Siitä on tunnettua aikaa , kun Jooseff vielä eli ja vaikutti "pääministerinä "heillä oli Goosenin maassa
30 hyvää vuotta Jumala oli sanonut Aabrahamille , 3-4 polvea jälkeläisesi on toiseen sidottuna .
Ne polvet on laskettu LEEVI :Ikä 137 vuotta ,josta egyptissä 80 v.
Leevin poika , KEHAT: Ikä 133 vuotta , kaikki egyptissä
Kehatin poika , AMRAN: Ikä 137 vuotta , -""-
Amran poika , MOOSES: iKÄ 120 VUOTTA , josta 80 Egyptissä . Yht =430 vuotta -30 jotka ei orjuudessa = 400.
Israelin orjuus
10
135
Vastaukset
- teuta
2 Moos. 13:20 . Heitä oli noin 600'000 jalkamiestä, siihen aikaan laskettiin n 8 lasta/perhe
Vaimot ja vanhukset ,, Kaikki sotmiehet ei ollut naimisissa mutta vaikka 100'000 olisikin ollut
yksinäisiä päästään helposti lukuun 6'000'000 miljoonaa.
Tämä laskelma sen tähden ,kun täällä oli vastattain siitä kyse.- teuta
Laskelman aseeseen kelpaavaa miestä 645'550, leeviläiset jotka oli pyhitetty papeiksi yms.
- Trajaanus
Israelin kansan pelastajaksi . Mooses palaa EGyptiin Israelin luo ,
Mooses ja Aaronin ensimmäinen käynti Faaraon luona . Israelilaisten pakkotyötä kovennetaan.
Herra uudistaa käskynsä ja lupaukset Moosekselle ,
Mooseksen sauva muuttuukäärmeeksi ensimmäinen vitsaus : Niilin vesi muuttuu vereksi . - teutatess
Siitä , joku vähätteli kovin mitähän nyt sanoo.
- teutatess
teuta kirjoitti:
Laskelman aseeseen kelpaavaa miestä 645'550, leeviläiset jotka oli pyhitetty papeiksi yms.
2 Moos. 3:13. Mooses sanoi Jumalalle : "katso kun minä menen Israeliläisten luo ja sanon heille "Teidän Jumalanne on lähettänyt minut teidän luoksenne ", ja kun kysyvät minulta 'Mikä Hänen nimensä on ?'
niin mitä minä vastaan .14., Jumala vastasi Moosekselle ; "Minä olen se, joka minä olen " . Ja Hän sanoi vielä:
"Sano Israeliläsille näin: Minä olen lähetti minut. 15. Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle "Sano Israeliläisille näin: Herra teidän isienne Jumala , Aabrahamin Jumala , Iisakin Jumala , Jaakobin Jumala , lähetti Minut.
teidän luoksenne , tämä on minun Nimeni iankaikkisesti , ja näin minua kutsuttakoon , sukupolvesta , sukupolveen.
Minä olen Hebreaksi ehjee ; muistuttaa Herran nimeä JaHve.
- teuta
Egyptin Faarao TUTIMAIOS. TUTKIJOIDEN MUKAAN Faarao menetti henkensä tavalla jollaista ei ole tapahtunut koskaan ennen , He menehtyivät vesipyrteissä kaislameressä "Paikassa jota nimitetään Piikarotiksi "
Tämä Farao oli keskisen Egyptin kuningas sen viimeinen hallitsija , hänen kuoltuaan Idästä hyökkasi
vahva vihollinen amalekkilaisten kans, ja valloitti sen . - teuta
Kun oli kulunut 350 vuotta siitä kun Jaakob oli tullut porukoineen Egyptiin .
oli jo Jumala kuullut heidän valituksensa , koska säästi Mooseksen josta tuli
Pelastaja Israelin kansalle . Tästä näemme heti kuinka Jumala hoitaa asioita,
Hän näkee kaiken , Hän tietää kaiken , millainen on Hänen almanakka tai kello
Kun Hän oli säätänyt pojan , ja päättänyt että siitä tehdään luku ja kirjoitus taitoinen
Hän hoiti pojan Faaron siskolle , joka oli rukoillut itselle poikaa , sen hän Egypiläisenä ,
oli tietnkin tehnyt jollekin kivi jumalalle .
Mutta niin vain kävi että hän sai faarolta luvan pitää se poika , jolle antoi nimen vedestä nostettu,
MOOSES, poika olikin vanhalle faaraolle mieleinen , jopa aika ajoin mieluisampi kuin oma poika
Silloinkin oli vanha tapa lapsi oli 15 vuotiaaksi 15 v. nuori , vasta 30 v. oli aikuinen . Mooses sai
prinssin koulutuksen . hän oli kova sotapäällikkö ,n. 4 v. kunnes Faarao asetti Hänet rakentamaan RAMSES
kaupunkia , sen rakennus kesti 6 v. Kaupunki valmistui Faaraon 80 vuotis päiväksi .- teuta
Niissä Rakennus puuhissa, tietenkin sattui monen laista, Kupunkiin piti pystyttää Faaraota
ihmettämään , korkea neliskanttinen teräväkärkinen muisto kivi "mooseksen neula" joka
oli n.270 kyynärää pitkä , neliskanttinen jonka sivut oli n. 10 kyynärää joka hitaasti oheni
ylös päin ja joka oli 250 kyynärän kohdata vielä 7 kyynäärää ja viimeisen 20 kyynärän jälkeen
tavoitti piikin.
Se oli yhtä lohkoa painoi suunnattomasti, sen valmis paino on ollut n. 640'000 kg.
Sen pystykseen oli tehty 20 kyynrää syvä paikka , toiseen renaan siis tulo renaan pitkä
viisto tie hirsistä hiekasta jossa tämä järkäle liikkui tukeilla , tarvittiin 100'000 orjaa
liikuttamaan sitä , kun alkoi varsinainen pystytys , asetettiin kummallekin sivuille 10'000
orjaa varmistanaan suorassa pysyminen, tietenkin köysillä ja taakse jäi 10'000 jarruksi
kun pystytys alkoi veti 100'000 orjaa järkäleen liikkeelle . ja hums "neula " oli paikoillaan .
Saman aikaan oli vanha Ramses saapunut paikalle , ihmetteli orjien määrää jos nuo
saisi aseet , ne voittaisi heidät. muuten oli Rakentamisen tyytyväinen . Kaupunki alkoi
jo näyttää valmiilta . - teuta
teuta kirjoitti:
Niissä Rakennus puuhissa, tietenkin sattui monen laista, Kupunkiin piti pystyttää Faaraota
ihmettämään , korkea neliskanttinen teräväkärkinen muisto kivi "mooseksen neula" joka
oli n.270 kyynärää pitkä , neliskanttinen jonka sivut oli n. 10 kyynärää joka hitaasti oheni
ylös päin ja joka oli 250 kyynärän kohdata vielä 7 kyynäärää ja viimeisen 20 kyynärän jälkeen
tavoitti piikin.
Se oli yhtä lohkoa painoi suunnattomasti, sen valmis paino on ollut n. 640'000 kg.
Sen pystykseen oli tehty 20 kyynrää syvä paikka , toiseen renaan siis tulo renaan pitkä
viisto tie hirsistä hiekasta jossa tämä järkäle liikkui tukeilla , tarvittiin 100'000 orjaa
liikuttamaan sitä , kun alkoi varsinainen pystytys , asetettiin kummallekin sivuille 10'000
orjaa varmistanaan suorassa pysyminen, tietenkin köysillä ja taakse jäi 10'000 jarruksi
kun pystytys alkoi veti 100'000 orjaa järkäleen liikkeelle . ja hums "neula " oli paikoillaan .
Saman aikaan oli vanha Ramses saapunut paikalle , ihmetteli orjien määrää jos nuo
saisi aseet , ne voittaisi heidät. muuten oli Rakentamisen tyytyväinen . Kaupunki alkoi
jo näyttää valmiilta .Oli tulossa , alipäällystönsä ja orjien vällillä olevan asumuksen luo , siellä oli aikomus ruskittaa
nuori mies , enää paikalla oli vain ruoskittaja , joka ei huomannut moosesta , hän ehti vain kolme
sivallusta kun Mooses nappasi ruoskan , salmana kietoi sen ruoskijan kaulaan ja kusisti , ruoskija
kuoli , Mooses tunsi kivenhakkaajan Joosuan, He hautasivat Egyptiläisen , ja katsoivat ettei heitä
tullut paljastettua .
Huomenna se tuli jotenkin selville , siitä pitäen nuorempi faarao pisti Mooseksen viraltä .
ja lähetti hänet maan pakoon , Mooses sai erämaat , käärmeet ja skopioonit hallintaansa .
Eväs laukun vesi leilin , niillä olisi pärjättävä.
2 Moos.2:14. tämä siis teko oli tullut ilmi .
- teutatess
Egyptiin , oli 1877 eKr. Siihen sovitetaan , se vapaa ika joka oli heidän tulonsa jälkeen
n.30 vuotta Siihen 400 vuotta orjuutta on herran lupaus vapautuksesta. ja se oli 1447 eKr.
Sen vuoden Pääsiäinen , jolloin Faaraon ja kaikkien luona joissa oli heidän esikoinen se
tapettiin sitä vitsausta oli. Herra pitänyt , ikäänkuin "takataskussa" faaraon paatuminen
teki sen mahdolliseksi onko kukaan ajatellut , mitä se on vaikuttanut "meikäläisten nimeen "
vai eikö mitään ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama987761Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1366493Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1764618Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2373149Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta962693Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh582092- 1471788
Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari31737Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa141624Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971594