Hei. Ajattelin vaihtaa eteenpäin näyttävään kaikuluotaimeen. Osaisiko kukaan kommentoida, ovatko läpiviennit mitenkään keskenään yhteensopivia? Eli voiko vanhan kaikuanturin läpiviennin uusiokäyttää. Ei viitsisi alkaa repiä vanhaa (pitävää?) holkkia irti.
Läpiviennin uusiokäyttö?
5
622
Vastaukset
- Echopilot?
Ehdotan että mittaat vanhan anturisi reiän läpimitan ja katsot uuden anturin asennusohjeet mitat piirroksineen valmistajan sivuilta.
Kun itse vaihdoin 30 vuotta vanhan lokin anturin uuteen ja erimerkkiseen, rungon läpiviennin reikä oli molemmissa täsmälleen sama. Vanhan läpivientihelan irroituskin oli helppo; mutteri irti ja nakuttelua vasaralla. Uuden anturin tiivistykseen sikaflexiä. Kaiun antureita on monen tyyppisiä. Merkkejä ja asennustapoja tietämättä on vaikea sanoa sopiiko uusi anturi vanhan paikalle sellaisenaan.
Echopilotin mielenkiintoinen uutuus on 3-ulotteista kuvaa näyttävä kaiku. Sitäkö harkitset?
Tässä esite ja runkoläpiviennin mitat:
http://www.echopilot.com/echopilot-3d-forward-sonar.htm
http://www.echopilot.com/user/image/3d-skin-fit-body-120.pdf- 11+10
ECHOPILOT FLS 3D
Hinta: 7490.00 €
Huom. Näyttö ei kuulu toimitukseen.
:O
- kllööä
ainakin itse kun olen ihan muutaman laitteen vaihtanut, niin aina on pitänyt läpivientikin vaihtaa.
- tuskin...
Läpiviennissä on tietty halkaisija, pituus ja vielä lukitus kierteellä, bajonetilla tms. Melkoisen epätodennäköistä, että valmistajan vaihtuessa muuta pysyisi samana kuin ehkä halkaisija. Halkaisijoissa on tiettyjä vakiokokoja, mutta niitäkin metrisinä ja tuumaisina.
Mutta kuten edellä jo todettiin, ei se läpiviennin vaihto mikään temppu ole. Pari milliä ylikokoinen reikäkään ei ole mikään ongelma, sen ei pidäkään olla turhan jämpti. - Joonaslokki
Hei,
jos kyse on EchoPilotista, anturin asennusholkin ulkohalkaisija on joko 45 mm (standard-anturi) tai 60 mm (professional-anturi). Läpiviennit eri valmistajilla eivät ole standardeja joten mitä todennäköisimmin tarvitset uuden reiän.
Terv. Janne Salonen, Joonaslokki ky (EchoPilotin maahantuoja).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892158Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1391797- 1731333
- 229805
- 65744
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10731- 60730
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211619- 49587
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </347550