Kysymys on Levi-Topi

teuta

Olet täällä pari kertaa käynyt ja jättänyt sottaisen kannanotto viestin .
Sitten häivyt 2 vko:si ja teet uuden Sitten olet kk :n pois riennoista tämä
Sahaaminen on kaikkein pahinta , jos jotain täällä viestittää , sitä pitää hoitaa mitä
on viestissään kysynyt , siihen pitää vastata ,,,ole hyvä.

65

667

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herra pelasta

Kieltämättä se on kiusallista kun joku tekee avauksen, mutta ei osallistu jatkokeskusteluun.

Vielä kiusallisempaa on että yleensä tämä "jatkokeskustelu" ei ole enää keskustelua, eikä pysy edes samassa aiheessa. Siksi on hyvin ymmärrettävää, että pidättäydytään avauksen jälkeen kirjoittamasta jatkoa.

Osa avauksista on laadittu sitä varten, että vakikirjoittajien kesken syntyisi tappelu. Sitten avaaja
      nauraa hötköttää ja herkuttelee kotona tietokoneensa äärellä, näin syntyneistä kiperistä tilanteista.

Huvinsa kullakin. :-)

• teuta

Silti voisi yrittää edes , vaikka ei hän nyt ollut avaaja , olisi voinut kuitenkin vastata kirjoituksensa
        kun hän on alkanut tiukentaa linjaa saarnissaankin siitä on kysymys.

• Houmioon
        teuta kirjoitti:

Silti voisi yrittää edes , vaikka ei hän nyt ollut avaaja , olisi voinut kuitenkin vastata kirjoituksensa
        kun hän on alkanut tiukentaa linjaa saarnissaankin siitä on kysymys.

Jos näin on, niin tuollaiseen nimimerkkien spekuloimiseen palsta ei ole tarkoitettu.

• teuta
        Houmioon kirjoitti:

Jos näin on, niin tuollaiseen nimimerkkien spekuloimiseen palsta ei ole tarkoitettu.

Monistakin sanan jutuista , muuten 1 oli nyt Tampereen seurojen kuuntelu kielto , Netissä !
        ota vähän selvää sieltä päin , minusta siinä on muutaki ,,meidän mielestämme
        vääryyttä , hänen mielestään oikeutta. Ei asioita voi noin hoitaa.

• Huomioon
        teuta kirjoitti:

Monistakin sanan jutuista , muuten 1 oli nyt Tampereen seurojen kuuntelu kielto , Netissä !

... ketkä kirjoittavat ja millaisilla nimimerkeillä, siksi ei sovi spekuloida kenenkään nimillä ja henkilöydellä.
        Sen sijaan niistä asioista joita täällä otetaan esille, niistä pitää keskustella, ei henkilöistä.

• savon naurava ukko

varmasti nauraa höröttää...
        Mutta mennän nyt sitten asiaankin, kun sitä niin pyydetään. Jos näissä keskusteluissa oltaisiin kaikki yhtämieltä. Mitä siitä tulisi. Joku kehuisi että Jeesus pelastaa, kaikki syntinne on niin ja niin annteeksi annetut.
        Sitten olosi joomiehiä ja naisia sanomassa joo nii pelastaa. Me olemme hyviä, kun olemme uskossa, nuo toiset ovat huonoja kun eivät usko helvetin tuleen. Joo ovat huonoja vastaa toinen, ja kolmas. Huudetaan hallelujaa ja kiitetään omasta hyvyydestään. Onko tämä keskustelua.

Mutta kun sanotaan suoraan omamielipide lestaadiolaisliikkeen huonoista puolista ja saarnamiesten omahyväisyydestä, lapsien pelottelusita ja raiskauksista, niin jopa syntyy oikeata keskustelua lestaadilaisuudsesta.

• rää-pijä
        teuta kirjoitti:

Teuta höpäjää taas luulojaan. Ei mitään kuuntelukieltoa ollut!

Huutavan äänestä tulee ne saarnat mitkä tulee, ei ollut ennakkotiedoissa Tamperetta.

Ei pitäisi kirjoittaa puuta heinää Teuta - mutta minkäs tekee kun ei ole älliä ottaa ensin selvää. Luulot näyttävät muuttuvan todeksi aivan liian usein. Huokaus.

• teuta
        rää-pijä kirjoitti:

Huutavan äänestä tulee ne saarnat mitkä tulee, ei ollut ennakkotiedoissa Tamperetta.

Ei pitäisi kirjoittaa puuta heinää Teuta - mutta minkäs tekee kun ei ole älliä ottaa ensin selvää. Luulot näyttävät muuttuvan todeksi aivan liian usein. Huokaus.

Minusta katsauksesi oli kovin yksipuolinen sinä et näe muita ajatuksia , ja kitenkin
        pystyt nostamaan minut seinälle .

• teu. 38
        rää-pijä kirjoitti:

Haluan tietää ja muutenkin on hapan tunnelma .

• teu.

Itsestäsi , mulla on sellainen tunne. Ei kenenkään tule sen takia jättää kirjoittamista , ei levi -topinkaa
        toiseksi miksi sinun pitää häntä puolustaa ,MITÄ HYVÄÄ HÄN ON TEHNYT ?
        Osa avauksista on laadittu kiusantekoon (voitko olla tosissas ) En minäkään tee mitään sun ajatuksen mukaan
        mutta selkään tulee et roikaa , missä vika ( pahoissa ajatuksissasi )

• yx Huolestunut
        teu. kirjoitti:

Itsestäsi , mulla on sellainen tunne. Ei kenenkään tule sen takia jättää kirjoittamista , ei levi -topinkaa
        toiseksi miksi sinun pitää häntä puolustaa ,MITÄ HYVÄÄ HÄN ON TEHNYT ?
        Osa avauksista on laadittu kiusantekoon (voitko olla tosissas ) En minäkään tee mitään sun ajatuksen mukaan
        mutta selkään tulee et roikaa , missä vika ( pahoissa ajatuksissasi )

Lopeta hyvä mies tuollainen isännöiminen. Täällä saa kirjoittaa ja saa olla kirjoittamatta, se on jokaisen oma asia.

• Hellariboy86
        teuta kirjoitti:

Itse olet kovasti kritisoinut sitä kun sinusta on puhuttu kuka olet mutta nyt paljasteleit itse luulojasi toisesta kirjoittajasta. Pikkusen johdonmukaisuutta mukaan ystäväiseni. Eikös sinun toimintasi ole nyt tuota nimimerkin murtamista jota itse joskus valitit?

• teuta
        Hellariboy86 kirjoitti:

Itse olet kovasti kritisoinut sitä kun sinusta on puhuttu kuka olet mutta nyt paljasteleit itse luulojasi toisesta kirjoittajasta. Pikkusen johdonmukaisuutta mukaan ystäväiseni. Eikös sinun toimintasi ole nyt tuota nimimerkin murtamista jota itse joskus valitit?

Paljastuksia ei ole tehty. Tässäkin asiassa on kuitenkin , fiksusti hoidetu nimen ilmi tulo
        ethän sinäkään ole saanut merkkiä lukuunottamatta mitään tietoa .

• Rukoillaan
        Hellariboy86 kirjoitti:

Ei ole pitkää aikaa siitä kun muuan tamperelainen saarnaaja poistatti koko avauksen, kun teuta kirjoitti herjaavia viestejä, mainiten helsinkiläisen liikemiehen nimen.

Ikävin piirre teutassa on se, että hän ei ole yhtää rehellinen viesteissään. Hän ei ota vastuuta siitä mitä hän on kirjoittanut, vaan projisoi kaiken tuttujen ihmisten syyksi.

Vuosien kuluessa minulle on selvinnyt, että tämä valehtelu on patologista, hän uskoo nimittäin aivan vilpittömästi olevansa rehellinen. Jotenkin hänet pitäisi saada ymmärtämään, että tämä nettiin kirjoitteleminen ei ole hänelle sopiva harrastus. - Aivan liian raskasta hänen psyykelleen.

• teuta
        Rukoillaan kirjoitti:

Ei ole pitkää aikaa siitä kun muuan tamperelainen saarnaaja poistatti koko avauksen, kun teuta kirjoitti herjaavia viestejä, mainiten helsinkiläisen liikemiehen nimen.

Ikävin piirre teutassa on se, että hän ei ole yhtää rehellinen viesteissään. Hän ei ota vastuuta siitä mitä hän on kirjoittanut, vaan projisoi kaiken tuttujen ihmisten syyksi.

Vuosien kuluessa minulle on selvinnyt, että tämä valehtelu on patologista, hän uskoo nimittäin aivan vilpittömästi olevansa rehellinen. Jotenkin hänet pitäisi saada ymmärtämään, että tämä nettiin kirjoitteleminen ei ole hänelle sopiva harrastus. - Aivan liian raskasta hänen psyykelleen.

Sinun kaikki viestion lähtenyt ilkeilemällä , älä laita itse toisten syyksi mitään , sillä
        luulen että toiset huomaa sentaan totuuden ,,, pitäisikö sinun antaa lupa ,että kaikki hännystelijät saa tehdä aloituksia / aloituksia , myös itse polet selittämässä asioia "parhain päin " jotka todella harvoin on oikein .

Minä olen periaatteessa sinulle tuntematon , pistit taas liikaa sanoja ; USKOTKO.

• teu.
        Hellariboy86 kirjoitti:

puhutaan vähän eri asiasta , minulla 5-600 tuttua jotka ei kaikki kirjoita , mutta niin moni
        että voin sano joka iikka näistä on tietoinen jotka koneella pelaa ?!? ; Kuka olen tässä
        ei auttaisi kuin totaalinen lopetus .

• Leeviläinen
        Rukoillaan kirjoitti:

"Ei ole pitkää aikaa siitä kun muuan tamperelainen saarnaaja poistatti koko avauksen, kun teuta kirjoitti herjaavia viestejä, mainiten helsinkiläisen liikemiehen nimen."

Ja ei ole pitkää aikaa siitä, kun joku täällä kirjoitti "etteivät saarnaajaat lue tätä palstaa"?
        Vai eivät lue? Mutta poistattavat teutan herjaavia avuksia? Mistä saarnaajat tietävät teutan avaukset, jos eivät lue tätä foorumia? Henkikö heille ilmoittaa lukematta poistettavasta avauksesta? Tosin on hyvä asia, että poistavat teutateksen liiat koohotukset. Järki pitäisi mukanaolla tähänkin foorumiin kirjoitettaessa!

• Rukoillaan
        Leeviläinen kirjoitti:

"Ei ole pitkää aikaa siitä kun muuan tamperelainen saarnaaja poistatti koko avauksen, kun teuta kirjoitti herjaavia viestejä, mainiten helsinkiläisen liikemiehen nimen."

Ja ei ole pitkää aikaa siitä, kun joku täällä kirjoitti "etteivät saarnaajaat lue tätä palstaa"?
        Vai eivät lue? Mutta poistattavat teutan herjaavia avuksia? Mistä saarnaajat tietävät teutan avaukset, jos eivät lue tätä foorumia? Henkikö heille ilmoittaa lukematta poistettavasta avauksesta? Tosin on hyvä asia, että poistavat teutateksen liiat koohotukset. Järki pitäisi mukanaolla tähänkin foorumiin kirjoitettaessa!

Väite ettei kukaan saarnaajista lukisi internetin keskustelupalstoja, ei ihan tarkaan ottaen pidä paikkaansa.

Saarnaajia on liikkeessämme aika paljon. Osa heistä on hyvinkin valveutuneita interbet, ja ATK asioissa jo ammattinsakin puolesta. Muun muassa serverin kaatumiseen pyrkivää ja siinä onnistunutta hakkerointia on harjoitettu eräälläkin palstalla, - seurakuntalaisten toimesta.

• Leeviläinen
        Rukoillaan kirjoitti:

Väite ettei kukaan saarnaajista lukisi internetin keskustelupalstoja, ei ihan tarkaan ottaen pidä paikkaansa.

Saarnaajia on liikkeessämme aika paljon. Osa heistä on hyvinkin valveutuneita interbet, ja ATK asioissa jo ammattinsakin puolesta. Muun muassa serverin kaatumiseen pyrkivää ja siinä onnistunutta hakkerointia on harjoitettu eräälläkin palstalla, - seurakuntalaisten toimesta.

"Väite ettei kukaan saarnaajista lukisi internetin keskustelupalstoja, ei ihan tarkaan ottaen pidä paikkaansa.
        Saarnaajia on liikkeessämme aika paljon. Osa heistä on hyvinkin valveutuneita interbet, ja ATK asioissa jo ammattinsakin puolesta. Muun muassa serverin kaatumiseen pyrkivää ja siinä onnistunutta hakkerointia on harjoitettu eräälläkin palstalla, - seurakuntalaisten toimesta."

Internet on täynnä keskustelupalstoja, satoja jopa tuhansia? Esikoislaestadiolaisten saarnamiesten internet- ja ATK-tietämystä en liene kyseenalaistanut? Epäilin vain jonkun lukijan kommenttia siitä, etteivät esikoislaestadiolaiset saarnaajat lue esim. suomi24:n esik.lestadiolaisten keskustelupalstaa? Kenenkään ihmisen aika ei riitä lukeakseen kaiken mitä internetin keskustelupalstoilla puhutaan. Poikkeuksen tekee tosin tämä nimimerkki teutatess, tai mikä milloinkn hänen nickinsä on? Hän ehtii jokaikiseen viestiin liittää kommenttinsa, viisautensa ja kieliopilliset virheensä. Toki se suotakoot hänelle, mitä me olemme kieltämään tahi rajoittamaan hänen eläkepäiviensä harrastusta? Emme mitään, antakaamme teutaksen vapaasti harrastaa kirjallista tuotantoaan meidän lukijoiden suureksi iloksi! Siunausta!

• Mennään eteenpäin
        Leeviläinen kirjoitti:

"Väite ettei kukaan saarnaajista lukisi internetin keskustelupalstoja, ei ihan tarkaan ottaen pidä paikkaansa.
        Saarnaajia on liikkeessämme aika paljon. Osa heistä on hyvinkin valveutuneita interbet, ja ATK asioissa jo ammattinsakin puolesta. Muun muassa serverin kaatumiseen pyrkivää ja siinä onnistunutta hakkerointia on harjoitettu eräälläkin palstalla, - seurakuntalaisten toimesta."

Internet on täynnä keskustelupalstoja, satoja jopa tuhansia? Esikoislaestadiolaisten saarnamiesten internet- ja ATK-tietämystä en liene kyseenalaistanut? Epäilin vain jonkun lukijan kommenttia siitä, etteivät esikoislaestadiolaiset saarnaajat lue esim. suomi24:n esik.lestadiolaisten keskustelupalstaa? Kenenkään ihmisen aika ei riitä lukeakseen kaiken mitä internetin keskustelupalstoilla puhutaan. Poikkeuksen tekee tosin tämä nimimerkki teutatess, tai mikä milloinkn hänen nickinsä on? Hän ehtii jokaikiseen viestiin liittää kommenttinsa, viisautensa ja kieliopilliset virheensä. Toki se suotakoot hänelle, mitä me olemme kieltämään tahi rajoittamaan hänen eläkepäiviensä harrastusta? Emme mitään, antakaamme teutaksen vapaasti harrastaa kirjallista tuotantoaan meidän lukijoiden suureksi iloksi! Siunausta!

Ai että oikein iloksi? Entä silloin jos hän kohdistaisi vahingollisen vastuunsiirto- toimenpiteensä sinuun?
        Minua surettaa siksi, koska tunnen miehen henkilökohtaisesti, enkä ollenkaan pidä hänen perättömistä syytöksistään. Minun puolestani hän saa ilomielin rauhassa kirjoitella viestejään, kunhan ottaa myös vastuun omista kirjoituksistaan, eikä syyttele muita niistä.Ja toinen asia on että hän pidättäytyy asiattomista ja sekavista kommenteistaan minun viesteihini.

Näillä ehdoilla, - antaa palaa. Maailmaan mahtuu teksitä, ja bittiavaruuteen vilä paljon enemmän. Kunnioitan jokaisen oikeutta omaan mielipiteeseensä. Myös omaa oikeiuttani omiin mielipiteisiini. Mutta edellä mainitsemiani asioita, kuten omien ongelmien ja tekojen projisointia toisiin kirjoittajiin, en hyväksy.

Siunausta myös sinulle.

• Leeviläinen
        Mennään eteenpäin kirjoitti:

Ai että oikein iloksi? Entä silloin jos hän kohdistaisi vahingollisen vastuunsiirto- toimenpiteensä sinuun?
        Minua surettaa siksi, koska tunnen miehen henkilökohtaisesti, enkä ollenkaan pidä hänen perättömistä syytöksistään. Minun puolestani hän saa ilomielin rauhassa kirjoitella viestejään, kunhan ottaa myös vastuun omista kirjoituksistaan, eikä syyttele muita niistä.Ja toinen asia on että hän pidättäytyy asiattomista ja sekavista kommenteistaan minun viesteihini.

Näillä ehdoilla, - antaa palaa. Maailmaan mahtuu teksitä, ja bittiavaruuteen vilä paljon enemmän. Kunnioitan jokaisen oikeutta omaan mielipiteeseensä. Myös omaa oikeiuttani omiin mielipiteisiini. Mutta edellä mainitsemiani asioita, kuten omien ongelmien ja tekojen projisointia toisiin kirjoittajiin, en hyväksy.

Siunausta myös sinulle.

>Entä silloin jos hän kohdistaisi vahingollisen vastuunsiirto- toimenpiteensä sinuun? <

Kohdistaisi vahingollisen vastuunsiirtotoimenpiteensä minuun? Minkä vastuunsiirtotoimenpiteen? Onko kyseisellä nimimerkillä vanhingollisia, toiselle nimimerkille siirrettäviä vastuunsiirtotoimenpiteitä? Mitä ne esim. selkokielellä ovat? Suomennatko ymmärrettäväksi? Sinuun kohdistuvista sekavista kommeneeista en ole mitenkään tietoinen, nimimerkkisi saattaa olla mitä tahansa. Jos tämä raamatunlauseiden massakopioitsija joskus arvoisiin kommentointeihisi sekaantuu, se olkoot sinun ja nimimerkin välinen asia.
        Rauhaa ja rakkautta...

PS. Asenteellinen sheriffi poistaa tämänkin kohta...

• teu.
        Leeviläinen kirjoitti:

>Entä silloin jos hän kohdistaisi vahingollisen vastuunsiirto- toimenpiteensä sinuun? <

Kohdistaisi vahingollisen vastuunsiirtotoimenpiteensä minuun? Minkä vastuunsiirtotoimenpiteen? Onko kyseisellä nimimerkillä vanhingollisia, toiselle nimimerkille siirrettäviä vastuunsiirtotoimenpiteitä? Mitä ne esim. selkokielellä ovat? Suomennatko ymmärrettäväksi? Sinuun kohdistuvista sekavista kommeneeista en ole mitenkään tietoinen, nimimerkkisi saattaa olla mitä tahansa. Jos tämä raamatunlauseiden massakopioitsija joskus arvoisiin kommentointeihisi sekaantuu, se olkoot sinun ja nimimerkin välinen asia.
        Rauhaa ja rakkautta...

PS. Asenteellinen sheriffi poistaa tämänkin kohta...

Minä olen tässä ihmetellyt , että " te " olette tehneet täällä , sanoisinko tuttavuutta pitkästä aikaa
        Sekä saaneet jonkinlaisen rauhankin aikaiseksi , no hyvä tämän muistan ilolla.

• teu.
        yx Huolestunut kirjoitti:

Lopeta hyvä mies tuollainen isännöiminen. Täällä saa kirjoittaa ja saa olla kirjoittamatta, se on jokaisen oma asia.

Vaan sinun sanasi on siitä , mulle kelpaa kyllä , jos asia on ok. mutta joissakin ei ole siksi olen kysynyt.
        Tämä on keskustelupasta ja siihen , kuuluu olellisesti kysymys.

• Hellariboy86
        teu. kirjoitti:

puhutaan vähän eri asiasta , minulla 5-600 tuttua jotka ei kaikki kirjoita , mutta niin moni
        että voin sano joka iikka näistä on tietoinen jotka koneella pelaa ?!? ; Kuka olen tässä
        ei auttaisi kuin totaalinen lopetus .

Se totaalinen lopetus - jos sen toteutat - on helpotus monelle.

• Leeviläinen
        teu. kirjoitti:

Minä olen tässä ihmetellyt , että " te " olette tehneet täällä , sanoisinko tuttavuutta pitkästä aikaa
        Sekä saaneet jonkinlaisen rauhankin aikaiseksi , no hyvä tämän muistan ilolla.

"Minä olen tässä ihmetellyt , että " te " olette tehneet täällä , sanoisinko tuttavuutta pitkästä aikaa
        Sekä saaneet jonkinlaisen rauhankin aikaiseksi , no hyvä tämän muistan ilolla"

Turha toivo on sinulta teuta saada mitään järkevää vastausta! Oletko todella niin yksitotinen ja tyhmä, mitä kirjoittelustasi voi tervejärkinen ihminen päätellä, vai tekeydytkö piruuttasi tolloksi?

• teuta
        Leeviläinen kirjoitti:

"Minä olen tässä ihmetellyt , että " te " olette tehneet täällä , sanoisinko tuttavuutta pitkästä aikaa

Turha toivo on sinulta teuta saada mitään järkevää vastausta! Oletko todella niin yksitotinen ja tyhmä, mitä kirjoittelustasi voi tervejärkinen ihminen päätellä, vai tekeydytkö piruuttasi tolloksi?

Toiseksi en tarvii mitään kursiivisanoja .
        Kolmanneksi , sinä päätät luetko vai et .

• teuta
        teuta kirjoitti:

Paljastuksia ei ole tehty. Tässäkin asiassa on kuitenkin , fiksusti hoidetu nimen ilmi tulo
        ethän sinäkään ole saanut merkkiä lukuunottamatta mitään tietoa .

sellainen virtuoosi , jos senyt se on , että meillä menis varmaa 100 vuotta päästäksemme samaan .
        Hän oli tosi ison pankin Ohjemaoberatööri , jo 79 /80 lisäksi kuuluu sisä piiriin .

• teuta
        Leeviläinen kirjoitti:

jokainen päättää itse lukeeko viestit vai ei , Ja vastaako viestiin vai ei

• teuta
        Hellariboy86 kirjoitti:

Se totaalinen lopetus - jos sen toteutat - on helpotus monelle.

reistialeen voi vielä kohta tulla se aika.
        Muta tuon Levi-Topin kyllä pitää saadä aisoihin ennen sitä.

• teuta
        Huomioon kirjoitti:

... ketkä kirjoittavat ja millaisilla nimimerkeillä, siksi ei sovi spekuloida kenenkään nimillä ja henkilöydellä.
        Sen sijaan niistä asioista joita täällä otetaan esille, niistä pitää keskustella, ei henkilöistä.

On itse kirjoittanut NM:kkissä , miksi minun sitä tulisi vieroksua .

Ei Levi-topikaan vieroksunut sammuttaa T:reen valoja Huutavan ääni verkossa asiassa.
        Tämän tyyppiset vinoilut rupee ottamaan päähän . vai onko sinulla sellainen.

• teuta
        rää-pijä kirjoitti:

Että ihan ennakkotiedoissa oli päätetty , että tampereen kokouksia ei laiteta mailmalle ,
        Ken kanssa on sovittu . vai oliko ihan vain huuto äänestys , jos meidän maassa on totutettu
        kuulijat kuulemaan , netistä miksi sitä ei sitten pidetä yllä. Kaiken laisia linjoja

• Valitettavasti
        teuta kirjoitti:

Että ihan ennakkotiedoissa oli päätetty , että tampereen kokouksia ei laiteta mailmalle ,
        Ken kanssa on sovittu . vai oliko ihan vain huuto äänestys , jos meidän maassa on totutettu
        kuulijat kuulemaan , netistä miksi sitä ei sitten pidetä yllä. Kaiken laisia linjoja

Yksityiset henkilöt pitävät yllä serveriä.

Es.lest. liikkeen nykyiseen strategiaan kuuluu, että saarnoja ei saa kenenkään arvostella. Siksi varmaankin pyritään rajoittamaan saarnojen joutumista internettiin. Tiukkahenkiset esikoislestadiolaiset ovat jopa hakkeroineet palvelimen nurin useita kertoja. Kun asia päätettiin viedä poliisin asiaksi jos hakkerointi vielä jatkuu, niin sen jälkeen palvelin on ilmeisesti saanut olla ilmeisesti rauhassa.

Kaiken kaikkiaan en ymmärrä sitä, että terveet liikuntakykyiset ihmiset imuroivat saarnoja kodeissaan.
        Itse en kuuntele es.lest. saarnoja netistä enkä puhelimesta ollenkaan. Liikkeen teologia on nykyisin niin sisäänpäin kääntynyttä, joukkoja yritetään pitää koossa haukkumalla täysin perusteettomasti muita
        Jeesuksen seuraajia, siis kirkkoa ja muita herätysliikkeitä. Pakko kysyä miksi? Minä iloitsen jokaisesta ihmisestä, joka tunnustaa Jeesuksen Herrakseen ja Vapahtajakseen. On törkeätä alkaa haukkumaan tuntemattomia seurakuntia ja heidän jäseniään vain sen tähden, kun omassa seurakunnassa opetetaan Raamatun vastaista "vain me" seurakuntaoppia.

• teuta
        Valitettavasti kirjoitti:

Yksityiset henkilöt pitävät yllä serveriä.

Es.lest. liikkeen nykyiseen strategiaan kuuluu, että saarnoja ei saa kenenkään arvostella. Siksi varmaankin pyritään rajoittamaan saarnojen joutumista internettiin. Tiukkahenkiset esikoislestadiolaiset ovat jopa hakkeroineet palvelimen nurin useita kertoja. Kun asia päätettiin viedä poliisin asiaksi jos hakkerointi vielä jatkuu, niin sen jälkeen palvelin on ilmeisesti saanut olla ilmeisesti rauhassa.

Kaiken kaikkiaan en ymmärrä sitä, että terveet liikuntakykyiset ihmiset imuroivat saarnoja kodeissaan.
        Itse en kuuntele es.lest. saarnoja netistä enkä puhelimesta ollenkaan. Liikkeen teologia on nykyisin niin sisäänpäin kääntynyttä, joukkoja yritetään pitää koossa haukkumalla täysin perusteettomasti muita
        Jeesuksen seuraajia, siis kirkkoa ja muita herätysliikkeitä. Pakko kysyä miksi? Minä iloitsen jokaisesta ihmisestä, joka tunnustaa Jeesuksen Herrakseen ja Vapahtajakseen. On törkeätä alkaa haukkumaan tuntemattomia seurakuntia ja heidän jäseniään vain sen tähden, kun omassa seurakunnassa opetetaan Raamatun vastaista "vain me" seurakuntaoppia.

Sekä se että ei ole seurakunnan timenpide , se on kuitenkin , kun se puhuja joka kulloinkin on vuorossa ,
        pitää vaan ollatarkkana mitä pihuu , milloinkin siinä kia se on , että saarna ei voi olla sellainen , ettei se
        sopisi tutkia vaikka ensivuonna, sen rakanne pitää olla Jumalan /Jeesuksen rakkaus , ja Raamatun sana
        kokonaisuudessa . Siinä ei pidä olla muita elementtejä, jos ne ovat muita yleensä ne on puita heiniä ja
        olkia , jos sana on on suoraa sitä ei tarvitse kuunella piilossa , eikä tarvitse arvelua , miten se nyt meni
        silloin riittää toteamus , hyvin sinä uskollinen palvelija olet kaiken tehnyt .

• teuta
        teuta kirjoitti:

Että Levi-toi kyllä tuntee noi serverin edustajat , ja sitä kautta on siihen vaikuttanut
        En ole missään sanonut , että on ainoa , mutta näkyvä.

• Valitettavasti
        teuta kirjoitti:

Sekä se että ei ole seurakunnan timenpide , se on kuitenkin , kun se puhuja joka kulloinkin on vuorossa ,
        pitää vaan ollatarkkana mitä pihuu , milloinkin siinä kia se on , että saarna ei voi olla sellainen , ettei se
        sopisi tutkia vaikka ensivuonna, sen rakanne pitää olla Jumalan /Jeesuksen rakkaus , ja Raamatun sana
        kokonaisuudessa . Siinä ei pidä olla muita elementtejä, jos ne ovat muita yleensä ne on puita heiniä ja
        olkia , jos sana on on suoraa sitä ei tarvitse kuunella piilossa , eikä tarvitse arvelua , miten se nyt meni
        silloin riittää toteamus , hyvin sinä uskollinen palvelija olet kaiken tehnyt .

Ovat kieltäneet jyrkästi internetin käytön muuhun kuin ammatillisiin tarkoituksiin.

Älä sinä teuta propagoi täällä jos et tunne asiaa. Olet sellainen "hölöttäjä", aivan kun alaleukaa ei olisi ollenkaan. Yritä nyt hyvä mies olla jotakin mieltä joka kestää, ettei mielipiteesi vaihdu kymmentä kertaa päivässä.

Seurakuuntelut internetissä eivät ole esikoislestadiolaiset ry:n toimintaa. Tuollaisia valheita ei sasi kirjoittaa julkiselle nettipalstalle. Jotkut yksityishenkilöt pitävät yllä Huutavan ääni verkossa nimistä saittia.

• Tarkkan poika
        teuta kirjoitti:

Että Levi-toi kyllä tuntee noi serverin edustajat , ja sitä kautta on siihen vaikuttanut
        En ole missään sanonut , että on ainoa , mutta näkyvä.

Kannattaisi ensin selvittää tosiasiat, jotta voi muodostaa paikkansa pitäviä mielipiteitä.
        Omien arvelujen kirjoittaminen, vastoin parempaa tietoa, on sama asia kun valehtelu.

• teuta
        Tarkkan poika kirjoitti:

Kannattaisi ensin selvittää tosiasiat, jotta voi muodostaa paikkansa pitäviä mielipiteitä.
        Omien arvelujen kirjoittaminen, vastoin parempaa tietoa, on sama asia kun valehtelu.

Ikään kuin topin puolustekuksi , niin pidän sen ei valehulna.

• teuta
        Valitettavasti kirjoitti:

Ovat kieltäneet jyrkästi internetin käytön muuhun kuin ammatillisiin tarkoituksiin.

Älä sinä teuta propagoi täällä jos et tunne asiaa. Olet sellainen "hölöttäjä", aivan kun alaleukaa ei olisi ollenkaan. Yritä nyt hyvä mies olla jotakin mieltä joka kestää, ettei mielipiteesi vaihdu kymmentä kertaa päivässä.

Seurakuuntelut internetissä eivät ole esikoislestadiolaiset ry:n toimintaa. Tuollaisia valheita ei sasi kirjoittaa julkiselle nettipalstalle. Jotkut yksityishenkilöt pitävät yllä Huutavan ääni verkossa nimistä saittia.

Onko sinusta parempi eyyä minä , en heiluttaisi olennankaan alaleukaa , siis sinä toivoisit että
        minä olisin mennyt pois , missä sitten olisi ne viisaat ja ymmärtäväiset sanoi: GL. Joka myös
        luuli olevansa jotakin , ja nuo sinun puheet on kuin hänen.

Jos luet tarkasti , minä en propakoi , mutta sitä teet sinä.

Minä tunnen että minua ahdistetaan , miten sen selität ?

Es/Lestat , vaikka kieltäisivät, se ei voi olla Jumalan sanan mukaan USKOTKO.

• teu.

Ketjussa : El Jellivaara / El Suomi .

• Huomioon

... on noin puolet esikoislestadiolaisista. Joten ainakin 5000 mahdollisuutta on kenestä on kysymys. mahdoton tuosta jokosta on ketään nimeltä mainita viestien kirjoittajiksi. Hän käyttää itsestään ilmasua "mie", tämä johdattaa ajatuksen Mikkeli-Lappeenranta suunnille.

• teuta
        Huomioon kirjoitti:

... on noin puolet esikoislestadiolaisista. Joten ainakin 5000 mahdollisuutta on kenestä on kysymys. mahdoton tuosta jokosta on ketään nimeltä mainita viestien kirjoittajiksi. Hän käyttää itsestään ilmasua "mie", tämä johdattaa ajatuksen Mikkeli-Lappeenranta suunnille.

Hekin käyttää sanaa mie. Mutta ei siitä ole kysymys , vaan siitä että yleensä vastaa johonkin viestiin
        ja jättää kaiken muun sitten tekemättä , eli vataukset vastaamatta kun on kysymyksiä tullut .
        Siis hän joka minusta täyttää nuo kriteerit on syntyisin karjalasta tosin jo yli 40 vuotta sitten hesaan tulleena.

Voisiko viestien tieto mennä edes näin perille , näyttää siltä että hän on saanut oman sanansa silloin
        esille kun on jossakin ketjussa käynyt pari sanaa kirjoittamassa ,,Ei ole yhtään pienenpi synti tehdä
        vähällä itsänsä tunnetuksi kuin , kuin kirjoittaa enempikin , jos tämä muka on syntiä ei ainakaan
        Jumalan määrittämää, ja sitten toinen vaihtehto on ihmisen . no sen vähemmän sitä pitää toteuttaa.

• er
        teuta kirjoitti:

Hekin käyttää sanaa mie. Mutta ei siitä ole kysymys , vaan siitä että yleensä vastaa johonkin viestiin
        ja jättää kaiken muun sitten tekemättä , eli vataukset vastaamatta kun on kysymyksiä tullut .
        Siis hän joka minusta täyttää nuo kriteerit on syntyisin karjalasta tosin jo yli 40 vuotta sitten hesaan tulleena.

Voisiko viestien tieto mennä edes näin perille , näyttää siltä että hän on saanut oman sanansa silloin
        esille kun on jossakin ketjussa käynyt pari sanaa kirjoittamassa ,,Ei ole yhtään pienenpi synti tehdä
        vähällä itsänsä tunnetuksi kuin , kuin kirjoittaa enempikin , jos tämä muka on syntiä ei ainakaan
        Jumalan määrittämää, ja sitten toinen vaihtehto on ihmisen . no sen vähemmän sitä pitää toteuttaa.

Kylpylät Tampere -70%

• teuta
        er kirjoitti:

Kylpylät Tampere -70%

ei ymmärrä.

• teuta
        er kirjoitti:

Kylpylät Tampere -70%

ikaalisissakin on kylpylä.

• kehottava
        teuta kirjoitti:

ei ymmärrä.

Ei sellaiseen montaa sanaa tarvita. Jätä tämä omaan arvoonsa.

• teuta
        kehottava kirjoitti:

Ei sellaiseen montaa sanaa tarvita. Jätä tämä omaan arvoonsa.

Olet ilmoittanut , että et ole kuunnellut yhtäkään saarnaa , se on helppo uskoo kun lukee kannanottosi .

• Kehottava
        teuta kirjoitti:

Olet ilmoittanut , että et ole kuunnellut yhtäkään saarnaa , se on helppo uskoo kun lukee kannanottosi .

Murehdit tarpeettomista ja turhista asioista. Neuvoni on kuten sanoin; jätä häirikkövioestit omaan arvoonsa.

• teuta
        Kehottava kirjoitti:

Murehdit tarpeettomista ja turhista asioista. Neuvoni on kuten sanoin; jätä häirikkövioestit omaan arvoonsa.

Sinähän sen olet jo tehnytkin .. ainakin omissa luuloissa.

• Kehottava
        teuta kirjoitti:

Sinähän sen olet jo tehnytkin .. ainakin omissa luuloissa.

Pysytään siinä.

Pyritään eroon häiriköistä, ryhtymättä minkäänlaiseen vuorovaikutukseen heidän kanssaan.
        Ainoastaan kehoitus parannukseen ja evankeliumin vastaanottamiseen riittää.

• teuta
        Kehottava kirjoitti:

Pysytään siinä.

Pyritään eroon häiriköistä, ryhtymättä minkäänlaiseen vuorovaikutukseen heidän kanssaan.

Minä vastaan jos on mielekäs kysymys. Ja teen kysymyksen jos tarvii .
        Älä ollenkaan ala kahlita minua missään muodossa , sillä täällä ei voi toista kahlita
        eikä mitenkään sanella polittsia / uskonnollisia lauseita , sen tiedät itsekin
        eli anna vain olla ette tarvii (serifiä) huutaa .

• teu.
        Kehottava kirjoitti:

Pysytään siinä.

Että sinun pitää muitaa , että seuraavaksi ilmoitan Seriffille asiattomasta käytöksestäsi .

• teuta
        er kirjoitti:

Kylpylät Tampere -70%

Alennusta vai mitä

• teu.
        teu. kirjoitti:

Että sinun pitää muitaa , että seuraavaksi ilmoitan Seriffille asiattomasta käytöksestäsi .

Ole sellainen kuin haluut , jotakin se kuitenkin tuo tullessaan .

• teu.
        Kehottava kirjoitti:

Pysytään siinä.

koneita , jotka tuntisi häirikön jo kaukaa , mutta kun olen päässyt puhumaan kristillisyyttä ja
        Evankeliumia , eroja on näkynyt , ja siitä minä olen varma ettet sinäkään sitä pelkällä otsalla
        tee , etkä tunnista vaan sinulla on tuntoelin .

• teutatess
        teu. kirjoitti:

Ole sellainen kuin haluut , jotakin se kuitenkin tuo tullessaan .

Aika näyttää sitten .

• Teutatess
        teuta kirjoitti:

ikaalisissakin on kylpylä.

täällä odotetaan

• teuta
        teuta kirjoitti:

Alennusta vai mitä

Huonomman kuin minä tänään.

• Teutatess
        teuta kirjoitti:

Huonomman kuin minä tänään.

Levi -topi , kävi ,,,, eli se ... er,

• teuta

Ei olisi uskonut

• Jeesus pelastaa

... ettemme ala uskomaan ihmisiä, kun he asettavat omia ehtojaan Kristuksen sanaan uskomiselle.

Emmekä usko myöskään itseemme silloin, kun ylivaativa minämme asettaa rajojaan Kristukseen uskomiselle
      ja Pelastavan evankeliumin vastaanottamiselle.

Jokaiselle elämäntielle lähteneelle ovat tuttuja myöskin saatanan kiusaukset: Niin ja niin hyväksi sinun pitää tulla, voidaksesi ottaa Kristuksen sovitustyön vastaan. Pelkkä usko ei riitä, sanoo saatana, tekoja pitää olla.
      Näin saatana valehtelee ovelasti, sillä Jumalan tahdon mukaiset rakkauden teot tulevat VASTA USKOSTA.

Jumalan lapsiksi ei tulla hyvinä ihmisinä, puhe hyvästä ihmisestä on saatanan vale.

Jumalan lapsiksi tullaan SELLAISINA suurina syntisinä, KUN JUURI NYT OLEMME. (Ahdas portti)

Ihmiselle kaikista vaiken tunnustaa Jeesukselle, että olen tällainen suuri syntinen, jos sinä et minua rakkaudessasi armahda ja anna anteeksi syntejäni, niin minun on mentävä helvettiin.
      Jeesus Daavidin poika armahda minua suuren laupeutesi tähden, pyyhi pois minun syntini pyhän sovintoveresi voimalla. Kiitos Jeesus että sinä lupauksesi mukaan kuulet rukoukseni, annat synnit anteeksi ja puhdistat minut kaikesta vääryydestä. Kiitos sinulle Jeesus Hallelujaa.

Jeesus ottaa pois syntimme ja lahjoittaa meille täydellisen vanhurskauden. TÄSTÄ SAATANA suuttuu.
      Sen hampaat välkkyvät raivosta kun se yrittää todistella: Etkö sinä saatanan hullu tiedä, että ihminen ei tule uskosta vanhurskaaksi? Ja senhän sinä jo tiedätkin että et pysty teoillasi taivasta saavuttamaan, sinulla ei ole sellaista elämänvanhurskautta jonka Jumala lapsiltaan vaatii. Luovu sovinnolla tuollaisista houraamisista.

Joka päivä saatana tulee tämän saman valheen kanssa myös tällä keskustelupalstalla, sokeiden orjiensa kautta. "Paremmaksi sinun pitää tulla, jos meinaat pelastua."

Me sanomme hänelle tänäänkin: Jeesuksen nimessä käsken; painu saatana valheinesi helvettiin, Jumalan lapsien päällekantaja. Hallelujaa, Jeesus maksoi velkani kokonaan. Kiitos Jeesus.

Tämä on aivan erityisen tärkeätä sellaiselle aroille pelokkaille ihmiselle, joka on väkivallalla kasvatettu pelkäämään toisia ihmisiä. Joiden tuntosarvet ovat koko ajan koholla, mittaamassa mitä muut ihmiset,
      ja jopa seurakuntalaiset, minusta sanovat ja ajattelevat.

Ei meidä Jumalan lapsina ihmisille pidä kelvata, vaan Jumalalle. Jumala sanoo, rakastakaa toinen toisianne.
      Jokaisella ihmisellä on taju siitä, mitä rakkaus on. Kaikilla ei ole sitä ymmärrystä kuitenkaan, missä kulkee rakkauden raja. Jos ihminen sallii toisen ihmisen vahingoittaa itseään, tai sallii toisen ihmisen erottavan itsensä Kristuksesta pois, silloin ei ole kysymys rakkaudesta. Rakkaus ei hyväksy syntiä. Jumalan rakkauden kuluttavassa tulessa syntiset saavat kyvyn rakastaa myös toinen toisiaan terveellä oikealla tavalla.

• teuta

Hyvä tekssti , että mieluusti , toivoisin Levi-Topin myös lukevan.

• Levipöpi
        teuta kirjoitti:

Hyvä tekssti , että mieluusti , toivoisin Levi-Topin myös lukevan.

Vaikka mustanaamion, taikka mustakaapun.

• teuta
        Levipöpi kirjoitti:

Vaikka mustanaamion, taikka mustakaapun.

Että , Minä tarkoitin : sen tähden on niin tärkeää .. viestiä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      144
      4672
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      90
      3458
    3. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      106
      1668
    4. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      90
      1529
    5. Työeläkeloisille ottaa koville heidän rikosten julki tuominen

Niin koville, että yrittävät estää kansalaiskeskustelun, jolla turvattaisiin perustuslain takaama omaisuudensuoja palkan
      Maailman menoa
      15
      1515
    6. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      105
      1019
    7. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      26
      963
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      49
      902
    9. Ehkä se on niin

Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      74
      864
    10. Jos oot täällä,laita tunniste.

Muuten en lue!
      Ikävä
      47
      753
    Aihe