Vain muodollinen tuomio ?

Kestoaika? Kysyy alex.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9352881

anne-elina puolestaan pelkää, että jumalaton ei edes kuole
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9353425

Kun Raamattu sanoo, että Jumala tuo kaikki teot tuomiolle,
niin voimme olla varmat siitä, että ne joilla ei ole Kristusta,
saavat riittävän rangaistuksen. Tarkoittaa sitä, että vähintäänkin
yhtä paljon joutuvat iankaikkisuudessa kärsimään, kuin mitä ovat
täällä ajassa aiheuttaneet kärsimystä.

JOKU PUOLUSTAA JUMALATTOMUUTTA NÄINKIN RAJUSTI:

##: Pimeyden ruhtinas koettaa uskotella ihmisille, että
koska kaikki ovat kuolemattomia, joutuvat katumattomat
syntiset loppumattomaan kärsimykseen. _##

Kun Jumalan pitkämielisyys täällä ajassa jaksaa odottaa
katumatonta katumaan ja jos tämä ei Jumalan hyvyyden
vetämänä kuitenkaan tahdo katua ja tulla Jeesuksen uskoon,
niin miksi minä lohduttelisin jumalatonta, että ei sillä niin väliä.
Parempi on korostaa, että ainoa oikea tie on tulla Jeesuksen luo.
Ja sillä siisti.
On yhdentekevää, kuinka - "kestävä", kuten alex luonnehtii - on
jumalattomien rangaistus, kun ero Jumalasta on jo sinänsä
äärimmäisen julma itse valittu kohtalo.

Meidän tulee puolustaa jumalatonta siten, että johdattelemme
häntä elämän tielle. Ainoa todellinen vaihtoehto on uskoontulo.
Ei sovi jättää kellekään mahdollisuutta punnita muun vaihtoehdon välillä. Miljoonat ihmiset lähtisivät tästä maailmasta heti omankäden oikeudella, jos uskoisivat todeksi sen valheen,
että lopullinen - "toinen kuolema" - kuolema on helppo loppu.

Luuk. 16:23
Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
24
Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
25
Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa;
mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.

26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'

Minä sain armon valita tämän nöyrille tarjotun uskon tien - samaisessa luvussa ilmoitetun:

Luuk.16:16
Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti;
siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa,
ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

Ei kukaan voi sanoa että laki minut määräsi kadotukseen,
sillä meille on avattu armon tie, joka avautuu uskolle.

28

588

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tri Flink ja adventismi toteavat että helvetti ei ole kaatopaikka
      vaan tulinen järvi. Ennemminkin siis tulivuorenpurkauksen synnyttämä laavajärvi kuin palava kaatopaikka.

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8532220/45579331
      ###: Ehdoton EI
      TimoFlink 27.8.2010 08:45
      Sanon kirkkoni teologian tuntevana adventistina ehdottoman EI väitteesiisi, sillä

* Emme usko saatanan olevan sijaiskärsijä.
      . .
      * Pedon merkki ei ole sunnuntaina kirkossa käyntiä tai lepäilyä.
      Se on sotaa sapattia ja sapatin Herraa vastaan.
      * Helvetti ei ole kaatopaikka. Se on syntiset hävittävä tulijärvi viimeisellä tuomiolla (Ilm. 20 & 21). _###

Adventtiopin viitekehyksistä ja Sanasta löytyy tämä todistus,
      että lopullinen rangaistus jumalattomille on ihan todellinen ja
      tuntuva:

Ilm. 14:10
      joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
      [Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24]
      11
      Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti.
      Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen.

Huomaa "yhtä lailla" - kova kohtalo kuin saatanan kohtalo!
      Kyllä kannattaa meidän tehdä parannusta ja pitäytyä Herrassa.
      Vaikka itsensä nöyryyttäminen onkin usein kiusallista puuhaa.

antti

• Hes.9:10
        Niinpä minäkään en sääli enkä armahda.
        Minä annan heidän vaelluksensa tulla heidän oman päänsä päälle.

Oma vaellus oman pään päällä - ei se ainakaan rauhaa ja lepoa lupaa.

Matt. 27:25
        Niin kaikki kansa vastasi ja sanoi:
        "Tulkoon hänen verensä meidän päällemme
        ja meidän lastemme päälle".

• karismaatikko

Jos joku voi hyvällä omallatunnolla sanoa ettei helvetti ole ikuinen nii tietää varmasti että hän ei lue raamattua. Koska raamattu sanoo että "...heidän matonsa ei kuole eikä tulensa sammu".ja joh 20:10 "...ja heitä vaivataan yötja päivät aina ja iankaikkisesti" Iankaikkisesti sana tarkka merkitys on joku jolla ei ole loppua mutta on alku. Olen kuullut useiden adventistien höpöttävän vaikka kuinka päättömoiä teorioita siitä mitä tämä tarkoittaa. mutta tämä on alkuperäinen tarkoitus. äläkä yritä väänellä ilmestys kirjaa lisää nimittäin jos olet lukenut sen viimeisen luvun nii tiedät miksi niin ei kannata tehdä. anteeksi jos tuon asiani huonosti esiin mutta tämä asia on vaivannut minua pitkään

• Asian vuoksi
        karismaatikko kirjoitti:

Jos joku voi hyvällä omallatunnolla sanoa ettei helvetti ole ikuinen nii tietää varmasti että hän ei lue raamattua. Koska raamattu sanoo että "...heidän matonsa ei kuole eikä tulensa sammu".ja joh 20:10 "...ja heitä vaivataan yötja päivät aina ja iankaikkisesti" Iankaikkisesti sana tarkka merkitys on joku jolla ei ole loppua mutta on alku. Olen kuullut useiden adventistien höpöttävän vaikka kuinka päättömoiä teorioita siitä mitä tämä tarkoittaa. mutta tämä on alkuperäinen tarkoitus. äläkä yritä väänellä ilmestys kirjaa lisää nimittäin jos olet lukenut sen viimeisen luvun nii tiedät miksi niin ei kannata tehdä. anteeksi jos tuon asiani huonosti esiin mutta tämä asia on vaivannut minua pitkään

tehdä uusi nimimerkki ;) Asian vuoksi.

• karismaatikko kirjoitti:

Alex-kasi moniselitteisesti koettaa selittää tulikivijärven tyhjäksi lopuksi.
        Mutta adventismia älä syytä, sillä heillä kolmannen enkelin varoitus on
        jopa lähetysnäyn viitekehyksissä:

##: Kolmannen enkelin sanoma
        "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin, joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan.
        Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä
        . Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa - ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen. Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen" (Ilm. -14:-9 - 12).

Ensimmäisen enkelin sanoma julistaa
        ikuista evankeliumia ja kutsuu ihmisiä palvomaan oikein Jumalaa Luojana,
        koska tuomion aika on tullut.
        Toinen enkeli varoittaa
        kaikista sellaisista jumalanpalvelusmuodoista, jotka ovat vain ihmisten keksintöä. Lopuksi kolmas enkeli julistaa
        Jumalan mitä vakavimman varoituksen pedon ja sen kuvan kumartamista vastaan; siihen syyllistyvät lopulta kaikki ne, jotka torjuvat uskonvanhurskauden evankeliumin. _##
        ( http://www.adventtikirkko.fi/opetus/lahetys.htm )

Se että adventistit suullisesti kenties selostavat
        rangaistuksen kestävän vain sen mukaan, mitä on synneillään ansainnut,
        ei ole vesittämistä. Tärkeää on se, etteivät sano sen olevan vain "loppu".
        Raamatusta käy ilmi, että rangaistus voisi olla vaikkapa seitsenkertainenkin.
        Mutta tosiaan oleellista on se, että saavat ainakin ansaitsemansa rangaistuksen.

Hes.9:10
        Niinpä minäkään en sääli enkä armahda.
        Minä annan heidän vaelluksensa tulla heidän oman päänsä päälle.

Oma vaellus oman pään päällä - ei se ainakaan rauhaa ja lepoa lupaa.
        Jumalaton oikeastaan hyväksyy rangaistuksen, kuten juutalaiset aikoinaan:

Matt. 27:25
        Niin kaikki kansa vastasi ja sanoi:
        "Tulkoon hänen verensä meidän päällemme
        ja meidän lastemme päälle".

Eikö tämä ole tarpeeksi, että "yhtä lailla" pedon ja pedon väärän profeetan
        kanssa ja saatanan kanssa, joutuvat kärsimään? Näyttää siltä että joidenkin
        uskovaisten vain on mahdotonta ymmärtää että loputtomasti. Ei tarvitsekaan;
        mielestäni asiasta ei saa tehdä jonkinlaista kynnyskysymystä ja vastakkainasettelua. Olemme kahdeksan vuoden aikana nähneet palstalla,
        kuinka riitely vain hajottaa. Minä olen valmis luopumaan tuosta loputonta
        tarkoittavasta käsityksestä, niinkuin oli Urho Muromakin, pietistien keulahahmo.
        Mutta alexin linjoille en lähde, että selittäisin tulijärven tyhjäksi olemattomaksi.

• VARMAANKIN, jos joku palkkaisi alexin kiertäväksi saarnamieheksi, kestoaihe olisi,
      että jumalattoman rangaistus ei kestä, vaikka laki sitä ikuisesti
      vartioi. Olkaa huoleti jumalattomat, Jumala jonka rakkauden ulkopuolelle olette jättäytyneet, on Rakkaus.

Anne-elinan vastaavanlainen aihe paljastaa, että hän saarnaisi myös
      senkaltaista kuulijakunnalleen. Jumala joka on Rakkaus, ei voi
      rangaista sen rakkauden ulkopuolelle tietoisesti jättäytyneitä, koska Jumala on rakkaus - vaikka laki jonka tehtävä on valvoa rangaistusta, onkin
      ikuinen. Olkaa huoleti, jumalattomat, Jumala antaa teidän
      sieluillenne levon kuolemassa ja sitten lopullisesti toisessa
      kuolemassa. Ja aplodit olisivat valtavat, kun hän näin saarnaisi
      vapaa-ajattelijodien syyskokouksessa.

Mutta Raamattu luo epävarmuutta, sillä Sana toteaa, ettei
      Jumalan tarvitse olla oikeudenmukainen tai hellä väärämielisille.

Ps. 18:26 (18:27)
      puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.

Sananl. 19:1
      Parempi on köyhä, joka nuhteettomasti vaeltaa,
      kuin huuliltansa nurja, joka on vielä tyhmäkin.

Kolmannen enkelin sanoma Raamatussa:

JEESUKSEN ILMESTYS JOHANNEKSELLE 14:9-12

9 Näiden kahden jäljessä tuli vielä kolmas enkeli,
      joka kuulutti kovalla äänellä: "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin,
      10
      joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan.
      Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
      11
      Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen.
      12
      Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä,
      niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."

Johannes oli miehistä ainoa, joka uskaltautui ristin juurelle ja
      tämän haltuun Jeesus uskoi äitinsäkin. Johannes oli yksi kolmesta
      Jeesuksen uskotusta. (Pietari, Johannes, Jaakob).
      Joten on luonnollista että Jeesus antoi näyt juuri hänelle.

Jeesushan sanoi eläessään, että hänellä on vielä paljon sanottavaa
      (Ilmestyskirjan verran), mutta ette nyt vielä voi sitä kestää.
      Ja huomatkaa, tätä Johannesta kutsutaan rakkauden apostoliksi.

Joh. 16:12
      Minulla on vielä paljon sanottavaa teille,
      mutta te ette voi nyt sitä kantaa.

Turhaan me kiinnitämme niin paljon huomiota jumalattomain
      tuomioon, sillä Jeesus totesi opetuslapsissakin olevan paljon
      tuomittavaa:

Joh. 8:26
      Minulla on teistä paljon sanottavaa, ja paljosta minun on teidät tuomittava. Mutta minun lähettäjäni puhuu totta, ja minä vain ilmoitan maailmalle sen, minkä olen häneltä kuullut."

antti

• Hutkitaan

Mehän emme voi tietää onko alex-sasi myyrä vai majava, mutta Kai ja
        Antti ovat ainakin nimeltä tunnettuja uskovia ja jo siksikin punnitsevat sanansa. Kaiken kukkuraksi ovat tiettävästi kohdanneetkin toisensa,
        useitakin kertoja jonkun tiedon mukaan. Alex ei kuulemma ole
        miesmuistiin Suomessa käynytkään, joten hän ei voi tietää meitin
        adventistamme tuon taivaallista. Ei voi tietää jos ei ole tutustunut!

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9358681

Sivusta seuraaja

• Kysyn kun en tiedä

AVK kirjoitti:

" jos joku palkkaisi alexin kiertäväksi saarnamieheksi, kestoaihe olisi, että jumalattoman rangaistus ei kestä, vaikka laki sitä ikuisesti vartioi. Olkaa huoleti jumalattomat, Jumala jonka rakkauden ulkopuolelle olette jättäytyneet, on Rakkaus.

Anne-elinan vastaavanlainen aihe paljastaa, että hän saarnaisi myös senkaltaista kuulijakunnalleen. Jumala joka on Rakkaus, ei voi rangaista sen rakkauden ulkopuolelle tietoisesti jättäytyneitä, koska Jumala on rakkaus - vaikka laki jonka tehtävä on valvoa rangaistusta, onkin ikuinen. Olkaa huoleti, jumalattomat, Jumala antaa teidän sieluillenne levon kuolemassa ja sitten lopullisesti toisessa kuolemassa.

Ja aplodit olisivat valtavat, kun hän näin saarnaisi vapaa-ajattelijodien syyskokouksessa.

Mutta Raamattu luo epävarmuutta, sillä Sana toteaa, ettei Jumalan tarvitse olla oikeudenmukainen tai hellä väärämielisille.

--- näin pitkälle oli AVKn tekstiä. --- :(

Se pani ainakin minut miettimään että onko AVK jonkinlaisena suomalaisen "uus-adventismin" kiivaana edustajana muuttamassa adventismia omilla terävillä havainnoillaan ja tuomassa adventisteille oppia kuolemattomasta sielusta? Se olisi todella uutta, sillä sellainen Raamatun tulkinta kaataisi Adventtikirkon opin kuin korttitalon.

Omasuvatko suomen adventistit nyt sen AVKn mukanaan tuoman ikuisen piinan opin? Tai onko Suoman Adventtikirkko jakautumasta kahteen osaan?

• Kysyn kun en tiedä kirjoitti:

AVK kirjoitti:

" jos joku palkkaisi alexin kiertäväksi saarnamieheksi, kestoaihe olisi, että jumalattoman rangaistus ei kestä, vaikka laki sitä ikuisesti vartioi. Olkaa huoleti jumalattomat, Jumala jonka rakkauden ulkopuolelle olette jättäytyneet, on Rakkaus.

Anne-elinan vastaavanlainen aihe paljastaa, että hän saarnaisi myös senkaltaista kuulijakunnalleen. Jumala joka on Rakkaus, ei voi rangaista sen rakkauden ulkopuolelle tietoisesti jättäytyneitä, koska Jumala on rakkaus - vaikka laki jonka tehtävä on valvoa rangaistusta, onkin ikuinen. Olkaa huoleti, jumalattomat, Jumala antaa teidän sieluillenne levon kuolemassa ja sitten lopullisesti toisessa kuolemassa.

Ja aplodit olisivat valtavat, kun hän näin saarnaisi vapaa-ajattelijodien syyskokouksessa.

Mutta Raamattu luo epävarmuutta, sillä Sana toteaa, ettei Jumalan tarvitse olla oikeudenmukainen tai hellä väärämielisille.

--- näin pitkälle oli AVKn tekstiä. --- :(

Se pani ainakin minut miettimään että onko AVK jonkinlaisena suomalaisen "uus-adventismin" kiivaana edustajana muuttamassa adventismia omilla terävillä havainnoillaan ja tuomassa adventisteille oppia kuolemattomasta sielusta? Se olisi todella uutta, sillä sellainen Raamatun tulkinta kaataisi Adventtikirkon opin kuin korttitalon.

Omasuvatko suomen adventistit nyt sen AVKn mukanaan tuoman ikuisen piinan opin? Tai onko Suoman Adventtikirkko jakautumasta kahteen osaan?

"tuomassa adventisteille oppia kuolemattomasta sielusta?"

Olen täysin tyytyväinen Adventtikirkon opinkäsitykseen jumalattomain kohtalosta.
        Siellä ei ole alexin keksimää ikuisen piinan oppia, vaan pitäydytään Sanassa ja
        siellä selostetaan, miksi Jumala rankaisee luopumuksen hedelmää, jumalattomuutta:

http://www.adventtikirkko.fi/opetus/lahetys.htm

• Tässä kohdin sekä alex että anne-elina eivät suinkaan edusta
      adventtioppia vaan nimenomaan sitä vastaan suurta taistelua käyvät.
      Adventismissahan on peräti viitekehyksissä tuo kolmannen enkelin
      varoitussanoma tulijärvestä, joka tri Flinkinkin mukaan todella on
      tulijärvi eikä jokin kaatopaikka.
      Maallisestikin ajatellen tuoreeseen laavamereen joutuminen on ihan
      eri asia kuin vanhalle kaatopaikalle.
      Alex ja anne-elina taistelevat tässä ketjussa adventismia vastaan
      eivätkä sen puolesta.
      Jännää on seurata, milloin ITSE huomaavat jääräpäisyytensä Sanan
      edessä ja että eivät hyväksy adventismissa edes viitekehyksiä ts.
      kolmannen enkelin varoitussanomaa sellaisenaan, selittelemättä.

Ilm.14:10
      joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
      11
      Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen.

"Yhtä lailla" - kenen kanssa yhtäläisesti jumalattomat tuomitaan ...
      Jakeen 9 mukaan pedon eli antikristuksen kanssa. Ja tiedämmehän,
      että tuohon petoon on mennyt saatana, niinkuin se Juudas Iskariotiin taannoin meni. Joten saatanan kanssa yhtäläisesti
      tuomitaan jumalattomuuteensa tahallaan jäävät.

• onko näin?

taistelee Adventti oppia vastaan taitaa olla itse kirjoittaja joka sieltä täältä hyökkäilee adventtioppia vastaan, mutta peitteksi laittaa jotain joka näyttää että on heidän kanssaan samaa mieltä.

• Hutkitaan
        onko näin? kirjoitti:

taistelee Adventti oppia vastaan taitaa olla itse kirjoittaja joka sieltä täältä hyökkäilee adventtioppia vastaan, mutta peitteksi laittaa jotain joka näyttää että on heidän kanssaan samaa mieltä.

Eikös Antti tutustunut adventtiseurakuntien toimintaan ja totesi ok?
        Mutta alex sanoo kokeneimmastakin meikäläisestä adventistista, Kai,
        että "sanokoot Kai mitä tahansa ..."

Alex inttää adventisteja vastaan, sanokoot Kai mitä tahansa adventismin puolesta

Kyllä on kumma miekkonen tuo alex, kun tahtoo adventismin
        jeesaajan maineen, mutta pilkkaa sitä. joka on tosissaan ottanut
        selvää adventistien touhusta. Antti sentään uskalsi, niin olen
        käsittänyt asian, kohdata Kainkin, mutta alex taitaa kiertää kaukaa. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta luultavaksi vain siksi,
        että Uskova_1 kehottelee: "Harhaoppista karta!"

Sivusta seuraava

• Hutkitaan kirjoitti:

Alex inttää adventisteja vastaan, sanokoot Kai mitä tahansa adventismin puolesta

käsittänyt asian, kohdata Kainkin, mutta alex taitaa kiertää kaukaa. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta luultavaksi vain siksi,

Sivusta seuraava

Ei todellakaan kannata kenenkään ehdoin tahdoin alistua "kiristykseen", sillä tuo sana ei ole mikään muodollisuus, vaan
        pahalta tuntuvasta asiasta on kyse. Rauhanliitto Jumalan kanssa
        kannattaa tehdä.

Matt. 13:50
        ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

Matt. 22:13
        Silloin kuningas sanoi palvelijoille:
        'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä
        ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'.
        Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

Matt. 24:51
        ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."

Matt. 25:30
        Ja heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen;
        siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.'

Luuk. 13:28
        Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.

Tuossa Jeesus muistuttaa juutalaisia siitä, että juutalainenkin
        tulee iankaikkisuuden puolella ulosheitetyksi, ellei usko Jeesusta
        Messiaaksi ja tee rauhanliittoa Jumalan kanssa Jeesuksen nimessä.
        Kuinka paljon ennemmin me pakanat luonnostaan jäämme ulos,
        jos meille ei kelpaa rauhanliitto Kristuksessa.

Jes. 54:10
        Sillä vuoret väistykööt ja kukkulat horjukoot,
        mutta minun armoni ei sinusta väisty,
        eikä minun rauhanliittoni horju,
        sanoo Herra, sinun armahtajasi.

antti

• Kaipaatko apua
        Hutkitaan kirjoitti:

Sivusta seuraava

tuota yksinpuheluasi Antti?

• Hutkitaan
        Kaipaatko apua kirjoitti:

tuota yksinpuheluasi Antti?

Minun kysymykseni tarkennettuna sinulle kuuluu oikeastaan näin:
        Luotatko enemmän tuiki tuntemattomaan, nimettömään, ulkomaalaiseen mihinkään kirkkoon kuulumattomaan (ateisti?) alexiin, kuin adventisti Kai Arasolaan ja luterilaiseen Antti Kantolaan? Ja tämähän oli alkuperäinen laajempi kysymysherättelyni ->

Sivusta seuraava

• Kahdeksatta vuotta kirjoittelin rajusti adventismia vastaan. Raskasta
      sellainen, oli pakko lähteä tutustumaan adventisteihin ja siihen, mihin
      he todella uskovat. Yllätys oli myönteinen: adventisti uskoo raamatullisesti. Opinkohdissakin on hyvällä tahdolla ylitsepääsemätön
      vain tuo oppi 1000 vuoden autiosta Maasta. (Messiaanisten adventistien kirkossahan sitävastoin tuhat vuotta on rauhan aikaa.)

Kun sitten uudistumiseni jälkeen yllätyksekseni alex ja anne-elina
      käyvät adventismia vastaan (osittain ehkä vain ollakseen minun
      kanssani eri mieltä?), hekin toivottavasti heräävät siihen tosiasiaan,
      että ovat adventismia vastaan. Eivät voi hyväksyä kolmannen
      enkelin varoitussanomaa Jumalalta, joten kolmasosa adventismin
      peruskehyksistä on heidän mielestään harhaoppia, tämä ...

Ilm.14:9
      Näiden kahden jäljessä tuli vielä kolmas enkeli,
      joka kuulutti kovalla äänellä: "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin,
      10
      11
      Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen.
      12
      Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."

Ei tarvitse pelätä tulijärveä ja alati ottaa puheeksi sitä, ettei
      semmoista rangaistuksen paikkaa ole, kun noudattaa Jumalan
      käskyjä ja sisimmässä on Jeesuksen todistus, usko Jeesukseen.
      Kukaan ei ole täydellinen, mutta meidän täytyy myöntää, että
      Jumalan käskyt ovat ja pyrkiä niitä noudattamaan.
      Siihen kuuluu että myönnämme Jumalan sanassaan olevan täysin
      oikeassa, sillä ...

Ilm.22:18
      Jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan ennussanat, minä vakuutan: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu.
      19
      Jos joku ottaa pois jotakin tämän ennustusten kirjan sanoista, ottaa Jumala pois hänen osallisuutensa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kerrottu.
      20
      Hän, joka todistaa tämän, sanoo: "Tämä on tosi, minä tulen pian." Aamen. Tule, Herra Jeesus!
      21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa.

Siinä ei sanota, että jos joku kirkko, vaan jos joku yksilö.
      Kirkot saattavat muutoksia hieman tehdä omissa opeissaan,
      mutta kirkon jäsen pysyköön silti Sanassa tarkoin.
      Emme kirkoissamme ehkä noudata kaikkea ihan oikein, mutta
      sitäkin tärkeämpää on, että myönnämme Jumalan silti olevan
      oikeassa. Mutta minä ilmeisesti olen enemmän adventisti kuin
      esim. anne-elina tai alex-kasi. Kun uskon koko viitekehyksen.
      E välttämättä adventistista tulkintaa siitä, mutta kuitenkin
      sentään koko sanoman kolmelta enkeliltä. Varon tulijärveäkin.

antti

• alex-kasi

että yrität selittää omaa uskoasi? Aika heikko esitys että puhut muiden uskosta - koska et näköjään ole tajunnut siitä yhtään mitään. Kaikki selittämisesi muiden uskosta on vain turhaa puputtamista jossa ei ole mitään perää.

VAI ONKO TODELLA NIIN ETTÄ ET YMMÄRRÄ MITÄ MUUT TÄÄLLÄ KIRJOITTAVAT?

alex

• ##: Maailma ei usko ikuiseen rangaistukseen, kärsimykseen, tuskaan ja vaivaan: ei ainakaan omalle kohdalleen.
        "Joku todella paha ihminen voi kadotukseen joutua, mutta en minä, koska olen hyvä ihminen enkä ole kenellekään mitään pahaa tehnyt!"
        Näin ajattelee tyypillinen uskosta osaton ihminen. Raamatun opetus on tältä alueelta kuitenkin riittävän selkeä sekä Vanhan että Uuden Testamentin osalta, jotta ikuista rangaistusta voidaan pitää oikeana tulkintana Raamatun sanomasta. Dan.12:1-2; Matt.25:46 _##

http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/kadotus.shtml

RAMATUN KÄSITTEITÄ

Katoaminen/häviäminen:
        - tämä maailma katoaa
        - jumalaton katoaa Jumalan kasvojen edestä
        - jumalaton häviää tämän auringon alta ja tämän maan päältä
        - jumalatonta ei ole Jumalan taivaassa eikä uudessa maassa, jossa vanhurskaus asuu: ei myöskään enää tämän maan päällä

Kuolema:
        1) hengellinen kuolema
        2) ruumiin kuolema
        3) toinen kuolema eli kadotus eli tulikivijärvi,
        jossa tuli ei sammu eivätkä madot kuole
        ja sielu kärsii tuskaa ikuisesti

Tässä kohdin en malta olla viittaamatta Adventtikirkon
        perusopin viitekehyksiin, Ilm.14:6-12, johon kehykseen
        sisältyy tietysti myös nämä 10-11 jakeet:

10
        joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan.
        Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa
        pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
        11
        Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä,
        jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa,
        eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen.
        [1. Moos. 19:28; Jes. 34:10]

Mitä minun uskooni tulee tässä asiassa, niin uskon sanaa ja
        ymmärrän, että Jumala hyvinkin saattaa olla tosissaan, sillä
        ainakin minä, jos ei ehkä kukaan muu - olen ansainnut helvetin
        tuomion. Vaikka tunnollani ei enää olekaan mitään, vaan pyrin
        vaeltamaan katumuksessa ja armossa. Minun toivoni on Kristus,
        Hänen ansiot minun puolestani.

1. Kor. 4:4
        sillä ei minulla ole mitään tunnollani,
        mutta en minä silti ole vanhurskautettu,
        vaan minun tuomitsijani on Herra.

antti

• Sinähän muiden uskolla puhut, en minä.
        Sinä tekaisit "kestoajan" ja minä sitten parissa vastauksessani
        käytin sitä, jotta oltaisiin samoissa käsitteissä.

TEKAISTU MUKA ANTIN ALOITUS
        Aloituksen otsikkona "Kestoaika?" ja sitten:
        "Tässä Antin ehdottama aloitus: ..."

YHTÄKÄÄN lausahdusta et kuitenkaan ollut lainannut minulta,
        vaan kaikki kappaleet olivat omaa höpötystäsi!
        Sinun, alex, kestoaika ja sinun, alex, ku-olemattomuus ja mitä vielä ennen ensimmäistäkään adventtia ehditkään keksiä joulupukin konttiisi!

No puhutaan sitten kestoajasta vaikkapa tuon lauseesi pohjalta:
        "Kuinka pitkä Antin kuuluttama "kestoaika" on .. "

Ihan hyvä sana sinänsä tuo sana, mutta kun kääntäjät eivät ikiaikaa
        vielä ole alkaneet kutsua kestoajaksi, niin lukijat putoavat pian
        kärryiltä.

Miksi lisäisimme Ilmestyskirjaan tai miksi ottaisimme jotain pois?
        Vaikka emme semmoisesta määrättyä rangaistusta pelkäisikään?

niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
        11
        Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.

MIKÄLI tuo sittenkin tarkoittaa vain maan päällä tapahtuvaa rangaistusta, purkautuvan tulijärven juurella olevaa laavajärveä,
        on syytä siltikin varoittaa jumalattomasta menosta!
        Vai onko muka tuo vaivaaminen pikijärvessä helpompaa kuin että
        pyytää Jumalalta anteeksi sanallisia ja fyysisiä tappamisiaan?

• anne-elina.ei kirj
        AnttiVKantola kirjoitti:

Sinähän muiden uskolla puhut, en minä.
        Sinä tekaisit "kestoajan" ja minä sitten parissa vastauksessani
        käytin sitä, jotta oltaisiin samoissa käsitteissä.

TEKAISTU MUKA ANTIN ALOITUS
        Aloituksen otsikkona "Kestoaika?" ja sitten:
        "Tässä Antin ehdottama aloitus: ..."

YHTÄKÄÄN lausahdusta et kuitenkaan ollut lainannut minulta,
        vaan kaikki kappaleet olivat omaa höpötystäsi!
        Sinun, alex, kestoaika ja sinun, alex, ku-olemattomuus ja mitä vielä ennen ensimmäistäkään adventtia ehditkään keksiä joulupukin konttiisi!

No puhutaan sitten kestoajasta vaikkapa tuon lauseesi pohjalta:
        "Kuinka pitkä Antin kuuluttama "kestoaika" on .. "

Ihan hyvä sana sinänsä tuo sana, mutta kun kääntäjät eivät ikiaikaa
        vielä ole alkaneet kutsua kestoajaksi, niin lukijat putoavat pian
        kärryiltä.

Miksi lisäisimme Ilmestyskirjaan tai miksi ottaisimme jotain pois?
        Vaikka emme semmoisesta määrättyä rangaistusta pelkäisikään?

niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
        11
        Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.

MIKÄLI tuo sittenkin tarkoittaa vain maan päällä tapahtuvaa rangaistusta, purkautuvan tulijärven juurella olevaa laavajärveä,
        on syytä siltikin varoittaa jumalattomasta menosta!
        Vai onko muka tuo vaivaaminen pikijärvessä helpompaa kuin että
        pyytää Jumalalta anteeksi sanallisia ja fyysisiä tappamisiaan?

hyökkäilee aina toisia kirjoittajia vastaan, jos on Kristuksen rauha sydämmessä niin silloin pitäisi olla rauha myös lähimmäisten kanssa.
        En minä ole adventtioppia vastaan, sinä olet ymmärtänyt väärin kirjoitukseni, ole hyvä ja mene ja lue huolella mitä kirjoitin kuolleiden tilasta, niin ehkä tulet oikeaan käsitykseen mitä kirjoitin.

• Turha kina
        anne-elina.ei kirj kirjoitti:

hyökkäilee aina toisia kirjoittajia vastaan, jos on Kristuksen rauha sydämmessä niin silloin pitäisi olla rauha myös lähimmäisten kanssa.
        En minä ole adventtioppia vastaan, sinä olet ymmärtänyt väärin kirjoitukseni, ole hyvä ja mene ja lue huolella mitä kirjoitin kuolleiden tilasta, niin ehkä tulet oikeaan käsitykseen mitä kirjoitin.

Olkootpa ketä hyvänsä vastaan ketäkin, mutta asia selviää kun
        alex, anne ja antti katsovat raamatusta, mikä se semmoinen
        adventtikirkolla paljon puhuttu kolmen enkelin sanoma on ja
        tässä tapauksessa voidaan tiivistää vissitenkin niin että vain se
        kolmannen enkelin sanoma nostettas esiin ja sehän on vissitenkin
        toi Joh.Ilm. 14. luku, jakeissa 10 ja 11 ratkaistaan antin, alexin ja annen riita .. että mitä adventismi opettaa asiasta ja mitä ei.
        Joh.Ilm. 14:6-12 nimittäin on ihan suoraan adventismiakin, on niinsanottu adventismin "viitekehykset".
        Niin opettaa adventtikirkko
        jumalattomina kuolleiden kohtalosta. Kahtokaa siitä kuka on
        adventtikirkon kanssa samaa mielta ja kuka ei ..

Joh.Ilm. 14. luku
        10 niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
        11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.

• alex-kasi
        AnttiVKantola kirjoitti:

##: Maailma ei usko ikuiseen rangaistukseen, kärsimykseen, tuskaan ja vaivaan: ei ainakaan omalle kohdalleen.
        "Joku todella paha ihminen voi kadotukseen joutua, mutta en minä, koska olen hyvä ihminen enkä ole kenellekään mitään pahaa tehnyt!"
        Näin ajattelee tyypillinen uskosta osaton ihminen. Raamatun opetus on tältä alueelta kuitenkin riittävän selkeä sekä Vanhan että Uuden Testamentin osalta, jotta ikuista rangaistusta voidaan pitää oikeana tulkintana Raamatun sanomasta. Dan.12:1-2; Matt.25:46 _##

http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/kadotus.shtml

RAMATUN KÄSITTEITÄ

Katoaminen/häviäminen:
        - tämä maailma katoaa
        - jumalaton katoaa Jumalan kasvojen edestä
        - jumalaton häviää tämän auringon alta ja tämän maan päältä
        - jumalatonta ei ole Jumalan taivaassa eikä uudessa maassa, jossa vanhurskaus asuu: ei myöskään enää tämän maan päällä

Kuolema:
        1) hengellinen kuolema
        2) ruumiin kuolema
        3) toinen kuolema eli kadotus eli tulikivijärvi,
        jossa tuli ei sammu eivätkä madot kuole
        ja sielu kärsii tuskaa ikuisesti

Tässä kohdin en malta olla viittaamatta Adventtikirkon
        perusopin viitekehyksiin, Ilm.14:6-12, johon kehykseen
        sisältyy tietysti myös nämä 10-11 jakeet:

10
        Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa
        pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
        11
        Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä,
        jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa,
        [1. Moos. 19:28; Jes. 34:10]

Mitä minun uskooni tulee tässä asiassa, niin uskon sanaa ja
        ymmärrän, että Jumala hyvinkin saattaa olla tosissaan, sillä
        ainakin minä, jos ei ehkä kukaan muu - olen ansainnut helvetin
        tuomion. Vaikka tunnollani ei enää olekaan mitään, vaan pyrin
        vaeltamaan katumuksessa ja armossa. Minun toivoni on Kristus,
        Hänen ansiot minun puolestani.

1. Kor. 4:4
        sillä ei minulla ole mitään tunnollani,
        mutta en minä silti ole vanhurskautettu,
        vaan minun tuomitsijani on Herra.

antti

Antti selitti Raamattua.

Antti sanasta kadota:
        Jumalaton katoaa Jumalan kasvojen edestä, mutta jatkaa elämistään ikuisesti jossain muualla.

Antti sanasta kuolema:
        1) hengellinen kuolema 2) ruumiin kuolema 3) toinen kuolema eli ”kadotus” eli tulikivijärvi, jossa tuli ei sammu eivätkä madot kuole ja sielu kärsii tuskaa ikuisesti.

alex:
        Katoaminen ei tarkoita että ihminen eläisi ikuisesti jossain muodossa, vaan syntisen kuolemaa eli elämän loppua. Synti tuhoaa elämän. Esimerkiksi Paavali ei oikeastaan koskaan käytä sanoja, jotka tarkoittaisivat mitään muuta kuin tuhoa – elämän tuhotumista, vaikka suomenkielisessä Raamatussa häntä ollaakin hieman virheellisesti onkin käännetty sanalla ”kadotus”.

Kun luemme huolellisesti koko Raamattua voimme todeta että kadotus tarkoittaa aina samaa kuin elämän tuhoutuminen.

On vain kuolema ja elämä.
        Ihminen kuolee ja vain Jumala voi herättää kuolleen takaisin elämään ei kukaan muu. Jos Jumala ei herätä kuollutta hän on kuollut ja ei elä. Raamattu kertoo ylösnosemuksesta – se tarkoittaa että Jumala herättää kuolleen takaisin elämään. Raamattu kertoo että ne kuolleet jotka herätetään ensin saavat iankaikkisen elämän – joka siis tarkoittaa elämää Jumalan tahdossa – elämää ilman pahuutta ja syntiä.

Ne kuolleet jotka heitetään tuliseen järveen kuolevat toisen kuoleman josta ei enää ole ylösnousua.

Toinen kuolema tarkoittaa sitä elämän täydellistä loppua josta ei ole ylösnousemusta.

Sanasta ”ikuisesti” on tälläkin palstalle kirjoiteltu niin paljon että en ala siitä taas kinaamaan . mutta se tarkoittaa luonnollisesti koko elämää – voisi sanoa ”iän kaiken” eli koko elämän ajan.

• alex-kasi kirjoitti:

Antti selitti Raamattua.

Antti sanasta kadota:
        Jumalaton katoaa Jumalan kasvojen edestä, mutta jatkaa elämistään ikuisesti jossain muualla.

Antti sanasta kuolema:
        1) hengellinen kuolema 2) ruumiin kuolema 3) toinen kuolema eli ”kadotus” eli tulikivijärvi, jossa tuli ei sammu eivätkä madot kuole ja sielu kärsii tuskaa ikuisesti.

alex:
        Katoaminen ei tarkoita että ihminen eläisi ikuisesti jossain muodossa, vaan syntisen kuolemaa eli elämän loppua. Synti tuhoaa elämän. Esimerkiksi Paavali ei oikeastaan koskaan käytä sanoja, jotka tarkoittaisivat mitään muuta kuin tuhoa – elämän tuhotumista, vaikka suomenkielisessä Raamatussa häntä ollaakin hieman virheellisesti onkin käännetty sanalla ”kadotus”.

Kun luemme huolellisesti koko Raamattua voimme todeta että kadotus tarkoittaa aina samaa kuin elämän tuhoutuminen.

On vain kuolema ja elämä.
        Ihminen kuolee ja vain Jumala voi herättää kuolleen takaisin elämään ei kukaan muu. Jos Jumala ei herätä kuollutta hän on kuollut ja ei elä. Raamattu kertoo ylösnosemuksesta – se tarkoittaa että Jumala herättää kuolleen takaisin elämään. Raamattu kertoo että ne kuolleet jotka herätetään ensin saavat iankaikkisen elämän – joka siis tarkoittaa elämää Jumalan tahdossa – elämää ilman pahuutta ja syntiä.

Ne kuolleet jotka heitetään tuliseen järveen kuolevat toisen kuoleman josta ei enää ole ylösnousua.

Toinen kuolema tarkoittaa sitä elämän täydellistä loppua josta ei ole ylösnousemusta.

Sanasta ”ikuisesti” on tälläkin palstalle kirjoiteltu niin paljon että en ala siitä taas kinaamaan . mutta se tarkoittaa luonnollisesti koko elämää – voisi sanoa ”iän kaiken” eli koko elämän ajan.

Olet, alex, kuin härski voi, mikä joutaa kaatopaikalle!
        Olet siteeraavinasi Antti ja kuitenkin suollat sinun takapuolestasi tuossakin taas:

" Antti sanasta kadota: ... "

En minä sanasta kadota mitään selostanut, mutta Raamatun käsitteitä
        Petteri Haipolan tekstistä lainasin - ei lainkaan mitä sinä siteerasit muka
        Haipolan tai minun tekstinäni. Onko sinulta viimeinenkin häivähdys
        moraalista kadonnut?

Toinen kohta oli luonnollista jatkoa edelliselle ja sen laitoit oikein:

Antti sanasta kuolema:

AIVAN oikein laitoit, sillä Raamattu sanoo ja myös Adventtikirkon lähetysnäyn viitekehykset,
        jumalattomain rangaistuksesta:

Ilm. 14:10
        11
        Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa,

Mitäpä tuota selittelemään, mitäpä siihen lisäämään tahi pois jotain ottamaan.
        Joku tahtoo tulkita, minäkin, että ikuisuus kunkin kohdalla pituudeltaan tai kovuudeltaan
        riippuu siitä, kuinka suuri synnin taakka on kerääntynyt harteille.
        Riitakysymystä ei rangaistuksen kovuudesta tahi olemattomuudesta tai että onko se pelkkä
        muodollisuus - riitakysymykseksi ei sitä pidä nostaa.
        Eikä pidä ihmisten tunteisiin vetoamalla vaatia 10-11 jakeita poistettavaksi Jumalan Raamatusta. Minä voin tehdä yhteistyötä niiden yksilöiden ja kirkkojen kanssa, jotka eivät
        ryhdy muuttelemaan noita jakeita. Yhtä lailla niiden kanssa, jotka opettavat, että tuljärveä
        mitataan sekuntikellolla.

Järkikin on annettu. Jutualaiset eivät tuhansien vuosien historiansa aikana ole tappaneet
        Jumalan käskystä tai ilman sitä yhteensäkään niin montaa ei-juutalaista kuin A.Hitler
        tapatti juutalaisia lyhyen elämänsä aikana. Kovin outoa, jos häntä ei kidutettaisi tulijärvessä
        EDES niin monta minuuttia kuin Anne Frankin sukulaisia suihkuhuoneiksi naamioiduissa
        kaasukammioissa.

Historiasta TÄYTYY oppia, toteaa opetushallituksemmekin ...

http://uutiset.msn.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Holokaustin opetuksesta tuli määräys opetussuunnitelmiin/1135259324418

http://fi.wikipedia.org/wiki/Holokaust
        http://www.kuvajasana.fi/fi/etusivu/?id=17

• Ensimmäisen enkeli sanoma - evankeliumi - on toki tärkein ...
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9356415

Mutta jotta mahdollisimman monet uskoisivat evankeliumin
      ainoaksi pelastuksen sanomaksi, joutuu Jumala asettamaan
      uhkauskia epäuskoon jääville. Siksi on myös toisen ja kolmannen
      enkelin sanomat, Ilm.14:7-11.
      Jakeessa kaksitoistahan todetaan, että autuaita ne jotka pitävät
      Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon. Vai ne siis.
      Käskyt moni tahtoisi heittää vekeen ja vain hokea Jeesus, Jeesus.
      Mutta Jeesus sanoo:

Matt. 13:52
      Ja hän sanoi heille: "Niin on jokainen kirjanoppinut, joka on tullut taivasten valtakunnan opetuslapseksi, perheenisännän kaltainen, joka tuo aarrekammiostaan esille uutta ja vanhaa".

• olenko houkka?

Jos sinusta on muodollinen tuomio sellainen että joudutut elävänä heitetetyksi hitaasti polttavaan tuleen, joka tappaa sinut lopuksi kokonaan, niin kysympä vaan että minkälaisen tuomion sinä haluaisit vaikkapa ymmärtämättömälle lapsellesi tai itsellesi? Pitäisikö se piina olla iankaikkisesta, iankaikkiseen, ilman kuoleman suomaa tuskan ja kaiken muunkin loppua kärsittyäsi TEKOJESI MUKAAN. Maanpäälisistäkin rangaistuksista KUOLEMAN TUOMIO ON SE KAIKISTA SUUTIN RANGAISTUS:

• Mudollisesti

' Maanpäälisistäkin rangaistuksista KUOLEMAN TUOMIO ON SE KAIKISTA SUUTIN RANGAISTUS: '

Haluatko semmoisen tuomion kuin maanpäälläkin, puoliksi hiekkaan
        upotettu ja sitten tekopyhät kanssasyylliset kivittävät, virallisesti,
        puolikuoliaaksi ja siinä sitten päivänpaahteessa virut ja kidut?
        Tuo antaa jonkinlaisen kuvan siitä "synnin palkka on kuolema", josta
        Jeesus puhui, että "siellä on itku ja hammasten kiristys".
        Minä ja minun lapseni emme sanoisi sitä pelkäksi muodollisuudeksi,
        mitä saatana varmaankin saaliinsa kanssa tekee.

Kunpa osaisimme ohjata lapsiamme ja itseämme ..

2. Aik. 29:11
        Älkää siis, lapseni, olko leväperäisiä, sillä teidät Herra on valinnut seisomaan hänen edessänsä ja palvelemaan häntä, olemaan hänen palvelijansa ja suitsuttamaan hänelle."

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9353580/46048597

• Uteljas

Miksi vääntää muiden ajatuksia ja uskoa toiseksi?

Jokainen palstaa lukenut tietää mitä alex ja anne-elina kirjoittelevat, mutta Antti haluaa antaa lukijoille tahallisesti valheellisen kuvan heidän kirjoituksistaan. Kenelle hän noita satujaan kirjoittelee? Adventistit eivät halua tuollaisia edes lukea, siis jäljelle jää Kantolan vanhat anti-adventisti kaverit joista monet niin mielellään lukevat kaikkea mikä on adventisteja vastaan. Totta tai ei, hällä väliä. Jos Antti ei voi puhua reilusti ja asiallisesti asioista miksi puhua ollenkaan, jotain politiikkaa tässä nyt on takana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      6
      4215
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      116
      2575
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      68
      1078
    4. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      208
      1021
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      39
      962
    6. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      911
    7. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      884
    8. 36
      856
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      121
      837
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      802
    Aihe