Mistä perisynti on peräisin?
Perisynnin alkuperä on taivaassa. Siellä me, jotka on nyt syösty syvyyteen kapinoimme yhdessä Luciferin kanssa Jumalaa vastaan. Jos emme olisi kapinoineet, ei meitä koskaan olisi syösty alas syvyyteen, pimeyteen, maan päälle. Me olemme syvyydessä taivaasta katsottuna.
Mutta kun nousimme Jumalaa vastaan kapinaan Luciferin porukoissa, niin meidät laitettiin rangaistusta kärsimään alas maan päälle, tähän aineelliseen maailmaan. Siitä kertoo syntiinlankeemuskertomus vertauskuvallisena.
Tämä tapahtui sen vuoksi, etä me oppisimme kunnioittamaan Jumalaa, Luojaamme ja Isäämme.
Mutta jo silloin ennen maan luomista Jumala laati pelastussuunnitelman meille, omille luoduilleen, jotka Hän halusi pelastaa. Koska Hän on rakkaus ja rakastaa luomiaan lapsia.
Ja sen vuoksi hän toi esiin Jeesuksen, että hänen kauttaan ja hänen uhrauksensa ansiosta voisimme saada sovituksen siitä , mitä tuli möhlittyä siellä ylhäällä.
Koko raamattu, Jumalan sana, kertoo tästä pelastussuunnitelmasta. Siitä, miten Jumala pelastaa meidät, kunhan ensi olemme nöyrtyneet ja kärsineet sen rangaistuksen, joka kullekin kuuluu kapinasta, johon taivaassa osallistuimme Luciferin harhauttamana. Ja jos emme tässä elämässä ymmärrä kunnioittaa Jumalaa Kaikkivaltiaana isänämme, joka Jeesuksen Kristuksen kautta, haluaa vain meidän luotujensa pelastusta erheestä, niin joudumme ”lisäkoulutukseen”, opetukseen, tuhatvuotisen valtakunnan aikana lasimeren alle. Sinä aikana pelastuneet ovat lasimeren päällä ja hallitsevat yhdessä Jeesuksen kanssa.
Rev 15:2 Ja minä näin niinkuin lasisen meren, tulella sekoitetun, ja ne, jotka pedosta voiton saaneet olivat ja hänen kuvastansa ja hänen merkistänsä ja hänen nimensä luvusta, seisovan lasisen meren päällä, ja heillä oli Jumalan kanteleet.
Isä rankaisee lapsiaan, jos he ovat tottelemattomia, mutta ei hän heitä hylkää, vaan ottaa heidät takaisin kotiin, taivaaseen, josta me olemme tänne joutuneet, niinkuin tuhlaajapojan. Ja tästä kertoo koko raamattu, Jumalan sana. Jumalan rakkaudesta omia luotujaan kohtaan.
Ja Lucifer on eksyttäjä, saatana ja valehtelija, joka pyrkii erottamaan meidät Jumalan yhteydestä.
Ja harhauttamaan, että Jumala ei meitä rakasta. Jumala rakastaa meitä, lapsiaan ja haluaa, että kukaan meistä ei huku.
Se on Jumalan tahto ja se tulee toteutumaan. Ja sen Hän on ilmoittanut sanassaan.
Pe 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
1Pe 1:4 turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten,
1Pe 1:5 jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.
Perisynnin alkuperä
68
328
Vastaukset
- alkuperä..
on tässä
Room 5:12
Sentähden niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan ja synnin kautta kuolema niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi koska kaikki ovat syntiä tehneet
Eli kaikki on alkuisin Aadamin syntiinlakeemuksesta ja vapaasta tahdosta.on vapaa tahto, kun Jeesus sanoi:.
Joh 15:16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät...- näin on
Jonah kirjoitti:
on vapaa tahto, kun Jeesus sanoi:.
Joh 15:16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät...Jeesushan kertoo tuossa opetuslapsilleen, että juuri Hän valitsi opetuslapset!!!
Ja opetuslapset lähtivät VAPAAEHTOISESTI seuraamaan Jeesusta.
Ei tuossa puhuta mitään pelastuksesta! näin on kirjoitti:
Jeesushan kertoo tuossa opetuslapsilleen, että juuri Hän valitsi opetuslapset!!!
Ja opetuslapset lähtivät VAPAAEHTOISESTI seuraamaan Jeesusta.
Ei tuossa puhuta mitään pelastuksesta!tarkoittaa, sitä että on itse valinnut jotain. Eikö niin?
Jos Jeesus sanoo, että ette te mitään valinneet vaan minä valitsin, niin onko se vapaaehtoinen valinta?
Lässytä mitä lässytät, lue ja ymmärrä.- jos nyt pysytään
Jonah kirjoitti:
Joh 15:16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät...aiheessa niin..ei se Eeva minusta sitä omenaa väkisin Aadamin suuhun tunkenu..vai tunkiko?
Aadamilla oli kaksi vaihtoehtoa..ottaa tai jättää...ja hän teki vapaantahdon mukaan, otti. Kuten myös kieltäytyminen olisi ollut vapaatahto...ja historia olisi kirjoitettu uusiksi - näin on
Jonah kirjoitti:
tarkoittaa, sitä että on itse valinnut jotain. Eikö niin?
Jos Jeesus sanoo, että ette te mitään valinneet vaan minä valitsin, niin onko se vapaaehtoinen valinta?
Lässytä mitä lässytät, lue ja ymmärrä.Kyllä Jeesus valitsi opetuslapsensa, mutta ei näiden olisi ollut pakko lähteä seuraamaan Jeesusta!
He lähtivät vapaaehtoisesti!
Jumala valitsee eräitä ihmisiä tärkeisiin tehtäviin, kuten esim Mooseksen tai Paavalin, mutta
Jumala ei käytä väkivaltaa tahtonsa toteuttamiseen!
Jeesuskin sanoi:
"Joka TAHTOO minun perässäni kulkea..."
Lue ja ymmärrä mutta älä lässytä! näin on kirjoitti:
Kyllä Jeesus valitsi opetuslapsensa, mutta ei näiden olisi ollut pakko lähteä seuraamaan Jeesusta!
He lähtivät vapaaehtoisesti!
Jumala valitsee eräitä ihmisiä tärkeisiin tehtäviin, kuten esim Mooseksen tai Paavalin, mutta
Jumala ei käytä väkivaltaa tahtonsa toteuttamiseen!
Jeesuskin sanoi:
"Joka TAHTOO minun perässäni kulkea..."
Lue ja ymmärrä mutta älä lässytä!Et ymmärrä ollenkaan Jumalan sanaa. Jumala järjestää asiat niinkuin Hän haluaa. Me vain kuvittelemme, että jokin on sattumaa tai meidän valintaamme. Ei mikään elämässämme ole sattumaa, vaan Jumalan johdatusta. Hän johdattaa meidät siihen, mikä on meille parasta pelastuksemme kannalta.
Vaikka emme itse sitä ymmärtäisikään.
Luuletko todellakin, että me itse valitsemme jotakin. Emme me mitään valitse, vaan Jumalan tahto tulee toteutumaan aina, ei meidän tahtomme, eikä meidän valintamme:
1Ti 2:3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
1Ti 2:4 joka t a h t o o, että k a i k k i ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
1Ti 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
1Ti 2:6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
1Ti 2:7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu - minä puhun totta, en valhettele - pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.
Eph 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
Eph 1:4 niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
Eph 1:5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,
Miten luet tämän? Mitä oli tapahtunut ennen maailman perustamista?- Deo spes mea
Jonah kirjoitti:
Joh 15:16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät...Barnabas 5:9
And when He chose His own apostles who were to proclaim His Gospel,
who that He might show that He came not to call the righteous but
sinners were sinners above every sin, then He manifested Himself
to be the Son of God.
5:9 But when he chose out his own Apostles, who were
about to preach his gospel, they were men unrighteous
beyond all sin, that he might show that he came not to
call the righteous but sinners to repentance; then
made he himself manifest that he was the Son of God.
http://www.earlychristianwritings.com/
But when He chose His own apostles who were to preach His Gospel, [He did so from among those] who were sinners above all sin, that He might show He came “not to call the righteous, but sinners to repentance.”
http://www.ccel.org/ccel/schaff/anf01.vi.ii.v.html - yritätkö päteä
Deo spes mea kirjoitti:
Barnabas 5:9
And when He chose His own apostles who were to proclaim His Gospel,
who that He might show that He came not to call the righteous but
sinners were sinners above every sin, then He manifested Himself
to be the Son of God.
5:9 But when he chose out his own Apostles, who were
about to preach his gospel, they were men unrighteous
beyond all sin, that he might show that he came not to
call the righteous but sinners to repentance; then
made he himself manifest that he was the Son of God.
http://www.earlychristianwritings.com/
But when He chose His own apostles who were to preach His Gospel, [He did so from among those] who were sinners above all sin, that He might show He came “not to call the righteous, but sinners to repentance.”
http://www.ccel.org/ccel/schaff/anf01.vi.ii.v.htmlenglannilla.....
kyllähän se taipuu 12 puhutun vuoden jälkeen.
laita vaikka shvahilia niin siltikin Aadamilla oli vapaatahto jolla valita... - kolkuttaja
Jonah kirjoitti:
Et ymmärrä ollenkaan Jumalan sanaa. Jumala järjestää asiat niinkuin Hän haluaa. Me vain kuvittelemme, että jokin on sattumaa tai meidän valintaamme. Ei mikään elämässämme ole sattumaa, vaan Jumalan johdatusta. Hän johdattaa meidät siihen, mikä on meille parasta pelastuksemme kannalta.
Vaikka emme itse sitä ymmärtäisikään.
Luuletko todellakin, että me itse valitsemme jotakin. Emme me mitään valitse, vaan Jumalan tahto tulee toteutumaan aina, ei meidän tahtomme, eikä meidän valintamme:
1Ti 2:3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
1Ti 2:4 joka t a h t o o, että k a i k k i ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
1Ti 2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
1Ti 2:6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
1Ti 2:7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu - minä puhun totta, en valhettele - pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.
Eph 1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
Eph 1:4 niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
Eph 1:5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,
Miten luet tämän? Mitä oli tapahtunut ennen maailman perustamista?Jumala odotti pitkämielisyydessään 400 vuotta että kaananinmaassa elävät kansat olisivat tehneet parannuksen... heidän syntilastinsa kasvoi lopulta niin suureksi, että heidät ajettiin maasta pois Hebrealaisten toimesta.
Kuinka monesti Herra vetosi myös omaan kansaansa ennen jerusalemin tuhon päiviä profeettojen kautta? Hän toi kansalleen uudestaan ja uudestaan esille tahtonsa ja armonsa profeettaa Jeremian kautta, mutta silti he EIVÄT kääntyneet.
Veipä Herra Jeremian myös savenvalajan tykö ja kysyi mitä näit ja opit?
Valajan tarkoitus oli tehdä kaunis ruukku, mutta savi ei vain valajan käsissä taipunut ruukuksi. Niinpä valaja sotki saven uusiksi ja teki siitä halvan arkisen astian.
Savi ei AINA tahdo TAIPUA mestarinsa käsissä.
Sanottakoon vielä, että ihmisillä on vapaa tahto, sillä rakkautta ei voi koskaan pakottaa. - Deo spes mea
yritätkö päteä kirjoitti:
englannilla.....
kyllähän se taipuu 12 puhutun vuoden jälkeen.
laita vaikka shvahilia niin siltikin Aadamilla oli vapaatahto jolla valita...Keniassa 12 vuotta on todella pitkä aika!
Kannatatko niiden 12 vuoden jälkeen ekumeniaa, sillä tekeväthän siellä käännytystyötään myös ortodoksit, luterilaiset jne., joista varmaankin sait hyviä ystäviä? kolkuttaja kirjoitti:
Jumala odotti pitkämielisyydessään 400 vuotta että kaananinmaassa elävät kansat olisivat tehneet parannuksen... heidän syntilastinsa kasvoi lopulta niin suureksi, että heidät ajettiin maasta pois Hebrealaisten toimesta.
Kuinka monesti Herra vetosi myös omaan kansaansa ennen jerusalemin tuhon päiviä profeettojen kautta? Hän toi kansalleen uudestaan ja uudestaan esille tahtonsa ja armonsa profeettaa Jeremian kautta, mutta silti he EIVÄT kääntyneet.
Veipä Herra Jeremian myös savenvalajan tykö ja kysyi mitä näit ja opit?
Valajan tarkoitus oli tehdä kaunis ruukku, mutta savi ei vain valajan käsissä taipunut ruukuksi. Niinpä valaja sotki saven uusiksi ja teki siitä halvan arkisen astian.
Savi ei AINA tahdo TAIPUA mestarinsa käsissä.
Sanottakoon vielä, että ihmisillä on vapaa tahto, sillä rakkautta ei voi koskaan pakottaa.Hieman poikkeavana ihmisenä ymmärrän, miten tuo ihmisen vapaa tahto on käsitteenä venyvä kuin purukumi. Jos pohditaan sitä ihmisen perusolemusta eli turmeltuneen ihmisen kehitystä, niin tämä jo todistaa erittäin laajasti, ettei ihmisellä olöa vapaata tahtoa.
Mutta, jos pohditaan lyhytnäköisesti, niin ihmisellä on valinnan mahdollisuuksia ja siten käyttää omaa "perusolemuksesta" tulevaa tahtotilaa.
Kun ihminen on turmeltunut, niin hän on totaalisesti menettänyt vapautensa ja on synnin orja ja ikäänkuin kuolleessa tilasasa ,- ajatellen juuri vapautta. Perusihmisen vapaus ilmentyy näin. Alkoholistilla on täydet vapaudet käyttää tahtotilaansa, käykö hän alkosta "mäyräkoiran" vai kossupullon päivän piristämiseksi. Mutta, tällä samalla alkoholistilta/synninorjalta, ei löydy omaa tahtoa lopettaa juomistaan. Vertauskuvani on tökerö ja ylikorostunut, mutta josd syvällisesti pohditaan ihimsen kehitystä ja käyttäytymistä ja reagoimista, niin todellisuudessa ihminen ei edes mahdolistu käyttämään tahtotilaa/tahtoaan, mikä hänestä tulee " isona".
Jos ihmisellä olisi vapaa tahto, niin hullukaan ei käyttäisi vapaata tahtoaan siten, että se ongelmoitaa hänen kehityksensä ja siten elämänsä. Nimittäin suurin osa ihmisen ongelmista, johtuvat vääristä valinoista ja väärästä ajattelutavasta/mielestä mielikuvineen ja tämä ohjaa ihmisen ongelmoitumiseen. Jopa asioiden väärin ymmärtämiseen liittyy se ,- ettei ihmisellä ola vapaata tahtoa. Taas tähän asiaan liittyy läheisesti, miten ihmisen tahtotilan muuttaa jonku tapahtuma,- joka pysäyttää ihmisen ajattelemaan ja siten muuttamaan tahtoaan.
Totuus on kuten Jonah jo toi esille, ettei ihminen valitse Jeesusta,- vaan Jeesus ihmisen. Tähän mielikuvaan liittyy laajat ilmoitukset, miten Jumala on ennalta määrännyt ja ennalta valinnut ihmisiä tehtäviinsä jne.., että Jumalan aivoitukset ihmisen pelastumisesta toteutuvat.
Esim. jos Jumala ei vaikuttaisi ihmisen etsikkoaikaan eli miten Jumala laittaa ihmisen pohtimaan Jumalaan liittyviä asioita, niin jos Jumala ei tätä tekisi, niin yksikään ihminen ei mahdolistuisi pelastumaan. Tavallinen langennut ihminen vihaa Jumalan aivoituksia ja siksi hän ei voi omalla tahdolla lähestyä Jumalaa. Jumalan on muutettava tätä ihmisen tahtomista ja tekemistä.ml213 kirjoitti:
Hieman poikkeavana ihmisenä ymmärrän, miten tuo ihmisen vapaa tahto on käsitteenä venyvä kuin purukumi. Jos pohditaan sitä ihmisen perusolemusta eli turmeltuneen ihmisen kehitystä, niin tämä jo todistaa erittäin laajasti, ettei ihmisellä olöa vapaata tahtoa.
Mutta, jos pohditaan lyhytnäköisesti, niin ihmisellä on valinnan mahdollisuuksia ja siten käyttää omaa "perusolemuksesta" tulevaa tahtotilaa.
Kun ihminen on turmeltunut, niin hän on totaalisesti menettänyt vapautensa ja on synnin orja ja ikäänkuin kuolleessa tilasasa ,- ajatellen juuri vapautta. Perusihmisen vapaus ilmentyy näin. Alkoholistilla on täydet vapaudet käyttää tahtotilaansa, käykö hän alkosta "mäyräkoiran" vai kossupullon päivän piristämiseksi. Mutta, tällä samalla alkoholistilta/synninorjalta, ei löydy omaa tahtoa lopettaa juomistaan. Vertauskuvani on tökerö ja ylikorostunut, mutta josd syvällisesti pohditaan ihimsen kehitystä ja käyttäytymistä ja reagoimista, niin todellisuudessa ihminen ei edes mahdolistu käyttämään tahtotilaa/tahtoaan, mikä hänestä tulee " isona".
Jos ihmisellä olisi vapaa tahto, niin hullukaan ei käyttäisi vapaata tahtoaan siten, että se ongelmoitaa hänen kehityksensä ja siten elämänsä. Nimittäin suurin osa ihmisen ongelmista, johtuvat vääristä valinoista ja väärästä ajattelutavasta/mielestä mielikuvineen ja tämä ohjaa ihmisen ongelmoitumiseen. Jopa asioiden väärin ymmärtämiseen liittyy se ,- ettei ihmisellä ola vapaata tahtoa. Taas tähän asiaan liittyy läheisesti, miten ihmisen tahtotilan muuttaa jonku tapahtuma,- joka pysäyttää ihmisen ajattelemaan ja siten muuttamaan tahtoaan.
Totuus on kuten Jonah jo toi esille, ettei ihminen valitse Jeesusta,- vaan Jeesus ihmisen. Tähän mielikuvaan liittyy laajat ilmoitukset, miten Jumala on ennalta määrännyt ja ennalta valinnut ihmisiä tehtäviinsä jne.., että Jumalan aivoitukset ihmisen pelastumisesta toteutuvat.
Esim. jos Jumala ei vaikuttaisi ihmisen etsikkoaikaan eli miten Jumala laittaa ihmisen pohtimaan Jumalaan liittyviä asioita, niin jos Jumala ei tätä tekisi, niin yksikään ihminen ei mahdolistuisi pelastumaan. Tavallinen langennut ihminen vihaa Jumalan aivoituksia ja siksi hän ei voi omalla tahdolla lähestyä Jumalaa. Jumalan on muutettava tätä ihmisen tahtomista ja tekemistä.ml213 "vapaasta tahdosta". Noin minäkin asian ymmärrän.
- mutta jos nyt
ml213 kirjoitti:
Hieman poikkeavana ihmisenä ymmärrän, miten tuo ihmisen vapaa tahto on käsitteenä venyvä kuin purukumi. Jos pohditaan sitä ihmisen perusolemusta eli turmeltuneen ihmisen kehitystä, niin tämä jo todistaa erittäin laajasti, ettei ihmisellä olöa vapaata tahtoa.
Esim. jos Jumala ei vaikuttaisi ihmisen etsikkoaikaan eli miten Jumala laittaa ihmisen pohtimaan Jumalaan liittyviä asioita, niin jos Jumala ei tätä tekisi, niin yksikään ihminen ei mahdolistuisi pelastumaan. Tavallinen langennut ihminen vihaa Jumalan aivoituksia ja siksi hän ei voi omalla tahdolla lähestyä Jumalaa. Jumalan on muutettava tätä ihmisen tahtomista ja tekemistä.tuossa erinomaisuudessasi palaisit ihan siihen että mistä kaikki alkoi.
Jumalan tarkoitushan on ja oli että kaikki seuraisivat häntä. Mutta luodessaan ihmisen hän myös loi vapaan tahdon...jonka seurauksena tuli syntiinlankeemus...Eevan lankeamus ottaa se omena ei ollut perisynti..mutta se miksi sanotaan että Aatami on alku syntiinlankeamukselle on se että hänellä oli valinnan mahdollisuus, ottaa tai jättää ottamatta, ja omaa vapaata tahtoa käyttäen hän teki perisynnin. Ei ollut Jumalan tahto että näin kävisi, mutta hän suo ihmisille valinnan seurata häntä tai olla seuraamatta. Ristinkuolemalla Jeesus sovitti KAIKKIEN tehdyt synnit ja tulevat synnit, mutta on ihmisestä itsestä kiinni ottaako hän tämän armon. Se on kaikillle tarjolla, ei tarvitse kuin tarttua kiinni.
Jumala kutsuu kaikkia puoleensa, eri tavoin. Mutta yksikään tapa niistä ei ole pakottaminen.
Paatunimmat kahdesti tai kolmesti Jumala lähettää kuoleman lähelle (Job 33) , mutta siltikin on vapaa tahto.
"Totuus on kuten Jonah jo toi esille, ettei ihminen valitse Jeesusta,- vaan Jeesus ihmisen."
Jumala on valinnut kaikki ihmiset, onhan Jeesus sovittanut kaikkien synnit...mutta loppu on ihmisestä kiinni. - kyl ihan
Deo spes mea kirjoitti:
Keniassa 12 vuotta on todella pitkä aika!
Kannatatko niiden 12 vuoden jälkeen ekumeniaa, sillä tekeväthän siellä käännytystyötään myös ortodoksit, luterilaiset jne., joista varmaankin sait hyviä ystäviä?koto maassa on saanu englantia harjottaa....
tarkottanen vain että laitatpa millä kielellä hyvänsä niin Aatamilla oli vapaatahto...se ei ole kielestä kiinni. - Deo spes mea
kyl ihan kirjoitti:
koto maassa on saanu englantia harjottaa....
tarkottanen vain että laitatpa millä kielellä hyvänsä niin Aatamilla oli vapaatahto...se ei ole kielestä kiinni.Lapsuus Keniassa? Tuntuuko Suomi sen jälkeen edes enään omalta kotimaalta?
Mutta onpahan englanti ja bantukieli, jolla voi yrittää käännyttää soma...ta, ynnä muita boys, pikku-pojuja. Sinulle taitaa kaikki miespuoliset mustat olla nuorimmasta vanhimpaan, vain pelkkiä "boys". - sanoinko että
Deo spes mea kirjoitti:
Lapsuus Keniassa? Tuntuuko Suomi sen jälkeen edes enään omalta kotimaalta?
Mutta onpahan englanti ja bantukieli, jolla voi yrittää käännyttää soma...ta, ynnä muita boys, pikku-pojuja. Sinulle taitaa kaikki miespuoliset mustat olla nuorimmasta vanhimpaan, vain pelkkiä "boys".olen ollut keniassa? enpä tainnut sanoa...
mutta jos nyt kirjoitti:
tuossa erinomaisuudessasi palaisit ihan siihen että mistä kaikki alkoi.
Jumalan tarkoitushan on ja oli että kaikki seuraisivat häntä. Mutta luodessaan ihmisen hän myös loi vapaan tahdon...jonka seurauksena tuli syntiinlankeemus...Eevan lankeamus ottaa se omena ei ollut perisynti..mutta se miksi sanotaan että Aatami on alku syntiinlankeamukselle on se että hänellä oli valinnan mahdollisuus, ottaa tai jättää ottamatta, ja omaa vapaata tahtoa käyttäen hän teki perisynnin. Ei ollut Jumalan tahto että näin kävisi, mutta hän suo ihmisille valinnan seurata häntä tai olla seuraamatta. Ristinkuolemalla Jeesus sovitti KAIKKIEN tehdyt synnit ja tulevat synnit, mutta on ihmisestä itsestä kiinni ottaako hän tämän armon. Se on kaikillle tarjolla, ei tarvitse kuin tarttua kiinni.
Jumala kutsuu kaikkia puoleensa, eri tavoin. Mutta yksikään tapa niistä ei ole pakottaminen.
Paatunimmat kahdesti tai kolmesti Jumala lähettää kuoleman lähelle (Job 33) , mutta siltikin on vapaa tahto.
"Totuus on kuten Jonah jo toi esille, ettei ihminen valitse Jeesusta,- vaan Jeesus ihmisen."
Jumala on valinnut kaikki ihmiset, onhan Jeesus sovittanut kaikkien synnit...mutta loppu on ihmisestä kiinni."Mutta luodessaan ihmisen hän myös loi vapaan tahdon...jonka seurauksena tuli syntiinlankeemus...Eevan lankeamus ottaa se omena ei ollut perisynti..mutta se miksi sanotaan että Aatami on alku syntiinlankeamukselle on se että hänellä oli valinnan mahdollisuus, ottaa tai jättää ottamatta, ja omaa vapaata tahtoa käyttäen hän teki perisynnin".
---------
Mutta huomioippa, miten turmeltuneella ihmisellä on toinen tilanne kuin oli Aadamilla ja Eevalla. Turmeltuneella ihmisellä ei ole vapaata tahtoa valita,- koska juuri tuo turmeltuneisuus ohjaa ihmisen kehitystä synnin tekemiseen ja siten KAIKKI ihmiset ovat synnin orjia.Ei ole synnistä vapaata ihmistä,- vaan kaikki on orjia. Orjallahan ei ole vapaata tahtoa.
Jos maailmasta löytyisi ihminen,- jolla on vapaa tahto, niin tämä ihminen olisi synnitön eli ei olisi synninorja.Mutta, kaikki ihiset ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla.
Varmaan muistat Room. kirjeen ilmoituksen ihisen lihallisuudesta, niin tämä tekijä juuri on esteenä, ettei ihminen voi yksin vaikuttaa pelastuksensa vastaanottamiseen. Kyllä se Jumala on,- joka vaikuttaa tämän mielenmuutoksen ihmisessä.Mutta, se taas on totta, miten Jeesuksen seuraaminen on omasta tahdosta kiinni. "Joka tahtoo minun perässäni kulkea hän kieltäköön itsensä jne..." ja tuossakin juuri ilmenee, miten ihminen ei saa käyttää sitä turmeltuneen ihmisen tahtoa,- vaan Jumalan vaikuttamaa.
Vain uudestisyntyneellä ihmisellä on laajempi tahtotila käytössään eli hänellä on voima ja mahdollisuus valita tilanteissaan, tekeekö taivaallisaen Isän tahdon, vai turmeltuneen ihmisen tahdon. Tavallisella kaduntallaajalla ei ole tätä mahdollisuutta,- koska hän on synnin orja.- vai ei ole muka
ml213 kirjoitti:
"Mutta luodessaan ihmisen hän myös loi vapaan tahdon...jonka seurauksena tuli syntiinlankeemus...Eevan lankeamus ottaa se omena ei ollut perisynti..mutta se miksi sanotaan että Aatami on alku syntiinlankeamukselle on se että hänellä oli valinnan mahdollisuus, ottaa tai jättää ottamatta, ja omaa vapaata tahtoa käyttäen hän teki perisynnin".
---------
Mutta huomioippa, miten turmeltuneella ihmisellä on toinen tilanne kuin oli Aadamilla ja Eevalla. Turmeltuneella ihmisellä ei ole vapaata tahtoa valita,- koska juuri tuo turmeltuneisuus ohjaa ihmisen kehitystä synnin tekemiseen ja siten KAIKKI ihmiset ovat synnin orjia.Ei ole synnistä vapaata ihmistä,- vaan kaikki on orjia. Orjallahan ei ole vapaata tahtoa.
Jos maailmasta löytyisi ihminen,- jolla on vapaa tahto, niin tämä ihminen olisi synnitön eli ei olisi synninorja.Mutta, kaikki ihiset ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla.
Varmaan muistat Room. kirjeen ilmoituksen ihisen lihallisuudesta, niin tämä tekijä juuri on esteenä, ettei ihminen voi yksin vaikuttaa pelastuksensa vastaanottamiseen. Kyllä se Jumala on,- joka vaikuttaa tämän mielenmuutoksen ihmisessä.Mutta, se taas on totta, miten Jeesuksen seuraaminen on omasta tahdosta kiinni. "Joka tahtoo minun perässäni kulkea hän kieltäköön itsensä jne..." ja tuossakin juuri ilmenee, miten ihminen ei saa käyttää sitä turmeltuneen ihmisen tahtoa,- vaan Jumalan vaikuttamaa.
Vain uudestisyntyneellä ihmisellä on laajempi tahtotila käytössään eli hänellä on voima ja mahdollisuus valita tilanteissaan, tekeekö taivaallisaen Isän tahdon, vai turmeltuneen ihmisen tahdon. Tavallisella kaduntallaajalla ei ole tätä mahdollisuutta,- koska hän on synnin orja."Mutta huomioippa, miten turmeltuneella ihmisellä on toinen tilanne kuin oli Aadamilla ja Eevalla. Turmeltuneella ihmisellä ei ole vapaata tahtoa valita,- koska juuri tuo turmeltuneisuus ohjaa ihmisen kehitystä synnin tekemiseen ja siten KAIKKI ihmiset ovat synnin orjia.Ei ole synnistä vapaata ihmistä,- vaan kaikki on orjia. Orjallahan ei ole vapaata tahtoa. "
Kyllä vain on. Olemme synnin orjia lihassa ja niin kauan myös hengessä ennen kuin valitsemme Jeesuksen krsituksen....tässä tapahtuu vapaatahto, voimme siis valita. vai ei ole muka kirjoitti:
"Mutta huomioippa, miten turmeltuneella ihmisellä on toinen tilanne kuin oli Aadamilla ja Eevalla. Turmeltuneella ihmisellä ei ole vapaata tahtoa valita,- koska juuri tuo turmeltuneisuus ohjaa ihmisen kehitystä synnin tekemiseen ja siten KAIKKI ihmiset ovat synnin orjia.Ei ole synnistä vapaata ihmistä,- vaan kaikki on orjia. Orjallahan ei ole vapaata tahtoa. "
Kyllä vain on. Olemme synnin orjia lihassa ja niin kauan myös hengessä ennen kuin valitsemme Jeesuksen krsituksen....tässä tapahtuu vapaatahto, voimme siis valita.Mutta, pointti on juuri siinä, ettei lihallinen ihminen voi valita Jumalan tahdon mukaista ratkaisua Room 8.
Uskon ja ymmärrän, miten Jumalan kutsuessa ihmistä etsikkoaikanaan, niin jo tämä tila ja valinta ei ole ihmisen oman tahdon käyttämistä,- vaan Jumala vaikuttaa jo tässä tilassa ihmisen tahtoon. Sekin on uskottava, mitä Jeesus opetti tästä tilnteesta eli ihminen ei valitse Jeesusta, vaan Jeesus ihmisen.
Miksi näin on, niin uskon asian liittyvän suurempaan Jumalan suunnitelmaan pelastaa ihminen lapsekseen. Siis kollektiivisesti ajatellen.Tavallaan Jeesus valitsee ihmisiä tehtäviinsä oman aivoituksen mukaisesti. Samalla tavalla kuin Marian tai Johanneskastajan jne...savonarola kirjoitti:
Koska kaikki on siitetty synnistä paitsi Jeesus !!
..siitetty synnisssä, ei ihminen ole syntinen, ennenkuin tekee syntiä. Taipumus ihmisellä toki on synnin tekemiseen, mutta taipumus ei ole vielä synti.
Ns. perisynti on vähän huono ilmaus, syntiä ei peritä niinkään, vaan taipumus peritään.
Niin kuin kiusauskaan ei ole synti, ennenkuin se saa vallan ihmisessä ja ihminen alkaa toimia kiusauksen tarjoamalla tavalla.
Näin ajattelen.- *jukka.finland
Jonah kirjoitti:
Joh 15:16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät...Lainaamasi raamatunpaikassa Jeesus puhuu -tuossa vaiheessa enää 11 lähimmälle opetuslapselleen- jotka Hän oli valinnut ja johon valintaan kutsun saaneet olivat vastanneet myöntävästi. Valinta ja tahto eivät merkitse kuitenkaan samaa asiaa. Ne eivät ole synonyymejä.
Luuk. 13:34
Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.
Jumala tahtoi koota kansansa suojiinsa kuin kanaemo poikasensa siipiensä alle, mutta kansa ei tahtonut tulla. Siksi Jeesus lausuukin kansalle ankarat tuomion sanat (jae 35).
Tämä tästä asian osasta. Varsinainen aloituksesi on yhtä tyhjän kanssa, järjen päätelmiä, joille ei löydy tukea Jumalan Sanasta.
Paholaisen lankeemus tapahtui enkelimaailmassa, ennen ihmisen luomista. Ihmisen Jumala teki kuvakseen ja kaltaisekseen tällä maaplaneetalla ja kaiken luotuaan -mukaanlukien siis myös ihmisen- Jumala totesi luomistyöstään, että se oli "sangen hyvä".
"Ja sen vuoksi hän toi esiin Jeesuksen, että hänen kauttaan ja hänen uhrauksensa ansiosta voisimme saada sovituksen siitä , mitä tuli möhlittyä siellä ylhäällä"
Ja möhlijäkö Jeesuskin? ....kun oli perisyntinen (heikkouden alainen) ja pyyteli syntisyyttään anteeksi.
Hep. 5:2 ja hän voi säälien kohdella tietämättömiä ja eksyviä, koska hän (Jeesus)itsekin on heikkouden alainen,
3.ja tämän heikkoutensa tähden hänen täytyy, samoinkuin kansan puolesta, niin itsensäkin puolesta uhrata syntien edestä.
7. Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.
8. Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,ollenkaan viestiäsi. En sanonut Jeesusta möhlijäksi.
Vaan meitä, sinuakin koska olet täällä syvyydessä.
Kysynpä vain, että jos olemme palaamassa kotiin, niin missähän se koti silloin on. Ei koti ole se, missä emme koskaan ole olleet.
Miten sinä ymmärrät, että menet kotiin? Onko koti sinulle paikka, jossa et ole koskaan ollut?
2Co 5:8 Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiista ja päästä kotiin Herran tykö.Jonah kirjoitti:
ollenkaan viestiäsi. En sanonut Jeesusta möhlijäksi.
Kysynpä vain, että jos olemme palaamassa kotiin, niin missähän se koti silloin on. Ei koti ole se, missä emme koskaan ole olleet.
Miten sinä ymmärrät, että menet kotiin? Onko koti sinulle paikka, jossa et ole koskaan ollut?
2Co 5:8 Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiista ja päästä kotiin Herran tykö.Sanoit avauksessasi kahteenkin kertaan meidän ihmisten olleen joskus jo taivaassa.
Kai sen jokainen muistaisi, jos olisi taivaassa ollut?
Sanoit että siellä "möhlittiin" ja palautettiin maahan ja se on sinun mielestäsi perisynti.
Jeesuksessakin on Raamatun mukaan perisynti joten eikös hänkin siinä tapauksessa
"möhlinyt".- näin ymmärrän
Jonah kirjoitti:
2Co 5:8 Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiista ja päästä kotiin Herran tykö.>>> Miten sinä ymmärrät, että menet kotiin? Onko koti sinulle paikka, jossa et ole koskaan ollut?
- Merihukka
Pe.ku kirjoitti:
Sanoit avauksessasi kahteenkin kertaan meidän ihmisten olleen joskus jo taivaassa.
Kai sen jokainen muistaisi, jos olisi taivaassa ollut?
Sanoit että siellä "möhlittiin" ja palautettiin maahan ja se on sinun mielestäsi perisynti.
Jeesuksessakin on Raamatun mukaan perisynti joten eikös hänkin siinä tapauksessa
"möhlinyt"....josssain muussa lähteessä noin tarkkaa tietoa ihmiskunnan alkuperästä ja syyllisyyksistä kuin aloituksessa ja raamatussa?
Jos aloitus kertoo totta, niin miten nuo tiedot tulivat ihmiskunnalle. Kirjoitustaitokin on ollut olemassa vasta noin 5.000 vuotta.
Kuka mahtoi olla kirjoittaja, joka kirjasi jutut ylös. kai se on tiedossa? Jonah kirjoitti:
2Co 5:8 Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiista ja päästä kotiin Herran tykö.täysin Raamatun vastainen. Jumala loi maaplaneetan juuri IHMISTÄ varten, ei tämä Telluksemme ole mikään rankaisuun tarkoitettu luomus. Tämä on avaruuden kauneimpia palaneettoja mitä on koskaan luotukaan. Ja Jumala loi täydellisen kuolemattoman ihmisen sitä hoitamaan ja viljelemään.
* Synti vaan tuli ja houkutteli ihmisen uskottomuuteen Jumalaa kohtaan, ja juuri siinä on perisynnin juuret. Aadamin ja Eevan veri saastui käärmeen myrkystä, ja se on heiltä periytynyt jokaiselle heidän jälkeen syntyneille.
* Paitsi ei Jeesukselle, koska Hänellä ei ole mitään osaa eikä arpaa Saatanassa eikä synnin kanssa mitään osuutta. Jeesusken veri on Jumalasta, ja siksi se on uhtä puhdasta kuin Jumalan sana, joka on seitsenkertaisesti puhdistettu. Ja siksi siinä on voima parantaa meidät saastuneesta syntisestä verestämme uudestisynnyttämällä verensä ja täydellisen ruumiin uhrin kautta Pyhän Hengen osallisuudessa. Minusta tuntuu, että sinä et ole uudestisyntynyt Jumalan elävän ja pysyvän Sana kautta, vaan olet itse valinnut nimellisen uskosi. Tunnustat Jeesusken Joosefin poikana ainoastaan, ja ikävä kyllä, hän ei syntisenä voi ketään pelastaa eikä synneistään päästää, koska on itsekkin syntinen ja tarvitse Jeesuksen verta uudistuakseen !- Deo spes mea
Mohikaani_27 kirjoitti:
täysin Raamatun vastainen. Jumala loi maaplaneetan juuri IHMISTÄ varten, ei tämä Telluksemme ole mikään rankaisuun tarkoitettu luomus. Tämä on avaruuden kauneimpia palaneettoja mitä on koskaan luotukaan. Ja Jumala loi täydellisen kuolemattoman ihmisen sitä hoitamaan ja viljelemään.
* Synti vaan tuli ja houkutteli ihmisen uskottomuuteen Jumalaa kohtaan, ja juuri siinä on perisynnin juuret. Aadamin ja Eevan veri saastui käärmeen myrkystä, ja se on heiltä periytynyt jokaiselle heidän jälkeen syntyneille.
* Paitsi ei Jeesukselle, koska Hänellä ei ole mitään osaa eikä arpaa Saatanassa eikä synnin kanssa mitään osuutta. Jeesusken veri on Jumalasta, ja siksi se on uhtä puhdasta kuin Jumalan sana, joka on seitsenkertaisesti puhdistettu. Ja siksi siinä on voima parantaa meidät saastuneesta syntisestä verestämme uudestisynnyttämällä verensä ja täydellisen ruumiin uhrin kautta Pyhän Hengen osallisuudessa. Minusta tuntuu, että sinä et ole uudestisyntynyt Jumalan elävän ja pysyvän Sana kautta, vaan olet itse valinnut nimellisen uskosi. Tunnustat Jeesusken Joosefin poikana ainoastaan, ja ikävä kyllä, hän ei syntisenä voi ketään pelastaa eikä synneistään päästää, koska on itsekkin syntinen ja tarvitse Jeesuksen verta uudistuakseen !Jeesus syntyi lain alle Joosefin vaimosta!
Jeesuksen evankeliumi:
Markuksen evankeliumi:
1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi."
Jeesus otti itse syntienanteeksisaamisen kasteen! (Jes.7:15,16)(Mark.10:18 ; Luuk.18:19)
Roomalaiskirje:
3:19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
Galatalaiskirje:
3:23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
Galatalaiskirje:
4:4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
Galatalaiskirje:
5:18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
Jesaja:
7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel. >> Jakeen lisätiedot
7:15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.
Luukkaan evankeliumi:
18:19 Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ristiinnaulitseminen
"Ristiinnaulitseminen (lat. crucifixio) on kuolemantuomion käytäntöönpanotapa."
"Ristiinnaulitseminen oli yleinen teloitustapa 500-luvulta eaa. 300-luvulle saakka, etenkin Persiassa, Egyptissä, Karthagossa ja Roomassa." - tiedätkö sinä
Deo spes mea kirjoitti:
Jeesus syntyi lain alle Joosefin vaimosta!
Jeesuksen evankeliumi:
Markuksen evankeliumi:
1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi."
Jeesus otti itse syntienanteeksisaamisen kasteen! (Jes.7:15,16)(Mark.10:18 ; Luuk.18:19)
Roomalaiskirje:
3:19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
Galatalaiskirje:
3:23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
Galatalaiskirje:
4:4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
Galatalaiskirje:
5:18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
Jesaja:
7:14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel. >> Jakeen lisätiedot
7:15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
7:16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.
Luukkaan evankeliumi:
18:19 Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ristiinnaulitseminen
"Ristiinnaulitseminen (lat. crucifixio) on kuolemantuomion käytäntöönpanotapa."
"Ristiinnaulitseminen oli yleinen teloitustapa 500-luvulta eaa. 300-luvulle saakka, etenkin Persiassa, Egyptissä, Karthagossa ja Roomassa."mikä oli Jeesuksen ristiinnaulitsemisessa se erikoinen piirre muihin verrattuna?
Hän antoi henkensä. se on se mikä tekee tästä ristinkuolemasta erillaisen. Voit lukea että ristillä kuolleet kärsivät päiviä ja kokivat verenhukka kuoleman (luita katokittiin nopeuttaakseen kuolemaa) mutta Jeesus antoi henkensä muutamassa tunnissa.
- kolkuttaja
Kirjoituksesi ei ole yhteneväinen Raamatun Sanan kanssa.
Raamatun mukaan meitä ei ole lähetetty maan päälle "rangaistuksesi" kapinoinnista tai muusta vastaavasta.
Jumala on luonut taivaan ja maan, eläimet kasvit ja ihmiset. Ne eivät olleet aluksi turmeluksen tilassa!
Jumala sanoi, että se on HYVÄ!
"Ja Jumala katsoi kaikkea tekemäänsä, ja kaikki oli hyvää. Tuli ilta ja tuli aamu, näin meni kuudes päivä." (1. Moos. 1:30)
Synti toi meille ja koko luodulle maailmalle turmeluksen tilan. Ilman rikkomusta elämä maanpäällä olisi aivan jotain muuta mitä se tänäpäivänä on. Rakkaudessaan ja pitkämielisyydessään Isä ei ihmisiä kuitenkaan koskaan hyljännyt. Hän valmisti suunnitelman meille, pääsyn pois synnin kahleista, että voisimme kerran kirkkaudessa olla jälleen Isän kasvojen edessä puhtaina ja synnittöminä!
Hän rakasti meitä niin paljon, että vaikka ihmiskunta oli turmeluksen tilassa ja paha, antoi Hän ainokaisen Poikansa meidän edestämme.
Hän kantoi meidän rikkeemme, kipumme ja sairautemme Golgatan keskimmäiselle ristin puulle. Hänen haavainsa kautta me saamme olla paratut!
Etkö tiedä, että Jumala on kerran luova uuden taivaan ja uuden maan? Hän tulee itse asumaan meidän keskellemme, yhdessä kaikkien Pyhien kanssa! Tässä on meidän toivomme, Herra Jeesus Kristus on tuleva kirkkaudessaan takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleta ja hallitsemaan! Hänessä jokaisella joka Häneen uskoo on elämä!
Ylistys ja kunnia Herralle Jeesukselle aina ja iänkaikkisesti, amen! "Meidän kotimme ei ole täällä" on joskus laulettu.
Mielenkiintoista on se, että on jo aikaisemmin oltu kotona taivaassa, eikä voi puhua, että palataan kotiin, ellei siellä ole jo aikaisemmin oltu ja sieltä tänne tultu.
Jes.55;8 Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
9 Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
Meidän ihmisten tieto on hyvin vajavaista täällä alhaalla, maallisen elämämme aikana.
1 Kor.13;9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
On tärkeää tutkia, koska tieto lisääntyy ja uutta tulee esiin heidän kauttansa, jotka uutterasti Sanaan perehtyvät.
Dan.12;4 Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy.
Siunausta sinulle Johankertoo Jeesuksen sanoneen näin:
49. Jeesus sanoi, ”Onnittelut niille, jotka ovat yksinäisiä ja valittuja, sillä te löydätte valtakunnan. Sillä sieltä te olette t-u-l-l-e-e-t ja sinne te jälleen p-a-l-a-a-t-t-e.”
50.Jeesus sanoi, ”Jos he sanovat teille, ’Mistä te olette tulleet?’ vastatkaa ’Me olemme tulleet valosta, paikasta jossa valo tuli olemaan itsestään, vakiintui ja ilmestyi heidän kuvassaan.’ Jos he sanovat teille ’Oletko se sinä?’ vastatkaa ’Me olemme sen lapsia, ja me olemme elävän Jumalan valittuja.’ Jos he kysyvät teiltä, ’Mikä on todisteena Isästä sinussa?’ vastatkaa ’Se on liike ja lepo’.”
En tuota vastausta "Se on liike ja lepo" ymmärrä. Pitäisi jostain päästä tutkimaan alkukielisten sanojen merkityksiä.- tuomaan evanekliumi
Jonah kirjoitti:
kertoo Jeesuksen sanoneen näin:
49. Jeesus sanoi, ”Onnittelut niille, jotka ovat yksinäisiä ja valittuja, sillä te löydätte valtakunnan. Sillä sieltä te olette t-u-l-l-e-e-t ja sinne te jälleen p-a-l-a-a-t-t-e.”
50.Jeesus sanoi, ”Jos he sanovat teille, ’Mistä te olette tulleet?’ vastatkaa ’Me olemme tulleet valosta, paikasta jossa valo tuli olemaan itsestään, vakiintui ja ilmestyi heidän kuvassaan.’ Jos he sanovat teille ’Oletko se sinä?’ vastatkaa ’Me olemme sen lapsia, ja me olemme elävän Jumalan valittuja.’ Jos he kysyvät teiltä, ’Mikä on todisteena Isästä sinussa?’ vastatkaa ’Se on liike ja lepo’.”
En tuota vastausta "Se on liike ja lepo" ymmärrä. Pitäisi jostain päästä tutkimaan alkukielisten sanojen merkityksiä.ei ole raamatussa joten sitä tuskin on turha lähteenä uskonsa perustana käyttää.
- Deo spes mea
tuomaan evanekliumi kirjoitti:
ei ole raamatussa joten sitä tuskin on turha lähteenä uskonsa perustana käyttää.
lähetyssaarnaajavanhemmiltasi, mikseivät opettaneet sinulle kunnollista suomenkieltä.
Bantukieli taitaa sujua sinulta paremmin kuin vanhempiesi äidinkieli.
" evanekliumi" - eipä se
Deo spes mea kirjoitti:
lähetyssaarnaajavanhemmiltasi, mikseivät opettaneet sinulle kunnollista suomenkieltä.
Bantukieli taitaa sujua sinulta paremmin kuin vanhempiesi äidinkieli.
" evanekliumi"Jonahkaan saanut sitä ekalla oikein "evekeliumi"
Mutta, Jonah. Eihän Raamatussa ole tuota perisyntikäsitettä, miten esim. kirkko opettaa. Mielestäni ihmisen turmeltuneisuus tilana on eri asia ja käsite kuin perisynti. Tuo perisynti käsitteenä on harhaan ohjaava ihmisen ymmärrystä.
Kun ihminen syntyy vauvana, niin ymmärrän, ettei tämä ihminen mahdollistu tekemään syntiä. Mitä on tutkittu pienen lapsen olemusta,- jonka voi ihan jokainen asiasta kiinmnostunut arjessaan havaita, nin esim. alle 3v ei voi edes valehdella. Hänen kehityksestään puuttuu tämä vaihe. Samoin vihaaminen ja katkeroituminen jne...
Onhan Raamatussa jopa ilmoitettukin, miten pahuudessa, meidän aikuisten ihmisten tulisi olla lasten kaltaisia. Mutta, on huomioitava eräs tärkeä ja ratkaiseva tekijä, nimittäin Raamatun ilmoitukset ovat kolleksiivisesti ymmärrettäviä ja siten ei yksilö tapauksista ei saa antaa tehdä vaikutusta ymmärryksensä.
Esim. jos lapsi saa kasvaa erittäin kielteisessä ympäristössä, niin lapsi voi olla 4 vuotiaana todella hirviö eli hänen kasvuympäristönsä on aktivoinut vain ja ainoastaan kieltistä geneettisyden kasvua joka näkyy lapsen kehityksessä voimakkaimpana.
Mutta, sekin on totuus, miten KAIKIEN ihmisten kehitystä pikku hiljaa alkaa ohjaamaan tämä kielteinen geneettisys eli se turmeltuneisuus ja hieman vartuttuaan aikuisemmaksi KAIKKI ihmiset ovat jo Jumalan kirkkautta vailla ja ovat kuolleessa tilassa synnin tekemisen tähden. Ef 12 (51:4) Pese minut puhtaaksi rikoksestani, puhdista minut synnistäni.
3 (51:5) Sillä minä tunnen rikokseni, ja minun syntini on aina minun edessäni.
4 (51:6) Sinua ainoata vastaan minä olen syntiä tehnyt, tehnyt sitä, mikä on pahaa sinun silmissäsi; mutta sinä olet oikea puheessasi ja puhdas tuomitessasi.
5 (51:7) Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt
Ja mikä on synnissä siitetty on kokonaan syntiä mutta mitä Pyhän Hengen On Siitänyt,,, ON KOKONAAN PYHÄ !! REVI SIITÄ ! JOS VOIT VIELÄ ELLEI OLET PAADUTTANUT ITTEÄS KOKONAAN,,, SENKIN HARHAOPETTAJA.
Mistä sinä tiedä mitä vauvat ajattelee ?? Ihmisellä on vaan suloinen kuva niistä kun ne on niin avuttomia ettei ne pääse ampumaan sua !- merihukka
Noin luonnollisesti ajateltuna. Miten ja mihin lapsi syntyessään olisi syyllinen! Syntymäänsä! Hänet on synnissä siitetty! Onko sekään lapsen vika?
Jos olisi, täytyisi vanhempien sukusoluista löytyä erillinen geeni, joka ohjaisi pois luonnollisesta kehityksestä.
Geenin täytyisi kulkea muuttumattomana sukupolvesta toiseen.
Jos ajatellaan eri lajien sukupolvia, kaikissa on tietyt kajipiirteet. Ne ohjaavat lajikäyttäytymistä ja sopeutumista ympäristöön. Ympäristö ja/tai geenit eivät koskaan täysin vastaa toisiaan. Lajin yksilö joutuu elämään todellisessa ympäristössä ja jossa on mitä erilaisimpia muuttuvia tekijöitä. Yksilö joutuu siis reagoimaan satoihin, tuhansiin erilaisiin tekijöihin eikä aina tahtoenkaan osu ratkaisuissaan oikeaan johtopäätökseen.
Lajikäyttäytyminen on tavallaan kerskivertokäyttäytymistä. Jokaisen yksilön on elettävä lajinsa jokainen kehitysvaihe. Kullakin kaudella tulee esiin omat erityiset ongelmansa.
Mutta että kannettaisiin lajina syyllisyyttä satojen tuhansien vuosien takaa. Tuntuu uskomattomalta. merihukka kirjoitti:
Noin luonnollisesti ajateltuna. Miten ja mihin lapsi syntyessään olisi syyllinen! Syntymäänsä! Hänet on synnissä siitetty! Onko sekään lapsen vika?
Jos olisi, täytyisi vanhempien sukusoluista löytyä erillinen geeni, joka ohjaisi pois luonnollisesta kehityksestä.
Geenin täytyisi kulkea muuttumattomana sukupolvesta toiseen.
Jos ajatellaan eri lajien sukupolvia, kaikissa on tietyt kajipiirteet. Ne ohjaavat lajikäyttäytymistä ja sopeutumista ympäristöön. Ympäristö ja/tai geenit eivät koskaan täysin vastaa toisiaan. Lajin yksilö joutuu elämään todellisessa ympäristössä ja jossa on mitä erilaisimpia muuttuvia tekijöitä. Yksilö joutuu siis reagoimaan satoihin, tuhansiin erilaisiin tekijöihin eikä aina tahtoenkaan osu ratkaisuissaan oikeaan johtopäätökseen.
Lajikäyttäytyminen on tavallaan kerskivertokäyttäytymistä. Jokaisen yksilön on elettävä lajinsa jokainen kehitysvaihe. Kullakin kaudella tulee esiin omat erityiset ongelmansa.
Mutta että kannettaisiin lajina syyllisyyttä satojen tuhansien vuosien takaa. Tuntuu uskomattomalta."Mutta että kannettaisiin lajina syyllisyyttä satojen tuhansien vuosien takaa. Tuntuu uskomattomalta".
---------
Tuo käyttämäsi syyllisyys sanan ei istu tuohon asiaan. Eihän se ole vanhempien vika/kaan, jos lapsi perii heistä tämän turmelukseen ohjaavan geneettisyyden. Sama tilannehan on ollut vanhemmillakin jne... taakse päin ajateltuna.
Turmeluksen ilmentyminen ihmisessä, niin mielestäni saa oikean kuvan kun tutkioi ihmisen kehitystä ja sen tuomaa käyttäytymistä. Tässä tutkimuksessa ei ole tarvetta syyllistää ketään,- vaan todeta miten kaikkien ihmisten kehitys ohjaantuu vääjäämättömästi ongelmaiseen suuntaan.
Mutta, uskon aidosti, miten tämän ymmärtäminen oikein on ainut ja oikea tie vapautua menneisyyden tapahtumien/kokemuksien vaikutuksesta. Ihmisen käyttäytyminen ja mielikuvat ovat laajasti muodostuneet menneisyydessa tapahtuneiden kokemusten pohjalta ja tähän juuri liittyy, miten ne kummittelevat esim. parisuhteisssa tai jopa persoonallisuuden piirteissä.
Monasti kun ihminen alkaa tiedostaa meneisyyden tapahtumia tai yleensä käsitellä kokemuksiaan, niin usein ensimäinen reagoiminen on viha ja jos tätä asiaa/tasoa ei saa käsiteltyä, niin ihmisen mieli alkaa katkeroitua jne.. joka taas oireillee monalla tavalla ihmisissä.
Muuten, ymmärrätkö merihukka, miten Jumala olisi julma, jos hän antaisi iankaikkisen/iäisen/ajattoman rangaistuksen ihmiselle,- jolla ei ole osaa eikä arpaa siihen, miten turmeltuneisuus on hänen kehityksensä ongelmoittanut. Jos ihmisellä tässä kehityksessä olisi valinnan mahdollisuus, niin asia olisi toinen, mutta kun ei ole.Kaikki ihmiset ovat ns kuollessa tilassa synnin tekemisensä tähden. Siis aikuis iässä.
Tähän asiaan liitty erikoisesti tämä ilmoitus;
"Sillä niinkuin KAIKKI KUOLEVAT Aadamissa, niin MYÖS KAIKKI tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan jne.....".
Jumala aivoitti juuri ihmisen pelastamisen Poikansa kautta eli aivoittamalla Pojalleen tehtävän pelastaa ihminen takaisin kuolleesta tilasta Jumalan lapseksi ja tässä Jeesus Kristus onnistuu täydellisesti. On ilmoitettu,;
"niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notksitaman polvensa, sekä niitten, jotka taivaassa ovat, että niitten, jotka maanpäällä ovat ja niitten jotka maan alla ovat ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra. (Huomaatko, miten tuokn ilmoitus todistaa,miten totinen Jumala ottaa kunnian siitä kun Jeesus on Herra eli Herra ja Jumala on eri käsitteitä).
Ajatteleppa, miten ihmisten olisi jo tässä ajassa hyvä harjoitella tuota polvien notkistamista. Kerran se tapahtuu varmasti,- mutta mutkan kautta.- älä revi pelihousuja
savonarola kirjoitti:
2 (51:4) Pese minut puhtaaksi rikoksestani, puhdista minut synnistäni.
4 (51:6) Sinua ainoata vastaan minä olen syntiä tehnyt, tehnyt sitä, mikä on pahaa sinun silmissäsi; mutta sinä olet oikea puheessasi ja puhdas tuomitessasi.
5 (51:7) Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt
Ja mikä on synnissä siitetty on kokonaan syntiä mutta mitä Pyhän Hengen On Siitänyt,,, ON KOKONAAN PYHÄ !! REVI SIITÄ ! JOS VOIT VIELÄ ELLEI OLET PAADUTTANUT ITTEÄS KOKONAAN,,, SENKIN HARHAOPETTAJA.
Mistä sinä tiedä mitä vauvat ajattelee ?? Ihmisellä on vaan suloinen kuva niistä kun ne on niin avuttomia ettei ne pääse ampumaan sua !vauva on synnitön, täysin ihmisen hyvyyden ja rakkauden armoilla pärjätäkseen.
Pyhä Henki on synnitön...
Mutta me aikuiset emme ole synnittömä missään vaiheessa, anteeksiannon armon saamme tuntea joka päivä, mutta se ei meistä tee synnittömä. Jo pelkkä ajatus että näin hurskaana itseäsi pidät on syntiä. - Kauhistunut lukija:
savonarola kirjoitti:
2 (51:4) Pese minut puhtaaksi rikoksestani, puhdista minut synnistäni.
Mistä sinä tiedä mitä vauvat ajattelee ?? Ihmisellä on vaan suloinen kuva niistä kun ne on niin avuttomia ettei ne pääse ampumaan sua !Huokaus, savis on sitten palannut uusin voimin ja täynä taistelutarmoa. Aika mielenkiintoinen näkemys muuten saviksella " mutta mitä Pyhän Hengen On Siitänyt,,, ON KOKONAAN PYHÄ !! REVI SIITÄ !" Uusi outo oppi jos ei sitten moninkertainen kirjoitusvirhe. Savis, kuka siis on Pyhän Hengen siittänyt? Mieti vähän, mitä kirjoitat ja miten.
älä revi pelihousuja kirjoitti:
vauva on synnitön, täysin ihmisen hyvyyden ja rakkauden armoilla pärjätäkseen.
Pyhä Henki on synnitön...
Mutta me aikuiset emme ole synnittömä missään vaiheessa, anteeksiannon armon saamme tuntea joka päivä, mutta se ei meistä tee synnittömä. Jo pelkkä ajatus että näin hurskaana itseäsi pidät on syntiä.MITEN voi olla paska puhdas jos se on tullut perseestä? Tajuatko nyt vai pitääkö vielä rajumman vertauskuvan sulle vääntää?
Room. 5:12
Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-
Huomatko kaikki koska vauvat ovat siitetty synnin kautta ei perseestä mutta !! Ja !!
Huom !! --> 9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
Elikä paha tekee paha ja Pyhä tekee Pyhyyttä !Kauhistunut lukija: kirjoitti:
Huokaus, savis on sitten palannut uusin voimin ja täynä taistelutarmoa. Aika mielenkiintoinen näkemys muuten saviksella " mutta mitä Pyhän Hengen On Siitänyt,,, ON KOKONAAN PYHÄ !! REVI SIITÄ !" Uusi outo oppi jos ei sitten moninkertainen kirjoitusvirhe. Savis, kuka siis on Pyhän Hengen siittänyt? Mieti vähän, mitä kirjoitat ja miten.
hauskaa sentakia olen olemassa helvetissä kaikki tänkaltainen hauskuus loppuu !
No se oli todella moniinkertainen kirjoitusvirhe ! Hyvä että huomasit että saan korjata että Pyhä Henki on siittänyt Jeesuxen . Ja näin ajattelen kunnes muuta Jumala todistaa !! : )- siivoa kielisi
savonarola kirjoitti:
MITEN voi olla paska puhdas jos se on tullut perseestä? Tajuatko nyt vai pitääkö vielä rajumman vertauskuvan sulle vääntää?
Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-
Huomatko kaikki koska vauvat ovat siitetty synnin kautta ei perseestä mutta !! Ja !!
Huom !! --> 9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
Elikä paha tekee paha ja Pyhä tekee Pyhyyttä !mies..jos itseäsi uskovana pidät.
- tehääs nyt ihan
savonarola kirjoitti:
MITEN voi olla paska puhdas jos se on tullut perseestä? Tajuatko nyt vai pitääkö vielä rajumman vertauskuvan sulle vääntää?
Elikä paha tekee paha ja Pyhä tekee Pyhyyttä !selväks yks pikku juttu..ihminen ei synny perseestä! Lue biologiaa.
Toiseksi.....
Suurin synti tapahtuu ihmisen mielessä ja nyt kysyms kuuluukin...Miten lapsi joka ei edes ymmärrä sanaa "Äiti" voi ymmärtää tehdä syntiä? Jokainen lapsi on Jumalan ihme
Kolmanneksi...
Jos sinä kuvittelet päiväkään olevasi niin pyhä että et syntiä tee,lueppas ne kohdat raamatussa missä syntiä kuvataan ja sen jälkeen mieti omaa elämääsi ja ajatuksiasi..voitko edelleen todeta olevasi synnitön? Jos näin niin tässä vaiheessa viimeistään teet syntiä. ml213 kirjoitti:
"Mutta että kannettaisiin lajina syyllisyyttä satojen tuhansien vuosien takaa. Tuntuu uskomattomalta".
---------
Tuo käyttämäsi syyllisyys sanan ei istu tuohon asiaan. Eihän se ole vanhempien vika/kaan, jos lapsi perii heistä tämän turmelukseen ohjaavan geneettisyyden. Sama tilannehan on ollut vanhemmillakin jne... taakse päin ajateltuna.
Turmeluksen ilmentyminen ihmisessä, niin mielestäni saa oikean kuvan kun tutkioi ihmisen kehitystä ja sen tuomaa käyttäytymistä. Tässä tutkimuksessa ei ole tarvetta syyllistää ketään,- vaan todeta miten kaikkien ihmisten kehitys ohjaantuu vääjäämättömästi ongelmaiseen suuntaan.
Mutta, uskon aidosti, miten tämän ymmärtäminen oikein on ainut ja oikea tie vapautua menneisyyden tapahtumien/kokemuksien vaikutuksesta. Ihmisen käyttäytyminen ja mielikuvat ovat laajasti muodostuneet menneisyydessa tapahtuneiden kokemusten pohjalta ja tähän juuri liittyy, miten ne kummittelevat esim. parisuhteisssa tai jopa persoonallisuuden piirteissä.
Monasti kun ihminen alkaa tiedostaa meneisyyden tapahtumia tai yleensä käsitellä kokemuksiaan, niin usein ensimäinen reagoiminen on viha ja jos tätä asiaa/tasoa ei saa käsiteltyä, niin ihmisen mieli alkaa katkeroitua jne.. joka taas oireillee monalla tavalla ihmisissä.
Muuten, ymmärrätkö merihukka, miten Jumala olisi julma, jos hän antaisi iankaikkisen/iäisen/ajattoman rangaistuksen ihmiselle,- jolla ei ole osaa eikä arpaa siihen, miten turmeltuneisuus on hänen kehityksensä ongelmoittanut. Jos ihmisellä tässä kehityksessä olisi valinnan mahdollisuus, niin asia olisi toinen, mutta kun ei ole.Kaikki ihmiset ovat ns kuollessa tilassa synnin tekemisensä tähden. Siis aikuis iässä.
Tähän asiaan liitty erikoisesti tämä ilmoitus;
"Sillä niinkuin KAIKKI KUOLEVAT Aadamissa, niin MYÖS KAIKKI tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan jne.....".
Jumala aivoitti juuri ihmisen pelastamisen Poikansa kautta eli aivoittamalla Pojalleen tehtävän pelastaa ihminen takaisin kuolleesta tilasta Jumalan lapseksi ja tässä Jeesus Kristus onnistuu täydellisesti. On ilmoitettu,;
"niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notksitaman polvensa, sekä niitten, jotka taivaassa ovat, että niitten, jotka maanpäällä ovat ja niitten jotka maan alla ovat ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra. (Huomaatko, miten tuokn ilmoitus todistaa,miten totinen Jumala ottaa kunnian siitä kun Jeesus on Herra eli Herra ja Jumala on eri käsitteitä).
Ajatteleppa, miten ihmisten olisi jo tässä ajassa hyvä harjoitella tuota polvien notkistamista. Kerran se tapahtuu varmasti,- mutta mutkan kautta.opetuksesi ei ISTU ollenkaan Raamatun sanan kanssa yksiin, siinä se, mitä opetuksesi on, harhaan johtamista, ja yhä vaan eksytys senkun lisääntyy.
pelastuu lopulta? Laittakaa nyt sinne Luciferkin Taivaaseen ? Teidän Taivaaseen en tule mistä hinnasta koska niin paljon maxoi se Jumalalle kun Hän Ite joutui menemään Ristille kun ei muu löytyi eikä mahdollisuus! Lässyttäjät vastuuseen ja banniin !! Kyllä oli taas niin rakkaudellinen tarina teiltä että näen ihan etova lipeä hunaja valuvan karhun poskesta kun hän panee heikkoja ja ymmärtämättömiä uskovaisia poskeen.....
- Deo spes mea
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lucifer
http://en.wikipedia.org/wiki/Lucifer
" Teidän Taivaaseen en tule mistä hinnasta koska niin paljon maxoi se Jumalalle kun Hän Ite joutui menemään Ristille kun ei muu löytyi eikä mahdollisuus!"
Matteuksen evankeliumi:
27:46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
Markuksen evankeliumi:
15:34 Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
Jesaja:
14:12 Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!
Ilmestyskirja:
22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti." Deo spes mea kirjoitti:
" Teidän Taivaaseen en tule mistä hinnasta koska niin paljon maxoi se Jumalalle kun Hän Ite joutui menemään Ristille kun ei muu löytyi eikä mahdollisuus!"
Matteuksen evankeliumi:
27:46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
Markuksen evankeliumi:
15:34 Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
Jesaja:
14:12 Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!
Ilmestyskirja:
22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."olet vietävissä Isästä lujaa,, joka on itse percele ja vääristää koko RAAMATUN ETTÄ SAA NÄYTTÄMÄÄN ETTÄ JEESUS OLIS lucifer. Nerokas hujjaus,, mutta ota sun opetus ja väisty Jeesuxen Nimessä !!
- merihukka
Deo spes mea kirjoitti:
Matteuksen evankeliumi:
Markuksen evankeliumi:
Jesaja:
Ilmestyskirja:
22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti.""Mutta, uskon aidosti, miten tämän ymmärtäminen oikein on ainut ja oikea tie vapautua menneisyyden tapahtumien/kokemuksien vaikutuksesta. Ihmisen käyttäytyminen ja mielikuvat ovat laajasti muodostuneet menneisyydessa tapahtuneiden kokemusten pohjalta ja tähän juuri liittyy, miten ne kummittelevat esim. parisuhteisssa tai jopa persoonallisuuden piirteissä."
"Muuten, ymmärrätkö merihukka, miten Jumala olisi julma, jos hän antaisi iankaikkisen/iäisen/ajattoman rangaistuksen ihmiselle,..."
Enpä paljoa muuttaisi viestistäsi. Uskonnolliset kohdat, kuten tiedät epäuskoni, johtavat mielestäni harhaan johtopäätöksissä. Se nyt ei ole oleellista.
Ehkä valotit paremmin kuin ennen turmeltuneisuuskäsitystäsi. Ehkä itse ennakkoluuloissani käsitin tarkoituksesi aiemmin toisin.
Lähtökohtaan yhdyn. Jokaiselle sukupolvelle muodostuu ihmiskuva menneisyydestä. Mitenkään muuten se ei voi olla.
Varttumisen mukana siihen tulee itsekullekin toiveita, millainen olisi mennyttä parempi olotila.
Syntynyt lapsi on tavallaan täysin viaton. Jo pienestä pitäen lapselle kehityy "omaa tahtoa". Hän ei aina tee kuten toivotaan. Silti hän ei ole "paha" tai pahan vallassa.
Lapsen varttuminen aikuiseksi jonnekin 15 - 20 ikäiseksi on myrskyisää murrosta ja muutosta. Koko ajan käy irtaantuminen kodista ja vanhemmista monella rintamalla. Ympäristön kanssa tapahtuva vuorovaikutus lisääntyy. Varttuminen aikuiseksi on oppimista ja erehtymistä. Menneisyyden käsitysten kasvatuksen hyväksymistä yhtäältä ja oman ajattelun lisääntymistä toisaalta. Auktoriteettikapinaa yhtäältä ja vanhan kokemuksen hyväksymistä toisaalta.
Varttuva lapsi ei ole sinänsä paha, vaikka tekisikin vääriä tekoja. Muodolisesti näyttää, että nuori olisi voinut jättää jonkun möhlän tekemättä. Käytännössä varttuva ihminen, kun ei ole kaikkitietävä, tekee tahtomattaan jotain väärin. Periaatteessa vapaata tahtoa ei ole, vaikka valintoja voi näennäisesti tehdä.
Nuori joutuu noiden satojen muuttujien kanssa ristiriitaisiin tilanteisiin ja tekee väistämättä jotain "väärin". Hän tavallaan turmeltuu ympäristön vaikutuksesta syntynyttä lasta vasten katsottuna. Toisaalta "turmeltuneisuus" on se rikkaus, joka tekee lapsesta tai nuoresta aikuisen ihmisen. Mielestäni et korosta tätä puolta.
Aikuinen elää edelleen mennesiyyden kokemuksista mutta on lähes täydelleen irtaantunut lapsuuden kodista. Kokemuksissa on jo mukana oma historia. Ristiriitainen ympäristö sekä oma "mielenterveys" tai mielen tasapaino vaikuttavat läpi elämän.
Aikuinenkaan ei ole luonnostaan "paha".
Aikuiselle ympäristön paineet ovat valtavat. Silloin oman mielentilan tasapaino nousee arvoon arvaamattomaan.
Lapselle olisi opetettava tiettyjä perusasioita, eli aivopestävä. Vaikeuksien tullessa olisi ensin mietittävä ja sitten vasta toimittava. Huumeista tulsi sopivasti mutta riittävästi varoittaa yms.
En millään voi ymmärtää esim. itseäni rikolliseksi menneiden sukupolvien teoista ja joista minun pitäisi päästä irti. Jo siitä syystä, että se on mahdotonta. Menneisyys kuitenkin vaikuttaa kuten sanoit. Siitä voi ottaa oppia. Tottumuksen voima kahlitsee mutta toimii myös hyvänkin puolesta. - Deo spes mea
savonarola kirjoitti:
olet vietävissä Isästä lujaa,, joka on itse percele ja vääristää koko RAAMATUN ETTÄ SAA NÄYTTÄMÄÄN ETTÄ JEESUS OLIS lucifer. Nerokas hujjaus,, mutta ota sun opetus ja väisty Jeesuxen Nimessä !!
Raamattu ei tunne nimeä "Lucifer"!
Et löydä Raamatusta ainuttakaan jaetta, jossa puhuttaisiin Luciferistä!
Olisit nyt lukenut ensin faktan noista antamistani linkeistä, ennenkuin rupeat vaahtoamaan tietämättömyyksissäsi!
Luciferia ei samaistettu ennen 1300-lukua Luciferiin, vaan on jopa olemassa pyhimys nimeltään Lucifer!
http://holymotherchurch.blogspot.com/2010/08/saint-lucifer.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Lucifer_of_Cagliari
Rupea sinäkin Savonarola rakastamaan faktaa, äläkä vain valheita ja turhia ämmäin taruja! - Olipas jälleen
merihukka kirjoitti:
"Mutta, uskon aidosti, miten tämän ymmärtäminen oikein on ainut ja oikea tie vapautua menneisyyden tapahtumien/kokemuksien vaikutuksesta. Ihmisen käyttäytyminen ja mielikuvat ovat laajasti muodostuneet menneisyydessa tapahtuneiden kokemusten pohjalta ja tähän juuri liittyy, miten ne kummittelevat esim. parisuhteisssa tai jopa persoonallisuuden piirteissä."
"Muuten, ymmärrätkö merihukka, miten Jumala olisi julma, jos hän antaisi iankaikkisen/iäisen/ajattoman rangaistuksen ihmiselle,..."
Enpä paljoa muuttaisi viestistäsi. Uskonnolliset kohdat, kuten tiedät epäuskoni, johtavat mielestäni harhaan johtopäätöksissä. Se nyt ei ole oleellista.
Ehkä valotit paremmin kuin ennen turmeltuneisuuskäsitystäsi. Ehkä itse ennakkoluuloissani käsitin tarkoituksesi aiemmin toisin.
Lähtökohtaan yhdyn. Jokaiselle sukupolvelle muodostuu ihmiskuva menneisyydestä. Mitenkään muuten se ei voi olla.
Varttumisen mukana siihen tulee itsekullekin toiveita, millainen olisi mennyttä parempi olotila.
Syntynyt lapsi on tavallaan täysin viaton. Jo pienestä pitäen lapselle kehityy "omaa tahtoa". Hän ei aina tee kuten toivotaan. Silti hän ei ole "paha" tai pahan vallassa.
Lapsen varttuminen aikuiseksi jonnekin 15 - 20 ikäiseksi on myrskyisää murrosta ja muutosta. Koko ajan käy irtaantuminen kodista ja vanhemmista monella rintamalla. Ympäristön kanssa tapahtuva vuorovaikutus lisääntyy. Varttuminen aikuiseksi on oppimista ja erehtymistä. Menneisyyden käsitysten kasvatuksen hyväksymistä yhtäältä ja oman ajattelun lisääntymistä toisaalta. Auktoriteettikapinaa yhtäältä ja vanhan kokemuksen hyväksymistä toisaalta.
Varttuva lapsi ei ole sinänsä paha, vaikka tekisikin vääriä tekoja. Muodolisesti näyttää, että nuori olisi voinut jättää jonkun möhlän tekemättä. Käytännössä varttuva ihminen, kun ei ole kaikkitietävä, tekee tahtomattaan jotain väärin. Periaatteessa vapaata tahtoa ei ole, vaikka valintoja voi näennäisesti tehdä.
Nuori joutuu noiden satojen muuttujien kanssa ristiriitaisiin tilanteisiin ja tekee väistämättä jotain "väärin". Hän tavallaan turmeltuu ympäristön vaikutuksesta syntynyttä lasta vasten katsottuna. Toisaalta "turmeltuneisuus" on se rikkaus, joka tekee lapsesta tai nuoresta aikuisen ihmisen. Mielestäni et korosta tätä puolta.
Aikuinen elää edelleen mennesiyyden kokemuksista mutta on lähes täydelleen irtaantunut lapsuuden kodista. Kokemuksissa on jo mukana oma historia. Ristiriitainen ympäristö sekä oma "mielenterveys" tai mielen tasapaino vaikuttavat läpi elämän.
Aikuinenkaan ei ole luonnostaan "paha".
Aikuiselle ympäristön paineet ovat valtavat. Silloin oman mielentilan tasapaino nousee arvoon arvaamattomaan.
Lapselle olisi opetettava tiettyjä perusasioita, eli aivopestävä. Vaikeuksien tullessa olisi ensin mietittävä ja sitten vasta toimittava. Huumeista tulsi sopivasti mutta riittävästi varoittaa yms.
En millään voi ymmärtää esim. itseäni rikolliseksi menneiden sukupolvien teoista ja joista minun pitäisi päästä irti. Jo siitä syystä, että se on mahdotonta. Menneisyys kuitenkin vaikuttaa kuten sanoit. Siitä voi ottaa oppia. Tottumuksen voima kahlitsee mutta toimii myös hyvänkin puolesta.todella rakentava aloitus ketjuineen..!
Deo spes mea kirjoitti:
Matteuksen evankeliumi:
Markuksen evankeliumi:
Jesaja:
Ilmestyskirja:
22:16 Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."viestilläsi 18.8. klo 17.06 ?
Ottamalla samanaikaisesti esille neljä mainitsemaasi raamatun jaetta?Deo spes mea kirjoitti:
Raamattu ei tunne nimeä "Lucifer"!
Et löydä Raamatusta ainuttakaan jaetta, jossa puhuttaisiin Luciferistä!
Olisit nyt lukenut ensin faktan noista antamistani linkeistä, ennenkuin rupeat vaahtoamaan tietämättömyyksissäsi!
Luciferia ei samaistettu ennen 1300-lukua Luciferiin, vaan on jopa olemassa pyhimys nimeltään Lucifer!
http://holymotherchurch.blogspot.com/2010/08/saint-lucifer.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Lucifer_of_Cagliari
Rupea sinäkin Savonarola rakastamaan faktaa, äläkä vain valheita ja turhia ämmäin taruja!lusiferista stemmaa täysin Raamatun ilmoitukseen Saatnana alkuperästä.
* Saatana = lusifer, oli enkeliruhtinas, kaunein kaikista enkeleistä, Jumalan ruhtinas, joka käyskenteli kalliiden kivien keskllä ja oli luoduista olenneoista lähinnä Jumalaa. Että wikipedian kuvaus on ihan oikiea.
* Tämä ekneliruhtinas vaan ylpistyi ja nousi Jumalaa vastaan, himoiten sitä paikka joka kuului Kristukselle, siksi taivaassa sytti sota, ja tämä langennut enkeliruhtinas joukkoineen syöstiin alas syvyyteen.- Deo spes mea
Jonah kirjoitti:
viestilläsi 18.8. klo 17.06 ?
Ottamalla samanaikaisesti esille neljä mainitsemaasi raamatun jaetta?Matt.27:46 ; Mark.15:34
Jeesus huusi ristillä Jumalaansa!
Jos Jeesus olisi Savonarolan mukaan ollut Jumala, niin ei olisi huutanut Jumalaa!
Se oli vastaus Savonarolan lauseeseen:
Ja koska se ei olisi mahtunut kokonaisena otsikoksi, lyhensin sen:
"maxoi se Jumalalle kun Hän Ite joutui menemään Ristille"
Jes.14:22 ; Ilm.22:16
Jesajan jae 14:22 samaistetaan väärin Luciferiin, joka tarkoittaa "valon tuojaa", eikä saatanaa.
"Kointähti, aamuruskon poika", ei tarkoita saatanaa, eikä Lucifer ole saatana!
Ilmestyskirjan 22:16 on jo vaikeampi ymmärtää.
Se kertoo kahdesta eri henkilöstä, ja kahdesta eri tapahtumasta!
-Jeesus Kristus samaistaa itsensä `Israelin pelastajaan`, `valon tuojaan` Israelilaisille:
"Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika!"
-Jakeen toinen persoona on `Baabelin kuningas`:
"Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!"
Samassa jakeessa siis kerrotaan Israelin pelastajan tulosta, sekä Israelia orjuuttaneen pahan tuhosta!
Jeesuksen julistama evankeliumi, oli oljenkorsi ihmisille, joka vei toivottomuudelta/pahalta jalat alta!
Tuo on luettava kokonaisuutena Jes.14:1-12.
Markuksen evankeliumi:
Jesaja:
14:1 Sillä Herra armahtaa Jaakobia ja valitsee vielä Israelin ja sijoittaa heidät heidän omaan maahansa; muukalaiset liittyvät heihin ja yhtyvät Jaakobin heimoon.
14:2 Kansat ottavat heidät ja tuovat heidät heidän kotiinsa, ja Israelin heimo saa heidät Herran maassa omiksensa, orjiksi ja orjattariksi, ja he vangitsevat vangitsijansa ja vallitsevat käskijöitänsä.
14:3 Ja sinä päivänä, jona Herra päästää sinut rauhaan vaivastasi, tuskastasi ja siitä kovasta työstä, jota sinulla teetettiin,
14:4 sinä virität tämän pilkkalaulun Baabelin kuninkaasta ja sanot: "Kuinka on käskijästä tullut loppu, tullut loppu ahdistuksesta!
14:5 Herra on murtanut jumalattomain sauvan, valtiaitten vitsan,
14:6 joka kiukussa löi kansoja, löi lakkaamatta, joka vihassa vallitsi kansakuntia, vainosi säälimättä.
14:7 Kaikki maa on saanut levon ja rauhan, he puhkeavat riemuun.
14:8 Kypressitkin sinusta iloa pitävät sekä Libanonin setrit: 'Sinun maata mentyäsi ei nouse kukaan meitä hakkaamaan.'
14:9 Tuonela tuolla alhaalla liikkuu sinun tähtesi, ottaaksensa sinut vastaan, kun tulet. Se herättää haamut sinun tähtesi, kaikki maan johtomiehet, nostattaa valtaistuimiltansa kaikki kansojen kuninkaat.
14:10 Kaikki he lausuvat ja sanovat sinulle: 'Myös sinä olet riutunut niinkuin mekin, olet tullut meidän kaltaiseksemme.'
14:11 Alas tuonelaan on vaipunut sinun komeutesi, sinun harppujesi helinä; sinun allasi ovat vuoteena madot, toukat ovat peittonasi.
Käsite Jeesuksesta kointähtenä, valon tuojana, aamutähtenä, oli kyllä aivan vilpitön, kristillinen käsite alkukirkossa, eikä sillä ollut yhtikäs mitään saatanan kanssa tekemistä!
2.Pietarin kirje:
1:19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne. - Deo spes mea
Deo spes mea kirjoitti:
Matt.27:46 ; Mark.15:34
Jeesus huusi ristillä Jumalaansa!
Jos Jeesus olisi Savonarolan mukaan ollut Jumala, niin ei olisi huutanut Jumalaa!
Se oli vastaus Savonarolan lauseeseen:
Ja koska se ei olisi mahtunut kokonaisena otsikoksi, lyhensin sen:
"maxoi se Jumalalle kun Hän Ite joutui menemään Ristille"
Jesajan jae 14:22 samaistetaan väärin Luciferiin, joka tarkoittaa "valon tuojaa", eikä saatanaa.
-Jeesus Kristus samaistaa itsensä `Israelin pelastajaan`, `valon tuojaan` Israelilaisille:
"Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika!"
-Jakeen toinen persoona on `Baabelin kuningas`:
"Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!"
Samassa jakeessa siis kerrotaan Israelin pelastajan tulosta, sekä Israelia orjuuttaneen pahan tuhosta!
Jeesuksen julistama evankeliumi, oli oljenkorsi ihmisille, joka vei toivottomuudelta/pahalta jalat alta!
Tuo on luettava kokonaisuutena Jes.14:1-12.
Markuksen evankeliumi:
Jesaja:
14:1 Sillä Herra armahtaa Jaakobia ja valitsee vielä Israelin ja sijoittaa heidät heidän omaan maahansa; muukalaiset liittyvät heihin ja yhtyvät Jaakobin heimoon.
14:2 Kansat ottavat heidät ja tuovat heidät heidän kotiinsa, ja Israelin heimo saa heidät Herran maassa omiksensa, orjiksi ja orjattariksi, ja he vangitsevat vangitsijansa ja vallitsevat käskijöitänsä.
14:3 Ja sinä päivänä, jona Herra päästää sinut rauhaan vaivastasi, tuskastasi ja siitä kovasta työstä, jota sinulla teetettiin,
14:4 sinä virität tämän pilkkalaulun Baabelin kuninkaasta ja sanot: "Kuinka on käskijästä tullut loppu, tullut loppu ahdistuksesta!
14:5 Herra on murtanut jumalattomain sauvan, valtiaitten vitsan,
14:6 joka kiukussa löi kansoja, löi lakkaamatta, joka vihassa vallitsi kansakuntia, vainosi säälimättä.
14:7 Kaikki maa on saanut levon ja rauhan, he puhkeavat riemuun.
14:8 Kypressitkin sinusta iloa pitävät sekä Libanonin setrit: 'Sinun maata mentyäsi ei nouse kukaan meitä hakkaamaan.'
14:9 Tuonela tuolla alhaalla liikkuu sinun tähtesi, ottaaksensa sinut vastaan, kun tulet. Se herättää haamut sinun tähtesi, kaikki maan johtomiehet, nostattaa valtaistuimiltansa kaikki kansojen kuninkaat.
14:10 Kaikki he lausuvat ja sanovat sinulle: 'Myös sinä olet riutunut niinkuin mekin, olet tullut meidän kaltaiseksemme.'
14:11 Alas tuonelaan on vaipunut sinun komeutesi, sinun harppujesi helinä; sinun allasi ovat vuoteena madot, toukat ovat peittonasi.
Käsite Jeesuksesta kointähtenä, valon tuojana, aamutähtenä, oli kyllä aivan vilpitön, kristillinen käsite alkukirkossa, eikä sillä ollut yhtikäs mitään saatanan kanssa tekemistä!
2.Pietarin kirje:
1:19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.Väärin:
Oikein:
Jes.14:12 ; Ilm.22:16
Jesajan jae 14:12 samaistetaan väärin Luciferiin, joka tarkoittaa "valon tuojaa", eikä saatanaa.
Ilmestyskirjan 14:12 on jo vaikeampi ymmärtää.
Se kertoo kahdesta eri henkilöstä, ja kahdesta eri tapahtumasta! - Deo spes mea
Deo spes mea kirjoitti:
Väärin:
Oikein:
Jesajan jae 14:12 samaistetaan väärin Luciferiin, joka tarkoittaa "valon tuojaa", eikä saatanaa.
Ilmestyskirjan 14:12 on jo vaikeampi ymmärtää.
Se kertoo kahdesta eri henkilöstä, ja kahdesta eri tapahtumasta!Näinhän se on:
Jesajan jae 14:12 on vaikea ymmärtää.
Tämä on tärkeä jae ymmärtääkseen Ilm.22:16 ja sen samaistus Jes.14:12 :
2.Pietarin kirje:
1:19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.
Ei ollut tarkoitukseni tehdä noita virheitä, joista johtuivat nuo korjaukset! - tähh?
Mohikaani_27 kirjoitti:
lusiferista stemmaa täysin Raamatun ilmoitukseen Saatnana alkuperästä.
* Saatana = lusifer, oli enkeliruhtinas, kaunein kaikista enkeleistä, Jumalan ruhtinas, joka käyskenteli kalliiden kivien keskllä ja oli luoduista olenneoista lähinnä Jumalaa. Että wikipedian kuvaus on ihan oikiea.
* Tämä ekneliruhtinas vaan ylpistyi ja nousi Jumalaa vastaan, himoiten sitä paikka joka kuului Kristukselle, siksi taivaassa sytti sota, ja tämä langennut enkeliruhtinas joukkoineen syöstiin alas syvyyteen.Siis uskooko mohikaanikin olevansa kyseessä olevaa joukkoa ?
- Aunekkala
Tässä hämmentyneenä mietin, onko aloittaja aivan tosissaan.
- piutpaut
Harhaopettajan eksytystä.
Sinä, joka annat piutpaut Raamatun totuudelle taidat kuulua näihin ”rypäleisiin”, jotka heitetään Jumalan vihan viinikuurnaan:
Rev 14:17 Ja taivaan temppelistä lähti eräs toinen enkeli, ja hänelläkin oli terävä sirppi.
Rev 14:18 Ja alttarista lähti vielä toinen enkeli, jolla oli tuli vallassaan, ja hän huusi suurella äänellä sille, jolla oli se terävä sirppi, sanoen: "Lähetä terävä sirppisi ja korjaa tertut maan viinipuusta, sillä sen rypäleet ovat kypsyneet".
Rev 14:19 Ja enkeli heitti sirppinsä alas maahan ja korjasi maan viinipuun hedelmät ja heitti ne Jumalan vihan suureen kuurnaan.
Antamiasi mitenkään perusteltuja kommentteja, pystyy heittelemään kuka tahansa ateisti.
- mitä on
perisynti?
- _greeeeen
Kuinka moni uskoo Jonahin väitteen, jonka mukaan koko Raamattu kertoo siitä, miten Jumala pelastaa meidät, kunhan ensi olemme nöyrtyneet ja kärsineet sen rangaistuksen, joka kullekin kuuluu kapinasta, johon taivaassa osallistuimme Luciferin harhauttamana?!
Kuka uskoo, että me ihmiset täällä maan päällä olemme kahdenlaisista enkeleistä, hyvistä ja pahoista, ne pahat, jotka on heitetty maan päälle kärismään rangaistustaan liittoutumisesta ja kapinoinnista Luciferin kanssa?!
Me olemme täällä syvyyksissä maan päällä, Jumalan tahdon mukaan rangaistuksen alaisina kapinoituamme taivaissa Luciferin porukoissa Jumalaa vastaan. Siinä on se perisyntimme, jota vastaan monet kapinoivat, ei ole mukamas perisyntiä.- _greeeeen
*ensin*
*kärsimään* - karttakaa
Vierasta evankeliumia on Jonahin teksti.
- _greeeeen
karttakaa kirjoitti:
Vierasta evankeliumia on Jonahin teksti.
Todella vierasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu292538- 1322385
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti141931Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151733Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731287- 171282
- 1061244
- 93977
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks136901Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon20883