Jos tulen taksiasemalle

Vaalea-Blondi

jossa seisoo monta erilaista taksiautoa, niin saanko valita niistä minkä haluan ja kuskin myös?

35

1251

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja auto

Ole hyvä vaan,toki saat valita.Itsehän päätät mihin rahasi laitat:)

• Vaalea-Blondi

pääkaupunkiseudulta?

• Heeby

Kuski kuuluu auton hintaan, eli joko valitset kuskin auton perusteella tai auton kuskin perusteella. Molempia et voi valita.

• Vaalea-Blondi

ei sillä autolla nyt niin väliä olisi ja saisin sitten valita sen kivoimman oloisen kuljettajan, niin antaako hän sitten numeronsa jos kyyti on hyvää ja tekee mieli joskus toistekkin.

• Heeby
        Vaalea-Blondi kirjoitti:

ei sillä autolla nyt niin väliä olisi ja saisin sitten valita sen kivoimman oloisen kuljettajan, niin antaako hän sitten numeronsa jos kyyti on hyvää ja tekee mieli joskus toistekkin.

Jos kyyti kerran on hyvää, niin saattaahan se kuski antaa vaikka auton puhelinnumero. Pääsee isäntäkin antamaan vähän kyytiä jos sattuu olemaan töissä, kun soitat. Pitäkää hauskaa ja muistakaa, että yksi auton tärkeimmistä turvavarusteista on hyvät kumit!

• Vaalea-Blondi
        Heeby kirjoitti:

Jos kyyti kerran on hyvää, niin saattaahan se kuski antaa vaikka auton puhelinnumero. Pääsee isäntäkin antamaan vähän kyytiä jos sattuu olemaan töissä, kun soitat. Pitäkää hauskaa ja muistakaa, että yksi auton tärkeimmistä turvavarusteista on hyvät kumit!

ennen kuin tutustuu. Meitä olisi oikeastaan kolme ja tarvitsisimme silloin tällöin varmaa ja turvallista kyytiä kotiin noin 3 - 4 aikoihin yöllä. Olisi kiva jos ei tarvitsisi stressata tuleeko taksi vai ei ja millainen hirvistys siellä on kuljettajana. Taksitaksanne ovat niin pieniä, että varmaan voimme sopia sopivan maksun ja maksutavan, jos kuljettaja on tuttu? Voitteko ajaa sopimuskyytejä ilman sitä katolla olevaa keltaista taksin merkkiä?

• kyltti
        Vaalea-Blondi kirjoitti:

ennen kuin tutustuu. Meitä olisi oikeastaan kolme ja tarvitsisimme silloin tällöin varmaa ja turvallista kyytiä kotiin noin 3 - 4 aikoihin yöllä. Olisi kiva jos ei tarvitsisi stressata tuleeko taksi vai ei ja millainen hirvistys siellä on kuljettajana. Taksitaksanne ovat niin pieniä, että varmaan voimme sopia sopivan maksun ja maksutavan, jos kuljettaja on tuttu? Voitteko ajaa sopimuskyytejä ilman sitä katolla olevaa keltaista taksin merkkiä?

siitä pitää autossa olla kirjallinen sopimus, ilman kylttiä ajosta, ennenkuin kyyti alkaa. harvasta autosta kylttiä saa pois (magneettijalkaiset kuvut, joissa ei ole yleensä liitintä johdoissa)

• voittajana

AUTO BILD Qualitätsreport 2010: Die Rangliste
      Rang Hersteller Note (1-5)
      1. Hyundai 2,3
      2. Honda 2,4
      3. Audi 2,6
      Mazda 2,6
      Toyota 2,6
      6. Mitsubishi 2,6
      7. Suzuki 2,7
      8. BMW 2,7
      Mercedes 2,7
      10. Nissan 3,0
      Seat 3,0
      Skoda 3,0
      13. Ford 3,1
      Kia 3,1
      Opel 3,1
      VW 3,1
      17. Renault 3,6
      18. Citroën 3,7
      Fiat 3,7
      20. Peugeot 3,9

• Vaalea-Blondi

kelpaa, jos väri on joku tumma, eikä ole niitä ärsyttävän näköisiä mainosteippejä ympäriinsä.

• Savolaenen XX
        Vaalea-Blondi kirjoitti:

kelpaa, jos väri on joku tumma, eikä ole niitä ärsyttävän näköisiä mainosteippejä ympäriinsä.

Vae oes se lonti munnoo vaella ? No tiältähän sitä suap, iissoo tahi pientä, ohkasta tahi paksuva. Tuu Savvoon niin katellaan....eekä maksa mittään siulle jos tosiaan suap kyytimaksuks torttua parran kanssa....

• Vaalea-Blondi
        Savolaenen XX kirjoitti:

Vae oes se lonti munnoo vaella ? No tiältähän sitä suap, iissoo tahi pientä, ohkasta tahi paksuva. Tuu Savvoon niin katellaan....eekä maksa mittään siulle jos tosiaan suap kyytimaksuks torttua parran kanssa....

Juuri tuollaisten takia tässä olen kyselemässä, että voisiko taksipuolelta saada laadukasta ja luotettavaa palvelua. Pitkän työrupeaman jälkeen haluaa nopeasti kotiin nukkumaan, eikä todellakaan minkään raiskaajan näköisen kuolaavan resupekan kyydissä, joka näyttää olevan kokoajan eksyksissä. Voisin hieman antaa periksi se auton suhteen, mutta kuskin pitää olla kunnollinen ja edustavan näköinen.

• Vaalea-Blondi

Sopiva taksi olisi Munkkivuoren suunnalta. Yöllinen keikka olisi satunnaisesti kerran tai pari kuussa ja kyyti voitaisiin tilata jo päivä tai kaksi aikaisemmin. Aikaa siinä menisi pyöreästi tunti siltä taksilta. Haluaisin aina saman tutun ja turvallisen kuljettajan. Kyydittävinä olisi kolme kaunista hyvin käyttäytyvää naista. Miten minä löydän ilman jotain yksityisetsivää tämän sopivan taksimiehen. Voi tietysti olla nainenkin, mutta luotan mieluummin komeisiin miehiin.

• Munkkivuoren

tolpalle niin eiköhän joku päivä sieltä osu se mitä hakee :D katsos neito, kuka hullu kuski antaisi numeronsa täälä ;) olet jo muutaman itse maininnut.

• Vaalea-Blondi

olen nyt selaillut, niin vaikuttaa vähän toivottomalta tämä, mutta tarkennan vielä että emme ole mitään seuralaispalvelun huoria, vaan käytännön syistä tarvitsemme taksia töistä kotiin. Firma maksaa ja olisi kohtuullista, että se hoituisi sopimuskyytinä jonkun tutun ja luotettavan taksiautoilijan kanssa. Miten minun pitäisi edetä tässä?

• Vaalea-Blondi
        Munkkivuoren kirjoitti:

tolpalle niin eiköhän joku päivä sieltä osu se mitä hakee :D katsos neito, kuka hullu kuski antaisi numeronsa täälä ;) olet jo muutaman itse maininnut.

Ei kenenkään tarvitse täällä mitään numeroita antaa. Vinkkejä vinkkejä. Mistä minä millään tolpalla erotan kenen kanssa pitäisi ruveta juttuun.

• Ohhoho
        Vaalea-Blondi kirjoitti:

olen nyt selaillut, niin vaikuttaa vähän toivottomalta tämä, mutta tarkennan vielä että emme ole mitään seuralaispalvelun huoria, vaan käytännön syistä tarvitsemme taksia töistä kotiin. Firma maksaa ja olisi kohtuullista, että se hoituisi sopimuskyytinä jonkun tutun ja luotettavan taksiautoilijan kanssa. Miten minun pitäisi edetä tässä?

vaikka keskukseen ja ilmota kriteeris niin eiköhän löydy jos vain olet asiallinen ;D ja voithan soittaa sinne tolpallekki ja rupee heittää läppää sille kuskille jos on joku sitruunaa syövä..... Laita vaikka mailis niin kuskit voi lähettää sulle kuvan ja et mitä autoo ajaa :DD

• Vaalea-Blondi
        Ohhoho kirjoitti:

vaikka keskukseen ja ilmota kriteeris niin eiköhän löydy jos vain olet asiallinen ;D ja voithan soittaa sinne tolpallekki ja rupee heittää läppää sille kuskille jos on joku sitruunaa syövä..... Laita vaikka mailis niin kuskit voi lähettää sulle kuvan ja et mitä autoo ajaa :DD

jotain autoilijaa, joka ajaa itse yhtä autoa, eikä ole mitään retkuja kuljettajina. Mistä niitten yhteystiedot löytyy?

• Ohhohoh
        Vaalea-Blondi kirjoitti:

jotain autoilijaa, joka ajaa itse yhtä autoa, eikä ole mitään retkuja kuljettajina. Mistä niitten yhteystiedot löytyy?

Löydy. kyllä teidän nyt vaan pitää soitella tolpille tai mennä tolpille päivystää et millo osuu se kuski jota vois ahistella moisella asialla ;D

• jessshhhh
        Vaalea-Blondi kirjoitti:

Odotat vain, kun sellainen sopiva tulee kohdalle, ja teet selväksi, että olette valmiita maksamaan huomattavasti enemmän kuin perustaksa. Itselle kun tulee noita ehdotuksia torjun suoralta kädeltä koska tiedän etteivät kuitenkaan halua maksaa tarpeeksi= tuplasti/triplasti riippuen matkan mitasta ja ajankohdasta. Mikään pelkkä ennakkotilauslisä ei tuota tilausajamista tee järkeväksi.

• Savolaenen XX
        Vaalea-Blondi kirjoitti:

Että munnoo se lonti siitä huolimatta kinuvaa....virma maksaa, nahka-visa vinkuu, vai mittee ? Kyllä myö tuon sortin tytät tiietään...

• mohamad salen
        Savolaenen XX kirjoitti:

Että munnoo se lonti siitä huolimatta kinuvaa....virma maksaa, nahka-visa vinkuu, vai mittee ? Kyllä myö tuon sortin tytät tiietään...

parasta olisi tilata taksi suoraan vantaan lentoasemalta,siellä taksitarkastajat eivät resupellejä suvaitse!

• ammattilainen

Kyllä saat

• Vaalea-Blondi

Miltä tolpalta löydän sinut? Riisutko teippisi ja sen tyhmän keltaisen kupusi sieltä katolta minun takiani?

-

-

Hitto teidän kanssanne_ _ _

• ohhohoh
        Vaalea-Blondi kirjoitti:

Miltä tolpalta löydän sinut? Riisutko teippisi ja sen tyhmän keltaisen kupusi sieltä katolta minun takiani?

-

-

Hitto teidän kanssanne_ _ _

otan kuvun pois ja ajatan kuhan vaan laitat yhteystidot ;D auto on ihan edustus kelpoinen.....

• Alalla jo oleva
        ohhohoh kirjoitti:

otan kuvun pois ja ajatan kuhan vaan laitat yhteystidot ;D auto on ihan edustus kelpoinen.....

Mitään ihme soppareita ruveta sopimaan, varsinkaan tuohon aikaan yöstä, jos kyseessä ei sitten tosiaan ole ns. parempi (lue : pidempi) kyyti, jolloin jotain muuta kannattaisi jättää ajamatta. Tässä on kyse vähän samasta kuin mitä monesti on tarjottu, että ottaisin jonkun viikottaisen nysäkyydin hoidettavaksi, josta ei kuitenkaan olisi rahallisesti yhtään mitään hyötyä. Päinvastoin, olet sitten naimisissa sen sovitun nysäkyydin kanssa vaikka parempaakin voisi olla tarjolla. Tänks but no tänks.

• vastaus.

Voit valita itseäsi miellyttävän auton tai kuskin. Kuskit eivät kuitenkaan vaihda autoja eli molempaa et voi valita. Autot lähtevät asemalta järjestyksessä. Jos siis haluat neljännen auton, joudut odottamaan kun kolme autoa edeltä lähtee ajoon. Tässä voi mennä viisi minuuttia tai tunti pari. Sitä ei voi tietää etukäteen.

• näinkään

Kyseinen "lähtöjärjestys" toimii periaatteessa juuri noin mutta mikäli asiakas haluaa sen neljännen auton hän sen myös saa ottaa, jos hänelle ne kolme edellä olevaa ei kelpaa. Silloin muut väistää. Eihän asiakkaan ole pakko ottaa ensimmäistä tyhjälle tolpallekkaan saapuvaa autoa, jos hän ei halua. Fakta on kuitenkin se, että asiakkaalla on aina oikeus valita autonsa.

Mikäli tilaus tulee datalta ja saapuva auto ei kelpaa, voi hän tässä tapauksessa maksaa sen pois ja tilata uuden, jos sekään ei kelpaa, senkin voi maksaa pois ja tilata niin monta autoa, kun massissa on varaa. Asemalla valinta ei maksa mitään.

• Alalla jo oleva
        näinkään kirjoitti:

Kyseinen "lähtöjärjestys" toimii periaatteessa juuri noin mutta mikäli asiakas haluaa sen neljännen auton hän sen myös saa ottaa, jos hänelle ne kolme edellä olevaa ei kelpaa. Silloin muut väistää. Eihän asiakkaan ole pakko ottaa ensimmäistä tyhjälle tolpallekkaan saapuvaa autoa, jos hän ei halua. Fakta on kuitenkin se, että asiakkaalla on aina oikeus valita autonsa.

Mikäli tilaus tulee datalta ja saapuva auto ei kelpaa, voi hän tässä tapauksessa maksaa sen pois ja tilata uuden, jos sekään ei kelpaa, senkin voi maksaa pois ja tilata niin monta autoa, kun massissa on varaa. Asemalla valinta ei maksa mitään.

Toki eroja voi olla sitten paikkakuntakohtaisesti, että lähdetäänkö mielellään jonon välistä vaiko ei, mutta kyllä ainakin itse suhtaudun siihen ihan hyväksyvästi. Jos itse lähden välistä tai joku lähtee minun takaani, niin asiakas sen päättää. Ja mitä taas tulee siihen että auto saapuu ja se ei asiakkaalle kelpaa, niin eipä ole vielä kohdalle sattunut, vaikken "premiumilla" ajakaan. Joskushan asiakas saattaa ruveta uhoamaan, että hän ei tilattua autoa maksa ja soittaa uuden, mutta siinä tapauksessa on yleensä tehty niin että soitetaan saman tien keskukseen että uutta autoa ei lähetetä kun entinenkin on maksamatta !

• tARKKAILIJA 20V
        Alalla jo oleva kirjoitti:

Toki eroja voi olla sitten paikkakuntakohtaisesti, että lähdetäänkö mielellään jonon välistä vaiko ei, mutta kyllä ainakin itse suhtaudun siihen ihan hyväksyvästi. Jos itse lähden välistä tai joku lähtee minun takaani, niin asiakas sen päättää. Ja mitä taas tulee siihen että auto saapuu ja se ei asiakkaalle kelpaa, niin eipä ole vielä kohdalle sattunut, vaikken "premiumilla" ajakaan. Joskushan asiakas saattaa ruveta uhoamaan, että hän ei tilattua autoa maksa ja soittaa uuden, mutta siinä tapauksessa on yleensä tehty niin että soitetaan saman tien keskukseen että uutta autoa ei lähetetä kun entinenkin on maksamatta !

MITÄ SANOOKAAN TAKSIOHJESÄÄNTÖ?

• mitään
        tARKKAILIJA 20V kirjoitti:

MITÄ SANOOKAAN TAKSIOHJESÄÄNTÖ?

Taksiohjesääntö? Se on varmasti kaikilla keskuksilla erilainen mutta ei varmaan sano tästä asiasta yhtään mitään. Eihän nyt mikään alan sisäinen säänöstö voi määräillä asiakkaita.

• Vaalea-Blondi
        mitään kirjoitti:

Taksiohjesääntö? Se on varmasti kaikilla keskuksilla erilainen mutta ei varmaan sano tästä asiasta yhtään mitään. Eihän nyt mikään alan sisäinen säänöstö voi määräillä asiakkaita.

bongata jonkun miellyttävän oloisen taksimiehen ja udella hänen numeronsa ja tilata aina hänet kun tarvitsen kyytiä?

• it's only business
        Vaalea-Blondi kirjoitti:

bongata jonkun miellyttävän oloisen taksimiehen ja udella hänen numeronsa ja tilata aina hänet kun tarvitsen kyytiä?

jos pääset hänen kanssaan asiasta sopimukseen. Kuten tuolla edellä joku viittasikin, kaikki eivät ole hommaan halukkaita ellei diili ole kannattava. Mitään tajunnan räjäyttävää halpaa hintaa on turha odottaa vkl yönä. Itse olen ajanut muutamassa "tallissa" jossa näitä diilejä oli tehty ja ei ne minua ainakaan häirinneet. Päinvastoin, oli kiva lähteä hakemaan tuttua ja hyvin maksavaa asiakasta ns. kuumaankiin aikaan (asiakkaita jonossa tolpalla) kuin arpoa kyytiin seuraava härö.

• t

ellet halua invavarusteltua tai isoa autoa.

• Vaalea-Blondi

vastailuista.

Sain järjestettyä meille muun kuin epävarman taksikyydin.

Tsemppiä vaan teille muille, paitsi sille savolaiselle.

• Joe Le Taxi

...mikä horo!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      25
      5059
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      64
      4061
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      75
      3625
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2698
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      147
      2483
    6. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      60
      2358
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      77
      2167
    8. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      27
      2127
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      135
      1664
    10. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      37
      1525
    Aihe