Anteeksi nyt jos rehvastelen, mutta minä olen opettamisen asiantuntija.... siis oikeasti, sivuammatiltani opettaja. Olen myös aikoinani opettanut kirkon eri tehtävissä. Opettajalla on käsikirja, jossa kerrotaan mitäopetetaan, mitkä ovat kysymykset ja mitkä ovat oikeat vastaukset. Näin ollen on vaikea suhtautua jotenkin MAP-kirkon pappeuskokous ja pyhäkouluopetukseen. Vaikka oikeille vastauksille ei ole OIKEITA perusteita, oikeat vastaukst löytyvät oppikirjasta ja jos vastaat väärin, niin se on väärin. Tämä on universaalia kaikille kirkoille ja heidän oppikirjoilleen. Sen sijaan että jokin asia on kuin on, pitäisi sanoa että "näin me uskomme". Tätä ei vissiin tapahdu misäään uskonnossa, koska se mahdollistaa asioiden kyseenalaistamisen. MAP-pyhäkoulun opettaja on ihmeissään jos joku vastaa "väärin" - asiaa ei pohdita eikä keskustella, se on vaan "veli vastasi mielenkiintoisesti, mutta tätä emme kuitenkaan hakeneet". Saisi saatana Jumala tulla vastailemaan itse, jos on vaihtoehtoja olemassa.
Hei, tämä ei kohdistu vain MAP-kirkkoon vaan kaikkiin kirkkoihin. Jätän silti mahdollisuuden auki, että vihaamani Evlut-kirkko sanoo rippikoulussa, että "uskomme, emme tiedä".... voi olla toiveajattelua, ja helvettiin saisivat painua minua sorsineet persesilmäluterilaiset (vanhemmat palstankäyttäjät tievät).
Pyhäkouluopetus
17
274
Vastaukset
- tms1
muuttunut, minäkin opetan kirkossa ja oppilailla ja opettajalla on nykyisin ihan sama kirja. Sitä käymme yhdessä läpi päivän aiheesta riippuen, esim.viime sunnuntaina keskustelimme kasteesta. Ei ole oikeita tai vääriä vastauksia, tilaisuus perustuu keskusteluun ja oivalluksiin. Ja aina välillä käy niin ettei yhtä selkeää vastausta ei tunnu heti löytyvän , silloin voi asiaa jokainen kiinnostunut tutkia ja aiheseen voidaan palata myöhemmin.
Minusta nuo yhteiset keskustelu ja oppimistuokiot ovat usein todella mielenkiinntoisia , aika vain tuntuu usein käyvän liian lyhyeksi.. :-)- dinah78
nyt tuli kiinnostava aihe: haluaitteko vastata seuraavaan kysymykseen?
nykypäivän nuorten suhtautumisesta uskontoon?
suhtautuminen eri uskontoihin?
kiinnostunut uskonnoista, ja niiden historiasta?
ikä haarukka 1978 ja sitä nuoremmat - GHJKDD
dinah78 kirjoitti:
nyt tuli kiinnostava aihe: haluaitteko vastata seuraavaan kysymykseen?
nykypäivän nuorten suhtautumisesta uskontoon?
suhtautuminen eri uskontoihin?
kiinnostunut uskonnoista, ja niiden historiasta?
ikä haarukka 1978 ja sitä nuoremmatMinä haluaisin vastata, että monen nuoren ihmisen kiinnostus uskon asioihin ja omaan uskontoon herää rippikoulussa.
- eqfcsd
GHJKDD kirjoitti:
Minä haluaisin vastata, että monen nuoren ihmisen kiinnostus uskon asioihin ja omaan uskontoon herää rippikoulussa.
elät kuplassa, jossa on lähes pakko ajatella noin.
Tunnetko kirjan "Opettaminen, kutsumuksista suurin", painettu v. 2000? Oltuani 50 vuotta kirkon jäsen olen todennut, että opettamisessa annetuissa ohjeissa on tapahtunut valtavaa kehitystä. Sama koskee lähetystyöhön annettuja ohjeita. Kirja "Saarnatkaa minun evankeliumiani", 2005, on aivan eriluonteinen kuin aikaisemmat ohjeet. - Kirkko on täydellinen, mutta meidän jäsenten toiminnassa on yhtä ja toista hiomista. Keneltäkään kirkossa opettavalta ei vaadita opetusalan ammattitutkintoa tai teologisia arvosanoja. Kaipa tämän muistat? Uskonnon opetus menee perille Hengen kautta eikä opetustekniikoilla.
- 4
Kirkko ei ole täydellinen. Kristuksen evankeliumi on
- ope21
pitäisi tietää että opettajan ohjekirjat ovat viittellisiä! Jos pysyy aiheesa ja os aparemmin opetta ilman valmiiksi tehtyä oppiaihetta niin siitä vaan. opettajan kirja on tehty vain esimerkiksi, mutta harva MAPkirkon jäsen on opettaja ja vielä harvempi uskaltaa käyttää omia menetelmiä, koska aina löytyy joku valittaja joka ei tajuu oppineensa saman vaan toisella tavalla. Kuten sinä taas valitat toisin päin... jaa,jaa ei kai sitä koskana voi tyydyttää kaikkien opiskelu tapoja.
- mites on??
Elder Dallin H. Oaks said in his October 1999 general conference address that as he traveled the Church he had been pleased and impressed with how Relief Society and priesthood lessons were presented and received.
"However," he added, "I have sometimes observed teachers who gave the designated chapter no more than a casual mention and then presented a lesson and invited discussion on other materials of the teacher's choice. That is not acceptable.
Tässä linkki artikkeliin josta lainaus otettu:
http://www.ldschurchnews.com/articles/58411/Use-proper-sources.html
olen opetusalan asiantuntija yliopito tasoa ja kyllä MAP kirkon opettajan kirjat ovat aivan yhtä selkeitä kjin kouluopetuksen opettajan kirjat ja hyhtä vapaasti niita saa käyttää. Kaikki vaan eivät ole niin hyvin tottuneet opetustyåohön että vosivat lonkalta vetää oppitunnin saati sitten kerätä itse materiaalin opetettavaan aiheeseen viikon aikana... harvemmilla on edes aikaa sellaiseen. Hyvä kun on opettajien kirja niille jotka sitä tarvitsevat... minä en ole tarvinnut kuin vilkaisun vuoksi vuosiin. Ei kukaan ole minua ottanut niskasta vaikka en sanasta sanaan suraakkaan opettajan kirjan tekstiä! 15 vuotta alkkarissa on aika hyvin.
- ..........
sitten hallitsevan suomen kielen hiukan paremmin. Teksteissäsi vilisee yhdys sana virheitä ja iillistä muotoa sanoista, joihin ii ei kuulu.
Toivottavasti et toimi pyhäkouluopettajana. Silloin oppilaasi saisivat kuunnella valheitasi Väli-Amerikan haploista ja muita vastaavia juttuja, joita hymistelypalstallasi pystyt oikaisematta kirjoittelemaan, koska toimit siellä sensorina. .......... kirjoitti:
sitten hallitsevan suomen kielen hiukan paremmin. Teksteissäsi vilisee yhdys sana virheitä ja iillistä muotoa sanoista, joihin ii ei kuulu.
Toivottavasti et toimi pyhäkouluopettajana. Silloin oppilaasi saisivat kuunnella valheitasi Väli-Amerikan haploista ja muita vastaavia juttuja, joita hymistelypalstallasi pystyt oikaisematta kirjoittelemaan, koska toimit siellä sensorina.ovat tervetulleita... mutta niihin tuskin pystyt. Muutenkin asiatietoni ovat yliopisto tutkijoilta suoraan joten on siis vain kysymys jonkun toisen tutkijan eriävästä mielipiteestä. Tietenkin omiakin vastakkaisa mielipiteitä saa kirjoittaa ilman aiemmin kirjoitetun tekstin, tai kirjoittajan halventamista... ja siihen tuskin pystyt, oma mielipiteesi kun ovat mielestäsi ainoa oikea totuus ja muut ovat väärässä ja mielestäsi lievästi sanottuna tyhmiä, kun eivät ole samaa mieltä.
Tervetuloa tutustumaan www.mormonismi.com Mm todella mielenkiintoisia kirjoja lyhennettyinä, kirjoja, jotka on kirjoittanut aiheen oikeat tutkijat. Muutenkin oikeata mormonismiä ilman jokapaikkaan tunkevia negatiivejä.- ...........
nenada kirjoitti:
ovat tervetulleita... mutta niihin tuskin pystyt. Muutenkin asiatietoni ovat yliopisto tutkijoilta suoraan joten on siis vain kysymys jonkun toisen tutkijan eriävästä mielipiteestä. Tietenkin omiakin vastakkaisa mielipiteitä saa kirjoittaa ilman aiemmin kirjoitetun tekstin, tai kirjoittajan halventamista... ja siihen tuskin pystyt, oma mielipiteesi kun ovat mielestäsi ainoa oikea totuus ja muut ovat väärässä ja mielestäsi lievästi sanottuna tyhmiä, kun eivät ole samaa mieltä.
Tervetuloa tutustumaan www.mormonismi.com Mm todella mielenkiintoisia kirjoja lyhennettyinä, kirjoja, jotka on kirjoittanut aiheen oikeat tutkijat. Muutenkin oikeata mormonismiä ilman jokapaikkaan tunkevia negatiivejä.Ei hymistelypalstallai voi keskustella. Täällä voi, vaikka täälläkin joskus viestejä katoaa. Sinä et uskallakaan tuoda kaikkia niitä valheitasi tälle palstalle, joita hymistelypalstallasi viljelet. Täällä ne ammutaan helposti alas, kuten tuo haplojuttusi.
- ............
nenada kirjoitti:
ovat tervetulleita... mutta niihin tuskin pystyt. Muutenkin asiatietoni ovat yliopisto tutkijoilta suoraan joten on siis vain kysymys jonkun toisen tutkijan eriävästä mielipiteestä. Tietenkin omiakin vastakkaisa mielipiteitä saa kirjoittaa ilman aiemmin kirjoitetun tekstin, tai kirjoittajan halventamista... ja siihen tuskin pystyt, oma mielipiteesi kun ovat mielestäsi ainoa oikea totuus ja muut ovat väärässä ja mielestäsi lievästi sanottuna tyhmiä, kun eivät ole samaa mieltä.
Tervetuloa tutustumaan www.mormonismi.com Mm todella mielenkiintoisia kirjoja lyhennettyinä, kirjoja, jotka on kirjoittanut aiheen oikeat tutkijat. Muutenkin oikeata mormonismiä ilman jokapaikkaan tunkevia negatiivejä.Mitä ne ovat? Kas kun ei yli opisto tutkijat;-)
........... kirjoitti:
Ei hymistelypalstallai voi keskustella. Täällä voi, vaikka täälläkin joskus viestejä katoaa. Sinä et uskallakaan tuoda kaikkia niitä valheitasi tälle palstalle, joita hymistelypalstallasi viljelet. Täällä ne ammutaan helposti alas, kuten tuo haplojuttusi.
paljon viestjä varsinkin jos antit on alakynnessä.
- .........
nenada kirjoitti:
paljon viestjä varsinkin jos antit on alakynnessä.
Milloin antit ovat olleet täällä alakynnessä? Minä en muista sellaista tilannetta. Nimenomaan antien kirjoituksia täältä itketään pois.
- vai et
......... kirjoitti:
Milloin antit ovat olleet täällä alakynnessä? Minä en muista sellaista tilannetta. Nimenomaan antien kirjoituksia täältä itketään pois.
ymmärrä?
- ............
vai et kirjoitti:
ymmärrä?
Esimerkillähän asia on helppo selvittää. Kerropa se esimerkki!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15511938
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1495430Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p434477Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323632Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392738Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191926Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1071646Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3611601Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1021506Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361451