Sen eka enkelin sanoma

Adventtikirkon lähetystyön viitekehys on Ilm.14:6.2 - kolmen enkelin sanoma. 1. enkeli "julistaa ikuinen evankeliumi maan asukkaille".

Toinen enkeli julistaa maailman babylonian kukistetuksi.

Kolmas enkeli julistaa tuomion pedonmerkin ottaneille:
laimentamaton rangaistus tulessa ja rikinkatkussa.

Kelle ei kelpaa eka enkelin julistama pelastuksen sanoma,
mikä on ihminen vaatimaan Jumalalta, että vain sekunnin
kestävän rangaistuksen tulijärvessä saa Jumala säätää
tahi aivan olemattoman? Alexiko saisi määräillä Jumalaa?

Eikö Jumala saa tehdä meidän - pelastettujenkin - kanssa, miten
tahtoo?:

Matt.20:14
Ota omasi ja mene. Mutta minä tahdon tälle viimeiselle antaa saman verran kuin sinullekin.
15
Enkö saa tehdä omallani, mitä tahdon?
Vai onko silmäsi nurja sentähden, että minä olen hyvä?'

Tiedätte että kukin sai vain denarin palkaksi. Minimipalkan,
armosta. Joku ehkä hoksaa sanoa, että niinhän sitten jumalattomatkin saavat kukin minimipalkan. Kenties saavatkin.
Mutta palkan kuitenkin, teoistaan. Meidän on myönnettävä, että
Ilm.14:10-11 jakeet ovat olemassa, vaikka olisimme eri mieltä
palkan suuruudesta. On vaarallista lähteä alex-kasin olemattomalle
tielle. Ja Jeesus antoi sellaisenkin vertauksen, jossa 10 denaria
alkupääomaksi saanut sai isoimman potin. Eroja saattaa olla
jumalattomainkin kohtalossa - ilman kohtaloa ei kukaan silti jää.

TÄYTYYHÄN meidän tämänkin sanan olemassaolo tunnustaa,
vaikka se ei vastaa elämämme todellisuutta:

1. Joh. 5:18
Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä;
vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin,
eikä häneen ryhdy se paha.

Ensimmäisen enkelin sanoma on tarkoitettu tälläkin foorumilla
levitettäväksi - ei niinkään kuolleista jumalattomista huolehtiminen.
Kun tunnustamme 1.Joh.5:8, me suorastaan janoamme armon
evankeliumia - ekan enkelin sanomaa!

antti

1

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sorry kirjoitusvirhe (synti?), ei 6.2 vaan 6-12.

      "* Pedon merkki ei ole sunnuntaina kirkossa käyntiä tai lepäilyä.
      Se on sotaa sapattia ja sapatin Herraa vastaan." (Tri Flink)

      Adventtikirkko on ottanut valtuuden tulkita pedon merkki noin.
      En tiedä teenkö väärin, mutta iloitsen siitä, että korostavat sotaa
      sapattia vastaan. Tulkinta on oivallinen ase katolilaista hapatetta
      vastaan, enkä todellakaan tahdo nähdä Suomessa katolilaisuuden
      uutta nousua! Meillä oli piispa Henrik ja nyt noin 500 vuotta
      myöhemmin on taas suomalainen katolinen piispa, mutta ei täällä
      katolilaisuudella erityisempää valtaan toivottavasti koskaan tule
      olemaan. Protestantteja olemme.

      Toivon suorastaan että vaihtaisimme virallisesti sunnuntaista lauantaihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      784
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      24
      447
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe