Kannattako hitaasti maksetusta rahoitusautosta maksaa loppu pari tonnia pois nyt vai hitaasti?
Auto on Nissan Allu 1.8 automaattivaihtein, 80 000 ajettu, ostettaessa maksoi n 10 000. Olen maksanut sitä lähes 3 vuotta ja vielä on yli 2000 maksamatta.
No nyt voisin maksaa loput kerralla ja säästää vähän korkokuluissa. Mutta kannattaako se?
Autossa on ollut (ja on) Fennian kasko jo koska rahoitusfirma vaatii sen.
Jos nyt ajaisin kolarin ja auto menis lunastukseen saisin vähintään korvauksen joka menis velan maksuun. Jos maksan auton nyt omakseni ja kasko jatkuu, voiko käydä niin että vastaavassa tilanteessa en saisi edes sitä paria tuhatta vaan väittäisivät ettei vanha auto ole senkään arvoinen??
Eli siis kannattaako maksaa nyt vai hitaasti edelleen? ja jos maksan niin kannattaako näin vanhassa autossa pitää täyskaskoa?
Auton rahoitus ja hidas maksaminen
16
1120
Vastaukset
- osta vene
se kannattaa. Älä liian pientä, se ei kannata.
Eiköhän jokainen fundeeraa itse mikä kannattaa omalla kohdalla ja mikä ei. Korkomenoja et isosti enää säästä. Jos taas tuo kasko närästää, niin siinä tapauksessa lainan voisi kerralla maksaa pois.
Jos ne kaksi tonnia eivät ole viimeisesi tilillä, niin mikä jottei sitä pois voi maksaa. - dauphine
Jos maksaa nopeammin, kuin on sopimus, tuleeko siitä jotain ylimääräisiä kuluja sopimuksen muuttamisesta. Kysyn koska en tiedä.
- sopimuksista kiinni
ennenaikaismaksukorotus, saattaa joissain tapauksissa olla jopa kaksinkertainen. Sopimuksesta täytyy pitää kiinni. Siellä on varmaan kuittauksesi jolla sitoudut noudattamaan sopimusta.
Ethän sinä voi töistäkään lähteä aikaisemmin mitä on sovittu ilman seuraamuksia. - ryöstöähän se on
niin ne laskee loput korot pois mutta perii jotain pientä kulua siitä laskemisesta.
Jos maksaa isompia eriä niin saa maksaa mutta koroista ei hyvitetä mitään eikä ne ilmoiteta pienentynyttä kokonaissummaa vaan se huomioidaan vasta viimeisessä erässä. - sieettiiämitäpuhut
sopimuksista kiinni kirjoitti:
ennenaikaismaksukorotus, saattaa joissain tapauksissa olla jopa kaksinkertainen. Sopimuksesta täytyy pitää kiinni. Siellä on varmaan kuittauksesi jolla sitoudut noudattamaan sopimusta.
Ethän sinä voi töistäkään lähteä aikaisemmin mitä on sovittu ilman seuraamuksia.Sopimuksissa voi lukea mitä vain, mutta lakia niillä ei ylitetä.
Kiinteään korkoon sidotusta osamaksusopimuksesta voi luotonantaja periä kuluja maks. 1% maksetun luoton määrästä tai enintään jäljellä olevien erien koron määrä.
Aloittajan on syytä ottaa rahoittajaan yhteys asian tiimoilta selvittääkseen käytännön kuinka homma etenee.
- sdgsdfsdfsdfsdfsfs
Eipä paljon kannata kaskoa pitää muutaman tuhannen euron autossa...
Ja saathan sinä siitä täyden korvauksen kolaritilanteessa, edellyttäen että sen laittaa joku muu autoilija lunastuskuntoon, vaikkapa siihen törmäämällä.
Muutenkin autovalintasi on mielestäni hieman huono. Almera on nopeimmiten ruostuvaa lajia, hitsaustarpeet alkaa usein jo alle 10 vuoden ikäisenä. Lisäksi tuo automaattivaihteisto jos hajoaa niin autosi on samalla sekunnilla arvoltaan romurautaa.
Eli maksa vaan velka pois....- Allu rakas
No ei pidä paikkaansa, Allu kulkee erinomaisesti, ei ole ruostetta ja vaihteet toimii hyvin.
Ei kannata nimimerkki sdgs..höpöhöpö ottaa kantaa asiaan josta et tiedä mitään. Jos tässä maailmassa on joku asia josta tiedät niin vastaapa sitten siihen.
Tässä oli kyse autolainasta ja kannattaako se maksaa maksujajn mukaan vai nopeammin. Siitä et näköjään tiedä mitään ja mun allusta jos mahdollista vielä vähemmän - et ole mun allua koskaan nähnytkään. Autot ovat yksilöitä. Ruostesuojaus kusee joillain Almera Tinoilla mutta mun ei ole Tino eikä ruosteessa. Niin että voin unohtaa tyhmät kommenttisi. - ladfjkasdfalsfdalsdk
Allu rakas kirjoitti:
No ei pidä paikkaansa, Allu kulkee erinomaisesti, ei ole ruostetta ja vaihteet toimii hyvin.
Ei kannata nimimerkki sdgs..höpöhöpö ottaa kantaa asiaan josta et tiedä mitään. Jos tässä maailmassa on joku asia josta tiedät niin vastaapa sitten siihen.
Tässä oli kyse autolainasta ja kannattaako se maksaa maksujajn mukaan vai nopeammin. Siitä et näköjään tiedä mitään ja mun allusta jos mahdollista vielä vähemmän - et ole mun allua koskaan nähnytkään. Autot ovat yksilöitä. Ruostesuojaus kusee joillain Almera Tinoilla mutta mun ei ole Tino eikä ruosteessa. Niin että voin unohtaa tyhmät kommenttisi.Sokeita ovat ihmiset uskossaan....
"Allu kulkee erinomaisesti, ei ole ruostetta ja vaihteet toimii hyvin."
Kulkeehan se, japanilaismerkit kulkee toki. Mutta oletko katsonut autosi alustaa? Varmaan naisihmisenä nostelet autoasi yhtenään nosturilla ja katsot pohjan/helmojen kuntoa? Eli tuota ruostekommenttia ei voi pitää kovinkaan vakavasti sanottuna, siellä se muhii vaikka Sinä et sitä ole huomannutkaan.
http://www.a-katsastus.fi/Autolija-info/Documents/A-Katsastus_vikatilasto_2009.pdf
Kun katsotaan autoja ikäjärjestyksessä niin ensimmäinen auto tulee vastaan 9 vuoden iässä, jolla on merkintänä "alusta". Se on fiat Brava. Seuraavaksi nopeiten ruostumaan on Nissan Almera, ikä 10 vuotta.
Vaihteetkin toimii toki. Siihen asti kunnes tulee ongelmia, näinhän kaikki laitteet toimii. Se, mitä tarkoitin, oli se että automaattivaihteisto on huomattavasti vikaherkempi kuin perinteinen käsivalintainen. Lisäksi korjaustoimenpiteenä on useimmiten sen vaihto. Ja vaihto maksaa 5000 - 10000 euroa. Kannattaako sellaista operaatiota alkaa tekemään parin tonnin pommiin? No ei kannata. Tästä oli kysymys. Se, että missä vaiheessa sinun autoosi vika iskee automaattilaatikkoon on arpapeliä, se voi tulla huomenna, se voi kestää 10 vuotta, mutta sinä päivänä kun se iskee, käsissäsi on reilu 1000kg romurautaa jolla ei ole arvoa.
"Ei kannata nimimerkki sdgs..höpöhöpö ottaa kantaa asiaan josta et tiedä mitään."
Tiedän hyvinkin paljon asiasta josta kirjoitin, mutta sinä et halua sitä kuulla/ymmärtää, koska "allu" on sinulle rakas esine. Naiset vetävät tunteella autoiluasiatkin ja rakastuvat autoihinsa, eivät luovu niistä ajallaan ja maksavat sen vuoksi itsensä kipeiksi. No, jokainen tavallaan.
"Tässä oli kyse autolainasta ja kannattaako se maksaa maksujajn mukaan vai nopeammin."
Tähän vastasinkin, maksa laina pois, etkö ymmärtänyt?
"Siitä et näköjään tiedä mitään ja mun allusta jos mahdollista vielä vähemmän"
Teet aika hätäisiä arvioita ihmisistä, sokeassa rakkaudessasi autoosi.
"et ole mun allua koskaan nähnytkään."
Mistäs tiedät? Mutta et sinäkään ole nähnyt almerasi pohjaa saatikka kynnyskotelon sisään.
Tunteella eläminen voi olla ihanaa, välillä itkettää, välillä naurattaa, mutta autojen kanssa tuo itku voi iskeä niin äkkinäisesti vasten kasvoja että siinä tunteellaeläjä yllättyy. Faktat faktoina ja haihattelut sikseen.
Voit vetää nyt ihan rauhassa henkeä, almerasi on varmaan ihan ookoo peli niinkauan kuin laatikosta ei kuulu ylimäräisiä ääniä ja ikää on alle 10 vuotta. Itse pistäisin moisen ruostekasan menemään samantien, mutta.... sinähän pidät sitä kun siinä ei sitä ruostetta näy kuskin ovessa eikä konepellissä (muualle et ole osannut katsoa) - jokumuu.
Allu rakas kirjoitti:
Tässä oli kyse autolainasta ja kannattaako se maksaa maksujajn mukaan vai nopeammin. Siitä et näköjään tiedä mitään ja mun allusta jos mahdollista vielä vähemmän - et ole mun allua koskaan nähnytkään. Autot ovat yksilöitä. Ruostesuojaus kusee joillain Almera Tinoilla mutta mun ei ole Tino eikä ruosteessa. Niin että voin unohtaa tyhmät kommenttisi.Olipa autovalintasi mikä hyvänsä niin jonkun mielestä se on aina "hieman huono". Suomalainen mies on ihmeen tunteellinen kertoessaan, miten juuri tämä oma auto on järkiperusteilla valittu ja hankittu.
Alkuperäiseen kysymykseesi; Rahoitusyhtiö kyllä pyynnöstä kertoo mitä lisäkuluja napsahtaa sovittua nopeammasta lainan maksamisesta. Korkokulut eivät varmaankaan tässä vaiheessa ole valtavat mutta onhan se kivempi fiilis ajaa omalla ja maksetulla autolla. - Allu rakas
ladfjkasdfalsfdalsdk kirjoitti:
Sokeita ovat ihmiset uskossaan....
"Allu kulkee erinomaisesti, ei ole ruostetta ja vaihteet toimii hyvin."
Kulkeehan se, japanilaismerkit kulkee toki. Mutta oletko katsonut autosi alustaa? Varmaan naisihmisenä nostelet autoasi yhtenään nosturilla ja katsot pohjan/helmojen kuntoa? Eli tuota ruostekommenttia ei voi pitää kovinkaan vakavasti sanottuna, siellä se muhii vaikka Sinä et sitä ole huomannutkaan.
http://www.a-katsastus.fi/Autolija-info/Documents/A-Katsastus_vikatilasto_2009.pdf
Kun katsotaan autoja ikäjärjestyksessä niin ensimmäinen auto tulee vastaan 9 vuoden iässä, jolla on merkintänä "alusta". Se on fiat Brava. Seuraavaksi nopeiten ruostumaan on Nissan Almera, ikä 10 vuotta.
Vaihteetkin toimii toki. Siihen asti kunnes tulee ongelmia, näinhän kaikki laitteet toimii. Se, mitä tarkoitin, oli se että automaattivaihteisto on huomattavasti vikaherkempi kuin perinteinen käsivalintainen. Lisäksi korjaustoimenpiteenä on useimmiten sen vaihto. Ja vaihto maksaa 5000 - 10000 euroa. Kannattaako sellaista operaatiota alkaa tekemään parin tonnin pommiin? No ei kannata. Tästä oli kysymys. Se, että missä vaiheessa sinun autoosi vika iskee automaattilaatikkoon on arpapeliä, se voi tulla huomenna, se voi kestää 10 vuotta, mutta sinä päivänä kun se iskee, käsissäsi on reilu 1000kg romurautaa jolla ei ole arvoa.
"Ei kannata nimimerkki sdgs..höpöhöpö ottaa kantaa asiaan josta et tiedä mitään."
Tiedän hyvinkin paljon asiasta josta kirjoitin, mutta sinä et halua sitä kuulla/ymmärtää, koska "allu" on sinulle rakas esine. Naiset vetävät tunteella autoiluasiatkin ja rakastuvat autoihinsa, eivät luovu niistä ajallaan ja maksavat sen vuoksi itsensä kipeiksi. No, jokainen tavallaan.
"Tässä oli kyse autolainasta ja kannattaako se maksaa maksujajn mukaan vai nopeammin."
Tähän vastasinkin, maksa laina pois, etkö ymmärtänyt?
"Siitä et näköjään tiedä mitään ja mun allusta jos mahdollista vielä vähemmän"
Teet aika hätäisiä arvioita ihmisistä, sokeassa rakkaudessasi autoosi.
"et ole mun allua koskaan nähnytkään."
Mistäs tiedät? Mutta et sinäkään ole nähnyt almerasi pohjaa saatikka kynnyskotelon sisään.
Tunteella eläminen voi olla ihanaa, välillä itkettää, välillä naurattaa, mutta autojen kanssa tuo itku voi iskeä niin äkkinäisesti vasten kasvoja että siinä tunteellaeläjä yllättyy. Faktat faktoina ja haihattelut sikseen.
Voit vetää nyt ihan rauhassa henkeä, almerasi on varmaan ihan ookoo peli niinkauan kuin laatikosta ei kuulu ylimäräisiä ääniä ja ikää on alle 10 vuotta. Itse pistäisin moisen ruostekasan menemään samantien, mutta.... sinähän pidät sitä kun siinä ei sitä ruostetta näy kuskin ovessa eikä konepellissä (muualle et ole osannut katsoa)Parahin nimimerkki ladfi jne!
No sinulta tässä tunteellista vuodatusta tuli. Olet varmaan lapsellinen ihminen. Koska en tunne sinua etkä sinä minua, et todellakaan ole kurkistellut autoni alle etkä siis tiedä yhtään mitään.
Tutkituta ressukka oma pääsi ettei ruoste ole sinne vaan joutunut.
Muille keskusteluun osallistuneille kiitokset asiallisista vastauksista. - fdgsdfgsdfgsdgsdfgsd
Allu rakas kirjoitti:
Parahin nimimerkki ladfi jne!
No sinulta tässä tunteellista vuodatusta tuli. Olet varmaan lapsellinen ihminen. Koska en tunne sinua etkä sinä minua, et todellakaan ole kurkistellut autoni alle etkä siis tiedä yhtään mitään.
Tutkituta ressukka oma pääsi ettei ruoste ole sinne vaan joutunut.
Muille keskusteluun osallistuneille kiitokset asiallisista vastauksista.Siis et edes pysty ajattelemaan että autosi voisi ruostua kun kaikki muut almerat sen tekee?
Joo, mä lähden tutkituttamaan päätäni, tilaa sinä peltisepälle aika. - suojakaasu
fdgsdfgsdfgsdgsdfgsd kirjoitti:
Siis et edes pysty ajattelemaan että autosi voisi ruostua kun kaikki muut almerat sen tekee?
Joo, mä lähden tutkituttamaan päätäni, tilaa sinä peltisepälle aika.Sinun päätäsi ei voi vaihtaa. Alluun voi vaihtaa peltejä.
- oy pääliike
suojakaasu kirjoitti:
Sinun päätäsi ei voi vaihtaa. Alluun voi vaihtaa peltejä.
ja kyseisessä tapauksessa se olisikin suotavaa
- pekku222
kannttaa maksaa velka pois, sillä usein maksuun sisältyy koron lisäksi esim 7e/lasku käsittlykuluja, jotka siis ainakin koron lisäksi säästää kun maksaa kerralla pois.
- -
Olennaisin asia rahallisesti on tulevan vakuutuksen hinta, yleensä rahoitusyhtiön kautta ne on aika edullisia, eli jos vakuutusmaksu nousee yksityisenä sen ottaessa, niin kannattaa maksaa loppuun alkuperäisen aikataulun mukaan, korkojahan tuohon ei kovin paljon ehdi enää tulla.
- halpa onkin kallis?
auton todellinen arvo on pienempi kuin jäljellä oleva velka.
Kannattaa miettiä kun nimensä laittaa siihen paperiin, että mikä on tilanne parin vuoden päästä jos tulee tarve vaihtaa autoa tai haluaa siitä muuten vaan eroon. Kerran olin kaupassa kun myyjä tuskaili paperien kanssa ja mietti miten saa kikkailtua tuon rahoituksen kanssa jonka asiakas oli ottanut toisesta firmasta ja haluaisi vaihtaa toseen autoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama305110Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä644091Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve773667Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732718Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1542526Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602378Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl792189Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272167- 1381695
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko401538