Eli lyhyesti, olen ostamassa Acerilta konetta, ja haluaisin tiedustella että mitä konetta suosittelisitte. Alennuksessa on tällä hetkellä Acer eMachines E727 sekä Acer Aspire 5734Z-453G. Myös joku Acerin Emg630 on ollut yksi vaihtoehto... Kone ei tulisi pelikoneeksi, vaan lähinnä haen kestävää ja suorituskykyistä kannettavaa, joka toivon mukaan myös kestäisi... Apuja?
apua acerin valintaan?
15
670
Vastaukset
"Eli lyhyesti, olen ostamassa Acerilta konetta, ja haluaisin tiedustella että mitä konetta suosittelisitte. "
"Kone ei tulisi pelikoneeksi, vaan lähinnä haen kestävää ja suorituskykyistä kannettavaa, joka toivon mukaan myös kestäisi... Apuja?"
Aika ristiriitaiset vaatimukset kun Acerilla ei oikein niitä kestäviä ole.- Anestic
Ihan hyviä koneita, myydään paljon niin susia mahtuu enemmän joukkoon. Acerilla on paljon paljon tyytyväisiä asiakkaita, itse mukaan lukien. Nuista eMachines vaikuttaa ihan fiksulta, mutta itse ottaisin koneen core i3 prosessorilla tuohon hintaluokkaan. Muistia mielellään parillinen määrä.
esim:
http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat/INS15649954/dell-inspiron-kannettava;pgid=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Dell kylläkin (luotettu merkki kuulemma:) mutta hyvät ominaisuudet hintasekseen. Löytyy näitä muiltakin, vain esimerkki tämä. Itsellä on kylläkin t4400-prossulla ja olen tyytyväinen ollut että ei huonoja vaihtoehtoja nuo muutkaan... - runkperi
Anestic kirjoitti:
Ihan hyviä koneita, myydään paljon niin susia mahtuu enemmän joukkoon. Acerilla on paljon paljon tyytyväisiä asiakkaita, itse mukaan lukien. Nuista eMachines vaikuttaa ihan fiksulta, mutta itse ottaisin koneen core i3 prosessorilla tuohon hintaluokkaan. Muistia mielellään parillinen määrä.
esim:
http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/kannettavat/INS15649954/dell-inspiron-kannettava;pgid=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Dell kylläkin (luotettu merkki kuulemma:) mutta hyvät ominaisuudet hintasekseen. Löytyy näitä muiltakin, vain esimerkki tämä. Itsellä on kylläkin t4400-prossulla ja olen tyytyväinen ollut että ei huonoja vaihtoehtoja nuo muutkaan...Nykyään järjellisissä hinnoissa. (Paitsi Sony-centerissä)
halpishintaluokasta _kestävää ja suorituskykyistä_ konetta?
Hei haloo??? :D- toughbook rules
Kovat on köyhällä odotukset. :D:D:D
Tehokas ja kestävä 17 tuumainen alle 600, ootko hullu.- Anestic
Varmaan haettiin "suorituskykyistä" ja "kestävää" eli ihan perusläppäriä kotikäyttöön jolloin ei välttämättä tarvitse olla kalleimmasta päästä. Sunnuntai kappaleita on kaikissa malleissa ja tehokkuus on kyllä melko juokseva käsite. Useat varmaan tarkoittavat tällä että kuvaeditti onnistuu ja käyttis ei hirveästi lagaile. Luulen että he, jotka etsivät oikeasti tehokasta konetta, tietävät mitä tarvitsevat eivätkä tule tänne kyselemään... Tuosta hintaluokasta löytyy ihan varmasti riittävän tehokkaita koneita kaikkeen kotikäyttöön ja vähän enempäänkin.
Anestic kirjoitti:
Varmaan haettiin "suorituskykyistä" ja "kestävää" eli ihan perusläppäriä kotikäyttöön jolloin ei välttämättä tarvitse olla kalleimmasta päästä. Sunnuntai kappaleita on kaikissa malleissa ja tehokkuus on kyllä melko juokseva käsite. Useat varmaan tarkoittavat tällä että kuvaeditti onnistuu ja käyttis ei hirveästi lagaile. Luulen että he, jotka etsivät oikeasti tehokasta konetta, tietävät mitä tarvitsevat eivätkä tule tänne kyselemään... Tuosta hintaluokasta löytyy ihan varmasti riittävän tehokkaita koneita kaikkeen kotikäyttöön ja vähän enempäänkin.
Acereissa vaan sunnuntaikappaleita on valtavan paljon ja käyttötuntuma on huono, eikä tietokoneen voi odottaa kestävän.
- Anestic
M-Kar kirjoitti:
Acereissa vaan sunnuntaikappaleita on valtavan paljon ja käyttötuntuma on huono, eikä tietokoneen voi odottaa kestävän.
Johtuu varmaan siitä että niitä valmistetaan valtavan paljon... Käyttötuntuma on makuasia ja vaihtelee mallien mukaan (itsestäni acerin uusissa aspire kannettavissa on esimerkiksi todella hyvä näppäimistö) ja tietokoneen voi odottaa kestävän kuluttajansuojalain määrittelemän ajan. 2 vuoden takuukin antaa turvaa. Ja mikä edes on järkevä käyttöikä koneelle kun ohjelmistojen vaatimukset kasvavat jatkuvasti... Itse pyrin uusimaan ainakin 2-4 vuoden välein...
Anestic kirjoitti:
Johtuu varmaan siitä että niitä valmistetaan valtavan paljon... Käyttötuntuma on makuasia ja vaihtelee mallien mukaan (itsestäni acerin uusissa aspire kannettavissa on esimerkiksi todella hyvä näppäimistö) ja tietokoneen voi odottaa kestävän kuluttajansuojalain määrittelemän ajan. 2 vuoden takuukin antaa turvaa. Ja mikä edes on järkevä käyttöikä koneelle kun ohjelmistojen vaatimukset kasvavat jatkuvasti... Itse pyrin uusimaan ainakin 2-4 vuoden välein...
"Johtuu varmaan siitä että niitä valmistetaan valtavan paljon..."
Ei vaan siitä, että ne tehdään mahdollisimman halvalla.
"Ja mikä edes on järkevä käyttöikä koneelle kun ohjelmistojen vaatimukset kasvavat jatkuvasti..."
Ohjelmistojen vaatimukset ovat laskeneet yli 2v ja suuntaus näyttää jatkuvan kun tietokoneiden suorituskyky ei enää niin paljoa kasva.
"Itse pyrin uusimaan ainakin 2-4 vuoden välein..."
Minä taas pyrin uusimaan mahdollisimman harvoin niin säästää pitkän pennin. Nyt on 6v vanha kone ja tämä menee vielä 2-5v. Ohjelmat toimii mainiosti ja kaikki vaan nopeutuu kokoajan.- Anestic
M-Kar kirjoitti:
"Johtuu varmaan siitä että niitä valmistetaan valtavan paljon..."
Ei vaan siitä, että ne tehdään mahdollisimman halvalla.
"Ja mikä edes on järkevä käyttöikä koneelle kun ohjelmistojen vaatimukset kasvavat jatkuvasti..."
Ohjelmistojen vaatimukset ovat laskeneet yli 2v ja suuntaus näyttää jatkuvan kun tietokoneiden suorituskyky ei enää niin paljoa kasva.
"Itse pyrin uusimaan ainakin 2-4 vuoden välein..."
Minä taas pyrin uusimaan mahdollisimman harvoin niin säästää pitkän pennin. Nyt on 6v vanha kone ja tämä menee vielä 2-5v. Ohjelmat toimii mainiosti ja kaikki vaan nopeutuu kokoajan.Mites paljon olet 6 vuotiaaseen vaihtanut osia tänä aikana?? Omasta mielestä esim. selaimet kuormittavat koneita ihan eri tavalla kuin 4-5 vuotta sitten. Samoin edellisellä 5 vuotta vanhalla koneella ei olisi ollut fullhd-videoille mitään asiaa. Siinä ei myöskään ollut nykyaikaisia liitäntöjä (hdmi yms. joita käytän päivittäin). Officesta jouduin pyörittämään 2003-versiota ja muutenkin kaikki oli jotenkin ihmeellisen hidasta... Onneksi lasahti vuos sitte lopullisesti ja vaihdoin vikkelämpään miniläppäriin...
Muistelen että parivuotta sitten kiiteltiin kovasti jos läppärissä kesti akku yli 2 tuntia. Nyt omassa alle 500 euron härpäkkeessä (ei mini!) se kestää ~3,5-4 tuntia surffailua tai pasianssia... Myös tehot ovat varmaan parin vuoden takaisen kolme kertaa kalliimman läppärin tasolla. Käyttiksen saa aina uusittua mukana jos ei halua pelleillä linux-maailmassa, niinkuin minä itse vielä toistaiseksi. Ei ole ubuntu näyttänyt hirveän houkuttelevalta... Vaikka netbookia haluttaisi kokeilla:)
Mitä sitten jos ostan nyt 2500 euron koneen jolla meinaan päästä 10 vuotta. usb3 tekee tuloaan ja varmaan vakiintuu piakkoin. Entäs sisäiset LTS-modeemit? Oled-näytöt? SSD-levyt kehittyvät jatkuvalla puhumattakaan prosessoreista... Win8 jossain vaiheessa hurja määrä innovaatioita mistä emme vielä tiedä... Jos haluaisin tuohon pitkäikäiseen koneeseen näitä ominaisuuksia mukaan, se maksaisi maltaita lisää ja osa olisi jopa mahdottomia lisätä jälkikäteen. Kuitenkin väh. muistin nosto johon menee helposti väh. 100 euroa.
Jos ostan 500 euron koneita saan ostaa sellaisen 2 vuoden välein ja minulla on koko ajan suhteellisen ajanmukainen kone alla. Kustannukset vielä pienenevät kun kierrättää vanhat koneet linux-hirmuille. Itselleni tälläinen tulee halvemmaksi ja tuntuu järkevältä.
Ja edelleen väitän että Acerin huono maine johtuu siitä että niitä myydään niin järkkymääriä. Vai onko jossain tutkittu tilasto missä näkee myydyistä prosentuaalinen määrä takuukorjattuja? Tai yleensäkään faktaa näiden koneiden huonoudesta? Anestic kirjoitti:
Mites paljon olet 6 vuotiaaseen vaihtanut osia tänä aikana?? Omasta mielestä esim. selaimet kuormittavat koneita ihan eri tavalla kuin 4-5 vuotta sitten. Samoin edellisellä 5 vuotta vanhalla koneella ei olisi ollut fullhd-videoille mitään asiaa. Siinä ei myöskään ollut nykyaikaisia liitäntöjä (hdmi yms. joita käytän päivittäin). Officesta jouduin pyörittämään 2003-versiota ja muutenkin kaikki oli jotenkin ihmeellisen hidasta... Onneksi lasahti vuos sitte lopullisesti ja vaihdoin vikkelämpään miniläppäriin...
Muistelen että parivuotta sitten kiiteltiin kovasti jos läppärissä kesti akku yli 2 tuntia. Nyt omassa alle 500 euron härpäkkeessä (ei mini!) se kestää ~3,5-4 tuntia surffailua tai pasianssia... Myös tehot ovat varmaan parin vuoden takaisen kolme kertaa kalliimman läppärin tasolla. Käyttiksen saa aina uusittua mukana jos ei halua pelleillä linux-maailmassa, niinkuin minä itse vielä toistaiseksi. Ei ole ubuntu näyttänyt hirveän houkuttelevalta... Vaikka netbookia haluttaisi kokeilla:)
Mitä sitten jos ostan nyt 2500 euron koneen jolla meinaan päästä 10 vuotta. usb3 tekee tuloaan ja varmaan vakiintuu piakkoin. Entäs sisäiset LTS-modeemit? Oled-näytöt? SSD-levyt kehittyvät jatkuvalla puhumattakaan prosessoreista... Win8 jossain vaiheessa hurja määrä innovaatioita mistä emme vielä tiedä... Jos haluaisin tuohon pitkäikäiseen koneeseen näitä ominaisuuksia mukaan, se maksaisi maltaita lisää ja osa olisi jopa mahdottomia lisätä jälkikäteen. Kuitenkin väh. muistin nosto johon menee helposti väh. 100 euroa.
Jos ostan 500 euron koneita saan ostaa sellaisen 2 vuoden välein ja minulla on koko ajan suhteellisen ajanmukainen kone alla. Kustannukset vielä pienenevät kun kierrättää vanhat koneet linux-hirmuille. Itselleni tälläinen tulee halvemmaksi ja tuntuu järkevältä.
Ja edelleen väitän että Acerin huono maine johtuu siitä että niitä myydään niin järkkymääriä. Vai onko jossain tutkittu tilasto missä näkee myydyistä prosentuaalinen määrä takuukorjattuja? Tai yleensäkään faktaa näiden koneiden huonoudesta?"Mites paljon olet 6 vuotiaaseen vaihtanut osia tänä aikana??"
Kerran vaihdoin emo näyttis muistit prossu, jotka ostin kyllä käytettynä ja olivat niinikään myös vuodelta 2004 kun alkuperäiset sisuskalut oli vuoden 2004 halvinta mahdollista kuraa. Tein tälläisen ratkaisun koska tiesin saavani vanhat osat myytyä ja oli ylimäärinen kotelo, CD/DVD -pyöritin, virtalähde, hiiri ja näppis että sain kasattua toisen tietokonekokoonpanon.
"Omasta mielestä esim. selaimet kuormittavat koneita ihan eri tavalla kuin 4-5 vuotta sitten."
Esimerkiksi Firefox 2.0 vuodelta oli varmaankin raskain ja muistisyöpöin julkaisu ja tämä oli vuodelta 2006. Olen sitten päivittänyt sen Firefox 3.0, 3.5 ja 3.6.5 julkaisuihin ja joka julkaisussa on muistinkulutus vähentynyt ja vauhtia tullut reippaasti lisää.
Google Chrome on uudempi selain mutta sekin nopeutunut joka julkaisussa. IE8 nopeutti selvästi ja samoin on Operan uusin julkaisu paljon nopeampi 9.x sarjan selain.
Eli höpönlöpön. Mainostauhka on ehkä lisääntynyt ja niitä tehdäänkin yleensä Flashilla mutta siihen auttaa tietysti Adblock.
"Samoin edellisellä 5 vuotta vanhalla koneella ei olisi ollut fullhd-videoille mitään asiaa."
Nykyinen 6v vanha koneeni pyörittää kyllä FullHD videoita.
"Nyt omassa alle 500 euron härpäkkeessä (ei mini!) se kestää ~3,5-4 tuntia surffailua tai pasianssia... "
Ja oma pari vuotta vanha miniläppäri kestää akku huudattaa musiikkia 14h luukku kiinni. Kirjaa voi lukea 9h.
"Muistelen että parivuotta sitten kiiteltiin kovasti jos läppärissä kesti akku yli 2 tuntia."
Ehkä niissä romukoneissa.
"Mitä sitten jos ostan nyt 2500 euron koneen jolla meinaan päästä 10 vuotta."
Maksoin tähän pöytäkoneeseen ne sisuskalut käytettynä 300€:lla ja sain vanhat myytyä 50€:lla. 600€ taisi mennä rupuisilla sisuskaluilla varustettuun keskusyksikköön. Eli tämä kone on kestänyt 6v 850€:lla ja kestää vielä 2-5v. Eli vuositaksa olisi 80-110€ verrattuna siihen, että sinä maksat koneestasi 250€ vuodessa.
Siitä voi miettiä järkevyyttä jos rahaa menee melkein 1/3 ja ei tarvitse kokoajan säätää uutta laitetta vaan hommat toimii.Anestic kirjoitti:
Mites paljon olet 6 vuotiaaseen vaihtanut osia tänä aikana?? Omasta mielestä esim. selaimet kuormittavat koneita ihan eri tavalla kuin 4-5 vuotta sitten. Samoin edellisellä 5 vuotta vanhalla koneella ei olisi ollut fullhd-videoille mitään asiaa. Siinä ei myöskään ollut nykyaikaisia liitäntöjä (hdmi yms. joita käytän päivittäin). Officesta jouduin pyörittämään 2003-versiota ja muutenkin kaikki oli jotenkin ihmeellisen hidasta... Onneksi lasahti vuos sitte lopullisesti ja vaihdoin vikkelämpään miniläppäriin...
Ja edelleen väitän että Acerin huono maine johtuu siitä että niitä myydään niin järkkymääriä. Vai onko jossain tutkittu tilasto missä näkee myydyistä prosentuaalinen määrä takuukorjattuja? Tai yleensäkään faktaa näiden koneiden huonoudesta?"Käyttiksen saa aina uusittua mukana jos ei halua pelleillä linux-maailmassa, niinkuin minä itse vielä toistaiseksi."
Taitaa olla tuo nykyinen käyttö pelleilyä kun noin paljon menee rahaa ja kaikki ajanhukka vielä lisäksi.
"usb3 tekee tuloaan ja varmaan vakiintuu piakkoin."
Johan se on jo. Windowsiin tulee viiveellä.
"Oled-näytöt?"
Vielä ei tunneta tapaa jolla niitä saisi valmistettua kunnolla. LED-valaistut TFT näytöt ovat 5x kestävämpiä.
"SSD-levyt kehittyvät jatkuvalla puhumattakaan prosessoreista..."
SSD levyt onkin ainoa merkittävä parannus tietokoneraudassa pitkiin aikoihin. Prosessorit nyt kehittyvät aika hitaasti ja tässä nyt tietysti rajoittaa Von Neumannin arkkitehtuurin pullonkaula, eli muistihaut kun valonnopeus on tullut vastaan. Kellotaajuuden nostoa taas rajoittaa lämpö joten prosessorit kehittyvät hyvin hitaasti. Käytännössä ne kehittyvät vain rinnastamalla laskentaa ytimien määrän lisääntyessä mutta tästäpä ei ole hyötyä ellei ohjelmistot sitä hyödynnä, että kehitys tapahtuu ensisijaisesti ohjelmistoilla. Tätä jatkuu sitten niin pitkään kuin Mooren laki on voimassa ja sen jälkeen varmaan menee arkkitehtuurit uusiksi.
"Win8 jossain vaiheessa hurja määrä innovaatioita mistä emme vielä tiedä..."
Windows 8:sta tulee samanlaista narinaa kuin Windows Vistasta kun Microsoft tekee taas suurempia muutoksia Windowsiin ja pudottaa yhteensopivuutta vanhoihin tekniikoihin. Yritykset tuskin siirtyvät siihen laajemmin ja ohjelmistojen- ja laitteiden yhteensopivuus voi olla heikoimpi kuin Windows 7:lla. Kannattaa ennemmin ostaa Windows 7 Professionalilla kone ja hypätä Windows 8:n yli. Aivan kuten kannatti ostaa kone Windows XP:llä ja hypätä Windows Vistan ylitse. Windowsia kannattaa vaihtaa joka toisessa julkaisussa.
"Kuitenkin väh. muistin nosto johon menee helposti väh. 100 euroa."
Muistia kannattaa yleensä ostaa niin paljon kuin koneeseen sopii sen hankinnan yhteydessä. Jossain Macbookissa taisi olla muistipaikat täynnä ja uutena vähän niukemmin jos en väärin muista, että sitten kannattaa budjetoida siihen koneelle huolto 3-4v hankinnan yhteydessä missä uusii akun ja käyttöjärjestelmän ja vaihtaa muistipalikat niin menee sitten vielä 4v lisää. Itsellä on kyllä tämä 2Gt riittänyt hyvin ja yleensä on giga vapaana aina, että toimii jouhevasti kun on välimuistia ohjelmille ja tiedosto-operaatioille.
"Vai onko jossain tutkittu tilasto missä näkee myydyistä prosentuaalinen määrä takuukorjattuja? Tai yleensäkään faktaa näiden koneiden huonoudesta? "
Kyllä. http://www.tietokone.fi/uutiset/joka_kolmas_lappari_hajoaa_kolmessa_vuodessa
Kyseisessä tilastossa HP:n heikko tulos johtunee HP:n luokattoman heikoista leluläppäreistä. Millään toisella valmistajalla ei ole niin suurta laatueroa läppärimalliston lelusarjojen ja normaalimallien välillä. Dellillä taas oli tuossa mittausajanjaksolla pahanluokan tyyppivika koneissa. Lenovolla laatu kai heikentynyt sen jälkeen IBM möi sen läppärivalmistuksen niille.
Muuten kyllä sijoittaisin HP:n normimallistot ja Dellit Applen ohitse. HP:n lelumallit sitten Acerin jälkeen. Ihan siltä pohjalta, että Applen koneet ovat yleensä hyvin ongelmallisia saman hintaluokan Dellin ja HP:n työkoneisiin nähden. Joku Acer, HP Pavilion ja Compaq Presario yms. sitten ovat markkinoiden heikointa kuraa. Ennen kiinalaisomistusta Thinkpadit oli varmasti huippua. Ne IBM:n valmistamat vehkeet kun toimivat yli 10v helposti.M-Kar kirjoitti:
semmonen sunnuntaikappale on?
Huono yksilö = maanantaikappale.- Anestic
M-Kar kirjoitti:
"Käyttiksen saa aina uusittua mukana jos ei halua pelleillä linux-maailmassa, niinkuin minä itse vielä toistaiseksi."
Taitaa olla tuo nykyinen käyttö pelleilyä kun noin paljon menee rahaa ja kaikki ajanhukka vielä lisäksi.
"usb3 tekee tuloaan ja varmaan vakiintuu piakkoin."
Johan se on jo. Windowsiin tulee viiveellä.
"Oled-näytöt?"
Vielä ei tunneta tapaa jolla niitä saisi valmistettua kunnolla. LED-valaistut TFT näytöt ovat 5x kestävämpiä.
"SSD-levyt kehittyvät jatkuvalla puhumattakaan prosessoreista..."
SSD levyt onkin ainoa merkittävä parannus tietokoneraudassa pitkiin aikoihin. Prosessorit nyt kehittyvät aika hitaasti ja tässä nyt tietysti rajoittaa Von Neumannin arkkitehtuurin pullonkaula, eli muistihaut kun valonnopeus on tullut vastaan. Kellotaajuuden nostoa taas rajoittaa lämpö joten prosessorit kehittyvät hyvin hitaasti. Käytännössä ne kehittyvät vain rinnastamalla laskentaa ytimien määrän lisääntyessä mutta tästäpä ei ole hyötyä ellei ohjelmistot sitä hyödynnä, että kehitys tapahtuu ensisijaisesti ohjelmistoilla. Tätä jatkuu sitten niin pitkään kuin Mooren laki on voimassa ja sen jälkeen varmaan menee arkkitehtuurit uusiksi.
"Win8 jossain vaiheessa hurja määrä innovaatioita mistä emme vielä tiedä..."
Windows 8:sta tulee samanlaista narinaa kuin Windows Vistasta kun Microsoft tekee taas suurempia muutoksia Windowsiin ja pudottaa yhteensopivuutta vanhoihin tekniikoihin. Yritykset tuskin siirtyvät siihen laajemmin ja ohjelmistojen- ja laitteiden yhteensopivuus voi olla heikoimpi kuin Windows 7:lla. Kannattaa ennemmin ostaa Windows 7 Professionalilla kone ja hypätä Windows 8:n yli. Aivan kuten kannatti ostaa kone Windows XP:llä ja hypätä Windows Vistan ylitse. Windowsia kannattaa vaihtaa joka toisessa julkaisussa.
"Kuitenkin väh. muistin nosto johon menee helposti väh. 100 euroa."
Muistia kannattaa yleensä ostaa niin paljon kuin koneeseen sopii sen hankinnan yhteydessä. Jossain Macbookissa taisi olla muistipaikat täynnä ja uutena vähän niukemmin jos en väärin muista, että sitten kannattaa budjetoida siihen koneelle huolto 3-4v hankinnan yhteydessä missä uusii akun ja käyttöjärjestelmän ja vaihtaa muistipalikat niin menee sitten vielä 4v lisää. Itsellä on kyllä tämä 2Gt riittänyt hyvin ja yleensä on giga vapaana aina, että toimii jouhevasti kun on välimuistia ohjelmille ja tiedosto-operaatioille.
"Vai onko jossain tutkittu tilasto missä näkee myydyistä prosentuaalinen määrä takuukorjattuja? Tai yleensäkään faktaa näiden koneiden huonoudesta? "
Kyllä. http://www.tietokone.fi/uutiset/joka_kolmas_lappari_hajoaa_kolmessa_vuodessa
Kyseisessä tilastossa HP:n heikko tulos johtunee HP:n luokattoman heikoista leluläppäreistä. Millään toisella valmistajalla ei ole niin suurta laatueroa läppärimalliston lelusarjojen ja normaalimallien välillä. Dellillä taas oli tuossa mittausajanjaksolla pahanluokan tyyppivika koneissa. Lenovolla laatu kai heikentynyt sen jälkeen IBM möi sen läppärivalmistuksen niille.
Muuten kyllä sijoittaisin HP:n normimallistot ja Dellit Applen ohitse. HP:n lelumallit sitten Acerin jälkeen. Ihan siltä pohjalta, että Applen koneet ovat yleensä hyvin ongelmallisia saman hintaluokan Dellin ja HP:n työkoneisiin nähden. Joku Acer, HP Pavilion ja Compaq Presario yms. sitten ovat markkinoiden heikointa kuraa. Ennen kiinalaisomistusta Thinkpadit oli varmasti huippua. Ne IBM:n valmistamat vehkeet kun toimivat yli 10v helposti.Pelleilyä tämä kyllä Windowsin kanssa välillä on kieltämättä, mutta pidän näistä 7:n ominaisuuksista:D Ei ole vielä ollut tarvetta siirtyä linuxin pariin mutta piakkoin kyllä kokeilen kun yritän aina välttää turhia ennakkoluuloja:D lähinnä pelleilyllä tarkoitin opettelua ja säätöä mitä siihen liittyy.
Kiitos asiallisesta vastauksesta m-karille, jopa tutkimus tukena mistä kunnon plussa. Pitäisi silti nähdä tuon tutkimuksen taustoja vähän että ymmärtäisi tuloksia paremmin. Siksi olen sanonut aina mielestäni että en latele omia mielipiteitäni totuuksina ja voi aina vähän vedellä takaisin. Mutta kuitenkin oli reilun 5% sisällä kahden vuoden sisällä parhaasta huonoimpaan että voi olla vielä vähän niin näin. Ja mikä on tilanne esim 6 vuoden päästä?
Ja unohdit että vanhat koneet lähtee kiertoon ja jos esim. 2 vuotiaalla ehyellä saa 50% takaisin, niin vuosihinta on 125 euroa, ja 6-7 vuoden päästä on todennäköisesti parempi kone alla kuin alun perin 2000 kone jolla tuossa vaiheessa hintaa väh. 330 euroa vuosi. Onhan se tosin tehokas alkuun...
Pyöriikö koneellasi Windowsin kanssa fullhd? näin vertailun vuoksi.
- maria.
en ostaisi Aceria en. Siskollani ollut sellainen n. reilu 2 vuotta ja koko ajan ollut ongelmia
ja käytetty huollossa "sata kertaa" !
Itselläni Fujitsu Siemens jossa ei ole ollut mitään ongelmia 3:n käyttövuoden aikana.
Vähän hidas vaan kun liian vähän muistia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1454692- 1061678
- 901539
- 1061025
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka26973- 50917
- 74864
- 47763
Tämän palstan naiseksi esittäytyvät
Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?113743Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?42732