Minusta on aivan törkeitä! Esimerkki joku reimatekin haalari! Ihmiset huutaa kilpaa niin että toistasataa maksaa?? Ja päälle kun saa vielä pipon ja hanskat niin "vitsi mikä löytö ku satasella sain"! Kuiteskin kyse on KÄYTETYSTÄ vaatteesta! Jos vaihtoehtona on viimevuoden malli käytettynä 100 eurolla tai tän vuoden malli upouutena 150 eurolla niin kyllä sen uuden ostaisin. Oon just miettinytkin että taidan pistää lasteni vaatteet huutonettiin myyntiin kun niistä nettoo jo melki sen summan minkä uutena maksoi! Jos menee tavalliselle kirpputorille niin ei kukaan maksais yli sataa euroo jostain käytetystä talvivaatteesta! Itsellä on juuri läjä vaatteita lähdössä kirpparille myyntiin ja ajattelin pyytää keväthaalareista 3 euroo ja vauvan talvihaalarista 4 euroo. muista vaatteista 10 senttiä-2 euroo vaikka olis uutena maksanut mitä!
Ihmettelen vaan nykyisin tätä kirpparitouhua!
Tai tyhmähän ei ole se joka pyytää vaan joka..
Huutonet hinnat!
14
771
Vastaukset
- huvittunut mamma
Arvaa kuinka monet kerrat olen huvittanut itseäni lukemalla huuto.nettiä sekä tämän Suomi24:n toria. =)))
Joku kauppaa jotain vanhaa lypsyjakkaraa lähes barokkiin verrattavana antiikkina ja kuvittelee, että kyseessä on suurenkin yleisön mielestä aarre - jos sillä on itselle ollut jotain tunnearvoa, kun oma mummo on istunut sillä. Toinen kauppaa tosissaan 10v vanhaa risaista muovista pyykkikoria samaan hintaan kuin se kaupassa maksaa uutenakin ja olettaa että siitä joku maksaa tosissaan jotain. Sitten näkee juuri tätä vaate- ja asustekauppaa. Kulahtaneita muovisia käsilaukkuja, joista itse on maksettu henkan ja maukan tarjouksessa viisi vuotta sitten kymppi, onkin nyt suuri aarre, ja hinnoittelu sen mukaan. Ja ilmoituksessa lukee "upea, kaunis, naisellinen, uudenveroinen". XD Jotkut vaan rankkaa omat "aarteensa" aika arvokkaiksi, kumma kun ei itselle enää kelpaa. Päivän huumoripläjäys tulee näistä ilmoituksista - ja ihan ilmaiseksi :D - että näinkin..
Juuri kävin lastentarvikekirppiksellä, ja voi ihmispoloja mitä hintoja kulahtaneista ja risoista vaatteista pyytävät! En kyllä laittaisi edes myyntiin sellaisia riepuja, mitä kaikki pöydät oli tulvillaan. Nykyään ei alle euron ole mitään, vaikka olisi kyseessä puoliksi syöty kirja, jossa on kaksi sivua jäljellä. No siinähän kuskaavat kamaa edes takaisin, kun ei niitä kukaan osta.
Itse laitoin heinäkuun helteillä itsepalvelukirppikselle myyntiin kamaa alk. 5 sent. Yli puolet myyntipöydistä oli tyhjillään, joten kilpailua oli siis vähemmän. Joka päivä kävin viemässä kassikaupalla lisää tavaraa, kun menivät hyvin kaupaksi. Kiertelin aina käydessäni myös muut pöydät, mutta niissä samat kamat lojuivat päivästä toiseen hirveine hintoineen. Lopetuspäivänä naapuripöytää vuokrannut täti kauhisteli hellettä, ja syytti säätä, kun ei ole juuri mitään mennyt koko viikkona kaupaksi. Itse nettosin niin, että ostin itselleni etelänloman ja jäi vielä käyttörahaakin matkalle, niin ettei tarvinnut tiliin kajota. Ahneella oli paskainen loppu, minä sen sijaan nautin leppoisasta lomasta syöden jäätelöannoksia rantatuolissa :)- Isä itsekin
Tulee aina välillä tosiaan ihmeteltyä, kun ihmiset myyvät ihan silkkaa jätettä kirppispöydillään. Itse olen törmännyt esimerkiksi sellaiseen muoviseen hiekkalaatikolla käytettävään pikkuautoon, josta puuttui eturenkaat, hintalappuna 0,20 euroa ... juu ei kovin kallis, mutta kuka nyt ostaisi rikkinäisen lelun lapselleen, kun eurolla saa vastaavan uutena. Samalla pöydällä myytiin myös vauvan kuvakirjaa 0,50 euron hintaan... kirja oli ollut kovassa käytössä ja sen kulmat oli mm. purtu sellaiseksi harmaaksi mössöksi... että juu, kaupaksi menee varmaan.
- ale-ale-ale
Miksi maksaa viimevuoden mallista käytettynä satasta tai upouudesta enemmän, kun kaupasta saa alesta samaa tavaraa halvemmalla?
Parhaat naurut sain keväällä kun kattelein "vielä laput kiinni" -ilmoituksia ja hintapyyntö vähän vajaa ovh. Samaan aikaan samaa haalaria sai marketista -30--40%.
Heinäkuussa reimatec talvihaalari -70% tarttui kaupasta mukaan. Sillä tekee ihan kivan tilin ens keväänä vähän käytettynä :) - gpså
taito huutaa tavaraa järkevään hintaan. Ihan sama joka tuotealueella.
- näin se vain on
"Tyhmä ei ole se joka myy, vaan se joka ostaa" =)
- kelt. pörssi parempi
Tuotteilla on minimihinta, ja ne ovat jo valmiiksi ylihintaisia. Alle minimin kun ei voi huutaa, niin jää huutamatta kokonaan.
- ksdfjsdiogusdkfj
Ihan samaa olen itsekin "kauhistellut", mutta jos merkki on Reimatec tai joku muu kalliimpi merkki, niin käytetystä saa maksaa maltaita, ite ostan sitte ennemmin kaupasta uuden ja laitan sen parikymppiä til. Ite ku myyn niin päätarkotus on vaan päästä vanhasta tavarasta eroon vaikka sitte halvemmallakin.
- pitää nähdä
näkemättä mitään käytettyä joten sanon ei kaikille netissä myytäville...
- 43jh
niinhän tuo näkyy olevan :) Ja totuushan on, että kaikkea saa pyytää.... Joskus kyllä myönnän itsekin alkuaikoina menneeni siihen halpaan, että oho, ihana paita huutonetissä, huudanpa. Sitten kun alkoi laskemaan suht edulliseen hintaan vielä postarit päälle niin huhhuijaa... Itse myin siellä kerran vaatteita ja joku onneton huusi kaksi imetyspaitaa minulta ja postimaksuineen hintaa kertyi sen verran, että henkkamaukalta olisi varmasti saanut uudet tilalle :) Hieman ostaja nurisi postimaksuista, mutta minkäs minä sille voin jos olen hinnan ilmoittanut ja hän on päättänyt sen huutaa ;/
- mm-m
juuri näin! ihmiset ostaa kirppareilta parilla eurolla ja laittaa sitten ylihinnoilla huutoon...
- kjgtumk
Huutonetin lastenvaateosastolla pesii pahimmat koijarit, jotka kahmii tavaraa aleista, ostaa puoli-ilmaisiksi kirpparilta tai toisilta käyttäjiltä, myyvät vanhat rätit "käyttöönottopestyinä" ja tuplatunnuksilla vedättää hinnat pilviin, silti mammat huutaa kilpaa. :P
- Kateelliset vittuun!
Mikä riepoo? Siis se, että joku saa rahaa! Tyhmä on se joka maksaa, ei se joka pyytää!
- no vaikka sinne
Jos kohteen kuvaus on rehellisesti tehty, eikä siinä valehdella esim. tuotteen hankintahintaa ja käyttöikää, niin asia on täysin ok.
Huutonetiin rekisteröityneiden tulee olla täysivaltaisia ja siis itse vastuussa huudoistaan ja myynneistään. XD
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh952318Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1791913- 1791456
- 246900
- 79882
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11796- 62789
- 55702
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako213643Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349611