Mt Ronny

Löytyykö ketään joka olisi ollu Ronnyssä vuosina 68-70, olin silloin siinä matruusina ja poosuna.

15

2076

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • regh

      Minä olin Ronnyssä samaan aikaan 68-70, ensin kallena ja sitten säkänä, ajettiin ainakin Välimerellä ja Karibialla.Joulu ja uusivuosi 69-70 oltiin tokassa Göteborgissa, yhteisistä seilauskavereistamme mainittakoon tässä nimeltä ainakin laivakoira Pontus, joka oli aina ensimmäisenä maissa ja viimeisenä tuli aina vähän ennen uloslähtöä, se ei varmaankaan osannut lankonkitaulua lukea mutta jostakin se tiesi aina lähtöajan,toi minutkin kerran laivaan Italiassa, ilman sitä olisin jäänyt ahteriin.

    • regh

      Meillähän meni sitten San Fransiscossa se maissakäynti vähän pitkäksi niinkuin varmasti muistat.

      • Kiva kuulla että löytyy vielä sitä porukkaa täältä. Mitä nykyisin teet, vai oletko jo eläkkeellä? Minä jäin eläkkeelle neljä vuotta sitten. Kävin merenkulkuopiston, mutta jäin maihin jo v.85. Oletko nähnyt ketään siitä porukasta. Kottosta näin Mäntyluodossa,kun olin Ms Katriinassa. Suomalaisen Villeä näin kerran Sköldviikissä, hänkin oli ylikonemestari ja hänellä oli oma firma.
        Kirjoitan just elämän kertaa jälkipolville ja aamulla aloin tästä Ronnyn matkoista kertomaan. Missä päin asut? Minä asun Naantalissa.


      • regh
        master13 kirjoitti:

        Kiva kuulla että löytyy vielä sitä porukkaa täältä. Mitä nykyisin teet, vai oletko jo eläkkeellä? Minä jäin eläkkeelle neljä vuotta sitten. Kävin merenkulkuopiston, mutta jäin maihin jo v.85. Oletko nähnyt ketään siitä porukasta. Kottosta näin Mäntyluodossa,kun olin Ms Katriinassa. Suomalaisen Villeä näin kerran Sköldviikissä, hänkin oli ylikonemestari ja hänellä oli oma firma.
        Kirjoitan just elämän kertaa jälkipolville ja aamulla aloin tästä Ronnyn matkoista kertomaan. Missä päin asut? Minä asun Naantalissa.

        Minä asun Porissa ja en ole vielä eläkkeellä,maissa kylläkin, olen just Norjaan lähdössä töihin.
        Kottosen näin kerran jälkeenpäin Turussa, sinutkin näin jossakin pasiseerissa joskus , sulla oli jopi siinä,en tiedä muistatko ,sitä näkemistä meinaan.
        Katrinassa minäkin olin niinkuin jokatoinen porilainen niihin aikoihin.
        Hienoa kun kirjoittelet jälkipolville juttuja, vaikka ei kai niitä kaikkia voi ehkä kirjoittaa, tai ainaskin siistittyinä versioina.
        Siitä Pontuskoirasta tulisi kyllä hyvää tarinaa, epäilen kyllä vahvasti vieläkin sitä, että se olisi osannut lukea lankonkitaulua, mutta aina se käppäili vähän ennen uloslähtöä laivaan, välillä kaameassakin kunnossa, kuono revittynä, paskaisena,mutta aina tyytyväinen ilme pärställä, sillä olisi varmaan ollut hyvät jutut jos se olisi osannut puhua.
        Minut se tosiaan nyki lahkeesta laivalle Gaetassa kun istuin rantakuppilassa, jätkät oli jo vetämässä lankonkia ylös kun me Pontson kanssa tultiin.
        Kiva kuulla sinusta, tuli paljon muistoja mieleen!


      • regh kirjoitti:

        Minä asun Porissa ja en ole vielä eläkkeellä,maissa kylläkin, olen just Norjaan lähdössä töihin.
        Kottosen näin kerran jälkeenpäin Turussa, sinutkin näin jossakin pasiseerissa joskus , sulla oli jopi siinä,en tiedä muistatko ,sitä näkemistä meinaan.
        Katrinassa minäkin olin niinkuin jokatoinen porilainen niihin aikoihin.
        Hienoa kun kirjoittelet jälkipolville juttuja, vaikka ei kai niitä kaikkia voi ehkä kirjoittaa, tai ainaskin siistittyinä versioina.
        Siitä Pontuskoirasta tulisi kyllä hyvää tarinaa, epäilen kyllä vahvasti vieläkin sitä, että se olisi osannut lukea lankonkitaulua, mutta aina se käppäili vähän ennen uloslähtöä laivaan, välillä kaameassakin kunnossa, kuono revittynä, paskaisena,mutta aina tyytyväinen ilme pärställä, sillä olisi varmaan ollut hyvät jutut jos se olisi osannut puhua.
        Minut se tosiaan nyki lahkeesta laivalle Gaetassa kun istuin rantakuppilassa, jätkät oli jo vetämässä lankonkia ylös kun me Pontson kanssa tultiin.
        Kiva kuulla sinusta, tuli paljon muistoja mieleen!

        Koiran nimi oli muuten Pontus. Tiedätkö mihin se katosi? Siinä kävi niin, kun me kerran vuokrattiin auto, minä, Malmberg, Orava ja Pohjalaisen Pekka, ja ajettiin Marseileen. Orava halusi välttämättä Pontuksen mukaan, minä olin kuski, enkä olis ottanut sitä, mutta annoin sitten periksi, mutta kun pysähdyimme kerran matkalla, niin Pontus pääsi irti ja häipyi sen siliän tien, pelkäsi tietysti sitä autokyytiä. Olen siitä tuntenut pahaa mieltä ja ajatellut, että mitenkähän se selvisi loppuelämässä, kun oli ihan tollo maissa kulkemaan. Emme kertoneet siitä kellekään.
        Muuten kun tarkemmin ajattelen, niin kyllä niitä kavereita olen nähnyt välillä. Jos muistat sellaisia kun Pohjalainen Pekka, oli kanssani merenkulkuopistossa, Malmberg oli Siljan lautassa, Graanlund, moottorimies, näin kerran Turussa, Sjööstrand, oli puolikas ja näin kerran Sköldviikissä. Ja kippari Karl Kohre, oli Marianhaminan merimuseossa intedenttinä. Ehkä jotain muitakin. Olis kiva nähdä tätä porukkaa josku yhdessä, vaikka joskus kesällä. Pistäisin vaikka Merimieslehteen ilmoituksen niin katsois saisko porukkaa kasaan. Suurin osa asui kuitenkin Varsinais-Suomessa, tai täälä rannikkoseudulla.


      • Pieteetti-Ismo
        master13 kirjoitti:

        Koiran nimi oli muuten Pontus. Tiedätkö mihin se katosi? Siinä kävi niin, kun me kerran vuokrattiin auto, minä, Malmberg, Orava ja Pohjalaisen Pekka, ja ajettiin Marseileen. Orava halusi välttämättä Pontuksen mukaan, minä olin kuski, enkä olis ottanut sitä, mutta annoin sitten periksi, mutta kun pysähdyimme kerran matkalla, niin Pontus pääsi irti ja häipyi sen siliän tien, pelkäsi tietysti sitä autokyytiä. Olen siitä tuntenut pahaa mieltä ja ajatellut, että mitenkähän se selvisi loppuelämässä, kun oli ihan tollo maissa kulkemaan. Emme kertoneet siitä kellekään.
        Muuten kun tarkemmin ajattelen, niin kyllä niitä kavereita olen nähnyt välillä. Jos muistat sellaisia kun Pohjalainen Pekka, oli kanssani merenkulkuopistossa, Malmberg oli Siljan lautassa, Graanlund, moottorimies, näin kerran Turussa, Sjööstrand, oli puolikas ja näin kerran Sköldviikissä. Ja kippari Karl Kohre, oli Marianhaminan merimuseossa intedenttinä. Ehkä jotain muitakin. Olis kiva nähdä tätä porukkaa josku yhdessä, vaikka joskus kesällä. Pistäisin vaikka Merimieslehteen ilmoituksen niin katsois saisko porukkaa kasaan. Suurin osa asui kuitenkin Varsinais-Suomessa, tai täälä rannikkoseudulla.

        laittakaa reilusti myös omat nimenne näkyviin kun toisista käytätte oikeita nimiä. Miettikää, haluasivatko seilauskaveritkin olla nimimerkin suojassa? Ajatelkaapa.
        Asia ei minulle kuulukaan, vähän höntiltä tuntuu kun nimimerkeillä itse kirjoittelette.


      • Pieteetti-Ismo kirjoitti:

        laittakaa reilusti myös omat nimenne näkyviin kun toisista käytätte oikeita nimiä. Miettikää, haluasivatko seilauskaveritkin olla nimimerkin suojassa? Ajatelkaapa.
        Asia ei minulle kuulukaan, vähän höntiltä tuntuu kun nimimerkeillä itse kirjoittelette.

        Kiitos vinkistä, ajattelin tuota jälkeen päin, että ei ehkä olis pitänyt nimiä laittaa. Toisaalta eihän siinä mitään pahaa ole, sillä kyse on vain erään laivan miehistöstä. Minun nimeni kyllä löytyy näiltä sivuilta toisessa yhteydessä, että jos on tuttuja ottakaa yhteyttä

        Kari Outinen
        Naantali


      • Pieteetti-Ismo
        master13 kirjoitti:

        Kiitos vinkistä, ajattelin tuota jälkeen päin, että ei ehkä olis pitänyt nimiä laittaa. Toisaalta eihän siinä mitään pahaa ole, sillä kyse on vain erään laivan miehistöstä. Minun nimeni kyllä löytyy näiltä sivuilta toisessa yhteydessä, että jos on tuttuja ottakaa yhteyttä

        Kari Outinen
        Naantali

        ei se vaarallista ole vaikka nimet näkyykin kun itsekin tuo henkilöllisyytens esille.
        Jatkakaa vaan keskusteluanne, vähän turha oli tuo kommentini, mutta jotenkin pisti silmään nimimerkkien keskustelu henkilöistä oikeilla nimillä.
        Minä vetäydyn taas nikkini taa...


      • Pieteetti-Ismo kirjoitti:

        ei se vaarallista ole vaikka nimet näkyykin kun itsekin tuo henkilöllisyytens esille.
        Jatkakaa vaan keskusteluanne, vähän turha oli tuo kommentini, mutta jotenkin pisti silmään nimimerkkien keskustelu henkilöistä oikeilla nimillä.
        Minä vetäydyn taas nikkini taa...

        Niin kun sanoin, olit oikeassa. Vastaisuudessa olen varovaisempi.


      • Seebau
        master13 kirjoitti:

        Niin kun sanoin, olit oikeassa. Vastaisuudessa olen varovaisempi.

        Olin Ronnyssa opiksena -72 --73 talven. Chefinä oli isä Åke ja koneförstinä maailman vittumaisin ihminen Dan Sorsa. Seilattiin pääasiassa Välimerellä. Olin silloin vasta 16-v ja kaikki oli niin ihmeellistä. Sepi


    • matti8

      mr

      • matti8

        olin ronnyssä marras 68 -jouluk69 lähettiin wilhelmshavenissa kotiin meitä oli varmaan 8 henkeä ilkeävaltsusta alkaen olin kallena ja junkkina outinen ja åstrand jne olin sitten eri laivoissa ja armeijan jälkeen merenkulkuhallituksella jäänm. yhteysalukset mm. utölaiva ja harun sen jälkeen rakentajaponttoonissa rakennustöissä nyt putkessa ja helmik. eläke


    • matti8

      ei regh ole sanonut kuka hän on kinnostaisi kyllä tietää koska olimme ehkä samaan aikaan ronnyssä olin 12.68 -11.69 kallena ja junkkina ja nimeni on matti ristimäki

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5510
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3527
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1652
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1624
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      77
      1087
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1078
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe