Löysin apua arpiin!

-Kesä-

Hei!
Olen 22 vuotta ja kärsinyt finneistä, joista syntyi etenkin poskipäihin kuopalla olevia pieniä arpia. Monet niistä olivat punaisia ja näyttivät kauempaa finneiltä, joten ihoni oli kamalan epätasainen silloinkin kun muuten ei kamalasti ollut finnejä.

Viime syksynä törmäsin sattumalta Baba de Caracol- voiteeseen, joka teki iholleni äärettömän hyvää. Käytin sitä muutaman kuukauden ajan ja ihoni parani mielestäni kivasti. Sitten tuli muutaman kuukauden tauko, kun en raaskinut ostaa voidetta, koska se on melko arvokasta.

Sitten törmäsin BM-voiteeseen. Olen kevään aikana käyttänyt sitä kaksi purkkia, eli ehkä noin 2-3 kuukautta ja kaikki(!) arvet ovat kadonneet! Finnejä toki tulee vielä ajoittain, mutta arvet kokeneena ymmärrän, että finni on kuitenkin vain väliaikainen harmi. Pidän itsäni satumaisen onnekkaana :)! Toivottavasti joku toinenkin saisi näillä voiteilla avun. Ja jos ei molempia raaski kokeilla niin ehkä suosittelisin ensin ostamaan tuota BM-voidetta.

35

6784

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeijjis

      Mistä tuota Bm voidetta saa ja paljon maksaa. Ja käytätkö voidetta kosteusvoiteen sijasta? vai käytätkö kosteusvoidetta tämän bm voiteen lisäksi? Kestääkö yksi purkki bm:ää kuinka kauan?

      • -Kesä-

        Yksi purkki BM-voidetta masko varmaan jotain 40-50 euroa sekin. Eli aika arvokasta.

        Itse tilasin netistä, mutta sitä saa myös esimerkiksi monien Sokosten kosmetiikkamyymälöistä ja apteekeista.

        Käytin sitä lähinnä yövoiteena. Mutta alkuun kun käytin päivísinkin niin odotin BM voiteen levittämisen jälkeen muutaman minuutin, kuten sen ohjeessa lukee, ja vedin päälle tavallista kosteusvoidetta, joka jätti ihon kivemman tuntuseks.

        Riippuu paljon siitä, käyttääkö sitä aamuin ja illoin vai vain aamuin, että kauan kestää. Ehkä sellasen kuukauden kestää yks purkki. Mutta ei sitä paljon tarvi kasvoihin laittaa. Ihan hyvin voi levittää vaan ongelmakohtiin sitä ja sitten muualle tavallista kosteusvoidetta.

        Kyllä kannattaa mielestäni kokeilla. Olen itse kokeillut vaikka mitä ja tämä oli ensimmäinen joka auttoi.


    • dgfhjklö

      Tuntuuko voide rasvaiselta, jos käytät sekaihon voidetta? Käytin sitä nimittäin itse joskus, mutta en ole kokeillut sen jälkeen kun sisältöä muutettiin (tuli silikonia ym. - aiemmin inci oli paljon lyhyempi).

      Aikuisihon akneen luin että joku on saanut apua saman valmistajan Optiretinistä

      • -Kesä-

        Edelliselle oikeastaan jo vastasinkin. Eli jos sitä kamalan kerroksen iholle vetää, niin jää kyllä hieman rasvaiseks. Mutta paljon auttaa, kun laittaa päälle tavallista kosteusvoidetta tai käyttää vain öisin.


    • NtiKesä

      Minua aina kiinnostaa, että mihinköhän näiden teho/toiminta sitten perustuu? En ihan helpolla enää mitään satunnaisia mömmöjä ostele, kun on tullut monet kerran petyttyä höyrähtämisen jälkeen...

      • teho/toiminta

        BM voide perustuu sukralfaattiin, jota käytetään sisäisesti mahahaavan hoidossa, mutta on voiteessa tietysti muutakin, manteliöljyä tms.

        Toinen sukralfaattia sisältävä voide on Avenen Cicalfate, joka on myös aika mukava voide ja halvempi. Yliopiston apteekista voi myös pyytää erikseen Aqualan L-voidetta, johon on sekoitettu sukralfaattia - maksaa 14 euroa, mutta huono puoli on, että se säilyy vain muutaman kuukauden.


      • -Kesä-
        teho/toiminta kirjoitti:

        BM voide perustuu sukralfaattiin, jota käytetään sisäisesti mahahaavan hoidossa, mutta on voiteessa tietysti muutakin, manteliöljyä tms.

        Toinen sukralfaattia sisältävä voide on Avenen Cicalfate, joka on myös aika mukava voide ja halvempi. Yliopiston apteekista voi myös pyytää erikseen Aqualan L-voidetta, johon on sekoitettu sukralfaattia - maksaa 14 euroa, mutta huono puoli on, että se säilyy vain muutaman kuukauden.

        Juu, siis tämä BM-voide on sellasta ainakin, mitä suositellaan syöpäpotilaillekin muistaakseni sädehoidon aiheuttamien vammojen ja arpien hoitoon. Että rajua tavaraa on, mutta suosittelen että kokeilette.
        Ei edes haise pahalta ja koostumus on mielestäni ihan miellyttävä.

        Kukin saa tietysti omaa harkintaa käyttää, mutta halusin nyt taas nostaa esille asian, kun tiedän miten suurta tuskaa huono iho saattaa omistajalleen aiheuttaa. En tiedä tosiaan auttaako kaikilla, mutta itselläni ainakin niin hyvin, että välillä melkeen kyyneleet tulee silmiin kun vertaa poskia siihen, mitä ne vielä esimerkiks syksyllä oli. Oon onnellinen :)


      • jeijjis
        -Kesä- kirjoitti:

        Juu, siis tämä BM-voide on sellasta ainakin, mitä suositellaan syöpäpotilaillekin muistaakseni sädehoidon aiheuttamien vammojen ja arpien hoitoon. Että rajua tavaraa on, mutta suosittelen että kokeilette.
        Ei edes haise pahalta ja koostumus on mielestäni ihan miellyttävä.

        Kukin saa tietysti omaa harkintaa käyttää, mutta halusin nyt taas nostaa esille asian, kun tiedän miten suurta tuskaa huono iho saattaa omistajalleen aiheuttaa. En tiedä tosiaan auttaako kaikilla, mutta itselläni ainakin niin hyvin, että välillä melkeen kyyneleet tulee silmiin kun vertaa poskia siihen, mitä ne vielä esimerkiks syksyllä oli. Oon onnellinen :)

        Auttoiko sinulla se etanaseerumi kuinka paljon? Sillä se maksaisi n.35e purkki. Ja muuten käytitkö silloin sitä kalliimpaa vai halvempaa, kun on jtn kalliimpaa active geeliä? Aattelin nyt kokeilla tuota etanaseerumia. Olisi kiva tietää tarkemmin millaisiin arpi läiskiin autto ja kuinka paljon.


      • Ajattelin tiedottaa
        -Kesä- kirjoitti:

        Juu, siis tämä BM-voide on sellasta ainakin, mitä suositellaan syöpäpotilaillekin muistaakseni sädehoidon aiheuttamien vammojen ja arpien hoitoon. Että rajua tavaraa on, mutta suosittelen että kokeilette.
        Ei edes haise pahalta ja koostumus on mielestäni ihan miellyttävä.

        Kukin saa tietysti omaa harkintaa käyttää, mutta halusin nyt taas nostaa esille asian, kun tiedän miten suurta tuskaa huono iho saattaa omistajalleen aiheuttaa. En tiedä tosiaan auttaako kaikilla, mutta itselläni ainakin niin hyvin, että välillä melkeen kyyneleet tulee silmiin kun vertaa poskia siihen, mitä ne vielä esimerkiks syksyllä oli. Oon onnellinen :)

        Katsoin, että apteekkitarjouksessa on elokuussa BM-geeli 36e, yleensähän se on yli neljäkymppiä.


      • -Kesä-
        jeijjis kirjoitti:

        Auttoiko sinulla se etanaseerumi kuinka paljon? Sillä se maksaisi n.35e purkki. Ja muuten käytitkö silloin sitä kalliimpaa vai halvempaa, kun on jtn kalliimpaa active geeliä? Aattelin nyt kokeilla tuota etanaseerumia. Olisi kiva tietää tarkemmin millaisiin arpi läiskiin autto ja kuinka paljon.

        Sillä etanaseerumilla saa ainakin hyvän alun. Ja se mielestäni auttoi tosi hyvin finneihin ja niiden jälkiin kuten myös arpiin. Tilasin sitä itse asiassa taas ja aloin tänään käyttämään, kun oon tota BM voidetta käyttänyt nyt viimeemmäks ja nyt on tosiaan enemmän haittana ne ajoittain tulevat näpyt kun arvet.

        Itse hankin isomman purkin. En muista mitä muuta eroa niissä on. Se tuntuu haisevan jotenkin paremmalle kun vielä syksyllä, vai oonko vaan tottunut. Sillon välillä huvitti, kun oikeesti hais siltä kun olis etanan limaa hieronut kasvoihin :) Mutta pieni haitta tuo tuoksahdus oli. Ja nyt tosiaan tuntuu haisevan mukavammalle.


      • jeijjis
        -Kesä- kirjoitti:

        Sillä etanaseerumilla saa ainakin hyvän alun. Ja se mielestäni auttoi tosi hyvin finneihin ja niiden jälkiin kuten myös arpiin. Tilasin sitä itse asiassa taas ja aloin tänään käyttämään, kun oon tota BM voidetta käyttänyt nyt viimeemmäks ja nyt on tosiaan enemmän haittana ne ajoittain tulevat näpyt kun arvet.

        Itse hankin isomman purkin. En muista mitä muuta eroa niissä on. Se tuntuu haisevan jotenkin paremmalle kun vielä syksyllä, vai oonko vaan tottunut. Sillon välillä huvitti, kun oikeesti hais siltä kun olis etanan limaa hieronut kasvoihin :) Mutta pieni haitta tuo tuoksahdus oli. Ja nyt tosiaan tuntuu haisevan mukavammalle.

        Millainen ihotyyppi sinulla on, ja käytitkö kumpaa BM geeliä, elikkä sitä normaali/seka iho vai kuivalle iholle tarkoitettua. Laitatako voidetta aina yöksi iholle vai aamulla myös vai miten?


      • -Kesä-
        jeijjis kirjoitti:

        Millainen ihotyyppi sinulla on, ja käytitkö kumpaa BM geeliä, elikkä sitä normaali/seka iho vai kuivalle iholle tarkoitettua. Laitatako voidetta aina yöksi iholle vai aamulla myös vai miten?

        Käytin BM voidetta normaali/sekaiholle.
        Laitoin sitä siis alkuun aamuin illoin, mutta myöhemmin vain illoin. Ja tosiaan jos se tuntuu jättävän ihon kuivaksi tai tahmeaksi niin siihen saatto ihan hyvin vetää päälle jotain tavallista kosteusvoidetta. Sen purkin mukana tuli muistaakseni sellanen pieni vihkonen, jossa kerrottiin siitä voiteesta ja miten sitä käytetään.

        Sitä kyllä suosittelisin kokeilemaan, koska luulen, että se itsellä auttoi enemmän kuin se etanavoide vaikka hyviä oli ainakin omalle ihotyypille molemmat.


      • jeijjis
        -Kesä- kirjoitti:

        Käytin BM voidetta normaali/sekaiholle.
        Laitoin sitä siis alkuun aamuin illoin, mutta myöhemmin vain illoin. Ja tosiaan jos se tuntuu jättävän ihon kuivaksi tai tahmeaksi niin siihen saatto ihan hyvin vetää päälle jotain tavallista kosteusvoidetta. Sen purkin mukana tuli muistaakseni sellanen pieni vihkonen, jossa kerrottiin siitä voiteesta ja miten sitä käytetään.

        Sitä kyllä suosittelisin kokeilemaan, koska luulen, että se itsellä auttoi enemmän kuin se etanavoide vaikka hyviä oli ainakin omalle ihotyypille molemmat.

        Itselläni on mustapäitä poskissa sekä nenässä ja jonkin verran punoittavia arpia ja pieniä finni näppyjä tulee sillon tällöin, niin kumpaa voidetta suosittelisit? Eli etanavoide vai bm voide. Saman hintasia suunnillee kumpikin. Ja ihoni on sekaiho/pintakuiva. Eli haluaisin saada arpia pois, mutta myös mustapäitä vähentymään.


      • -Kesä-
        jeijjis kirjoitti:

        Itselläni on mustapäitä poskissa sekä nenässä ja jonkin verran punoittavia arpia ja pieniä finni näppyjä tulee sillon tällöin, niin kumpaa voidetta suosittelisit? Eli etanavoide vai bm voide. Saman hintasia suunnillee kumpikin. Ja ihoni on sekaiho/pintakuiva. Eli haluaisin saada arpia pois, mutta myös mustapäitä vähentymään.

        Kyllä mä sitä BM voidetta ensin neuvoisin kokeilemaan. Siitä itselle jäi ainakin niin hyvä tunne ja aion ostaa sitä vastakin, ainakin varastoon.


      • jeijjis
        -Kesä- kirjoitti:

        Kyllä mä sitä BM voidetta ensin neuvoisin kokeilemaan. Siitä itselle jäi ainakin niin hyvä tunne ja aion ostaa sitä vastakin, ainakin varastoon.

        Millainen ihosi oli tarkalleen, kun sait tuolla bm voiteella avun. Estääkö se Bm voide uusien finnien tuloa yhtään, vai onko etanavoide parempi estämään uusien finnien tuloa?


      • -Kesä-
        jeijjis kirjoitti:

        Millainen ihosi oli tarkalleen, kun sait tuolla bm voiteella avun. Estääkö se Bm voide uusien finnien tuloa yhtään, vai onko etanavoide parempi estämään uusien finnien tuloa?

        Itselläni on sekaiho, joka helposti kiiltää ja rasvoittuukin. Finnejä oli etenkin poskipäissä ja leuassa, ohimollakin usein. Ne oli lähinnä sellasia pieniä, mutta sitten aina ajoittain tuli sellasia oikeen syviä, jotka kuumotti ja oikeen sattui ja kohosivat tosi ikäviksi kummuiksi kasvoille.

        BM-voiteen käytön aikana ei mitään suurta finni-ongelmaa ollut. Olen nainen niin aina tiettyyn aikaan kuusta iho ärtyy, mutta nekin oireet helpotti. Muulloin ei voiteen käytön aikana kyllä tullut näppyjä. Iho selkeästi vahvistui ja parani nopeammin.

        Eli olen kyllä sitä mieltä, että estää uusien näppyjen tulonkin.


      • jeijjis
        -Kesä- kirjoitti:

        Itselläni on sekaiho, joka helposti kiiltää ja rasvoittuukin. Finnejä oli etenkin poskipäissä ja leuassa, ohimollakin usein. Ne oli lähinnä sellasia pieniä, mutta sitten aina ajoittain tuli sellasia oikeen syviä, jotka kuumotti ja oikeen sattui ja kohosivat tosi ikäviksi kummuiksi kasvoille.

        BM-voiteen käytön aikana ei mitään suurta finni-ongelmaa ollut. Olen nainen niin aina tiettyyn aikaan kuusta iho ärtyy, mutta nekin oireet helpotti. Muulloin ei voiteen käytön aikana kyllä tullut näppyjä. Iho selkeästi vahvistui ja parani nopeammin.

        Eli olen kyllä sitä mieltä, että estää uusien näppyjen tulonkin.

        Mutta auttaisikohan tuo etanavoide kuitenkin paremmin minulla, kun on myös sekaiho/pintakuiva iho ja näppyjä tulee silloin tällöin poskiin, otsaan ja leukaan (ei mitää isoja tulehtuneita) ja poskipäissä ja leuassa on myös mustapäitä paljon. Iho on muutenki poskissa hieman epätasainen tai johtuen juuri mustapäistä ja pieneistä näpyistä. Vai oletko sitä mieltä että Bm voide normaalille/sekaiholle olisi parempi. Haluasin siis voiteen joka tasoittaisi ihoa, samalla se myös vähentäisi arpien punoitusta ja hillitsisi uusien mustapäiden/näppyjen tuloa.


      • pollyxx
        jeijjis kirjoitti:

        Mutta auttaisikohan tuo etanavoide kuitenkin paremmin minulla, kun on myös sekaiho/pintakuiva iho ja näppyjä tulee silloin tällöin poskiin, otsaan ja leukaan (ei mitää isoja tulehtuneita) ja poskipäissä ja leuassa on myös mustapäitä paljon. Iho on muutenki poskissa hieman epätasainen tai johtuen juuri mustapäistä ja pieneistä näpyistä. Vai oletko sitä mieltä että Bm voide normaalille/sekaiholle olisi parempi. Haluasin siis voiteen joka tasoittaisi ihoa, samalla se myös vähentäisi arpien punoitusta ja hillitsisi uusien mustapäiden/näppyjen tuloa.

        jejjis,jos ostat etanaseerumia,ni osta ehottomasti sitä active geeliä! minulla on sitä ja se parantaa arpia ja myös estää finnien tuloa! se toinen etanaseerumi se isompi purkki ei auta läheskään niin hyvin kun tuo geeli! :)


      • jeijjis
        pollyxx kirjoitti:

        jejjis,jos ostat etanaseerumia,ni osta ehottomasti sitä active geeliä! minulla on sitä ja se parantaa arpia ja myös estää finnien tuloa! se toinen etanaseerumi se isompi purkki ei auta läheskään niin hyvin kun tuo geeli! :)

        Onko auttanut mustapäihin ja epätasaisuuteen tuo active geeli?


      • pollyxx
        jeijjis kirjoitti:

        Onko auttanut mustapäihin ja epätasaisuuteen tuo active geeli?

        minulla ei ole mustapäitä vaan sellasia valkopäitä? eli valkoista mätää tulee finneistä ku puristaa niitä. ja punasia jälkiä minulla on kans tosi paljon ku olen puristellu noita mönjiä ulos finneistä. tuo etanaseerumi geeli vaikuttaa parhaiten just noihin punaisiin läiskiin/arpiin, iho on haalennut myös vanhempien(n.5v) arpien kohalta. geeli ei kai varsinaisesti estä finnejen tuloa mutta helpottaa paranemista ja ehkäisee uusien tuloa. kannattaa ehottomasti ostaa. epätasaisuuteen se auttaa myös :)


      • vneshne

    • NtiKesä

      Siis ihan oikeastiko on auttanut myös kuoppa-arpiin? Minkätyyppisiin? Itselläni on icepick-arpia, voiko auttaa myös niihin? Kuulostaa kyllä aika uskomattomalta...

      • -Kesä-

        No mielestäni tuo BM voide ainakin. Omat arpeni eivät niin vuosikymmeniä vanhoja olleet, mutta kyllä ne kuopalla olleet ovat häipyneet yhtälailla. Samoin punaiset läiskät. Posket on nykyään ihan normaalit.
        Ennen noiden kokeilua sain jatkuvasti kuulla esimerkiks kommentteja, että "ootko raskaana? Älä huoli, munkin iho näytti tolta kun odotin omia lapsia". Uskomattoman musertavaa kuulla tollasta, kun toivois ettei kukaan sanois mitään eikä todellakaan oo raskaana.

        Mutta nyt ei siis oo enää kuukausiin ollut aihetta kommentoida kenenkään.


      • NtiKesä
        -Kesä- kirjoitti:

        No mielestäni tuo BM voide ainakin. Omat arpeni eivät niin vuosikymmeniä vanhoja olleet, mutta kyllä ne kuopalla olleet ovat häipyneet yhtälailla. Samoin punaiset läiskät. Posket on nykyään ihan normaalit.
        Ennen noiden kokeilua sain jatkuvasti kuulla esimerkiks kommentteja, että "ootko raskaana? Älä huoli, munkin iho näytti tolta kun odotin omia lapsia". Uskomattoman musertavaa kuulla tollasta, kun toivois ettei kukaan sanois mitään eikä todellakaan oo raskaana.

        Mutta nyt ei siis oo enää kuukausiin ollut aihetta kommentoida kenenkään.

        Kuulostaa kyllä todella hyvältä, ja olen iloinen puolestasi, että olet saanut ihosi kuntoon! Voisi olla kokeilemisen arvoinen tuote...Pitääpä harkita.

        Ja voi että minua ärsyttää tuollaiset kommentoijat! Iho-ongelmat voivat olla todella arka asia, ja kyllä jokainen, jolla on esimerkiksi akne, tietää sen itse ilman että siitä tarvitsee tulla kommentoimaan! Muutenkin kun vain toivoo, ettei kukaan kiinnittäisi huomiota... Eihän se ole kohteliasta mennä kommentoimaan kenenkään painoakaan, oli se sitten yli- tai alipainoa, tai hiustenlähtöä tms. Joitakin ei vain ole valitettavasti opetettu tavoille.


    • toiveikass
      • silmä käteen :)

        Lukihan se jo tuossa ylempänä - normaalin ja sekaihon voidetta.


        Ihmetyttää oikestaan ainesosissa Ethylhexyl Methoxycinnamate joka on aurinkosuoja-aine - jos se on siinä suojaamassa itse tuotetta niin tuntuu hassulta että se on heti kakkosena inci:ssä. Mutta en tietysti ole kemisti.


      • jeijjis
        silmä käteen :) kirjoitti:

        Lukihan se jo tuossa ylempänä - normaalin ja sekaihon voidetta.


        Ihmetyttää oikestaan ainesosissa Ethylhexyl Methoxycinnamate joka on aurinkosuoja-aine - jos se on siinä suojaamassa itse tuotetta niin tuntuu hassulta että se on heti kakkosena inci:ssä. Mutta en tietysti ole kemisti.

        Käyttänyt bm voidetta noin 3vk ja uusia finnejä on tullut samalla tavalla kuin ennenkin ja arvet eivät kauheasti ole vaalentuneet. Mutta ehkä vaatii pidemmän käyttö ajan? Mutta miellyttävän tuntuinen voide kylläkin, vikka tosin kallis. En tiedä raaskiiko ostaa uutta purkkia, kun tämä loppuu.


    • SPfaf

      En alkanut lukemaan koko ketjua, mutta sukralfaattia sisältävät voiteet, esim silmävoide auttaa arpiin. Sitä vasta tällä hetkellä tutkitaan, mutta apteekissa jotkut farmaseutit osaavat jo neuvoa. Itselläni oli punaista arpikudosta kämmenselässä, arvet olivat vuosia vanhoja, eivätkä vaalentuneet ajan myötä. Aloin käyttää ns silmävoidetta arpiin, ja muutaman kuukauden käytön jälkeen olivat poissa. Vaikutuksen silti huomaa jo parissa viikossa.

    • atoopikko

      Olen samaa mieltä, sukralfaatti on tosi tehokas. BM voiteet ovat parhaimmat mitä olen löytänyt. Minulla on atooppinen iho ja monet muut voiteet joiden väitetään sopivan allergikoille paisuttavt kasvoja mutta nämä ei. Ovat melko hintavia, olen aiemmin ostanut sokoksesta ja yliopiston apteekista mutta täältä löysin huomattavasti edullisemmin http://www.funraiseshop.fi/verkkokauppa/fi/tuotteet/terveys-hyvinvointi/ihonhoito

    • Elvari

      tuo etana voide joka mainittiin, on ainakin ihan huijausta :D kokeilin sekä kasvojeni akne arpiin , että jalassani olevaan haavan arpeen niin ei kyllä auttanut yhtään :P rahastusta, samoin kun proactive, joka ei todellakaan poista aknea. tosin jos jompi kumpi noista, tai mikään muukaan aine toimisin akneen, niin miksi kaikki eivät puhuisi sillon siitä :P tyhmähän se on joka uskoo tv shopin mainoksiin ja kaikkiin tuollaisiin. jos akneen olisi joku lääke tai voide joka auttaisi niin eiköhän siitä puhuttaisi yleisesti :P ja lääkärit sitä määräisi.

      • apteekkilaineb

        Akneen löytyy lääkkeitä: paikalliset kuivatus / tappovoiteet sekä suun kautta antibiootti ja isoretinoiini. Oon ite
        saanu apua antibiooteista, seuraavaksi haluaisin isotretioniinin. Käytän ihon hoitoon acon sinistä sarjaa ja vichyn
        normadermiä, ihon kunnosta riippuen. Sanoisin että aknearpiin parasta on kosteutus!!!, suojaus ja ehkä bio-oil tai
        kelo-cote silikonivoide. Väriä tasoittavia voiteita voi myös kokeilla. Suurin osa esim netistä
        löytyvistä tuotteista on "humpuukia" eli ne oikeestaan vaan kosteuttaa.
        Parasta on kuitenkin estää arpeutuminen
        eli hoitaa paha akne. Kaikille tietysti tulee jonkin verran finnejä ja punaisia läiskiä ja iän myötä ne yleensä
        alkaa helpottaa. Tosin itse oon 21 ja vielä akne, mutta ehkä alan hoitaa ja kärsiä siitä helpommin, kun opiskelu- ja
        työkaverit on mennyt finni-iän ohi n 5-20v sitten.


    • skeptikko

      Ihmetyttää myös ettei useampi ole saanut apua BM voiteesta kuin ketjun aloittaja ja kolmanneksi alin viesti joka näyttää vaan mainostavan
      omaa tai sukulaisen nettikauppaviritelmää...

    • Emmiks
    • Zirre

      :)) suosittelen lämpimästi : Mederman arpivoidetta...syviä ja tosi pahan ja pitkään kestäneen akneihon "ainoa pelastus"...myös salisyylihappoa ( 10/20 % ) suosittelen...

      Kärsivällisyys on tärkeintä :)

      Akne-iho on siitä kimurantti ja hermoja raastava,että kun iho alkaa vaalentua/uusiutua niin monet taatusti säikähtää,koska arvet näkyy/arpia tulee esiin "enemmän kuin aiemmin"...hetkellisesti...niin kävi itsellenikin...nyt olen käyttänyt Medermaa ns. yön yli-voiteena ja tulokset on mahtavia...tosin jos joka iltaisen voitelun lopettaa niin...mikähän on näkymä viikon päästä :)) ?? tsemppiä.

    • kuusikymppinen

      Mitenkähän BM-voide käy vanhemmalle normaalille iholle? Kosteutta janoavalle pintakuivalle on jopa mustapäitä vielä😊. Nuorena oli sekaiho.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1602
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1202
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      44
      1048
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe