Kuinka moni Linux systeemin käyttäjistä olisi valmis maksamaan vuotuisen käyttäjämaksun Linuxsen käyttämisestä ?
Kas siinä onkin päivän kysymys ?
Käyttäjälupamaksu ?
33
503
Vastaukset
- von qwerty
En minä ainakaan senttiäkään ennenkuin joku kertoo mikä on Linuxse?
Moniko Windows-käyttäjä on erikseen ostanut Windowsin?
Kuinka suuri on laittomien Windows-kopioiden osuus?
Miksi ilmaisesta pitäisi maksaa?
Onhan noita maksullisiakin Linux-distroja, jos niitä tarkoitat?
Kas siinä pari kysymystä lisää?- LinuxFee
Ostanut Windows OS,än, sillä rakennan koneen itse oman tarpeen vaatimilla osilla, vaan "pakettikoneen" ostajat saavat ostoksen mukana käyttöjärjestelmän, joka myöskin maksaa, sillä sen hinta on "piilotettu" koneen hintaan.
Ja laittomista kopioista ? Se varettaminen onnistui XP windowsin aikana alussa ainakin, mutta nyt sekin on temppujen takana activoida pirate kopio ja Windows seiskan activointi on vielä hankalampaa kun XP,n, sillä seiska ei toimi ilman lisäohjelmien asennusta ja niitä ei saa, ellei ole activoitu windows, joten ? - faabio
M-Karin mukaan juuri kukaan ei käytä suomessa piraatti-Windowsia ja M-Karhan on totuuden torvi tällä foorumilla, eiks je?
- LinuxFee
faabio kirjoitti:
M-Karin mukaan juuri kukaan ei käytä suomessa piraatti-Windowsia ja M-Karhan on totuuden torvi tällä foorumilla, eiks je?
Ja sanoo, niin sehän on TOTTA ........... he he heheh
- Ei ms saa rahojani .
Jos pitäs valita maksullisista niin Linux-Ubuntu sais rahat ;)
- LinuxFee
Ilmaista ja Linux ei myöskään tule vapaaehtoistyönä, sillä ruokakaupastakaan ei saa ruokaa IOU,lla, vaan jos haluaa toimivan käyttiksen, niin se ei onnistu "peräkammarin näpertelijöiden" tekeleillä, vaan ammatin taitoisilta ATK henkilön avustuksella ja ammattilaiset haluavat palkan työstään, joten ?
- Ei ms saa rahojani .
LinuxFee kirjoitti:
Ilmaista ja Linux ei myöskään tule vapaaehtoistyönä, sillä ruokakaupastakaan ei saa ruokaa IOU,lla, vaan jos haluaa toimivan käyttiksen, niin se ei onnistu "peräkammarin näpertelijöiden" tekeleillä, vaan ammatin taitoisilta ATK henkilön avustuksella ja ammattilaiset haluavat palkan työstään, joten ?
"peräkammarin näpertelijöiden" = windows? paitti että saavat vissiin palkkaakin. Ubuntu on kyllä ilmainen ja parempi windowssia ja "peräkammarin näpertelijöiden" tekemä... mutta suuresti ihmettelen heidän ammattitaitoa tehdä moinen käyttöjärjestelmä peräkammarissa.. ..jos he saisivat palkkaa niin miten kävisi? No ammattitaito alkaisi laskea kun rahaa tulee vaikka istuisit kahvilla, eli eli.. esim. Ubuntun taso alkaisi laskea windowsin tasolle.. eli rahastaan paskalla, kun jostakin ne palkat revitään.
LinuxFee kirjoitti:
Google ei maksa mitään mutta silti tekijät saa palkan, joten?
- LinuxFee
Ei ms saa rahojani . kirjoitti:
"peräkammarin näpertelijöiden" = windows? paitti että saavat vissiin palkkaakin. Ubuntu on kyllä ilmainen ja parempi windowssia ja "peräkammarin näpertelijöiden" tekemä... mutta suuresti ihmettelen heidän ammattitaitoa tehdä moinen käyttöjärjestelmä peräkammarissa.. ..jos he saisivat palkkaa niin miten kävisi? No ammattitaito alkaisi laskea kun rahaa tulee vaikka istuisit kahvilla, eli eli.. esim. Ubuntun taso alkaisi laskea windowsin tasolle.. eli rahastaan paskalla, kun jostakin ne palkat revitään.
Palkallisen ammattilaisten kehittämää, mutta sitten ne sadat "pikkunäpertäjät" tekevät harrastuksena ja heidän rypistelyt on kyseenalaista tuotetta, vaikka ne tarkastetaankin ennen virallista jakoa, mutta uhteensopivuus ei aina täsmää ammattilaisen "käsityötä".
Siis Fedora, OpenSuse, Ubuntu ja muutama muu Linux on palkallisten ammattilaisten osittain kehittämiä, joten sen kyllä huomaa tuotteen tasosta myös.
Ja ilman mainostusta PCLinuxOS-KDE on melko täydellinen käyttis ja poistin Ubuntu remix linuxsen pois ministä ja asensin PCLinuxOS, än tilalle ja toimii mainiosti. Joten .......... ? - Vista_fani
M-Kar kirjoitti:
Google ei maksa mitään mutta silti tekijät saa palkan, joten?
Samalla tavalla kuin konepakettien yhteydessä tuleva Windows on "ilmainen" on myös googlen käyttö "ilmaista".
Molemmissa tapauksissa täytyy sietää mainospaskaa, googlen tapauksessa sivustoilla on todella paljon google sontaa itse asian seassa. Vista_fani kirjoitti:
Samalla tavalla kuin konepakettien yhteydessä tuleva Windows on "ilmainen" on myös googlen käyttö "ilmaista".
Molemmissa tapauksissa täytyy sietää mainospaskaa, googlen tapauksessa sivustoilla on todella paljon google sontaa itse asian seassa.Konepaketit kyllä maksaa. Ei ole ilmaista. Maksuton on silloin kun ei tarvitse antaa rahaa pois.
Kiinnostaa tietää, että millä periaatteella Ubuntun, Firefoxin tai Linuxin kehittäjät ei muka saisi palkkaa. Nykypäivänä aletaan siirtyä ilmaistalouteen jossa useimmat jutut ovat ilmaista mutta sitten saa maksua vastaan jotain missä on lisäarvoa ja summa voi olla isokin. Raha otetaan esimerkiksi yrityksiltä, että saa sitten parempaa palvelutasoa vastineeksi.Vista_fani kirjoitti:
Molemmissa tapauksissa täytyy sietää mainospaskaa, googlen tapauksessa sivustoilla on todella paljon google sontaa itse asian seassa.Mitä ihmettä taas selität?? Mitä ihmeen "mainospaskaa"? Tässä on kuvakaappus google-haustani, selittäisitkö minulle missä siellä on "todella paljon google sontaa" sillä minä itse en löydä sellaista.
http://www.mworks.info/kuvakaappaus/ubuntu/mainospaskaa.png
IE on aivan paska selain jonka kanssa tosiaan joutuu kärsimään mainospaskasta joten kannattaa käyttää vaihtoehtoisia selaimia niin ei tarvitse kärsiä..
En ainakaan minä, ellei se maksu olisi sitten hyvin halpa. FreeBSD:hen siirtyisin.
- a
Windows on maksullinen mutta en tiedä ketään kuka olisi maksanu. Poislukien koneen mukana tulleet järjestelmät. Tämä onkin syy miksei Linuxin suosio ole räjähtänyt ja mikkis tietää sen hyvin:)
- LinuxFee
Eniten piratekopioitu käyttis ja varovainen arviointi koko maailman pirate kopioista on 300 miljoonaa plus !
Windows-7 on kokonaan eri asia ja sitä ei saa kunnollisesti toimimaan ilman activointia, joka vaatii virallisen ostetun käyttiksen vierheettömään tomivuuteen .......................... - 7367245
LinuxFee kirjoitti:
Eniten piratekopioitu käyttis ja varovainen arviointi koko maailman pirate kopioista on 300 miljoonaa plus !
Windows-7 on kokonaan eri asia ja sitä ei saa kunnollisesti toimimaan ilman activointia, joka vaatii virallisen ostetun käyttiksen vierheettömään tomivuuteen ..........................Saa kyllä toimimaan, ollut omassa koneessani käytössä melkein alusta asti.
- LinuxFee
7367245 kirjoitti:
Saa kyllä toimimaan, ollut omassa koneessani käytössä melkein alusta asti.
Ilman päivityksiä, mutta toiminta on kyseenalaista ja epävakainen toiminnaltaan ..............
- LinuxFee
RÄJÄHDYKSEN, Mutta se oli "äänivallin pamahdus", kun Windows seiska ohitti Linux käyttiksen !
>>>>> Linuxin suosio ole räjähtänyt
- jotenkutenn
maksamaan, joten?
Pentin höpinöitä taas kerran..
- Heko/heko/heko
exergy kirjoitti:
Ja kuvittelee että "windowsin aitoustarkistus on aukoton" ;D ;D
HAHHAHHAHHAH!!!!Onnistu, sinulta ainakaan .............. heko heko ...............
- E X E R G Y
Että on ?
E X E R G Y kirjoitti:
Että on ?
Jollet osaa lopettaa matkimista, rääkyvä papukaija, niin lopeta herran tähden edes itsesi.
- E X E R G Y
exergy kirjoitti:
Jollet osaa lopettaa matkimista, rääkyvä papukaija, niin lopeta herran tähden edes itsesi.
PIIPERTELYSI , niin sivut rauhoittuvat 100% ! Sinä olet samanlainen KÄNKKÄ kun M-Kar ja pari muuta hihhulia !
E X E R G Y kirjoitti:
PIIPERTELYSI , niin sivut rauhoittuvat 100% ! Sinä olet samanlainen KÄNKKÄ kun M-Kar ja pari muuta hihhulia !
En toki lopeta. Sinulla tässä on se ongelma, sen huomaa tuosta että matkit nimimerkkiäni. Se kertoo vakavasta ongelmasta nupissasi, kohdistat siis kiukkusi juuri minun nimimerkkikini eikä muulla tässä ole väliä ;D Etkö itse tajua miten typerää ja lapsellista se on? Kun et muuten kykene sotimaan niin tartut nimimerkkeihin ja alat "matkimaan" niitä kuvitelleen ehkä olevasi vitsikäs, todennäköisesti olet sama pelle joka jatkuvasti matkii M-Karin nimimerkkiä jollakin muunnoksella. Kuvitteletko että olet kovinkin loistava vai mikä mättää?
Tuo nimimerkkien mallintaminen kertoo että otat tämän aivan liian vakavasti kun kohdistat kiistat vain nimimerkkeihin, et itse palstan ideaan. Ja teet sitä jatkuvasti. Silti olet niin säälittävä ja naurettava pelle että sinulla ei ole munaa rekisteröidä omaa nimimerkkiä puhumattakaan että pistäisit oman kuvasi julkisesti ;D ;D Vittu mikä luuseri olet, häpeäisit. Se on katsos aina se piipittäjä jolla ei ole munaa, eli sinä.- E x E r G y
exergy kirjoitti:
En toki lopeta. Sinulla tässä on se ongelma, sen huomaa tuosta että matkit nimimerkkiäni. Se kertoo vakavasta ongelmasta nupissasi, kohdistat siis kiukkusi juuri minun nimimerkkikini eikä muulla tässä ole väliä ;D Etkö itse tajua miten typerää ja lapsellista se on? Kun et muuten kykene sotimaan niin tartut nimimerkkeihin ja alat "matkimaan" niitä kuvitelleen ehkä olevasi vitsikäs, todennäköisesti olet sama pelle joka jatkuvasti matkii M-Karin nimimerkkiä jollakin muunnoksella. Kuvitteletko että olet kovinkin loistava vai mikä mättää?
Tuo nimimerkkien mallintaminen kertoo että otat tämän aivan liian vakavasti kun kohdistat kiistat vain nimimerkkeihin, et itse palstan ideaan. Ja teet sitä jatkuvasti. Silti olet niin säälittävä ja naurettava pelle että sinulla ei ole munaa rekisteröidä omaa nimimerkkiä puhumattakaan että pistäisit oman kuvasi julkisesti ;D ;D Vittu mikä luuseri olet, häpeäisit. Se on katsos aina se piipittäjä jolla ei ole munaa, eli sinä.Jäikö pillerit ottamatta tänä aamuna ? Ei kait näille HURRIEN sivuille kukaan järkevä ota nickkiä, vaan ainoastaan linux luuserit ja hihhulit, mutta siinähän piipität, JOTEN ?
- LaivanLämmittäjä
exergy kirjoitti:
Tuo nimimerkkien mallintaminen kertoo että otat tämän aivan liian vakavasti kun kohdistat kiistat vain nimimerkkeihin, et itse palstan ideaan. Ja teet sitä jatkuvasti. Silti olet niin säälittävä ja naurettava pelle että sinulla ei ole munaa rekisteröidä omaa nimimerkkiä puhumattakaan että pistäisit oman kuvasi julkisesti ;D ;D Vittu mikä luuseri olet, häpeäisit. Se on katsos aina se piipittäjä jolla ei ole munaa, eli sinä.Mutta sinun kuva kylläkin, joten ?
http://www.thepeoplescube.com/images/images_working/AppleMecca/ThinkDifferent_HeadinAss.jpg LaivanLämmittäjä kirjoitti:
Mutta sinun kuva kylläkin, joten ?
http://www.thepeoplescube.com/images/images_working/AppleMecca/ThinkDifferent_HeadinAss.jpgTuo kuva on jo ajat sitten liitetty Penaan joten vitsin kierrätys ei nyt oikein onnistunut ;)
E x E r G y kirjoitti:
Jäikö pillerit ottamatta tänä aamuna ? Ei kait näille HURRIEN sivuille kukaan järkevä ota nickkiä, vaan ainoastaan linux luuserit ja hihhulit, mutta siinähän piipität, JOTEN ?
"Ei kait näille HURRIEN sivuille kukaan järkevä ota nickkiä"
Mitä väliä sillä on missä nämä palvelimet sijaitsevat? Onko näissä muka jotain hurria näissä sivuissa? Jumipään selittelyjä tuollainen.
Muutenkin turhaa selittelyä sinulta, luuseri on pelkuri joka ei uskalla pysyä oman kantansa takana vaan piipittelee aina eri nimimerkeillä saadakseen itse itseltään henkistä tukea henkisiin ongelmiinsa. Kuvastaa juuri sinua. Myöskin se hihhuli olet sinä, sen todistaa tuo riivattu tarve kirjoitella sadoilla nikeilä itse itselleen vastaillen jne. Toivonta hommaa mutta toivoton ólet itsekin, phyi.- KimPutin
exergy kirjoitti:
Tuo kuva on jo ajat sitten liitetty Penaan joten vitsin kierrätys ei nyt oikein onnistunut ;)
Sinun idols ja mieleinen "linux" tux ................
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/46/Vladimir_Putin_with_Kim_Jong-Il-2.jpg
http://desktoplinuxreviews.com/wp-content/uploads/2010/08/commietux.png KimPutin kirjoitti:
Sinun idols ja mieleinen "linux" tux ................
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/46/Vladimir_Putin_with_Kim_Jong-Il-2.jpg
http://desktoplinuxreviews.com/wp-content/uploads/2010/08/commietux.pngOlikos kuvassa Gates ja Ballmer?
- LinuxFee
Rehelliset käyttäjät ostaa Windows-7 ja pelit pelaa .......................
Sen pituinen se !
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama937670Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1246390Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1644501Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2353091Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta912656Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh442012- 1401668
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971564Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo48886Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21822