta...

• pinkyoshi

Voi, tuletko sinä aikuinen ihminen tosiaan tänne suomi24 palstalle kysymään milloin sinun ''on sallittua'' harrastaa seksiä? Jospa käyttäisit ihan OMAA päätäsi tämän asian pohtimiseen, koska vain sinä itse tiedät parhaiten olosuhteet ja tilanteet, eikä kukaan muu voi määritellä puolestasi mitä SINUN tulisi aikuisena ihmisenä tehdä. Heitä siis epävarmuus nurkkaan ja kuuntele ikioman sydämmesi ääntä, niin tiedät vastauksen.

• fsfsf

Jos jotain uskovista olen oppinut, niin aina seksi mielessä, toisin kuin ateisteilla (itse uskon ja olen ev-Lut, mutta tässä tapauksessa "ulkopuolinen" eli "laatikon ulkopuolelta" olen tehnyt tälläisen havainnon).

• ei avosuhteita

Seksi aloitetaan kun avioliitto on juridisesti laillistettu ja tietenkin kristitty tahtoo myös alkaa yheiselämänsä pyytämällä seurakuntansa siunauksen.

• Siten kuin on

Raamatussa opetettu, kuka osaa lukea ja tulkita. Kysy seurakunnan johdolta, ihan ehdottomana Päänä on Jeesus Kristus itse ja opettaa Pyhän Hengen ja Raamatun ilmoituksen kautta.

• 2135re

Huomaatko, että uskovat, jotka sinulle vastaavat, ovat kaikki miehiä? Heidän maailmassaan HE määräävät naisesta ja naisen ruumiista. Sinulla ei ole sananvaltaa.

• Kokemus-K

Niin, vaikka kuinka yritetään monesti mainostaa miten avioliitossa harrastettu seksi on sitä turvallista ja hyvää ja siksi se paras vaihtoehto, yleensä unohdetaan sujuvasti että avioliitossa tapahtuva seksi on maailmanlaajuisesti ja historiallisesti ajateltuna erittäin vaarallista. Valtava osa maailman väestöstä elää edelleen tilanteessa jossa naisen on mahdotonta välttää raskautta avioliitossa koska seksin harrastaminen on vain miehen päätettävissä eikä ehkäisyä käytetä uskonnollisista tai taloudellisista syistä. Ja kehittymättömissä maissa raskaus ja synnytys on pahin naisen terveyttä ja henkeä uhkaava vaara. Siihen kuolee tai vammautuu valtava määrä naisia joka vuosi. Myös sukupuolitaudit, kuten aids ovat maailmanlaajuisesti ongelma myös avioliitoissa, koska niissä ei useinkaan käytetä siltä suojaavaa ehkäisyä mutta toinen puolisoista on silti voinut saada tartunnan muualta.
        Jos siis tarkastellaan globaalisti, meillä Suomessa harrastettu suojattu ja vastuullinen sinkun seksi on äärettömän turvallista, tasa-arvoista ja molempia osapuolia kunnioittavaa.

• tuomas``

Raamatussa ei lue, että etsikää ensin aviopuolisoa, niin kaikki muukin teille annetaan, vaan että: etsikää ensin taivasten valtakuntaa, niin kaikki muukin teille annetaan.

Usko todistustani, sorruin itse juuri kirjoittamaani ensimmäiseen virkkeeseen ja olen sitä saanut katua paljon. Kunpa olisin ollut viisas ja luottanut Jumalan Sanaan, Hän ohjaa sitten aviopuolison, jos parhaaksi näkee ja ylistys Hänelle, mutta vaikka näkisi parhaaksi olla ohjaamattakin, niin ylistys Hänelle aina ja ikuisesti. Me Jeesukseen uskovat odotamme tulevaa; uutta maailmaa, emmekä elä tämän katoavan maailman tavoin. Jos turvautuisimme Jeesukseen vain tämän elämän ajaksi, niin olisimme kaikista surkuteltavimpia ihmisiä, ei, vaan tulevaa odotamme, ja Hänessä me omistamme kaiken, vaikka olisimme rahallisesti ruti köyhiä.

• SynnitönSynti

Vaimoni oli uskossa kun tapasimme, ja minä myös, ainakin nyyt sillä tasolla millä tavallaiset seurakuntanuoret ovat. . Tapaaminen oli kuitenkin sellainen että se muutti molempien elämät ja ajatukuiset. Se oli vain puhasta rakkautta alusta lähtien. Kuin olisi löytänt sen juuri oikean ja juuri oikeaan aikaan, ja vaimoni koko sen niin suurena ajohdatuksena että ei arkaillut ryhtyä suhteeseen, myös seksuaaliseen, heti alusta.
      Eikä sekään meitä haitannut että elimme ensin vuosia avoliitossa sillä sekin tuntui yhtä siunaukselliselta ajalta ja rakkautemme ja yhteenkuuluvaisuuden tuntemme vain kavoivat. Nyt olemme ollet naimisissa jo yli kymmenen vuotta ja lapsiakin on jo kolme.
      Vielä edeleen kuiotenkin muistan kyllä ne joiden uskossa olevien kaverine kommentit siitä miten teen synttä, teen pahaa sielulleni, joudu kadotukseen yms. Mutta ikinö en sitä niin kokenut, vaan vain kiitollisuutta siitä että olen tämän rakkaann ihmisen löytänyt ja siksi haluan häntä myös kunnioittavasti ja rakkaudella kohdella eikä se ole kiinni siitä harrastameko seksiä vai emme,

• Kokemus-K

Raamatussahan puhutaan miehen ja naisen sitoutumisesta yhteen ja tulemisesta yhdeksi lihaksi, ei mistään virallisesti kirkossa toimitetusta määrämuotoisesta toimituksesta joksi avioliiton solmimisen nykyisin miellämme.
      Kaikkien oikeiden parisuhteiden perustahan on se puolisoiden välinen sitoutuminen, rakkaus ja kunnioitus, ei mikään muu ulkoinen status. Avioliitto niminen liitto ei takaa mitään näistä parisuhteen osista eikä avoliitto sinällään sulje niistä mitään pois.

• täti-ihminen

Minä olen seurustellut monasti ja kaikki suhteet ovat loppuneet omasta tahdostani. Yleensä olen mennyt heti sänkyyn, kun olen löytänyt sopivanoloisen ihmisen, eikä siitä ole seurannut mitään hankaluuksia tai sellaista, ettei toista olisi sitten kiinnostanutkaan, ainakaan sen takia.

Seksihän on sellaista yksinkertaista, että se on melko samanlaista kaikkien kanssa ja tosi on, että ihanaahan se on, pitää vaan pitää huolta ehkäisystä uuden kumppanin kanssa, kun suhde on vakiintunut, olen yleensä käynyt ja käytättyänyt toisen sukupuolitautitesteissä, eikä ole vielä koskaan mitään sellaista tullut.

Vaikka kuinka olisi vakisuhteessa, ei tietenkään voi tietää, onko toinen pettänyt, vai valehteleeko vaan, joten turha luulla, että avioliitossa olisi jotenkin suojatumpi kuin sinkkunakaan.

Kyllä nykyaikaiset miehet eivät ajattele, että ne ovat huonoja naisia, joiden kanssa rakastelevat, vaan hyviä ja ihania naisia, kuka nyt huonoa huolisi. Höh. :-)

En sitten tiedä uskovien moraalikoodeist, itsekin olen uskossa ja ihan kristitty, yritän olla loukkaamatta muita ihmisiä ja kiltti ja näin, saavat minusta vapaat ihmiset seksiä harjoittaa keskenään omasta tahdostaan ihan vapaasti. Uskon tulkintoja on monenlaisia, minusta kylmäsydäminen puusilmäisyys on pahempi synti, kuin terveestä seksuaalisuudesta nauttiminen. Toista kunnioittaen toki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      47
      2974
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      92
      2808
    3. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      61
      2666
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      71
      2611
    5. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      95
      2590
    6. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      106
      2163
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      52
      2039
    8. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      142
      1890
    9. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      61
      1832
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      22
      1715
    Aihe