Moikkailevatko alfistit?

159 JTS 2,2

Olen ollut Alfan omistaja muutaman kuukauden. Joskus aina silloin tällöin toisen Alfa Romeon tullessa vastaan olen ollut näkevinäni, että auton kuski moikkaisi kädellään. En ole kuitenkaan asiasta varma, mutta kädenheilautus on tapahtunut jo muutaman kerran.

Kysymys kuuluukin: onko moikkailu Alfa Romeon omistajien kesken jonkinlainen yleinen tapa?

53

3211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Talliori200001

      Juu on se. 1 sormi näyttää tuhatta juuroa. Kaksi enemmän ja ymmärrät varmaan loput.
      Siis nyt puhutaan vuositasolla kustanuksista.


      T:Onhan se mukava (tallissa).

      • typerää9

        ne sun sormet oikeen on?


    • Ladamiesaina

      Moikkaillaan me Ladamiehetkin!

    • Miles Per Hour

      kyseisellä merkillä ajavien hyviin tapoihin :)

      Itsekin entisenä Alfistina keskityin enemmän toisten Alfistien bongaamiseen kuin liikenteeseen :P

      Ei muuta ku lapanen lasiin, kun Alfoja tulee vastaan.

    • Entusiasti

      Tapa tervehtiä lienee saanut Suomessa alkunsa joskus -70 luvulla, mutta tapa on itse asiassa kansainvälinen.

      Nykyisin on tosin varsinkin uusien Alfojen ratissa myös kuljettajia joille automerkki on vain yksi muiden joukossa ja nämä eivät paljoa moikkaile, valitettavasti. Joillakin muillakin automerkeillä on käsittääkseni tälläinen tapa vallalla, esim rättisitikat ja kuulemma nykyään Ladatkin.

      Moikkailehan vaan takasin, kyseessä on hyvä ja vanha merkin piirissä muodostunut tapa.

    • alfisti itsekkin...

      Juu, moikkaillaan aina kun nähdään...

    • alfailija

      Jep tapoihin kuuluu moikata. Ajellessa Hollantiin Ruotsin, Tanskan ja Saksan kautta tuli huomattua, että moikkailevat Alfat loppuivat Tanskaan. Hollannissa katsottiin ihmeissään kun moikkailin muille Alfoille...

    • pyörämies

      Eivät moikkaile. Käyttetyjä Alfoja saa niin halvalla, että Alsitien joukossa on perus-jamppoja niin paljon, että moikailu on turhaa.

      Vähän sama jos kysyisit, moikkaavatko kaikki pyöräilevät ihmiset toisiaan? Eivät taida. Mitä ihmeellistä on pyöräilyssä?

      Sama homma Alfojen kanssa: niitä saa parilla tuhannella eurolla, joten eipä sellaisen omistamisessa olemitään ihmeellistä nykyään.

      • jokumuu.

        Eihän siinä rahasta olekaan kyse. Rättäristitkin moikkailevat toisiaan, vaikkei Sätkäkoneen hankinta taida optiomiljonäärin tuloja vaatia.

        Alfistien moikkailu perustunee autolla ajamiseen samalla tavalla suhtautuvien hengenheimolaisten tervehtimiseen ja on jäänne ajoilta, jolloin autoilussa eivät tärkeintä olleet CO2-päästöt ja törmäystestitähdet vaan itse ajamisen elämys.

        Vanhemmilla, 15-vuotiailla Alfoilla ajavat yleensä myös vastaavat tervehdykseen, tuonikäiset Alfat kun vaativat jonkin verran harrastuneisuutta eikä niitä osteta "vahingossa". Uusien mallien ratissa taas on suhteellisen paljon niitä, joille Alfa oli firman liisariksi vain yksi vaihtoehto Audille, Bemarille ja Volvolle. Morjenstelun määrä näyttäisi kulkevan samassa suhteessa.

        Jos tervehtiminen tuntuu jotenkin epämiellyttävältä niin sitten ei tervehdi, ei se sen kummempaa ole. Minusta tuo on ihan mukava tapa.


      • Et taida tajuta

        Moikkaileehan pyöräilevät ihmiset! Moottoripyöräilevät ainakin!


      • ölgfkjhjhhj
        jokumuu. kirjoitti:

        Eihän siinä rahasta olekaan kyse. Rättäristitkin moikkailevat toisiaan, vaikkei Sätkäkoneen hankinta taida optiomiljonäärin tuloja vaatia.

        Alfistien moikkailu perustunee autolla ajamiseen samalla tavalla suhtautuvien hengenheimolaisten tervehtimiseen ja on jäänne ajoilta, jolloin autoilussa eivät tärkeintä olleet CO2-päästöt ja törmäystestitähdet vaan itse ajamisen elämys.

        Vanhemmilla, 15-vuotiailla Alfoilla ajavat yleensä myös vastaavat tervehdykseen, tuonikäiset Alfat kun vaativat jonkin verran harrastuneisuutta eikä niitä osteta "vahingossa". Uusien mallien ratissa taas on suhteellisen paljon niitä, joille Alfa oli firman liisariksi vain yksi vaihtoehto Audille, Bemarille ja Volvolle. Morjenstelun määrä näyttäisi kulkevan samassa suhteessa.

        Jos tervehtiminen tuntuu jotenkin epämiellyttävältä niin sitten ei tervehdi, ei se sen kummempaa ole. Minusta tuo on ihan mukava tapa.

        Nykyään Alfan voi kyllä ostaa vaikka tärkeintä olisikin CO2-päästöt ja törmäystestitulokset. Ja silti voi moikkailla :)

        nimim. Diesel Giuliettaa harkitseva


    • Mitä järkeä?

      Ajan ekalla Alfalla ja moinen ihmetyttää. Mitä järkeä on heilutella kättä toiselle samanlla merkillä ajavalle, jos ei tätä henk.koht. tunne? Outo tapa ja kuullostaa samanlaiselta pakkososiaalisuudelta kuin vaikkapa työilmapiirin "kehittämisessä" pakkosyötetty pakkokahvitunti jonne jokaisen olisi muka mentävä pepsodent-hymy naamalla kuuntelemaan jonkun besserwisserin paskanjauhantaa kun mieluummin joisi sen kahveen itsekseen tai parhaan työkaverin kanssa.

      En moikkaa, en.

      • isoQ

        Ei kannata morjenstaa takaisin. Ei siitä kukaan loukkaannu. Me muut voimme morjenstella.


      • sipsun sipsun

        Älä moikkaa takas, tiedä vaikka sulla menis jotain kakkia kynsien alle moikatessa ja sit olis kaikki ihan pilalla.
        Älä vaan unohda omaa napaasi...


    • präty

      En ole alffa kuski, mutta aikoinaan moottoripyörällä ajellessa vastaavaan tapaan tutustuin. Ei mielestäni ollenkaan hassumpi tapa. Ainakin moottoripyöräilijät silloin olivat vielä kaikki "kavereita" ja huoltamolla saattoi jopa vaihtaa muutaman sanan ihan ventovieraiden kanssa. Joskus kyllä harmitti kun tuli moikkailtua myös prätkäkytille ;) Alffoja ei taida pahemmin olla poliisiautoina, joten kyseistä vaaraa ei taida teillä olla?

      • onko näin

        Mut Hd kuskit ei moikkaile,ainakaan kyykkypyörille.


    • Alfisti

      Moikkailu on ihan fiksu tapa.

      • muutama kuukausi sitten kun tuli hommattua ensimmäinen alfa törmäsin itsekkin tuohon moikkailuun ja siitä lähtien olen morjestanut jokaiselle vastaan tulevalle alfalle.


    • eipä näitä tallikavereita liikaa ole ja silloin, kun kohdalle sattuu niin on jo myöhäistä

    • giulietta

      Moikkailen myös. Kuten edellinen sanoi ei tuossa hommassa pahemmin käsi väsy.Sen verran vähän Alfoja liikentees on. Ihan mukava juttu!

    • Blondi_91_

      Meillä oli muutamia vuosia sitten Alfa Romeo 33. Olin silloin vielä ala-aste ikäinen, mutta pidin autosta paljon. Kyllähän ne vastaan tulevat muut Alfat aina morjestivat :)
      Nykyään kun löytyy tuo ajokortti itseltänikin, niin jenkkiautoilla ajelen, mutta Alfa Romeo toisena autona kiinnostaa kyllä kovasti. Sen verran hyviä muistoja jäi siitä 33:sta. Alfalla on aina ollut oma hieno muotoilu ja tehokkaita koneita myös! Mukava aina nähdä Alfisteja liikenteessä.
      Cuore Sportivo!

    • 156 GTA

      Lapa nousee aina alfan kohdalla , jos kerkee näkeen :P

      • alfailija

        Pöyristyttävää, jos joltakin tojoterolta jää Alfa ostamatta moikkailupelon takia ja on pakko ostaa ... Tojo :(


    • Tridente

      Tervehdysperinne syntyi cfar:n www.cfar.nettisivu.org piirissä 60-luvun lopulla. Sitä oli kuitenkin harrastettu Lauttasaaressa jo kauemmin, kun useimmat alfistit tunsivat toisensa ainakin ulkonäöltä ja aamulla keskustaan ajaessa tuli ennen siltaa yleensä vähintään yksi Alfa vastaan.

      • Alfieri

        Ja Lauttasaaren lauttaan odottavassa jonossa oli usein Alfa :)


      • Tridente
        Alfieri kirjoitti:

        Ja Lauttasaaren lauttaan odottavassa jonossa oli usein Alfa :)

        Mutta Lauttasaaren lauttaan mahtui vain yksi Alfa kerrallaan.


      • Alfieri
        Tridente kirjoitti:

        Mutta Lauttasaaren lauttaan mahtui vain yksi Alfa kerrallaan.

        Suomenlinnan lauttaan mahtui sentään kaksi Alfaa.


      • Tridente
        Alfieri kirjoitti:

        Suomenlinnan lauttaan mahtui sentään kaksi Alfaa.

        Ei kai Suomenlinnassa kenelläkään ollut Alfaa?


      • Moikkelis-koikkelis

    • breera

      Kyllä aina moikataa.t.brera.

    • Giulietta 2013

      Mielestäni on vaan mukavaa kun Alfa-kúskin bongailevat tosiaan liikenteessä. Itse ostin jokin aika takaperin ensimmäisen Alfani ja olen todennut, että ei tuossa tavassa käsi kyllä liiemmin väsy, sen verran vähän kyseisiä autoja tulee vastaan.

      http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=3&t=24668&start=1400

    • GTV 2.0 TS

      Moikkailen vaan vanhoille alfoille (80-luvun ja sitä vanhemmat) vaikka itsellä siis uudemman mallinen GTV.

      • alfailija

        Kyllä me vanhojen Alfojen ajajat nämä uudetkin huomioidaan, ainakin vähän kulmakarvoja kohotetaan :)


      • GTV 2.0 TS
        alfailija kirjoitti:

        Kyllä me vanhojen Alfojen ajajat nämä uudetkin huomioidaan, ainakin vähän kulmakarvoja kohotetaan :)

        Itse siis teen tuon noin, koska esim 156 on niin yleinen että sen voi omistaa kuka tahansa joka ei tuosta moikkailusta edes välitä. Sen sijaan vanhoilla ajava on melko varma alfa-harrastaja.


      • giulia1600ti
        GTV 2.0 TS kirjoitti:

        Itse siis teen tuon noin, koska esim 156 on niin yleinen että sen voi omistaa kuka tahansa joka ei tuosta moikkailusta edes välitä. Sen sijaan vanhoilla ajava on melko varma alfa-harrastaja.

        Muita 105-sarjalaisia olen tervehtinyt.


      • Alfetta
        giulia1600ti kirjoitti:

        Muita 105-sarjalaisia olen tervehtinyt.

        Itse olen rajoittanut tuon 102-, 105- ja 116-sarjalaisiin.


      • Berlina2000
        Alfetta kirjoitti:

        Itse olen rajoittanut tuon 102-, 105- ja 116-sarjalaisiin.

        Samoin, niitä ei tule ihan joka kadunkulmassa vastaan.


      • Näitäkin näkee
        Berlina2000 kirjoitti:

        Samoin, niitä ei tule ihan joka kadunkulmassa vastaan.

        Eilen morjestin yhtä Giuliaa Larussa.


    • Giulietta 2013

      Onko se nyt sitten niin vaarallista, jos joku jättääkin moikkaamatta takaisin? Suurin osa kuitenkin tuntuu moikkaavan.

    • Moi

      Totta kai moikataan

    • hfdsgfh

      Kyllä sitä voi moikkailla, vaikka ei olisikaan Alfisti. Sanotaanpa nyt vaikka kun kanssa-autoilija on kohtelijas liikenteessä. Niin, ja tietty me Alfistit moikkaillaan, se on vaan niin kivaa.

    • mopar

      Myös raskaan kaluston kuskit ja amerikkalaisilla autoilla ajavat tervehtivät, vaihtelevasti.

    • voi raukkoja - terve

      Muut autoilijat moikkailevat Roman kuskeja säälistä. Ovathan raukat epäonnistuneet ajolaitteen hankintahommassa kovasti ja laittaneet rahansa Fiatin osista kasattuihin ongelmapesiin. Molempien, sekä Fiatin, että Romanin tuonti Suomeen on lopetettu ihmisten säästämiseksi turhalta harmilta.

      • tsaukkis4

        Ajatko ite vielä polkuautolla. Pyydä joulupukilta mönkijä.


      • Nimim. voi raukkoja terve:

        Täällä uusi Alfa Romeo Giuiettan omistaja! Heiluttelen kaikille Alfoille iästä ja kunnosta huolimatta! Heipsan! Ja uusi 170 hv ongelmapesä on sen verran ihana, että ei tarvi tuntea sääliä, mutta jos se virkistää, niin ei kun säälittelemään! Ja heipsan sinnekin täältä Alfasta!


    • Terve rassukka

      Voi raukka, luuletko olevasi hauska?

      • Meillä on uusi Giulietta 170 hv ja ei kun lapanen ylös, kun alfa tulee vastaan! Niitä on niin vähän, että ei paljoa tarvi heilutella, mutta heilutellaan! Saa vastata takaisin tai olla vastaamatta.


    • veekuus 2.9 uus

      Runkkaavaat vaan. Mulla on 2.9 V6 eikä tarvii tumppuun vetää kun nainen on aina kumartuneena tikkuun päin!

    • ARG
    • great1

      Hello! I know this is kinda off topic but I'd figured I'd ask. Would you be interested in trading links or maybe guest authoring a http://boatbuildingplans.org/ blog post or vice-versa? My blog covers a lot of http://growingmushrooms.org/ the http://growingmushrooms.org/ same topics as yours and I http://howtopleaseaman.org/ think we could greatly benefit from each other. If you're interested feel free http://fantasticdecks.com/ to shoot me an email. I look forward to hearing from you! Great blog by the way!

    • Alfatyttö

      Itse olen omistanut vanhan Alfan kesän ajan ja minusta tuo moikkailu on ihana piristys päivään:) itse moikkaa kaikki vastaantulevat alfat ja oikein bongailen niitä ja tykkään morjestaa hymyn kera. Jos saan moikkauksen takaisin, huonokin päiväni on pelastunut;)

      • Juu, mekin bongaillaan! Morjensta vaan!


    • mut skoda jyrää

      Noin se se sopu säilyy, kun kaikille annetaan saman värinen tikkari!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2082
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe