Lyhyesti; miestäni ei tunnu kiinnostavan mun tai lapsemme huomioiminen ollenkaan. Hän ei tee kotitöitä, hoida lasta ja multa sille tuntuu kelpaavan ainoastaan pikainen seksi. Hänellä on paljon ystäviä, myös naispuolisia ja viihtyykin paljon heidän ja harrastusten parissa. Kotona ollessaan lähinnä syö, peseytyy ja nukkuu. Mies työskentelee palolaitoksella aina 24h vuoroissa ja tuntuu, että siitä lähtien kun siellä aloitti, niin kaikki meni päin mäntyä. Kaipaisin miestäni ja yhdessä oloa. Haluaisin hänen myös ottavan vastuuta perheestämme, mitä nykyisin ei tee. Olemme olleet yhdessä 2,5v, josta reilun vuoden kihloissa. Mitä mun pitäisi tehdä? Miten saisin heräteltyä miestäni, kun normaalin puheenkin monesti ignoraa ja siirtää aina asioita. Alan olee aika loppu...
Neuvoja pikaisesti!
4
344
Vastaukset
- 14 + 4
Elätte täysin miehen ehdoilla. Ainakin hän on onnellinen. Voit lohduttautua sillä sekä sillä, että hän osallistuu palkkapussilla perheen elatukseen. Sinulla on myös lapsi; hänestäkin on sinulle varmaan sinulle iloa.
- AP
Palkastaan mieheni on hyvin tarkka, ja kummatkin maksamme henkilökohtaiset menomme / laskumme. Ruoka, asuntolainat yms maksamme puoliksi. Itse joudun näiden maksamiseen käyttämään myös säästöjäni. Maksoin viime kuussa myös hänen ylinopeussakkonsa kun ei kuulema ollut rahaa. Töihin palaan ensi kesänä. Mieheni sulkeutuneisuus ja ns kommunikointikyvyttömyys on raivostuttavaa. Sanoo olleensa aina sellainen ja ei kavereidensa seurassakaan kovin sosiaalinen ole. Toki mulla on ystäviä keiden kanssa puhua ja sitä teenkin paljon, mutta ei mikään korvaa sitä kun mies ei ole läsnä mun ja lapsen elämässä. Monesti vielä käyttäytyy kuin lasta ei olisikaan. Itse lasta kyllä halusi. Jos on kotona eikä nuku, niin sitten lähinnä lipittää kaljaa ja katsoo tv:tä tai istuu koneella. Baareissa ja kavereittensa saunailloissa ryyppäämässä viihtyy myös aivan liikaa.
Huoh, en tiedä mitä pitäisi tehdä kun ei tuo könsikäs ole halukas keskustelemaankaan. Vkloppuna kysyin tomerasti, että mitä mieltä on suhteestamme ja onko onnellinen, niin ei mtn ongelmaa kuulema ole. Sitten kun sanoin etten tiedä mitä meidän pitäisi tehdä ja toin myös eron esille, niin ei kuulema halua erota ja sano rakastavansa. Sitten loppui sen kommunikointi. AP kirjoitti:
Palkastaan mieheni on hyvin tarkka, ja kummatkin maksamme henkilökohtaiset menomme / laskumme. Ruoka, asuntolainat yms maksamme puoliksi. Itse joudun näiden maksamiseen käyttämään myös säästöjäni. Maksoin viime kuussa myös hänen ylinopeussakkonsa kun ei kuulema ollut rahaa. Töihin palaan ensi kesänä. Mieheni sulkeutuneisuus ja ns kommunikointikyvyttömyys on raivostuttavaa. Sanoo olleensa aina sellainen ja ei kavereidensa seurassakaan kovin sosiaalinen ole. Toki mulla on ystäviä keiden kanssa puhua ja sitä teenkin paljon, mutta ei mikään korvaa sitä kun mies ei ole läsnä mun ja lapsen elämässä. Monesti vielä käyttäytyy kuin lasta ei olisikaan. Itse lasta kyllä halusi. Jos on kotona eikä nuku, niin sitten lähinnä lipittää kaljaa ja katsoo tv:tä tai istuu koneella. Baareissa ja kavereittensa saunailloissa ryyppäämässä viihtyy myös aivan liikaa.
Huoh, en tiedä mitä pitäisi tehdä kun ei tuo könsikäs ole halukas keskustelemaankaan. Vkloppuna kysyin tomerasti, että mitä mieltä on suhteestamme ja onko onnellinen, niin ei mtn ongelmaa kuulema ole. Sitten kun sanoin etten tiedä mitä meidän pitäisi tehdä ja toin myös eron esille, niin ei kuulema halua erota ja sano rakastavansa. Sitten loppui sen kommunikointi.on väsymys. 24h vuorot imisivät ainakin minusta mehut hetkessä. Väsymys on hyvinkin voinut heikentää hormonitoimintaa eikä juominen taatusti auta asiaa pätkääkään. Lisäksi juominen itse asiassa väsyttää lisää, koska elimistö lepotilassakin joutuu tekemään töitä polttaakseen alkoholia. Juomiseen tietenkin voi olla paljonkin syitä, mutta epäilisin eniten kavereita ja typerää yritystä lievittää stressiä. Nukkuminen ja seksi tietysti lievittäisivät parhaiten, mutta alkoholin polttaminen nukkuessa vie unesta hyödyn ja hormonituotannon vaje yhdessä väsymyksen ja alkoholin kanssa vie innon seksiin. Puhua tästä ei tietenkään voi, koska hävettää. Miehellähän pitäisi potenssi ja halut olla aina kunnossa, varsinkin jos on noin maskuliinisessa ammatissa.
Entäs lapsi? Pitääkö meteliä kun isä yrittää nukkua? Jos pitää, ei ihme jos häntä ottaa päähän koko ipana. Jos taas huomiosi on koko ajan jakautunut miehesi ja lapsen välillä, voi hän olla hieman mustasukkainen menetettyään jakamattoman huomiosi. Vielä on sekin mahdollisuus, että olet huomaamattasi jossain vaiheessa ominut lapsen kokonaan itsellesi, mikä hänen kannaltaan on ikävää. Ehkä hän ei joskus saanut olla rauhassa lapsen kanssa kuten olisi halunnut. Ehkä tuputit koko ajan neuvoja kuin tyhmälle. Ehkä epäilit hänen kykyään hoitaa lasta. Ehkä hän katsoi viisaammaksi vetäytyä sivummalle ja jättää homma asiantuntijalle. Oli miten oli, puhua ei asiasta voi, kun eihän karskilla miehellä moisia tunteita saisi olla. Vaikka voisikin, ei tunteiden tunnistaminen, käsittely ja niistä puhuminen todennäköisesti ole hänen juttunsa. Tunteilua vartenhan hänellä on sinut, joten sekin asia on kätevästi delegoitu asiantuntijalle. Juominenkin voi osittain johtua siitä, ettei kännissä tarvitse tehdä itseään kipeäksi ajattelemalla vaikeita tunteita. Voisit ehkä kokeilla hänen tunteidensa analysointia hänen puolestaan ja ilmoittaa hänelle lopputuloksen, mutta jollet tähän mennessä ole tämän pitemmälle analyysissäsi päässyt, ei ehkä kannata alkaa ihan heti urheilemaan.
Mitä sitten voisit tehdä? No, jos kaverit juottavat, saat haukkua heidät pystyyn. Se on sinun hommasi. Oma-aloitteinen juominen on hankalampi hoitaa. Joka tapauksessa, riitely ja syyttely kannattaa unohtaa vaihtoehdoista, sillä ne aiheuttavat vain lisää stressiä ja antavat taas yhden tekosyyn juoda. Jos kotona ei voi olla enää rauhassa, on hän kohta poissa viikkoja yhteen menoon. Moisilta retkiltä voi löytyä vaikka uusi nainen. Tarvitsisitte omaa aikaa, lepoa ja eron kavereista joksikin aikaa. Saisiko vauvan johonkin hoitoon? Saako hän lomaa? Ehdottomasti ilman viinaa sitten. Eropuheet kannattaa unohtaa, sillä ne luultavasti vain aiheuttavat lisää stressiä ja juomista. Varoituksen olet jo antanut, joten jos päätät lähteä, voit tehdä sen ilman eri ilmoitusta. Voisit tietenkin hyödyntää oman ajan puhumalla tunteista, mikä olisi tietenkin loistava keino saattaa miehesi pahasti alakynteen, koska hänellähän ei ole edes nimiä kaikille tunteille, vaikka niitä oikeasti onkin yhtä paljon kuin sinulla. Ahdistaisit siis hänet käytännössä nurkkaan ja pakottaisit hänet joko myöntämään kyvyttömyytensä ilmaista tunteita tai tunnustamaan olevansa tunteeton. Tosi fiksua. Viikon ryyppyputki taattu. Myönnetäänpä nyt siis, että jostain syystä tykkäät tästä pösilöstä ja haluaisit hänen itsekin tajuavan sen. Jos hän sen tajuaisi tai uskaltaisi uskoa, ehkä hän näyttäisi sen sinullekin. Luultavasti tämän hän tekisi käytännössä, eli sängyssä. Suuria elkeitä en menisi odottamaan vielä tällä vuosikymmenellä, mutta ehkäpä sinulle riittäisi kunnon seisokki ja hyvä hoito. Epäilen hänen tarvitsevan lähinnä hyväksyntää, ei vaatimuksia. Hyvänä pitoa, ei eropuheita. Hellyyttä, ei nalkutusta. Ymmärrystä, ei tunnepoliisia. Ainakin silloin tällöin sinut ihan omaksi, ei jaettavaksi lasten kanssa. Omaa tilaa kotona ja varsinkin sinussa. Unta. Turha yrittää vaatia suorituksia, jos äijä on koko ajan puolinukuksissa.
Lopuksi havaintoesimerkki perisuomalaisesta parisuhdekulttuurista. "On se kauhee mölli toi mun äijä kun ei tajuu mitään tunteista. Mä huusin sil koko eilisen päivän, aamul heitin kahvit naamal ja illalla lukittin yäks ulos eikä se viäläkään tajuu mistään mitää. Mul riittäs hyvin ku se vaa sanois rakastavans mua, mut tual se vaa mököttää ja istuu saunarrappusil pimiäs."- äitikin
yäktyyppi kirjoitti:
on väsymys. 24h vuorot imisivät ainakin minusta mehut hetkessä. Väsymys on hyvinkin voinut heikentää hormonitoimintaa eikä juominen taatusti auta asiaa pätkääkään. Lisäksi juominen itse asiassa väsyttää lisää, koska elimistö lepotilassakin joutuu tekemään töitä polttaakseen alkoholia. Juomiseen tietenkin voi olla paljonkin syitä, mutta epäilisin eniten kavereita ja typerää yritystä lievittää stressiä. Nukkuminen ja seksi tietysti lievittäisivät parhaiten, mutta alkoholin polttaminen nukkuessa vie unesta hyödyn ja hormonituotannon vaje yhdessä väsymyksen ja alkoholin kanssa vie innon seksiin. Puhua tästä ei tietenkään voi, koska hävettää. Miehellähän pitäisi potenssi ja halut olla aina kunnossa, varsinkin jos on noin maskuliinisessa ammatissa.
Entäs lapsi? Pitääkö meteliä kun isä yrittää nukkua? Jos pitää, ei ihme jos häntä ottaa päähän koko ipana. Jos taas huomiosi on koko ajan jakautunut miehesi ja lapsen välillä, voi hän olla hieman mustasukkainen menetettyään jakamattoman huomiosi. Vielä on sekin mahdollisuus, että olet huomaamattasi jossain vaiheessa ominut lapsen kokonaan itsellesi, mikä hänen kannaltaan on ikävää. Ehkä hän ei joskus saanut olla rauhassa lapsen kanssa kuten olisi halunnut. Ehkä tuputit koko ajan neuvoja kuin tyhmälle. Ehkä epäilit hänen kykyään hoitaa lasta. Ehkä hän katsoi viisaammaksi vetäytyä sivummalle ja jättää homma asiantuntijalle. Oli miten oli, puhua ei asiasta voi, kun eihän karskilla miehellä moisia tunteita saisi olla. Vaikka voisikin, ei tunteiden tunnistaminen, käsittely ja niistä puhuminen todennäköisesti ole hänen juttunsa. Tunteilua vartenhan hänellä on sinut, joten sekin asia on kätevästi delegoitu asiantuntijalle. Juominenkin voi osittain johtua siitä, ettei kännissä tarvitse tehdä itseään kipeäksi ajattelemalla vaikeita tunteita. Voisit ehkä kokeilla hänen tunteidensa analysointia hänen puolestaan ja ilmoittaa hänelle lopputuloksen, mutta jollet tähän mennessä ole tämän pitemmälle analyysissäsi päässyt, ei ehkä kannata alkaa ihan heti urheilemaan.
Mitä sitten voisit tehdä? No, jos kaverit juottavat, saat haukkua heidät pystyyn. Se on sinun hommasi. Oma-aloitteinen juominen on hankalampi hoitaa. Joka tapauksessa, riitely ja syyttely kannattaa unohtaa vaihtoehdoista, sillä ne aiheuttavat vain lisää stressiä ja antavat taas yhden tekosyyn juoda. Jos kotona ei voi olla enää rauhassa, on hän kohta poissa viikkoja yhteen menoon. Moisilta retkiltä voi löytyä vaikka uusi nainen. Tarvitsisitte omaa aikaa, lepoa ja eron kavereista joksikin aikaa. Saisiko vauvan johonkin hoitoon? Saako hän lomaa? Ehdottomasti ilman viinaa sitten. Eropuheet kannattaa unohtaa, sillä ne luultavasti vain aiheuttavat lisää stressiä ja juomista. Varoituksen olet jo antanut, joten jos päätät lähteä, voit tehdä sen ilman eri ilmoitusta. Voisit tietenkin hyödyntää oman ajan puhumalla tunteista, mikä olisi tietenkin loistava keino saattaa miehesi pahasti alakynteen, koska hänellähän ei ole edes nimiä kaikille tunteille, vaikka niitä oikeasti onkin yhtä paljon kuin sinulla. Ahdistaisit siis hänet käytännössä nurkkaan ja pakottaisit hänet joko myöntämään kyvyttömyytensä ilmaista tunteita tai tunnustamaan olevansa tunteeton. Tosi fiksua. Viikon ryyppyputki taattu. Myönnetäänpä nyt siis, että jostain syystä tykkäät tästä pösilöstä ja haluaisit hänen itsekin tajuavan sen. Jos hän sen tajuaisi tai uskaltaisi uskoa, ehkä hän näyttäisi sen sinullekin. Luultavasti tämän hän tekisi käytännössä, eli sängyssä. Suuria elkeitä en menisi odottamaan vielä tällä vuosikymmenellä, mutta ehkäpä sinulle riittäisi kunnon seisokki ja hyvä hoito. Epäilen hänen tarvitsevan lähinnä hyväksyntää, ei vaatimuksia. Hyvänä pitoa, ei eropuheita. Hellyyttä, ei nalkutusta. Ymmärrystä, ei tunnepoliisia. Ainakin silloin tällöin sinut ihan omaksi, ei jaettavaksi lasten kanssa. Omaa tilaa kotona ja varsinkin sinussa. Unta. Turha yrittää vaatia suorituksia, jos äijä on koko ajan puolinukuksissa.
Lopuksi havaintoesimerkki perisuomalaisesta parisuhdekulttuurista. "On se kauhee mölli toi mun äijä kun ei tajuu mitään tunteista. Mä huusin sil koko eilisen päivän, aamul heitin kahvit naamal ja illalla lukittin yäks ulos eikä se viäläkään tajuu mistään mitää. Mul riittäs hyvin ku se vaa sanois rakastavans mua, mut tual se vaa mököttää ja istuu saunarrappusil pimiäs."Pariterapiaan tai jos rahat on loppu niin neuvolapsykologin palvelut ovat ilmaisia. Pienen lapsen äidin on vaikea olla assertiivinen, mutta ole jyrkkä: joko psykologin apua miehelle/teille parina tai ero. Jos hän höpöttää ahdistettuna rakastavansa, mutta 99 % ajasta käytöksellään viestittää muuta, niin pysy lujana omista oikeuksistasi. Luulen, että sinun voisi olla helpompi yksinhuoltajana. Jos satunnainen seksi on ainoa mitä hän käytännössä on valmis sulle antamaan, olet ihan hyväksikäyttösuhteessa henkisesti, sori vaan. Mies on tunnerajoitteinen yrmy, mutta älä jätä tilannetta tähän, pyri oman toimintasi muutoksilla ajamaan häntä muutokseen. Pieni mutkutus ei auta, vaan sinulla itselläsi täytyy olla jokin minimitarvelista välttämättömistä muutoksista aikatauluineen. Käy ainakin itse (vauvan kanssa) ehdottomasti puhumassa neuvolapsykologin kanssa, useita kertoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi832716On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole582634Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.702594Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä962547Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu882065Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl502012Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1411866Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk511500Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve331459Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?161456