AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!
 /   /  / Mikä v**tu teitä vaivaa
22 Vastausta 774 Lukukertaa

Mikä v**tu teitä vaivaa

Jos porkkananpurija kutsuu lihansyöjän syömään, niin miksi on vain rehuja tarjolla, ja ollaan nokka nyrpyllä jos pyytää lihaa lautaselleen. Kun lihansyöjä kutsuu porkkananpurijan syömään ,niin pitäisi olla rehuja tarjolla. Maailma ei pyöri teidän pikkunapojen ympärillä.
Ilmeisesti mieleesi ei ole tullut että joskus voisi syödä kasvisruokaa vaikkei olekaan kasvissyöjä? Sulla ei kyllä varmaan kasvissyöjiä ystävinä ole asenteestasi päätellen.

Vaativia

Sekasyöjät ovat vaativia ja asiansa tuntevia vieraita, jotka ovat huolestuneita hyvinvoinnistaan vaatien osakseen asiaankuuluvaa vieraanvaraisuutta.
Oisko pointtina se et porkkananpurijat vaatii ottamaan omat ruokatottumukset, mut ei välitä toisten tottumuksista tä
Ilmeisesti sun mieleen ei ole tullut että joskus voisi syödä liharuokaa vaikkei olekaan lihansyöjä? VAI eikö se toimi molempiin suuntiin??
Niin no miksi sitten ei voisi joskus syödä liharuokaa kutsuilla, vaikka onkin kasvissyöjä?
No siksi että ruoansulatus on tottunut kasvisruokaan:)

Jos monen kasvissyöntivuoden jälkeen yhtäkkiä syö lihaa, voi vatsa tulla kipeäksi. Näin ollen ei voida vaatia että kasvissyöjä söisi liharuokaa kutsuilla:) Kutsuilla mielestäni pitäisi isännän olla vieraanvarainen, jokainen miettiköön mitä tämä sitten omalla kohdalla tarkoittaa...

Hyvää kesää kaikille, niin kasvis- kuin sekaruoansyöjillekin:)
Henkilökohtaisesti nautin visiiteistä kasvissyöjäystäväni luona. Se on ihan syömäkelpoista ruokaa, herkullistakin. Jos on pakko saada lihaa mukaan, hän ei pane pahakseen jos lainaan pannua tuomalleni lihalle.
Pitääkö sinun itse sitten valmistaa liharuokaa kutsuilla? Meillä otetaan huomioon niin kasvis- kuin lihansyöjätkin ja teemme ruokia molemmille.
Oon kuule niin samaa mieltä. Kasivissyöjää pitäsi kumartaa itään ja länteen ja "noudattaa" vakaumusta. Meillä syödään sitä mitä pöydässä on ja piste. Kaikista mukavimpia on ne kasvissyöjät jotka ei ole tiedossa etukäteen, sitten ne tulee nirpistelemään pöydän ääreen että ai tämmöstäääää... hyi.....
mitenkä sellanen kasvisihminen osaisi lihaa valmistaa? Ei ne osaa, joten parempi kun ei yritäkkään. Sellaiset einekset taas on niin karmean makuisia, että mielummin syö sitä kasvista.
Saattaisi sitä osata -eihän tuo ruoanlaitto niin kummallista ole-mutta kun oksettaa se verinen lihaköntti, joka on joskus ollut elävä olento...on erittäin vastenmielistä ja väärän tuntoista valmistaa siitä yhtään mitään. En oikeasti ymmärrä, miten sitä joku voi tietoisesti suuhúnsa pistää, tätä sisäisesti ihmettelen, mutta kukin tavallaan.
erityisruokavalio samoin kuin liharuokavalio - toinen syö vain kasvikunnan tuotteita ja toinen vain eläinkunnan tuotteita. Tällainen ruokailutapahtuma olisi kieltämättä varsin kimurantti tilanne, jolloin molempien olisi ehkä viisainta syödä omia eväitä.

Sen sijaan sekaruokavalio eli sekä lihan että kasvisten käyttäminen ruokavaliossa ei estä täysin kasvipohjaisen aterian syömistä. Tietysti kasvissyöjänkin täytyy ottaa huomioon sekasyöjän erityisruokavaliot, allergiat, karppaaminen tms.
En ymmärrä näkökantaasi. Minusta on aivan yhtä röykeää tunkea kuoleen eläimen persettä kasvissyöjän lautaselle kuin kinkun piilottaminen muslimin ateriaan.

Useimmiten otan omat eväät mukaani, ja en loukkaannu vaikkei minulle olisikaan ollenkaan pääruokaa tarjolla. Useimmat ihmiset syövät sentään esim leipää, jota kyllä voin syödä.
Mua ei vaivaa mikään, on ihanaa olla vege, mutta joitakin lihansyöjiä sen tuntuu kismittävän, luultavasti he ovat kateellisia siitä että voin syödä ruokaani hyvällä omallatunnolla ja tulen elämään terveempänä ja elinvoimaisena pitempään kuin lihistelijät.

Itse olen kasvissyöjä siksi kun en pysty lihaa syömään, en edes käsittelemään enkä haistamaan. En voisi ottaa lihaa edes käteeni. En kotiini voisi tuoda lihaa, ällöttäisi jos jääkaapissa tai lautasilla olisi ollut lihaa. En voisi elää asunnossa jossa haisee kärytetty liha. Siinä olisi vähän sama efekti kuin niissä hajuissa mitä tuli keskitysleirien piipuista. Jos voisin syödä kerran lihaa niin sittenpä varmaan pysyisin jatkuvastikin syömään lihaa. Lihansyöjällä ei tällaisia estoja kasvisten suhteen ole. Lihansyönti on minulle sama asia kuin ihmislihan syönti, se vaan etoo enkä voisi syödä ihmislihaakaan, edes kerran.

Kun menen kylään, niin tärkeintä minulle on mukavien ihmisten kanssa seurustelu. Pärjään oikein mainiosti ilman tarjoomuksia, en kuole nälkään jos en pariin tuntiin saa suuhuni mutustettavaa. En mielellään edes syö lihisten tekemiä ruokia sillä niissä voi olla jotain yllätyksiä he kun eivät ymmärrä kaikkea. Sanonkin aina että ei saa tarjota mitään. Kahvi, tee tai tomaatti riittää mainiosti. Mutta silti ihanat ystäväni tekevät aina minulle herkkuja, eräskin teki kaikki tarjoomuksensa vegaaneina, niitä sitten kaikki "joutui" syömään. Eikä kukaan nipottanut, hyvin maistui sekailijoillekin. Kun minulle tulee lihisvieraita, on heille aina maistunut tekemäni ruoat ja kehuja olen saanut ja reseptipyyntojä. Myös lapset rakastavat herkkujani, kuten lasagnea ja hampurilaisia. Ainoastaan yksi maalaismies ei suostunut maistamaan ruokaani ennakkoluulojen vuoksi.

Ja minun pannussani ei lihoja paistella, hyi yök! Jos joku ei hyväksy minua tällaisena kuin olen, niin ei haittaa mitään, minulla on jo laaja ystäväpiiri josta vain muutama vege. Tosin olen hurmannnut heitä ruoillani ja jatkuvasti heitä “kääntyy” kasvissyöjiksi, ja sitten he kiittelevät ihanasta olostaan minua!

Joku vuosi sitten söin vahingossa jotain eläinperäistä, ja se oli niin inhottavaa että tuli oksennusrefleksi välittömästi.
"oitakin lihansyöjiä sen tuntuu kismittävän, luultavasti he ovat kateellisia siitä että voin syödä ruokaani hyvällä omallatunnolla ja tulen elämään terveempänä ja elinvoimaisena pitempään kuin lihistelijät."

Miksei lihansyöjä/sekasyöjä voisi syödä ruokaansa hyvällä omallatunnolla.
Minä ainakin voin. Ja et sinä sitä voi tietää elätkö "terveempänä" tai pidempään kuin ei-vegeilijät.

Ps. En tarvitse pupunruokaa siihen että minulla olisi "ihana olo"...
Jaa vai niin...mulle tulee ainakin hyvä olo jos syön jotain oikein hyvää herkku liharuokaa esim.kebab ranskiksilla hyvällä omallatunnolla ja inhokki oksettava olo tulee jos syön sellaisia kasviksia tai sellaista kasvisruokaa josta en tykkää.Sitä ei todellakaan voi tietää elääkö pidempään oli ruokavalio mikä hyvänsä.Mua ei ainakaan kismitä kenenkään kasvissyönti vaan sen vouhkaaminen ja tyrkyttäminen ärsyttää,kyllä jokainen itse tietää mitä voi ja haluaa syödä.
Niimpä. Sitä ihmettelin kun sukulaislikka,joka on kasvissyöjä viimeiseen hengenvetoon asti, kyttäsi kun paistoin pihvejä ja laski montako niitä on jokaiselle joka syö lihaa. Kovasti tuntui kiinnostava kun nieleskeli pannun vieressä. Hulluinta on, että hän on tehnyt koirastaankin vegaanin. Saa nähdä koska turrelta karvat tippuu kokonaan kun nyt jo tiputtaa karvaa ympäri vuoden varsin runsaasti.
Sanoisinko että voi likkaparka ja koiraparka.Taisi tuon sukulaislikan tehdä mieli lihaa,pihviä kuitenkin vaikka onkin kasvissyöjä jos ei se kasvissyönti taidakaan olla niin mieluista mistäs sitä tietää.Koirasta sanon että voi parkaa jos karvansa tiputtaa,sehän on lihansyöjä, jonka ei kuulu olla mikään kasvissyöjä,eikä vegaani.
ihmiset saavat olla kasvissyöjiä jos haluavat, mutta mielestäni eläinten ei pidä olla.

itsekin olen kasvissyöjä, mutta omaa koiraani ei tulisi mieleenkään muuttaa kasvissyöjäksi. :o
hiuksia lähdetään halkomaan, niin ei koiria ja kissoja pitäisi olla ihmisten lemmikkeinä ollenkaan, eikä mitään eläimiä. Kaikki eläimet kuuluvat omiin laumoihin ja ovat niissä onnellisimpia! Ihmiset ovat vaan vanginneet kaikki, aluksi hyödykkeiksi, mutta nykyään pelkän "hoivavietin" tähden. No sitä saa mitä tilaa. Kaikki ihmisetkin ovat raharuoskassa kiinni ja asuvat ahtaalla kaupungeissa, "häkeissä." Minnekään ei virkavaltaa pakoon pääse. Neljän seinän sisälle ovatkin kesyyntyneet hyvin, juotto- ja syöttöporsaiksi tietokoneiden ääreen. Monet kuolla kupsahtaa ennen aikojaan syöpiin ja sydäreihin elettyään ensin hyvin onnettoman ja pettymysrikkaan elämän.
Pitää olla tosi julma ja sairas ihminen että pystyy nauttien syömään lihaa, vaikka tietää että se on ollut elävä olentoa joka on kärsinyt rääkättynä. Miten tuollainen ihminen pystyy elämään itsensä kanssa? Eikös sellaista kutsuta myös psykopatiaksi?

No, enpähän ymmärrä natsejakaan jotka rääkkäsi ihmisiä tai pedofiileja. Ihminen on raadollinen eläin.

Itse olen henkisesti sivistynyt, enkä ole ikinä ymmärtänyt väkivaltaa tai toisten kiduttamista.

Koira muuten voi hyvinkin olla kasvissyöjä, mutta esim.kissa ei. Tän faktan voitte tarkistaa itse, jos älykapasiteettinne siihen riittää.

Olette vaan kateellisia kasvissyöjille, miksi muutoin tulette tänne palstalle haukkumaan.
Kuulehan nimimerkki taldivi jätän mielipiteesi ja sanomisesi omaan arvoonsa.Jokainen syököön mitä voi ja haluaa syödä.Mulla ei ole mitään tarvetta olla kateellinen,saati haukkua ketään.Eiköhän ne ole kasvissyöjät ja vegaanit jotka on kateellisia sekasyöjille ja haukkuu heitä,se taitaa ollakin niin päin.Koira ja kissa eivät ole mitään kasvissyöjiä,koira on sekasyöjä ja kissa on lihansyöjä pelkästään,sanoisinko että nimimerkki taldivinin ja muidenkin älykapasiteetissa on pahasti vikaa jos kehtaa alkaa väittämään muuta,anteeksi vain mutta mä tiedänkin tarkistamatta tämän faktan ja jokainen saa olla ruokavalioltaan mikä haluaa,mikä hyvältä ja sopivalta kenellekin tuntuu,näin se menee.
 /   /  / Mikä v**tu teitä vaivaa

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua