Keskusta autioituu

kapu-vaari

Noin kertoi aamun Hesari, ja ilahtuneena tartuin uutiseen uskoen siinä kerrottavan joukkopakoa kepun jäsenyydestä. Mutta petyin, kun jutussa kerrottiin, että kaupunkien keskustat autioituvat siksi, että niiden liepeille on rakennettu suuria kauppakeskuksia ja yhä lisää suunnitellaan. Kepun politiikkaahan sekin on, sillä kepun vaalirahoittajat ovat eniten niitä kauppakeskuksien rakennuslupia saaneet ja kaupunkien keskuksia siten autioittaneet.

Onneksi tämän hyvän Helsinkimme, Stadin keskusta on pysynyt vilkkaana, vilkastunut vaan niin, ettei siellä enää juurikaan asukkaita ole, kuten oli vielä minun tullessani Helsinkiin kuusikymmentä vuotta sitten. Asukkaat ovat muuttaneet rauhallisemmille alueille, joilta kuitenkin on hyvät yhteydet myös keskustaan. Stadin keskustan pysymistä vilkkaana selittänee osaltaan sekin, että täällä kepulla ei ole minkäänlaista asemaa, joten kepun vaalirahoittajat eivät pääse täällä suhmuroimaan.

- - -

Aamun Hesarin yhdessä pikku-uutisessa kerrotaan kepun puoluesihteeri Timo Laanisen vaativan seuraavalta hallitukselta ohjelmaa, jolla velkaantuminen saadaan hallintaan. Kas, kas kun kepusta alkaa kuulua yhä enemmän tuollaisia ääniä, kuten tuokin, jossa ”puhujalla on Laanisen kasvot, mutta Jungnerin ääni”. Eilisessä lehdessä nimittäin demarien puoluesihteeri Mikael Jungner puhui samanlaisia ja povasi jopa kahden miljardin leikkauslistoja ensi vuodelle. Yritystuissa on Jungnerin mukaan puolen miljardin leikkausvara.

Jungner esittää, että heti vaalien jälkeen tulee hallituksen ja työmarkkinajärjestöjen yhdessä sopia kansallisesta pelastuspaketista, jossa pitää lyödä lukkoon inflaatiotavoitteet, palkankorotukset ja verolinjaukset lähivuosille. ”Se olisi kansallinen sopupaketti samaan tyyliin kuin vuonna 1995”, sanoo Jungner.

Jungner puhuu viisaita. Viisaus näkyy siis tarttuneen Timo Laaniseenkin. Sitä tapahtuu monelle, kun asuu jonkin aikaa täällä Helsingissä.

- - -

Sainkohan naisehdokkaan äänestettäväkseni seuraavissa vaaleissa? Sellaista pohdin eilen, kun luin lehdestä kokoomuksen puoluevaltuuston puheenjohtajan, Helsingin kokoomuksen valtuustoryhmän johtajan ja kaupunginhallituksen jäsenen Laura Rädyn vaativan pääkaupunkiseudun yhdistämistä vaikka pakolla. Varsin nuori nainen, mutta jo noin viisas ja rohkea! Lieneekö muuten ehdokkaanakaan ek-vaaleissa? Ellei ole, ei se mitään, on minulla ihan hyvä ehdokas ja hänelle vaihtoehtokin.

Mutta varauksitta kannatan Laura Rädyn vaatimusta jopa kirjata hallitusohjelmaan pääkaupunkiseudun (Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisen) yhdistäminen samaksi kaupungiksi. Vapaaehtoinen yhteistyö ei ole johtanut toivottuihin tuloksiin, sanoo Räty, ja niin on: puutteet ovat huutavia maankäytössä, asuin- ja muussakin rakentamisessa, liikenteessäkin, ja Rädyn mukaan on myös eri alueiden välinen elintasokuilu pääkaupunkiseudulla syventynyt nykytilanteen johdosta.

Kuultiinhan myös kepun Kiviniemeltä samankaltaisia näkemyksiä kuin nyt Rädyltä, mutta pääministeriksi tultuaan Kiviniemi on ollut asiasta hiljaa kuin susi kukassa. Nyt hänen on pakko olla enemmän kepulainen kuin stadilainen. Onneksi hallituksessa on ministeri Jan Vapaavuori, jonka ei tarvitse olla kepulainen, vaan hän saa olla stadilainen.

- - -

Aamun lehdestä käy ilmi myös, että vuotta ennen Helsinkiin tuloani, 1950, Stadissa oli 359 813 asukasta, Espoossa 22 776 ja Vantaalla (silloisessa Helsingin maalaiskunnassa) 14 976 asukasta. Nyt Stadissa on 583 350 asukasta (kasvua vuodesta 1950 223 537 asukasta, Espoossa 244 330 ( 221 554) ja Vantaalla 197 636 ( 182 660).

Pääkaupunkiseudun väestö – pieni Kauniaianen sivuun jättäen – on siis kasvanut vuodesta 1950 627 751 hengellä. Ylivoimainen valtaosa kasvusta on tapahtunut Kepulandiasta tänne muuttaneilla. Eikä kepulaisuus ole kasvanut täällä ollenkaan. Ihmeellinen on tämän metropolin sivistävä vaikutus!

131

3809

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kaunojensa

vanki ja vielä riittävän tyhmä hän näkee mitä uskoo...

Aamun hesarissa esitetyssä jutussa puhuttiin lähinnä Riihimäen keskustan autioitumisesta. Täytyy olla täydellinen tomppeli väittäessään Riihimäen kaavoituspäätöksiä tehtävän keskustan toimesta.

Hei haloo !!!!!

"Onneksi tämän hyvän Helsinkimme, Stadin keskusta on pysynyt vilkkaana, vilkastunut vaan niin, ettei siellä enää juurikaan asukkaita ole, kuten oli vielä minun tullessani Helsinkiin kuusikymmentä vuotta sitten."

Suksi lipsuu ???

Ja punikin jumalakin on junkkeri ;)))

• !!!

Olet harvinaisen sivistynyt kepulaiseksi. Luet Hesaria! Jatka lukemista niin viisastut lisää ja sitten et enää ole kepulainen!

• noin hyvä
        !!! kirjoitti:

Olet harvinaisen sivistynyt kepulaiseksi. Luet Hesaria! Jatka lukemista niin viisastut lisää ja sitten et enää ole kepulainen!

ihminen hesaria lukemalla?

• mikäli mahdollista?

Keskustalaisethan sen kauppakeskuksen ovatkin varmaan väärään paikkaan rakennuttaneet Hämeenlinnassakin ;)

Sujuvasti sieltä sinun päästä tuota luuloa kaunalla höystettynä tulee. Senhän taas tämäkin avauksesi kiistatta todistaa.

Junger tuntuu olevan sinun jumalasi, ei suinkaan Laanisen. Get it?

• Vai mitä?

"Viisaus näkyy siis tarttuneen Timo Laaniseenkin. Sitä tapahtuu monelle, kun asuu jonkin aikaa täällä Helsingissä."

Laaninen, Ulla ja Timo, Kuusmiehenkaari 12 C (julkinen tieto Helsingin puhelinluettelosta)

• postinumeroa

00690 Helsinki

eikä tämä ole sattumaa

• kapu-vaari

...sillä sehän olisi itsrakasta ja saattaisin leimautua narsistiksi ;)

Paloheinässä olen asunut vasta 23 vuotta, sitä ennen monessa paikassa Helsingissä jo hyvin kauan. Nuorena poikana tänne tultuani asuin ensiksi Hietalahdessa, sitten Vallilassa, mutta eivät nekään minua kepusta puhdistaneet, sillä koskaan en ole ollut kepulainen, enkä millään muullakaan puolueella laimattava.

Paloheinä muuten taisi olla edellisissä ek-vaaleissa Stadin kepulaisimpia alueita, kepun kannatus täällä oli muistaakseni 7 % pinnassa, kun keskimäärin Stadissa kpu sai naftin 5 % kannatuksen. Lienee johtunut siitä, että tänne edellisen nousukauden aikana rakennettiin paljon uusia asuntoja, joihin lienee tullut asukkaiksi paljon Kepulandiasta juuri muuttaneita. Mutta kun tämän vaalikauden aikana on rakentaminen täällä kovasti vähentynyt, ja luultavavasti nuo muutamia vuosia sitten Kepulandiasta tulleet ovat jo sivistyneet pois kepulaisuudestaan, uskon kepun kannatuksen Paloheinässäkin nyt selvästi vähentyneen.

• kapu-vaari
        postinumeroa kirjoitti:

00690 Helsinki

eikä tämä ole sattumaa

Vai on Laanisen postinumero tuo, kun oma postinumeroni on 00670. Mutta vaikka Laanisen ja minun kotien väli ei ole kuin n. kilometri, asumme kuitenkin Paloheinän eri laidoilla, minä läntisellä - tämähän usein mielletään Länsi-Pakilaksi, joka ilmoitetaan myös bussilinja 66:n päätepisteeksi - ja Laaninen pohjoisella. Tuo postinumero viitannee Torpparinmäkeen, joskaan Kuusimiehenkaari ei sitä vielä ole.

• kapin veli

ylempi talipallo näyttää eltaantuneen!

Johtuneeko kritiikittömästä Jungnerin ihailusta?

• ///////////////777

On aika vahastä kiinni asuinpaikka jos se on pelkästä kauppakeskuksesta kiinni. Minä en ainakaan ole koskaan valinnut asuinpaikaanis enmukaan settä asuisin lähellä kauppakeskusta.

Tautalla on uut syyt joita ei haluta tunnustaa tai sitten niitä ei tiedetä.

Mutta on se helppo ja yksinkertainen löytää syy kun pääetään vain joku syy ja rakennetaans en ympärille se ongelma.

Tuo sitä toimitajien asioiden oikomista.

Ei tarvitse asiaan tutustua kun saa nimensä lehdykän sivulle.

• kapu-vaari

...ei tarkoiteta niinkään asukkaiden muuttamsta niistä pois - sitäkin on - kuin liikkeiden ja kaiken kaupallisen toiminnan loppumista. Sellaista on tapahtunut paljon muualla, mutta ei onneksi täällä Stadissa.

• !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        kapu-vaari kirjoitti:

...ei tarkoiteta niinkään asukkaiden muuttamsta niistä pois - sitäkin on - kuin liikkeiden ja kaiken kaupallisen toiminnan loppumista. Sellaista on tapahtunut paljon muualla, mutta ei onneksi täällä Stadissa.

tapahtuu?

On hyvin yksioikoista sanoa, tai no se on helppo valita syyksi, että siihen olisi yksin syyllinen kauppakeskukset.

Yksi merkittävä syy on se että kauppapaikkojen vuokrat keskustoissa on nostettu yrittäjän kannalta kestämättömän korkeiksi. Silloin paikalliselta kaupalta loppuu milpailukyky.

Syy on ehkä se että muilta aloilta, esimerkiksi ravintoloilta, on mahdollisuus saada korkeampaa tuottoa kiinteitölle kuin pikku kaupalta.

kauppakeskukset tarjoavat liiketilaa halvemmalla kuin esimerkiksi kaupungit omista keskustan kiinetitöistään pyytävät. Kilpailukyky palautuu sillä että muuttaa kaupungista pois. Se on vaihtoehto konkurssille.

• //&&%&/

nurin nuijima yhteiskuntasopimus jonka Sorsa sopi yndessä ammattuyhdistyliikeen kanssa.

"Jungner esittää, että heti vaalien jälkeen tulee hallituksen ja työmarkkinajärjestöjen yhdessä sopia kansallisesta pelastuspaketista, jossa pitää lyödä lukkoon inflaatiotavoitteet, palkankorotukset ja verolinjaukset lähivuosille. ”Se olisi kansallinen sopupaketti samaan tyyliin kuin vuonna 1995”, sanoo Jungner."

Tuo parasta popylistista haihattelua jota Junkerin akan poika harjoittaa.

• Hiiohiihhiihihihih

Porvariahhllituksen ay-liikkeen välillä.

Junkerin akan poika on myöhässä.

• Ylil evp

Olet malliesimerkki korkeintaan keskiverrolla ymmärryksellä varustetusta ihmisestä.
      Hybriksen kai sait painolastiksesi sotaväestä, ymmärtämättä toimineesi apu- ja tukitehtävissä.
      Lähdettyäsi vaatimattomista oloista, Sinusta tuli ahne mikä tavallaan on odotettuakin. Itsekkäästi ahnehtien toimit työurallasikin, myös muiden silmäkuopasta ponnistaen.
      Menestyvän yleisjohtajan perusominaisuus, yhteistyökyky, Sinulta puuttuu täysin. Siksi olitkin vain suppeaa ymmärrystä vaativissa tehtävissä, pilkunviilaajana.
      Herra Kapteeni! Kun nyt olet noin kaikkitietävä, niin kysyn:
      Onko Keskutalla osuutta ihmisenä kehittymisesi epäonnistumiseen? Jos on niin minkä mutkan kautta?

P.S. Nimittelet minua feikkiupseeriksi, tarkemmin tuntematta. Ammut siis hehtaaripyssyllä.
      Minulla on ihan täällä esiintymisesi perusteella konkreettiset perusteet pitää Sinua feikkikapteenina.
      Tottahan väessä myös tyhmiä kapteeneja tapasin, ei kuitenkaan laistasi luonnonoikkua.
      Operettiupseeriksi et ole tarpeeksi sulava, satuolentona voisit olla tynnyrissä kasvanut, pienen aukon kautta ruokittu typykkä.

• Ylil evp

En ole suinkaan edes tällä hetkellä "kepujoukoissa" aktiivisesti toimiva. Pidän puoluetta, hyvinkin monesta syystä parhaana mahdollisena, en tietenkään täydellisenä.
        Olet itse noita "epätäydellisyyksiä" ruotinut, asiastakin, mutta enimmäkseen epäasiallisesti mustamaalaten. Siinä on musta aukkosi, josta et näytä irti pääsevän.
        Minulla ei ole tarvetta luetella kaikkea oman napani ympärillä tapahtunutta. Olen tyytyväinen kun suhteet perheeseeni, naapureihin, sukulaisiin jne ovat hyvin hoidetut ja toimivat. Aikaansaanoksiin elämässäni olen pääosin tyytyväinen, kuten kanssaeläjänikin ovat sanoneet.
        Elämähän ei kuitenkaan ole pelkästään tekoja tai tekemättä jättämisiä:
        Mitä meillä on takanamme ja mitä meillä on edessämme,
        merkitsee vähän verrattuna siihen mitä meillä on simmässämme.
        ( Ralph Waldo Emerson)

• kapu-vaari
        Ylil evp kirjoitti:

En ole suinkaan edes tällä hetkellä "kepujoukoissa" aktiivisesti toimiva. Pidän puoluetta, hyvinkin monesta syystä parhaana mahdollisena, en tietenkään täydellisenä.
        Olet itse noita "epätäydellisyyksiä" ruotinut, asiastakin, mutta enimmäkseen epäasiallisesti mustamaalaten. Siinä on musta aukkosi, josta et näytä irti pääsevän.
        Minulla ei ole tarvetta luetella kaikkea oman napani ympärillä tapahtunutta. Olen tyytyväinen kun suhteet perheeseeni, naapureihin, sukulaisiin jne ovat hyvin hoidetut ja toimivat. Aikaansaanoksiin elämässäni olen pääosin tyytyväinen, kuten kanssaeläjänikin ovat sanoneet.
        Elämähän ei kuitenkaan ole pelkästään tekoja tai tekemättä jättämisiä:
        Mitä meillä on takanamme ja mitä meillä on edessämme,
        merkitsee vähän verrattuna siihen mitä meillä on simmässämme.
        ( Ralph Waldo Emerson)

>> Mitä meillä on takanamme ja mitä meillä on edessämme, merkitsee vähän verrattuna siihen mitä meillä on simmässämme.

• Mulkun karvoitus

HOH HOH HOO tässäpä kirjoittamaasi tekstiä muistelmiisi liitettäväksi. Tämän osan voit omistaa edesmenneelle erektiollesi sekä hallaville kikkelikarvoille.

LUEPPA OKSENNUKSEKSI :

Voi jumalauta, en paremmin sano! kapi_Käyttäjän viestit20.10.2010 23:05
        Kyllä tuo savusaunakuvani on aiheuttanut eräissä kepulaisissa sellaisen trauman, että se ei voi syntyä terveessä päässä ainakaan sellaisella ihmisellä, joka on varma omasta seksuaalisesta identiteetistään!
        Ei todellakaan ole normaali ihminen, joka näki jotakin perverssiä siinä kuvassa, jonka lähetettä jälleen ties monennenko kerran tänne linkität.
        Tässä on se kuvanikin, tuijota sitä nyt silmäsi kipeiksi ja tiiraa oikein, onko niitä karvoja vai ei, ja kuvittele vaikka millaista melaa sinne häveliäästi ristissä pitämieni reisieni väliin ja kiihotu siitä niin, että pääset perille siinä hommassa, jota varten tuota kuvaa niin kiihkeästi jatkuvasti kaipaat.

http://www.pinkypeckers.com/images2/jungboy3.jpg

• 4
        Mulkun karvoitus kirjoitti:

HOH HOH HOO tässäpä kirjoittamaasi tekstiä muistelmiisi liitettäväksi. Tämän osan voit omistaa edesmenneelle erektiollesi sekä hallaville kikkelikarvoille.

LUEPPA OKSENNUKSEKSI :

Voi jumalauta, en paremmin sano! kapi_Käyttäjän viestit20.10.2010 23:05
        Kyllä tuo savusaunakuvani on aiheuttanut eräissä kepulaisissa sellaisen trauman, että se ei voi syntyä terveessä päässä ainakaan sellaisella ihmisellä, joka on varma omasta seksuaalisesta identiteetistään!
        Ei todellakaan ole normaali ihminen, joka näki jotakin perverssiä siinä kuvassa, jonka lähetettä jälleen ties monennenko kerran tänne linkität.
        Tässä on se kuvanikin, tuijota sitä nyt silmäsi kipeiksi ja tiiraa oikein, onko niitä karvoja vai ei, ja kuvittele vaikka millaista melaa sinne häveliäästi ristissä pitämieni reisieni väliin ja kiihotu siitä niin, että pääset perille siinä hommassa, jota varten tuota kuvaa niin kiihkeästi jatkuvasti kaipaat.

http://www.pinkypeckers.com/images2/jungboy3.jpg

Panitpa pahan Ylil evp:lle, kuinkahan komeljanttari tuosta toipuu.

• Onhan se niin..

..mistään( keskustan saitin aihepiiristä) käyttäytymis säännöista piittaamaton KUSIPÄÄ olet, siitä annoit avauksellasi uuden näytön.
      Samaa tasoa olet känän ja erneston keralla,sossu-aate yhdistää teitä aivan liikuttavalla tavalla. Olettehan aatetovereita.Paniikissa olevia PUNA-SOSSUJA.
      SAbotoitte päätöiksenne tätä saittia oksennuksillanne , kuin kurittomat mustalaiskakarat yhteiskunnan järjestyssäännöstöä , yhteiskunnan jonka luukun varassa elämä on.

• mehulinko

Sinä luikero vasemistolainen nahkapussi...
        etelän hedelmä 13.7.2009 22:24
        Vastauksia: 12
        Lukukertoja: 79
        TEKSTIKOKO: font-sizefont-sizefont-size
        Viestien esitystapa:
        joka ei ole ikinä mitään työtä tehnyt ainoastaan puhunut työnsankareista!! Ällöttävää elää toisten kustannuksella, mutta minkäs teet, kun et muuhun kykene! Tekisin erittäin mielelläni töitä navetassa, mutta se on minulta pois suljettu! Voi olla että minulla on maaseudun töistä liian ruusuiset mielikuvat, mutta itsenäinen talonpoika on aina hyvä ratkaisu! Eläköön suomalainen maanviljelys ja ruuantuotanto! Sinulle tarjoillaan mätämotzarellaa ja ulkolaisia tomaatteja kaukaa Epsanjasta! Minä syön aina suomalaista, se on parempaa ja haluan kannatta suomalaisia ruuantuottajia! Terveisiä sinulle
        Hesan läheltä!

• kapu-vaari

Otsikossa ei ole uutista, sillä ajattelen yleensäkin paljon, monia asioita, hieman myös politiikkaa, jopa kepupolitiikkaa, niin vastenmielistä kuin sen ajatteleminen onkin. Mutta sitä on täytynyt ajatella siksi, että nimenomaan siitä pitäisi tällä palstalla kirjoitella, ja niin olen tehnytkin. Ihan liikaa varmaan, sillä siitä saattaa tulla kuva, että mokoma asia olisi minulle kovinkin tärkeää. Ei ole. On paljon muita asioita, jotka ovat hyvin paljon tärkeämpiä minulle.

Mutta nyt olen ajatellut sitä, että tarvitseeko minun olla täällä kepuleille elämänsisältöä antaakseni? Sellaiseksihan roolini on paljolti mennyt. Vaikka monessa olen mukana ollut, niin enpä olisi vielä muutamia vuosia sitten pääseväni tai joutuvani siihen asemaan. Mitään sellaiseen johtavaa ei löytyne aikaisemmasta jo pitkästä elämästäni, jossa olen rehellisesti kertonut mm. tuossa:

http://mina.suomi24.fi/kapu-vaari/tiedot

Laitoin kyllä päivällä täällä tuolle ilmeisesti vain minusta elävälle tyypille myös muistelmieni sisällysluettelon, joka lukujen otsikoillaan kertoo vielä paremmin elämänkulustani, jossa mitään tähän nykyasemaani viittaavaakaan ei ole, mutta se sisällysluettelo taisi olla hänelle liian vahvaa tavaraa, kun näkyy tulleen poistetuksi.

Kyllähän se toisaalta hivelee itserakkauttani, että kun aloitan aina keskustan politiikasta, niin kepulaiset haluavat mieluummin puhua minusta. Se kertonee siitä, että heillekään kepu ei ole kovin kiinnostava, mutta minä sitä vastoin kiinnostan heitä todella paljon. Genitaalikarvoitustani myöten. Mutta itselleni en sittenkään ole yhtä kiinnostava, kun tunnen paljon itseäni kiinnostavampia ihmisiä ja olen nähnyt ja kokenut paljon sellaista, jota pidän kiinnostavampana kuin itseäni. Noilla kepulaisilla ei liene ollut samanlaista mahdollisuutta elämässään. Miten mitätöntä noiden tarkoittamieni elämä on ollutkaan ennen kuin he tulivat tuntemaan minut täällä! Hyvin mitätöntä, se on varmaa, kun heidän elämänsä suurin, ehkä ainoakin sisältö näkyy nyt olevan tällainen sittenkin vain aivan tavallinen ikämies!

On tullut joskus mieleeni, että pitäisiköhän minun rekisteröidä jokin uusi nikki, vaikkapa ”vanha talonpojan palvelija” – sehän olisi valiolaisen urani huomioon ottaen aivan todenmukainen – jolla alkaisin puhua kepun puolesta samoin kuin olen puhunut sitä vastaan, mm. ylistäen Kekkosta ja Väyrystä ja heidän neukkumyönteisen politiikkansa viisautta, muuten nykyisen tyylini säilyttäen. Kun nyt olen kepulaisten mielestä niin mitätön, niin johdonmukaista olisi ajatella, että samanlainen olisin heidän silmissään silloinkin. Vai olisivatko he niin epärehellisiä, että silloin olisin heidän suuri idolinsa avoimesti, jolloin heidän ei tarvitsisi nähdä niin paljon vaivaa kuin nyt yrittäessään epätoivoisesti ja avuttomasti peittää todellisen käsityksensä minusta.

No, en kai voisi olla niin epärehellinen, sillä ”enhän sentään ole kepulainen” ;) Joten pysyn jatkossakin rehellisesti omana itsenäni ja puhun vain sitä, jonka todeksi tiedän, niin itsestäni kuin kepustakin ja sen politiikasta.

Mutta pientä taukoa taas pidän täällä esiintymisessäni. Kyllästyttää, ja tulevassa ohjelmassani on paljon muuta. Huomenna taas uusimman yhdistykseni kokous, jumppakin taas alkaa joulutauon jälkeen, ja puoliviikosta tulee tänne taas naisystäväni, joka viipynee viikon verran, ja kohta pitää alkaa valmistella myös matkaa, jolla kepu ja tämä palsta ei varmaan tule kertaakaan mieleenikään.

Olen saanut jo kutsut myös kahden kansanedustajaehdokkaan vaalikonttorin avajaisiin, joihin menen, eikä noista ehdokkaista kumpikaan ole kepulainen eikä demarikaan, vaan toinen on kokoomuksen listoilla ja toinen perussuomalaisten, tuttuja miehiä molemmat, toinen sinibareteista ja toinen eläkkeellä oleva korkea upseeri, jonka vetämillä matkoillakin olen ollut. Varmaan noista toista äänestän, en vielä tiedä, kumpaa – siitä varmuuden saadakseni heidän tilaisuuksiinsa menen.

Yhä enemmän on syitä pitää entistäkin parempaa huolta myös suhteistani kaikkein läheisimpiini, kun se joukko vuosi sitten kasvoi taas uudella jäsenellä, jonka yksivuotissynttäreillä eilen olin; tässä kuva siitä tilaisuudesta:

http://mina.suomi24.fi/sites/mina.suomi24.fi/files/imagecache/mina-profile-full/c91/715/71e433b479357c8c218d5912b413fdbd.JPG

Niin, myönnän nyt puhuneeni minäkin vain itsestäni, mutta niin tein vain siksi, kun kieltämättä jossain määrin Helsinki-keskeisen avaukseni aihe ei ole kepulaisia kiinnostanut, minä siitäkin edestä. Olkaa nyt siis tyytyväisiä!

• Ylil evp

Kyllä minä sisällysluetteloita olen aika paljonkin nähnyt. Sinun luetteloa en kuitenkaan kehdannut lukea kun taas kollegan (feikkikapteeni) puolesta hävetti niin kovin.
        Olisi mieltä ylentävää jos vielä kasvaisit ihan hyvän ihmisen mittaan. Siihen tarvitaan omien tekemisten merkityksen ymmärtäminen suhteessa muihin. Olet pahasti yliarvioinut itsesi tekemiset ja ymmärryksesi.
        Kehityskykyä näyttäisi ehkä kuitenkin olevan jäljellä. Luulen Sinun ymmärtävän asian.
        Et Sinä henkilönä ole minulle millään tavalla merkittävä, tekosi ovat kyllä. Olen virkaurallani ja ympärilläni nähnyt riittävästi kaltaisiasi. He pilaavat hyviäkin työyhteisöjä, niin johtajina kuin työtekijöinäkin. Heidän tekemisiin ja tekemättä jättämisiin olen aina ottanut kantaa, kuten nytkin.

• Otsikossa kateutta

;))

• kapu-vaari

• kapu-vaari
        Otsikossa kateutta kirjoitti:

;))

…vaikka ymmärrän sen huumorilla heitetyksi. Poikani – jonka toivoisin jätettävän täällä rauhaan – on ansainnut asemansa omilla avuillaan. Niin isänsäkin, mutta vaikka minun avuni eivät ihan samaan ole riittäneet, niin tyytyväinen saavutuksiini ja elämääni olen. Siksi minun ei tarvitse olla kepulainen.

Katsottuani tuon tv 1:ltä tulleen Mannerheim-ohjelman, jossa vilahti myös näkymät Stockmanilta ja Hotelli Kämpistä tuli mieleeni, että onkohan muuten Lapin tukkijätkien joukossa ollut koskaan ketään toista, joka ennen jätkäaikaansa oli työskennellyt noissa hohdokkaissa paikoissa? Tosin vain juoksupoikana ja nissepoikana, mutta kuitenkin… Onkohan ketään toista sellaista tällä palstallakaan? Ei varmaan ainakaan noiden kepulien joukossa.

”Monena mies eläessään”. Paitsi kepulainen. Pitäisi kai minunkin ymmärtää heidän kateutensa ja katkeruutensa, mutta lohdutan heitä toteamalla, että ”ovathan he sentään kepulaisia” ;)

Hyvää yötä!

• You knoe who
        kapu-vaari kirjoitti:

…vaikka ymmärrän sen huumorilla heitetyksi. Poikani – jonka toivoisin jätettävän täällä rauhaan – on ansainnut asemansa omilla avuillaan. Niin isänsäkin, mutta vaikka minun avuni eivät ihan samaan ole riittäneet, niin tyytyväinen saavutuksiini ja elämääni olen. Siksi minun ei tarvitse olla kepulainen.

Katsottuani tuon tv 1:ltä tulleen Mannerheim-ohjelman, jossa vilahti myös näkymät Stockmanilta ja Hotelli Kämpistä tuli mieleeni, että onkohan muuten Lapin tukkijätkien joukossa ollut koskaan ketään toista, joka ennen jätkäaikaansa oli työskennellyt noissa hohdokkaissa paikoissa? Tosin vain juoksupoikana ja nissepoikana, mutta kuitenkin… Onkohan ketään toista sellaista tällä palstallakaan? Ei varmaan ainakaan noiden kepulien joukossa.

”Monena mies eläessään”. Paitsi kepulainen. Pitäisi kai minunkin ymmärtää heidän kateutensa ja katkeruutensa, mutta lohdutan heitä toteamalla, että ”ovathan he sentään kepulaisia” ;)

Hyvää yötä!

Ei nnäillä palstoilla kannata paljastaa liikoja itsestään, perheestään, urastaan eikä muustakaan henkiläkohtaisesta. Sellainen on kuin kärpäspaperi, joka vetää kaiken maailman hörhöjä takertumaan sinuun.

MInä tein sitä paljonkin kirjoittelun alkuvuosina kokoomuspuolueen, sdp:n ja keskustan puoluetoimistojen ylläpitämillä palstoilla ja joskus joillekin puolitutuille täälläkin. Siitä seurasi minulle vastenmielinen herjaporukan perässääjuoksu, joka pilasi aaukset, joissa itse pyrin nasialliseen politiikan analyysiin.

Nyt kirjoittelen tunnistamattomasti milloin milläkin nikillä, joka aika hyvin poitää hörhöt pois, kun heistä ei kovin moni osaa ja vielä harvempi vaivautuu arvaikemaan mikä teksti olisi minulta.

Yhden neuvon sinulle antaisin: kirjoita mieluummin tulevaisuuden politiikasta, sillä poliittinen lähihistoria on aihe, joka herättää monessa ainoastaan jälkiviisaan katkeruuden sävyttämiä, tunteenomaisisa purkauksia, joilla harvoin on muuta kuin hyvin yksipuolinen totuuspohja.

• mutta turha
        You knoe who kirjoitti:

Ei nnäillä palstoilla kannata paljastaa liikoja itsestään, perheestään, urastaan eikä muustakaan henkiläkohtaisesta. Sellainen on kuin kärpäspaperi, joka vetää kaiken maailman hörhöjä takertumaan sinuun.

MInä tein sitä paljonkin kirjoittelun alkuvuosina kokoomuspuolueen, sdp:n ja keskustan puoluetoimistojen ylläpitämillä palstoilla ja joskus joillekin puolitutuille täälläkin. Siitä seurasi minulle vastenmielinen herjaporukan perässääjuoksu, joka pilasi aaukset, joissa itse pyrin nasialliseen politiikan analyysiin.

Nyt kirjoittelen tunnistamattomasti milloin milläkin nikillä, joka aika hyvin poitää hörhöt pois, kun heistä ei kovin moni osaa ja vielä harvempi vaivautuu arvaikemaan mikä teksti olisi minulta.

Yhden neuvon sinulle antaisin: kirjoita mieluummin tulevaisuuden politiikasta, sillä poliittinen lähihistoria on aihe, joka herättää monessa ainoastaan jälkiviisaan katkeruuden sävyttämiä, tunteenomaisisa purkauksia, joilla harvoin on muuta kuin hyvin yksipuolinen totuuspohja.

Vaikka tiedänkin sinun tarkoittavan hyvää, ja neuvosi erinomainen on, niin ei se tuollaiseen tollakkoon kuin Kapi vaikuta. Hänelle oman itsensä ja sitä kautta perheensä, läheistensä ja ylipäätään elämänsä esiintuominen on sairas pakkomielle josta hän ei esiin pääse.

Se, että toivot, että kapi osaisi kirjoittaa tulevaisuuden politiikasta, on sama kuin toivoisit koirasi alkavan puhua. Kapi ei ymmärrä politiikasta mitään, mutta toki osaa Hesarista tai muusta kopioida juttuja joihin liittää omaa ennakkoluuloisuuttaan ja kaunaansa, ja niistä avattuaan alkaa debatoida niiden perskärpästensä kanssa jättäen asiavastineet aina kokonaan huomiotta. Kyvyt kun ei riitä niiden asiavastineiden esittäneiden kanssa keskusteluun.

Onneksi nimim. ylil evp on osoittanut erinomaista taitoa ja hienoa osaamista ja saanut kapin edes jonkinveran ymmärtämään tilaansa. Ylil evop osoittaa, että ei se armeija kaikista tätsiä tollikoita tee.

• tökkis
        mutta turha kirjoitti:

Vaikka tiedänkin sinun tarkoittavan hyvää, ja neuvosi erinomainen on, niin ei se tuollaiseen tollakkoon kuin Kapi vaikuta. Hänelle oman itsensä ja sitä kautta perheensä, läheistensä ja ylipäätään elämänsä esiintuominen on sairas pakkomielle josta hän ei esiin pääse.

Se, että toivot, että kapi osaisi kirjoittaa tulevaisuuden politiikasta, on sama kuin toivoisit koirasi alkavan puhua. Kapi ei ymmärrä politiikasta mitään, mutta toki osaa Hesarista tai muusta kopioida juttuja joihin liittää omaa ennakkoluuloisuuttaan ja kaunaansa, ja niistä avattuaan alkaa debatoida niiden perskärpästensä kanssa jättäen asiavastineet aina kokonaan huomiotta. Kyvyt kun ei riitä niiden asiavastineiden esittäneiden kanssa keskusteluun.

Onneksi nimim. ylil evp on osoittanut erinomaista taitoa ja hienoa osaamista ja saanut kapin edes jonkinveran ymmärtämään tilaansa. Ylil evop osoittaa, että ei se armeija kaikista tätsiä tollikoita tee.

02:05 ja 09:01, olet ainutlaatuinen. Nukutko koskaan?

• kapu-vaari
        You knoe who kirjoitti:

…siinä antaa neuvojaan, jotka ovat ihan hyviä periaatteessa, mutta minulle jo liian myöhäisiä. Nimittäin, kun tulin tänne aikoinaan omana itsenäni – saattoi olla erehdys, mutta aina ja kaikkialla olen rohjennut niin tehdä – niin itsenäni avoimella tantereella pysyn. Puskaan meno olisi nyt raukkamaista.

Kyllä nuo puskisraukatkin tuntevat minut jo hyvin, mutta silti reppanat yrittävät esittää minusta kaikkea paskaa vastoin hyvin tietämäänsä totuutta, milloin controlmannina, milloin yliluutnanttina, milloin jossain muussa heidän kai kymmenistä hahmoistaan, joille yhdellekään he eivät ole koskaan mitään uskottavaa imagoa antaneet. Siksikin kerron aina itsestäni – tietenkin myös heidän valheitaan oikaistakseni – kun tiedän sellaisen ottavan noita raukkiksia päähän, kun eivät voi mitään itsestään kertomaansa todeksi näyttää. Eivät voi, koska mikään heidän itsestään kertomansa ei ole totta.

Minä vähät välitän heidän minuun kohdistamastaan törkyilystä, sillä antavathan he sillä inhottavaa kuvaa siitä, millaiseksi kepulaisuus tekee ihmisraukan, mutta läheisiini kohdistuva nälviminen on jo liian raukkamaista kepulillekin. Tuossa, johon vastasin, oli kai kyseessä paremminkin noiden kepulien puheita vastaan irvaileva vitsi, mutta en toivoisi sellaisissakaan otettavan esille läheisiäni. Ikävimmät muistot sellaisesta raukkamaisuudesta minulla on vaimoni kuolemaan johtaneen sairauden ajalta, kun nuo raukat ottivat senkin riepoteltavakseen, kun eivät minulle muuten pärjänneet – eivät tosin pärjänneet sitenkään, mutta saivathan he jo silloinkin antaa kuvaa kepulaisuudesta.

Tulevaisuuden politiikasta olen viime aikoina tehnyt montakin avausta, kuten tuo edellinenkin (onko keskusta seuraavassa hallituksessa), joka näkyy saaneen jo yli 2000 selaajaa ja jo olevan yli sata puheenvuoroa, sitä edellinen avaukseni oli myös tulevaisuuden aiheesta ja sai vielä suuremmat selaaja- ja viestimäärät, mutta ehkä juuri siksi se sitten poistettiin. Joten oikeassa olet siinä, että pitäisi puhu mieluummin tulevasta kuin menneestä – tällä palstalla. joka ei ole historian palsta – mutta on myös niin, että mennyt, nykyisyys ja tulevaisuus liittyvät usein yhteen niin, että kyllä niitä kaikkiakin saa käsitellä, jos aiheen syvällisempi käsittely sitä edellyttää.

• Ylil evp
        tökkis kirjoitti:

02:05 ja 09:01, olet ainutlaatuinen. Nukutko koskaan?

Kumpaankaan mainitsemaasi kirjoitukseen minulla ei ole osaa eikä arpaa.
        Nukun hyvin, myös päivällä aika-ajoin, tänään varsinkin kun on jo kolmisen tuntia kattolumia pudoteltu ja kolattu.
        Nyt pitää lähteä itseä tietoja lisäämään (sivistämään?) kansalaisopistoon.

• munakarvahemmo

Sinulle puntollolle on itketty jo yli 100 lähtöitkua. Olet sen verran hullu ja kepuneureetikko, että et sinä tollo mihinkään täältä lähde

• 9iuhihni

""Mutta nyt olen ajatellut sitä, että tarvitseeko minun olla täällä kepuleille elämänsisältöä antaakseni? Sellaiseksihan roolini on paljolti mennyt. Vaikka monessa olen mukana ollut, niin enpä olisi vielä muutamia vuosia sitten pääseväni tai joutuvani siihen asemaan. Mitään sellaiseen johtavaa ei löytyne aikaisemmasta jo pitkästä elämästäni, jossa olen rehellisesti kertonut mm. tuossa: ""

Vieläkin saatanan tollo olet täällä. Valehtelija

• mieleen, koska
        kapu-vaari kirjoitti:

…siinä antaa neuvojaan, jotka ovat ihan hyviä periaatteessa, mutta minulle jo liian myöhäisiä. Nimittäin, kun tulin tänne aikoinaan omana itsenäni – saattoi olla erehdys, mutta aina ja kaikkialla olen rohjennut niin tehdä – niin itsenäni avoimella tantereella pysyn. Puskaan meno olisi nyt raukkamaista.

Kyllä nuo puskisraukatkin tuntevat minut jo hyvin, mutta silti reppanat yrittävät esittää minusta kaikkea paskaa vastoin hyvin tietämäänsä totuutta, milloin controlmannina, milloin yliluutnanttina, milloin jossain muussa heidän kai kymmenistä hahmoistaan, joille yhdellekään he eivät ole koskaan mitään uskottavaa imagoa antaneet. Siksikin kerron aina itsestäni – tietenkin myös heidän valheitaan oikaistakseni – kun tiedän sellaisen ottavan noita raukkiksia päähän, kun eivät voi mitään itsestään kertomaansa todeksi näyttää. Eivät voi, koska mikään heidän itsestään kertomansa ei ole totta.

Minä vähät välitän heidän minuun kohdistamastaan törkyilystä, sillä antavathan he sillä inhottavaa kuvaa siitä, millaiseksi kepulaisuus tekee ihmisraukan, mutta läheisiini kohdistuva nälviminen on jo liian raukkamaista kepulillekin. Tuossa, johon vastasin, oli kai kyseessä paremminkin noiden kepulien puheita vastaan irvaileva vitsi, mutta en toivoisi sellaisissakaan otettavan esille läheisiäni. Ikävimmät muistot sellaisesta raukkamaisuudesta minulla on vaimoni kuolemaan johtaneen sairauden ajalta, kun nuo raukat ottivat senkin riepoteltavakseen, kun eivät minulle muuten pärjänneet – eivät tosin pärjänneet sitenkään, mutta saivathan he jo silloinkin antaa kuvaa kepulaisuudesta.

Tulevaisuuden politiikasta olen viime aikoina tehnyt montakin avausta, kuten tuo edellinenkin (onko keskusta seuraavassa hallituksessa), joka näkyy saaneen jo yli 2000 selaajaa ja jo olevan yli sata puheenvuoroa, sitä edellinen avaukseni oli myös tulevaisuuden aiheesta ja sai vielä suuremmat selaaja- ja viestimäärät, mutta ehkä juuri siksi se sitten poistettiin. Joten oikeassa olet siinä, että pitäisi puhu mieluummin tulevasta kuin menneestä – tällä palstalla. joka ei ole historian palsta – mutta on myös niin, että mennyt, nykyisyys ja tulevaisuus liittyvät usein yhteen niin, että kyllä niitä kaikkiakin saa käsitellä, jos aiheen syvällisempi käsittely sitä edellyttää.

taas näytät sen mainion valokuvan riukusäärien päässä tököttävästä perseestäsi?

Se oli todella mainio. Varsinkin se mötkyn lahjoittamien kalsarien perseessä oleva teksti "yrittäisit edes olla kiinnostunut naisista" oli aivan huippua ;)))

Noin upeaa todistusta loputtomasta typeryydestään ei kukaan muu ole tällä saitilla onnistunut tekemään. Onnittelut siitä!

• tökkis
        Ylil evp kirjoitti:

Kumpaankaan mainitsemaasi kirjoitukseen minulla ei ole osaa eikä arpaa.
        Nukun hyvin, myös päivällä aika-ajoin, tänään varsinkin kun on jo kolmisen tuntia kattolumia pudoteltu ja kolattu.
        Nyt pitää lähteä itseä tietoja lisäämään (sivistämään?) kansalaisopistoon.

sinun hankkineen sivistyksesi, kokemuksesi ja laajan tietomääräsi Valittuja Paloja lukemalla.

• Ylil evp
        tökkis kirjoitti:

sinun hankkineen sivistyksesi, kokemuksesi ja laajan tietomääräsi Valittuja Paloja lukemalla.

En varmaan kymmeniin vuosiin ole Valittuja Paloja lukenut. Siinä olet oikeassa. Kyllä sillä kuitenkin edelleen näyttää olevan ihan hyvä täydennysnäkökulma moneen asiaan.
        Sotilas kun edelleen olen, huolimatta iästäni, olen edelleen kiinnostunut, ja tiedän myös melko paljon turvallisuusasioista.
        Venäjän sotilasstrategiasta olen aika hyvin perillä. Sitä edesauttaa tietysti sikäläisen ajattelun muuttumattomuus sitte NL:n päivien.
        Kovasti kiinnostaa myös Hsi Nao (aivopesu), jonka eri variaatioita näkyy mainoksissa, mediassa ja suurvaltapolitiikan kielenkäytössä.
        Terrorismin torjunta on eräs klisee, jota ymmärtämättömät, omia etujaan ajavat tahot viljelevät. Parhaan tuntemani puheenvuoron asiasta on käyttänyt Muutos 2011:n Jiri Keronen.
        Kannattaa lukea, ihan ajatuksella, siinä on jotakin muuta kuin normaalia teennäistä aivotonta matkimista.

• kiinnostaa kovin
        Ylil evp kirjoitti:

En varmaan kymmeniin vuosiin ole Valittuja Paloja lukenut. Siinä olet oikeassa. Kyllä sillä kuitenkin edelleen näyttää olevan ihan hyvä täydennysnäkökulma moneen asiaan.
        Sotilas kun edelleen olen, huolimatta iästäni, olen edelleen kiinnostunut, ja tiedän myös melko paljon turvallisuusasioista.
        Venäjän sotilasstrategiasta olen aika hyvin perillä. Sitä edesauttaa tietysti sikäläisen ajattelun muuttumattomuus sitte NL:n päivien.
        Kovasti kiinnostaa myös Hsi Nao (aivopesu), jonka eri variaatioita näkyy mainoksissa, mediassa ja suurvaltapolitiikan kielenkäytössä.
        Terrorismin torjunta on eräs klisee, jota ymmärtämättömät, omia etujaan ajavat tahot viljelevät. Parhaan tuntemani puheenvuoron asiasta on käyttänyt Muutos 2011:n Jiri Keronen.
        Kannattaa lukea, ihan ajatuksella, siinä on jotakin muuta kuin normaalia teennäistä aivotonta matkimista.

Kiinnostuin tuosta Hsi Nao maininnastasi, tällä palstallahan näkee muutamia kirjoittajia joiden voi katsoa olevan aivopestyjä. Ainakin he ovat omaksuneet selvästi ennalta arvattavat käsitykset eri puolueista riippumatta siitä. mitä puolueet itse asiassa tekevät tai ovat tehneet. Sama koskee tiettyjä henkilöarvioita. Esimerkiksi Kekkonen, Tanner, Lipponen, Väyrynen, Vanhanen, Urpilainen ja Heinäluoma ovat henkilöitä, joihin suhtaudutaan aivopesun asteesta riippuen joko lähes jumaloivan ylistävästi tai sitten alhaisesti kaunaten, mutta harvoin viileän analyyttisesti.

Näillä palstan aivopestyillä on hajonnut niin identiteetti kuin arvopohja, he ovat yksipuolisia kaunaajia ja/tai sitten sokeita jonkun puolueen/henkilön ihailijoita. Näillä tolloilla ei tilaa omalle ajattelulle jää, he toistavat vain uskomuksiaan kerta toisensa jälkeen, ja selittävät esitetyt vasta-argumentit ideologiaansa vastaaviksi tai jättävät ne kokonaan huomiotta.

Ymmärrettävästi palstan pahiten aivopestyt, vailla omaa ajattelua olevat, ovat heikosti koulutettuja ja vaatimattomasti elämässään pärjänneitä, mutta yllättäen joukosta löytyy myös korkeakoulutettuja ja kohtuullisen hyvässä asemassa olleita. Niinpä niin ja Mielipidepankki käyvät esimerkeistä noista jälkimmäisistä. Jokainen palstaa seurannut löytää varmasti esimerkin omaa ajattelua vailla olevasta, vaatimattoman koulutuksen saaneesta ja kehnosti menestyneestä.

• sonnimies,
        kiinnostaa kovin kirjoitti:

Kiinnostuin tuosta Hsi Nao maininnastasi, tällä palstallahan näkee muutamia kirjoittajia joiden voi katsoa olevan aivopestyjä. Ainakin he ovat omaksuneet selvästi ennalta arvattavat käsitykset eri puolueista riippumatta siitä. mitä puolueet itse asiassa tekevät tai ovat tehneet. Sama koskee tiettyjä henkilöarvioita. Esimerkiksi Kekkonen, Tanner, Lipponen, Väyrynen, Vanhanen, Urpilainen ja Heinäluoma ovat henkilöitä, joihin suhtaudutaan aivopesun asteesta riippuen joko lähes jumaloivan ylistävästi tai sitten alhaisesti kaunaten, mutta harvoin viileän analyyttisesti.

Näillä palstan aivopestyillä on hajonnut niin identiteetti kuin arvopohja, he ovat yksipuolisia kaunaajia ja/tai sitten sokeita jonkun puolueen/henkilön ihailijoita. Näillä tolloilla ei tilaa omalle ajattelulle jää, he toistavat vain uskomuksiaan kerta toisensa jälkeen, ja selittävät esitetyt vasta-argumentit ideologiaansa vastaaviksi tai jättävät ne kokonaan huomiotta.

Ymmärrettävästi palstan pahiten aivopestyt, vailla omaa ajattelua olevat, ovat heikosti koulutettuja ja vaatimattomasti elämässään pärjänneitä, mutta yllättäen joukosta löytyy myös korkeakoulutettuja ja kohtuullisen hyvässä asemassa olleita. Niinpä niin ja Mielipidepankki käyvät esimerkeistä noista jälkimmäisistä. Jokainen palstaa seurannut löytää varmasti esimerkin omaa ajattelua vailla olevasta, vaatimattoman koulutuksen saaneesta ja kehnosti menestyneestä.

Johan tuli lätinää, kaiken tuon olisi voinut ilmaista lyhyesti: kepulaiset ovat aivopestyjä.

• 22

Tässä siitä hyvää todistusta

Aamun lehdestä käy ilmi myös, että vuotta ennen Helsinkiin tuloani, 1950, Stadissa oli 359 813 asukasta, Espoossa 22 776 ja Vantaalla (silloisessa Helsingin maalaiskunnassa) 14 976 asukasta. Nyt Stadissa on 583 350 asukasta (kasvua vuodesta 1950 223 537 asukasta, Espoossa 244 330 ( 221 554) ja Vantaalla 197 636 ( 182 660).

Pääkaupunkiseudun väestö – pieni Kauniaianen sivuun jättäen – on siis kasvanut vuodesta 1950 627 751 hengellä. Ylivoimainen valtaosa kasvusta on tapahtunut Kepulandiasta tänne muuttaneilla. Eikä kepulaisuus ole kasvanut täällä ollenkaan. Ihmeellinen on tämän metropolin sivistävä vaikutus!

Sitä rataa se kepukin saa luonnollisen kuoleman.

• Otsikossa hymiö
    • Sonnimies,
      • 24

kun olet niin kateellinen, kun joku voi nauttia noin elämästään jossain etelän mailla, kun itsesi täytyy olla vain synkässä murjussasi ainoana viihteenäsi kepupalsta.

• kommentoijalta vaan

Helsingin keskustan autioituminen asunnoista on aika harhaa. Aivan ydinkeskustassa asuu runsaasti ihmisiä, jopa Aleksilla on asuntoja, myös Espalla puhumattakaan Kampista, Bukevardin ja Uudenmaankadun tienoosta ja siitä pohjoiseen kulkevista Albertinkadusta, Fredasta, Annankadusta ja Yrjönkadusta. Töölö, Kruunuhaka ja Kallio ovat myös keskustaa Katajanokan, Eiran ja kaivopuiston lisäksi. Ainakaan Stadin keskusta ei autioidu mihinkään, kun kävelykaduilla ja erinomaisilla pysäköintiluolilla on varmistettu kätevä pääsy keskustan palvelujen, kauppojen, ravintoloiden ja kulttuuritarjonnan äärelle.

Hyppää sinäkin useaqmmin 66:een ja ajele katsomaan, niin yllätyt, miten erlävä Stadi on kautta vuorokauden. Ja nimenomaan assukkaita keskustassa on enemmän kuin koskaan, sillä vuosisadan vaihteen kerrostalojen ullakot on rakennettu asunnoiksi terasseineen ja omine saunoineen ja kaikkineen. Ydinkeskustan väkiluku on lisääntynyt, ei vähentynyt.

Se, että väkeä asuu paljon myös ydinkeskustan ympärillä johtuu siitä, että Stadin väkiluku on kaksinkertaistunut aina 20 vuoden välein. Niinpä jo 50-60-luvulta alkaen rakennettiin Haaga, Herttoniemi, Munkkiniemi, Roihuvuori, jne ja myöhemmin paljon muita lähiöitä joukkoliikenteen varaan kauemmas keskustasta.

Jungnerista minulla on hieman eri käsitys. Hän vaikutti suorastaan epäuskottavakta selityksineen, joissa ei ollut muuta logiikkaaq kuin hallituksen vastustaminen ja suorien kysymystren kiertely milloin milläkin verukkeella. olin suorastaan pettynyt siihen, ettei poliittisen neuvonantajan taustalla, kansainvälisen yrityskokemuksen perusteella ja Yeisradion pääjohtajana toimineella Jungnerilla ollut mitään vakuuttavaa sanottavaa ja senkin minkä hän sanoi, hän sanoi hyvin eävarmasti ympärilleen pälyillen ikään kuin ei itsekään uskoisi puheitaan. Jungnerista ei ole SDP:n kannatuksen johtajaksi, vaikka sinä demareiden sympatiseeraajana hänestä ihastuitkin.

Kokoomuksen Laura Rätyä en tunne enkä ole häntä siksi osannut seuratakaan, mjutta se, mitä luin pääkauounkiseudun kuntien yhdistämisestä osuus sataprosenttisesti omiin ajatuksiini. Kuntien vapaaehtoinen yhteistyö sujuu vain osittain ja on erittäin hidasta, jäykkää ja kankeaa, kun moni erittäin tärkeä asia jää toteuttamatta, jos yksikin kunta sitä vastustaa. Aiukaa ja rahaa tuhaantuu myös tavattomasti erilaisiin kokouksiin ja päätösten kierrättämiseen kaikkien mukana olevien kuntien lautakunnissa, kunnanhallituksissa ja valtuustoissa ennen kuin oin toi voakaan siitä, että jotain päätettäisi.,

Seuraavan hallituksen olisi otettava ohjelmaansa pääkaupunkiseudun yhdistäminen niin, että mukana ovat Helsingin ja Vantaan lisäksi myös Sipoo, Espoo ja Kauniainen. Samalla on suunniteltava tapa, jolla aluedemokratia toteutuu niin, että uuden suurkunnan laitamia ei jätetä oman onnensa nojaan ilman palvceluja ja ilman tehokasta kehittämissuunnitelmaa.

Räty voi olla fiksu likka. Sellaisia tarvitaan eduskunnassa ilman muuta. Pitänee ruveta seuraamaan hänen avauksiaan. Saattaa oilla, että vaihdan ehdokastani, kun tähänastinenkaveri, jota olen äänbestänyt miltei koko ikäni, alkaa 70 täytettyäänb jo höperöidä eikä kuuemma ole saanut puheenjohtaqjuusiaan oikein pidettyä hanskassa.

Kepussa muuten on uusi vaihe menossa., Vanhanen sen alotti viemällä keskustan organisaation Niinbistön tueksi 2006 presidentinvaalissa ja perustamalla keskustaoikeistolaisen hallituksensa 2007. Puoluesihteeri Korhosen korvaaminen Timo Laanisella edustaa samaa maltillisoikeistolaista linjaa, jota Kiviniemi nyt jatkaa erittäin johdonmukaisella tavalla. Kitinää rattaista toki kuuluu, mutta kepu näyttäisi selvästi valinneen tulevaisuuteen katsovan linjan ja jättäneen vanhan konservatiivisuutensa, joka ei juuri muuta ollut kuin budjettirahojen ohjaamista kunkin edustajan vaalipiirin kotikonnuille siltarumpuihin ja vastaaviin tekohengitys operaatioihin.

Se on valitettavaa, että ideaparkit ja muut maanteiuden risteyjsiin kauounien ja taajamien ulkopuolelle rakennetut ABC:t, Prismat ja CITYT-Marketit ovat saaneet aikaan lähikaupan kuoleman ja kaupunkien keskustojen autioitumisen. Sitä voi todella pitää kuntien kaaqvoitus- ja rakennuslupapäätösten aiheuttamana riippunmatta siitä onko kunnan johto kepujen tai jonkun muun puolueen käsissä.

Pitää toivoa, että kokoomus saisi uudessakin hallituksessa asuntoministerin salkun. Rakentamattoman maan arvonnousun osotrtelijat nimittäin olisi saatava myym'än maansa rakennuskäyttöön eikä enää odottelemaan tonttihinnan nousua.

• kapu-vaari

...että noilla ydinkeskustaksi luettavilla alueilla asuu vielä paljonkin ihmisiä, mutta ei enää niin paljon kuin aikoinaan, jolloin minäkin asuin niillä alueilla.

Muusta sanomastasi olen paljolti samaa mieltä, mutta en välttämättä pidä sitä tosiasiaa hyvänä.

Laura Rädystä ja kahdessa viimeisessä kappaleessa sanomaasi yhdyn täysin.

Puheesi kuulostaa kovin tutulta, melkein kuin "rukkikaverini" Jäbän sanomalta ;)

• Yöu nkow who
        kapu-vaari kirjoitti:

...että noilla ydinkeskustaksi luettavilla alueilla asuu vielä paljonkin ihmisiä, mutta ei enää niin paljon kuin aikoinaan, jolloin minäkin asuin niillä alueilla.

Muusta sanomastasi olen paljolti samaa mieltä, mutta en välttämättä pidä sitä tosiasiaa hyvänä.

Puheesi kuulostaa kovin tutulta, melkein kuin "rukkikaverini" Jäbän sanomalta ;)

Ydinkeskustaan on toki tullut katutason liikkeiden lisäksi myös ihan virallisia toimistoja katutasosta pariin ylempään kerrokseen. Se, mitä tämä on vähentnyt asuinhuoneistojen määrää, on jo parinkymmenen vuoden ajan korvattu ullakkotilojen saneerauksella asuinkäyttöön ja uusrakentamisella tasakatoille melko koppavia rivitaloja.

Liinnostava tietää, että osa sanomastani ei sinua miellyttänyt, mutta noin niukka tokaisu jättää minulle uteliaisuuden päälle ja tarkennusta kaipaamaan, olisiko sinulla kiinnostusta tarkentaa vähän lakoonista tokaisuasi?

Laura Rädystö kirjoitit innostavasti ja sait minut kiinnostuman siitä, että paikallinen kokoomusvaikuttaja, nainen vielä, tekee rohkeita ulostuloja tuoevaisuuden merkeissä. Se on minusta parasta, mitä kokoomuksesta nykyisin löytyy, joten tämän Lauran seuraaminen on minulla agendalla tämän jälkeen. kiitos vinkistä.

Jäbää sinun ei kannata arvailla. Hän on kuulemma päättänyt pysyä anonyyminä, kun ei ole kiinnostunut omien perskärpöstensä kanssa kinaamisesta. Jäbän periaate - jonka sinäkin tunnet vanhastaan - on se, että kirjoituksen sisältö ratkaiseen kaiken eikä sillä, kuka sisällön on kirjoittanut saisi olla mitään vaikutusta kirjoituksen keskustelun sisällön suuntaan eikä kirjoituksen asiasisällön arviointiin.

• kESÄN 63 ALOKAS
        kapu-vaari kirjoitti:

Vöistelet itseäsi kommentoivan kritiikin, jossa sinut hametta kantavasi akaksi leimataan ryhtymällä asiateksteien suhteen sovinnolliseksi ja arvaikemaan kirjoittajaksi 112 RUKin kurssin 1. komppanjan yhtä rivioppilasta, jonka tunnistit vain oman hylklysi pölyttyneestä matrikkelista.

Minäikin olin tupolla kurssilla, mutta minua et tunnista, vaikka olinkin Petteri Laihin hyvä kaveri. Etkä sinä muitakaan sieltä muista, kun olit koppava ¨kanta-aliupseeri, enemmän väkäsiä ja ikää kun meillä asevelvollisilla.

Juhani Markolasta olisi voinut tulla vanhemmiten samanlainen kimittävä akka kuin sinä nyt olet, jos hän olisi alkanut muistella armejaa sinun tyylilläsi.

Onneksi tämän iltaiset pari kommenttiasi näyttävät merkkiö asiallisesta mierhistymisestä, mistä syystä kysyn oliko Sinulle YK-aikojesi alkuaikoina tuttu yk-sotilas nimeltä Antti Färling taisi nousta vääpeliksi tai ylivääpeliksi hyvin nuorena, ei paljoakaan li parikymppisenä, joskus 60.luvulla sen ensimmöisen kriisn jälkeen, kun Petteri Laihokin Tämä näyttelijä siis) joutui sateiseen telttamajoitukseen, jonka asetelineissä mkaikki peltiheikit suostuivat miltei pilalle sen ensimmäisen YK-ataljoonan vietyä kuivat kasarmit

• kapu-vaari
        Yöu nkow who kirjoitti:

Ydinkeskustaan on toki tullut katutason liikkeiden lisäksi myös ihan virallisia toimistoja katutasosta pariin ylempään kerrokseen. Se, mitä tämä on vähentnyt asuinhuoneistojen määrää, on jo parinkymmenen vuoden ajan korvattu ullakkotilojen saneerauksella asuinkäyttöön ja uusrakentamisella tasakatoille melko koppavia rivitaloja.

Liinnostava tietää, että osa sanomastani ei sinua miellyttänyt, mutta noin niukka tokaisu jättää minulle uteliaisuuden päälle ja tarkennusta kaipaamaan, olisiko sinulla kiinnostusta tarkentaa vähän lakoonista tokaisuasi?

Laura Rädystö kirjoitit innostavasti ja sait minut kiinnostuman siitä, että paikallinen kokoomusvaikuttaja, nainen vielä, tekee rohkeita ulostuloja tuoevaisuuden merkeissä. Se on minusta parasta, mitä kokoomuksesta nykyisin löytyy, joten tämän Lauran seuraaminen on minulla agendalla tämän jälkeen. kiitos vinkistä.

Jäbää sinun ei kannata arvailla. Hän on kuulemma päättänyt pysyä anonyyminä, kun ei ole kiinnostunut omien perskärpöstensä kanssa kinaamisesta. Jäbän periaate - jonka sinäkin tunnet vanhastaan - on se, että kirjoituksen sisältö ratkaiseen kaiken eikä sillä, kuka sisällön on kirjoittanut saisi olla mitään vaikutusta kirjoituksen keskustelun sisällön suuntaan eikä kirjoituksen asiasisällön arviointiin.

…sanon vain, että minua ei ”miellytä” sanomastasi vahva uskosi kepuun, johon minä en ole luottanut koskaan eikä ole nytkään mitään tosiasiallisia syitä kantaansa tarkistaa. Pitäisi se jo sinunkin taas nähdä. Enkä ole samaa mieltä kanssasi siitäkään, että kokoomuksen nykyinen politiikka ja sen tulevaisuuden kaavailut olisivat kaikki parhaat mahdolliset ja Jungnerin ja Heinäluoman ”räksytykset” ihan /seestä, vaan mielestäni niissä molemmissa on sekä hyvää että vähemmän hyvää. Enempää en ehdi enkä välitäkään eritellä.

• kapu-vaari
        kESÄN 63 ALOKAS kirjoitti:

Vöistelet itseäsi kommentoivan kritiikin, jossa sinut hametta kantavasi akaksi leimataan ryhtymällä asiateksteien suhteen sovinnolliseksi ja arvaikemaan kirjoittajaksi 112 RUKin kurssin 1. komppanjan yhtä rivioppilasta, jonka tunnistit vain oman hylklysi pölyttyneestä matrikkelista.

Minäikin olin tupolla kurssilla, mutta minua et tunnista, vaikka olinkin Petteri Laihin hyvä kaveri. Etkä sinä muitakaan sieltä muista, kun olit koppava ¨kanta-aliupseeri, enemmän väkäsiä ja ikää kun meillä asevelvollisilla.

Juhani Markolasta olisi voinut tulla vanhemmiten samanlainen kimittävä akka kuin sinä nyt olet, jos hän olisi alkanut muistella armejaa sinun tyylilläsi.

Onneksi tämän iltaiset pari kommenttiasi näyttävät merkkiö asiallisesta mierhistymisestä, mistä syystä kysyn oliko Sinulle YK-aikojesi alkuaikoina tuttu yk-sotilas nimeltä Antti Färling taisi nousta vääpeliksi tai ylivääpeliksi hyvin nuorena, ei paljoakaan li parikymppisenä, joskus 60.luvulla sen ensimmöisen kriisn jälkeen, kun Petteri Laihokin Tämä näyttelijä siis) joutui sateiseen telttamajoitukseen, jonka asetelineissä mkaikki peltiheikit suostuivat miltei pilalle sen ensimmäisen YK-ataljoonan vietyä kuivat kasarmit

...en pääse perille, mitä yrität sanoa, mutta tuskinpa jäänen mitään tärkeää vaille.

Sen ymmärrän, että yrität sanoa olleesi samalla RUK:n kurssilla kanssani. Sen kurssin numero oli muuten 114, ei 112. Eihän siellä RUK:ssa kirjoittamaan opetettu, kun oletettiin, että kaikki sinne pääsevät osaavat jo kirjoittaa, mutta johdonmukaiseen ajatteluun sielläkin kyllä yritettiin johdattaa. Sinun kohdallasi ei näy onnistutun siinä sen paremmin kuin koulu kirjoitustaidon opettamisessa.

• eri käsitys
        kapu-vaari kirjoitti:

…sanon vain, että minua ei ”miellytä” sanomastasi vahva uskosi kepuun, johon minä en ole luottanut koskaan eikä ole nytkään mitään tosiasiallisia syitä kantaansa tarkistaa. Pitäisi se jo sinunkin taas nähdä. Enkä ole samaa mieltä kanssasi siitäkään, että kokoomuksen nykyinen politiikka ja sen tulevaisuuden kaavailut olisivat kaikki parhaat mahdolliset ja Jungnerin ja Heinäluoman ”räksytykset” ihan /seestä, vaan mielestäni niissä molemmissa on sekä hyvää että vähemmän hyvää. Enempää en ehdi enkä välitäkään eritellä.

Puolueita ja poliitikkoja voi tarkastella ilman vahvaa tai heikkoa uskoa ottamalla kantaa vain siihen, mitä ne kulloinkin tekevät ja sanovat. Minulla ei ennakkoasenne haittaa antamasta tunnustusta tai haukkumasta, jos aihetta on ja sen teen yli puoluerajojen. Sinä et usko neutraaliin asenteeseen, mtta minulla nyt vaan on sellainen, vaikka kritiikissäni olen terävä aina kun aihetta on.

Kokoomus on asettanut tavoitteensa tulevaisuuteen eikä menneen maailman nostalgiseen ihailuun tai siltarumpuihin ja saavutettuihin etuihin niin kuin nuo kaksi muuta puoluetta. Tässä mielessä kokoomus on nyt "paras" puolue.

Heinäluomaa, Urpilaista ja Jungneria taas seuraan sillä kokemuksella, mikä minulle on kertynyt politiikan aktiivisesta seuraamisesta 50 vuoden ajalta ja siinä mukanaolleenakin lähes 30 vuoden ajanvuoden ajan 70-luvun lopusta 90-luvun puolivälin tienoille.

Ehkä meidän erilainen tapamme suhtautua politiikkaan johtuu siitä, että sinä otat asiat tunteella ja sivuharrastuksena ja minulla on politiikasta enemmän tietoa ja kokemusta.

• itse olet.
        kapu-vaari kirjoitti:

...en pääse perille, mitä yrität sanoa, mutta tuskinpa jäänen mitään tärkeää vaille.

Sen ymmärrän, että yrität sanoa olleesi samalla RUK:n kurssilla kanssani. Sen kurssin numero oli muuten 114, ei 112. Eihän siellä RUK:ssa kirjoittamaan opetettu, kun oletettiin, että kaikki sinne pääsevät osaavat jo kirjoittaa, mutta johdonmukaiseen ajatteluun sielläkin kyllä yritettiin johdattaa. Sinun kohdallasi ei näy onnistutun siinä sen paremmin kuin koulu kirjoitustaidon opettamisessa.

Kun tuossa nimettiin useita kurssin 112 oppilaita ja yksi yk-sotilaskin, niin kevyestipä kuittasit kirjoittajan olleen väärällä kurssilla.

• Kapi rules Ok!

Ensimmäinen tuhat tuli täyteen ja sonnipili-kalle kiehuu taas kiukusta ja puree hampaitaan (kaksi kappaletta) yhteen, niin että nirskuu. Olet tämän palstan ylivoimainen kirjoittaja ja käytännössä olet tämä palsta ja sen sisältö. Hienoa työtä Kapi, onneksi olkoon!

• Kyllä, kyllä..,

..viedään tällä saitilla, kuin pässiä narussa ja jolle nauravat naurismaan aidatkin.
        JOTEN MIETTISIT KANNATTAAKO omaa parastaan ymmärtämättömän YLLYTY- HULLUN KIRVEESEEN VARTTA JATKAA. Pitäisi Kusettamisellakin kuitenkin olla joku raja.

• kapu-vaari

Kahdestakin syystä, ensiksi se poliittinen syy:

Vaalit lähestyvät hyvää vauhtia, ja puolueet myöntävät totuuden, että seuraavalla hallituksella tulee olemaan hikinen tehtävä saada velkaantuminen pysähtymään ja Suomi taas nousuun. Mutta ne eivät sano yhtään mitään siitä, miten sen aikovat tehdä.

Hirtehisesti huvittamaan pyrki vakavassa asiassa kun vielä ainakin edellisessä vaaleissa kannattamani kokoomuksen puoluesihteeri Tarja Tujunen tänäisessä Hesarissa pyörittelee: ”Puolueen ensisijaiset tavoitteet talouden tasapainottamisessa ovat työurien pidentäminen, julkisen sektorin tehokkuuden lisääminen ja uuden kasvun luominen”. Miten sen kokoomus aikoo tehdä – siitä Tarja-tyttö ei virka mitään!

Kepun Timo Laaninen: ”En halua puhua leikkauksista, koska puolue valmistelee työllisyyden ja kasvun ohjelmaa”. Millainen se ohjelma on, sopisi jo kuulla siitä jotain. Hetemäen työryhmän raporttiinhan se ei voi kepun mielestä paljonkaan perustua, se on jo kuultu.

”Siitä on yksimielisyys, että valtion velkaantumisen on loputtava 2015”, sanoo vihreiden Panu Laturi. Miten he aikovat sen velkaantumisen lopettaa? Miksi vasta vuonna 2015? Vihreät siis aikonee päästä seuraavaankin hallitukseen ja jättää vielä senkin tekemät laskut sitä seuraavan hallituksen maksettavaksi.

Demarien Jungner on puoluesihteereistä ainoa, jolta on kuultu jotain selkeämpää tavoitetta: leikkauksia tarvitaan seuraavalla vaalikaudella pari miljardia euroa. Mutta mistä leikataan, kun ainakin Laaninen on sitä mieltä, että ei leikata ollenkaan?

Nyt olisi perussuomalaisilla paikka profiloitua vastuullisimpana ilmoittamalla yksilöidymmin näkemyksiään tarvittavista toimista. Mutta eivät taida uskaltaa – vai eivätkö tiedä?

Tuollaisten puolueiden hoteisiin jää Suomi-paran kohtalo kovina aikoina. Vakavasti harkitsen, osallistunko ollenkaan sellaiseen pelleilyyn, jollaiset tulevat olemaan vaalit, joissa kilpailevat kannatuksesta tuollaiset puolueet, raukkamaisia arkajalkoja ovat.

- - -

Toinen ihmetykseni syy on se, että millaisia ovat nuo ihmispolot, jotka tänäänkin näkyvät debatoineen vain yhdestä toisesta keskustelijasta, kapista. Vaikka miten ylivertainen heihin verrattuna olisin tiedoiltani, ajattelukyvyltäni ja esitystaidoltani, olen kuitenkin vain tavallinen ikämies. Ja elän hyvin tavallista elämää, joskin heihin verrattuna varmaan sisältörikkaampaa mielenkiintoisempaa, kun elämässäni on paljon muuta ja tärkeämpänä pitämääni kuin tämä palsta. Siis toisin kuin heillä. Ja täälläkin minun mielenkiintoni suuntautuu asioihin – joita nytkin toin esille – eikä toisiin keskustelijoihin, kuten heillä aina ja ainoastaan.

Tänäänkin on ollut vilkas päivä. Aamu- ja keskipäivän päivän olin kaupoissa, uusin kännykkäni ja tein uudet entistä monipuolisemmat nettisopimukset ja tein eräitä hankintoja tulevaa lomareissuani varten. Iltapäivästä alkaen olin kokouksessa, jossa oli paljon asiaa ja viihdyimme muutenkin niin, että kotiini palasin vasta tunti sitten. Silti nuo saittireppanat ovat näköjään nähneet minun henkeni liikuskelevan täällä! Valtava täytyy olla se ihailu, kaipuu tai kauna, joka saa reppanan tuollaista näkemään! Ja todella mitättömäksi hän kokee itsensä – ja on siinä oikeassa – että kehtaa tuntemuksensa noin julki tuoda!

Tuo ”kasvattajakseni” ryhtynyt feikkiyliluutantti ei voi olla mieleltään edes puoliterve, se on varmaa. Eikä tuokaan reppana – vai liekö sama – joka on avannut minun erästä kuvaani esitellen. No, onhan hän siten saanut kaipaamaansa huomiota enemmän kuin normaalisti. Huolimatta vuosien törkyilykokemuksistaan täällä hän ei ole paljon tullut palstan systeemejä tuntemaan, kun olettaa minun laittaneen tuon vanhan kuvani, jossa olen kapteenin sotilaspuvussa: se on profiilillani ja sieltä joku on sen laittanut reppanalle, joka niin on ihastunut tuohon kuvaani, jonka eräs lomaseuralaiseni nappasi minusta riippukeinussa hotellihuoneeni edustalla.

Jos puolueet ovat säälittäviä, niin vielä säälittävämpi ovat tuollaiset ressukat, kuten myös tuo, joka on kahteen kertaan menettänyt hermonsa siksi, etten pysynyt poissa palstalta, josta lupaukseksi hän on väärin ymmärtänyt eilen sanomani. Meneehän se päivä noinkin – ja yötkin – kun vain seuraa ja kirjaa minun tulemisiani ja menemisiäni.

Hyvin ihmeissäni!

• hyvin ihmeissäni

Ihmeissäni olen siitä, että näet kaikki keskustelut vain keskusteluina itsestäsi.

Tässä keskustelussa toki on lähtösi jälkeen yksi reppana (Kapi rules Ok) koettanut keskustella vain sinusta lipomalla sinua tuhannen selaajan rajasn saavuttamisella. Säälittävä reppana ei kuitenkaan ole saanut lipomisellaan kaipaamaansa huomiota.

Tuossa Ylil evp:n ketjussa taas on keskusteltu lähinnä siitä, kuinka hyvin Ylil evp on onnistunut kouluttaessaan sinua sotilaan arvolle sopivaan käytökseen. Siis siinä on kesksuteltu hänestä - ei sinusta.

Tuo Kili-Kallen palstalle laittama kuva on todellakin rivo, ja hulluhan se on joka tuollaisia palstalle laittaa, siitä olen kanssasi samaa mieltä.

Mihinkähän noista demareiden puheista, joita vastuulliseksi kehut, pitäisi uskoa. SDP:n puheenjohtaja kun on tähän saakka kaikessa vaatinut vaan menojen lisäyksiä. Työllisyystakuuta nuorille, rahaa kunnille, jne jne. Nyt Jungner puhuu kahden miljardin leikkauksista yritystuista. Vaikkei koko yritystukipotti ole kahta miljardia. Ilmankos puolue ratsastaa jo kuolleen iskelmätähden väitetetyllä demariudella - todella säälittävää, suorastaan halpamaista (niin demarimaista) käytöstä SDP:ltä.

Kokoomuksen puoluesihteeri on muuten Taru Tujunen, ja kyllähän sinä tiedät, että Kokoomus on sittenkin se tiukimmin menokurista kiinnipitävä puolueemme, puhukoot demarit mitä lystää. Keskustalla on ollut vaikeuksia hillitä sulle-mulle jakopolitiikkaansa, je SDP:lle se on täysin mahdotonta. Ainakin jos Urpilaista uskoo.

Perussuomalset hiipuu vielä ennen vaaleja, saat nähdä. Kunhan keskustelu ryöpsähtää asiakysymyksiin, juuri noihin vero- ja menoleikkauskysymyksiin, Soinin retoriikan onttous paljastuu. Meillä vaalit on nykyisin myös pääministerivaalit, haluttiin tai ei. Pääministerivaali tarkoittaa käytännössä Kiviniemen ja Kataisen puolueille lisäkannatusta, sillä todellisia haastajia oppositiossa ei ole. Urpilaisen uskottavuus pääministeriksi on niin kehno jopa omiensa joukossa, ettei hän haasta noita kärkinimiä, ja Soini on sittenkin vain yleisen tyytymättömyyden protestikanava. SDP saattaisi päästä lähemmäs jos nimeäisi pääministerikanditaatikseen jonkun muun kuin Urpilaisen, ongelma on vaan se, ettei heillä ole kuin Heinäluoma, ja hänenkin imago muiden kuin änkyrädemarien keskuudessa on niin kehno, että se lisäisi käytännössä vain Kokoomuksen äänisaalista. Hallitukseen päästäkseen SDP:n pitäisi voittaa Kepu, ja siitä ei ole mitään vaaraa.

• Vaalit ovat jo liian lähellä, siksi talouden oikaisemiskeinoista ei haluta sanoa mitään. Sehän voisi vaikuttaa puolueiden kannatukseen tulevissa vaaleissa. Taru Tujunen ei todellakaan ole mikään "Ajatusten Tonava", joten sieltä ei tietenkään mitään konkreettista tule ennen vaaleja, tuskin niiden jälkeenkään. Täytyy muistaa, että Taru on "sattumapuoluesihteeri" Matti Vanhasen puheenjohtajuuden tapaan, koska entinen ps. Jaskari sekoili virolaisnaisen kanssa siihen malliin, ettei voinut jatkaa toimessaan.

Timo Laaninen on perikepulainen, joten vaikka hän sanoisi mitä hyvänsä ennen vaaleja, se olisi kepu-tapaan pyörrettävissä välittömästi vaalien jälkeen. Kepulle on tietysti "rehellisempää" olla sanomatta mitään. Muistelen vieläkin, kun kepu oppositiossa kitarisat punaisena vaati polttoaineveron laskemista merkittävästi ja vaati ponnekkaasti ydinvoiman lisäämisestä pidättäytymistä. Mitä on tapahtunut kepun ollessa hallituksessa kokoomuksen kanssa? Polttoaineveroa korotetaan, ydinvoimaa lisätään. näin se menee.

Vihreät on kepun tapainen poliittinen huora, joka myy lautasellisesta hernekeittoa kaikki omat "poliittiset periaatteensa". On ollut masentavaa seurata "uutta poliittista kulttuuria" vaatineiden vihreiden lipumista yhdeksi korruptoituneimmaksi puolueeksi. Vielä 1980-luvun lopulla vihreissä keskusteltiin, pitäisikö kansanliikkeen lainkaan ryhtyä puolueeksi. Nyt vihreät nuolevat mitä hyvänsä tahoa hallituspaikan saadakseen. Säälittävää ja kuvottavaa.

Demareiden linjasta on jonkin verran tietoa. Verotuksen progressiivisuutta ei pitäisi enää madaltaa, uusia veroja varakkaille olisi suunniteltava ja kaikenlainen yritystoiminnan harrastama harmaa talous olisi suitsittava oikeasti. Tämän hallituksen aikana harmaan talouden harrastajat ovat voineet naurussa suin ja ilman pelkoa sanktioista toimia täysin vapaasti. Jos veroja jostain on laskettava, pitäisi ne kohdentaa pienituloisille ja alempaan keskiluokkaan. Sieltähän kaikki rahat tulevat takaisin talouden kiertoon. Perussuomalaiset yhdessä demareiden kanssa voisivat muodostaa toimivan rungon tulevaan "Tervehtymishallitukseen", joka torppaisi tasavero-yhteiskuntaan liukumisen.

• sanoisin

että ne on niitä peräkammarien poikia, jotka on koko mitättömän elämänsä loisinnet vanhempiensa kustannuksella ja häpeän aiheena tekemättä työpäivääkään elämässään. Ansaitsematta markkaakaan tai euroakaan omalla työllään. Niillä oni aikaa olla täällä päivät ja yöt, kun ei ole mitään muuta tekemistä. Ystävistä ja sosiaalisista kontakteista puhumattakaan. Täällä ne saa olla uffereita ja suuria metsästäjiä ja vaikka mitä. Kyllähän se saa peräkammarin poitsun tolaltaan, kun ne on tullu täällä tuntemaan kapin, jolla on ollut ja on vielä vanhanakin oikeata elämää. That´s it.

• kapu-vaari
        sanoisin kirjoitti:

että ne on niitä peräkammarien poikia, jotka on koko mitättömän elämänsä loisinnet vanhempiensa kustannuksella ja häpeän aiheena tekemättä työpäivääkään elämässään. Ansaitsematta markkaakaan tai euroakaan omalla työllään. Niillä oni aikaa olla täällä päivät ja yöt, kun ei ole mitään muuta tekemistä. Ystävistä ja sosiaalisista kontakteista puhumattakaan. Täällä ne saa olla uffereita ja suuria metsästäjiä ja vaikka mitä. Kyllähän se saa peräkammarin poitsun tolaltaan, kun ne on tullu täällä tuntemaan kapin, jolla on ollut ja on vielä vanhanakin oikeata elämää. That´s it.

Kyllä nuo reppanat ovat jo elämänsä ehtoopuolella, jo ovat tulleet toteamukseen: juna meni jo! Eli he kokevat olevan jo menneisyyttä sen ajan, jolloin heille olisi ollut tarjolla elämää, mutta ymmärtävät myös, että heidän kykynsä eivät siihen riittäneet. Siitä katkeroituneina he nyt sitten koettavat elää tällaisen ikämiehen kautta, jolla on ollut ja on edelleen elämää, joka on heille jäänyt haaveeksi. Jos ovat sellaisesta edes haaveilleet.

Mutta ovathan he edes vanhoilla päivillään löytäneet elämän täältä, jossa he tosiaankin voivat olla vaikka mitä. Toivottavasti he saavat siitä pientä iloa itselleen, muillekin he kai yrittävät hupia tarjota, mutta ainakin järkevämmiltä saavat vain sääliä – jos enää sitäkään. Mutta ”ovathan he sentään kepulaisia” ;)

• ja törkyilystä
        sanoisin kirjoitti:

Huomaatkos että sinäkin keskustelet kapista josta kapi ei halua meidän keskustelevan.

Mutta kommentoidaanpa tuota sinun väittämääsi. Ei täällä debatoivat mitään peräkammarinpoikia ole, vaan ihmisiä ihan laidasta laitaan. Sinä, minä, kapi, Niinpä niin, Mielipidepankki, Jaba (nykyisin jotain muuta), arska, Ironcurtain, Känä, reiska... Eikä täällä sitä sontaa pelkästään kapin päälle heitellä, osansa saa se vastapuolikin, ja jos oikein tarkkaan katsotaan vaikkapa sinua, niin taitaa tuokin kirjoitus olla juuri sellainen törkyily-yritys eikä mikään muu.

• kapu-vaari
        ironcurtain kirjoitti:

Vaalit ovat jo liian lähellä, siksi talouden oikaisemiskeinoista ei haluta sanoa mitään. Sehän voisi vaikuttaa puolueiden kannatukseen tulevissa vaaleissa. Taru Tujunen ei todellakaan ole mikään "Ajatusten Tonava", joten sieltä ei tietenkään mitään konkreettista tule ennen vaaleja, tuskin niiden jälkeenkään. Täytyy muistaa, että Taru on "sattumapuoluesihteeri" Matti Vanhasen puheenjohtajuuden tapaan, koska entinen ps. Jaskari sekoili virolaisnaisen kanssa siihen malliin, ettei voinut jatkaa toimessaan.

Timo Laaninen on perikepulainen, joten vaikka hän sanoisi mitä hyvänsä ennen vaaleja, se olisi kepu-tapaan pyörrettävissä välittömästi vaalien jälkeen. Kepulle on tietysti "rehellisempää" olla sanomatta mitään. Muistelen vieläkin, kun kepu oppositiossa kitarisat punaisena vaati polttoaineveron laskemista merkittävästi ja vaati ponnekkaasti ydinvoiman lisäämisestä pidättäytymistä. Mitä on tapahtunut kepun ollessa hallituksessa kokoomuksen kanssa? Polttoaineveroa korotetaan, ydinvoimaa lisätään. näin se menee.

Vihreät on kepun tapainen poliittinen huora, joka myy lautasellisesta hernekeittoa kaikki omat "poliittiset periaatteensa". On ollut masentavaa seurata "uutta poliittista kulttuuria" vaatineiden vihreiden lipumista yhdeksi korruptoituneimmaksi puolueeksi. Vielä 1980-luvun lopulla vihreissä keskusteltiin, pitäisikö kansanliikkeen lainkaan ryhtyä puolueeksi. Nyt vihreät nuolevat mitä hyvänsä tahoa hallituspaikan saadakseen. Säälittävää ja kuvottavaa.

Demareiden linjasta on jonkin verran tietoa. Verotuksen progressiivisuutta ei pitäisi enää madaltaa, uusia veroja varakkaille olisi suunniteltava ja kaikenlainen yritystoiminnan harrastama harmaa talous olisi suitsittava oikeasti. Tämän hallituksen aikana harmaan talouden harrastajat ovat voineet naurussa suin ja ilman pelkoa sanktioista toimia täysin vapaasti. Jos veroja jostain on laskettava, pitäisi ne kohdentaa pienituloisille ja alempaan keskiluokkaan. Sieltähän kaikki rahat tulevat takaisin talouden kiertoon. Perussuomalaiset yhdessä demareiden kanssa voisivat muodostaa toimivan rungon tulevaan "Tervehtymishallitukseen", joka torppaisi tasavero-yhteiskuntaan liukumisen.

Nimenomaan selitystä, ei mitään selittelyä. Enpä ole ollenkaan eri mieltä siitä, etteikö olisi niin kuin sanot. Mutta se vain vahvistaa halveksuntaani, jota jo alan tuntea tuollaisia puolueita kohtaan.

Viimeisessä kappaleessasi sanomaasi yhdyn varauksitta muuten, mutta en pidä todennäköisenä demareiden menoa seuraavaan hallitukseen. Kyllä he varmaan ymmärtävät tilanteen sellaiseksi, että heidän ratkaisuaan määrää enemmän tulevan kannatuksensa kasvun mahdollisuudet kuin uhrautuva vastuuntunto. Eivätkä niin ollen perussuomalaisetkaan siinä tulevassa hallituksessa ole, jos Soini on sanansa mittainen – ja puolueensa tulevaisuuden tähden hänen täytyy olla – sillä hän on sanonut, että sinipuna heille käy, punamulta samoin, mutta porvarihallitusta täydentämään hän ei puoluettaan vie. Demarit ovat siis avainasemassa myös persujen hallitukseen menolle.

• vai onko
        kapu-vaari kirjoitti:

Kyllä nuo reppanat ovat jo elämänsä ehtoopuolella, jo ovat tulleet toteamukseen: juna meni jo! Eli he kokevat olevan jo menneisyyttä sen ajan, jolloin heille olisi ollut tarjolla elämää, mutta ymmärtävät myös, että heidän kykynsä eivät siihen riittäneet. Siitä katkeroituneina he nyt sitten koettavat elää tällaisen ikämiehen kautta, jolla on ollut ja on edelleen elämää, joka on heille jäänyt haaveeksi. Jos ovat sellaisesta edes haaveilleet.

Mutta ovathan he edes vanhoilla päivillään löytäneet elämän täältä, jossa he tosiaankin voivat olla vaikka mitä. Toivottavasti he saavat siitä pientä iloa itselleen, muillekin he kai yrittävät hupia tarjota, mutta ainakin järkevämmiltä saavat vain sääliä – jos enää sitäkään. Mutta ”ovathan he sentään kepulaisia” ;)

Sinussa elää viisaus, sen näkee kirjoituksestasi. Mitä viiltävää analyysiä, mitä aatosten lentoa...

Heh heheheh heeeeeeeee, oikein naurattaa kun näkee kuinka paljon muita viisaampi olet. Kyllä tuonkin kirjoituksen jälkeen pari katkeroitunutta ikämiestä heittää raivoissaan tietokoneensa lumihankeen ja kiroilee kuinka joutuivat kapin nolaamiksi.

Hoh hoh hoh hoooooooooo. Uskotko että noin siinä käy

Vai olisiko sittenkin niin, että muutama ihan tavallinen ihminen, jotka ovat kyllästyneet palstalla koko ajan vain itseään ja erinomaisuuttaan esiintuovaan huonostikoulutettuun, sivistymättömään vanhaan demarohöppänään, vedättää sinua miten haluaa.

No, usko sinä omia kuvitelmiasi, me onneksi tiedämme totuuden. Totuuden siitä keitä olemme. Ihan vaan vinkiksi, esim minä asun Kehä ykkösen sisäpuolella.

• kapu-vaari
        kapu-vaari kirjoitti:

...että jos nuo kyseiset tyypit olisivat edes vähänkkä sellaita, mitä säälittävästi yrittävät esittä olevansa, kylle ne olisivat jo aikoja sitten esittäneet faktatodisteita legendoilleen, saattaakseni häpeään minut, jota kohtaan tuntemastaan ei ole epäilyksiä. Näyttäisivät kuvansakin, jos kokisivat olevansa minua komeampia.

Tämä riittäköön tästä aiheesta ja muustakin tälle illalle. Nyt jään jännittyneenä odottamaan, kenestä tulee vuoden urheilija tuossa ohjelmaas, jota koko ajan olen mielenkiinnolla seurannut. Suosikkini on Minna Kauppi - tietysti, olenhan itsekin aikoinani harrastanut suunnistusta, joka on hieno laji: siinä tarvitaan sekä kuntoa että järkeä!

Hyvää yötä!

• Uusi-ukki, se vasen
        kapu-vaari kirjoitti:

...että jos nuo kyseiset tyypit olisivat edes vähänkkä sellaita, mitä säälittävästi yrittävät esittä olevansa, kylle ne olisivat jo aikoja sitten esittäneet faktatodisteita legendoilleen, saattaakseni häpeään minut, jota kohtaan tuntemastaan ei ole epäilyksiä. Näyttäisivät kuvansakin, jos kokisivat olevansa minua komeampia.

Tämä riittäköön tästä aiheesta ja muustakin tälle illalle. Nyt jään jännittyneenä odottamaan, kenestä tulee vuoden urheilija tuossa ohjelmaas, jota koko ajan olen mielenkiinnolla seurannut. Suosikkini on Minna Kauppi - tietysti, olenhan itsekin aikoinani harrastanut suunnistusta, joka on hieno laji: siinä tarvitaan sekä kuntoa että järkeä!

Hyvää yötä!

Vaihtanut nikkiä? Olin pari viikkoa pois ja vaippa-aliupseeri jatkaa samaan malliin....

Ps. Onko reppanana esitellyt uusia munakarvakuvia?

• sitö se vain on
        kapu-vaari kirjoitti:

Hyvää yötä!

Todellisuus on joskus ihmeellistä.

Se, ettei lisäksesi kukaan muu, siis ei yksikään muu tämän palstan keskustelijoista, ole tuonut kuviaan tai muuta yksityisyyttään valottavaa esiin, kertoo vain sen, että kaikilla muilla on tervettä harkintaa ja järkeä tallella.

Poliittiseen keskusteluun evät kuulu sellaiset "faktat" kuin kuvat omista munakarvoista, pelkissä kalsareissa kekkuloinnista, entisistä vaimoista tai muista perheenjösenistä puhumattakaan. Polliitiseen keskusteluun ei kuulu myöskään vaatimattomasta koulutuksesta kertova armeijan kurssitodistusten esittely, tai oman elämänsä "muistelmien" kopiointi tänne.

Jos kaipaat uskottavuutta sanomallesi, niin keskity asiakirjoittamiseen, vastaa niihin viesteihin joissa asiallisesti kommentoidaan kirjoittamaasi, ja vaikka vastine olisi omasta mielipiteestäsi poikkeava, sitä kritisoiva, niin vastaa asiallisesti.

Et ehkä itse ymmärrä, mutta edustat edelleen suomalaista sotilasammattikuntaa täälläkin, koeta käyttäytyä sillä sotilaan arvokkuudella jota luulisi sinullekin armeijassa painotetun.

• kapu-vaari
        kapu-vaari kirjoitti:

Hyvää yötä!

Lukuisten kirjoitusvirheitteni syy ei niinkään ole tänä iltana jo nauttimani poikkeksellisesti useat tömpsyt kuin jännitys tuon vuoden urheilijan valinna johdosta ;)

• kapu-vaari
        sitö se vain on kirjoitti:

Todellisuus on joskus ihmeellistä.

Se, ettei lisäksesi kukaan muu, siis ei yksikään muu tämän palstan keskustelijoista, ole tuonut kuviaan tai muuta yksityisyyttään valottavaa esiin, kertoo vain sen, että kaikilla muilla on tervettä harkintaa ja järkeä tallella.

Poliittiseen keskusteluun evät kuulu sellaiset "faktat" kuin kuvat omista munakarvoista, pelkissä kalsareissa kekkuloinnista, entisistä vaimoista tai muista perheenjösenistä puhumattakaan. Polliitiseen keskusteluun ei kuulu myöskään vaatimattomasta koulutuksesta kertova armeijan kurssitodistusten esittely, tai oman elämänsä "muistelmien" kopiointi tänne.

Jos kaipaat uskottavuutta sanomallesi, niin keskity asiakirjoittamiseen, vastaa niihin viesteihin joissa asiallisesti kommentoidaan kirjoittamaasi, ja vaikka vastine olisi omasta mielipiteestäsi poikkeava, sitä kritisoiva, niin vastaa asiallisesti.

Et ehkä itse ymmärrä, mutta edustat edelleen suomalaista sotilasammattikuntaa täälläkin, koeta käyttäytyä sillä sotilaan arvokkuudella jota luulisi sinullekin armeijassa painotetun.

Mitä on poliittinen keskustelu? Onke se tuota keskustelua muista keskustelijoista, jota sinäkin nyt esität?

Mihin tahansa keskusteluun tai julkituloon kyllä kuuluu näyttää jotain todellista myös keskustelijasta itsestään. Ei kukaan poliitikkokaan puskasta esiiny, ei edes kepulainen. Ei voi olla uskottava, jos ei uskalla kertoa mitään itsestään.

Vuoden urheilijavalinnassa tuli oikea valinta - suunnistaja Minna Kauppi. Sitä toisoin, kuten edellä olen sanonut, ja ilokseni totean olleen jälleen oikeassa - kuten tietysti aina, varsinkin tällä palstalla!

• kapu-vaari kirjoitti:

Nimenomaan selitystä, ei mitään selittelyä. Enpä ole ollenkaan eri mieltä siitä, etteikö olisi niin kuin sanot. Mutta se vain vahvistaa halveksuntaani, jota jo alan tuntea tuollaisia puolueita kohtaan.

Viimeisessä kappaleessasi sanomaasi yhdyn varauksitta muuten, mutta en pidä todennäköisenä demareiden menoa seuraavaan hallitukseen. Kyllä he varmaan ymmärtävät tilanteen sellaiseksi, että heidän ratkaisuaan määrää enemmän tulevan kannatuksensa kasvun mahdollisuudet kuin uhrautuva vastuuntunto. Eivätkä niin ollen perussuomalaisetkaan siinä tulevassa hallituksessa ole, jos Soini on sanansa mittainen – ja puolueensa tulevaisuuden tähden hänen täytyy olla – sillä hän on sanonut, että sinipuna heille käy, punamulta samoin, mutta porvarihallitusta täydentämään hän ei puoluettaan vie. Demarit ovat siis avainasemassa myös persujen hallitukseen menolle.

Noin on kuten sanot. Vaalimenestys ratkaisee tulevan hallituksen kokoonpanon. Nythän demareiden menestys näyttää todella heikolta, ja siten siis Soinin hallitushaaveet (en tiedä onko niitä?). Vaaleihin on kuitenkin vielä aikaa ja liikkuvan vaalikarjan mieli harhailee, joten yllättäviäkin kehityssuuntia voi kehittyä. Ja toisaalta olisikin oikeudenmukaisinta, että maamme ennätysvelkaantumiseen saattaneet tahot tekisivät ne leikkauslistat, jotka väistämättä tulevat olemaan hallitusneuvotteluiden pohjapapereita. Säälittää vain vähävaraisten ja -tuloisten puolesta, koska sieltähän ne säästöt aina haetaan. Jos tämä hallituspohja jatkaa, varakkaiden veronkevennykset jatkuvat ja verot kerätään enenevästi kaikille samansuuruisista välillisistä veroista, mikä siirtää vähävaraisten nyt käytettävissä olevia tuloja varakkaille. Tämä ei ole mitään kommunistiprobagandaa, vaan selkeä fakta.

Nykyhallitus haluaa liikkua kohti "Sarah Palin-yhteiskuntaa", mikä tarkoittaa hyväntekeväisyyteen perustuvaa käytäntöä, köyhien osattomuutta riittävästä sairaanhoidosta, työttömyystuista ja oikeudesta saada kunnollista lakisääteistä koulutusta. Itse en ole sellaisen kehityksen tukija. Suomen voima on aina (sotien jälkeen mentaalisesti) ollut tasa-arvoisempi yhteiskunta ja tulonmuodostus. Hyvä kehitys alkoi murtua 1980-luvulla, kun Suomen kapitalistit hylkäsivät isänmaallisuutensa ja alkoivat toimia Suomen muuttamiseksi suunnitteluyhteiskunnasta kilpailuyhteiskunnaksi. Pyrkimyksenä on, että myös palkkatyöntekijät ovat yrittäjiä. Se tarkoittaa raadollista ja julmempaayhteiskuntaa, kehitys on jo pitkällä.

• .kapu-vaari
        kapu-vaari kirjoitti:

Lukuisten kirjoitusvirheitteni syy ei niinkään ole tänä iltana jo nauttimani poikkeksellisesti useat tömpsyt kuin jännitys tuon vuoden urheilijan valinna johdosta ;)

Kyllä nämä minu nakkisormet kykeene kännishäkin kirjoittaamaan, enhkä ole tänään ottanhut kuuin kakshi giniää tömshyä. Kepulireppanoilha ie ole edes giniää, mitä lie ksohua, siis koshua juovat. Minä en koshuun koshke, kun she on kepulireppanoiden juoma. Kepulireppana eu kykene kännishä kirjoittamaam, minä olen upseeri minä olen kirjailia, muisthelma kirjailija, katshokaa vaikka hik, eikun wikpediastha

Nyt menen näkemiin oman sängym kanssa lukemaan kirjaa, lipposhen muistelmia luen joka yö ykshin kun minulla ei ole seuraa täällä.

Kyllä minua jännittiu tuo uuden vuoden urheilijan suunnituksen valinta kun minäkin ole upseeri ja suunnisthaja. Nyt suunnisthan vessaan kautta oman kirjan viereen nukkumaan lipposen kanssa.

• kun kysyt
        kapu-vaari kirjoitti:

Mitä on poliittinen keskustelu? Onke se tuota keskustelua muista keskustelijoista, jota sinäkin nyt esität?

Mihin tahansa keskusteluun tai julkituloon kyllä kuuluu näyttää jotain todellista myös keskustelijasta itsestään. Ei kukaan poliitikkokaan puskasta esiiny, ei edes kepulainen. Ei voi olla uskottava, jos ei uskalla kertoa mitään itsestään.

Vuoden urheilijavalinnassa tuli oikea valinta - suunnistaja Minna Kauppi. Sitä toisoin, kuten edellä olen sanonut, ja ilokseni totean olleen jälleen oikeassa - kuten tietysti aina, varsinkin tällä palstalla!

Poliittinen keskustelu on argumentointia puolueiden, poliitikkojen, median ym esittämiin kannanottoihin ja poliittisten elimien tekemiin päätöksiin. Jos kykenet argumentoimaan uskottavasti, ei sinun tarvitse väitteidesi tueksi esittää yhtään mitään itsestäsi, tai jos esitätkin, niin korkeintaan sellaista yleistä taustoitusta kuin ammatti, ikä ja asuinpaikka.

Kuten todettua uskottavuutta sanomallesi saat kun keskityt asiakirjoittamiseen,äläkä provosoidu omasta mielipiteestäsi poikkeavastakaan vastineesta, vastaa niihinkin asiallisesti. Kuten tiedät, esimerkiksi nimimerkki Niinpä niin ei juuri itsestään huutele, mutta silti pystyy vakuuttavaan kirjoittamiseen. Vai edellytätkö häneltäkin kuvia ja henkilötietoja palstalle?

Niin, edustat sitä suomalaista sotilasammattikuntaa, jonka edustajia sanoo olevansa joku muukin. Koeta käyttäytyä siis sellaisella sotilaan arvokkuudella, ettei tuo toinen sotilashenkilö näytä monin verroin sinua fiksummalta. Nythän hän siltä näyttää. Ei suinkaan omasta ansiostaan vaan sinun tyhmyytesi korostamana.

• hyvinkin

mutta minne on joutuneet ne kili-kallen ja ylil evp:n sönkötykset joista mainitset? Kommaripalstalle ainakin yksi, kun sinne agraarikommarien sönkötykset kuuluu, loput menneet ongelmajätteeseen.

• Vastaa viestiin
        hyvinkin kirjoitti:

mutta minne on joutuneet ne kili-kallen ja ylil evp:n sönkötykset joista mainitset? Kommaripalstalle ainakin yksi, kun sinne agraarikommarien sönkötykset kuuluu, loput menneet ongelmajätteeseen.

on toiminut kiitettävästi

• reppana olen
        vai onko kirjoitti:

Sinussa elää viisaus, sen näkee kirjoituksestasi. Mitä viiltävää analyysiä, mitä aatosten lentoa...

Heh heheheh heeeeeeeee, oikein naurattaa kun näkee kuinka paljon muita viisaampi olet. Kyllä tuonkin kirjoituksen jälkeen pari katkeroitunutta ikämiestä heittää raivoissaan tietokoneensa lumihankeen ja kiroilee kuinka joutuivat kapin nolaamiksi.

Hoh hoh hoh hoooooooooo. Uskotko että noin siinä käy

Vai olisiko sittenkin niin, että muutama ihan tavallinen ihminen, jotka ovat kyllästyneet palstalla koko ajan vain itseään ja erinomaisuuttaan esiintuovaan huonostikoulutettuun, sivistymättömään vanhaan demarohöppänään, vedättää sinua miten haluaa.

No, usko sinä omia kuvitelmiasi, me onneksi tiedämme totuuden. Totuuden siitä keitä olemme. Ihan vaan vinkiksi, esim minä asun Kehä ykkösen sisäpuolella.

joutunut kehä ykkösen ulkopuolelle mutta kuitenkin kolmosen sisään...

Täällä minulla on oma etukamarikin ja takapihalta katottuna peräkamari ;)

On tämä talokin puolet suurempi kuin kapin latopöksä mutta kapi toki tietomiehenä tietää paremmin ja arvaa loput ;)))

• Feikki ylil
        kapu-vaari kirjoitti:

Hyvää yötä!

Sinua komenpikin olen, ja paljon.

• ole mikään
        Feikki ylil kirjoitti:

Sinua komenpikin olen, ja paljon.

yllätys. Kapihan on kuin pystyyn pönkitetty sian ruho irvistys naamalla.

• kapu-vaari

Sitä on siis eduskunnassakin, vallattomuutta. Joo, joo – kyllä siellä eduskunnassa melkoisen vallattomia vekkuleita on, jotka mm. pyrkivät nipistelemään eduskunnan naisvirkailijoita pepusta, ja varmaan siksi he tuollaisiin vallattomuuksiin ryhtyvät, kun heillä ei ole mitään valtaa asioihin. Siksipä ennätyksellisen monet kansanedustajat nyt jättävät vallattomuuteensa turhautuneina eduskunnan.

Peräti 34 istuvaa kansanedustajaa luopuu vapaaehtoisesti edustajantehtävästään, ei siis asetu ehdolle seuraavissa ek-vaaleissa. Eniten luopujia on sdp:ssa, 12, ja suhteellisesti eniten vasemmistoliitossa, kuusi. Se kertoo siitä, että oppositiopuolueissa vallattomuuteen turhautuminen on suurinta, ja demarien veteraaniedustaja Valto Koski (71 v.) sanoo sen selvästi: ”Kansanedustaja tuntee voimattomuutta vaikuttaa asioihin, kun kaikki on jo linjattu hallitusohjelmassa”. Käytännössä on meilläkin jo menty siihen samaan, mikä on vallalla kaksipuoluejärjestelmissä. Miksipä ei voitaisi lopullisesti mennä kaksipuoluejärjestelmään. Ei kai noiden nykyisten hallituspuolueiden poliittiset näkemykset niiden yhdistymistä estäisi, nykyisen opposition yhdistäminen yhdeksi puolueeksi olisi varmaan vaikeampaa.

- - -

Vallattoman hauskan näköinen ja kuuloinen on tuo suosikkinani eilen vuoden urheilijaksi valittu Minna Kauppi! Minnan voitto oli myös järjen voitto, sillä kuten jo eilen sanoin, suunnistuksessa tarvitaan sekä kuntoa että järkeä (siksihän sitä itsekin aikoinaan harrastin;). Eikä naisen kauneus katoa lajia harrastettaessa, siitä Minna on hyvä esimerkki (ei miehen komeuskaan kärsi harrastuksesta, siitä minä olen esimerkki;). Mallinakin toimiva Minnahan on todellinen kaunotar. Ei hänenlaisiaan paljon ole muissa kestävyyslajeissa, kuten hiihdossa ja juoksussa. Eikä niissä liioin ole mitään älyn jättiläisiä, se on nähty, mutta tyhmä tai yksinkertaisen sorttinen ihminen ei pärjää suunnistajana.

Kun noita vähemmän välkkyjä entisiä hiihtäjiä ja juoksijoita on päässyt eduskuntaan, niin sananvalmis ja kynästäänkin terävä (mm. blogissaan, kotisivuillan ja Veikkaaja-lehden kolumnistina) Minna sinne pääsee helposti, jos haluaa. Kasvatus- ja taloustieteitä opiskellut Minna olisi jo vaikka nyt tuollaisia Mietaita pystyvämpi kansanedustaja, eivätkä ne Viréninkään saavutukset kansanedustaja kummoisia olleet. Mutta hukkaanhan Minna kyvyt menisivät kansanedustajana, joilla ei ole enää mitään valtaa, ministeriksi hänen pitäisi päästä! Ex-ministeri Tanja Vienonen-Karpela-Saarela-Karpela-Erjolaan verrattuna Minna olisi valmis vaikka pääministeriksi!

- - -

Vallattomuutta on tällä palstallakin, meillä kaikilla politiikkaan nähden, vaikka eräät avoimia kirjeitä poliitikoille lähetellen kai muuta luulevat. Vallattomia vekkuleita ovat nuo palstan kepulit. Tai sitten säälittäviä reppanoita. Yhä he potevat järkytystään siitä, että olen esittänyt täällä kuvani alastomana saunan lauteilla, näyttänyt takapuoleni pikkukalsarit jalassa, ja jopa väläyksen genitaalikarvoituksestani. Järkyttäähän tuollainen sellaista, joka linkittää tänne itselleen mieluisempia kuvia kuten monenlaisia kikkeleitä ja pimpsoja – ei tosin kovin kauniita, vaan kantajiensa ja ilmeisesti noihin kuviin mieltyneiden linkittäjiensä näköisiä.

No, kaikella tuollahan he vain kertovat salaisista mielihaluistaan, ja minun esillä pitämisellä siitä, että eivät saa minua hetkeksikään mielestään – mistä sellainen sitten johtuneekaan. Tietysti myös siitä, että heillä ei ole mitään järkevämpää tekemistä, elämässään ei muuta sisältöä kuin tämä kepupalsta ja täällä mielestänsä tärkeintä – ei suinkaan kepu, vaan kapi!

Kun huomenna saan taas luokseni naisystäväni – vaalea, hoikka, urheileva kaunotar hänkin – ja hän viipyy luonani ainakin viikonlopun yli, niin tämän illan jälkeen en nyt tule piiitkään aikaan tänne. Pitempi poissaoloni saattaa käydä eräille aivan sietämättömäksi, mutta koettakoot kestää, kyllä minä tulen taas sitten tulen, kun on asiaa. Ja avaan kepupolitiikasta, jotta he pääsevät debatoimaan – kapista! Niin he varmaan tekevät myös paluutani kiihkeästi odottaessaan. Ja koettavat etsiä minua puskista, mutta en minä siellä ole. Mutta heidän päässänsä olen ja pysyn, se on varmaa!

• kapilta

Aikoo olla poissa palstalta päiväkausia. Nyt ylil Kili-Kalle kiristelee hampaitaan (niitä kahta rikkinäistä) eikä ikävän tuskaa helpota vaikka miten pierisi, kuopisi ja kierisi eikä tule muuta kiekaisua kuin itkun tuherrusta yhyy yhyy yhyy…. Poistettu on palstalta se minun rakkaudella laittama kapin kuvakin väy väy yhyy yhyy… Ylläpitokaan ei ymmärrä minua yhyy yhyy yhyy… Jokohan ylil Kili-Kalle tekee sen, mitä suku on jo kauan toivonut?

• Niinpä niin

Olithan sinä mustalaismannen näköinen punikkipelle muutaman tunnin pois. Olet saatnan stallari säälittävä narsitiluuseri ja mötköäsi ei ilman säkkiä päässä nai ite pirukaan.

• kapu-vaari
        kapilta kirjoitti:

Aikoo olla poissa palstalta päiväkausia. Nyt ylil Kili-Kalle kiristelee hampaitaan (niitä kahta rikkinäistä) eikä ikävän tuskaa helpota vaikka miten pierisi, kuopisi ja kierisi eikä tule muuta kiekaisua kuin itkun tuherrusta yhyy yhyy yhyy…. Poistettu on palstalta se minun rakkaudella laittama kapin kuvakin väy väy yhyy yhyy… Ylläpitokaan ei ymmärrä minua yhyy yhyy yhyy… Jokohan ylil Kili-Kalle tekee sen, mitä suku on jo kauan toivonut?

Lieneekö hän, joka itkunpurskahduksiensa välissä on jo räkinyt tuollaisia. Epätoivostahan ne kai kertovat. Mutta niin julma olen, ettei hän niillä saa myötätuntoani, tehköön itselleen mitä tahansa, ei kai jäisi surijoita.

Mutta ehkä häntä lohduttaa tieto, että ”minä olen” – lainatakseni jostakin historiasta mieleeni kumpuavaa jonkun ajattelijan itsestään toteamaa. Sitä epäilen, että kyseisellä tyypillä ei ole tuosta asiasta itseään koskevaa varmuutta, onko hän sonnimies, controlman, Kili-Kalle tai jotain muuta, vaikkapa ylil evp tai emäntä – tai ehkä hän päätyy samaan toteamukseen kuin minäkin ja moni muu hänestä, eli hän ole yhtään mitään.

• kapu-vaari

…vaikka olisi kai pitänyt järkyttää nuo uutisissa välähtäneet puoluepamppujen puheet. Jutta Urpilainen uhosi, että demarit ovat vaaleissa suurin puolue, ja kepun Kiäriäinen säesti, että mikä tahansa puolue voi olla vaaleissa suurin, hän tosin taisi lukea siihen joukkoon myös persut.

Urpilainen siis jatkaa sillä unelmahöttölinjalla, johon näkyvät menettäneen luottamuksensa jo monet demarikansanedustajatkin, josta viestiä henki Jukka Gustafssonin sanomakin, vaikka hän kovin korrektisti yritti sanojaan pyöritellä. Kaikki vaaleat kaunottaretkaan eivät siis ole yhtä fiksuja kuin tuo Minna Kauppi ja eräs toinen, joita ihailen, kuten edellisestä käy ilmi. Samanlaista unelmahöttöä on näköjään myös ”Iisalamen isolla vaaleella” Sepi Kiäriäisellä

Järkyttävää tuollainen siksikin, että puoluepamput ajattelevat vain oman puolueensa menestystä ja vähät välittävät siitä, mitä Suomelle tapahtuu. Lueskelin tuossa iltapäivän postissa saamaani Kaartin Jääkäriä ja kiltauutisia. Viimemainitussa lehdykäisessä killan puheenjohtaja määritellessään killan tehtävää lainaa aluksi John F. Kennedyn sanomaa: ”Älkää kysykö, mitä maa voi tehdä teille – kysykää, mitä te voitte tehdä maallenne”. Poliitikkojen pitäisi nyt olla enemmän ajatella sitä, mitä he voivat tehdä maallemme kuin sitä, millaisen kannatuksen heidän puolueensa saa, mutta se kannatus näkyy olevan heille itseisarvo; pysyä vallassa, vaikka eivät tietäisi, mihin ja miten sitä valtaa pitäisi käyttää.

En ole koskaan uskonut kovin paljon mihinkään puolueeseen, vaikka niissä sentään joskus on ollut ihan uskottavia poliitikkoja. Nyt sellaisia ei juurikaan näy olevan ainakaan johtavassa kaartissa, joten uskoni puolueisiin on entistäkin vähäisempi. Harvoja valonpilkahduksia on viime aikoina tarjonnut muutama nuori poliitikko, joita puolueorganisaatio ei ole vielä korruptoinut. Yksi sellainen taitaa olla kokoomuksen Laura Räty, jonka selkeää näkemystä siitä, että pääkaupunkiseudun kunnat pitää liittää yhteen vaikka pakolla, kommentoin pari päivää sitten.

• 18

Rottakoulu ei enna komptenssia keskusteluun.
        Kun pohjakoulu on vain kansakoulu kuten kapilla niin korkein taso mille voi päästä on impotentti vaippa-aliupseeri...

• Kuuntelit huonosti uutisia, tai kuuntelit eri uutisia kuin minä. Urpilaiselta kysyttiin demareiden menestyksestä vaaleissa ja puolueen - sekä puheenjohtajan kannatuslukemista tällä hetkellä. Urpilainen uskoi kannatuksen kasvuun asioiden kautta ja jätti oman kohtalonsa auki. Sen sijaan hän nivoi demareiden ja Suomen kohtalon yhteen sanomalla, että "Jos nykyhallituksen eriarvoistamiskehitys (kansalaisten) Suomessa halutaan katkaista, vaatii se kannatusta demareille". Minusta se oli melko isänmaallinen linjaus. Urpilainen siis sanaili John F. Kennedyn hengessä. Kepun Kääriäinenkin on minusta oikeassa siinä, ettei mitään varmaa voi sanoa tulevien vaalien tuloksesta. On huomattava, että kokoomuksenkin kannatus on laskenut jo pitkään.

Demareiden ongelma on se, että globalisaation aiheuttaman teollisten työpaikkojen häviämisen estäjiksi on vaadittu demareita, muilta sellaista ei edes odoteta. Peruskouluun pitäisi opetusohjelmien muutoksissa saada pakolliseksi aineeksi politiikan lukutaito.

• Feikki ylil

Aika sekavalta kirjoituksesi vaikuttaa, kuin sekahedelmäsoppaa kaiken kaikkiaan.
        Laura Räty on täysin elämää kokematon ja kykenemätön näinollen näkemään kokonaisuuksia ja muutakin kuin yhden asian kerrallaan. Samanlaisia poliitikkoja on Kokoomuksessa merkittävän paljon, lisäksi eri tavoin addiktoituneita ja rikokseen tai rikkeisiin syyllistyneitä.
        Keskustassa on paljon tervejärkisiä ja kokeneita poliitikkoja. Onneksi he asettavat hieman suitsia kokoomuskouhottajille. Katainen on puoluejohtajana asiakirjaväärennyksineen ja olemattomine johtajaominaisuuksineen pohjanoteeraus.
        Lopuksi kysymys: Mitä hyötyä kuntien pakkoliitoksista on tähän mennessä koitunut?

P.S. Opettele filosofiasta sanan holistinen merkitys, kysyn seuraavaksi esimerkin avulla oletko asian sisäistänyt. Tämä on kouluttajasi KÄSKY!

• kapu-vaari
        ironcurtain kirjoitti:

Kuuntelit huonosti uutisia, tai kuuntelit eri uutisia kuin minä. Urpilaiselta kysyttiin demareiden menestyksestä vaaleissa ja puolueen - sekä puheenjohtajan kannatuslukemista tällä hetkellä. Urpilainen uskoi kannatuksen kasvuun asioiden kautta ja jätti oman kohtalonsa auki. Sen sijaan hän nivoi demareiden ja Suomen kohtalon yhteen sanomalla, että "Jos nykyhallituksen eriarvoistamiskehitys (kansalaisten) Suomessa halutaan katkaista, vaatii se kannatusta demareille". Minusta se oli melko isänmaallinen linjaus. Urpilainen siis sanaili John F. Kennedyn hengessä. Kepun Kääriäinenkin on minusta oikeassa siinä, ettei mitään varmaa voi sanoa tulevien vaalien tuloksesta. On huomattava, että kokoomuksenkin kannatus on laskenut jo pitkään.

Demareiden ongelma on se, että globalisaation aiheuttaman teollisten työpaikkojen häviämisen estäjiksi on vaadittu demareita, muilta sellaista ei edes odoteta. Peruskouluun pitäisi opetusohjelmien muutoksissa saada pakolliseksi aineeksi politiikan lukutaito.

...ilmeisesti tosiaan kuuntelin huonosti, johtuen varmaan siitä, että samanaikaisesti tuli puhelu kännykkääni. Jos ja varmaan kun tapahtui noin kuin kerrot, niin perun sanani. Eli Suomella on siis sittenkin vielä toivoa. Hyvä.

Kiitos oikaisusta!

• Otsikossa hymiö
        ironcurtain kirjoitti:

Kuuntelit huonosti uutisia, tai kuuntelit eri uutisia kuin minä. Urpilaiselta kysyttiin demareiden menestyksestä vaaleissa ja puolueen - sekä puheenjohtajan kannatuslukemista tällä hetkellä. Urpilainen uskoi kannatuksen kasvuun asioiden kautta ja jätti oman kohtalonsa auki. Sen sijaan hän nivoi demareiden ja Suomen kohtalon yhteen sanomalla, että "Jos nykyhallituksen eriarvoistamiskehitys (kansalaisten) Suomessa halutaan katkaista, vaatii se kannatusta demareille". Minusta se oli melko isänmaallinen linjaus. Urpilainen siis sanaili John F. Kennedyn hengessä. Kepun Kääriäinenkin on minusta oikeassa siinä, ettei mitään varmaa voi sanoa tulevien vaalien tuloksesta. On huomattava, että kokoomuksenkin kannatus on laskenut jo pitkään.

Kuse stallari suuhus. pure homo muniasw onko vitttu hullumpaa kuultu. urputtaja-pussileuan kaula oli kuin tulessa, niin oli höttö hermostunut. punikkien satu on loppu

• Suurta tuhlausta

MIKSI KePu ja Vihreät on tästä järkyttävästä tuhlauksesta aivan hiljaa: Närpiön tomaattihallit -40 asteen pakkasissa! Miksi tähän ei puututa kun jopa autojen tyhjäkäyntikin on järjettömästi kielletty, olipa pakkanen tai ei.

Närpiössä on todisteltu kasvavan todellinen atomiajan luomutuote: Närpiön kasvihuoneet, nuo ydinsähköllä liki ympäri vuoden ja -vuorokauden valaistavat muovihallit, joita lämmitetään -40 asteen pakkasissakin fossiilisella tuontiöljyllä, ja joita hoitamaan pakkoruotsitetaan mamuja mm. Afrikasta, EI voi tuottaa muuta kuin 100% puhtaita ja ekologisia luomutomaatteja! Taannoinen ympäristökanisteri Enemastam sanoi TV:n haastattelussa kysyttäessä häneltä tomaattikasvatuksen mielekkyyttä Suomessa: "Pitäähän meillä olla kriisivaraa." Enema unohti kuinka ÖLJY menee kriisin aikana 1. säännöstellyksi ja kortille. Sitä ei siis takuuvarmasti polteta muovihallien lämmittämiseksi vaan kaikki säästetään vaikkapa kuorma-autojen ja traktorien käyttöön.

Miksi siis maksat 4-5 kertaisen hinnan kotimaisesta tomaattimoskasta?
      Kuluttaja: Äänestä jo kaupassa vihannestiskillä!

Klamydia: Närpiön kansallislaulu - Närpes nationalsång

http://www.youtube.com/watch?v=a7eoo7iCBAg

Tämä ralli, Närpiön kansallislaulu, soi jokaisessa Närppeksen tomaattihallissa, sillä rantavahdit uskoo lujasti lannoiteliemessä kasvatettavan tomaatin saavan lisäpotkua noinkin väkevästä "paskanjauhannasta"...

Klamydian kappale Pakkoruåttii kertoo kaiken oleellisen tuosta kieli-turhakkeesta!

http://www.youtube.com/watch?v=PjuIvJ0h5z8&feature=related

• kapu-vaari

…tällä erää minulta. Varmaan nuo kepuystäväni huolehtivat siitä, että avaukseni saa taas täyteen ne obligatoriset sata viestiä.

Kun to Ironcurtainin viesti huojensi mieltäni, niin varsin hyvillä mielin voin nyt poistua.

Kun nyt ei ole mielelläni eikä kielelläni mitään muuta tärkeää sanottavaa, niin palstan useimmiksi päiviksi jättäessäni on lähtölaulun paikka. On kaunis laulu, jonka kaunis sanoma kertoo tuntemuksistani niin hyvin, etten paremmin pystyisi sitä itsekään sanomaan. Kuunnelkaapa, ja ottakaa samalla vastaan hyvän yön toivotukset kapu-vaarilta!

http://www.youtube.com/watch?v=Pw1_ONzT8FU

• Entinen Ukkisi

Pakkohan sinun kusipään on olla pois kun kyrpätynnyri tulee kylään. Ethän sinä narsistipunikki tohi näyttää missä mulkku törkyilet. eipä sillä et saa kyrpätynnyrin isoa kainaloa kostumaan eunukki

• monta sorttia

Yhtä tyyliä on kapu-vaarin lähtöviestissä lauluineen. Toista tyyliä on siihen vastanneella. Toinen on upseerin ja herrasmiehen tyyliä, toinen kepulireppanan tyyliä. Tyyleissä on eroa. Kuten tyylittelijöissäkin.

• kulli-iivari
        monta sorttia kirjoitti:

Yhtä tyyliä on kapu-vaarin lähtöviestissä lauluineen. Toista tyyliä on siihen vastanneella. Toinen on upseerin ja herrasmiehen tyyliä, toinen kepulireppanan tyyliä. Tyyleissä on eroa. Kuten tyylittelijöissäkin.

Et sitten olematon "upseeri" lähtenytkään. Mene ostamaan viagraa ja rasvaa olematon tynkäsi vaseliinilla, etta saisit edes tuuman sisään. Buaaaahhhhh, buaaaaahhhhhhh, buaaaahhhh, tuota sinunkin "morsisnta", hame n ja hengittää siinä kaikki.

• kepulireppanansa
        kulli-iivari kirjoitti:

Et sitten olematon "upseeri" lähtenytkään. Mene ostamaan viagraa ja rasvaa olematon tynkäsi vaseliinilla, etta saisit edes tuuman sisään. Buaaaahhhhh, buaaaaahhhhhhh, buaaaahhhh, tuota sinunkin "morsisnta", hame n ja hengittää siinä kaikki.

"Ja koettavat etsiä minua puskista, mutta en minä siellä ole. Mutta heidän päässänsä olen ja pysyn, se on varmaa!"

Todistit sen todeksi.

• loputtoman
        kepulireppanansa kirjoitti:

"Ja koettavat etsiä minua puskista, mutta en minä siellä ole. Mutta heidän päässänsä olen ja pysyn, se on varmaa!"

Todistit sen todeksi.

sivistyksen aliupseereja oikein riittää ;)))

• aliupseeri
        loputtoman kirjoitti:

sivistyksen aliupseereja oikein riittää ;)))

vaan siihen riittää kepulireppanankin taidot. Hyvä päivystäjä olet, heti vastasit. Koko yönkinkö olit passissa kapia odottaen? Ikävää, että petyit, kun en ollut kapi vaan vain tällainen aliupseeri. Mutta onhan kapi siis pääsi sisällä. Jo et sen avulla kestä kapin paluuseen saakka, niin tiedät varmaan, mitä tehdä. Jos sulla ei ole köyttä, niin vyökin käy.

• materiaalia
        aliupseeri kirjoitti:

vaan siihen riittää kepulireppanankin taidot. Hyvä päivystäjä olet, heti vastasit. Koko yönkinkö olit passissa kapia odottaen? Ikävää, että petyit, kun en ollut kapi vaan vain tällainen aliupseeri. Mutta onhan kapi siis pääsi sisällä. Jo et sen avulla kestä kapin paluuseen saakka, niin tiedät varmaan, mitä tehdä. Jos sulla ei ole köyttä, niin vyökin käy.

Et varmaan itse ymmärrä että viestisi kehote itsemurhaan on rikos.

Olen ilmoittanut asiasta poliisille, siinä samalla nähdään kuka kapia puolustaa rikollisin menetelmin

• Päiv-au
        materiaalia kirjoitti:

Et varmaan itse ymmärrä että viestisi kehote itsemurhaan on rikos.

Olen ilmoittanut asiasta poliisille, siinä samalla nähdään kuka kapia puolustaa rikollisin menetelmin

Nilkuta jo raajarikko kuhmuiseen petiisi, kun koko yön päivystit. Jos keirot silmäsi on jo niin väsyt, että et niillä näe, ota tulea seinästä. Kohota rikkinäisiä lökäpöksyjäsi, että et kompastu niihin. Vedä kieli suuhusi, että se ei katkee jos kaadut. Lepo!

• ota iisisti
        Päiv-au kirjoitti:

Nilkuta jo raajarikko kuhmuiseen petiisi, kun koko yön päivystit. Jos keirot silmäsi on jo niin väsyt, että et niillä näe, ota tulea seinästä. Kohota rikkinäisiä lökäpöksyjäsi, että et kompastu niihin. Vedä kieli suuhusi, että se ei katkee jos kaadut. Lepo!

Äläpäs nyt.

Poliisi ottaa yhteyttä ja siinä selviää sinulle minunkin henkilöllisyys, katsos kun ilmoitusta tehtäessä pitää tunnistautua, joten tapaamme vielä kamarilla. Ei siis kannata kovin paljoa tuota törkyä kerätä itselleen sinne kuulusteluun.

• yksinkertaisen
        aliupseeri kirjoitti:

kysymyksen ja sinä alat heti suunnitella itsemurhaa???

Ei se ole todellakaan niin vakavaa vaikka oletkin sivistynyt aliupseeri. Nyt vain piipahdat mielenterveystoimistossa ja kerrot kaiken. Eiköhän se siitä lähde lutviutumaan ;)))

Ei Kapista kannata ottaa oppia vihanlietsonnassa, jos omat hermot ei kerran kestä...

• tuollainen
        yksinkertaisen kirjoitti:

kysymyksen ja sinä alat heti suunnitella itsemurhaa???

Ei se ole todellakaan niin vakavaa vaikka oletkin sivistynyt aliupseeri. Nyt vain piipahdat mielenterveystoimistossa ja kerrot kaiken. Eiköhän se siitä lähde lutviutumaan ;)))

Ei Kapista kannata ottaa oppia vihanlietsonnassa, jos omat hermot ei kerran kestä...

Luehan nyt se viestisi ja mieti.

Ja kun saat kutsun kuultavaksi, niin saat tulet myös huomaamaan, että minun ositteestani ensimmäinen viesti yli viikkoon on tuo vastaus sinun itsemurha-kehotus viestiisi. Samalla nähdään mitkä kaikki viestit on sinun osoitteestasi peräisin. Ja en minä itseni vuoksi ole tässä liikkellä, vaan jotta saamme tuollaiset tekemäsi rikolliset teot pois palstalta. Minun hermoissani ei ole mitään vikaa, joten älä nyt kerää sitä törkyä niskaasi jatkamalla uhittelua.

• 25
        tuollainen kirjoitti:

Ja kun saat kutsun kuultavaksi, niin saat tulet myös huomaamaan, että minun ositteestani ensimmäinen viesti yli viikkoon on tuo vastaus sinun itsemurha-kehotus viestiisi. Samalla nähdään mitkä kaikki viestit on sinun osoitteestasi peräisin. Ja en minä itseni vuoksi ole tässä liikkellä, vaan jotta saamme tuollaiset tekemäsi rikolliset teot pois palstalta. Minun hermoissani ei ole mitään vikaa, joten älä nyt kerää sitä törkyä niskaasi jatkamalla uhittelua.

Housuihinsa paskova entinen aliupseeri reppana, ei sitä kannata puolustaa.
        Harnmiton höppänä, kaikien tolliskojen äiti....;)

• Jopas jotakin!
        tuollainen kirjoitti:

Kuullun vai luetun, vai molempien ymmärtämisessä sinulla sakkaa?

• missään
        Jopas jotakin! kirjoitti:

Kuullun vai luetun, vai molempien ymmärtämisessä sinulla sakkaa?

Ota nyt iisisti. Ei minulla sakkaa mikään, äläkä turhaan uhittele, ei se ainakaan auta sinua.

Katsotaan sitten kun saat kutsun kuultavaksi mitä itsekukin on kirjoittanut, ollaan ihan rauhassa nyt vaan.

• enää
        missään kirjoitti:

Ota nyt iisisti. Ei minulla sakkaa mikään, äläkä turhaan uhittele, ei se ainakaan auta sinua.

Katsotaan sitten kun saat kutsun kuultavaksi mitä itsekukin on kirjoittanut, ollaan ihan rauhassa nyt vaan.

vaan syöksykierteessä jo olet ja kohta tömähdät ja koittaa armelias pimeys. Et ole enää tässä maailmassa, kun syytät itsemurhakehotuksesta tuota toistakin. Onko deliriumit unohtunu ottamatta?

• odota vaan
        enää kirjoitti:

vaan syöksykierteessä jo olet ja kohta tömähdät ja koittaa armelias pimeys. Et ole enää tässä maailmassa, kun syytät itsemurhakehotuksesta tuota toistakin. Onko deliriumit unohtunu ottamatta?

Koetappa nyt vaan rauhoittua... Aikanaan näemme sitten mitä kukin on kirjoitellut.

Ei tuollainen "diagnoosien" tekeminen toisten kirjoittajien tilasta tai lääkkeiden ottamisesta ainakaan lisää uskottavuuttasi, joten odota nyt ihan rauhassa kuultavaksi kutsumistasi.

• Asoista on
        odota vaan kirjoitti:

Koetappa nyt vaan rauhoittua... Aikanaan näemme sitten mitä kukin on kirjoitellut.

Ei tuollainen "diagnoosien" tekeminen toisten kirjoittajien tilasta tai lääkkeiden ottamisesta ainakaan lisää uskottavuuttasi, joten odota nyt ihan rauhassa kuultavaksi kutsumistasi.

otettava huolellisesti selvää. Poliisitutkimus on ehdottomasti tarpeen. Siinä saadaan viimeinkin selvyys tähänkin asiaan, joka on sinua painanut kaikki nämä vuodet.

• uudemman kerran
        odota vaan kirjoitti:

Kun noin sekaisin olet, niin kannattaako jatkaa? Tiedät, mitä pitäisi tehdä. Miksi et jo tee. Saisit kerran elämässäsi kiittäjän. Kaksikin, suvun ja kepun.

• ota iisisti
        uudemman kerran kirjoitti:

Kun noin sekaisin olet, niin kannattaako jatkaa? Tiedät, mitä pitäisi tehdä. Miksi et jo tee. Saisit kerran elämässäsi kiittäjän. Kaksikin, suvun ja kepun.

En ole sekaisin, usko nyt vaan se. Ihan täysissä järjissä, mutta tietyt asiat pitää ottaa vakavasti, edes nettikeskustelussa ei tiettyjä kehoituksia voi eikä saa tehdä, kyllä sinunkin se pitäisi tietää, ja ymmärtää. Asiasta on jo oikeuden ennakkotapauksia.

Siis ilmoitus siitä lainvastaisesta viestistä on tehty, joten aikanaan kaikki selviää. Ota nyt vaan rauhallisesti

• Ei paha

Viestien laatuahan ei lasketa, vain niiden määrä;)

• onnellisia

puolestasi ;)))

• Emäntä 56
        onnellisia kirjoitti:

puolestasi ;)))

Ihan pakahtua meinaan onnesta minäkin. Niinkuin olen ihan säälistä, huoltakin kantanut.
        On sisältöä elämään vaikka huolehtiva keskustalainen nainen edelleen puuttuu.

• täälläkin

Kepulaiset on viisauden ystäviä, eipä uskoisi.

• Vapaa kielivalinta

"Keskustan puoluesihteeri Timo Laaninen vahvistaa Hufvudstadsbladetille, että keskustelua on suunniteltu ja se on hänen mielestään tarpeen. Hän toivoo, että ruotsin asemasta ei tule vaalien suuri kysymys, vaikka se onkin varmasti läsnä kaikissa vaalikeskusteluissa.

Laaninen uskoo, että suurilla puolueilla säilyy kouluruotsikeskustelussa maltti. Yksittäisillä ehdokkailla voi kuitenkin olla vaikeampaa.

- Toivon ja vetoan, että ei menetettäisi malttia ja yritettäisi ratsastaa eduskuntaan pakkoruotsilla, Laaninen sanoo. "

http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2011/01/hbl_keskusta_kaavailee_neuvottelua_kouluruotsista_2272405.html

Keskustan Timo Laaninen siis lobbaa muita puolueita, jotta pakkoruotsista ei keskusteltaisi eivätkä puolueet ottaisi siihen kantaa ensi vaaleissa. Törkeää demokratian vastustamista!
      Kiviniemi ja Pekkarinen ovat saaneet hyvää palautetta suomen kielen puolustamisestaan. Keskustan kannatuksen alamäki pysähtyi ja on jopa nousussa.

Tulee mieleen, kenen asialla Laaninen oikein on? Keskustan vai RKP:n?
      Laaninen on poliittinen eläin, sillä ei enää pelaa "se" kun on istunut "suomettumassa" ikänsä kepun tupailloissa ja viime vuodet Suomenmaassa Oulussa. Siksi sillä ei ole enää normaalia ymmärtämystä päivän trendeihin.

KePu haluaa varmistaa muutaman RKP:n saaman kansanedustajan tuen, jos tulee oikein tiukka hallitusneuvottelu.

Pakkoruotsihan on Virolaisen aikoinaan 1970 -luvun alussa tekemä lehmänkauppa ja poliittinen petos RKP:n kanssa.

http://www.pakkoruotsi.net/

• Vain 4%n huijaus

Ajankohtainen kakkonen 11.1.2011

Myrkkyä Saksasta, sikaruttoa Venäjältä? EU:n aluepolitiikkaa: seteleitä suuryrityksille. Suomen kielipolitiikkaa: mamuja kotoutetaan ruotsiksi. Kehitysvammaisia viedään laitoksesta laitokseen. Turku palaa pääkaupungiksi.
        YLE TV2 Tiistai 11.1. klo 21.00

http://areena.yle.fi/video/1604088

http://areena.yle.fi/ohjelma/78ac04ca6b92a24e1caacc57203de6ea

Suomen kielipolitiikkaa: mamuja kotoutetaan ruotsiksi.

21.20 - 31.10

Tavoitteena on, että joka 4. mamu kotoutetaan ruotsiksi!

Ruotsilla ei kotouteta
        12.1.2011 14:26 Kari Rajamäki

http://karirajamaki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/57818-ruotsilla-ei-kotouteta

"Kotouttamisen kannalta on pidetty keskeisenä, että maahanmuuttaja oppii suomen kielen ja sen pitäisi olla myös onnistuneen kotouttamisen edellytys. Edesvastuutonta on, että kotouttamisen katsotaan olevan kunnossa jos hakija osoittaa hallitsevansa suomen tai ruotsin kielen. Ollaan nyt rehellisiä: pelkkä ruotsin kielen osaaminen Suomessa tarkoittaa sitä, että ihminen sidotaan tietyille asuinalueille ja parhaiten se onnistuu Ahvenanmaalla. Toimimista eri ammateissa pelkkä ruotsin kielen taito rajaan merkittävästi."

• Lue ja opi

Pakkoruotsia vastustaa vain häviävän pieni osa suomalaisista, koska asia on yhdentekevä. Teitä vitun vouhottajia on vain muutama, mutta olette sitä äänekkäämpiä ja todellakin ratsastatte sellaisella rasistisella viha-asetelmalla, että saisitte kannatusta itsenne kaltaisilta kusipäiltä.

Onneksi keskusta on järkevä ja kehottaa muitakin järkeviä puolueita ja ehdokkaita olemaan menemättä tällaiseen keewkusteluun, joka ei mitään keskustelua ole, vaan pelkkää tyhmää inttämistä.

Niin kauan kun Suomessa asuu SUOMALAISIA, jotka puhuvat kahta eri kieltä, opetetaan koulussa molempia kieliä kaikille suomalaisille.

Mikään nahkapäärasistien pieni munaton vähemmistö ei tätä asiaa muuta. Kyllä saatana on niin!

• 60-80% vastustaa
        Lue ja opi kirjoitti:

Pakkoruotsia vastustaa vain häviävän pieni osa suomalaisista, koska asia on yhdentekevä. Teitä vitun vouhottajia on vain muutama, mutta olette sitä äänekkäämpiä ja todellakin ratsastatte sellaisella rasistisella viha-asetelmalla, että saisitte kannatusta itsenne kaltaisilta kusipäiltä.

Onneksi keskusta on järkevä ja kehottaa muitakin järkeviä puolueita ja ehdokkaita olemaan menemättä tällaiseen keewkusteluun, joka ei mitään keskustelua ole, vaan pelkkää tyhmää inttämistä.

Niin kauan kun Suomessa asuu SUOMALAISIA, jotka puhuvat kahta eri kieltä, opetetaan koulussa molempia kieliä kaikille suomalaisille.

Mikään nahkapäärasistien pieni munaton vähemmistö ei tätä asiaa muuta. Kyllä saatana on niin!

"Pakkoruotsia vastustaa vain häviävän pieni osa suomalaisista"

Pakkoruotsia vastustaa 60-80% suomalaisista, riipuen galluppien kysymysasettelusta. JOS kysyttäisiin suoraan haluatko poistaa pakollisen ruotsin opiskelun kouluistamme sen kaikilla oppiasteilla, (sehän onkin ainoa pakollinen aine peruskoulusta yliopistoon) ja pakollisen virkamiesruotsin, niin tulos on varmasti 80%

Revi siitä kylmät tosiasiat!!!

• Nej tack
        Lue ja opi kirjoitti:

>Niin kauan kun Suomessa asuu SUOMALAISIA, jotka puhuvat kahta eri kieltä, opetetaan koulussa molempia kieliä kaikille suomalaisille.<

Sinä olet oikea orjakansan prototyyppi ja varmasti haluat palvella tuota 4.5%:n kolonisaatiojäämää oikein mieluusti ja haluat pakottaa lapsesikin palvelemaan heitä! Oletko saanut RKP:n Freudenthal -orjanmerkin kuten Lipponen ja monet muut itseään suomalaisina pitävät matelijat?

Tuolta niitä löytää:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Axel_Olof_Freudenthal_-mitali

http://www.svenskanu.fi/pdfs/pdf_5_7

Mitä teet jossain Kuusamossa huonolla pakkoruotsillasi? Tack tack lienee useimmilla ainoa mitä muistaa tuosta vastenmielisestä pakkopullasta ja -oppiaineesta.

Pakkoruotsia vastustaa 60-80% suomalaisista, riipuen galluppien kysymyksien asettelusta.

JOS kysyttäisiin suoraan haluatko poistaa pakollisen ruotsin opiskelun kouluistamme sen kaikilla oppiasteilla, sillä sehän onkin ainoa pakollinen aine peruskoulusta yliopistoon, ja pakollisen virkamiesruotsin, niin tulos on varmasti 80%.

Nyt vain kysellään pidätkö parempana sitä tai huonompana tä -tyyliin.

Suomalaisuuden Liitto on teettänyt Taloustutkimuksella galluppeja pakkoruotsin vastustuksesta aina 1990 -luvun alusta alkaen ja tulos on aina ollut 60-70% luokkaa pakkoruotsia VASTAAN.

"lue ja opi" nimimerkki kuuluu selvästi tuohon "pää pensaaseen ole vaiti" joukkoon, joka on juntattu pakkoruotsinuskollaan autuaaksi. Kas kun et lausunut niitä perinteisä valheita porttiteoriasta sivistyskielen kautta Pohjoismaisen yhteistyöhön ja porttina eurooppaan!

-Tuo porttiteoria on hauska: miksi opetella ensin ruotsia jos haluaa oppia saksaa? Varmasti on tehokkaampaa opetella suoraan saksaa ja käyttää kaikki aika siihen ruotsin sijasta.
        -eurooppaan pääsee nykyään muualtakin kuin Ruotsin kautta
        -Ruotsalaisesta sivistyksestä ei taida olla enää paljoa kehuttavaa jäljellä...
        -Pohjoismaiden neuvostossa työkielenäkin on nykyään englanti!

• lue ja opi
        60-80% vastustaa kirjoitti:

"Pakkoruotsia vastustaa vain häviävän pieni osa suomalaisista"

Pakkoruotsia vastustaa 60-80% suomalaisista, riipuen galluppien kysymysasettelusta. JOS kysyttäisiin suoraan haluatko poistaa pakollisen ruotsin opiskelun kouluistamme sen kaikilla oppiasteilla, (sehän onkin ainoa pakollinen aine peruskoulusta yliopistoon) ja pakollisen virkamiesruotsin, niin tulos on varmasti 80%

Revi siitä kylmät tosiasiat!!!

Enemmistöjen halut mitataan eduskunnassa ja hallituksessa, ei gallupeissa.

• Huh huh huijaa
        Nej tack kirjoitti:

>Niin kauan kun Suomessa asuu SUOMALAISIA, jotka puhuvat kahta eri kieltä, opetetaan koulussa molempia kieliä kaikille suomalaisille.<

Sinä olet oikea orjakansan prototyyppi ja varmasti haluat palvella tuota 4.5%:n kolonisaatiojäämää oikein mieluusti ja haluat pakottaa lapsesikin palvelemaan heitä! Oletko saanut RKP:n Freudenthal -orjanmerkin kuten Lipponen ja monet muut itseään suomalaisina pitävät matelijat?

Tuolta niitä löytää:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Axel_Olof_Freudenthal_-mitali

http://www.svenskanu.fi/pdfs/pdf_5_7

Mitä teet jossain Kuusamossa huonolla pakkoruotsillasi? Tack tack lienee useimmilla ainoa mitä muistaa tuosta vastenmielisestä pakkopullasta ja -oppiaineesta.

Pakkoruotsia vastustaa 60-80% suomalaisista, riipuen galluppien kysymyksien asettelusta.

JOS kysyttäisiin suoraan haluatko poistaa pakollisen ruotsin opiskelun kouluistamme sen kaikilla oppiasteilla, sillä sehän onkin ainoa pakollinen aine peruskoulusta yliopistoon, ja pakollisen virkamiesruotsin, niin tulos on varmasti 80%.

Nyt vain kysellään pidätkö parempana sitä tai huonompana tä -tyyliin.

Suomalaisuuden Liitto on teettänyt Taloustutkimuksella galluppeja pakkoruotsin vastustuksesta aina 1990 -luvun alusta alkaen ja tulos on aina ollut 60-70% luokkaa pakkoruotsia VASTAAN.

"lue ja opi" nimimerkki kuuluu selvästi tuohon "pää pensaaseen ole vaiti" joukkoon, joka on juntattu pakkoruotsinuskollaan autuaaksi. Kas kun et lausunut niitä perinteisä valheita porttiteoriasta sivistyskielen kautta Pohjoismaisen yhteistyöhön ja porttina eurooppaan!

-Tuo porttiteoria on hauska: miksi opetella ensin ruotsia jos haluaa oppia saksaa? Varmasti on tehokkaampaa opetella suoraan saksaa ja käyttää kaikki aika siihen ruotsin sijasta.
        -eurooppaan pääsee nykyään muualtakin kuin Ruotsin kautta
        -Ruotsalaisesta sivistyksestä ei taida olla enää paljoa kehuttavaa jäljellä...
        -Pohjoismaiden neuvostossa työkielenäkin on nykyään englanti!

Peruskoulu-uudistuksen myötä kansan enemmistö päätti kansanedustajiensa kautta, että aikaisemmin vain pienen eliitin etuoikeuteen kuulunut ruotsinkielen opiskelu saatiin oikeudenmukaisesti ja tasa-arvoisesti kaikille uuden peruskoulun myötä.

Se ei ole pakko, vaan oikeus.

Virkojen pätevyysvaatimukset ovat sitten erikseen.

Suomalaisuuden liitosta en paljoa puhuisi niin kuin en puhu Laqpuan liikkeestäkään. kaikki hurmahenkinen, tunnepohjainen vouhotus, joka perustuu keinotekoiseen vastakkainasetteluun, ei edistä mitään hyvää.

Se, että otetaan pakko-sana etuliitteeksi kielenopetukseen, jonka lähtökohta on ollut tasa-arvoinen oikeudenmukaisuus kaikille suomalaisille ja Suomen kansalaisille, kuvaa, että tuollaisen porukan päässä viiraa pahasti.

Galluppeihin on turha vedota. Niistä saadaan juuri sellaiset tulokset kuin halutaan asettamalla kysymykset niin, että oikea vastaus on helppo valita.

• Oikea upseeri
        Huh huh huijaa kirjoitti:

Peruskoulu-uudistuksen myötä kansan enemmistö päätti kansanedustajiensa kautta, että aikaisemmin vain pienen eliitin etuoikeuteen kuulunut ruotsinkielen opiskelu saatiin oikeudenmukaisesti ja tasa-arvoisesti kaikille uuden peruskoulun myötä.

Suomalaisuuden liitosta en paljoa puhuisi niin kuin en puhu Laqpuan liikkeestäkään. kaikki hurmahenkinen, tunnepohjainen vouhotus, joka perustuu keinotekoiseen vastakkainasetteluun, ei edistä mitään hyvää.

Se, että otetaan pakko-sana etuliitteeksi kielenopetukseen, jonka lähtökohta on ollut tasa-arvoinen oikeudenmukaisuus kaikille suomalaisille ja Suomen kansalaisille, kuvaa, että tuollaisen porukan päässä viiraa pahasti.

Galluppeihin on turha vedota. Niistä saadaan juuri sellaiset tulokset kuin halutaan asettamalla kysymykset niin, että oikea vastaus on helppo valita.

Suorittavat valtion virkamiesten ruotsinkielen tutkinnon.
        Kapi aliupseeri-reppanana jolkeltaa vain savvoo hilijoa ja kovvoo....;)

• se sanoa
        Oikea upseeri kirjoitti:

"tak so mykky" ja "skol po den saken". On ite kertonut..

• Asentooo, luuserit!
        Oikea upseeri kirjoitti:

Kunnianarvoisa Kapi alias Jorma K Korhonen oli muistaakseni elämänuransa alkuaikoina hissipoikana Stockalla ja siitä sai ruotsin tartunnan. Kyllä hän kieliä puhuu kun vaan maita piisaisi.

• Minulle ei

jäänyt, sujuvasti voi haastella sveduveljien kanssa. Englanniksi, sehän on nimittäin firman virallinen kieli ;)

• Alas RKP pakkoruotsi

>Se ei ole pakko, vaan oikeus.<

Valehtelet, sehän on nimenomaan pakkoruotsi.

5.10.2010 12:19 Heikki Tala

"Koettakaapa nyt edes hieman käyttää järkeä - ihan vaikka tervettä TALAnpoikaisjärkeä. Jos se ei auta, niin avatkaa netissä Finlex-sivusto ja tutustukaa kieli- ja koulutuslainsäädäntöön. Voitte yllätykseksenne todeta, että Suomessa on yksi ainoa oppiaine, joka on laeilla säädetty pakolliseksi kaikilla opintoasteilla; pakkoruotsi, joka alkaa viimeistään peruskoulun 7. luokalla ja seuraa kuin hai laivaa ammattikouluun, lukioon, ammattikorkeakouluun, korkeakouluun ja yliopistoon - "Kom bort, sanoi kuolema ruotsalaiselle!"
        Olen tarkistanut asian vielä varmuudeksi sekä opetusministeriöstä että opetushallituksesta. Kummassakin kesti hetken ja pienen nikottelun jälkeen vastaus oli, että tosiaan, näinhän asia on.
        Pakkopiirustusta, pakkoliikuntaa, pakkouskontoa, pakkoäidinkieltä, pakkohistoriaa, pakkokotitaloutta, pakkopuutöitä, pakkobiologiaa, pakkopsykologiaa, pakkofysiikkaa ja pakkokemiaa ei ole kaikilla opintojen asteilla. Ainoa pakollinen koko opintopolun ajan on PAKKORUOTSI. Tähän pakkoruotsiin liittyy vielä keinotekoinen virallinen kaksikielisyys, joka ontuu joka mutkassa; 5 % kun ei ole 50 % - ei edes pakkomatematiikalla! Muuten matematiikka on yleismaailmallinen oppiaine, kun taas ruotsin kieli Suomessa on pienen vähemmistön äidinkieli ja vieras kieli 95 % väestöstä. Ruotsin kieli on yksi kieli monista tuhansista, mutta matematiikka on todellakin yleismaailmallinen."

http://eijariitta.puheenvuoro.uusisuomi.fi/48141-pakkoruotsi-ja-bkt

Pakkoruotsi-tyrmäys Brysselistä: ”Ei ikinä mitään hyötyä”
        Julkaistu: 5.10.2010 10:14

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/103027-pakkoruotsi-tyrmays-brysselista-%E2%80%9Dei-ikina-mitaan-hyotya%E2%80%9D

• Kepulointia
        lue ja opi kirjoitti:

Enemmistöjen halut mitataan eduskunnassa ja hallituksessa, ei gallupeissa.

> Enemmistöjen halut mitataan eduskunnassa ja hallituksessa, ei gallupeissa. <

VAIN Vanhasen osalta asia lienee näin kuten sanot.

Tähän saakka kansanedustajat ja poliitikot on olleet kuin kusi sukassa pakkoruotsista. Mutta nyt on padot avautumassa!

Pakkoruotsi ja BKT
        5.10.2010 01:27 Eija-Riitta Korhola

"Olen opiskellut ja asunut ulkomailla, ja ollut yksitoista vuotta europarlamentissa. Ikinä minulla ei ole ollut mitään hyötyä ruotsin kielen taidosta. Hyödyksi en laske sitä, että hississä voisin puhua ruotsia ruotsalaisen kollegan kanssa. Miksi puhuisin, sillä hänen ruotsinsa on kuitenkin niin erilaista kuin Suomessa oppimani. Jos ryhdyn leikkiin, joudun pinnistelemään ja keskittymään, jotta saisin selkoa laulavasta intonaatiosta. Ja niin paljon en asiaa harrasta; ajallisena satsauksena se ei ole kyllin palkitsevaa, kun tiedetään, että me molemmat osaamme sujuvaa englantia – ja töidenkin pitää tulla hoidetuksi. Niinpä laudatur-ruotsini on päässyt jokseenkin ruostumaan."

Pakkoruotsi-tyrmäys Brysselistä: ”Ei ikinä mitään hyötyä”
        Julkaistu: 5.10.2010 10:14

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/103027-pakkoruotsi-tyrmays-brysselista-”ei-ikina-mitaan-hyotya”

Europarlamentaarikko Eija-Riitta Korhola (kok.) heittää bensaa jo roihuavaan pakkoruotsi-keskusteluun omakohtaisin kokemuksin. Hänen mielestään pakollisen ruotsin opiskelun aika on ohi.
        - Olen opiskellut ja asunut ulkomailla, ja ollut yksitoista vuotta europarlamentissa. Ikinä minulla ei ole ollut mitään hyötyä ruotsin kielen taidosta. Hyödyksi en laske sitä, että hississä voisin puhua ruotsia ruotsalaisen kollegan kanssa. Miksi puhuisin, sillä hänen ruotsinsa on kuitenkin niin erilaista kuin Suomessa oppimani, Brysselissä ja Strasbourgissa työskentelevä parlamentaarikko paukauttaa blogissaan.

Korholan suoraviivainen avaus on käynnistänyt vilkkaan keskustelun aiheesta täällä:

• Smegma-Magma

Pakko mikä pakko.

"Mikä suomenruotsalaisissa ärsyttää?
        Dosentti Pasi Saukkosen selvitys mediakeskustelusta Suomessa

Ruotsin kielen ja suomenruotsalaisten asema puhuttaa suomalaisia. Sekä verkossa että painetussa mediassa on viime vuosina esiintynyt paljon puheenvuoroja, joissa suhtaudutaan suomenruotsalaisiin ja ruotsin kielen asemaan Suomessa kriittisesti tai jopa hyvin kielteisesti. Samanaikaisesti kun Suomen ruotsinkielisellä puolella on kannettu huolta kielellisten ja kansalaisoikeuksien toteutumisesta, julkisessa keskustelussa on ilmennyt vaatimuksia näiden oikeuksien kaventamiseksi. Näihin vaatimuksiin on ajoittain sisältynyt ilmaisuja, jotka antavat aihetta kysyä, ollaanko Suomessa palaamassa takavuosien kieliriitojen tielle.

Tätä Magma-raporttia varten politiikan tutkija, dosentti Pasi Saukkonen, kävi läpi suuren määrän suomenkielisiä ja joitakin ruotsinkielisiä lähteitä. Ottamatta kantaa väitteisiin hän pyrkii selvittämään mistä tunnekuohu johtuu ja minkälaisia asioita julkinen keskustelu pitää sisällään. Hän jäsentää ja analysoi keskustelun sisältöä ja pyrkii vastaamaan kysymykseen ”Mikä suomenruotsalaisissa ärsyttää?” Saukkonen osoittaa myös miten ruotsinkielisten ja suomenkielisten argumentit poikkeavat toisistaan. Välillä tuntuu siltä kuin osapuolet eläisivät täysin eri maailmoissa.

http://www.magma.fi/magma-media/mikae-suomenruotsalaisissa-aersyttaeae

http://www.magma.fi/images/stories/reports/ms1101_mikasu_s.pdf

• ;;;;;;;;;;;;
        Smegma-Magma kirjoitti:

Pakko mikä pakko.

"Mikä suomenruotsalaisissa ärsyttää?
        Dosentti Pasi Saukkosen selvitys mediakeskustelusta Suomessa

Ruotsin kielen ja suomenruotsalaisten asema puhuttaa suomalaisia. Sekä verkossa että painetussa mediassa on viime vuosina esiintynyt paljon puheenvuoroja, joissa suhtaudutaan suomenruotsalaisiin ja ruotsin kielen asemaan Suomessa kriittisesti tai jopa hyvin kielteisesti. Samanaikaisesti kun Suomen ruotsinkielisellä puolella on kannettu huolta kielellisten ja kansalaisoikeuksien toteutumisesta, julkisessa keskustelussa on ilmennyt vaatimuksia näiden oikeuksien kaventamiseksi. Näihin vaatimuksiin on ajoittain sisältynyt ilmaisuja, jotka antavat aihetta kysyä, ollaanko Suomessa palaamassa takavuosien kieliriitojen tielle.

Tätä Magma-raporttia varten politiikan tutkija, dosentti Pasi Saukkonen, kävi läpi suuren määrän suomenkielisiä ja joitakin ruotsinkielisiä lähteitä. Ottamatta kantaa väitteisiin hän pyrkii selvittämään mistä tunnekuohu johtuu ja minkälaisia asioita julkinen keskustelu pitää sisällään. Hän jäsentää ja analysoi keskustelun sisältöä ja pyrkii vastaamaan kysymykseen ”Mikä suomenruotsalaisissa ärsyttää?” Saukkonen osoittaa myös miten ruotsinkielisten ja suomenkielisten argumentit poikkeavat toisistaan. Välillä tuntuu siltä kuin osapuolet eläisivät täysin eri maailmoissa.

http://www.magma.fi/magma-media/mikae-suomenruotsalaisissa-aersyttaeae

http://www.magma.fi/images/stories/reports/ms1101_mikasu_s.pdf

heps

• ihan keeepulainen

Pari tuhatta vielä lisää tai yhtä paljon kuin sonnarilla poistoja.

• Kapu -vaari

Totuus esiin kepusta!

• kapu -vaari

Minä Kellokosken kenraali ja reipas punikki-runkku!

• Kepuihailijasi

Etkö jo helly, kun saitti on jo tulvillaan kepujen sydäntäraastavaa kaipausta. Jätä hetkeksi sen naisystäväsi paapominen ja muista meitäkin!

• Alas RKP

Wallin kielikiistasta: Hirttosilmukkaa ei kannata erikseen mainostaa
      Sunnuntai 16.01.2011 klo 07:27

http://msn.kauppalehti.fi/index.jsp?oid=20110155191&ext=msn

>>Kielikiista ei ole RKP:lle hallituskysymys ainakaan vielä, sanoo puolueen puheenjohtaja Stefan Wallin.
      Wallin sanoo kokoomuksen Verkkouutisten haastattelussa, että puolue ottaa hallituskysymyksiin kantaa vasta sitten, kun aika on kypsä.
      - Hirttosilmukkaa ei kannata koskaan mainostaa etukäteen eikä erikseen, Wallin sanoo.
      RKP ei aio nostattaa kielikiistasta erikseen puolueelle vaaliasetta, koska ruotsin kielen aseman puolesta puhutaan yli puoluerajojen.
      Sen sijaan keskusteluissa pitäisi Wallinin mielestä keskittyä hyvinvointivaltion perustan turvaamiseen ja lasten tulevaisuuden rakentamiseen.
      Pääministeri Mari Kiviniemi (kesk.) on kannattanut ehdotusta, jonka mukaan Itä-Suomen koulut voisivat kokeilla pakollisten ruotsin opintojen korvaamista venäjällä.
      Wallin kertoo yllättyneensä keskustan ärhäkkyydestä kieliasiassa.

• Huomioitseva

mutta ei näy autioituvan kepupalsta, joskin sen väki kerääntyy kapin avaukselle yhtä sankoin joukoin kuin kepulandian elämäntasopakolaiset ruuhka-Suomeen. Kapin vetovoima tässä miniatyyrimaailmassa näkyy olevan vähintään yhtä suuri kuin Helsingin vetovoima Suomessa.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      38
      3289
    2. Niin voimakkaat tunteet

Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2595
    3. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2564
    4. Puhe on halpaa

Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1816
    5. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      25
      1536
    6. Oletko harrastanut

seksiä kaivattusi kanssa? 🤔
      Ikävä
      121
      1301
    7. Nainen, se on vain karu totuus, että

sinut on luotu synnyttämään ja mies siittämään. Niin on luomakunnassa säädetty ja niin se on. Sinut luotiin heikoksi ja
      Ikävä
      279
      1258
    8. Joko aiheuttamani pettymys

on lieventynyt? Toivottavasti. Uskallan heittää lentosuukon näin etäältä ja nimettömänä 😘.
      Ikävä
      90
      1229
    9. Kosulan Keisari karviossa

Non ni. Kosulan keisari karviossa käväsemässä,kamera pyöri ja tubetulot lopsahti tilille,myös VEROVÄHENNYLSIIN ajo
      Tuusniemi
      24
      1146
    10. Arvasin että sen profiilin takana on sinä

Ja nyt suutuit. Pidähän tuo äläkä enää haikaile sitten, rakas 😉
      Tunteet
      13
      1110
    Aihe