enkelit

titämätön kristitty

Hei,raamatussa mainitaan aina Enkelit,Jumalan pojan syntymän aikaan tuli Enkeli ja ilmoitti suuren ilon,ja monia muita tapahtumia missä Enkeli on ilmestynyt. Mitä nämä enkelit ovat,onko he aina olleet taivaassa,ja mikä on tämä taivaallinen sotajoukko mistä myös aina puhutaan? Onko kukaan saarnoissaan käsitelly aihetta laajemmin?

53

741

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teuta

Esimerkiksi Tobiaan luo tuli Enkeli Raaffael, Hän tuli suoraan Jumalan luota . Tobias kysyi kuka
      hän oli , Hän sanoi nimensa Olen suuren Ananiaan poika Atseria .
      Toinen joka nimitiedetään oli Enkeli Gaabriel , joka ilmetyi Marialle , Tulevalle Jeesuksen Äidille .
      Onhan niitä muitakin , mutten muista ulkoo katsotaan myöhemmin.

• teuta

Aabrahamin luo , heitä oli kolme kappeletta , he tulivat noin vuoden ennen kuin Iisak syntyi .
        Tällöin Aabraham , asui Mamren tammistossa,

Kun Eikä ollut ainoa kerta , miten oli silloin kun Herra, oli hänet määrännyt , uhraamaan Iisakin.

Entä Aadamin ja Eevan Syntiin langeemuksen jälkeen , He kuulivat hänen askeleensa partiisin polulla
        Herra on HENKIOLENTO ei tee askeleen ääniä , Enkelin kautta kyllä ,, saatana oli myös paratiisissa
        naamioituneena käärmeeksi Siis pahan enkeli

Lootin luo tuli kaksi enkeliä , Ja sanoivat Herraon nähnyt Soroman ja Gomorran Synnin määrän ja
        On päättänyt hävittää ne pois maan kamaralta , Loot koetti estellä , mutta aamun sarastaessa, Enkelit
        sanoivat , Nyt on mentavä kiireellä , sillä Herra Jumala on aloittava hävituksen , niin he ohjasivat
        lootin perheen pois Soromasta . Ja Herra ntoi sataa kuumia kiviä ja tulta ja maa järisi , ja ukkosti
        Lootin vaimo ei voinut olla katsomatta taakseen , joka oli kielletty , ja samassa hämn muutti suolapatsaaksi

Myös Enkeli sanoi: Aarahamille , minä palaan vuoden kuluttua , jolloin jolloin Saaralla on poika .

Kun Haagar oli pois laitettava Saaran luota, Aabraham varusti Haagarin ja Ismailin , mutta keun he
        olivat evääsä ja vetensä syöneet ja juoneet , katsoi Haagar matkanpäästä kuinka poika kuolee hän
        ei voinut katsoa sitä äärellä , Ilmestyi Enkeli , antoi ruokaa ja sanoi nosta poika pois hän alla on kaivo .

Mutta Jaakob kulki tietänsä , ja Enkelitä tuli häntä vastaan , 1 Moos. 32; 1-2 Ja nähdessään heidät Jaakob sanoi : "Tämä on Jumalan sota JOUKKOA " JA HÄN ANTOI SILLE PAIKALLE NIMEN Mahanaim joka
        tarkoittaa Hebreaksi mahanee. Ja sitten Jaakob oli painiva muuan miehenkanssa jakeessa 24. tämä
        Paini kesti aamun koittoon asti , Enkeli sanoi päästä minut , mutta Jaakob vastasi "En päästä ennen
        kuin sinunaat minut. ( sillä Jaakob oli jo arvannut kuka hän oli )

tässä muutana lisää.

• Ihmetystä kerrakseen

... Raaffael nimitä enkeliä. Miksi kirjoittelet omiasi?

• teuta
        teuta kirjoitti:

Aabrahamin luo , heitä oli kolme kappeletta , he tulivat noin vuoden ennen kuin Iisak syntyi .
        Tällöin Aabraham , asui Mamren tammistossa,

Kun Eikä ollut ainoa kerta , miten oli silloin kun Herra, oli hänet määrännyt , uhraamaan Iisakin.

Entä Aadamin ja Eevan Syntiin langeemuksen jälkeen , He kuulivat hänen askeleensa partiisin polulla
        Herra on HENKIOLENTO ei tee askeleen ääniä , Enkelin kautta kyllä ,, saatana oli myös paratiisissa
        naamioituneena käärmeeksi Siis pahan enkeli

Lootin luo tuli kaksi enkeliä , Ja sanoivat Herraon nähnyt Soroman ja Gomorran Synnin määrän ja
        On päättänyt hävittää ne pois maan kamaralta , Loot koetti estellä , mutta aamun sarastaessa, Enkelit
        sanoivat , Nyt on mentavä kiireellä , sillä Herra Jumala on aloittava hävituksen , niin he ohjasivat
        lootin perheen pois Soromasta . Ja Herra ntoi sataa kuumia kiviä ja tulta ja maa järisi , ja ukkosti
        Lootin vaimo ei voinut olla katsomatta taakseen , joka oli kielletty , ja samassa hämn muutti suolapatsaaksi

Myös Enkeli sanoi: Aarahamille , minä palaan vuoden kuluttua , jolloin jolloin Saaralla on poika .

Kun Haagar oli pois laitettava Saaran luota, Aabraham varusti Haagarin ja Ismailin , mutta keun he
        olivat evääsä ja vetensä syöneet ja juoneet , katsoi Haagar matkanpäästä kuinka poika kuolee hän
        ei voinut katsoa sitä äärellä , Ilmestyi Enkeli , antoi ruokaa ja sanoi nosta poika pois hän alla on kaivo .

Mutta Jaakob kulki tietänsä , ja Enkelitä tuli häntä vastaan , 1 Moos. 32; 1-2 Ja nähdessään heidät Jaakob sanoi : "Tämä on Jumalan sota JOUKKOA " JA HÄN ANTOI SILLE PAIKALLE NIMEN Mahanaim joka
        tarkoittaa Hebreaksi mahanee. Ja sitten Jaakob oli painiva muuan miehenkanssa jakeessa 24. tämä
        Paini kesti aamun koittoon asti , Enkeli sanoi päästä minut , mutta Jaakob vastasi "En päästä ennen
        kuin sinunaat minut. ( sillä Jaakob oli jo arvannut kuka hän oli )

tässä muutana lisää.

Mooseksen pako Egyptistä , kun omat eväät loppuivat , toi Herranenkeli yöllä lisää kunnes
        hän oliMidianissa , vaikkei vielä tiennyt missä oli . Kun Enkeli ilmestyi hänelle palavassa pensaassa
        Ja sanoi Mooses ,Mooses ,,Tässä olen , "Älä tule tänne ! Riisu kengät jalastasi sillä paikka jossa seisot on pyhä maa. " Ja ääni kuului pensaasta "Minä olen Isäsi Jumala , Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ,
        Ja Jaakobin Jumala . " Olen nähnyt kansani kurjuuden Egyptissä ja kuullut heidän huutonsa sortajan tähden ; niin, minä tiedän heidän tuskansa .

Sitten on

vielä monta .

• teuta
        Ihmetystä kerrakseen kirjoitti:

Eihän sinun Raamattu tunne sitäkään. , älä ärhentele jos sulla ei ole mitään sanottavaa.

• teuta
        Ihmetystä kerrakseen kirjoitti:

Että jos joku on määritellyt Raamatun kirjoja Abogyyfiseksi , ja ei löydä tietoa netissä , että se mikä on
        aiemmin ollut Raamattua ei olisi enää , se oli vain joidenkin ihmisten määritys , emme me sitä noudata
        vaan meille riittää vanha raamattu . EIKÖ.

• Rehellisyyttä mies
        teuta kirjoitti:

Eihän sinun Raamattu tunne sitäkään. , älä ärhentele jos sulla ei ole mitään sanottavaa.

Eikä sitä sen vuoksi tosiaan ole minun Raamatussani. Eikä ole sinunkaan Raamatussasi!

Tobiaan kirja on pogryyfinen kirjoitus.

Tobiaan kirja, VT:n apokryfisiin kirjoihin kuuluva kertomus, joka kuvaa Tobiaan ja hänen isänsä kohtaloita. Tobiaan kirja, joka on säilynyt mm. kreikankielisenä, lienee alk. kirjoitettu hepreaksi n. 200 jKr.

apokryfinen (< kreik.), hämäräperäinen, alkuperältään tuntematon, epäiltävä.

• teuta
        Rehellisyyttä mies kirjoitti:

Eikä sitä sen vuoksi tosiaan ole minun Raamatussani. Eikä ole sinunkaan Raamatussasi!

Tobiaan kirja, VT:n apokryfisiin kirjoihin kuuluva kertomus, joka kuvaa Tobiaan ja hänen isänsä kohtaloita. Tobiaan kirja, joka on säilynyt mm. kreikankielisenä, lienee alk. kirjoitettu hepreaksi n. 200 jKr.

Minä olen lukenut sen aina kun uskon voimat ehtyvät , se on varsin hyvä
        Uskon voimis kohentava , Kirja on Agrikolan Raamatussa , ja kertoo ajasta
        jolloin Tobia joutui Pakko siirtoon joskus 500 eKr seon hyvä toi 1642 Painos
        eikun jäljennös .
        Se on mulle täys Raamattu !

• teuta
        Rehellisyyttä mies kirjoitti:

On aina kuulunut vanhempiin Raamattuihin nyt en tiedä onko on varmmuudella 1776 painoksessa ?
        Vanhemmissa jo on. 1642 ,,1685,,1758,,ja mahd. 1776..

• teuta
        teuta kirjoitti:

Että jos joku on määritellyt Raamatun kirjoja Abogyyfiseksi , ja ei löydä tietoa netissä , että se mikä on
        aiemmin ollut Raamattua ei olisi enää , se oli vain joidenkin ihmisten määritys , emme me sitä noudata
        vaan meille riittää vanha raamattu . EIKÖ.

Tobiaan kirjan apogryffiseksi. Se ei tarkoita muuta kun sitä että se on ihmis teko
        eli kirja ei huononna yhtään Enkelin käyntiä Tobiaan luona,

• teutatess
        teuta kirjoitti:

On aina kuulunut vanhempiin Raamattuihin nyt en tiedä onko on varmmuudella 1776 painoksessa ?
        Vanhemmissa jo on. 1642 ,,1685,,1758,,ja mahd. 1776..

On oikeampi sanonta

• moos.
        teuta kirjoitti:

Tobiaan kirjan apogryffiseksi. Se ei tarkoita muuta kun sitä että se on ihmis teko
        eli kirja ei huononna yhtään Enkelin käyntiä Tobiaan luona,

Huomioon , Minkälaisia ne kirjoitukset on: Apokryfinen kirja ,voi olla VT:n ja UT:n kaannonin ulkopuolelle jääneet Juutalaiset . ja alkukristillisen kirjallisuuden tuotteet. Kun niitä ei käytetty jumalanpalveluissa , saivat ne nimen Apokyfiset, "kätketyt" . VT:n apokyfiset kirjat puuttuvat Hebreal. Raamatusta, mutta ovat
        säilyneet Kreikkalaisessa käännöksessä Septuaginnassa .

Vulkata -käännökseen sisältyvinä a.k. nauttivat kat. kirkon kaannonista arvoa . Luther piti niitä hyödyllisinä ja lukemista ansaitsevina kirjoina , Mutta ei opillisesti ohjeellisina .. Reformoitu kirkko hylkää ne . Sen vuoksi
        ne 1800 luvulta asti on puuttuneet Suom. Raamatunpainoksista . Joita Britanian raamattuseura julkaisi .

Täydelliseen kirkkoraamattuun sisältyvät Apokryfiset kirjat ovat: 2 Makkabilaiskirjaa, Juuditin kirja,
        Tobian kirja, Siirakin kirja , Viisauden kirja ,ja Baarukin kirja. Sekä muutamia lisäyksiä Danielin , Esterin
        ja Aikakirjoihin . V;n 1938 kirkolliskokous hyväksyi VT:n a.k. uuden suomennoksen . VT:n a:ten ,K:n jen
        rinnalla on mainittava ns. pseudepigrafit, jotka ovat Raamatullista kirjojen muunnoksia ja mukailuja .

Jubileojen kirja, Salomon psalmit , Heenokin kirja . Mooseksen taivaaseen astuminen . ym.

• teuta

Mainittiin jossakin Ilm.kijassa mm. että se on 20'000x20'000 =400'000'000 milj. Eikö ole Iso joukko
      Nyt ymmätää senkin miksi Jeesus sanoi minullaolisi kyllä ollut tilata 12 legionaa taivaallista sotajoukkoa
      apuun , siinä vaan olisi ikäynyt niin, että me ei olisi tultu silloin lunastettua. noin yksinkertaisesti
      ajateltuna .

Mitä Enkelit on Suurin osa on JUmalan muodostamaa ja luomaa , mutta on siellä jo muutamia jotka
      Jumala on nostanut ylös kuten Jeesuksen , heitä tunnetumpia on Hanok. sai noston , Elia. Mooses ,
      Jeesus , ja muutamia muitakin .

Myös kaikki Egyptin vitsaukset. tarvitsi Jumalaa ja enkelin tai useampia , koska oli vaikeitakin .

Esikoisten Pyhittäminen Herralle Israelilaisten kulku Kasislamerta kohti . Pilven - ja Tulenpatsas
      Tämä tulen patsas oli edessä ja siinä oli Jumala , Pilven piti Piilottaa auringon kuumat säteet jossä
      oli Jeesus :.. 2 Moos. 13:21 Ja Jumala kulki heidän edellään , päivällä piven patsaassa jouduttaakseen
      heitä tietä myöten ja yöllä tulenpatsaassa valaistakseen heidän kulkusa , niin he saivat /voivat vaeltaa sekä pimeällä että yöllä . Jumala antaa apunsa tavallisesti jonkun PALVELIJAN KANSSA/VÄLITYKSELLÄ JA
      ULKONAISIA KEINOJA KÄYTTÄEN , kuten Hän teki tässä tapauksessa : Mooses oli ojennettava sauvansa
      Kaislameren yli, ja Herra avasi tien sen poikki työntämällä veden sivuun kovalla itätuulella . (Sen seudun vallitseva tuuli oli Pohjoisesta -Etelään ) . Kussakin tilanteessa Herra avaa Hänen turvaavalle tien sopivaksi
      katsomallaan tavalla . Aina kuitenkin niin kuin se Herralle sopii.

• savon ukko

taas ihmettelemään, miksi nykyisin ei enkeleitä näyttäydy. Onhan näitä vanhantestamentin pyhiin syntisiin miehiin verrattavissa olijoita, joille enkelit voisi näyttäytyä. Tuo enkeli Gabriel oli myös ihmeellinen kun hän vain jutuillaan sai Marian paksuksi.

• teuta
        savon ukko kirjoitti:

taas ihmettelemään, miksi nykyisin ei enkeleitä näyttäydy. Onhan näitä vanhantestamentin pyhiin syntisiin miehiin verrattavissa olijoita, joille enkelit voisi näyttäytyä. Tuo enkeli Gabriel oli myös ihmeellinen kun hän vain jutuillaan sai Marian paksuksi.

Oli Maerian luona mn. vuosiennen ennen synnytystä , oletko kuulölut 12 kk raskauksista ?
        Hän kävi vain selittämässä miten se tapahtuu , Jossakin vaiheessa Pyhähenki tulee häneen
        ja siittää Jeesuksen .

Minua on ihmetyttänyt joskus se , että kuinka kuinka on Jumala menetellyt Silloisen Poikansa kanssa
        että siitä tuli pieni simen joka tuossa vaiheessa meni kohtuun ? Siitä ei ole paljon kerrottu !

• Rehellisyyttä
        savon ukko kirjoitti:

Eivät ne sinulle näyttäydy, syyn kerroinkin jo.

• teuta

Niitä ei ollut enää Mooseksen kirjoissa . Ei joosuan kirjassa Paitsi Jumala auttoi joka asiassa.
        Tuomarien kirjua 2 luku 1 jae , Ja Herran Enkeli tuli Gilkalista Ylös Bookimiin , Ja hän sanoi "Minä johdatin teidät Ekyptistä ja toin teidät Maahan jonka minä valalla vannoen olin luvannut teidän Isillenne , ja sanoin *minä en riko liittoani teidän kanssanne ikinä .2. Te taas älkää tehkö liittoa tämän maan asukasten kanssa'

Mutta te ette ole kuulleet minun ääntäni . Mitä mitä olettekaan tehneet! 3 . Niinpä minä nyt sanon teille : Minä en karkoita heitä teidän tieltänne , vaan heissä tulee teille ahdistajat , ja heidän jumalansa tulevat teille ansaksi." 4. Kun Herran enkeli oli puhunut nämä sanat kaikille Israelilaisille ; korotti kansa
        äänensä ja , itki .

• teuta
        teuta kirjoitti:

Niitä ei ollut enää Mooseksen kirjoissa . Ei joosuan kirjassa Paitsi Jumala auttoi joka asiassa.
        Tuomarien kirjua 2 luku 1 jae , Ja Herran Enkeli tuli Gilkalista Ylös Bookimiin , Ja hän sanoi "Minä johdatin teidät Ekyptistä ja toin teidät Maahan jonka minä valalla vannoen olin luvannut teidän Isillenne , ja sanoin *minä en riko liittoani teidän kanssanne ikinä .2. Te taas älkää tehkö liittoa tämän maan asukasten kanssa'

Mutta te ette ole kuulleet minun ääntäni . Mitä mitä olettekaan tehneet! 3 . Niinpä minä nyt sanon teille : Minä en karkoita heitä teidän tieltänne , vaan heissä tulee teille ahdistajat , ja heidän jumalansa tulevat teille ansaksi." 4. Kun Herran enkeli oli puhunut nämä sanat kaikille Israelilaisille ; korotti kansa
        äänensä ja , itki .

Mainittiin "Jumalan pojat " enkelit , tulivat ja asettuivat Herran etten , tuli myös saatana heidän joukkoonsa. Niin Herra kysyi saatanalta : "Mistä sinä tulet ? saatana vastasi Herralle ja sanoi : "maatakiertmästä ja sillä kuljeksimasta ". 8. Niin herra sanoi saatanalle : "Oletko pannut merkille palvelijani JOBIA? Sillä ei maan päällä hänen vertaistasa: hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa ."
        9. saatana vastasi Herralle ja sanoi: "suottako Job pelkää Jumalaa".

Job. 1:6...2:6.

• teutatess

Tässä tapauksessa oli Nebukadnessar antanut määräyksen että ne kolme miestä jotka eivät
      kumartaneet kaultaista patsasta kedolla , oli Rankaistus että heidät kuumaan pätsiin heitetään .
      23. Näin nämä kolme Daniel ja 2 kaksi hänen ystävää pudotettiin sidottuna tuliseen pätsiin .
      24. Kuningas Nebukadnessar nousi äkkiä pystyyn ja sanoi hämmästyneenä hovimiehillen :
      Eikö tuleen heitetty kolme sidottua misestaä ? " Varmasti ,kuningas !" hovimiehet vastasivat kuninkaalle .
      25. Hän sanoi, "Mutta minä näen nyt neljä miestä kävelemässä vapaina tulen keskellä , eivätkä he ole vahingittuneet ! Ja neljäs näyttää jumalolennolta. ."

26. Nebukadnessar meni tulisen pätsin luo Ja sanoi :Korkeimman Jumalan palvelijat ! Astukaa ulos ja tulkaa täänne , ja he tulivat pois tulen keskeltä .
      28. Silloin Kuninas sanoi kiitetty olkoon Danielin ,ja ystävien JUMALA, ! Hän lähetti Enkelinsä ja pelasti palvelijansa . Jotka luottivat Häneen eivätkä välittäneet kunuinkaan käskystä, vaan mieluimmin panivat henkensä altiiksi kui suostuivat palvelemaan muuta jumalaa kuin omaansa .

• teuta

23. Minun Jumalani lähetti Enkelin sulkemaan Leijonien suun/kidan , eivätkä ne vahingoittaneet minua , koska Jumalani havaitsi minut viattomaksi, Enkä ole tehnyt mitään väärää kuninkastakaan kohti .
        24. Kuningas ilahtui kovin , ja käski nostaa Danielin luolasta .
        25. Silloin Kuningas käski tuoda ne miehet ja jotkaoli syyttäneet , ja heittää heidät lapsinen ,vaimoineen leijonien luolaan . Eivät he olleet vielä ehtineet luolan pohjalle , kun jo leijonat kävivät heidän kimppuunsa ja raatelivat heidät.

26. Sitten Kuningas kirjoitutti kaikille maailman kansoille ja kansakunnille mitä kieltä puhivatkin .
        "Kaikkinainen menestys teille"!
        27. Minä annan seuraavan käskyn : kaikaialla valtani piiriirissä vavisten pelättäköön Danielin JUMALAA!
        Sillä Hän on elävä Jumala ja ikuisesti pysyvä.

• teuta
        teuta kirjoitti:

23. Minun Jumalani lähetti Enkelin sulkemaan Leijonien suun/kidan , eivätkä ne vahingoittaneet minua , koska Jumalani havaitsi minut viattomaksi, Enkä ole tehnyt mitään väärää kuninkastakaan kohti .
        24. Kuningas ilahtui kovin , ja käski nostaa Danielin luolasta .
        25. Silloin Kuningas käski tuoda ne miehet ja jotkaoli syyttäneet , ja heittää heidät lapsinen ,vaimoineen leijonien luolaan . Eivät he olleet vielä ehtineet luolan pohjalle , kun jo leijonat kävivät heidän kimppuunsa ja raatelivat heidät.

26. Sitten Kuningas kirjoitutti kaikille maailman kansoille ja kansakunnille mitä kieltä puhivatkin .
        "Kaikkinainen menestys teille"!
        27. Minä annan seuraavan käskyn : kaikaialla valtani piiriirissä vavisten pelättäköön Danielin JUMALAA!
        Sillä Hän on elävä Jumala ja ikuisesti pysyvä.

Hänellä monta näkyä , Joissa enkeli selostaa ja ohjaa mm. Sakarja 5:5. Sitten enkeli. joka
        puhutteli minua, lähti liikkeelle ja sanoi minulle: "Nosta bsilmäsi ja katso : mikä tuo on ,
        joka lähtee liikkeele ?

• teuta
        teuta kirjoitti:

Hänellä monta näkyä , Joissa enkeli selostaa ja ohjaa mm. Sakarja 5:5. Sitten enkeli. joka
        puhutteli minua, lähti liikkeelle ja sanoi minulle: "Nosta bsilmäsi ja katso : mikä tuo on ,
        joka lähtee liikkeele ?

Katso , minä lähetän sanansaattajani, ja hän on valmistava tien minun eteeni . Ja äkisti on tuleva temppeliinsä Herra jota te etsitte ja Liiton Enkeli , jota te halajatte. katso , hän tulee ,
        sanoo Herra Seebaot .

• teuta
        teuta kirjoitti:

Katso , minä lähetän sanansaattajani, ja hän on valmistava tien minun eteeni . Ja äkisti on tuleva temppeliinsä Herra jota te etsitte ja Liiton Enkeli , jota te halajatte. katso , hän tulee ,
        sanoo Herra Seebaot .

Seuraaviss paikoissa Matt. 1:20 , 2:13 .19.
        Matt. 4:11. ;17:3 ..22:13.. 30.; 24:30 . ; 25:31.; 26:53. ; 28:2, 5,-6, -7.

• teutatess
        teuta kirjoitti:

Mark. 1:13. Neljäkymmentä päivää Hän oli autiomaassa saatanan kiusattavana . Hän oli villieläinten
        joukossa, ja Enkelit pitivät Hänestä huolta.

mark. 16:5-7. Sisälle hautaan mentyään , he näkivät oikella puolella istumassa nuorukiasen , jolla oli yllään
        valkoiset vaatteet . He säihkätivät ,,Mutta nuoruksinen sanoi: "Älkää pelästykö . Te etsitte Jeesus Natsarealaista , joka oli ristiinnaulittu . Hän on noussut kuolleista , ei Hän ole täällä. Tuossa on paikka ,
        johon Hänet pantiin. ..Menkää nyt sanomaan Hänen opetuslapsilleen , myös Pietarille , "Hän menee teidän edellänne Galileaan . Siellä te näette Hänet , niin kuin Hän itse teille sanoi".
        Nuorukainen oli Enkeli.

• teuta
        teutatess kirjoitti:

Mark. 1:13. Neljäkymmentä päivää Hän oli autiomaassa saatanan kiusattavana . Hän oli villieläinten
        joukossa, ja Enkelit pitivät Hänestä huolta.

mark. 16:5-7. Sisälle hautaan mentyään , he näkivät oikella puolella istumassa nuorukiasen , jolla oli yllään
        valkoiset vaatteet . He säihkätivät ,,Mutta nuoruksinen sanoi: "Älkää pelästykö . Te etsitte Jeesus Natsarealaista , joka oli ristiinnaulittu . Hän on noussut kuolleista , ei Hän ole täällä. Tuossa on paikka ,
        johon Hänet pantiin. ..Menkää nyt sanomaan Hänen opetuslapsilleen , myös Pietarille , "Hän menee teidän edellänne Galileaan . Siellä te näette Hänet , niin kuin Hän itse teille sanoi".
        Nuorukainen oli Enkeli.

Enkeli ilmoittaa Sakariaalle Johanne kastajan syntyväksi. Luuk. 1:11.-19. Enkeli oli Gaabriel Joka seisoo
        Jumalan edessä , ja minä lähetetty puhumaan sinulle julistamaan sinulle tämän ilosanoman. 20 Ja katso ,
        sinä tulet mykäksi etkä kykene mitään puhumaan siihen päivään saakka, jona tapahtuu , sentähden ettet minun sanojani , jotka käyvät aikanaan toteen .
        1: 26 Kun Elisabet oli kuudennella kuulla Lähetti Jumala taas Gaabrielin kaupunkiin joka oli nasaret .
        27. neitsyeen tykö , joka oli kihlattu Joosef nimiselle miehelle Daavidin suvusta ja Neitsyt Maria.
        28. Ja tullessaan sisälle hänen huoneeseen Enkeli sanoi "Teve armoitettu ! Heera olkoon sinun kanssasi .
        29-39..

• teuta
        teuta kirjoitti:

Enkeli ilmoittaa Sakariaalle Johanne kastajan syntyväksi. Luuk. 1:11.-19. Enkeli oli Gaabriel Joka seisoo
        Jumalan edessä , ja minä lähetetty puhumaan sinulle julistamaan sinulle tämän ilosanoman. 20 Ja katso ,
        sinä tulet mykäksi etkä kykene mitään puhumaan siihen päivään saakka, jona tapahtuu , sentähden ettet minun sanojani , jotka käyvät aikanaan toteen .
        1: 26 Kun Elisabet oli kuudennella kuulla Lähetti Jumala taas Gaabrielin kaupunkiin joka oli nasaret .
        27. neitsyeen tykö , joka oli kihlattu Joosef nimiselle miehelle Daavidin suvusta ja Neitsyt Maria.
        28. Ja tullessaan sisälle hänen huoneeseen Enkeli sanoi "Teve armoitettu ! Heera olkoon sinun kanssasi .
        29-39..

Luuk. 2:9-13.(14-15 ),21.;
        4:1; ,10. ;24:5.

• teutatess
        teuta kirjoitti:

Luuk. 2:9-13.(14-15 ),21.;
        4:1; ,10. ;24:5.

Joh. 20: 12. ja näki kaksi enkeliä valkeissa vatteissaan istuvan, toinen pääpuolessa ja toinen jalkopuolessa , siinä, missä Jeesuksen ruumis oli maannut.

• teuta
        teutatess kirjoitti:

Joh. 20: 12. ja näki kaksi enkeliä valkeissa vatteissaan istuvan, toinen pääpuolessa ja toinen jalkopuolessa , siinä, missä Jeesuksen ruumis oli maannut.

Joh. 5:4 ,on ollut aiemmissa ,käsikirjoituksissa , ja 1913. painetussa väliaikaisessa käännöksessä hakasissa,
        "Se kuului näin : 'Ajoittain astui näet Enkeli alas lammikkoon ja kuohutti veden , joka silloin sihhen ensin ehti astua , se tuli terveeksi , sairastipa hän mitä tautia tahansa ' Myös vanhemmissa käsikirjoituksissa
        siitä on mainintoja . KR:n tekstissä on mainintoja kuohuttamisesta. 'odottivat veden liikkumista (3).
        kun vesi on liikkunut (7)' ".

• teuta
        teuta kirjoitti:

19. Mutta yöllä avasi Herran Enkeli vankilan ovet ja vei heidät ulos ja sanoi.: 20: Menkää ja astukaa esiin ja puhukaa pyhäkössä kansalle kaikki tämä "elämän sanat" .

Apt. 10 : 3 . Hän näki selvästi näyssä , noin yhdeksänneliä hetkellä päivästä , Jumalan Enkelin , joka tuli sisään hänen tykönsä , ja sanoi hänelle "Kornelius" . 4. Tämä loi katseensa häneen ja sanoi peljästyneenä : "Mikä on , Herra ?" Enkeli sanoi hänelle ; "Sinun rukouksesi on ja almusi ovat tulleet muistoon Jumalan edessä.
        5-8 , 11-16... Pietarin vielä puhuessa. Tuli Pyhä Henki heidän päälleen Jakeet 34-43..44-48 .

12:1-11 jakeessa 7 Enkeli ja 8-10. ja 11,,,23 . herodes , madot syövät hänet .

• teuta
        teuta kirjoitti:

19. Mutta yöllä avasi Herran Enkeli vankilan ovet ja vei heidät ulos ja sanoi.: 20: Menkää ja astukaa esiin ja puhukaa pyhäkössä kansalle kaikki tämä "elämän sanat" .

Apt. 10 : 3 . Hän näki selvästi näyssä , noin yhdeksänneliä hetkellä päivästä , Jumalan Enkelin , joka tuli sisään hänen tykönsä , ja sanoi hänelle "Kornelius" . 4. Tämä loi katseensa häneen ja sanoi peljästyneenä : "Mikä on , Herra ?" Enkeli sanoi hänelle ; "Sinun rukouksesi on ja almusi ovat tulleet muistoon Jumalan edessä.
        5-8 , 11-16... Pietarin vielä puhuessa. Tuli Pyhä Henki heidän päälleen Jakeet 34-43..44-48 .

12:1-11 jakeessa 7 Enkeli ja 8-10. ja 11,,,23 . herodes , madot syövät hänet .

Room. ei ,, 1 Kor.ei , 2 Kor .ei. Gal. ei , Ef. ei, Fil. Ei , Kol. EI ,1 Tess. ei , 2 Tess. Ei .
        1 Tim.Ei, 2 Tim. Ei, Filemon 1 luku .EI, Hebr. 1:4. tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi , kuin hänen pereimänsä nimi on jalonpi kuin heidän . 6- 7 . 13.

• teuta
        teuta kirjoitti:

Room. ei ,, 1 Kor.ei , 2 Kor .ei. Gal. ei , Ef. ei, Fil. Ei , Kol. EI ,1 Tess. ei , 2 Tess. Ei .
        1 Tim.Ei, 2 Tim. Ei, Filemon 1 luku .EI, Hebr. 1:4. tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi , kuin hänen pereimänsä nimi on jalonpi kuin heidän . 6- 7 . 13.

1 Piet . ei , 2 Piet. ei ,

• teuta
        teuta kirjoitti:

1 Piet . ei , 2 Piet. ei ,

3 Loh. ei

• teuta
        teuta kirjoitti:

3 Loh. ei

Jaak. 1-5 , EI .

Juudaa .1:6 Ja että hän ne enkelit, jotka eivät säilyttäneet valtaasemaa...

• teuta
        teuta kirjoitti:

Jaak. 1-5 , EI .

1:1 on,
        2:1on ,,2:8 on,, 2:12 on ,, 2: 18 on ,,
        3: 1 on ,, 3: 7 on ,, 3:14,on ,,
        4: ei.
        5:11on ,,
        6: ei
        7:1-2on ,, 7:11-12 on ,,
        8:1-3 on ,,5-8,, 10,,12.
        9: 1 on ,,13-15,,
        10: 1 on ,, 5 on ,,7 on ,,9-10,
        11:15 on ,
        12: 7 on ,,9 on
        13: Ei
        14: 6 on ,, 8-10,on ,, 17-19,on
        15:1 on ,,6 on .
        16:1 on ,,3-5,on ,, 8,on 10 on ,, 12 on ,, 170n ,,
        17 :1on ,, 7on ,,
        18:1 on ,, 21on,
        19: ei
        20 :1 on
        21:9 on ,,12 on
        22: 6 on ,,8 on..

Noin suurinpiirtein käyty Raamattuläpi.

• Teutatess
        teuta kirjoitti:

Joh. 5:4 ,on ollut aiemmissa ,käsikirjoituksissa , ja 1913. painetussa väliaikaisessa käännöksessä hakasissa,
        "Se kuului näin : 'Ajoittain astui näet Enkeli alas lammikkoon ja kuohutti veden , joka silloin sihhen ensin ehti astua , se tuli terveeksi , sairastipa hän mitä tautia tahansa ' Myös vanhemmissa käsikirjoituksissa
        siitä on mainintoja . KR:n tekstissä on mainintoja kuohuttamisesta. 'odottivat veden liikkumista (3).
        kun vesi on liikkunut (7)' ".

Jae 7. sanotaan Sairas vastasi hänelle : Herra minulla ei oleketään ,joka veisi minut lammikkoon , kun vesi kuohutettu : ja aina kun olen menossa , astuu toinen sinne ennen minua.
        8. Jeesus sanoi hänelle: "Nouse , ota vouteesi ja käy ".
        9.Ja mies tuli kohta terveeksija otti vuoteensa ja kävi.

• teuta

Ymmärrystä , millainen KuninGas tämä Nepuganessar oli , Hänellä oli 128 maakuntaa ja kuninkaita
        jokaisessa maakunnassa , ja hän sanoi nuo sanat . Kiitetty olkoon Danielin ja Ystäväin JUMALA: Hän
        lähetti Enkelinsä ja pelasti palvelijansa , jotka luottivat Häneen eivätkä välittäneet Kuninkaansa käskystä.
        että palvella muuta Jumalaa kiun Omaansa.29. Siksi minä kääsken nyt näin : Jokainen --olkoon hän mitä kansaa , kansakuntaa tai kieltä tahansa -- joka puhuu loukkaavasti Danielin ja hän ystäviensä Jumalasta , hakattakoon kappaleiksi ja hänen talonsa hajotettakoon soraläjäksi . Tälläisesta vaarasta ei mikään muu
        Jumala olisi pystynyt pelastamaan ", .

• teu-
        teuta kirjoitti:

Jaak. 1-5 , EI .

korjaan

• teutatess
        teuta kirjoitti:

1:1 on,
        2:1on ,,2:8 on,, 2:12 on ,, 2: 18 on ,,
        3: 1 on ,, 3: 7 on ,, 3:14,on ,,
        4: ei.
        5:11on ,,
        6: ei
        7:1-2on ,, 7:11-12 on ,,
        8:1-3 on ,,5-8,, 10,,12.
        9: 1 on ,,13-15,,
        10: 1 on ,, 5 on ,,7 on ,,9-10,
        11:15 on ,
        12: 7 on ,,9 on
        13: Ei
        14: 6 on ,, 8-10,on ,, 17-19,on
        15:1 on ,,6 on .
        16:1 on ,,3-5,on ,, 8,on 10 on ,, 12 on ,, 170n ,,
        17 :1on ,, 7on ,,
        18:1 on ,, 21on,
        19: ei
        20 :1 on
        21:9 on ,,12 on
        22: 6 on ,,8 on..

Noin suurinpiirtein käyty Raamattuläpi.

Kaikki muut kirjat , määrällään.

• teutatess
        teu- kirjoitti:

korjaan

Johdanto:

Juudas , tämän kirjeen laatija , oli vanhan kirkon perimätiedon mukaan Jaakobinkirjeen laatijan veli , yksijeesuksen velipuolista ,ks. Matt. 13:55,; Mark. 6:3. Syynä siihen oli , että kupkikaan ei kirjeessään
        maininnut sukulaisuuttaan Jeesuksen kanssa , oli vaatimattomuuden ohella tietoisuus siitä , että Jumalan
        edessä ja seurakunnassa tämä sukulaisuus ei merkinnyt mitään oleellista.

Juudas lausuu kutsutuille tervehdyksen , kehoittaa kilvoittelemaan uskon puolesta viettelijöitä vastaan ,
        muistuttaen niistä rangaistuksista , jotka ovat kohdanneet sekä epäuskoisia että Enkeleitä,
        ja viitaten Eenokin ennustukseen . .Kehoituksia ja lopputoivovotus .

• teutatess
        teuta kirjoitti:

Ymmärrystä , millainen KuninGas tämä Nepuganessar oli , Hänellä oli 128 maakuntaa ja kuninkaita
        jokaisessa maakunnassa , ja hän sanoi nuo sanat . Kiitetty olkoon Danielin ja Ystäväin JUMALA: Hän
        lähetti Enkelinsä ja pelasti palvelijansa , jotka luottivat Häneen eivätkä välittäneet Kuninkaansa käskystä.
        että palvella muuta Jumalaa kiun Omaansa.29. Siksi minä kääsken nyt näin : Jokainen --olkoon hän mitä kansaa , kansakuntaa tai kieltä tahansa -- joka puhuu loukkaavasti Danielin ja hän ystäviensä Jumalasta , hakattakoon kappaleiksi ja hänen talonsa hajotettakoon soraläjäksi . Tälläisesta vaarasta ei mikään muu
        Jumala olisi pystynyt pelastamaan ", .

Sisälsi tämä tutkielma . Jos sen tekisi joku toinen tulos voisi olla vähän eri
        Koska niitä on useita tapauksia vaikka huomioisi. Evankelistojen kanssa,

• lätsä pekka

Jumalalla on seitsemän arkkienkeliä eli jumalan pojat. Mikael, Gabriel, Rafael, Uriel, Chamuel, Jofiel, Zadkiel

• teuta

He kaikki oli el:lliä

• Huomautan

Älkää sotkeko Raamattuun sinne kuulumattomia kirjoituksia.

• teuta
        Huomautan kirjoitti:

Älkää sotkeko Raamattuun sinne kuulumattomia kirjoituksia.

Sitä joka hänen nimensöä turehaan lausuu !
        Eikä niitä jotka , lisäävät jotakin Raamattuun , he saavat ne vitsaukset kärsiä
        jotka on Raamatussa mainittu , ja varsinkin ne vitsaukset jotka oli Egyptissä.

• teutatess

Ainakin kolme kertaa , ilman vaikutusta , mikähän on selitys ?

• teuta

Ole käsitelleet määriä , mutta kuiten kin on enkeleitä , ja niiden mainintoja ja kohteita .

Tässä on 94 tapausta käsitelty , se saa nyt riittää .

• teutatess

Niin se on , Enkelit on Jumalan henkilökuntaa.

• teuta

Muistaako joku . Olisiko KL. käsitellyt aihetta .

• "enkelit"

olivat varmaankin lestadiolaisia?
      Ilman korvakoruja.

• teuta

En usko että kukaan nykyisistä vanhimmistäkaan saa paikkaa vanhinpana taivaassa .

En vie taivaspaikkaa , mutta siellä on jo 24 vanhinta , jotka palvelee Jumalaa , ja on jo
        muutanan 1000 v. palvelleet . Siis enkelit on Jumalan asettamia , eikä ihmisten, seillä
        on muutania ihmisistä tehtyjä jo ,,Mikään ei ole Jumalalle mahdatonta.

• kumma,
        teuta kirjoitti:

En usko että kukaan nykyisistä vanhimmistäkaan saa paikkaa vanhinpana taivaassa .

En vie taivaspaikkaa , mutta siellä on jo 24 vanhinta , jotka palvelee Jumalaa , ja on jo
        muutanan 1000 v. palvelleet . Siis enkelit on Jumalan asettamia , eikä ihmisten, seillä
        on muutania ihmisistä tehtyjä jo ,,Mikään ei ole Jumalalle mahdatonta.

että ei niitä kukaan ole koskaan nähnyt.
        Paitsi eräs Reiska juopoteltuaan 15 vuotta.

• teuta
        kumma, kirjoitti:

Jotka oli raamatussa mainittu , myös nähty.

• teuta
        kumma, kirjoitti:

Kuule Reiska sun ei tartte enää dokata. Ja Reiska lopetti ,,Niinkö?..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      132
      8122
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      158
      7344
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      185
      4995
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      251
      3352
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      104
      2842
    6. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      7
      2644
    7. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      147
      2475
    8. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      174
      2255
    9. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      18
      1955
    10. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      12
      1949
    Aihe