Olen saamassa jonkinlaista kameraa. Tai no maksaisin siitä puolet (: Haluaisin hyvän kameran, ja ajattelin järkkäriä. Oikeastaan olen halunnut aina järkkärin.. Ensin olen kattonut tota Canon EOS 550D mutta se on ehkä vähän liian kallis ja sitten päädyin tähän Canon EOS 1000D :hen. Ois tästä nyt pari kysymystä. Onko teillä kokemuksia tai mitä arvelisitte ? En ole mikään kameraekspertti, vaikka ymmärränkin aika paljon tällaisista mutta pari kysymystä. Eli saako tällä hyviä ja selkeitä kuvia ? Ei mitään pikselimössöö..? Luulisin et järkkärit on aika hyvii mut mitä mieltä ite ootte järkkäreistä ? Kannattaako ostaa ? Tykkään valokuvata tosi paljon ja haluisin saada selkeitä ja laadukkaita/hyviä kuvia... että jos tän järkkärin sitte ottaisin (:
Canon EOS 1000D mitä mieltä ootte ?
11
629
Vastaukset
- Jotakin....
Ensimmäisellä rungolla ei ole niin suurta väliä, mikä se on, sen haluaa kuitenkin vaihtaa parin vuoden kuluttua. Tärkeämpää on hankkia sellaiset objektiivit, ettei niiden kanssa heti joudu pulaan. Objektiivien käyttöikä on myös huomattavasti runkoa pidempi.
Ensimmäinen kamera on liki poikkeuksetta "susi", ellei ole vähääkään kokemusta käytöstä, niin pian huomaa toisen käyttökelpoisemmaksi.
Kaikilla nykyään myytävillä saa "hyviä kuvia", mutta jos haluaa nopeutta, suuria herkkyyksiä, täyttä HD-videokuvausta, säänkestävyyttä, helppokäyttöisyyttä, erikoislisälaitteita, käyttöliittymän ohjelmoitavuutta, tiettyjä mukana tulevia ohjelmia jne, niin valinta on vaikeaa varsinkin vähällä rahalla.
Monet hankkii kameran tiettyä tarkoitusta varten, mutta hyvin pian huomaavat, että myös jokin toinenkin alue on hyvin kiinnostava ja silloin on usein edessä kameran ja joskus myös objektiivien vaihto monipuolisempaan ja kyseisellä alueella parempaan.
Olematta ennustaja on mahdotonta mennä mitään suosittelemaan. Jos jotakin määrättyä suosittelee tietämättä käyttäjän tarpeita se menee mainostamisen puolelle.- back up
1000 d:llä saa ihan hyviä kuvia ( mulla back up runkona). Ota se sitten tuolla paremmalla 18 - 55 putkella eli IS versio jos mahdollista. Myöhemmin siihen saa sitten mitä putkea tahansa kun kokemus karttuu ja tietää mitä haluaa kuvata.
- singSONGalong
back up kirjoitti:
1000 d:llä saa ihan hyviä kuvia ( mulla back up runkona). Ota se sitten tuolla paremmalla 18 - 55 putkella eli IS versio jos mahdollista. Myöhemmin siihen saa sitten mitä putkea tahansa kun kokemus karttuu ja tietää mitä haluaa kuvata.
joo aattelinkin tota IS versiota (:
- Mahdollista,
ja budjettisi sallii, niin kannattaisi varmaan minimissään ostaa tuo 550D.
- Vilkaise tuo
Rajalalla on Nikonin D90 paketoituna f/1.8 35mm objektiivin kanssa hintaan 750€. Se on paras tarjous aloittelijalle tällä hetkellä. Paketissa on sekä hyvä runko että siedettävä objektiivi!
Jos päädyt 1000D:hen, koita saada se paketoitua f/2.0 35mm objektiivin kanssa järkevään hintaan. Se paras edullinen vaihtoehto tällä hetkellä Canonille.- Canonisti oon
Multa löytyy kyseinen järkkäri putkilla 18-55mm II sekä 50mm 1.8 II. :) Tyytyväinen oon ollut, kevyt, helpot asetukset ja enitenhän se objektiivi vaikuttaa kuvausjälkeen. Eikä järkkärillä saa automaattisesti hyviä kuvia, pitää ymmärtää jotain ISO-arvoista, valotusajoista ja aukon säädöstä.
- Nyt hyviä kauppoja
Canonisti oon kirjoitti:
Multa löytyy kyseinen järkkäri putkilla 18-55mm II sekä 50mm 1.8 II. :) Tyytyväinen oon ollut, kevyt, helpot asetukset ja enitenhän se objektiivi vaikuttaa kuvausjälkeen. Eikä järkkärillä saa automaattisesti hyviä kuvia, pitää ymmärtää jotain ISO-arvoista, valotusajoista ja aukon säädöstä.
Canon julkaisi 1100D:n, joten 1000D:stä on varmasti hyviä tarjouksia. Varsinkin, jos sattuu saamaan f/2.0 35mm:llä kohtuu hintaan, niin kannattaa ottaa pois.
- Hyvät kuvat
Kamerasta, tai ainakaan rungosta riipu... Kuvaajasta ja asetuksista. Itselläni on runko ja kitti plus 80-200mm. Kitillä et mitään tee...
- kysynpähän vain
miksi ihmeessä sitten kun astronautit meni eka kertaa kuuhun 1969 kamera niillä taisi olla Hasselblad? eikö Kodak Instamatic olisi riittänyt?
- syitä
kysynpähän vain kirjoitti:
miksi ihmeessä sitten kun astronautit meni eka kertaa kuuhun 1969 kamera niillä taisi olla Hasselblad? eikö Kodak Instamatic olisi riittänyt?
Olisiko niin, että kuulennon kokonaiskustannuksissa yksi Hasseli ei tuntunut enää yhtään missää? Ei siis tarvinut kustannuksista välittää.
Toinen syys saattaisi kenties löytyä myös sieltä, että Hasselbladilla oli ehkä suhteita henkilöihin jotka kameran lennolle valitsivat. Oli varmaan aika hyvää mainosta merkille.
Ja kolmas syy voisi olla se, että kun noinkin ainutkertainen tilaisuus kuin kuussa käynti halutaan ikuistaan, niin silloin ehkä kannattaa jo vähän panostaa kuvauskalustoonkin. Toista se on silloin, kun kuvaillaan puluja torilla. - singSONGalong
syitä kirjoitti:
Olisiko niin, että kuulennon kokonaiskustannuksissa yksi Hasseli ei tuntunut enää yhtään missää? Ei siis tarvinut kustannuksista välittää.
Toinen syys saattaisi kenties löytyä myös sieltä, että Hasselbladilla oli ehkä suhteita henkilöihin jotka kameran lennolle valitsivat. Oli varmaan aika hyvää mainosta merkille.
Ja kolmas syy voisi olla se, että kun noinkin ainutkertainen tilaisuus kuin kuussa käynti halutaan ikuistaan, niin silloin ehkä kannattaa jo vähän panostaa kuvauskalustoonkin. Toista se on silloin, kun kuvaillaan puluja torilla.en oo pitkää aikaa käyny täällä mut oon päättäny ostaa Canon EOS 500D :n [: eikä oo mikää kallis..:D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462